واقعا مالیات پزشکان چقدر است؟!

پدرام اصلانی فرد،   3970628053 ۷۶ نظر، ۰ در صف انتشار و ۸ تکراری یا غیرقابل انتشار
واقعا مالیات پزشکان چقدر است؟!

درحالی که کارشناسان حوزه سلامت مقدار واقعی مالیات پزشکان را حداقل حدود 6700 میلیارد تومان در سال تخمین می زنند، اما رئیس سازمان امور مالیاتی  مالیات پزشکان  را حدود 700 میلیارد تومان در سال تخمین زده است. با توجه به تفاوت قابل توجه این ارقام، ورود دستگاههای نظارتی به این موضوع ضروری است.

مسئله مالیات در سال­های گذشته مورد توجه ویژه مسئولین کشور و سازمان امور مالیاتی قرار گرفته است. علاوه بر کارکردهای کنترلی در حکمرانی، مالیات می­تواند به عنوان منبع درآمدی مهمی برای دولت­ها محسوب شود.

در حال حاضر بر اساس قانون بودجه سال 1397، درآمد کشور از مالیات برابر 131هزار میلیارد تومان در سال است که از درآمد نفتی (106هزار میلیارد تومان) نیز بیشتر است. مالیات بر درآمد (19هزار میلیارد تومان) عمدتا توسط سه گروه شامل کارکنان دولتی، کارکنان بخش خصوصی و مشاغل پرداخت می­شود (شکل1)[1].

از میان سه گروه فوق، کارکنان بخش دولتی مالیات خود را به صورت کامل پرداخت می­کنند زیرا حقوق آنها شفاف است و توسط خود دولت پرداخت می­شود.

درآمد کارکنان بخش خصوصی به صورت حقوق و توسط کارفرمای غیردولتی پرداخت می­شود. از این­رو هرچند امکان فرار مالیاتی وجود دارد اما کارفرما ترجیح می­دهد مالیات را از حقوق کارکنان کسر و پرداخت کند تا در کسب­وکار خود دچار مشکل نشود.

 اما گروه سوم که مشاغل آزاد (اصناف) هستند و مالیات آنها بر اساس خوداظهاری مالیاتی دریافت می­شود، می­توانند به اَشکال مختلف از پرداخت مالیات فرار کنند.

شکل1

بر اساس اظهارات مسئولین، میزان فرار مالیاتی در مشاغل آزاد و اصناف در مقایسه با دو گروه دیگر بسیار زیاد است. علی طیب­نیا، وزیر سابق اقتصاد و دارایی درباره این موضوع گفت[2]: «نسبت مالیات مشاغل به کل مالیات‌های وصولی در سال 93 حدود 6/4 درصد و نسبت به مالیات‌های مستقیم 4/7 درصد بوده و این در حالی است که نسبت مالیات حقوق به مالیات‌های وصولی 7/10 درصد و نسبت به مالیات‌های مستقیم 17 درصد بوده است و این عدالت مالیاتی نیست».

جنجالی شدن موضوع فرار مالیاتی پزشکان

با راه­اندازی کمپین «#پزشکان_فراری_از_کارتخوان» در شبکه­های اجتماعی و اعتراض مردم نسبت به عدم نصب کارتخوان در مطب­ها، موضوع فرار مالیاتی پزشکان به عنوان یکی از اقشار پردرآمد کشور بار دیگر مورد توجه رسانه­ها و مسئولین قرار گرفت. اخیراً محمدرضا نوری، رئیس امور مالیاتی شهر و استان تهران گفت[3]: «از میان حدود 20 هزار پرونده پزشکان در تهران، تنها 11 هزار نفر برای عملکرد سال 1396 اظهارنامه ارائه کردند که میانگین مالیات اعلامی از سوی پزشکان برای هر نفر 5 میلیون و 700 هزار تومان بود. باتوجه به رسیدگی های انجام شده برای عملکرد سال 95 که تقریبا به همین میزان مالیات ابراز شده بود، این میانگین برای هر نفر حدود 14 میلیون تومان توسط سازمان تعیین و تشخیص داده شده است».

علاوه بر این، سیاوش غیبی­پور، نماینده شورای حل اختلاف مالیاتی سازمان امور مالیاتی تهران[4] از فرار مالیاتی 80 درصدی پزشکان خبر داده و گفته است که طبق آمار رسمی، مجموع مالیاتی که پزشکان در سال 96 پرداخت کرده‌اند ۱۵۰ میلیارد تومان بوده درحالی‌که مقدار مالیات تخمینی آنها 700 میلیارد تومان است.

هرچند وزارت بهداشت بر لزوم اخذ مالیات از پزشکان تاکید دارد و سازمان امور مالیاتی را به عنوان مقصر اصلی فرار مالیاتی پزشکان معرفی می­کند[5]، اما سازمان صنفی نظام پزشکی معتقد است پزشکان جزو خوش­حساب­ترین قشرها در پرداخت مالیات هستند.

محمد جهانگیری، معاون نظارت و برنامه‌ریزی سازمان نظام پزشکی درباره مالیات پزشکان می­گوید[6]: «جامعه پزشکی یکی از صنوف خوش حساب در زمینه پرداخت مالیات است، بیش از ۹۵ درصد فعالان ما اظهار نامه مالیاتی می‌دهند و این اظهارنامه‌ها نیز رسیدگی و قطعی می‌شوند».

 

مالیات پزشکان؛ 700 یا 6700 میلیارد تومان؟!

در مقابل اظهارنظر مسئولین درباره مالیات پزشکان، کارشناسان سیاست­گذاری حوزه سلامت معتقد­ند که در کنار مسئله فرار مالیاتی پزشکان، مسئله­ای مهمتر وجود دارد و آن «مقدار واقعی مالیات پزشکان» است.      

بر اساس اظهارنظر کارشناسان سیاست­گذاری سلامت[7]، مقدار تخمینی 700 میلیارد که توسط سازمان امور مالیاتی به عنوان مالیات پزشکان اعلام می­شود با واقعیات هم­خوانی ندارد زیرا در این صورت با احتساب میانگین مالیات بیست درصد، مجموع درآمد سالیانه پزشکان برابر 3500 میلیارد تومان خواهد بود و با در نظر گرفتن تعداد پزشکان فعال کشور که برابر 110 هزار نفر است، درآمد ماهیانه هر پزشک 2.6 میلیون می­شود که با واقعیات هم­خوانی ندارد.

این اظهار نظرها نشان می­دهد با در نظر گرفتن میانگین درآمد ماهانه 40 میلیون برای 40 هزار پزشک متخصص و میانگین درآمد ماهانه 20 میلیون برای 28 هزار دندان­پزشک، مجموع درآمد سالیانه این دو قشر برابر 34 هزار میلیارد تومان خواهد بود.

در صورت اخذ مالیات 25%، مقدار مالیات سالیانه پزشکان حداقل 6700 میلیارد تومان می­شود که با عدد اعلامی 700 میلیارد تفاوت فاحشی دارد (شکل2). در صورت صحت این ادعا، میزان فرار مالیاتی پزشکان به تنهایی بیش از مقدار فعلی مالیات همه مشاغل (6180 میلیارد) خواهد بود.

شکل2.

 

در مجموع، بررسی اظهارات مسئولین و کارشناسان نشان می­دهد که موضوع مالیات پزشکان نیازمند توجه ویژه دستگاه­های نظارتی و محاسباتی کشور است چراکه از یکسو بین اظهارنظر مسئولین سازمان امور مالیاتی و نظام پزشکی درباره فرار مالیاتی پزشکان تفاوت وجود دارد و از سوی دیگر بین اظهارنظر کارشناسان حوزه سلامت و مسئولین سازمان امور مالیاتی درباره مقدار واقعی مالیات پزشکان اختلاف نظر وجود دارد (جدول1).

جدول1

 

[1] https://iranbudget.org/revenues1397/1397/t/7fd370d3

[2] http://press.jamejamonline.ir/newspreview/2053461848493766698

[3] http://intamedia.ir/Pages/Action/ShowContent/116892

[4] https://www.ilna.ir/fa/tiny/news-664719

[5] https://www.tasnimnews.com/fa/news/1397/06/02/1810503

[6]ttps://www.isna.ir/news/97052713902

[7]  https://www.farsnews.com/news/13970529000227

دیدگاه کاربران

ناشناس۵۵۴۹۰۷۱۱:۵۷:۱۷ ۱۳۹۷/۶/۲۸
مالیات دادنی نیست ، گرفتنی است ، دولت باید از اینها بگیرد ، همین ۶ هزار میلیارد تومان فرار مالیاتی این اقایان اگر توسط دولت اخذ شود و اختصاص به کودکان و زنان بدسرپرست و خیابانی و افراد کارتن خواب و ... یابد این چند معضل حاد و دلخراش کشور حل می شود.
ناشناس۵۵۵۰۱۱۱۴:۰۸:۱۸ ۱۳۹۷/۶/۲۸
تا زمانی که یک سیستم مالیاتی جامع برای کل درامد افراد وجود نداشته باشه فرار مالیاتی وجود خواهد داشت. مالیات باید بدون در نظر گرفتن حرفه افراد گرفته بشه و بر اساس گردش حساب بانکی افراد این سیستم در خیلی از کشورهای پیشرفته وجود داره و به خاطر همین شفافیت فرار مالیاتی وجود نداره اگر کسی در حال حاضر چند شغل داشته باشه به راحتی می تونه از دادن مالیات طفره بره مالیات بر مصرف رو میشه بصورت آنلاین از طریق دستگاه های کارت خوان فروشگاهی گرفت. مالیات بر نقل و انتقال و مالیات مالکیت مضاعف رو حین فرایند معامله و مالیات بر درامد رو از طریق کنترل حساب بانکی و بر اساس مانده موجودی افراد در یک سال مالی
ناشناس۵۵۵۰۷۴۱۵:۳۶:۲۲ ۱۳۹۷/۶/۲۸
آقا آدم نقدو ول نمیکنه نسیه رو بچسبه که دولت دهها هزار میلیاردتومان بدهی نور چشمی هارو به بانکها که حتما وثیقه هم دادن بگیره خرج مستضعفین کنه یه جوری میگی انگار یه حساب کتابی هم هست
ناشناس۵۵۵۱۴۸۱۸:۰۴:۳۸ ۱۳۹۷/۶/۲۸
به خدا نحوه نحوه تغذیه مالی پزشکان در ایران در تاریخ ثبت خواهد شد.
ایلامی۵۵۵۱۵۰۱۸:۱۲:۱۱ ۱۳۹۷/۶/۲۸
خداوکیلی اینا کف دریافتیشونه، تو شهر ما حداقل دوبرابر اینهاست، پزشک عمومی ۱۰، دنداپزشک ۴۰، متخصص و فوق ۸۰.
بندرعباس۵۵۵۲۳۸۲۱:۲۳:۱۷ ۱۳۹۷/۶/۲۸
تو شهر ما پرستار 10 تومن در میاره. پزشک زیر 40 نداریم.
ناشناس۵۵۵۱۵۲۱۸:۱۵:۵۷ ۱۳۹۷/۶/۲۸
تو ایران حتی همین مالیات 10 درصدی هم از پزشکان نمیگیرن و از دادن مالیات مثل آب خوردن فرار میکنن در حالیکه در اروپا مالیات پلکانی 50 تا 90 درصدی از پزشکان میگیرن.
ناشناس۵۵۵۱۹۳۱۹:۵۶:۰۱ ۱۳۹۷/۶/۲۸
اگرمالیات میدادن این همه ثروت به هم نمی زدن اونوقت کارمند بیچاره هنوز حقوقش رو ندادن مالیات ازش کسرمیکنن
ناشناس۵۵۵۲۱۰۲۰:۳۳:۱۵ ۱۳۹۷/۶/۲۸
شمالطف کنیدبفرمایید کدوم کشوراروپایی ؟ و از چه مقدار حقوق مالیات شروع میشه؟
ناشناس۵۵۵۷۹۳۱۶:۱۵:۲۸ ۱۳۹۷/۶/۲۹
کشور فرانسه .
ناشناس۵۵۵۹۶۳۱۹:۲۱:۳۸ ۱۳۹۷/۶/۲۹
خواهر من در آمستردام مطب داره. ماهی ۵۲ درصد مالیات میده. بیشتر کار کنه و بیشتر دربیاره باید بیشتر هم مالیات بده. برای همین روزی ۸-۹ ساعت کار میکنه. به زندگیش هم میرسه.
ناشناس۵۵۵۱۵۳۱۸:۱۷:۴۸ ۱۳۹۷/۶/۲۸
اداره مالیات توان گرفتن مالیات از پزشکان ثروتمند رو نداره. فقط بلده از کارمندان بدبخت مالیات بگیره.
ناشناس۵۵۵۲۳۳۲۱:۱۶:۱۲ ۱۳۹۷/۶/۲۸
یه سوال. آیا خود کارمندان اداره مالیات مثل بقیه کارمندان، مالیات میدن؟ چون میدونم که حقوقشون 50 درصد بیشتره.
ناشناس۵۵۷۳۱۰۰۸:۳۳:۴۴ ۱۳۹۷/۶/۳۱
از کارگران و کارمندان ، قبل از دریافت حقوقشان، مالیاتشان را با دقت تمام محاسبه و اخذ میکنند، اما کسبه و پزشکان با راه های فرار متعدد و آنهم بعد از چند سال و با بسته های تشویقی بخشودگی و تخفیف ، با کلی ... پرداخت قسطی میکنند.
ناشناس۵۵۵۱۵۹۱۸:۲۴:۳۰ ۱۳۹۷/۶/۲۸
در امریکا هزینه تحصیل 4 سال اول در رشته پزشکی برای تمام دانشگاهها پولی هست و مبلغ 60 هزار دلار معادل 900 میلیون تومان است. پس از پزشک شدن هم مالیات بسیار سنگین 50 درصدی از پزشکان اخذ میشه. تو ایران هزینه سنگین آموزش پزشکان کاملا رایگان و از مالیات دهنگان (کارمندان) گرفته میشه و پزشکان پس از پزشک شدن خودشون نتنها مالیات نمیدن بلکه بدترین رفتار رو با مردم میکنن از طریق گرفتن زیر میزی و زدو بند با داروخانه ها و آزمایشگاهها و رادیولوژی ها، قبول نکردن کارت خوان، اعمال جراحی غیر لازم جهت گرفتن کارانه های چندصد میلیونی و ... .
ناشناس۵۵۵۲۴۳۲۱:۲۷:۳۹ ۱۳۹۷/۶/۲۸
پزشکان انحصار و کمبود پزشک ایجاد کردن برای همین که هم قدرت چانه زنی داشته باشن و هم دست تو بازارشون زیاد نباشه. امسال ظرفیت پزشکی از سال 1366 که جمعیت ایران نصف الان بود و در حال جنگ هم بودیم کمتر شده است. به همین دلیله که نسبت پزشک به جمعیتمون نصف تاجیکستان هست. اولین کاری که وزیر پزشکان فعلی در 5 سال پیش انجام داد این بود که ظرفیت پذیرشی رو که تو دوره احمدی نژاد زیاد شده بود رو نصف کرد و تا حالا هم به رویه ش ادامه داده.
خواجه ای۵۵۷۳۵۵۰۹:۱۳:۱۴ ۱۳۹۷/۶/۳۱
فرار مالیاتی پزشکان با درامد هنگفتی که دارند محرز است ولی متاسفانه به هر دلیلی نه اداره مالیاتی عزمی برای محاسبه دقیق مالیات دارند و نه پزشکان تمایلی برای اظهار صادقانه درامد بنده منشی یکی از پزشکان قلب و عروق شهرستان های اطراف تبریز می باشم ولی متاسفانه پزشکی که درامد بالای 150 میلیون در ماه فقط از مطب خودش دارد (از سایر درآمدهایش بی اطلاعم) مالیات قطعی که در خرداد ماه 97 برای عملکرد سال 96 برای درامد اظهاریش پرداخت کرد حدود 900 هزار تومان بود که از مالیات سالانه یک کارمند ساده هم کمتر است.
ناشناس۵۵۴۹۱۷۱۲:۱۱:۰۹ ۱۳۹۷/۶/۲۸
"در صورت صحت این ادعا، میزان فرار مالیاتی پزشکان به تنهایی بیش از مقدار فعلی مالیات همه مشاغل (6180 میلیارد) خواهد بود." اونوقت میگن چرا در کنکور همه می خوان پزشک و دندانپزشک بشن.
ناشناس۵۵۵۰۸۱۱۵:۴۳:۵۵ ۱۳۹۷/۶/۲۸
پزشکان بیشترین درآمد نامشروع را دارند
سعید۵۵۵۳۳۹۰۱:۲۹:۲۴ ۱۳۹۷/۶/۲۹
توهین نکن اقا, تو هر صنفی ادم خوب و بد هست
ناشناس۵۵۵۵۳۱۱۲:۱۰:۳۲ ۱۳۹۷/۶/۲۹
منظور از نامشروع غیرقانونی نیست. پزشکانی که با ایجاد انحصار نسبت به بقیه مردم درآمد بسیار بالاتری دارند که شاید کمترجایی در دنیا چنین باشه درآمدشون غیراخلاقیه.
ناشناس۵۵۵۷۶۰۱۵:۴۴:۰۲ ۱۳۹۷/۶/۲۹
درست است باید پرسید چند درصد از پزشکان فرار مالیاتی ندارند؟
ناشناس۵۵۶۳۳۲۰۸:۳۵:۲۴ ۱۳۹۷/۶/۳۰
برخی از پزشکان کمی فرار مالیاتی دارند . به کسی بر نخوره
ناشناس۵۵۵۱۶۳۱۸:۲۹:۲۳ ۱۳۹۷/۶/۲۸
تو کشورهای اروپایی و آمریکایی مامور مالیات مثل عجل معلقه و همه ازش حساب میبرن و مثل کاراگاه مو رو از ماست بیرون میکشه. تو ایران اصلا همچین چیزی وجود نداره و یه عده کارمند اداره مالیات پشت میزشون نشستن و خود اظهاری ها رو تایید میکنن. خوب منم اگه کاسب بودم میگفتم مالیات من 50 هزار تومنه. کافیه یه مامور مالیات فقط پنج دقیقه بره تو مطب پزشک بشینه تا با یه ضرب و تقسیم بفهمه تو روز چند میلیون در میاره ولی همچین کارهایی تو ایران انجام نمیشه.
اسدی۵۵۴۹۱۸۱۲:۱۲:۴۴ ۱۳۹۷/۶/۲۸
میانگین درامد 40 میلیون صحیح نیست. میانگین درامد پزشک عمومی حدود 8 میلیون و متخصص 15 میلیون بیشتر نیست.
ناشناس۵۵۴۹۷۹۱۳:۲۴:۱۱ ۱۳۹۷/۶/۲۸
شما در ایران زندگی نمی کنی؟ تا حالا دکتر نرفتی؟
ناشناس۵۵۵۰۸۳۱۵:۴۵:۲۶ ۱۳۹۷/۶/۲۸
احتمالا شما هم مثل مسولان در حال بازی با کلمات هستید مجموع درآمد پزشکان چه حقوق دریافتی از بیمارستان درآمد مطب و دستمزد عمل و زیرمیزی برای یک جراح ماهانه حداقل بالای صد میلیون تومان است
ناشناس۵۵۵۰۸۹۱۵:۵۶:۵۱ ۱۳۹۷/۶/۲۸
هههههه
ناشناس۵۵۵۱۲۲۱۷:۰۳:۰۶ ۱۳۹۷/۶/۲۸
الان شاهد حمله به شما هستیم و مردم طبق معمول مشاهدات محدود خودشون رو درباره درامد پزشکی که باهاش مواجه شدند رو به بقیه تعمیم میدند
ناشناس۵۵۵۱۳۰۱۷:۲۲:۰۲ ۱۳۹۷/۶/۲۸
به گفته اقای پزشکیان نماینده مجلس پزشکی 500 میلیون درامد داره: پزشکیان در پاسخ به سوالی در خصوص مواضع کاری و عملکرد خود ادامه داد: بنده به دنبال پول و قدرت نیستم و با حرفه پزشکی می توانم با تعرفه دولتی ماهانه۵۰۰ میلیون تومان درآمد داشته باشم این دیگه نقل قول از خودتون هست مشکلی هم نداره مالیات را پرداخت کنید ده میلیارد ماهانه درامد داشته باشید
ناشناس۵۵۵۱۵۱۱۸:۱۴:۱۴ ۱۳۹۷/۶/۲۸
میانگین درامد پزشک عمومی 25 میلیون و پزشک متخصص 120 میلیون و دندانپزشک 50 میلیون و داروساز هم 30 میلیون تومان است. نکته جالبش اینه که میانگین پرداخت مالیات پزشکان 5 میلیون تومان در سال است یعنی اندازه یک کارمند معمولی.
ناشناس۵۵۴۹۲۵۱۲:۲۰:۰۰ ۱۳۹۷/۶/۲۸
فرار مالیاتی تو همه اقشار هست
ناشناس۵۵۵۱۸۳۱۹:۱۹:۲۴ ۱۳۹۷/۶/۲۸
مثلا منظورت کارمندان و معلمان و کارگران است؟!
سید جواد۵۵۴۹۳۱۱۲:۲۶:۳۹ ۱۳۹۷/۶/۲۸
پزشکان وزارتخانه ای که باید بر حرفه آنها نظارت داشته باشد(وزارت بهداشت) را در اختیار دارند(همیشه وزیر بهداشت یک پزشک بوده است). علاوه بر این با توجه به سرمایه های کلانی که دارند می توانند لابی های گسترده ای برای تامین منافعشان(در واقع گرفتن حق مردم عادی)انجام بدهند.
ناشناس۵۵۴۹۵۲۱۲:۵۲:۳۲ ۱۳۹۷/۶/۲۸
درآمد دولت زیاد بشه که چه اتفاقی بیفته؟ مثلا زمانی که درآمد دولت از فروش نفت بیش از صدو چهل دلاری زیادشد چه گلی به سر مردم گذاشتن؟ شما میدونید که بار اصلی بهداشت و درمان مردم رو پزشکان عمومی و خانواده به دوش میکشن ؟ و از قضا به نسبت درآمد بیشترین مالیاتو در بین پزشکان پرداخت میکنن اون دکترهایی که شما کلید کردین روشون پنج درصد جامعه پزشکی هم نیستند وگرنه یک پزشک عمومی که طبق تعرفه بیمه ها داره کار میکنه و ویزیت میکنه درآمد و هزینه های مشخصی داره اون پزشکایی که منظور شما هستند به روشهای مختلف از دادن مالیات فرار میکنن که فقط یکیش نداشتن دستگاه پوزه . پول قدرت میاره و نفوذ و...... و دولت و سازمان مالیاتی فقط یه استراتژی دارن "هر کی زورش کمتره باید بیشتر بده" اصلا چرا شفاف سازی رو از وزیر بهداشت عزیزمون شروع نکنیم واز بقیه پزشکای حلقه قدرت بهتر نیست اونا به طور شفاف درآمد و مالیات پرداختیشونو اعلام کنن که سرمشق بقیه بشن و یه سوال دیگه چرا سازمان مالیاتی بدون هیاهو و جنجال حسابهای پزشکا و بقیه کاسبارو بررسی نمیکنه این کار از طریق کد ملی مثل آب خوردنه و نقل و انتقال پولهای قلمبه به راحتی قابل ردگیریه پس لطفا جنجال پوپولیستی درست نکنید اگه یه روز به حساب دکترها رسیدگی بشه فردای اون بقیه کسبه هم باید جواب بدن و این چیزی نیست که مافیای قدرت و ثروت دوست داشته باشه لطفا آدرس غلط به مردم ندید مردم به پزشکاشون در مجموع اعتماد دارن و اونهارو محرم میدونن رابطه مردم و پزشکارو خراب نکنید این ارتباط اخلاقی و عاطفی برای همه مردم حیاتیه حتی من و شما نویسنده محترم به عنوان یک پزشک عمومی شاعل در مناطق محروم از سردبیر الف انتظار دارم نظر من رو بدون سانسور درج کنن
ناشناس۵۵۴۹۶۲۱۳:۰۶:۲۴ ۱۳۹۷/۶/۲۸
طوری نیست از کارمندا کم کنین بجاشون.گناه دارن.
م.م۵۵۴۹۶۴۱۳:۱۱:۰۷ ۱۳۹۷/۶/۲۸
من که پزشک نیستم اما میدانم برای پزشکی زحمت زیاد باید کشید بجای نگرانی وضعیت پزشکان نگران آقا زاده ها و مشاورین املاک و .. سای اقشار دلال باشید نه جامعه تحصیلکره
ناشناس۵۵۴۹۹۵۱۳:۵۱:۲۹ ۱۳۹۷/۶/۲۸
طلافروشی و دلال و پزشک ، سه قشری که بالاترین درآمد را دارند اما با ندادن مالیات که حق الناس است درآمدشون حرام است
ناشناس۵۵۵۲۰۴۲۰:۱۷:۱۲ ۱۳۹۷/۶/۲۸
وکلا رو جا انداختی
ناشناس۵۵۵۳۷۴۰۵:۲۹:۳۲ ۱۳۹۷/۶/۲۹
فرض کنید کار کسی خرید و فروش(دلال) است و سود خوبی هم دارد اما مغازه ای ندارد (آنلاین) ، خودش هم بخواهد نمیتواند مالیات بدهد!!!....مشکل از دولت است که باید پیگیر مالیات باشد که اگر نباشد ظلم مضاعف به مستضعفین است.
محسن۵۵۴۹۹۸۱۳:۵۵:۱۷ ۱۳۹۷/۶/۲۸
درآمد پزشکان بر کسی پوشیده نیست و هر کسی با یه حساب سرانگشتی درآمد را تقریبی قابل محاسبه و اخذ مالیات است اینجا اداره مالیاتی مقصر اصلی است
ناشناس۵۵۵۴۷۷۱۱:۱۲:۰۳ ۱۳۹۷/۶/۲۹
اداره مالیات چیزی به اسم خوداظهاری داره....نمی تونید بگید پزشکان مقصر نیستند، اونا از هر روش ممکن برای فرار از مالیات استفاده میکنند و مقصرند البته سازمان مالیاتی نیز در جای خودش تقصیرکار است.
ناشناس۵۵۵۰۰۳۱۳:۵۸:۱۴ ۱۳۹۷/۶/۲۸
من متخصص عفونی هستم و اگر شما جایی را در کشور سراغ دارید که به من ماهانه ۱۵ میلیون تومان قطعی و بدون دیرکرد بدهند من به تاخت میروم آنجا. بله ما متخصصانی هم داریم که حتی ماهی چهار میلیارد تومان درآمد دارند ولی تعدادشان کمتر از هزار نفر است. الان حقوق پزشکان عمومی در سازمان بهزیستی و مرکز بهداشت استان و شهرستان حدود سه و نیم میلیون تومان در ماه است.
ناشناس۵۵۵۰۱۲۱۴:۰۹:۲۶ ۱۳۹۷/۶/۲۸
بعد از سالها زندگی در شما اروپا از نظر من پزشکی یکی از معدود مشاغلی هست که درحد کشور پیشرفته هست . ببینم اینرو هم می تونیدمثل بقیه مشاغل نابود کنید.
ناشناس۵۵۵۲۸۰۲۳:۲۵:۴۳ ۱۳۹۷/۶/۲۸
در سوئد تا 65 درصد درآمد مالیات مگه نمی گیرد؟
ناشناس۵۵۵۵۳۲۱۲:۱۳:۴۴ ۱۳۹۷/۶/۲۹
اتفاقا مشکل همینجاست که وقتی درآمد بقیه مشاغل در حد اروپا نیست پزشکان به چه حقی از بقیه مردم به اندازه اروپا پول میگیرند؟ همون پزشک به منشی یا کارگر و راننده و غیره حاضره به اندازه اروپا پول بده؟
ناشناس۵۵۵۰۱۶۱۴:۱۱:۵۶ ۱۳۹۷/۶/۲۸
هروقت از اون دلال بیسواد که با رانت و یک تلفن ار خانه ملیاردها تومن در امد داره مالیات گرفتید بعد بیاد سراغ قشر تحصیل کرده. ادرس غلط به مردم ندهید.
ناشناس۵۵۵۲۸۶۲۳:۳۲:۰۲ ۱۳۹۷/۶/۲۸
مگه چند نفر دلال داریم؟؟ که اینجوری درامد دارند ضمنا باید حرکت اشتباه رو با حرکت اشتباه حل کرد؟؟
ناشناس۵۵۵۰۱۹۱۴:۱۷:۳۲ ۱۳۹۷/۶/۲۸
طرح تحول جیب پزشکان که توسط وزیر پزشکان چند ساله اجرا شده است فقط پزشکان را پولدارتر و پرستاران و مردم عادی را فلک زده تر از قبل کرد...
ناشناس۵۵۶۲۰۷۰۰:۵۰:۴۳ ۱۳۹۷/۶/۳۰
البته پرستاران هم از قبل این طرح به اصطلاح تحول سلامت ، حقوقشون خیلی بیشتر از نرمال جامعه است . یه معلم چرا باید دو سه میلیون حقوقش باشه و یک پرستار ده میلیون و یک پزشک صد میلیون ...
Javad۵۵۵۰۲۱۱۴:۲۲:۳۷ ۱۳۹۷/۶/۲۸
مگه این دوستان بزرگوار اصلا مالیات میدن؟. یک سر برین تو این مطب ها ببینید چه خبره؟ بد اخلاقترین و حق به جانبترین افراد جامعه هستن. شاید چند تا آدم حسابی و متعهد و با وجدان هم توشون پیدا بشه ولی در کل اصلا یادشون رفته که با پول و امکانات همین جامعه به اینجا رسیدن و به جامعه مدیون هستن. خود بزرگ بین، مغرور و بی وجدان هستن......... جدیدا هم که یاد گرفتن بیمار بدبخت و بیچاره رو مانند توپ پینگ پونگ از این مطب به اون مطب و از این آزمایشگاه به اون آزمایشگاه پاس بدن و واسه هم دیگه نون چرب کنن. هم اینها رو هم دیدیم و هم از بیشتر دوستانی که دارم و پزشک شدن شنیدم و با افتخار هم این کار رو میکنن. بیچاره بیمار و چند تا پزشک باوجدان که به این آتیش میسوزن..
فرسام۵۵۵۰۴۷۱۴:۵۰:۴۳ ۱۳۹۷/۶/۲۸
پزشکان نباید در مشاغلی بغیر از بهداشت و درمان بکار گرفته شوند همانطور که تحصیلکرده دیگر رشته ها مجاز به کار بهداشت و درمان نیستند وزارت و مدیریت و دیگر مناصب باید از پزشک گرفته شود و فقط در کار بهداشت و درمان فعال باشند تا برای اعمال نفوذ و دور زدن قوانین نتوانند لابی گری کنند متاسفانه در کشور ما اخلاق و وجدان نقش باز دارنده از خطا ندار وبازیچه دست سودجویان شده است وپر واضح است که جامعه بدون اخلاق رو به انحطاط میرود ......
ناشناس۵۵۵۸۵۶۱۶:۵۷:۲۷ ۱۳۹۷/۶/۲۹
همه جاهم حضور دارن از کلاس های کنکور گرفته تابسازبفروشی و معاملات املاک و....
آزاده۵۵۵۰۵۰۱۴:۵۶:۳۰ ۱۳۹۷/۶/۲۸
پزشکان مالیات واقعی رو پرداخت نمیکنن
ناشناس۵۵۵۰۵۹۱۵:۰۷:۰۱ ۱۳۹۷/۶/۲۸
عجیبه یک طلا فروشی ممکنه توی یک روز صد میلیون فروش کنه ولی چندر غاز مالیات میده، ظاهراً کسی با بازاری جماعت یا وکلا و قضات با درآمد چند خانه یا چند زمین در یک روز کاری نداره.
حسین۵۵۶۲۴۴۰۲:۵۲:۳۷ ۱۳۹۷/۶/۳۰
جناب دکتر پس اون یکصد و ده هزار میلیارد مالیات رو من پرداخت کردم کارمندای عزیز هم یه جوری میگن مالیات میدیم بابا از پول مفتی که از جیب بیت المال میگیرین یک زره اش از این جیب به اون جیب میشه
ناشناس۵۵۵۰۶۰۱۵:۱۰:۲۳ ۱۳۹۷/۶/۲۸
پزشکان تجار طلافروشان فوتبالیستها هنرمندان دلالان عملا مالیاتی نسبت به درآمدشان پرداخت نمی کنند
علی۵۵۵۰۶۱۱۵:۱۱:۵۴ ۱۳۹۷/۶/۲۸
تنها راه مشخص شدن مالیات آنها رسد حساب بانکی و اسناد رسمی بنام خودشان و خانواده آنها می باشد . پزشکانی هستند که ۲۴ ساعته دارن کار میکنند و نقدی پول میگیرند . بعد فشار مالیات رو میارن به کارمند بیچاره.!!! فقط فقط فقط شفافیت حساب بانکی کل افراد
ناشناس۵۵۵۶۳۶۱۳:۲۴:۳۳ ۱۳۹۷/۶/۲۹
خوب ۲۴ ساعته دارن کار می کنن. کارمندها از اون ۸ ساعت چقدرش مفیده
مجید۵۵۵۱۶۵۱۸:۳۱:۳۳ ۱۳۹۷/۶/۲۸
تو هیچ جای دنیا پزشکان اینجور درامد نامتعارف ندارن.نابسامانی به این اشکاری رو چرا درست نمیکنند.ببینید در کشور های دیگه چقدر درامد دارند؟؟ ایا این عدالته...من خودم با فوق لیسانس مهندسی مکانیک از دانشکاه تهران با 5 سال کار ماهی 4 میلیون میگیرم....این همه تبعیض قابل قبول نیست
ناشناس۵۵۵۱۶۸۱۸:۳۵:۵۶ ۱۳۹۷/۶/۲۸
توی ایران خیلی از دستفروشها هم کارتخوان دارند. اینکه پزشکان کارتخوان نداشته باشند یا کارتخوانشون کار نکنه یعنی فرار مالیاتی و باید با این پزشکان برخورد بشه. اگر نقص قانونی هم هست باید رفع بشه.
ناشناس۵۵۵۱۹۷۲۰:۰۱:۱۵ ۱۳۹۷/۶/۲۸
بنده استاد تمام دانشگاه هستم. پیش از دریافت حقوق ماهیانه ام یک میلیون ازش بابت مالیات کسر می شود، یعنی سالی 12 میلیون. از دریافتی های حق التدریسی و حق التحقیقی نیز که به طور میانگین ماهی سه میلیون است سیصد هزار تومان به طور میانگین بازای هر ماه مالیات کسر می شود یعنی سالی سه و ششصد. یعنی بنده سالی حدود 16 میلیون دارم مالیات میدم. در حالیکه یک پزشک می شناسم ماهیانه متوسط 100 میلیون میگیره و شک ندارم تمام همتش رو به کار میگیره که تا ممکنه از زیر بار مالیات در بره. وقتی میری مطبش میگه کارتخوان نداریم!!! ....ای خدا چرا بعضی ها اینطوری ان!؟!؟
ناشناس۵۵۵۲۰۷۲۰:۲۳:۴۱ ۱۳۹۷/۶/۲۸
مالیات زرگران و ...درنظرداشته باشید
ناشناس۵۵۵۲۱۳۲۰:۴۱:۱۸ ۱۳۹۷/۶/۲۸
....ترین قشر همین پزشکان هستند..
ناشناس۵۵۵۲۲۲۲۰:۵۷:۳۷ ۱۳۹۷/۶/۲۸
جناب این درامد چهل میلیون که فرمودید دقیقا کجا هست که ما اثری ازش نمی بینیم
ناشناس۵۵۵۲۸۴۲۳:۳۰:۵۵ ۱۳۹۷/۶/۲۸
شما ببینید چند پزشک توی مطب کارت خوان دارند؟؟؟
ناشناس۵۵۵۲۹۵۲۳:۴۲:۵۹ ۱۳۹۷/۶/۲۸
خود وزیر بهداشت گفت که سازمان مالیات بی عرضه است که نمی تواند مالیات بگیرد. مالیات پزشک باید بیشتر از یک شهروند کم درآمد باشد تا ثروت فراوان در دست آنها انباشته نشود. پزشکان ایرانی هر سال 4 تا 5 سفر خارجی و عید ها همگی اروپا و آمریکا می روند. در غرب در آمد یک پزشک متخصص حداکثر دو برابر نرمال جامعه است چون مالیات بیشتری می دهد. در ایران طرف ماهی 200 میلیون تو کارکردن توی 5 تا کلینیک در می آورد و کلا سالی 2 میلیون مالیات می دهد.
حسین۵۵۵۳۸۴۰۷:۰۵:۳۹ ۱۳۹۷/۶/۲۹
بهترین و بزرگ ترین مجتمع های تجاری و رفاهی، پاساژها مال دکتر ها ست. بهترین املاک، دکترها بودند، اقتصاد کشور رو دکتر ها خراب کردند. خریداران عمده طلا و ارز هم دکتر ها هستند 50 برابر یه کارمند درامد دارند اما نصف یه کارمند هم مالیات نمیدن. وزارت بهداشت هم بزرگترین رکن حمایت از همکارانشان هستند.
ناشناس۵۵۵۶۲۹۱۳:۱۹:۰۵ ۱۳۹۷/۶/۲۹
واقعا" چقدر وحشتناکه که ... تا این حد جو رو برای پزشکان منفی میکنیم.........ویزیت پزشک در ایران مفته در حد مجانی و هیچ کجایی در جهان پیدا نمیکنید که با مبلغ محدودی در حد دو نیم دلار ویزیت متخصص انجام بگیره.
ناشناس۵۵۵۵۳۰۱۲:۰۷:۰۷ ۱۳۹۷/۶/۲۹
واقعا که... آقازاده ها، دلالان ، موبایل فروش ها را رها کردیم و بند می کنیم به افراد با شغل هایی که هم استعداد می خواهد و هم پشتکار و هم صبر ایوب ( تحصیل پزشکی یعنی ۷ سال عمومی ، ۵ سال تخصص، ۲ سال فوق تخصص و مجموعا حداقل ۶ سال طرح). اکثر کسانی که نظر می دهند، فکر نمی کنم حتی یک شب شیفت شب جایی کار کرده باشند. اینجانب یک پزشک ساکن خارج از کشور هستم( اروپا) . اینجا هم پزشکان از مرفه ترین اقشار هستند و برای مردم سایر صنوف هم کاملا قابل پذیرش هست که به علت فعالیت و مسولیت زیاد درآمد نسبتا خوبی دارن. ای کاش همه در هر صنفی در قضاوت ها با انصاف باشیم. و من الله التوفیق.
حمید۵۵۵۵۵۵۱۲:۳۴:۰۸ ۱۳۹۷/۶/۲۹
مطب رادیولژی در رامسر با مدرک لیسانس معادل 2 پزشک عمومی ویزیت میگیرد مالیلت هم ..
ناشناس۵۵۸۷۵۰۰۰:۴۷:۰۶ ۱۳۹۷/۷/۱
رادیولوژی تخصص پزشکیه ای کیو.اطلاعاتتون از پزشکی همینطوریه...
ناشناس۵۵۶۲۰۲۰۰:۴۷:۰۷ ۱۳۹۷/۶/۳۰
فقط میتونم بگم واقعا متاسفم ...حقوق یک کارگر یا بازنشسته یک میلیون تومنه و دریافتی یک پزشک ماهانه صد میلیون تومان . نگید نیست . چون دقیقا من اطلاع دارم که کارانه پزشکان در بیمارستان دولتی شهر خودمون چقدره . حدود صد میلیون تومان در ماه . فقط کارانه . شهرمون هم در استان ... هی نگید نیست جناب وزیر بهداشت
رضا۵۵۶۳۷۹۱۰:۱۲:۴۰ ۱۳۹۷/۶/۳۰
سلام تا زمانی که سیستم مالیاتی به بانک اطلاعات خرید و فروش املاک و مستغلات -خرید و فروش ماشین -گردش مالی حسابهای بانکی -خرید و فروش سکه و دلار -سفرهای خارجی مرتبط نشود مالیات واقعی از هیچکسی اخذ نخواهد شد و تا زمانی که مالیات دهندگان و ماموران مالیاتی با هم ارتباط رو در رو داشته باشند مالیات واقعی اخذ نخواهد شد
ناشناس۵۵۶۴۷۳۱۲:۲۸:۵۳ ۱۳۹۷/۶/۳۰
از کسبه بدبخت تا میتونن مالیات میگرن حرف هم میزنی میگن همینه که هست نمیتونی مالیات بدی برو مغازتو جمع کن اونقت اینها مالیات نمیدن دقیقا جریانش مثل اونی که صد تا سکه داره و اونی که یه سکه داره از اونی که یه سکه دارن میگرن چون بدبخته کسی رو نداره میگن اونی که صد تا سکه داره صد تا هم آدم دور و برش داره
ناشناس۵۵۶۶۰۸۱۵:۱۶:۲۹ ۱۳۹۷/۶/۳۰
در مورد پزشکان تقریبا درست گفته اید ولی در مورد کارمندان صحیح نیست حقوق کارمندان از پول مالیات و نفت مردم پرداخت میشود .پس مالیات دادن معنی نمی دهد ضمنا اگر کارمندان راضی نیستند کارمندی را رها کنند بگذارند .اگر کارمندی اینقدر بد هست چرا اینقدر برایش سر دست می شکونند و تا پارتی نداشته باشی کسی کارمند نمی شود این هم از عجایب روزگار ماست .چند بار در مورد کارمندان نظر گذاشتم انتشار ندادید چون خودتون هم کارمند هستید ..
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  2. نگاهی به مسیر بازیگرانی که مهاجرت کردند/ از بازیگری تا رقص و رانندگی تاکسی!

  3. با حلوا حلوا گفتن، دهان شیرین نمی‌شود!

  4. نظرات برگزیده مخاطبان الف: تکرار تجربیات شکست‌خورده درباره حجاب هیچ ثمری ندارد/ زیباکلام به دشمنی اسرائیل با ایران توجه نمی‌کند

  5. هیچ تردیدی در اجرای طرح نور نداریم

  6. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  7. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  8. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  9. جریان دائمی تجارت، به جای تعطیلی روز شنبه

  10. ساماندهی بازار مسکن و اجاره‌بها در خوان آخر/ اسب سرکش مسکن، آرام می‌گیرد؟

  11. نحوه رفتار متفاوت فروشندگان در برابر پوشش حجاب مشتریان

  12. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  13. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  14. هشدار حسین شریعتمداری؛ فاجعه برجام در انتظار لایحه عفاف!

  15. نتانیاهو: احکام دادگاه لاهه را نمی پذیریم

  16. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  17. آمریکا و ویتنامی دیگر؟۱

  18. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  19. یکی از مسائل مهم کشور، عفاف و حجاب است/ نظرات شهید مطهری راهگشا است

  20. حمایت معاون رئیسی از تعطیلی پنج‌شنبه‌ها/ تاکید رادان بر ادامه طرح «نور» فراجا/ انتقاد روزنامه دولت از کریمی قدوسی

  21. به زور کسی را به بهشت نمی بریم اما در برابر ناهنجاریها ایستاده‌ایم

  22. خلجی: آواربرداری از خرابی ۱۰ ساله زمانبر است

  23. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

  24. موضع رئیس عدلیه در خصوص ورود فراجا به مسئله حجاب/ اژه‌ای: در قضیه حجاب می‌توانیم بگوییم «کی بود کی بود، من نبودم؟»

  25. احتمال دارد دلار به دامنه ۵۰ هزار تومان برگردد

آخرین عناوین