وزیر بهداشت: بیمه برای افراد فقیر است

گروه سلامت الف،   3970806051 ۲۹ نظر، ۰ در صف انتشار و ۳ تکراری یا غیرقابل انتشار

وزیر بهداشت با اشاره به اینکه هفته گذشته در دانمارک نپذیرفتند که داروی گران قیمت کم اثر تحت پوشش بیمه قرار گیرد و آنجا همه تحسین کردند و در کشور ما این کار را تقبیح می‌کنند، گفت: بیمه برای افراد فقیر است و باید آن را هدفمند کرد.

وزیر بهداشت: بیمه برای افراد فقیر است

به گزارش فارس، حسن قاضی‌زاده هاشمی وزیر بهداشت در مراسم آیین نکوداشت بیمه سلامت اظهار داشت:امام‌ حسین (ع) برای مبارزه با دورغ و تهمت قیام کرد و آنچه مهم است جاری شدن این سنت در زندگی ما است.

وی افزود: در بیمه سلامت اقدامات خوبی اتفاق افتاده و امیدواریم بیمه را از یک صندوق که کارش رسیدگی به اسناد بود به سازمان علمی تبدیل کنیم.بیشترین حمایت از بیمه سلامت در این دوره انجام می‌شود به دلیل اینکه بیمه باید سازمانی مستقل و قدرتمند باشد.

وزیر بهداشت ادامه داد: اگر بنا است همه پول در اختیار بیمه قرار گیرد باید از لحاظ تولیتی و علمی این اتفاق رخ دهد که بخشی از آن بر عهده تصمیم کمیسیون بهداشت است.اگر دولت ها به این بخش کم‌توجهی کنند به سلامت مردم کم‌توجهی کرده‌اند ملتی که سالم نباشد ملت خوشبختی نیست و آن دولت نیز دولت خوبی نیست دولت موفق به سلامت و آموزش مردم بها می‌دهد.

قاضی‌زاده هاشمی بیان داشت: تاریخچه بیمه بیش از ۱۶۰ سال است در آلمان ابتدا ایجاد شد و به اروپا گسترش یافت در ایران در سال ۱۳۰۹ بیمه تاسیس شد و طی نود سال گذشته ما استفاده صحیحی از آن نکردیم و فرصت سوزی کردیم.

وزیر بهداشت بیان داشت: چقدر در کشور هزینه کردیم یارانه نقدی پرداخت کردیم اما اکنون پس از ۵ سال از گذشت طرح تحول سلامت بیمه با مشکل مواجه است.مجلس تصمیم گرفت بیمه سلامت به وزارت بهداشت بیاید از نظر من مهم نیست بیمه کجا باشد، رفاه اجتماعی باید مهم‌ترین دغدغه عالی‌ترین مسئول کشور باشد.

وی گفت: از وقتی بیمه سلامت زیر مجموعه وزرات بهداشت قرار گرفت اقدامات خوبی انجام شد که برای پیشرفت آن باید از نمونه‌های موفق سایر کشورها استفاده کرد. ۴۵درصد مجموع بیمه شدگان در اختیار بیمه سلامت است و ۴۸ درصد در اختیار تامین اجتماعی که باید آنها  باهم همکاری کنند.

هاشمی با اشاره به اینکه حدود ۶.۹ درصد مردم ایران فاقد بیمه هستند علی رغم اینکه ۱۰ میلیون نفر رایگان بیمه شدند و ۸ درصد مردم دو دفترچه دارند، اضافه کرد: اجرای قانون مستلزم پرداخت هزینه است، در ۵ سال گذشته مارا اذیت کردند به این طرح از دید رقیب نگاه کردند نه از دید سرمایه اجتماعی. 

وزیر بهداشت یاداور شد: دسترسی به تجهیزات، وسایل، رشد شرکت دانش‌بنیان از مواردی بود که طرح تحول انجام داد.ما هرچه سرمایه اجتماعی ایجاد کردیم عده‌ای آن را نابود کردند. این طرح مستلزم پرداخت پول است. مجلس وقتی بودجه تصویب می‌کند نظارت می‌کند نباید وزارت بهداشت را به پول پاشی متهم کرد.

وی گفت: مردم ۸۳ درصد رضایت دارند از طرح تحول که اگر آن را لمس نکرده بودند این موضوع اتفاق نمی‌افتاد.اجازه ندهیم هزینه کمرشکن سلامت مردم را به زیر فقر ببرد، به نظر می‌رسد بیمه تکمیلی جایگاه درستی ندارند ۲۸ بیمه تکمیلی داریم که در طرح تحول سلامت سود بسیاری بردند‌.

هاشمی خاطرنشان کرد: در حال حاضر ۷۷۳ خدمت تحت پوشش بیمه نیستند. دندانپزشکی هزینه مردم را بالا می‌برد و ۲۵درصد هزینه آن را از جیب پرداخت می‌کنند. از ۱۲۶ خدمت دندانپزشکی ۲۶ خدمت تحت پوشش بیمه است.

وزیر بهداشت گفت: هفته گذشته در دانمارک نپذیرفتند که داروی گران قیمت کم اثر تحت پوشش بیمه قرار گیرد. آنجا همه تحسین کردند و در کشور ما این کار را تقبیح می‌کنند.کشورهای پیشرفته پرداخت از جیب ۳۲.۵ درصد است و سهم بیمه تکمیلی ۷درصد است و در کشور ما ۳۵.۷ درصد از جیب مردم و ۶درصد سهم بیمه تکمیلی است.باید بیمه‌های تکمیلی اصلاح شود. عملکرد سازمان بودجه و خزانه تجدید نظر شود. بیمه برای افراد فقیر است و باید آن را هدفمند کرد.

وی افزود: الان می‌گویند سهم ما از جی دی پی ۸ درصد است اما این عدد واقعی نیست.مهم‌ترین چالش بیمه سلامت عدم اجرای قانون است. همه بیمه‌ها باید یکپارچه شوند بیمه بدهکار مثل انسانی ورشکسته است.مهم‌ترین چالش بیمه سلامت عدم اجرای قانون است. همه بیمه‌ها باید یکپارچه شوند بیمه بدهکار مثل انسانی ورشکسته است.

هاشمی عنوان کرد: اول از همه اراده مجلس و دولت در اولویت است چیزی را که دنیا اعلام کرده است و رهبری فرمودند هزینه در آموزش و سلامت سرمایه‌گذاری است اما اقتصادی‌های دولت رفاه را قبول ندارند.هدفمندی یارانه ها به ما پرداخت شده است اما دیرهنگام یا به صورت اوراق بوده است. تصمیم گرفته می‌شود اما اجرای آن بسیار طول می‌کشد.

وزیر بهداشت ادامه داد: به کارگیری روش مالی پایدار باید مورد توجه قرار گیرد. منابع ما باید پایدار شوند ۷۰درصد دریافتی ما هزینه حقوق می‌شود. به دلیل اینکه منبع پایدار نیست نمی‌توانیم خرید خدمت را کم کنیم.

وی ادامه داد: یک‌درصد مالیات بر ارزش افزوده کار خوب مجلس بود که از نمایندگان مجلس تشکر می‌کنیم.منابع و مصارف نمی‌تواند باید آن را حل کرد یا وظایف بیمه کاهش یابد یا برنامه دقیق برای تخصیص منابع درنظر گرفته شود.اجناس و اقلام چقدر افزایش قیمت داشته است؟ پتروشیمی ۱۵۰درصد، فولاد افزایش قیمت داشته است که اینها بر حوزه سلامت تاثیرگذار است.

هاشمی گفت: سازمان برنامه حساب کرده است ۱۳۰۰میلیارد تا پایان سال در بیمارستان‌های دولتی کسری خواهیم داشت اگه اگر پرداخت نشود معنی آن است است که کیفیت کاهش پیدا کند که اوضاع در بخش خصوصی سخت‌تر است به دلیل اینکه آنها ارز نیمایی دریافت می‌کنند.

وزیر بهداشت اضافه کرد:۵۰۰میلیون یورو هنوز ابلاغ نشده است که امیدواریم پیگیری شود و در حوزه بیمه قرار گیرد تا شادابی و نشاطی به‌وجود آید.

دیدگاه کاربران

آزاد۶۱۱۳۷۷۱۰:۲۹:۱۵ ۱۳۹۷/۸/۶
واقعا آقای دکتر نوبر هیات دولت آمید هستند!!!
ناشناس۶۱۲۲۰۲۱۶:۱۱:۴۳ ۱۳۹۷/۸/۶
یارانه و مالیات وپول بیمه و پول نفت کفاف حقوق های نجومی پزشکان را نمی دهد.
ناشناس۶۱۱۴۰۸۱۰:۴۱:۳۵ ۱۳۹۷/۸/۶
این چه طرز فکری است؟؟ حق بیمه رو افراد مرفه بدهند و شما از جیب آنها، افراد فقیر رو بیمه کنید؟؟؟ طبق قانون اساسی؛ بیمه و خدمات پزشکی ارزان قیمت وظیفه دولت است همه ملت ایران حق دارند به نسبت مساوی از بهترین خدمات استفاده کنند.
ناشناس۶۱۱۴۱۴۱۰:۴۴:۲۱ ۱۳۹۷/۸/۶
بیمه برای همه مردم است.
مازیار۶۱۱۴۴۴۱۰:۵۸:۵۹ ۱۳۹۷/۸/۶
اول فقر رو تعریف کن تا ببینی بیشتر ایرانیها فقیرن. کسی که پیتزا میره میخوره پولدار نیست مرد ناحسابی
ناشناس۶۱۱۴۵۸۱۱:۰۸:۴۱ ۱۳۹۷/۸/۶
90 در صد مردم ایران با این دولت فقیر شدند و شامل حال همه میشه بیمه
ناشناس۶۱۱۵۰۶۱۱:۲۷:۵۲ ۱۳۹۷/۸/۶
ی دفعه از اوج محبوبیت به اوج منفوریت!!! چه خبره ی دفعه چرا این بنده خدا قاطی کرده
مختار۶۱۱۵۲۰۱۱:۳۷:۴۲ ۱۳۹۷/۸/۶
وزیر بهداشت: بیمه برای افراد فقیر است خوب الان به برکت دولت تدبیر و امید الان 98 درصد ملت ایران فقیر هستند. واقعا زحمت کشیدید. دشمنان کشور همگی جمع می شدند نمی توانستند به خوبی کابینه دولت روحانی ملت ایران را به خاک سیاه بنشانند.
ناشناس۶۱۱۵۲۶۱۱:۴۰:۲۳ ۱۳۹۷/۸/۶
آقای هاشمی این جمله کیست که میگوید دسترسی به بهداشت و آموزش رایگان حق همه مردم ایران میباشد؟؟؟
SMAH1۶۱۱۵۳۲۱۱:۴۳:۴۲ ۱۳۹۷/۸/۶
«بیمه برای افراد فقیر است و باید آن را هدفمند کرد»؟!!!! یعنی این همه کارگر که «اجبارا»‌ بیمه اند یا اینهمه ماشین که «اجبارا» بیمه اند و .. همه فقیرند! مرفه بی درد که می گویند یعنی این.
ناشناس۶۱۱۵۳۳۱۱:۴۳:۵۸ ۱۳۹۷/۸/۶
آره خداییش همه فکر و ذکر تو سلامت مردم هست!
ناشناس۶۱۱۵۳۵۱۱:۴۴:۳۴ ۱۳۹۷/۸/۶
هر بار صحبت میکنند مرز های علم و دانش جابجا میشه .
ناشناس۶۱۱۵۶۰۱۱:۵۶:۲۱ ۱۳۹۷/۸/۶
با دست گلی که شماها درست کردید خیلی ها الان جزو قشر فقیر به حساب می آیند.
ناشناس۶۱۱۶۶۵۱۲:۴۳:۲۶ ۱۳۹۷/۸/۶
دست گل ترامپ . تحریم چه ربطی به دولت داره ؟
ناشناس۶۱۱۶۱۱۱۲:۱۳:۵۰ ۱۳۹۷/۸/۶
شما حرف نزنید نمیشود!؟! البته این بیمه صوری و ظاهری به درد عمه خودتان می خورد
ناشناس۶۱۱۶۲۵۱۲:۱۹:۲۱ ۱۳۹۷/۸/۶
یعنی خودت و خانوادت از بیمه هیچ وقت استفاده نکردی؟
ناشناس۶۱۱۶۴۲۱۲:۳۱:۲۰ ۱۳۹۷/۸/۶
چرا برای گرفتن بیمه سلامت که سرویس دهی ان فقط به درد بیمارستان دولتی میخورد و ریالی هم برای دارو نمیدهد نزدیک سیصد هزار تومن میخواهید حال که سال قبل مجانی بوده و چرا این مجلس از خواب بیدار نمیشه
یار۶۱۱۷۰۱۱۲:۵۸:۲۹ ۱۳۹۷/۸/۶
شما اصلا به قانون اساسی که خودتان نوشتید هم اعتقادی ندارید. آموزش بهداشت بیمه حق همه است به نسبت مساوی. این که شما می گویی یعنی چه ؟ افراد ثروتمند بیشتر مریض می شود؟ بیشتر دارو می خورند؟ اتفاقا پوا افراد ثروتمند و کارآفرین است که دارد تامین اجتماعی و دارایی را می گرداند پس اتفاقا حق بیشتری دارند. اخه تو از کجا مدرک گرفتی
ناشناس۶۱۱۷۲۰۱۳:۰۶:۰۴ ۱۳۹۷/۸/۶
اولا که کجای زندگی و مملکت ما شبیه دانمارک است ؟! دوما الحمدلله با مدیریت درخشان ایشان و همکاران ، ملت ایران همگی فقیر تشریف دارند .
ناشناس۶۱۱۸۰۱۱۳:۳۷:۰۱ ۱۳۹۷/۸/۶
کاش در این کشور قدرت داشتم اول اموال این شخص را مصادره میکردم تا زحمت بکشد پول در بیاورد و بفهمد مردم در چه وضعی هستند و دیگر افاضات زیادی نکند البته نعمت نفتی هم با هاش همینکار را میکردم
ناشناس۶۱۱۸۴۹۱۳:۴۹:۴۹ ۱۳۹۷/۸/۶
باطرح تحول سلامت فقط جیب پزشکان هم صنف خودت رو پر پول کردی
ناشناس۶۱۱۹۹۸۱۴:۵۱:۴۴ ۱۳۹۷/۸/۶
ما مردم ایران همه فقیریم به جز شما دولتمردان آقای وزیر جهت اطلاعتون
علی۶۱۲۰۳۹۱۵:۰۸:۲۸ ۱۳۹۷/۸/۶
بیچاره مردم آلمان ، نمیدانستم اینقدر فقیر هستند که دولت همه را بیمه درمان کرده است. آقای وزیر میلیاردی هاواریو تون‌چطوره؟!!!!!
خودم۶۱۲۰۵۷۱۵:۱۴:۲۵ ۱۳۹۷/۸/۶
اه چرا ایشون انقدر نظر می ده ؟
ناشناس۶۱۲۱۱۹۱۵:۴۰:۰۶ ۱۳۹۷/۸/۶
به لطف دولت امید همه فقیر شدن دیگه کسی پولدار نیست
علی۶۱۲۴۸۰۱۹:۰۶:۵۹ ۱۳۹۷/۸/۶
ادب مرد به زمرد پورشه سوار است. فقط مونده بود که جنابعالی راجع به فلسفه وجودی بیمه اظهار نظر کنی، که اون هم محقق شد.
ناشناس۶۱۲۵۱۱۱۹:۲۵:۲۹ ۱۳۹۷/۸/۶
به نظر من ایشان دوست داشتند همه مردم بیمه باشند وبیمه سلامت رایگان داشته باشند ولی وقتی پول نباشد بهتر است که کسانی که ضعیف ترند بیمه سلامت داشته باشند
ناشناس۶۱۲۵۱۲۱۹:۲۵:۴۶ ۱۳۹۷/۸/۶
از وزیر پورشه سوار و میلیاردر نبایست انتظاری داشت .
ناشناس۶۱۲۶۴۸۲۱:۳۴:۴۷ ۱۳۹۷/۸/۶
مردم رو به فقروفلاکت انداختید .شرم وحیا هم ندارید
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  2. بازی با کلمات

  3. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  4. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  5. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  6. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  7. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  8. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  9. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  10. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  11. اطلاعیه شماره ۳ فراجا درباره اجرای «طرح نور»  

  12. نحوه رفتار متفاوت فروشندگان در برابر پوشش حجاب مشتریان

  13. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  14. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  15. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  16. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  17. واکنش بلینکن به حادثه اصفهان/ به مجازات ایران پایبند هستیم!  

  18. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  19. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  20. برخی مسئولان بدلیل کارهای بی‌قاعده در زمینه حجاب تذکر گرفتند        

  21. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  22. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

  23. موضع رئیس عدلیه در خصوص ورود فراجا به مسئله حجاب/ اژه‌ای: در قضیه حجاب می‌توانیم بگوییم «کی بود کی بود، من نبودم؟»

  24. موفقیت ایران در ساخت موتور بنزینی ۶ سیلندر + تصاویر

  25. اشتباه برخی گروه‌ها در مقابله با توئیت فضائلی

آخرین عناوین