به گزارش ایرنا، در این میوه فروشی، روی هر خربزه برچسپی نصب شده است که مشتری هنگام خرید آن، با استفاده از تکنولوژی موجود در سیستم پرداخت اینترنتی 'علی پی' در گوشی موبایل، میزان شیرینی آن را مشخص می کند. مشتریان می توانند یک عکس از خربزه را در سیستم پرداخت علی پی (Alipay) آپلود کنند و سپس یک گزارش در مورد شیرینی و میزان رسیدن آن دریافت کنند.
در این سامانه، خربزه خریداری شده با 150 هزار عکس که قبلا همراه با مشخصات آن در 'علی پی' ثبت شده است مقایسه می گردد و میزان شیرینی خربزه با 90 درصد صحت به مشتری اعلام می شود.
'جیانگ لینبو' صاحب فروشگاه خربزه فروشی می گوید طبقه بندی خربزه ها با توجه به میزان شیرینی آنها کمک می کند تا مشتری میوه را با طعم و مزه مورد علاقه خود خریداری کند. او گفت فکر می کند که فناوری بتواند به کشاورزی کمک کند.