بزرگترین تهدید انتخابات کنگره آمریکا شناسایی شد!

گروه جهان الف،   3970716185

کارشناسان حوزه امنیت یک ماه مانده به انتخابات کنگره آمریکا در ماه نوامبر نسبت به خطر هک شدن سیستم‌های رای‌گیری یا سایر اهداف انتخاباتی هشدار داده و امکان آن را همچنان بالا ارزیابی می‌کنند.

به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، ماه گذشته الکس هلدرمن، متخصص علوم کامپیوتری در یک کنفرانس فناوری در بوستون نشان داد که چه ساده می‌توان یک دستگاه رای‌گیری الکترونیک را هک کرد و بدون اینکه ردی بر جای بماند، نتایج را تغییر داد.

او یک انتخابات صوری ایجاد کرد و سه تن از حضار مثلا جورج واشنگتن رای دادند اما یک کارت حافظه آلوده با اعمال تغییراتی توانست پیروزی را ۲ بر ۱ به نفع بندیکت آرنولد، یک افسر ارتش کند که حین جنگ استقلال آمریکا اسرار محرمانه را فروخت.

این پروفسور دانشگاه میشیگان می‌گوید: آنچه مرا شب‌ها بیدار نگه می‌دارد این تهدید است که یک کشور متخاصم بتواند با کشف نقاط ضعف، نتایج را در یک منطقه یا ایالت کلیدی تغییر دهد و نتایج یک انتخابات ملی عوض شود.

یک ماه مانده به انتخابات کنگره آمریکا، کارشناسان امنیتی می‌گویند خطر هک شدن سیستم‌های رای‌گیری یا سایر اهداف همچنان بالاست. انتخابات نوامبر، دو سال پس از انتخابات ریاست جمهوری آمریکا انجام می‌شود که به گفته مقام‌های اطلاعاتی، عوامل روس شبکه‌های ثبت‌نام رای‌دهندگان در دست‌کم ۲۰ ایالت را مورد ارزیابی قرار داده و دست‌کم به یکی از آنها دسترسی پیدا کردند.

به گفته هلدرمن، روس‌ها قادر بودند تا سوابق رای‌گیری را خراب کرده یا تغییر دهند و با این روش موجب هرج و مرج در روز انتخابات ‌شوند. با این حال او با استناد به تحقیقات کمیته اطلاعاتی سنا می‌گوید، آنها از این قابلیت خود استفاده نکردند.

سایر محققان نقص‌هایی را نشان می‌دهند که می‌گذارد هکرها به دستگاه‌های اخذ رای یا شبکه‌ها نفوذ کنند. آنها همچنین درخواست‌ها برای جایگزینی متدهای جدید با سیستم‌های تماما الکترونیک بدون پشتیبانی با برگه‌های اخذ رای که هنوز برای ۲۰ تا ۲۵ درصد از رای‌دهندگان آمریکایی استفاده می‌شود، افزایش داده‌اند.

در جریان کنفرانس دفکان، کارشناسان امنیتی متوجه شدند که یک دستگاه مرتب کردن نتایج رای‌گیری که در ۲۳ ایالت مورد استفاده قرار می‌گیرد از طریق یک حمله شبکه‌ای قابل هک شدن است و دستگاه دیگری را که در ۱۸ ایالت مورد استفاده قرار می‌گیرد، می‌توان در دو دقیقه هک کرد.

جوزف هال که ریاست تیم تحقیقات امنیت انتخابات در مرکز دموکراسی و فناوری را بر عهده دارد، معتقد است علاوه بر ماشین‌های اخذ رای و روند انتخاباتی، هکرها ممکن است از سایر اهداف مانند نامزدها یا شبکه‌های ایالتی یا مقام‌های محلی که برگزاری انتخابات را در دست دارند، سوء استفاده کنند. او گفت: ما شدیدا نگران حملات به سیستم انتخاباتی هستیم. علاوه بر خطر حملات احتمالی، تهدید مهاجمان فرصت‌طلب که انگیزه‌های سیاسی ندارند و تنها جویای نام هستند هم وجود دارد.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  2. بازی با کلمات

  3. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  4. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  5. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  6. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  7. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  8. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  9. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  10. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  11. نحوه رفتار متفاوت فروشندگان در برابر پوشش حجاب مشتریان

  12. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  13. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  14. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  15. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  16. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  17. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  18. هیچ تردیدی در اجرای طرح نور نداریم

  19. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  20. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

  21. موضع رئیس عدلیه در خصوص ورود فراجا به مسئله حجاب/ اژه‌ای: در قضیه حجاب می‌توانیم بگوییم «کی بود کی بود، من نبودم؟»

  22. موفقیت ایران در ساخت موتور بنزینی ۶ سیلندر + تصاویر

  23. واکنش ضرغامی به طرح نور و بازگشت گشت ارشاد

  24. اشتباه برخی گروه‌ها در مقابله با توئیت فضائلی

  25. مشکل اصلی صهیونیست ها با عملیات "وعده صادق" چه بود؟

آخرین عناوین