کوه خواری لواسان قانونی بود!

گروه اجتماعی الف،   3970811108 ۱۷ نظر، ۰ در صف انتشار و ۴ تکراری یا غیرقابل انتشار

بر اساس اعلام مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان تهران با توجه اینکه برای زمینی که در منطقه لواسان دامنه کوه ساخته شده از قبل سند صادر شده بود، این کوه خواری به نوعی قانونی به حساب آمده است.

کوه خواری لواسان قانونی بود!

بر اساس اصل 45 قانون اساسی کوه‌ها، رودخانه‌ها، جنگل‌ها و غیره جزو منابع ملی کشور به‌حساب می‌آید و ساخت و ساز و تغییر کاربری در آنها ممنوع است اما در ناباوری زمین این ویلا، دارای مالکیت خصوصی است و برای آن سند رسمی صادر شده  و مالک این ساختمان بر اساس آن سند اقدام به ساخت کرده است.

 منابع طبیعی استان تهران با توجه به اینکه برای این زمین از گذشته سند صادر شده است میگوید: باوجود اینکه در این ساختمان  در محدوده منابع طبیعی قرار دارد نمی تواند آن را قطع و قمع کرد و برای ابطال سند آن شخص، نیازمند دریافت سند منابع طبیعی این اراضی هستیم.

بنابراین گزارش، شواهد امر نشان می دهد که با توجه به اینکه برای این زمین، سند شخصی صادر شده است؛ امکان بازگشت این زمین به منابع طبیعی کم است، اما این  رویداد چند سوال را نیز در ذهن مخاطب ایجاد میکند که چرا دستگاههای مسئول از جمله منابع طبیعی در زمان لازم، اقدام به تهیه نقشه کاداستر نکرده اند تا از این رویداد و رویدادهای مشابهی که در کشور مشاهده می شود، جلوگیری به عمل آید؟ از طرفی با توجه به این که این بنای بزرگ یک شبه ساخته نمی شود چرا از همان ابتدا از ساخت آن جلوگیری به عمل نیامده است؟

 * سند منابع طبیعی بگیریم ساختمان جنجالی را قلع و قمع می‌کنیم

بنابراین گزارش علی کیان مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان تهران در اولین واکنش صورت گرفته در باره در این موضوع، درگفتگو با خبرگزاری تسنیم اظهار کرد: شخص مالک این ساختمان 4هزار و خرده‌ای متر سند دارد و بر اساس آن سند، ساخت‌وساز انجام داده است، اما بر اساس بررسی های همکاران منابع طبیعی و طبق نقشه‌های ما، حدود 3هزار متر از این زمین جزو منابع طبیعی است.

وی افزود: بر این اساس، پرونده‌هایی برای این زمین تشکیل و به محاکم قضایی ارسال شده است، اما با توجه به اینکه منابع طبیعی هنوز برای این زمین سندی ندارد و تنها برگه تشخیص دارد، دادگاه با در نظر گرفتن اینکه فرد مالک، سند نیز در اختیار داشته، در مرحله بدوی او را تبرئه کرده است، اما دادگاه تجدیدنظری برای این پرونده مطرح شده و توسط همکاران منابع طبیعی در حال پیگیری است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان تهران با بیان اینکه سند این زمین مربوط به دهه 80 است، ادامه داد: مکاتباتی برای اخذ سند منابع طبیعی این اراضی انجام شده، اما معلوم نیست که چرا اداره ثبت منطقه اعلام کرده است که در آنجا نمی‌تواند سند برای منابع طبیعی صادر کند. باید سند منابع طبیعی برای این اراضی صادر می‌شد تا ما می‌توانستیم دادخواست حقوقی را برای ابطال سند آنها در دادگاه ارائه دهیم.

وی گفت: در شرایطی که بتوانیم سند منابع طبیعی را دریافت کنیم،  این اراضی خلع ید و بنای ساخته‌شده قلع‌وقمع می‌شود.

*عامل اصلی زمین‌خواری در استان عدم اجرای قانون نقشه کاداستر

بنابراین گزارش، در واکنش به این مصاحبه، سیدصادق سعادتیان مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان تهران نیز در گفتگو با تسنیم، از فریز کردن نقشه‌های فیزیکی قبل از سال 1393 سازمان منابع طبیعی در سامانه کاداستر خبر داد و گفت: با وجود کم‌کاری سازمان منابع طبیعی در اجرای قانون حدنگار کاداستر، چنانچه کسی متقاضی سند مالکیت در محدوده ادعایی سازمان منابع طبیعی باشد، تا زمانی که مشکلش را با این سازمان حل نکند سندی برای او صادر نمی‌کنیم.

مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان تهران با اشاره به اینکه عامل اصلی زمین‌خواری در استان عدم اجرای قانون حدنگار کاداستر است، به ده‌ها مورد نامه‌نگاری با سازمان منابع طبیعی در این خصوص اشاره کرد و افزود: منابع طبیعی به بهانه نبود بودجه قانون را اجرا نمی‌کند و در نهایت مجبور شدم موضوع را به شورای برنامه‌ریزی استان بکشم که آقای استاندار متعاقب گزارش ارائه شده به همه دستگاه‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ها تاکید کردند که وظایف خود را در این خصوص انجام دهند.

سعادتیان در خصوص اراضی ملی منطقه اوشان که ویلای جنجالی اخیر در آن قرار دارد به صدور سند برای 1798 هکتار از اراضی ملی واقع در پلاک 6 اصلی منطقه اوشان اشاره کرد و گفت: در این منطقه برای پلاک‌های 1633، 1634 و 1635 به علت کم کاری سازمان منابع طبیعی در اجرای قانون حدنگار کاداستر سند صادر نشده است.

مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان تهران با طرح این سوال که چرا منابع طبیعی تاکنون ادعایی را در مورد این زمین‌ها مطرح نکرده است، افزود: این ویلا که یک شبه ایجاد نشده و عملیات احداث آن ماه‌ها به طول انجامیده، چرا منابع طبیعی به وظیفه خود عمل نکرده است. 

 وی همچنین با رد ادعای مدیرکل منابع طبیعی استان در خصوص عدم همکاری سازمان ثبت در صدور سند مالکیت مناطق حفاظت شده، مشکل را بر آمده از عدم اجرای قانون حدنگار کاداستر توسط منابع طبیعی دانست.

دیدگاه کاربران

ناشناس۶۱۸۳۴۶۱۶:۱۸:۰۵ ۱۳۹۷/۸/۱۱
حالا فرض که کاداستر نباشد. مسئولی که در اداره منابع طبیعی نشسته تا از اراضی دولت حراست کند چشم هم ندارد؟ همانطور که خبرنگار شما موضوع را دید و این گزارش را تهیه کرد.!
ناشناس۶۱۸۴۸۲۱۹:۰۳:۵۸ ۱۳۹۷/۸/۱۱
نتیجه میگیریم که پشت این کوه خواری کانونی از قدرت بالاتر از دولت وجود دارد .
ناشناس۶۱۸۷۶۷۲۳:۵۳:۴۴ ۱۳۹۷/۸/۱۱
حالا گیریم سند هم گرفتند قلع و قمع هم کردند چطور کوه را دوباره میخواهند بسازند.
ناشناس۶۱۸۹۲۶۰۷:۲۸:۴۶ ۱۳۹۷/۸/۱۲
درسته مرکز این کانون آقازاده های حرامخوار و نجومیان و تاجران برجام و کاسبان تحریم هستند.
مهدی۶۱۸۳۹۸۱۷:۲۶:۰۱ ۱۳۹۷/۸/۱۱
دلیل اصلی اجرا نشدن قانون، طبق معمول ژنهای خوب و البته ناپاک هستند که کشور را غارت کرده اند. آخر چطور میشود که برای کوه سند صادر کرده باشند؟؟؟؟؟؟؟
حسن۶۱۸۵۰۲۱۹:۱۸:۵۳ ۱۳۹۷/۸/۱۱
چطور می شود اداره ثبت برای چنین زمینی سند داده باشد. بررسی کنید کدام کارشناسان در ثبت پرونده ثبتی تشکیل داده اند کدام مسول ثبتی دستور صادر کرده چگونه تعیین حدود شده و......
ناشناس۶۱۸۵۱۵۱۹:۳۰:۲۶ ۱۳۹۷/۸/۱۱
از این دولت و مسیولان دولتی اصلا بعید نیست ...
حسن۶۱۸۵۱۸۱۹:۳۳:۰۱ ۱۳۹۷/۸/۱۱
کوه خواری، زمین خواری، ماشین خواری، سکه خواری، ویلا خواری، جنگل خواری و.... همه محصول بی تدبیری و رانت مدیرانی است که به جای مدیر بودن لفظ دزد بودن و خاین بودن بیشتر شایسته این جهادگران پست می باشد. ضربه ای که این مدیران نالایق به نظام و ملت وارد کردن هزار سال دیگر هم محال است آمریکا و اسراییل غاضب بتوانند وارد کنن
کارمند شهرداری۶۱۸۵۵۴۲۰:۱۰:۳۷ ۱۳۹۷/۸/۱۱
خب هرکس سند مالکیت هرکجا راداشته باشه ایا میتونه انرا بسازه پس نوع کاربری املاک وگرفتن پروانه ساخت چی ؟ الان خودمن وهزاران نفر مردم دیگر سند مالکیت داریم ولی زمینهای ما بدلائل مختلف فاقد کاربری مسکونی است واقعا مسخره است که چون سند داره ساخته خب بزارید همه این کارو بکنن اگر جواز نداره وکاربری زمین کوه که باید تخریب بشه خودتون ببنید مملکت چطوری داره اداره میشه همه جا نابود شده .
ناشناس۶۱۸۵۷۲۲۰:۲۲:۳۹ ۱۳۹۷/۸/۱۱
اگر پس نگیرید من خودم شخصا اونجارو به آتیش می کشم اموال شخصی نیست کوه
ناشناس۶۱۸۶۲۴۲۱:۰۵:۵۸ ۱۳۹۷/۸/۱۱
حداقل بگین صاحبش کیه
ناشناس۶۱۸۶۵۲۲۱:۳۲:۳۱ ۱۳۹۷/۸/۱۱
حتما رشوه رد و بدل شده .. اگر هم اراده برخورد وجود داشته باشد , پیدا کردن مجرم و احتمالا مجرمین خیلی ساده است, ولی متاسفانه در کشور ما این اراده وجود ندارد . شاید هم نبود اراده به این علت باشه که اگر قرار باشه در شهر مست ها را بگیرند .....
ناشناس۶۱۸۷۰۳۲۲:۲۴:۲۸ ۱۳۹۷/۸/۱۱
کوهی که روش بولدرز برود و مصالح دیگر کوه نمی شود, این گذشت مراقب مابقی اراضی باشید
ناشناس۶۱۸۸۰۳۰۰:۳۶:۳۶ ۱۳۹۷/۸/۱۲
صاحب اولیه این زمین کی بوده اصلا خود وضعیت ملک بیانگر نفوذ و سوء استفاده است ، خدا به این ملت رحم کند و سیستم اداری و مدیریتی آن را اصلاح نماید تا دچار مصیبتهای بیشتر نشود .
علی۶۱۸۸۹۷۰۶:۴۱:۱۰ ۱۳۹۷/۸/۱۲
اون هزار متر را دست بکشید برید صدها هکتار را جلوگیری کنید
ناشناس۶۱۹۰۲۸۰۸:۴۰:۱۶ ۱۳۹۷/۸/۱۲
قابل توجه نویسنده محترم این خبر بسیار مهم: اوشان بخشی از رودبارقصران محسوب میشه نه لواسان. بدون تردید در لواسان هم که شما بررسی بفرمایید تعداد قابل توجهی از ویلاهای از مابهتران پیدا میشه.
ناشناس۶۱۹۰۷۵۰۹:۰۲:۱۴ ۱۳۹۷/۸/۱۲
سند زمین ملاک ساخت و ساز نیست باید معلوم شود کاربری زمین چه بوده مطمئنا این زمین کاربری مسکونی ندارد ودر بافت روستا یا شهر هم نیست پس چگونه پروانه ساخت گرفته؟ از روی میز یا زیر میز اگر مدعی‌العموم پیگیر شوند خیلی از مسائل وانحرافات مشخص میشود
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. بازی با کلمات

  2. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  3. ۳۲ هزار مجوز استخدام فرزندان شهدا و ایثارگران اخذ شد

  4. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  5. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  6. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  7. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  8. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  9. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  10. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  11. اطلاعیه شماره ۳ فراجا درباره اجرای «طرح نور»  

  12. منظور: افزایش دائم دستمزدها به ‌رفاه مردم کمک نمی‌کند

  13. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  14. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  15. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  16. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  17. واکنش بلینکن به حادثه اصفهان/ به مجازات ایران پایبند هستیم!  

  18. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  19. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  20. سردار حاجی زاده با تسلیحات قدیمی و حداقلی به اسرائیل حمله کردیم /از موشک های هایپرسونیک ۲ استفاده نشد

  21. برخی مسئولان بدلیل کارهای بی‌قاعده در زمینه حجاب تذکر گرفتند        

  22. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  23. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

  24. موضع رئیس عدلیه در خصوص ورود فراجا به مسئله حجاب/ اژه‌ای: در قضیه حجاب می‌توانیم بگوییم «کی بود کی بود، من نبودم؟»

  25. اشتباه برخی گروه‌ها در مقابله با توئیت فضائلی

آخرین عناوین