رئیس جدید دانشگاه امام صادق(ع) معرفی شد

گروه فرهنگی الف،   3970820171 ۰ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱ تکراری یا غیرقابل انتشار
 
 
دانشگاه امام صادق(ع)

هم ‌زمان با حلول ماه ربیع المولود، مراسم معارفه رئیس جدید دانشگاه امام صادق علیه‌السلام با حضور آیت الله آملی لاریجانی رئیس هیات امناء جامعه امام الصادق علیه‌السلام برگزار شد.

به گزارش ایسنا، به نقل از دانشگاه امام صادق(ع) در این مراسم که با حضور آیات باقری کنی و مصطفوی و جمعی از استادان، کارکنان و دانشجویان دانشگاه امام صادق علیه‌السلام حضور داشتند، آیت‌الله آملی لاریجانی ضمن تجلیل از خدمات مرحوم آیت الله مهدوی‌کنی در تاسیس دانشگاه امام صادق علیه‌السلام و تقدیر از زحمات و خدمات حجت الاسلام و المسلمین مهدوی‌کنی، تغییر مدیریتی در نظامات اجرایی را امری طبیعی دانسته و افزود: دانشگاه امام صادق علیه‌السلام ودیعه‌ای در دست همه ماست و باید برای اعتلاء آن تلاش کنیم.

رئیس هیات امناء جامعه الامام الصادق علیه‌السلام وظیفه اصلی دانشگاه امام صادق علیه‌السلام را مطابق حکم مقام معظم رهبری تولید علوم انسانی و اسلامی و ارتقاء آن عنوان و ادامه داد که ترجمه‌های علوم انسانی غربی عمدتاً ناقص و فهم نشده است و مفاهیم علوم انسانی غربی باید در بستر غرب فهم گردد.

آیت الله آملی لاریجانی در پایان بستر تمامی فعالیت‌ها در جامعه ایمانی را چارچوب قرآن و روایات به عنوان مفسر قرآن کریم بیان کرد و افزود: باید با قرآن رفیق بود، صرف تلاوت هر چند به خودی خود خوب است، اما اساس کار باید در بستر معنوی قرآن کریم و توحید به عنوان اصل مفاهیم قرآنی باشد. باید باور کنیم قرآن را و با قرآن رفیق شویم. اساس این دانشگاه بر تقوا بنا شده و باید بر اساس قرآن و روایات با تقوا این راه را ادامه دهیم.

در ادامه حجت الاسلام و المسلمین سعدی، رئیس دانشگاه امام صادق علیه‌السلام ضمن گرامیداشت یاد و خاطره آیت الله مهدوی‌کنی و تشکر از اعتماد هیات امناء جامعه الامام الصادق علیه‌السلام در انتصاب رئیس جدید دانشگاه، ‌محور عملکرد در دوره جدید را تحقق راهبردهای مقام معظم رهبری در حکم هیات امناء برشمرد.

سعدی عنایت رهبر معظم انقلاب اسلامی به دانشگاه را فرصتی مغتنم برشمرده و با اشاره به اینکه راهبرد محوری مقام معظم رهبری به دانشگاه امام صادق علیه السلام، ارتقاء و تحول علوم انسانی اسلامی است، افزود: اساس کار دانشگاه نقد علوم انسانی غربی و تولید علوم انسانی اسلامی است.

وی ظرفیت عظیم اساتید پرتوان و دانشجویان پرانگیزه، نخبه، مومن و انقلابی را ظرفیت بزرگ دانشگاه امام صادق علیه‌السلام بیان کرد و گفت: تحول در علوم انسانی اسلامی امری پیچیده و سخت است و باید پایه‌های علوم انسانی غربی و مبادی آن را که پایه‌های تمدن غرب است، به خوبی شناخت و با اجتهاد در مبانی و مبادی علوم انسانی اسلامی به تحول و تولید علوم انسانی اسلامی پرداخت.

رئیس دانشگاه امام صادق علیه‌السلام، حضور آیت الله آملی لاریجانی را در صدر هیات امناء جامعه الامام الصادق علیه‌السلام فرصت بزرگی عنوان کرد و ضمن تجلیل از شخصیت علمی آیت الله آملی لاریجانی و مطالعات عمیق وی در مبادی علوم انسانی غربی و اجتهاد در مبانی علوم انسانی اسلامی، استفاده از این ظرفیت بزرگ را نیز از اولویت‌های دوره جدید دانشگاه امام صادق علیه‌السلام دانست.

در این مراسم آیات و حجج اسلام باقری کنی، عضو هیات امناء جامعه امام الصادق علیه‌السلام، مصطفوی، عضو هیات علمی دانشگاه امام صادق علیه‌السلام و استاد بزرگ فلسفه، صدیقی، امام جمعه موقت تهران، ‌ مصباحی مقدم، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، قمی، رئیس سازمان تبلیغات اسلامی، آشنا، مشاور رئیس جمهور، جلالی، رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی، ‌اسماعیلی، عضو حقوق‌دان شورای نگهبان و جمعی از اعضای هیات امناء و هیات مدیره جامعه الامام الصادق علیه‌السلام، ‌استادان و دانشجویان دانشگاه امام صادق علیه السلام و هیات مدیره مجتمع فرهنگی آموزشی امام صادق علیه‌السلام حضور داشتند.

در پایان مراسم حکم ریاست حجت الاسلام و المسلمین سعدی به ریاست دانشگاه امام صادق علیه‌السلام توسط آیت الله آملی لاریجانی اهدا شد

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  2. بازی با کلمات

  3. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  4. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  5. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  6. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  7. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  8. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  9. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  10. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  11. نحوه رفتار متفاوت فروشندگان در برابر پوشش حجاب مشتریان

  12. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  13. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  14. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  15. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  16. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  17. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  18. هیچ تردیدی در اجرای طرح نور نداریم

  19. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  20. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

  21. موضع رئیس عدلیه در خصوص ورود فراجا به مسئله حجاب/ اژه‌ای: در قضیه حجاب می‌توانیم بگوییم «کی بود کی بود، من نبودم؟»

  22. موفقیت ایران در ساخت موتور بنزینی ۶ سیلندر + تصاویر

  23. واکنش ضرغامی به طرح نور و بازگشت گشت ارشاد

  24. اشتباه برخی گروه‌ها در مقابله با توئیت فضائلی

  25. مشکل اصلی صهیونیست ها با عملیات "وعده صادق" چه بود؟

آخرین عناوین