گزارش کامل الف از صحن علنی مجلس شورای اسلامی مجلس با «CFT» موافقت کرد/پاسخ دفتر رهبری به نامه لاریجانی درباره‌ لوایح FATF/ظریف: نمی‌توانیم تضمین بدهیم با پیوستن به لایحه CFT مشکلات حل شود

گروه سیاسی الف،   3970715066 ۱۷۸ نظر، ۰ در صف انتشار و ۳۰ تکراری یا غیرقابل انتشار

کلیات لایحه الحاق ایران به کنوانسیون مقابله با تامین مالی تروریسم در جلسه علنی صبح امروز (یکشنبه) مجلس مطرح شد و نمایندگان با ۱۴۳ رای موافق ۱۲۰ رای مخالف و ۵ رای ممتنع از مجموع ۲۷۰ نماینده حاضر با آن موافقت کردند.

مجلس با «CFT» موافقت کرد/پاسخ دفتر رهبری به نامه لاریجانی درباره‌ لوایح FATF/ظریف: نمی‌توانیم تضمین بدهیم با پیوستن به لایحه CFT مشکلات حل شود

به گزارش الف، بررسی الحاق ایران به کنوانسیون مقابله با تامین مالی تروریسم «CFT» یکی از لوایح «FAFT» ساعت 8:30 امروز صبح (یکشنبه) با ریاست علی لاریجانی و با حضور سرپرست وزارت اقتصاد، محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه، محمود علوی وزیر اطلاعات و عبدالناصر همتی رئیس بانک مرکزی آغاز شد. 

رای مثبت نمایندگان به مهمترین لایحه FATF/ مجلس CFT را تصویب کرد

کلیات لایحه الحاق ایران به کنوانسیون مقابله با تامین مالی تروریسم در جلسه علنی صبح امروز (یکشنبه) مجلس مطرح شد و نمایندگان با ۱۴۳ رای موافق ۱۲۰ رای مخالف و ۵ رای ممتنع از مجموع ۲۷۰ نماینده حاضر با آن موافقت کردند.

گفتنی است نمایندگان صبح امروز قبل از آغاز جلسه علنی به مدت یک ساعت و نیم جلسه غیرعلنی داشتند.

ثبت‌نام ۴۹ نماینده برای مخالفت و ۲۱ نفر برای موافقت با CFT

احمد امیرآبادی فراهانی، عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: ۴۹ نماینده برای مخالفت با لایحه CFT و ۲۱ نماینده برای سخنرانی در موافقت با این لایحه ثبت‌نام کردند.

دهقان مخالف کلیات لایحه CFT: به نام مبارزه با تروریسم می‌خواهند اقتصاد کشور را قفل کنند

محمد دهقان نماینده مجلس شورای اسلامی در مخالفت با تصویب لایحه fatf گفت: ما در شرایط جنگ اقتصادی هستیم و در این تردیدی وجود ندارد، تمام ملت ایران و مسئولین کشور می‌دانند که در شرایط جنگی قرار داریم، آمریکایی‌‌ها علی‌غم وعده‌هایی که دادند و با وجود همه خوشبینی‌هایی که در داخل کشور ابراز شد، تمام توان‌شان را قرار داده‌اند که از طریق فشار اقتصادی ملت را به ستوه بیاورند و زمینه ضربه زدن به جمهوری اسلامی ایران را فراهم کنند.

وی افزود: می‌گویند که لایحه CFT را لبنان هم پذیرفته است. حرف ما این است هزاران حزب الله و غیر حزب الله فدای جمهوری اسلامی ایران. تا جمهوری اسلامی نباشد حزب الله هم نیست. آنها ایران را هدف قرار دادند تا کشور را در تنگنای اقتصادی قرار دهند. همانطور که در دو سال گذشته هم با ساده اندیشی آقایان همین کار را کرده و کشور را در تنگنا قرار دادند. آنها شاگرد خوبی برای کلاس بودند اما از آن طرف کشور دچار بحران از نظر اقتصادی شد.

این نماینده اصولگرای مجلس افزود: چرا سوال نمی‌کنید چطور دلار به ۱۹ هزار تومان رسید و یکشنبه گذشته ۱۲ هزار تومان شد. علت آن است که آقایان الزامات FATF را اجرا کردند. دلار از ۳۵۰۰ تومان به ۱۹ هزار تومان رسید. دلیل آنکه دلار از این میزان به ۱۳ هزار تومان رسید هم آن بود که شورای هماهنگی سران قوا واردات دلار را آغاز کرد. این باعث شد که دلال‌ها دلارهایی که خریده بودند را در بازار عرضه کنند.


 
نعمتی در موافقت با CFT: بهانه‌ها را از دشمن بگیریم/لاریجانی: آقای نعمتی! اسم نبرید

بهروز نعمتی که به عنوان موافق تصویب CFT در صحن علنی مجلس در حال سخنرانی بود، خطاب به دهقان اظهار داشت: آقای دهقان! اشارات خلاف واقعی را گفتید که هیچ توجیهی برای آنها وجود ندارد، 

وی افزود: آقای دهقان! شما در همان حوزه انتخابی‌تان هم در گردش‌های مالی‌تان دچار مشکل شده‌اید، حال حرف از عدم ایجاد مشکل و گردش‌های کلان بانکی حرف می‌زنید. دهقان همچنین نیز با اعتراض‌هایی خطاب به لاریجانی گفت که باید به من هم فرصت بدهید که از خود دفاع کنم و لاریجانی خطاب به بهروز نعمتی گفت: لازم نیست اسم ببرید، نباید در پشت تریبون از کسی نام ببرید. 

نماینده مردم تهران گفت: باید بهانه ها را از دشمن بگیریم؛ ما تاکنون ۴۰ مورد از الزامات FATF را اجرا کرده‌ایم و اگر عضو CFT نشویم، یعنی عملا به هیچ کدام از این الزامات پایبند نبوده‌ایم.

نعمتی اظهار داشت: وضعیت کشور ما در موضوع FATF، وضعیت در حال تعلیق است و پس از ما فقط کره شمالی است که در لیست سیاه قرار دارد؛ بنابراین همه کشورها موظف هستند که در CFT حضور داشته باشند.

نقوی حسینی: رئیس‌جمهور تعهد بدهد با عضویت در CFT مشکلات پولی حل می‌شود همه به آن رای می‌دهیم/ مگر برای برجام مورد اتهام ملت نیستید؟

عضو کمیسیون امنیت ملی خطاب به رئیس‌جمهور خاطرنشان کرد: آقای رئیس‌جمهور بیا یک خط برای نمایندگان بنویس و در این مجلس تعهد بده که اگر عضو کنوانسیون شدید همه مشکلات پولی و مالی ما حل می‌شود و نظام مالی و پولی دنیا با ما کار می‌کند. در این صورت ما همه رای می‌دهیم.

وی اضافه کرد: در زمان تصویب برجام هم گفته می‌شد اگر این اتفاق بیفتد مشکل مالی حل و گرفتاریهای مردم حل می‌شود مگر در 20 دقیقه برجام تصویب نشد و همچنان هم مجلس مورد اتهام ملت ایران است.

علی لاریجانی که ریاست جلسه را برعهده داشت در واکنش به این اظهار نقوی گفت: برجام در 20 دقیقه تصویب نشد ما 4 جلسه درباره آن صحبت کردیم.

نقوی حسینی در پاسخ به لاریجانی گفت: اینگونه نبود و تنها در 20 دقیقه تصویب شد

علی لاریجانی بار دیگر در پاسخ به وی گفت: شما خلاف می‌گویید و اگر این موضوع را قبول ندارید به مشروح مذاکرات مراجعه کنید.

لاریجانی در پاسخ به نقوی حسینی: فحاشی‌ها وجه سیاسی دارد و مهم نیست

علی لاریجانی در پاسخ به اخطار نقوی حسینی نماینده ورامین در جلسه امروز یکشنبه مجلس و در جریان بررسی کلیات لایحه الحاق ایران به کنوانسیون مقابله با تامین مالی تروریسم ( cft) گفت: آقای نقوی چون شما اسم از مقام معظم رهبری بردید بنده این توضیحات را مطرح می‌کنم. خوب نیست طوری در جامعه مطرح کنید که مقام معظم رهبری نظری داشته و مجلس قبول نکرده است.

وی افزود: وقتی نظری از سوی رهبری به ما می‌رسد با همان ترتیباتی که ایشان فرمودند امر ایشان را مطاع می‌کنیم  در موارد متعددی نظر داشتند و عمل کردیم. بنده در جلسه غیر علنی توضیح دادم، فکر نمی‌کردم که دیگر این موضوع را مطرح کنید.

پاسخ دفتر رهبری به نامه لاریجانی درباره‌ لوایح FATF+ فیلم

رئیس مجلس شورای اسلامی نامه دفتر مقام معظم رهبری درباره بررسی لوایح چهارگانه (FATF) را در صحن پارلمان قرائت کرد.

جناب آقای دکتر لاریجانی

رئیس محترم مجلس شورای اسلامی

با سلام و تحیت؛

در پی استفساریه تلفنی جنابعالی نسبت به مخالفت و عدم مخالفت مقام معظم رهبری(مدظله‌العالی) با بررسی لوایح چهارگانه و کنوانسیون‌ها در مجلس شورای اسلامی، به دنبال فرمایشات معظم‌له در دیدار نمایندگان، مقام معظم رهبری فرمودند" آنچه که من در دیدار با نمایندگان راجع‌به لوایح چهارگانه و کنوانسیون‌ها گفتم، مربوط به اصل کنوانسیون‌ها بود، نه کنوانسیون خاص، لذا با بررسی این لوایح در مجلس مخالفتی ندارم تا مسیر قانونی خود را طی کند، تدبیر فوق قبلا در زمان استفسار به طور شفاهی به جنابعالی ابلاغ شده بود".

لاریجانی پس از قرائت این نامه اعلام کرد که این نامه از سوی آقای حجازی رئیس دفتر مقام معظم رهبری به وی(لاریجانی) ابلاغ شده است.

ظریف در مجلس: تحریم‌های آمریکا علیه مردم ایران حتما شکست خواهد خورد

محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان صبح امروز(یکشنبه) در جلسه بررسی لایحه الحاق ایران به کنوانسیون بین‌المللی مقابله با تامین مالی تروریسم (CFT) در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: ما بارها با مقاومت مردم و با تدبیر، آمریکایی ها را شکست دادیم این بار هم با درایت و با همدلی و همراهی شکست خواهیم داد.

ظریف در مورد برجام خاطرنشان کرد: برجام توانست سیاست‌های آمریکا را در دنیا منزوی کند، برجام توانست حقانیت مردم ایران را به دنیا نشان دهد، برجام توانست رژیم جنایتکار صهیونیستی و نتانیاهو را در دنیا رسوا کند در حدی که اتهامات نتانیاهو در جلسات مختلف به استهزاء کشیده شد. اینها همه از توفیقات مردم بزرگ ایران و از توفیقات شما نمایندگان مجلس برای رسیدگی به خواست‌های مردم است. 

وزیر امور خارجه اظهار داشت: امروز هم مجلس در برابر یک تصمیم تاریخی قرار گرفته است. ما با برجام توانستیم یک رشته از بهانه‌های آمریکا و رژیم صهیونیستی را از آنها بگیریم، اگر برجام به نفع ایران نبود، آمریکا از آن خارج نمی‌شد. اگر برجام به نفع ایران نبود نتانیاهو از روز اول اعلام نمی‌کرد که من یک تنه و تنها در برابر برجام ایستاده‌ام. برجام توفیق این ملت بود. توفیق ملت را تبدیل به ضعف ملت نکنیم. 

ظریف افزود: از قول من برخی دوستان مطلبی را مطرح کردند، نه بنده و نه آقای رئیس‌جمهور نمی‌توانیم تضمین دهیم که با پیوستن به لایحه حمایت مالی از تروریسم مشکلاتمان حل خواهد شد، اما می‌توانیم تضمین بدهیم که با نپیوستن به این لایحه آمریکا بهانه مهمی را برای افزایش مشکلات ما پیدا خواهد کرد.
 

پژمانفر: آیا واقعا مشکلات اقتصادی مردم با این لایحه حل می‌شود یا می‌خواهند سفره مردم را تنگ‌تر کنند؟ + پاسخ لاریجانی

حجت الاسلام نصرالله پژمان فر در تذکری مستند به مواد ۱۸، ۲۲ و ۱۹۶ آیین نامه داخلی مجلس گفت: در ماده ۲۲ صراحتا اداره مجلس از وظایف رئیس مجلس عنوان شده. همچنین قطع کردن صحبت ناطق خلاف است و خلاف از رئیس بدتر است.

وی افزود: امروز جلسه غیرعلنی تشکیل دادید و خیلی از مسائل را مطرح کردید در حالی که حق مردم دانستن است و باید بدانند چه تصمیماتی گرفته می‌شود. مسئولین در جلسه پنهانی چیزهایی گفتند که اگر مردم بدانند مسائل برایشان روشن‌تر می‌شود.

نماینده مجلس افزود: مردم نگران هستند. چند هزار نفر جلوی مجلس جمع شدند و این حاکی از نگرانی مردم است. چرا دو ساعت جلسه غیرعلنی برگزار می‌شود. تمام ادبیات این جلسه هم این بود که بترسانید و نگرانی ایجاد کنید. این در شرایطی است که کشور با مشکلات و سختی‌هایی روبرو است، کار درستی نیست.

فیضی موافق لایحه CFT: در شرایط سختی قرار داریم و چرا می‌خواهید شرایط کشور را سخت‌تر کنید؟

محمد فیضی در جلسه علنی امروز (یکشنبه) مجلس شورای اسلامی در موافقت با کلیات لایحه CFT، در واکنش به داد و فریاد محمد دهقان هنگام نطق موافق اول، گفت: مجلس در جلسه علنی و غیرعلنی تا این لحظه با آرامش جلسه داشته اما عده‌ای در صحن علنی و در فضای مجازی با دروغ پردازی علیه موافقان و قرار دادن موافقان در صف یزیدیان و قرار دادن مخالفان در صف حسینیان این آرامش را به هم می‌ریزند.

وی با اشاره‌ای سر بسته به نامه مقام معظم رهبری به رییس مجلس شورای اسلامی، گفت: لاریجانی محتوای نامه حضرت آقا را در جلسه غیرعلنی مطرح کردند. ایشان در این جلسه گفتند که موضوع این نامه مربوط به همه کنوانسیون‌ها بود و محدود به CFT نبود.

فیضی ادامه داد: چرا به مردم دروغ می‌گویید و موافقان کلیات این لایحه را متهم به دروغ‌پردازی و آنان را تهدید می‌کنید؟ این چه اخلاقی است؟ همه کشورهای جهان قوانین‌شان را با استانداردها و قوانین بین‌المللی مطابقت می‌دهند به جز ایران و کره شمالی. اجرای استانداردهای بین‌المللی نیازمند تصویب قوانین منطبق با استانداردهای بانکی است.

نماینده مردم اردبیل در مجلس خاطرنشان کرد: مخالفان عزیز توجه کنید، در شرایط سختی قرار داریم و چرا می‌خواهید شرایط کشور را سخت‌تر کنید؟ بانک‌های ایرانی اگر استاندارد CFT را رعایت کنند بانک‌های طرف مقابل با بانک‌های خارجی این استانداردهای را رعایت می‌کنند و خودمان با دست خودمان کانال‌های مالی کشور را مسدود می‌کنیم.

وی ادامه داد: FATF یعنی رعایت حداقل‌های مبارزه با تروریسم. این استانداردها دولتی نیست بلکه بنگاهی است که دولت‌های کشورها نمی‌توانند در آن هیچ دخالتی داشته باشند حالا اگر ما به این استانداردها بی‌توجه باشیم نمی‌توانیم با نظامات بانکی جهان ارتباط عالی داشته باشیم. پذیرش شروط FATF یعنی پذیرش استانداردهای جهانی برای مقابله با تروریسم.

مجلس با لایحه CFT موافقت کرد

کلیات لایحه الحاق ایران به کنوانسیون مقابله با تامین مالی تروریسم در جلسه علنی صبح امروز (یکشنبه) مجلس مطرح شد و نمایندگان با ۱۴۳ رای موافق ۱۲۰ رای مخالف و ۵ رای ممتنع از مجموع ۲۷۰ نماینده حاضر با آن موافقت کردند.

۷ شرط ایران برای الحاق به CFT + جزئیات

متن لایحه الحاق دولت جمهوری اسلامی ایران به کنوانسیون بین‌المللی مقابله با تامین مالی تروریسم که در جلسه علنی امروز (یکشنبه) مجلس تصویب شد به شرح زیر است:

ماده واحده – به دولت جمهوری اسلامی ایران اجازه داده می‌شود کنوانسیون بین‌المللی مقابله با تامین مالی تروریسم (مصوب ۱۳۷۸/۹/۱۸ برابر با ۹ دسامبر ۱۹۹۹ مجمع عمومی سازمان ملل) مشتمل بر یک مقدمه، ۲۸ ماده و یک پیوست با اعلام شروط زیر پذیرفته و سند زیربط را مطابق مقررات تبصره این ماده نزد امین اسناد توجیه کند. دولت موظف است به محض آگاهی نسبت به اعتراض احتمالی سایر اطراف متعاهد، گزارشی جهت اتخاذ تصمیم مقتضی به مجلس شورای اسلامی تقدیم نماید.

۱- دولت جمهوری اسلامی ایران به موجب جز الف بند ۲ ماده ۲ کنوانسیون، اعلام می‌نمایند که مفاد آن دسته از کنوانسیون‌ها و پروتکل‌های مندرج در پیوست کنوانسیون که به عضویت آنها درنیامده است را به عنوان بخشی از کنوانسیون تلقی نمی‌کند و الزام آور شدن مفاد ماده ۲۳ در پاسخ به اصلاح فهرست موافقتنامه‌های منضم به کنوانسیون برای جمهوری اسلامی ایران منوط به رعایت اصول ۷۷ و ۱۲۵ قانون اساسی است.

۲- جمهوری اسلامی ایران با نظر به اصول و هنجارهای حقوق بین‌الملل تا حین پذیرش کنوانسیون از جمله کنوانسیون ۱۹۹۹ سازمان کنفرانس اسلامی و قطعنامه‌های مرتبط ملل متحد از جمله قطعنامه ۲۶۲۵ و ۱۵۱۴، تعریف عمل تروریستی را مشتمل بر مبارزات مشروع مردمی علیه از جمله توسعه استعماری و اشغال خارجی نمی‌داند و نسبت به اطراف متعاهدی که قلمرو عمل تروریستی را مستند به زیر بند ب بند یک ماده ۲ کنوانسیون مشتمل بر این مبارزات می‌دانند، تنها در حدود پیش گفته، متعهد می‌دانند و اعلام می‌دارد ماده ۶ کنوانسیون ارتباطی به این حق ندارد. این مبارزات فارغ از انگیزه آن مجاز و مشروع است که اعمال تروریستی به هر انگیزه‌ای ممنوع است.

۳- موضوع بند یک ماده ۲۴ کنوانسیون درخصوص جمهوری اسلامی منوط به رعایت اصل ۱۳۹ قانون اساسی است و بند ۲ ماده ۷ کنوانسیون و موضوع ماده ۱۷ کنوانسیون در چارچوب قوانین داخلی اعمال خواهد شد.

۴- صلاحیت مقرر در بند ۵ ماده ۹ کنوانسیون برای کمیته بین‌المللی صلیب سرخ تنها در چارچوب اسناد حقوق بشردوستانه لازم الاجراست برای جمهوری اسلامی ایران پذیرفته می‌شود.

۵- مفاد کنوانسیون در موارد تعارض با قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران لازم الرعایه نمی‌باشد.

۶- الحاق جمهوری اسلامی ایران به کنوانسیون به معنای شناسایی و برقراری ارتباط با رژیم‌ اشغالگر صهیونیستی نیست.

۷- دولت جمهوری اسلامی ایران در راستای بند ۴ ماده ۱۱ کنوانسیون تنها صلاحیت کشور محل وقوع جرم را به منظور استرداد مجرمین محرض تلقی می‌کنند.

تبصره – دولت صرفا پس از خارج شدن جمهوری اسلامی ایران از لیست سیاه گروه ویژه اقدام مالی (FATF) می‌تواند سند الحاق را نزد امین اسناد توزیع کند.

لایحه CFT در ۲۹ مرداد و ۳ مهر در کمیسیون امنیت ملی بررسی و تصویب شد. مجلس پیش از این در خردادماه بررسی این لایحه را به مدت دو ماه به تاخیر انداخته و امروز در نهایت لایحه CFT را تصویب کردند.

لایحه CFT یکی از لوایح چهارگانه گروه اقدام ویژه مالی است که کمتر از ۱۰ روز به پایان مهلت FATF برای عمل به ۴۱ توصیه باقی مانده است. اکنون ایران در لیست خاکستری این گروه قرار دارد.

معترضان لایحه CFT را در مجلس پاره کردند

این گزارش حاکیست لحظاتی قبل از برگزاری رای‌گیری برای تصویب یا عدم تصویب CFT جمعی از نمایندگان مجلس و مخالفان لایحه CFT با در دست داشتن دست نوشته‌هایی در جایگاه تریبون مجلی قرار گرفتند و نسبت به این لایحه اعتراض کردند.

در این میان سید محمد جواد ابطحی نماینده مردم خمینی‌شهر در مجلس شورای اسلامی در حالیکه متن لایحه CFT را در دست داشت در جایگاه تریبون مجلس و مقابل لاریجانی قرار گرفت و در حالیکه با فریاد نسبت به CFT اعتراض می‌کرد لایحه را در همان جایگاه هیات رئیسه پاره کرد و به زمین انداخت و با اعتراض به سمت صندلی خود حرکت کرد.

در همین حال جمعی از نمایندگان با احسنت گفتن اعتراض خود را مجدد نسبت به تصویب لایحه CFT اعلام کردند.

دیدگاه کاربران

ناشناس۵۸۲۵۹۶۱۰:۵۷:۳۶ ۱۳۹۷/۷/۱۵
تاثیر رای دادن اینجا معلوم می شه. اونهایی که می گن رای بدیم یا ندیم فرق نداره... دلواپسان حاضرند کشور را زمین بزنند که بگویند روحانی بد است !
ناشناس۵۸۲۷۲۰۱۱:۲۵:۱۴ ۱۳۹۷/۷/۱۵
احسنت باید رای داد .
شیرازیان۵۸۳۳۷۱۱۵:۱۱:۵۷ ۱۳۹۷/۷/۱۵
دیگه بهانه دولت تمام شد البته معلومه مثل برجام اثری نداره که تا الان نداشت ولی بهانه را از دولت روحانی برای کارنکردن و دشمنان خارجی برای دشمنی شاید بگیره فقط همین پس حالا دلار رو به ۳۲۰۰ محمود برسونید حداقل
ناشناس۵۸۳۵۵۷۱۷:۰۶:۴۳ ۱۳۹۷/۷/۱۵
زمان محمود خان دلار 3800 بود عمو بعد پیروزی روحانی شد 3200 !!
ناشناس۵۸۳۹۳۵۲۱:۵۰:۴۷ ۱۳۹۷/۷/۱۵
بله ۳۲۰۰ تحویل حسن داد نگاهی با سایت بانک مرکزی بنداز
ناشناس۵۸۴۰۳۲۲۳:۲۹:۰۸ ۱۳۹۷/۷/۱۵
میزان شفافیت CFT و FATF از اختفای رای لاریجانی و دوستانش کاملاً هویداست. باز هم خواهیم دید انشاءالله
ناشناس۵۸۴۱۲۳۰۲:۵۷:۲۸ ۱۳۹۷/۷/۱۶
عمو جون چون روحانی پیروز شد دلار اومد پایین مگر نه همون 5 سال پیش شده بود 10 تومن !
ناشناس۵۸۴۱۷۳۰۶:۵۳:۳۰ ۱۳۹۷/۷/۱۶
وااااااای چه اختلاف فاحشی، مثل اینکه خوابی داداش، دلار روزی ۲۰۰۰ هزار تومان بالا و پایین میشه
ناشناس۵۸۳۷۱۲۱۸:۵۱:۵۶ ۱۳۹۷/۷/۱۵
دلار افزایش میابد چون دیگر نمیشود با دور زدن تحریم ها دلار کاغذی وارد کشور کرد. از طرفی حق وتو امریکا و عربستان مانع از خروج ایران از لیست سیاه میشه و تنها خودمونو بدبخت کردیم رفت.
ناشناس۵۸۳۷۳۳۱۹:۱۰:۴۲ ۱۳۹۷/۷/۱۵
دلار محمود که به ابدیت پیوست . اینا عرضه ندارن به دلار جهانگیری برگردن !!!
ناشناس۵۸۳۷۶۱۱۹:۲۲:۲۶ ۱۳۹۷/۷/۱۵
این روال سه تا چهار برابر شدن دلار طی 8 سال را، اسلاحتلبا به وجود آوردن
ناشناس۵۸۲۷۴۱۱۱:۳۱:۱۲ ۱۳۹۷/۷/۱۵
اقای دولت ! چرا لیست ارزی رو منتشر نمیکنی؟! شفافیت در داخل حرامه؟!
رضا۵۸۳۴۹۱۱۶:۲۱:۱۷ ۱۳۹۷/۷/۱۵
مشتاقم بدونم آیندگان در مورد ما چطور قضاوت میکنند. متن برجام محرمانه. قراردادهای نفتی محرمانه. لیست افراد دریافت کننده ارز محرمانه.
ناشناس۵۸۳۷۳۹۱۹:۱۳:۱۵ ۱۳۹۷/۷/۱۵
همونجور که ما راجع به قاجاریه و پهلوی قضاوت میکنیم
ناشناس۵۸۳۶۷۴۱۸:۲۸:۰۱ ۱۳۹۷/۷/۱۵
لیست منتشر شده فقط میزنید
ناشناس۵۸۲۷۷۲۱۱:۴۱:۰۸ ۱۳۹۷/۷/۱۵
تاریخ قضاوت میکنه که حماقت بعضی از مردم و وطن فروشی برخی از مسئولین ، چه بلایی بر سر ایران آورده . آیندگان از ایران این روز همونجور یاد میکنن که امروز از فتحعلیشاه قاجار .
ناشناس۵۸۳۷۹۳۱۹:۴۳:۲۷ ۱۳۹۷/۷/۱۵
مثلا میگن تمام دنیا Fatf را پذیرفته بودند ولی ایران 30 سال بعد با هزار مکافات و دعوا و پیش شرط، پذیرفته خخ
محمد۵۸۳۹۶۴۲۲:۱۸:۳۵ ۱۳۹۷/۷/۱۵
37 کشور میشه تمام دنیا؟
ناشناس۵۸۴۱۸۱۰۷:۱۳:۳۸ ۱۳۹۷/۷/۱۶
عضویت با پذیرفتن فرق داره عضو: 37 اجرا و پذیرش: 194 ایران: تازه می خواهد بپذیرد
ناشناس۵۸۳۹۶۸۲۲:۲۶:۳۳ ۱۳۹۷/۷/۱۵
سی چهل کشور میشن تمام دنیا ؟؟؟
ناشناس۵۸۲۸۳۵۱۱:۵۴:۵۱ ۱۳۹۷/۷/۱۵
دقیقا .. با این رای دادن ها دولت داره کشور رو میبره ته دره از فردا نظاره گر افزایش قیمت دلار باشید
ناشناس۵۸۳۲۱۴۱۴:۰۲:۱۲ ۱۳۹۷/۷/۱۵
اینکه ما می گیم به تروریست ها پول نمی دیم!!! بد است و باعث افزایش قیمت می شود! نوبل اقتصاد امسال حق شما بود!
ناشناس۵۸۳۳۳۴۱۴:۵۴:۰۶ ۱۳۹۷/۷/۱۵
ساده انگار
ناشناس۵۸۵۹۳۶۰۱:۰۴:۴۵ ۱۳۹۷/۷/۱۷
چه بخواهیم و چه نخواهیم شرط حیات و تعامل با دنیا قبول معاهدات بین المللی است.
ناشناس۵۸۳۶۷۱۱۸:۲۶:۵۰ ۱۳۹۷/۷/۱۵
تروریسم از منظر آمریکا یا تروریسم از منظر ایران؟! چون ایالات متحده ایران رو هم حامی تروریسم میدونه !!... واقعا نادانی. لا اقل یه سرچ ساده تو وب میزدی.
ناشناس۵۸۳۷۴۱۱۹:۱۵:۲۸ ۱۳۹۷/۷/۱۵
بچه جون ، عربستان و اسرائیل ، اعضای ناظر این سازمان هستن . یعنی بزرگترین کشورهای تولیدکننده تروریست در جهان . اونوقت ما باید بریم به اینها تعهد بدیم که به تروریستها کمک نمیکنیم ؟ اصلا مگه تا الان به تروریستها کمک میکردیم ؟ عقل هم خوب چیزیه !
ناشناس۵۸۵۳۹۲۱۶:۴۲:۱۵ ۱۳۹۷/۷/۱۶
اگه کمک نمیکردی پس چرا نگرانی؟
ناشناس۵۸۲۸۴۵۱۱:۵۷:۴۳ ۱۳۹۷/۷/۱۵
تجربه دیگری برای کشور تا به زودی و بعد از تخلیه هیجانات(ابتدا پایین آمدن قیمت دلار و بعد...) بفهمد با فتف چه ابزاری برای تحریم های سخت تر و گزنده تر به دشمن پیشکش کرده است.
ناشناس۵۸۳۰۰۳۱۲:۴۹:۳۵ ۱۳۹۷/۷/۱۵
نه، روحانی خوب است، تو خوبی ، وضعیت هم عالی است و تا وقتی جهانگیری فرمانده اقتصاد کشور است، هیچ مشکلی وجود ندارد.
مهدی۵۸۳۰۸۵۱۳:۱۳:۳۵ ۱۳۹۷/۷/۱۵
نمایندگانی که حتی حاضر نیستن رایشون شفاف باشه!
رضا۵۸۳۴۸۵۱۶:۱۸:۲۷ ۱۳۹۷/۷/۱۵
نه دوست عزیز. روحانی خوبه. خیلی هم خوبه. البته برای افرادی که از قبل افزایش ارز منافع نصیبشون شد. نه اون افراد بدبختی که در عرض سه ماه دارایی نداشته شون یک سوم قبل شد. نه اون کارمندایی که با حقوق دو میلیون تا آخر ماه که هیچ تا سر هفته هم حقوقشون کفاف نمیده.
ناشناس۵۸۳۵۸۷۱۷:۲۳:۴۴ ۱۳۹۷/۷/۱۵
یک زمانی می گفتید با برجام تمام مشکلات کشور حل می شود و دلار 1000 تومان می شود و امضای جان کری تضمین است حالا درباره fatf این چیزها را می گویید
ناشناس۵۸۳۵۹۵۱۷:۲۹:۳۱ ۱۳۹۷/۷/۱۵
تعداد اعضا fatfفقط 35 کشور هستند و همه کشورها عضو ان نیستند عده ای به دروغ می گویند همه کشورها عضو هستند
ناشناس۵۸۳۶۱۵۱۷:۴۲:۳۲ ۱۳۹۷/۷/۱۵
شماها همان هایی هستید که وقتی برجام تصویب شد یک دلاری رو کنار هزار تومان قرار دادید و آخ جون آخ جون کردید و رقصیدید ولی دلار شد 20 هزار تومان. انا لله و انا الیه راجعون. ای مردم بنده بنا بر تجربه در برجام بهتون میگم که فاتحه اقتصاد ایران با تصویب اف ای تی اف خوانده شد.
ناشناس۵۸۳۶۲۶۱۷:۴۷:۳۸ ۱۳۹۷/۷/۱۵
فاتحه کل کشور رو بخونید!! تمام اطلاعات بانکی ایران در اختیار امریکا و اسراییل و عربستان قرار خواهد گرفت و تمام راه های دور زدن تحریم بسته خواهد شد
ناشناس۵۸۳۶۳۸۱۷:۵۴:۵۵ ۱۳۹۷/۷/۱۵
ما انتظاری جز این از این نماینده ها در محلس نداریم . اقایون حاضر نیستند فیش های حقوقی و میزان ثروت خود و مدیران و وزرا را در اختیار مردم ایران قرار دهند و مردم ایران نامحرم هستند ولی حاضر هستند اطلاعات مالی کشور را در اختیار بیگانگان قرار دهند !!! ایا چنین کسانی خیرخواه مردم هستند ؟
ناشناس۵۸۳۶۴۲۱۷:۵۶:۲۷ ۱۳۹۷/۷/۱۵
منتظر جهش نجومی تر دلار و تحریمهای بیشتر باشید. منتظر روزی باشید که بیان و بگن این تصویب کنوانسیون مد نظر بر گردن دیگران است
ناشناس۵۸۳۶۴۷۱۸:۰۰:۴۱ ۱۳۹۷/۷/۱۵
کاری که اینهادارندبامملکت میکننددولت های قاجاروپهلوی بامملکت نکردند
ناشناس۵۸۳۶۹۷۱۸:۴۳:۴۶ ۱۳۹۷/۷/۱۵
تاریخ خواهد نوشت که شما و رئیس جمهور و برخی وزرا چگونه منافع شخصی و انتخاباتی را بر منافع ملی ترجیح دادید
ناشناس۵۸۳۷۰۳۱۸:۴۸:۰۹ ۱۳۹۷/۷/۱۵
مگر بهانه آمریکا این ها بود که از برجام خارج شد؟ مگر الان شرکت ها و بانک هایی که با ایران همکاری نمیکنند به خاطر تحریم هایی نیست که آمریکا بعد از خروج از برجام وضع کرد؟ چرا اینطور دروغ میگویید؟الان اطلاعات را به آنها بدهید میروند هرکس که دارد با ایران همکاری میکند و تحریم ها را دور میزند را جریمه و به دار میکشند و آنها را از همکاری با ایران منصرف میکنند مثل کاری که بعد از خروج از برجام دارند میکنند و کردند و قبل از برجام هم همینکار را میکردند بانکها آلمانی و فرانسوی را جریمه های سنگین کردند تا با ایران همکاری نکنند یادتان رفت؟ تا دیگر کسی جرات نکند سمت ایران بیاید.اینکار شما خیانت است این حرفهای صد من یه غاز شما خیانت است.
ناشناس۵۸۳۷۰۴۱۸:۴۸:۴۳ ۱۳۹۷/۷/۱۵
نمایندگان محترم تو بیست دقیقه امضا کنید مثل برجام دیدین حاصل برجام رسیدن دلار به 19000 بود
ناشناس۵۸۳۷۱۴۱۸:۵۴:۲۰ ۱۳۹۷/۷/۱۵
نماینده ای که خودش دوست نداره حتی رایش شفاف باشه ولی براش ایرادی نداره خارجی ها و امریکایی ها شفاف بدونن پول هامون چطور میچرخه.
ناشناس۵۸۳۷۳۶۱۹:۱۱:۳۲ ۱۳۹۷/۷/۱۵
همین که بتونید باهاش برا 5000 هزار تا دیگه از نورچشمی هاتون گرین کارت امریکا بگیرید کافیه!
ناشناس۵۸۶۴۶۱۱۲:۳۸:۳۵ ۱۳۹۷/۷/۱۷
دقیقا همینطوره زدی به هدف
ناشناس۵۸۲۶۰۸۱۱:۰۰:۴۰ ۱۳۹۷/۷/۱۵
ظریف: تصویب FATF , شاید تاثیری در اقتصاد نداشته باشد...اما برای این که بهانه رو از غرب بگیریم باید تصویب شود.. این بهانه ها تا کجا ادامه داره ؟! حد سقف هم دارد؟
ناشناس۵۸۲۷۳۵۱۱:۲۹:۱۱ ۱۳۹۷/۷/۱۵
صبر کن تا 13 آبان امثال، ببین ترامپ با چه نمایشی تحریم نفتی را آغاز می کند، آنوقت متوجه می شوی بهانه دادن یعنی چه! 40 سال حتی یک شلیک از سمت ما به آمریکا نبوده در حالیکه پول های عربستان در 2 ساعت بیش از 2 هزار نفر را زنده سوزاند و زیرآوار دفن کرد، با این حال آرشیوی از فریاد و آتش و آرزوی مرگ در دستان ترامپ است، همه می دانند این آقا پیش از رئیس جمهور بودن ریالیتی شو داشته و در اینکار تبحر دارد، فکر می کنید چرا 13 آبان را انتخاب کرد؟
ناشناس۵۸۲۷۷۳۱۱:۴۱:۱۱ ۱۳۹۷/۷/۱۵
حرف ظریف رو تحریف نکنید لطفا. با تصویب این لایحه اقتصاد هم عالی میشه اگه تصویب نمیکردن کلا اقتصاد مملکت فلج میشد ووو
ناشناس۵۸۳۵۴۶۱۶:۵۸:۵۲ ۱۳۹۷/۷/۱۵
متن صحبت اش بالا هست.آدم زنده وکیل و وصی لازم نداره.
ناشناس۵۸۲۷۷۷۱۱:۴۲:۱۳ ۱۳۹۷/۷/۱۵
حدی که نداره . اونقدر ادامه میدن تا ایران بپذیره که مستعمره انگلیس بشه . که این هم با توجه به دولت و مجلس فعلی ، زیاد بعید نیست .
ناشناس۵۸۳۰۰۹۱۲:۵۰:۲۹ ۱۳۹۷/۷/۱۵
الان فقط ایران و کره شمالی مستعمره انگلیس نبودن ؟ بقیه کشور های جهان مستعمره انگلستان هستند ؟ بعد بفرمایید ما چرا به کشور های مستعمره انگلستان مثل لبنان و سوریه که این لوایح رو پذیرفتن کمک می کنیم؟
ناشناس۵۸۳۴۸۰۱۶:۱۵:۵۹ ۱۳۹۷/۷/۱۵
سلام اینجا را بخونید که نوشته 37 عضو.
ناشناس۵۸۳۹۹۷۲۲:۴۶:۲۹ ۱۳۹۷/۷/۱۵
ایران عمرا اگه بذارند عضو بشه مگر بعد از عضویت 194 کشور. (دوقرن دیگه) عضو با الحاق فرق داره، حتی عربستان که این همه میگن، هنوز به عضویت نپذیرفتنش.
ناشناس۵۸۳۳۵۱۱۵:۰۴:۰۵ ۱۳۹۷/۷/۱۵
دائی جان ناپلئون ، کار کاره انگلیسی هاست !
ناشناس۵۸۳۷۴۵۱۹:۱۶:۴۳ ۱۳۹۷/۷/۱۵
بله کاراگاه شمسی
حمید خسروپناهی۵۸۲۶۱۰۱۱:۰۱:۰۶ ۱۳۹۷/۷/۱۵
143+120+5 = 268 پس اون دو نفر کجا هستن ؟
ناشناس۵۸۳۳۵۴۱۵:۰۵:۲۹ ۱۳۹۷/۷/۱۵
یحتمل یا خواب هستند یا در فکر جبران خصارت ناشی از پذیرفتن FATF !
ناشناس۵۸۲۶۱۶۱۱:۰۲:۳۲ ۱۳۹۷/۷/۱۵
نماینده ای که تابع پدر خوانده های بیرونی است و با دولت لابی می کند، حاضر نیست رایش برای مردم شفاف باشد، چون ان تبعیت از پدرخوانده ها گاه با منافع ملت در تضاد است..
ناشناس۵۸۲۷۷۸۱۱:۴۲:۱۶ ۱۳۹۷/۷/۱۵
مخالفم. مخصوصا توی ایران اگر رای نماینده ها شفاف باشه , نماینده میترسه نظر واقعیش رو بگه و به عوام زدگی رو میاره شاید کاری از نظر عوام خوب نباشه اما نماینده باید نظر تخصصی بده.
ناشناس۵۸۳۰۶۶۱۳:۰۷:۰۰ ۱۳۹۷/۷/۱۵
نه داداش داستان رد صلاحیت برای دوره بعده
ناشناس۵۸۲۶۲۱۱۱:۰۴:۰۶ ۱۳۹۷/۷/۱۵
خداروشکر
ناشناس۵۸۲۷۸۳۱۱:۴۳:۱۴ ۱۳۹۷/۷/۱۵
خدا رو شکر ؟ که بدبخت تر از قبل شد این مملکت ؟ بهتره بگی کدخدا رو شکر ، اینجوری واقعی تره !
ناشناس۵۸۳۰۸۹۱۳:۱۴:۱۸ ۱۳۹۷/۷/۱۵
نمکدون
ناشناس۵۸۳۷۴۷۱۹:۱۷:۴۲ ۱۳۹۷/۷/۱۵
با این دلقک بازیها چیزی درست نمیشه ، کم خرد
ناشناس۵۸۳۱۶۵۱۳:۴۲:۲۸ ۱۳۹۷/۷/۱۵
معلومه منافعت از شفاف سازی به خطر میافته ها شیطون ...
ناشناس۵۸۳۷۲۹۱۹:۰۹:۲۴ ۱۳۹۷/۷/۱۵
شفافیت آراء مجلس رو چی میگی
ناشناس۵۸۳۷۴۹۱۹:۱۸:۲۳ ۱۳۹۷/۷/۱۵
فعلا که شیطنت کار شماهاست که دستتون توی جیب ملته و پاسپورتتون تو دست کدخدا
ناشناس۵۸۳۳۷۰۱۵:۱۱:۵۰ ۱۳۹۷/۷/۱۵
در هر صورت ، اقتصاد دنیا در دست یهودیان دنیاست و آنها بهتر می دانند .
ناشناس۵۸۲۶۲۲۱۱:۰۴:۲۰ ۱۳۹۷/۷/۱۵
امیدوارم مثل برجام نشه...ولی حتی اگر بعد از fatfاروپا بازم بهانه اورد اون موقع اصلاح طلبان و طرفداراشون میخان چبکار کنن؟؟؟ باز ژست طلبکار بگیرین...یا مشکل رو گردن دیگران بندازن... با یا بدون fatfتا به تولید و مبارزه با فساد اهمیت داده نشه مشکل حل نخواهد شد. اگر دوروز دیگه اروپا یا یکی از اعضاش گفتن شرط ما موشکی هست چیکار میکنید یا یک موضوع دیگه رو مطرح کردن... مسولیت fatf با کی هست ؟ اینم تجربه میشه.البته نه برای کسی که خودش رو به خواب زده.
ناشناس۵۸۳۷۰۸۱۸:۵۰:۴۲ ۱۳۹۷/۷/۱۵
معلومه بعدش اینا چی میگن میگن: ما کار هارو پیش بردیم موشک های شما نمیذاره ، اگه فلان قطعنامه رو قبول کنیم موشک های ما چیزیش نمیشه فقط مثلاً قطعاتش از هم جدا میشه یا چه می‌دونم سوخت منجمدش رو برمیدارند در کل زمزمه حذف موشک ها رو اول تو گوش مردم میخونن بعدش دوباره یه طرحی با واسطه کشورهای اروپایی میارن مجلس ، بعد از موشک ها منطقه ، بعدش شاید نفت و گاز ، معادن ، بعدشو دیگه نمی‌گم حدس بزن...
ناشناس۵۸۳۸۲۹۲۰:۲۴:۲۲ ۱۳۹۷/۷/۱۵
معلومه دیگه بعدش نوبت موشکیه :)
ناشناس۵۸۲۶۲۵۱۱:۰۴:۵۶ ۱۳۹۷/۷/۱۵
حالا شورای نگهبان ان را رد میکند و مصلحت نظام ببینیم چه میکند اگر تصویب شود تمام رد و بدل شدن پول و فرستادن پول زیر کنترل قرار خواهد گرفت فردا اگر به گروهی پول دادید مثل حزب الله ان وقت باید تاوانش را هم پرداخت کنید فقط برای خود مشکل درست کردید که فردا شما را محکوم کنند که حمایت مالی از تروریست ها کردید
ناشناس۵۸۲۶۳۳۱۱:۰۹:۰۵ ۱۳۹۷/۷/۱۵
خدا را شکر من شرط کله پاچه بسته بودم با بعضی ها بردم
ناشناس۵۸۲۸۱۵۱۱:۵۰:۱۸ ۱۳۹۷/۷/۱۵
کاش من هم شرط بسته بودم حیف شد
مصطفی۵۸۳۱۵۳۱۳:۳۸:۱۵ ۱۳۹۷/۷/۱۵
در ادامه می تونی یه هزار تومنی بزاری کنار یه دلاری یه ای لاو یو آمریکا رو تی شرت حک کنی !!! عیش ت کامل میشه !!!!
ناشناس۵۸۲۶۳۵۱۱:۰۹:۳۳ ۱۳۹۷/۷/۱۵
آره دیگه چهار تا بانک و موسسه مالی هم که با ایران کار میکردن رو آمریکا از الان راحت شناسایی می‌کنه و تحریم ها رو راحتر انجام میده.احسنت به هوش و ذکاوت شما نماینده ها.
ناشناس۵۸۲۷۳۳۱۱:۲۸:۵۱ ۱۳۹۷/۷/۱۵
این کلک ها را فقط ایرانی های دورزن بلدن
امریکا۵۸۲۷۵۶۱۱:۳۴:۲۹ ۱۳۹۷/۷/۱۵
هوش استثنایی امریکا همه این موسسه ها رو پیدا کرده و جریمه کرده به خاطر همین مشکل بانکی با خارج پیدا کردیم وقتی دولت چین هم به بانک هاش دستور داده با ایران معامله کنن برایfatf چطور امثال تو روشون میشه بیان بگن این لایحه تاثیر تو مبادلات بانکی نداره
ناشناس۵۸۴۲۸۲۰۸:۳۷:۴۹ ۱۳۹۷/۷/۱۶
هوش استثنایی امریکا؟؟؟؟؟؟
ناشناس۵۸۲۷۹۱۱۱:۴۵:۳۸ ۱۳۹۷/۷/۱۵
به جاش زن و بچه شون توی انگلیس و کانادا و استرالیا ، یک نفس راحت میکشن
ناشناس۵۸۲۸۹۳۱۲:۱۵:۵۳ ۱۳۹۷/۷/۱۵
باور کن همونم درست نمیشه!!
ناشناس۵۸۲۸۹۷۱۲:۱۷:۱۲ ۱۳۹۷/۷/۱۵
دولت همه چیز اقتصادی را بهم ریخت تا بگوید وضع خراب است تا انکه ان را تصویب کند یک برنامه ریزی مشخص
ناشناس۵۸۳۹۸۳۲۲:۳۴:۲۸ ۱۳۹۷/۷/۱۵
دقیقا
ناشناس۵۸۲۹۶۰۱۲:۳۷:۳۲ ۱۳۹۷/۷/۱۵
اگر می دونستید که این موسسات مالی و کارگزاری های بانک ها به بهانه تجریم چه بلایی سر مردم می آورند حتما این جمله رو نمی گفتید
ناشناس۵۸۳۲۲۵۱۴:۰۷:۳۲ ۱۳۹۷/۷/۱۵
خیلی ساده ای اگر فکر میکنی آمریکا از ریز تراکنش های خارجی ایران همین الانش هم خبر نداره!
سعید۵۸۳۳۹۳۱۵:۲۴:۲۶ ۱۳۹۷/۷/۱۵
شما که انقد در جریانی اسم یک بانک معتبر بین المللی بیار که با ایران کار میکرد!! همه به بهونه تحریم دارن میدوشنمون از خارج ایران شما اینجا فکر میکنید داشتید دور میزدید در حالی که داشتید باج میدادید اینا با هم فرق داره عزیز
ناشناس۵۸۲۶۳۶۱۱:۰۹:۳۸ ۱۳۹۷/۷/۱۵
به خاطر تجارت ژن خوباشون که در اروپا دچار اختلال شده ، این لایحه رو تصویب کردند..
ناشناس۵۸۲۶۳۷۱۱:۰۹:۵۸ ۱۳۹۷/۷/۱۵
اونایی که رای ممتنع دادن توی مجلس چکار میکنن؟ شاید هم خواب بودن!
ناشناس۵۸۲۶۴۰۱۱:۱۰:۵۲ ۱۳۹۷/۷/۱۵
۳ نماینده ای که از وزارت نفت حقوق ۲۰ میلیونی میگرفتند، درحمایت از این طرح ،نطقی اتشین داشتند!
ناشناس۵۸۲۷۹۵۱۱:۴۶:۳۷ ۱۳۹۷/۷/۱۵
دیگه باید حلالش کنن دیگه
ناشناس۵۸۲۸۴۴۱۱:۵۷:۳۳ ۱۳۹۷/۷/۱۵
اولا دوست عزیز دو موافق ودو مخالف صحبت کردند سومی را ازکجا اوردید در ضمن نماینده ای که از وزارت نفت حقوق 26 میلیونی می گیرد و یک خانه در تهران و یک خانه در خوزستان داشته اقای خ از مخالفین این طرح بوده است
ناشناس۵۸۲۶۴۳۱۱:۱۲:۰۲ ۱۳۹۷/۷/۱۵
مجلس در حد ماشین امضای دولت شان خود رو پایین اورده..
رسول۵۸۲۶۴۴۱۱:۱۲:۰۶ ۱۳۹۷/۷/۱۵
یک گام بزرگ برای بهبود اوضاع اقتصادی و تجاری ایران ...
ناشناس۵۸۲۷۲۸۱۱:۲۷:۳۰ ۱۳۹۷/۷/۱۵
یک گام بزرگ برای تسهیل قاچاق اسلاحتلبان
ناشناس۵۸۲۷۴۹۱۱:۳۳:۲۸ ۱۳۹۷/۷/۱۵
بله دقیقا گامی بعد از برجام و..............ه ه ه
ناشناس۵۸۲۷۹۷۱۱:۴۷:۰۶ ۱۳۹۷/۷/۱۵
دروغ کثیفی گفتی .
ناشناس۵۸۳۰۹۴۱۳:۱۶:۱۸ ۱۳۹۷/۷/۱۵
البته از نگاه ترامپ!!!!
ناشناس۵۸۲۶۴۸۱۱:۱۳:۴۳ ۱۳۹۷/۷/۱۵
ننگی دیگر از سوی اسلاحتلبان
ناشناس۵۸۲۶۹۹۱۱:۲۱:۴۲ ۱۳۹۷/۷/۱۵
بذارین چراغ خزانه روشن بشه ببینیم اون تو چه خبره، خودمون راجبش قضاوت میکنیم!
ناشناس۵۸۲۸۰۱۱۱:۴۸:۱۵ ۱۳۹۷/۷/۱۵
جدی میفرمائید ؟ یعنی بچه های سفرا و زن و بچه دولتی ها و اقوام مجلسی ها ، به امثال شما ... جامعه ، اجازه ورود به محفل خصوصی خودشون رو میدن ؟
ناشناس۵۸۲۷۳۸۱۱:۳۰:۰۶ ۱۳۹۷/۷/۱۵
شما خودتو ناراحت نکن دیکته کار کن یه خورده خوب می شی حتما
ناشناس۵۸۲۸۰۰۱۱:۴۸:۱۱ ۱۳۹۷/۷/۱۵
اثولگرایان اگر زیادتر بودند تصویب نمیشد
ناشناس۵۸۲۸۲۲۱۱:۵۲:۰۱ ۱۳۹۷/۷/۱۵
شرط می بندم اصلا هیچ اطلاعی از این لایحه نداری..بعضی از آدمها در همه امور خودشون رو کارشناس می دونن!
ناشناس۵۸۳۷۵۴۱۹:۲۱:۱۱ ۱۳۹۷/۷/۱۵
پروفسور ، شما میشه ریز جزئیات لایحه رو بفرمائین تا بقیه هم بدونن ؟
ناشناس۵۸۲۶۵۰۱۱:۱۳:۵۴ ۱۳۹۷/۷/۱۵
حلقه تحریم ها کامل شد.تبریک به دشمنان ایران،تبلیغات خوبی برای بزک کردن انجام دادید. داره خاطرات بد تصویب برجام تداعی میشه باز،راستی چه خبر از اونهایی که با لباس و پرچم آمریکا توی خیابون ها خوشحالی میکردن؟احتمالا توی صف دلار نیستن ایا؟
ناشناس۵۸۲۹۱۷۱۲:۲۳:۵۷ ۱۳۹۷/۷/۱۵
ما که با این اوضاع مملکت دل ودماغ شادی خیابانی نداریم:چه خبر از اونهایی که امروز زیر بارون واسه تصویب اف ای تی اف سینه زنی می کردن؟؟؟؟سرما نخورده باشن یه وقت؛)
ناشناس۵۸۳۶۰۰۱۷:۳۴:۱۴ ۱۳۹۷/۷/۱۵
سرما که چیزی نیست جون هم برای کشورشون میدن.
ناشناس۵۸۲۶۵۲۱۱:۱۴:۰۹ ۱۳۹۷/۷/۱۵
اقای نماینده که این طرح روبه نفع مردم میدونی ، چرا حاضر نیستی رایت شفاف باشد تا مردم قدردانت باشند!؟
ناشناس۵۸۲۷۹۲۱۱:۴۵:۵۴ ۱۳۹۷/۷/۱۵
چون میترسه رد صلاحیتش کنید
ناشناس۵۸۲۸۸۴۱۲:۱۳:۳۶ ۱۳۹۷/۷/۱۵
به این دلیل که عده ای هنوز به این میزان عقلانیت نرسیدن که به رای افراد احترام بزارن!
ناشناس۵۸۳۹۹۲۲۲:۳۷:۴۰ ۱۳۹۷/۷/۱۵
وقتی عده ای به اون درجه از عقلانیت رسیده ن که حاضر میشن منافع میلیونها نفر ایرونی رو به خاطر پسر و عروس و دختر و داماد و نوه های خودشون بفروشن ، آرای اونها واقعا چه احترامی میتونه داشته باشه ؟!
ناشناس۵۸۲۶۶۱۱۱:۱۵:۴۲ ۱۳۹۷/۷/۱۵
بیایید یک کشور باشیم مثل بقیه کشورها منافع ملی را ارجح قرار دهیم اقتصاد قوی و رفاه و ارتش قوی داشته باشیم بسه دیگه خاص بودن مثل مالزی،ترکیه و... اینجوری دین مردم هم بهتر حفظ میشه.
ناشناس۵۸۲۶۶۳۱۱:۱۶:۰۵ ۱۳۹۷/۷/۱۵
امید کاسبان تحریم نا امید شد
ناشناس۵۸۲۶۸۲۱۱:۱۹:۲۹ ۱۳۹۷/۷/۱۵
احسنت به نمایندگانی که تحت فشار قرار نگرفتند وبه این لایحه رای دانند و امریکا و صهیونیست ها را ناامید کردند
م.۵۸۲۷۹۸۱۱:۴۷:۱۰ ۱۳۹۷/۷/۱۵
این کامنت یادت باشه. تاریخ قضاوت خواهد کرد.
ناشناس۵۸۳۳۹۸۱۵:۲۶:۳۸ ۱۳۹۷/۷/۱۵
چه اینکه درباره برجام قضاوت کرد
ناشناس۵۸۳۰۸۶۱۳:۱۳:۳۸ ۱۳۹۷/۷/۱۵
ما امید کردن یا امیدوار؟
نیما۵۸۳۲۰۵۱۳:۵۷:۱۰ ۱۳۹۷/۷/۱۵
باسواد رئیس اف ای تی اف مسئول خزانه داری آمریکاست بعد میگی آمریکا ناراحت هست ؟خخخخ
رضا۵۸۲۶۸۶۱۱:۱۹:۴۴ ۱۳۹۷/۷/۱۵
فاتحه
ناشناس۵۸۲۶۹۰۱۱:۲۰:۳۲ ۱۳۹۷/۷/۱۵
خوشم میاد دولت دیده از برجام چی نصیب شده این دفعه گفتن که تضمین بهبود اوضاع رو نمی دن. بعد باز یه عده نماینده رای می دن!
ناشناس۵۸۲۷۱۰۱۱:۲۳:۳۸ ۱۳۹۷/۷/۱۵
آنکس که حساب پاک است از محاسبه چه باک است ؟ ما نه با تروریسم همکاری می کنیم نه پولشویی می کنیم چرا موافقت نکنیم ؟
حمید۵۸۲۸۷۳۱۲:۰۶:۴۳ ۱۳۹۷/۷/۱۵
تعریف تروریسم و پولشویی دست ما نیست آنها با معیار خودشان میسنجند بعد دور زدن تحریم ها هم میشود پولشویی!
ناشناس۵۸۳۲۷۲۱۴:۲۶:۲۸ ۱۳۹۷/۷/۱۵
یک سئوال: آتش گشودن یک غیر نظامی بر روی رهگذران (نه نظامی) خیابان، تروریست هست یا نه؟ یا بستگی به خیابانش دارد، مثلا در اهواز ما ترور است (که من می گویم هست) و در خیابان فلانی عملیات .. است که هلاکت چند رهگذر بر اثر شدت خونریزی را در بر دارد؟!!
ناشناس۵۸۳۲۹۵۱۴:۳۴:۴۳ ۱۳۹۷/۷/۱۵
تعریف تروریسم مشخصه بهانه درست نکمنید همین کارهای شما باعث فقر مردم شده
ناشناس۵۸۳۷۶۶۱۹:۲۵:۵۵ ۱۳۹۷/۷/۱۵
اونوقت مثلا منافقین که در فرانسه خوش میگذرونن و از کمکهای مالی اونها برخوردارن ، تروریست هستن یا نیستن ؟
ناشناس۵۸۲۹۹۳۱۲:۴۵:۲۳ ۱۳۹۷/۷/۱۵
مثل اینکه خودتو زدی به خواب تعریف تروریسم ما با انها متفاوته اونها سپاه را هم تروریسم میدونن فهمیدی یا نه
ناشناس۵۸۳۰۳۸۱۲:۵۸:۱۸ ۱۳۹۷/۷/۱۵
اصلا همه حسابشون پاک. قبول.
ناشناس۵۸۲۷۴۲۱۱:۳۱:۳۵ ۱۳۹۷/۷/۱۵
چه خوب دلار بازم میاد پایین
ناشناس۵۸۳۲۸۵۱۴:۳۰:۳۳ ۱۳۹۷/۷/۱۵
دلار الکی نیومد پایین اوردنش پایین تا این و تصویت کنند دوباره ببرندش بالا.
ناشناس۵۸۲۷۴۳۱۱:۳۱:۵۱ ۱۳۹۷/۷/۱۵
خیانت خیانت خیانت فقط همین یک کلمه لایق این اتفاق. آاقای ظریف لابد فردا هم قراره برای اینکه بهانه رو از غرب بگیریم موشک ها رو تحویل شون بدیم؟
شاهرخ۵۸۲۷۴۷۱۱:۳۲:۲۲ ۱۳۹۷/۷/۱۵
خداکنه دوباره مثل داستان برجام یک سری بصورت کاملا مخالف مصالح ملی سنگ اندازی نکنن و هرچه رشته شده پنبه نکنن.........
ناشناس۵۸۲۹۲۷۱۲:۲۷:۰۴ ۱۳۹۷/۷/۱۵
اصلاح طلبا همیشه بهونه میارن
شاهرخ۵۸۳۰۷۷۱۳:۱۰:۵۳ ۱۳۹۷/۷/۱۵
باور کن نمیشه شعار مرگ داد و روی موشک نوشت مرگ بر فلان بهمان بعد از صلح و مسالمت صحبت کرد..... موافق تک صدایی و وحدت رویه هستیم نمیشه هم فحش داد هم لبخند زد..... اگه واقعا مرد جنگ هستید خو برید بجنگید اگه دنبال صلح هستید برید صلح کنید...ظاهرا نه جنگ اهمیت داره نه صلح فقط جناحها میخوان مشی هم رو خراب کنن و فقط جنگ ،جنگ داخلی هست.....
ناشناس۵۸۳۱۶۹۱۳:۴۳:۱۵ ۱۳۹۷/۷/۱۵
اینبار هنوز به یک روز هم نشده دارن میگن : من نبودم دستم بود تقصیر آستینم بود
مازندرانی۵۸۲۷۴۸۱۱:۳۳:۱۸ ۱۳۹۷/۷/۱۵
ایکاش این لایحه همراه با شفافیت رای نمایندگان به تصویب میرسید.
ناشناس۵۸۲۷۶۵۱۱:۳۷:۳۹ ۱۳۹۷/۷/۱۵
غلبه اعتدال ومنطق بر هیجان وشعار وسپاس از دور اندیشی مقام معظم رهبری
ناشناس۵۸۲۷۶۶۱۱:۳۷:۴۰ ۱۳۹۷/۷/۱۵
به نظرم خوب شد که تصویب شد ! ... دنیای امروز دیگه دنیای پهناور قدیم نیست که تا حتی پیش از کشف ینگه دنیا توسط مرحوم کریستف کلمب ، کسی از وجود این قاره خبر نداشت ، دنیای امروز ، دهکده جهانی است -- هر چند این دعا گوی شما معتقد است که دنیای امروز از دهکده جهانی هم تنزل پیدا کرده و به خانواده جهانی تبدیل شده است !! --- دنیای امروز دنیای ارتباطات است ، به حدی که کودک دبستانی می داند که خانم ترزا می چه رنگی دوست دارد و خانم مرکل امروز صبح ، صبحانه چه چیزی تناول کرده است ، و یا رئیس جمهور کشور بور کینافاسو چند جفت کفش و جوراب دارد و جناب رونالدو فوتبالیست چند تا خودرو دارد و درد سر امروز زندگی اش چیست !!دنیای امروز مثل یک رشته زنجیر همه ممالک را به هم پیوسته ... همه ممالک باید در تعامل و همکاری با یکدیگر گوی سبقت و پیشرفت و ترقی از یکدیگر بربایند !!! و بر ذخایر ارزی خود بیش از بیش بیافزایند بدون این که از ذخایر ارضی خود برداشت زیادی بنمایند !! با زهم عرض می کنم خوب شد که تصویب شد ، به نظرم شفافیت در همه امور خوب است !!!
ناشناس۵۸۲۷۷۶۱۱:۴۲:۱۰ ۱۳۹۷/۷/۱۵
بعد از برجام حالا نوبت اف تی
ناشناس۵۸۲۷۹۹۱۱:۴۷:۴۴ ۱۳۹۷/۷/۱۵
به CFTرای دادن تا دشمن بهانه نداشته باشه؟؟؟ حد یقِف دشمن کجاست؟؟؟ جناب ظریف هم فرمودن هیچ تضمینی جهت بهبود معیشت مردم نمیدیم!پس حضراتی که میفرمایند وضیعت معیشت مردم خوب میشه چی میگن؟
کیمیا۵۸۲۸۳۰۱۱:۵۳:۵۰ ۱۳۹۷/۷/۱۵
حرکت آقای ابطحی یاداور سخنان رئیس جمهور سابق در خصوص کاغذ پاره بودن این گونه لوایح و معاهده هاست... اما تصویب شدنش نشون میده که اونقدرها هم کاغذ پاره نیست.
ناشناس۵۸۲۸۴۰۱۱:۵۶:۲۸ ۱۳۹۷/۷/۱۵
نتیجه این از برجام بدتر نشه بهتر نمیشه
حسین۵۸۲۸۵۱۱۱:۵۹:۱۴ ۱۳۹۷/۷/۱۵
لطفا این حرفای ظریف رو یه جا بنویسین ببینین شش ماه دیگه چطوری کلا میزنه زیر حرفش که کی گفته اصلا سی اف تی کمک ما میکنه همه میدونن بدبختمون میکنه اصلا خودتون خاصتین من راضی نبودم
ناشناس۵۸۳۸۳۹۲۰:۲۸:۳۵ ۱۳۹۷/۷/۱۵
خیلی زودتر از 6 ماه ...
ناشناس۵۸۲۸۵۳۱۱:۵۹:۲۴ ۱۳۹۷/۷/۱۵
کاش تصویب نمیشد، بعد که تبعات قرار گرفتن در لیست سیاه شروع میشد ، اونوقت باید میدیدیم این دلواپسان چه جوابی دارن بدن.
ناشناس۵۸۳۱۲۲۱۳:۲۶:۱۹ ۱۳۹۷/۷/۱۵
ما تو بلک لیست هستیم و تصویب این لایحه هم تاثیری تو خروج ما از بلک لیست نداره. چون نیازمند اجماع اعضا هست که هیچ وقت این اتفاق نمیفته.
ناشناس۵۸۳۱۲۵۱۳:۲۷:۱۶ ۱۳۹۷/۷/۱۵
مطمئن باش مضرات و تبعات تصویبش از عدم تصویبش بیشتر خواهد بود.
ناشناس۵۸۲۹۰۷۱۲:۱۹:۵۷ ۱۳۹۷/۷/۱۵
دوستانی که مدام پاره میکنند و آتش میزنن باید برن به پزشک مراجعه کنند ، حالت عصبی و پرخاش برای نماینده درست نیست ، نماینده با منطق مجادله میکند نه با پاره کردن و رفتارهای هیستریک
ناشناس۵۸۲۹۱۶۱۲:۲۳:۵۵ ۱۳۹۷/۷/۱۵
و بعد FATF نو بت چیه؟
ناشناس۵۸۳۵۶۸۱۷:۱۱:۱۹ ۱۳۹۷/۷/۱۵
موشک غیرت به اسم حقوق بشر
محسن۵۸۲۹۲۵۱۲:۲۶:۳۱ ۱۳۹۷/۷/۱۵
بنظر بنده نمایندگان کار درستی انجام دادند ، اولویت اول حفظ نظام و جمهوری اسلامی است نه بهانه به دشمن دادن
ناشناس۵۸۲۹۵۳۱۲:۳۴:۵۵ ۱۳۹۷/۷/۱۵
برای fatf شرط تعین کردن امکان نداره اونا بپذیرن
رضا حیدری۵۸۲۹۵۴۱۲:۳۵:۳۱ ۱۳۹۷/۷/۱۵
جهت اطلاع مخالفین عزیز دلار بزودی ارزان خواهد شد
ناشناس۵۸۳۱۳۲۱۳:۳۰:۳۳ ۱۳۹۷/۷/۱۵
دیگه این حرفها رنگی نداره چون دقیقا زمان برجام هم همینها را میگفتید و نتیجه اش شد دلار بیست هزار تومانیی
نادر۵۸۳۴۴۷۱۵:۵۵:۱۷ ۱۳۹۷/۷/۱۵
دلار 20 هزاری به خاطر اقتصاد متزلزل و رشد نقدینگی بدون پشتوانه تولید و همچنین خروج آمریکا از برجام است نه به خاطر برجام.
ناشناس۵۸۲۹۷۵۱۲:۴۰:۴۸ ۱۳۹۷/۷/۱۵
تاریخ این خیانت را ثبت خواهد کرد. کمتر از دو سال دیگر مثل برجام پشیمان می شوید و باز مشکل جدیدی را بهانه می کنید.
ناشناس۵۸۲۹۷۷۱۲:۴۱:۲۶ ۱۳۹۷/۷/۱۵
آخر ما مجبور شدیم FATFرو بپذیریم چون گزینه دیگری نداشتیم و همه سروصداها الکی بود‌.
پیمان۵۸۲۹۹۷۱۲:۴۷:۴۵ ۱۳۹۷/۷/۱۵
یه بررسی کنید اکثر کسانی که مخالفت کردن شک نکنید صرافی دارن و پولشویی انجام میدن.
ناشناس۵۸۳۰۰۱۱۲:۴۸:۵۹ ۱۳۹۷/۷/۱۵
فعلا که رهبری هم مخالفت نکردن، مطمئنا اگه ایشون مخالف بودن هیچگاه این معاهده تصویب نمیشد
ناشناس۵۸۳۰۸۲۱۳:۱۲:۱۰ ۱۳۹۷/۷/۱۵
چیزی از FATF نمی‌دونم ولی یه حسی بهم میگه اینم مثل برجام از آب در میاد که امیدوارم چنین نشود که اگر باشه تبدیل به« ترکمنچای ۳ » میشه
ناشناس۵۸۳۲۰۰۱۳:۵۴:۴۶ ۱۳۹۷/۷/۱۵
نه همچی بی اطلاع نیستی
ناشناس۵۸۳۲۹۴۱۴:۳۴:۱۹ ۱۳۹۷/۷/۱۵
به نظر می آید شما از برجام و ترکمانچای هم بی اطلاعی! ترکمانچای در کتاب های مدرسه بود، مگر آن را هم حذف کردند، این بخش تاریخ که دیگر پس از اسلام است!! برجام هم در ویکی پدیا هست، از آنجا که اهل وب هستید، آنجا مطالعه بفرمایید! FATF هم کار خاصی نمی کند پول را ردگیری می کند تا مبدا اصلی و مقصد نهاییش معین شود، با توجه به نیاز مملکت ما که حفظ محیط زیست، سقف 50 متری برای مردم طبقه متوسط، سبد غذایی برنج و مرغ و تخم مرغ و شیر و رب، پوشک بچه، دارو و درمان و امثالهم است مبدا پول نفتمان به مقصد نیازمان ردیابی هم شود، اتفاقی برای مردم نمی افتد!
از سار کاشان۵۸۳۱۸۲۱۳:۴۹:۱۸ ۱۳۹۷/۷/۱۵
جهانی شدن روند توقف ناپذیری است
ناشناس۵۸۳۲۰۳۱۳:۵۶:۲۵ ۱۳۹۷/۷/۱۵
آقا نصف درآمد نفت رو بدین به اون لبنان و فلسطین و یمن و ... بخورن ولی بگذارین مردم ما مثل مردم بقیه دنیا یه زندگی عادی داشته باشن . اینقدر منزوی و متفاوت با دنیا نباشیم.
ناشناس۵۸۳۲۵۱۱۴:۱۷:۵۰ ۱۳۹۷/۷/۱۵
تجربه اش برای مردم ومسئولین بد نیست اگر مفید نبود مثل ترامپ از ان خارج میشویم
علی۵۸۳۲۵۹۱۴:۲۰:۴۰ ۱۳۹۷/۷/۱۵
شما یک خزانه پر از طلا رو تصور کن که هیچ چراغی داخلش روشن نیست و هر کدوم از نگهبانا تو تاریکی دارن جیبهاشون رو پر می کنندو هر چی مردم میگن بابا کلید برق رو بزنید ما هم ببینیم چه خبره ، می گن این روشن کردن چراغ یک توطئه استعماریه !!!!! الان خلاصه FATF رو براتون توضیح دادم
صالحی مورکانی۵۸۳۳۶۷۱۵:۰۹:۵۴ ۱۳۹۷/۷/۱۵
خداوند شهید مدرس را قرین رحمت کند. ایشان خطاب به برخی از نمایندگان مجلس در آن زمان می‌گوید: «شماها می‌ترسید، چون یا چیزهایی دارید که نگرانید آنها را از دست بدهید، یا چیزهایی ندارید و در پی به دست آوردن آنها هستید. من که نه می‌خواهم چیزی داشته باشم و نه چیزی به دست بیاورم، وقتی نه ترس هست نه طمع، من راحت حرفم را می‌زنم.»
ناشناس۵۸۳۵۸۲۱۷:۱۸:۱۷ ۱۳۹۷/۷/۱۵
البته اسنادی هم رو شد که به هر حال چیز هایی به دست آمد! تاریخ تحریف پذیر نیست! امروزه حتی تاریخ دایناسور ها هم قابل استخراج است!
ناشناس۵۸۳۴۳۳۱۵:۴۷:۰۱ ۱۳۹۷/۷/۱۵
بعد از رد شدن این لایحه از شورای نگهبان چهره اسلاحتلبها دیدنیست
ناشناس۵۸۳۶۴۴۱۷:۵۷:۴۰ ۱۳۹۷/۷/۱۵
راست میگی.اوج دموکراسی.
علی۵۸۳۸۱۴۲۰:۱۰:۰۶ ۱۳۹۷/۷/۱۵
آقای نعمتی گفتند میخواهند با تصویب این لایحه بهانه را از امریکایی ها بگیرند سوال اینجاست اولا مگر بهانه های امریکا تمامی دارد که این آخریش باشد ؟ مگر با تصویب برجام بهانه از امریکا گرفته شد ؟ پس چرا تحریمها را تشدید و برجام را پاره کرد ؟ اگر بعداز این سراغ بحث موشکی بروند و موضوع دیگری را بهانه کنند شما چه خواهید کرد ؟ با تجربه ای که در طی این چند سال بدست آمده نمایندگان این طیف آماده دادن هرگونه امتیازی به امریکا هستند یقینا اروپا با شرط تصویب این لایحه در مجلس پیشنهاد تاسیس بانک اروپایی برای مراودات بانکی با ایران را داد اگر چه اروپا نقش پلیس خوب را بازی کرده و میکند و زمینه گرفتن امتیازات بیشتر برای امریکا را فراهم میکند
نجم۵۸۳۸۷۰۲۰:۵۶:۰۰ ۱۳۹۷/۷/۱۵
امریکا چون مردم ایران رو دوست داشت از برجام خارج شد تا این قرارداد یک طرفه به سود امریکا نباشه.افتخار میکنم به وزیری که سر ابر قدرت جهان کلاه گذاشته و برای بهتر شدن وضعیت مردم از ابروش مایه گذاشت.بعضی ها دوس دارن مردم زجر بکشن.و اینا دم در خونشون کوپن بیارن تا خود شیرینی کنن.
ناشناس۵۸۳۹۵۹۲۲:۱۳:۳۱ ۱۳۹۷/۷/۱۵
مثلا یک عده با FATF مخالفت میکنند که مردم بیان حمایت کنند و اونوقت اگر مشکلی پیش اومد بندازن گردن مردم.
پیما۵۸۴۰۱۲۲۳:۰۵:۰۹ ۱۳۹۷/۷/۱۵
اگه حال نکردید باهاش مثل ترامپ خیلی راحت خارج بشید. اون زمان حداقل یه بهانه ای داریم.
ناشناس۵۸۴۰۱۵۲۳:۱۱:۲۹ ۱۳۹۷/۷/۱۵
بابا دعوا نکنین میره شورای نگهبان رد میشه خیالتون راحت
ناشناس۵۸۴۰۲۵۲۳:۱۹:۴۸ ۱۳۹۷/۷/۱۵
گروگان گرفتن معیشت مردم برای به تصویب رساندن یک لایحه وصدالبته محکم کردن میز ریاستشون مگه دنیا چقدر ارزش داره??? برجام که تضمینی بود این شد وای به حال این یکی که اصلا گارانتی نداره
ناشناس۵۸۴۸۴۴۱۲:۴۵:۵۴ ۱۳۹۷/۷/۱۶
با وجود اهمیت cft , fatf بنظر میرسد برنامه های کارشناسانه بیشتری باید انجام میشد . نمیدانم چرا رسانه ها مخصوصا تلویزیون در میز گزدها در این خصوص چرا کمرنگ ظاهر شدند ؟
ناشناس۵۸۴۹۰۷۱۳:۱۰:۲۱ ۱۳۹۷/۷/۱۶
زیاده خواهی امریکا تمومی نداره خیانت وکیل الدوله ها و دولتی هم همچنین مرگ بر خائنین
ناشناس۵۸۵۳۵۱۱۶:۲۰:۲۲ ۱۳۹۷/۷/۱۶
هر جا که بحث منافع ملی وملت وادغام در جامعه جهانی باشد تندروها با ان مخالفت میکنند
ا ص۵۸۷۵۱۲۱۰:۰۹:۰۳ ۱۳۹۷/۷/۱۸
سلام به همه دوستان وعزیزان که دلشون با ایران اسلامیه و دغدغه مردم عزیز دارن به شما افتخا ر میکنم
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. تصاویری از اجرای طرح عفاف و حجاب در تهران

  2. طرح عفاف و حجاب از امروز در تهران

  3. نظرات برگزیده مخاطبان الف: وضعیت حجاب، حاصل کم‌کاری چهل‌ساله است/ باید برای مبارزه با سگ‌های ولگرد فکری کرد

  4. این صدای اقتدار ایران است ...

  5. تنبیه متجاوز آغاز شد /حمله موشکی و پهپادی ایران به اسراییل

  6. نظر باباطاهر عریان درباره دلار !

  7. وحدت ملی با وعده صادق

  8. آنچه اسرائیل در مورد "وعده صادق" نمی گوید

  9. استخوانی در گلوی اسرائیل!

  10. دومین روز بزرگ تاریخ معاصر ایران

  11. آیت الله صدیقی: عذرخواهی می‌کنم که با غفلت و کم توجهی باعث هجمه به ملت ایران شدم

  12. کمی دیر نیست؟

  13. هیات علمی یا کارخانه چاپ مقاله !

  14. اطلاعیه سازمان اطلاعات سپاه در خصوص حمایت از رژیم صهیونیستی در فضای مجازی

  15. «برجام» در موزه تاریخ ؟!

  16. باهنر: نباید به اندازه تورم حقوق ها افزایش یابد/ ۹۰ درصد منتخبان وظایف مجلس را نمی‌دانند

  17. ۲ دلیل برای تشدید "گرانی" در ایران

  18. موجرانی که اجاره بهای زیادی بگیرند، جریمه می‌شوند

  19. حمایت افکار عمومی ایران از حمله به اسرائیل

  20. گانتس: زمان، مکان و شیوه پاسخ به ایران را خودمان تعیین می‌کنیم

  21. خاتمی: پاسخ ايران به جنايت اسرائيل مدبّرانه، شجاعانه، منطقی و قانونی بود

  22. هیچ گاه اعتراف نمی کند، چون...

  23. تصاویری از نمازجمعه تهران به امامت حجت‌الاسلام کاظم صدیقی | کدام چهره‌های سیاسی و نظامی به نمازجمعه رفتند؟

  24. اسراییل چه باید بکند؟ 

  25. منظور: افزایش دائم دستمزدها به ‌رفاه مردم کمک نمی‌کند

پربحث‌های هفته

  1. نظرات برگزیده مخاطبان الف: وضعیت حجاب، حاصل کم‌کاری چهل‌ساله است/ باید برای مبارزه با سگ‌های ولگرد فکری کرد

  2. این صدای اقتدار ایران است ...

  3. تنبیه متجاوز آغاز شد /حمله موشکی و پهپادی ایران به اسراییل

  4. وحدت ملی با وعده صادق

  5. استخوانی در گلوی اسرائیل!

  6. دومین روز بزرگ تاریخ معاصر ایران

  7. آیت الله صدیقی: عذرخواهی می‌کنم که با غفلت و کم توجهی باعث هجمه به ملت ایران شدم

  8. اطلاعیه سازمان اطلاعات سپاه در خصوص حمایت از رژیم صهیونیستی در فضای مجازی

  9. «برجام» در موزه تاریخ ؟!

  10. باهنر: نباید به اندازه تورم حقوق ها افزایش یابد/ ۹۰ درصد منتخبان وظایف مجلس را نمی‌دانند

  11. گانتس: زمان، مکان و شیوه پاسخ به ایران را خودمان تعیین می‌کنیم

  12. خاتمی: پاسخ ايران به جنايت اسرائيل مدبّرانه، شجاعانه، منطقی و قانونی بود

  13. هیچ گاه اعتراف نمی کند، چون...

  14. اسراییل چه باید بکند؟ 

  15. بهادری جهرمی: احیای دریاچه ارومیه با برنامه‌ریزی دولت رخ داد

  16. انتقاد دوباره شریعتمداری از مسئولین درباره وضعیت حجاب/ اوج و فرود قیمت دلار

  17. واکنش محمود احمدی نژاد به حمله موشکی ایران

  18. واکنش خاندوزی به ادعای منفعت دولت از افزایش قیمت ارز/ حمایت خاتمی از عملیات وعده صادق

  19. این تریبون به مرجعیت نمازجمعه کمک کرد؟

  20. تحلیل صالحی از حمله موشکی ایران به رژیم صهیونیستی/ توضیحات کنعانی درباره کشتی توقیف‌شده در تنگه هرمز

  21. مشتِ آهنینِ ایران و" گنبدِ کابوسِ" اسرائیل

  22. حسین دهباشی به دادسرا احضار شد

  23. عبدالکریمی: مدافع تمام‌قد نیروهای دفاعی‌ ایران هستم

  24. احتمال تشکیل استان تهران غربی

  25. برخی مسئولان بدلیل کارهای بی‌قاعده در زمینه حجاب تذکر گرفتند        

آخرین عناوین