عراقچی: ترامپ مجبور خواهد شد با زبان تکریم با مردم ایران صحبت کند/ اسامی تحریم جدید فقط یک شو هستند/ به زانو در آوردن ایران را در خواب خواهند دید

گروه جهان الف،   3970814214 ۷ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱ تکراری یا غیرقابل انتشار

معاون وزیر خارجه با بیان اینکه تحریم های جدید که فقط یک شو به نظر می آید حتما اثری نخواهد داشت، گفت: ممکن است عملیاتی شدن سازوکار ویژه مالی اروپا مدت دیگری طول بکشد، ولی اطمینان داریم عملی خواهد شد.

عراقچی: ترامپ مجبور خواهد شد با زبان تکریم با مردم ایران صحبت کند/ اسامی تحریم جدید فقط یک شو هستند/ به زانو در آوردن ایران را در خواب خواهند دید

به گزارش فارس، سید عباس عراقچی معاون سیاسی وزیر امور خارجه ایران امشب (دوشنبه) در برنامه تیتر امشب شبکه خبر به تشریح تحولات اخیر بعد از بازگرداندن دور دوم تحریم های آمریکا پرداخت.

وی در ابتدا درباره اینکه قدرت نرم و سخت آمریکا در حال زوال است، اظهار داشت: بهترین شاهد آن همین روزها اتفاق می افتد برخوردی که آمریکا با برجام و تحریم های ایران انجام می دهد نشانه بسیار خوبی از افول قدرت آمریکا و شکست هیمنه آمریکاست. شاید بی سابقه باشد که آمریکا تمام تلاش خود را در تحریم ها علیه ایران و از بین بردن برجام صورت دهد و تلاش کند دیگران را با خود همراه کند، ولی جامعه بین الملل مقابله کند.

مذاکره کننده ارشد هسته ای ایران اضافه کرد: دولت فعلی آمریکا شکست سیاسی و اخلاقی را برای آمریکا رقم می زند. وقتی آمریکا از برجام خارج شد قطعنامه 2231 را نقض کرد. تمام تلاششان را کردند برجام را از بین ببرند، ولی جامعه جهانی مقاومت کرد.

این دیپلمات ارشد کشورمان ادامه داد: سراغ ندارم رئیس جمهور یک کشور در مجمع عمومی سازمان ملل سخنرانی کند و همه به او بخندند و مورد تمسخر واقع شود. آمریکا در مسیر سیاسی و اخلاقی در مسیر سراشیبی حرکت می کند.

*شروع افول هیمنه اقتصادی آمریکا

عراقچی با بیان اینکه قدرت اقتصادی آمریکا با برجام به چالش کشیده شده، گفت: اینکه اروپایی ها در مقابل تحریم های آمریکا ایستادگی می کنند و تلاش می کنند سازوکارهایی را ایجاد کنند که به ایران کمک کند مقابل تحریم های آمریکا بایستد، نشان می دهد افول هیمنه اقتصادی آمریکا نیز حداقل شروع شده است. اروپایی ها وقتی سازوکار ویژه مالی را شروع کردند و الان در حال تشکیل آن هستند، خودشان عنوان کردند که فقط ایران نیست موضوع حفظ حاکمیت و استقلال اروپاست و می خواهند وابستگی اقتصادی خود به آمریکا را از بین ببرند.

وی افزود: اروپا از سیطره دلار بر مناسبات اقتصادی خود ناراحت هستند و اینکه در اروپا الان دنبال این هستند که در مقابل بانک جهانی، بانک اروپایی را ایجاد کنند، یکی از قدم هایی است که اروپایی ها میخواهند بردارند.

عراقچی گفت: استفاده بیش از حد آمریکا از قدرت اقتصادی خود منجر به ضعیف شدن این قدرت خواهد شد. آمریکا در عرصه های سیاسی و اقتصادی رو به سراشیبی می رود و ترامپ هم به این سراشیبی سرعت می دهد.

معاون وزیر خارجه به ناکامی های آمریکا در افغانستان، عراق و در غرب آسیا، سوریه و در عرصه بین المللی اشاره کرد و افزود: ما شاهد اقتدار نظامی آمریکا در عرصه بین المللی نیستیم و آمریکا هم در توان نظامی و هم در هیمنه سیاسی و اقتدار اقتصادی خود در سراشیبی حرکت می کند.

*ترامپ مجبور خواهد شد با زبان تکریم با مردم ایران صحبت کند

وی افزود: کاری که ترامپ الان شروع کرده (تحریم ها) کار جدیدی نیست و قبلا هم تکرار شده است. آمریکایی ها نه از تهدیدات نظامی توانستند بهره ببرند به خاطر توان بازدارندگی و توان دفاعی ایران و نه از تحریم های اقتصادی به خاطر قدرت ایستادگی مردم بهره برده اند و در نهایت پای میز مذاکره آمدند.

عراقچی تصریح کرد: تردید ندارم تجربه گذشته اوباما را ترامپ تکرار خواهد کرد و به این نتیجه خواهد رسید مردم ایران نه با تهدید و نه با تحریم از مواضع خود کوتاه خواهند آمد و ترامپ مجبور خواهد شد با زبان تکریم با مردم ایران صحبت کند.

معاون سیاسی وزیر خارجه درباره اینکه بر اساس برجام چه تحریم هایی برداشته شده بود؟ گفت: بر مبنای برجام سه نوع تحریم هسته ای برداشته شده بود، قطعنامه های شورای امنیت، آمریکا و اتحادیه اروپا اضافه کرد: این تحریم ها همه برداشته شد و الان تحریم های آمریکا بازگشته است.

وی افزود: ما راه های کنار آمدن با تحریم ها را بلد هستیم و الان اتحادیه اروپا نه تنها تحریم های خود را برنگردانده است بلکه سازوکاری را طراحی کرده که ایران مقابل تحریم های آمریکا بایستد. الان اجماع بین المللی به نفع ماست، انزوای آمریکا مشهود است.

عراقچی ادامه داد: جز رژیم صهیونیستی و عربستان که تکلیف آن روشن است هیچ کشوری در عرصه بین المللی حاضر نشد در برجام از موضع آمریکا حمایت کند. همه متحدان آمریکا به جز رژیم صهیونیستی و عربستان الان از برجام حمایت می کنند و تلاش خود را برای حفظ برجام می خواهند به خرج بدهند.

*ممکن است عملیاتی شدن سازوکار ویژه مالی مدت دیگری طول بکشد

وی درباره اتحادیه اروپا با بیان اینکه مواضع سیاسی اروپا تا الان بسیار خوب بوده و نسبت به روابط اروپا با آمریکا مواضع اروپا جسورانه بوده است، اظهار داشت: اروپایی ها با صراحت در بحث برجام ایستاده اند. اروپا در کنار چین و روسیه اذعان کردند در برجام می مانند و تلاش می کنند خواسته های ایران را برآورده کنند و در نیویورک گفتند سازوکار ویژه مالی SPV برای ایران برقرار خواهند کرد که اجازه می دهد دریافت و پرداخت های ایران و اروپا بدون سر و کار داشتن با سیستم مالی آمریکا انجام شود و در مرحله دوم کشورهای غیر اروپایی هم می توانند به آن ملحق شوند.

معاون سیاسی وزیر خارجه ایران همچنین عنوان کرد: خیلی از کشورها به ما گفته اند منتظرند این سیستم راه بیفتد، خریداران نفت ما گفتند منتظرند از این سیستم برای پرداخت های ایران استفاده کنند. ولی سیستم کاملا پیچیده است، انتظار داشتیم خیلی زودتر از این به سرانجام برسد.

عراقچی گفت که این سازوکار ویژه مالی الان مراحل پایانی را طی می کند، مسائل و نکات عدیده فنی و حقوقی دارد که باید حل و فصل کنند و باید به لحاظ حقوقی در اروپا ثبت شود که مسائلی دارد و طراحی های آن در حال انجام است.

وی افزود: چندین جلسه کارشناسی با کارشناسان اتحادیه اروپا، سه کشور اروپایی و چین و روسیه برگزار شده و جلسه بعدی ما چهارشنبه در اروپا با حضور کارشناسان از بانک مرکزی، نفت، وزارت خارجه و ... برگزار می شود.

وی گفت: ممکن است عملیاتی شدن این سازوکار ویژه مالی مدت دیگری طول بکشد، ولی اطمینان داریم این سازوکار عملی خواهد شد.

عراقچی درباره هشت کشوری که از تحریم های آمریکا معاف شدند نیز، عنوان کرد: این نشانه دیگری از شکست هیمنه آمریکاست. هشت کشور الان از دید آمریکا مستثنی شدند و می توانند به خرید نفت از ایران ادامه دهند، چهار کشور خریدار اصلی نفت ایران هستند، چین، هند، کره جنوبی و ژاپن توانستند مجوزهای لازم را بگیرند و چهار کشور دیگر یونان، ایتالیا، ترکیه و تایوان هم توانستند مجوزهایی را بگیرند ولی مهم این است که سیاست فروش صفر نفت ایران شکست خورد و این هشت کشور در این مدت با ما هماهنگی کامل داشتند و ما را در جریان مذاکرات با آمریکا می گذاشتند.

به گزارش فارس، معاون سیاسی وزیر خارجه ایران در بخش دیگری از اظهاراتش گفت: آقای ترامپ میخواهد یک مسیر شکست خورده را دوباره تجربه کند. افرادی در تیم ترامپ هستند که دچار توهم هستند، افرادی که نزدیک 40 سال است در توهم تغییر رژیم زندگی می کنند. وقتی ترامپ از برجام خارج شد کاخ سفید اعلام کرد سیاست آمریکا فشار حداکثری است، مگر این فشار حداکثری قبلا امتحان نشده بود، به طور قطع این به نتیجه نخواهد رسید.

عراقچی افزود: تصور ترامپ این است که اگر فشار را حداکثر کند ما کوتاه خواهیم آمد و توافق دیگری را می پذیریم، این کمال ساده اندیشی است. امید اینکه ایران را با فشار حداکثری وادار به مذاکره کنند، امیدی واهی است. این تجربیات قبلا تکرار شده است.

این دیپلمات ارشد کشورمان تصریح کرد: ما با سیاست هایی که اتخاذ کردیم با تحریم ها کنار خواهیم آمد، ما کاملا آمادگی های لازم را برای تحریم ها پیش بینی کرده بودیم تحریم نفت و بانک قبلا تجربه شده بود الان که به مراتب آسانتر است چون اروپا با آمریکا همراه نیست و تحریم های شورای امنیت نیست.

*اسامی جدید فقط یک شو هستند

مذاکره کننده ارشد هسته ای ایران خاطرنشان کرد: اطمینان دارم این مسیر را با قدرت و صلابت پشت سر خواهیم گذاشت و ترامپ و اطرافیانش به این نتیجه می رسند که اشتباه کردند و حتما به اهدافشان نخواهند رسید. تحریم هایی که امروز رسما اعلام شده چند ماه است خود را نشان داده است. چون اثرات روانی تحریم ها از قبل شروع شده بود و شرکت هایی که ممکن بود از تحریم ها وحشت داشته باشند خارج شده بودند، هیچ چیز جدیدی از امروز به بعد اتفاق نمی افتد.

وی گفت: تحریم های جدید و اسامی جدید که اعلام شده و فقط یک شو به نظر می آید حتما اثری نخواهد داشت.

*در تحریم های گذشته چینی ها راه های بانکی خاصی را برای ما باز کردند

عراقچی درباره نقش چین و روسیه نیز اظهار داشت: در دور گذشته تحریم ها قبل از برجام با این دو کشور ارتباطات بسیار خوبی داشتیم و به ما خیلی کمک کردند و روابط ما با چین قبل از برجام و در دوران برجام هیچ وقت قطع نشد و شکوفایی اقتصادی بعد از برجام با این دو کشور ایجاد شد. چین و روسیه اعلام کردند تحریم ها را تبعیت نخواهند کرد، البته ممکن است برخی کمپانی های آنها به دلیل ارتباطات با آمریکا تحفظ داشته باشند، ولی مجموعه سیاست این دو کشور این است که راه های لازم را برای ما باز کنند.

وی خاطرنشان کرد: در تحریم های گذشته چینی ها راه های بانکی خاصی را برای ما باز کردند که این راه ها الان به شکل جدیدی احیا خواهد شد، با روسیه به مکانیسم ها و سازوکارهای مالی دوجانبه رسیدیم و با چین هم سازوکار مالی دوجانبه طراحی می کنیم و با هند سازوکار مالی دوجانبه براساس ارزهای محلی طراحی کردیم. ما مسیر خود را بلد هستیم. این تجربیات را داشتیم و این تجربیات را به کار خواهیم گرفت.

به گفته عراقچی این بار جامعه جهانی به لحاظ اخلاقی و سیاسی پشت سر ایران است. ممکن است توان اقتصادی آمریکا اثراتی را بر شرکت ها گذاشته باشد که تحفظ در رابطه با ایران داشته باشند، ولی به لحاظ سیاسی وضع کاملا مساعدی را داریم.

*با کشورهای دیگر هم در حال طراحی سازوکارها هستیم

به گزارش فارس، معاون وزیر خارجه ادامه داد: با چین و روسیه توافقات خوبی را انجام دادیم و سازوکارهای مالی ویژه ای به صورت دوجانبه بین ما با چین و روسیه و اخیرا با هند تشکیل شده و کشورهای دیگر هم در حال طراحی سازوکارها هستیم.

وی گفت: فعالیت های دیپلماتیک ما خیلی شدت گرفته است. نامه محکمی را نمایندگی ما به دبیرکل سازمان ملل نوشت. تماس های دیپلماتیک را داشتیم و در روزهای آتی خواهیم داشت. آقای ظریف در چند روز گذشته گفتگوهای تلفنی متعددی را با موگرینی و وزرای خارجه آلمان، انگلیس و .. .داشت. با چین و روسیه در تماس مکرر هستیم و برنامه های دیپلماتیک برای روزها و هفته های آینده در دستورکار است. احتمالا جلسه وزرای خارجه داریم که در حال طراحی است.

معاون وزیر خارجه گفت: یک نشست همکاری های هسته ای بین ایران و اتحادیه اروپا برای آخر ماه نوامبر تنظیم شده که دور سوم آن است و در این فضا به شدت معنی می دهد که ما و اروپا در موضوع هسته ای که حساس ترین موضوع همکاری ها بین دو کشور است، نشستی برگزار می کنیم و آقای صالحی رئیس سازمان انرژی اتمی در این نشست حضور خواهد یافت.

عراقچی افزود: طرح های متعدد هسته ای را طراحی کردیم که با اروپا انجام دهیم. برنامه هسته ای ایران به شمول چرخه سوخت و غنی سازی در حال انجام است و مسیر خوبی را طی می کند و هیچ چیز تعطیل نشده و در حوزه غنی سازی روی ماشین های آی آر 8 کار می کنیم.

معاون وزیر خارجه همچنین خاطرنشان کرد: در بحث هسته ای هیچ ضرری نکردیم و مسیر ما کاملا روشن است و حتما تحریم های اخیر آمریکا را به سلامت پشت سر می گذاریم.

وی درباره نقش همسایگان نیز گفت: همسایگان نزدیک ترین کشورها به ما هستند که در اولویت تعاملات سیاسی و اقتصادی ما قرار دارند، عراق، ترکیه، افغانستان، حوزه خزر و خلیج فارس برای ما از اهمیت برخوردارند. مسیر همکاری اقتصادی ما با ترکیه در دوره تحریم ها مسیر بازی بود. با عراق تعاملات اقتصادی ما بسیار گسترده است.

عراقچی ادامه داد: بیش از سه میلیارد دلار صادرات کالاهای ما به افغانستان است. اطمینان دارم تحریم های آمریکا ظرفیت ها را چند برابر خواهد کرد.

*به زانو در آوردن ایران را در خواب خواهند دید

وی تصریح کرد: کشور بزرگی مثل ایران را با بیش از 80 میلیون جمعیت و ذخایر خدادادی و نیروی انسانی جوان و گفتمان انقلابی و مقاومت و رهبری هوشمندانه قطعا نمی توانند تحریم کنند و دچار مشکلات ویژه کنند، به زانو در آوردن ایران را در خواب خواهند دید. امیدواریم در حوزه خلیج فارس که اشکالاتی در روابط ما با همسایگان وجود دارد تغییراتی را در آینده ایجاد کنیم. برخی کشورهای این حوزه در اوهام و توهماتی قرار دارند، امیدوارم با شکست هایی که در حوزه های پیرامونی، یمن، سوریه، عراق و ... خوردند به نقطه ای برسند که تعاملاتی را با آنها داشته باشیم.

معاون وزیر خارجه درباره وحدت مردم گفت: هر چه داریم از مردم خودمان داریم توان نظامی و دفاعی ما و توان امنیتی ما برخواسته از درون مردم است به هیچ قدرت خارجی وابستگی نداریم، متحد نظامی و غیرنظامی هیچ کشوری نیستیم، امنیت ایران از مردم خودش نشات می گیرد، اطمینان دارم تا وقتی وحدت و وفاق ملی پشت سر نظام و دولت است از همه مشکلات به سلامت عبور خواهیم کرد. وضع خارجی ما به مراتب بهتر از گذشته است.

وی افزود: امیدوارم به لحاظ داخلی بیشتر به سمت وحدت و همبستگی داخلی حرکت کنیم. خیلی از جر و بحث هایی که در سال های گذشته وجود داشت حل شده و روشن است ایران با قدرت چگونه وارد مذاکره شد و چه کسی احساس کرد ضرر کرده، توان ملی خود را دست کم نگیریم. قدرت نرم ایران رو به اوج است.

عراقچی اضافه کرد: توان دیپلماسی ایران در مقابله با قدرت های بزرگ جهانی توانست منافعی را برای کشور فراهم کند که آمریکا نتوانست تحمل کند. امیدوارم ما در مسیر پیش رو که نمی گویم آسان است، حتما به سلامت عبور خواهیم کرد. همه جناح ها و اقشار مردم پشت سر دولت و نظام و نیروهای مسلح و رهبری و فرزندان دیپلمات خود باشند تا این مسیر را به خوبی طی کنیم.

معاون وزیر خارجه درباره اظهارات آمریکایی ها بر ضرورت پایان جنگ یمن گفت: آنچه در عرصه میدانی می گذرد از یک طرف سبوعیت ائتلاف حمله کننده به یمن متشکل از عربستان و امارات و متکی به سلاح های غربی است و طرف دیگر صحنه مقاومت مردم یمن و تغییر صحنه جنگ به نفع خودشان است. این دو را وقتی در کنار هم می گذاریم مشخص می شود سعودی ها مسیر غلطی را رفتند که جز بی آبرویی برای خود و متحدانشان و مصیبت برای مردم یمن نبوده و نتیجه ای هم برای آنها حاصل نشده است.

عراقچی ادامه داد: سعودی ها فکر می کردند دو سه ماه کلک حوثی ها را خواهند کرد ولی نزدیک چهار سال گذشته است. هزینه هایشان به شدت افزایش یافته است. واقعیت میدانی خود را نشان می دهد عربستان و امارات در یمن کاملا شکست خورده اند و روشن است اروپا و آمریکا به این نتیجه رسیدند این روال نمی تواند ادامه یابد.

*قتل خاشقچی توسط عزیز دردانه آمریکا صورت گرفت

وی درباره قتل خاشقچی نیز گفت: قتل خاشقچی توسط عزیز دردانه آمریکایی ها صورت گرفت و هر چه آمریکایی ها سعی کردند بپوشانند و به نوعی توجیه کنند، موفق نشدند و منجر به بی آبرویی آمریکا و عربستان شد. متاسفانه عربستان به بی آبرویی بسیار مطلقی رسیده که ناشی از سیاست های غلط و وابسته سردمداران این کشور است و امیدواریم اصلاح کنند.

 

دیدگاه کاربران

ناشناس۶۲۴۰۹۰۰۰:۲۹:۰۸ ۱۳۹۷/۸/۱۵
همان حرفهای تکراری مقامات و بعد با هزینه سنگین بر مردم و کشور نوشیدن جام زهر !
ناشناس۶۲۴۱۷۸۰۶:۳۶:۱۰ ۱۳۹۷/۸/۱۵
اگر این سیگنال تو رفقات نفرستاده بودید الان ایران از شر این شرورها راحت بود تحریم ها زندگی دشوار کردن آب خوردن با رفع تحریم ممکنه برای دو روز که قدرت دستون باشه چه دورغها که سر هم نکردید
ناشناس۶۲۴۲۳۳۰۸:۰۰:۲۰ ۱۳۹۷/۸/۱۵
اقای عراقچی مردم ایران چکاره اند ؟مهم اینه کع مسولین ما اهل مذاکره نیستند .اقای روحانی زمانی که ترامپ ایراد می گرفت به برجام می گفت امکان نداره ایشون از برجام خارج شوند !!!!! اما امروزژست مذاکره کردن می گیرد و می گوید ما اهل مذاکره ایم !!!
ناشناس۶۲۴۲۸۰۰۸:۴۶:۱۹ ۱۳۹۷/۸/۱۵
تا وقتی تو و رییست در مقابل ترامپ هستید ؛ اون هر کار دلش بخواد میکنه و اصلا هم مجبور به کاری نیست....اون تو و روسای تورو خیلی خوب شناخته و میدونه که مشکلی نداره
ناشناس۶۲۴۳۵۷۰۹:۳۳:۲۳ ۱۳۹۷/۸/۱۵
امثال ایشان و ایده هایشان مملکت رو به اینجا کشوند. از بس گزارشات اشتباه دادند و تحلیل آبکی کردند مجبور به نرمش قهرمانانه شدیم، حالا میگه اوباما مجبور شد سرمیز بیاد!!! چه رویی هم دارند این تیم نیویورکیها.
ناشناس۶۲۴۴۳۵۱۰:۱۳:۱۶ ۱۳۹۷/۸/۱۵
البته آقای عراقچی وزارت امور خارجه تعطیله ! تنها قدرت موشکی و دلاور مردی برادران سپاه و ارتشه که آمریکا را نرم کرده ! اینو خوب به ذهنت بسپر ،
ناشناس۶۲۴۴۷۷۱۰:۲۷:۱۱ ۱۳۹۷/۸/۱۵
چرا بایبد اینکارو بکنه؟ چیشون گیر ماست؟ همچین حرف میزنین انگار 99% کالاهای اساسی اوناست که وارداتیه
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. تصاویری از اجرای طرح عفاف و حجاب در تهران

  2. طرح عفاف و حجاب از امروز در تهران

  3. ۳۲ هزار مجوز استخدام فرزندان شهدا و ایثارگران اخذ شد

  4. این صدای اقتدار ایران است ...

  5. تنبیه متجاوز آغاز شد /حمله موشکی و پهپادی ایران به اسراییل

  6. نظر باباطاهر عریان درباره دلار !

  7. وحدت ملی با وعده صادق

  8. کمی دیر نیست؟

  9. آنچه اسرائیل در مورد "وعده صادق" نمی گوید

  10. استخوانی در گلوی اسرائیل!

  11. دومین روز بزرگ تاریخ معاصر ایران

  12. هیات علمی یا کارخانه چاپ مقاله !

  13. اطلاعیه سازمان اطلاعات سپاه در خصوص حمایت از رژیم صهیونیستی در فضای مجازی

  14. «برجام» در موزه تاریخ ؟!

  15. باهنر: نباید به اندازه تورم حقوق ها افزایش یابد/ ۹۰ درصد منتخبان وظایف مجلس را نمی‌دانند

  16. ۲ دلیل برای تشدید "گرانی" در ایران

  17. موجرانی که اجاره بهای زیادی بگیرند، جریمه می‌شوند

  18. حمایت افکار عمومی ایران از حمله به اسرائیل

  19. هیچ گاه اعتراف نمی کند، چون...

  20. گانتس: زمان، مکان و شیوه پاسخ به ایران را خودمان تعیین می‌کنیم

  21. خاتمی: پاسخ ايران به جنايت اسرائيل مدبّرانه، شجاعانه، منطقی و قانونی بود

  22. منظور: افزایش دائم دستمزدها به ‌رفاه مردم کمک نمی‌کند

  23. اسراییل چه باید بکند؟ 

  24. اطلاعیه شماره ۳ فراجا درباره اجرای «طرح نور»  

  25. بهادری جهرمی: احیای دریاچه ارومیه با برنامه‌ریزی دولت رخ داد

پربحث‌های اخیر

    پربحث‌های هفته

    1. آنچه اسرائیل در مورد "وعده صادق" نمی گوید

    2. واکنش بلینکن به حادثه اصفهان/ به مجازات ایران پایبند هستیم!  

    3. فرار رو به جلوی نتانیاهو در واکنش به پاسخ ایران/ «بی بی»: حملات ایران را دفع‌کردیم

    4. موج نخست موشک‌های بالستیک ایران به اراضی اشغالی شلیک شد

    5. پایان جلسۀ شورای امنیت بدون صدور قطعنامه

    6. سفیر ایران به وزارت خارجه فرانسه دعوت شد

    7. مشاهده پهپاد شلیک شده به سمت رژیم صهیونیستی در کرمانشاه

    8. واکنش انگلیس به حمله پهپادی ایران علیه رژیم صهیونیستی

    9. آمریکا عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل را وتو کرد  

    10. نتايج عمليات وعده صادق

    11. وزیر خارجه اردن: مسوولیت جلوگیری از افزایش تنش در منطقه برعهده اسرائیل است

    12. نیویورک‌تایمز: اسرائیل گزینه حمله تلافی‌جویانه به ایران را کنار گذاشته است

    13. اولین واکنش کاخ سفید به حمله هوایی ایران علیه رژیم صهیونیستی

    14. تماس تلفنی کامرون با امیرعبداللهیان؛ تاکید بر کاهش تنش‌ها

    15. فرانسه به حمله پهپادی و موشکی ایران به اسرائیل واکنش نشان داد

    آخرین عناوین