مرگ غم‌انگیز زهرای ۳ ساله

گروه حوادث الف،   3970618056 ۲۳ نظر، ۰ در صف انتشار و ۵ تکراری یا غیرقابل انتشار

دختر بچه‌ای که به‌دلیل بیماری و به تشخیص پزشک باید در بیمارستان بستری می‌شد وقتی از سوی یکی از بیمارستان‌های دولتی پذیرش نشد در کمتر از ۲۴ ساعت جان باخت.

مرگ غم‌انگیز زهرای ۳ ساله

به گزارش ایران، ساعت 23 روز سه‌شنبه هفته گذشته زهرای 3 ساله حالش بد شد و با علائم بی‌حالی و تهوع شدید از سوی پدر و مادرش به یکی از بیمارستان‌های دولتی تهران منتقل شد. پزشک معالج پس از معاینه و انجام آزمایش‌های اولیه دستور بستری شدن کودک را صادر کرد اما زمانی که پدر زهرا به قسمت پذیرش مراجعه کرد آنها به بهانه اینکه تخت خالی در بیمارستان ندارند از بستری کردن وی خودداری کردند.

حبیب‌الله برقی پدر این کودک در تشریح این ماجرا گفت: از صبح روز سه‌شنبه حال زهرا خوب نبود و چند باری هم استفراغ کرد که در نهایت ساعت 11 شب او را به یکی از بیمارستان‌های دولتی آوردیم. در ابتدا پزشک معالج عنوان کرد که مشکلی ندارد و باید استراحت کند اما با اصرار ما برایش آزمایش خون نوشت. پس از انجام آزمایش، پزشک عنوان کرد که یکی از شاخصه‌های خونی زهرا بسیار بالاست و باید هرچه زودتر بستری شود. من هم بنا بر اظهارات پزشک به پذیرش بیمارستان مراجعه کردم و نسخه دکتر را نشان دادم که دستور بستری داده بود اما متصدی با قاطعیت گفت که تختی برای بستری شدن دخترم ندارند. حتی گفتم که خودم او را در بغلم نگه می‌دارم تا تخت خالی شود، اما اصرارهای من نه تنها نتیجه‌ای نداشت بلکه متصدی پذیرش بیمارستان از پشت باجه بیرون آمد و با عصبانیت مرا به عقب هل داد و گفت پزشک تاکیدی بر اورژانسی بودن بیمار شما نداشته بنابراین جایی برای بستری کردن بیماران غیراورژانسی نداریم.

پدر زهرا در ادامه افزود: به ناچار دخترم را در آغوش گرفتم و از بیمارستان خارج شدم. در میانه راه دخترم دوباره حالش وخیم‌تر شد و پس از استفراغ، تشنج کرد و چون به بیمارستان دیگری نزدیک بودم زهرا را به آنجا بردم و در آن بیمارستان بلافاصله زهرا بستری شد و تا چند ساعتی هم در آن مرکز ماند. بعد از آن مسئولان بیمارستان به من گفتند چون زهرا کودک است باید به بیمارستان تخصصی کودکان منتقل شود و ما هم کار انتقال را انجام دادیم اما تقریباً ساعت 8 شب چهارشنبه بود که در کمال ناباوری در بیمارستان به ما گفتند بچه فوت کرده است.

از این خبر شوکه پریشان و سرگردان شده بودم زهرا تنها فرزند ما بود که به طور ناگهانی او را از دست دادیم. در آن لحظه مقصر مرگ دخترم را مسئولان بیمارستان اولی که به آن مراجعه کرده بودم می‌دانستم به همین خاطر به آنجا رفتم اما نتوانستم پزشک معالج دخترم را ببینم وقتی اعتراض کردم به من گفتند برو شکایت کن.این مرد جوان ادامه داد: دخترم را دفن کردیم و منتظر اعلام نتیجه پزشکی قانونی هستم. در بیمارستان گفتند وجود آلودگی و عفونت در خون زهرا باعث فوت‌اش شده است. حالا هم شکایتی تنظیم کرده‌ام تا پس از دریافت نظر پزشکی قانونی آن را پیگیری کنم. دختر 3 ساله‌ام تازه صحبت کردن را یاد گرفته بود اما او را به خاطر سهل‌انگاری و بی‌توجهی کسانی از دست دادم که باید ضامن سلامت مردم باشند.

دیدگاه کاربران

ناشناس۵۳۸۹۱۲۰۹:۱۰:۲۵ ۱۳۹۷/۶/۱۸
اگر با کادر درمانی بدلیل برخورد ندرست و اهمال در انجام وظیفه برخورد می شد خصوصا پزشکان کاسب، این همه مرگ و میر معلولیت نبود. یک عمل ساده اپاندیس منجر به معلولیت همیشگی و هزینه و درد بسیار برای بیمار شده ولی پزشکش با خیال راحت می خندد و مسخره می کند که جرات شکایت از مرا ندارید!
ناشناس۵۳۹۳۶۲۱۲:۳۴:۰۱ ۱۳۹۷/۶/۱۸
وزیر بهداشت!! همینه که هست!
ناشناس۵۳۹۶۸۲۱۴:۲۳:۰۳ ۱۳۹۷/۶/۱۸
متاسفانه جون انسانها ارزش نداره اگه پروانه پزشکی چند تا از این پزشکا باطل بشه و چند تا کارمند بد رفتار و مزخرف اخراج بشن شاید درسی بشه برا بقیه چرا تو تمام کشورها افراط خاطی به سزاشون میرسن ولی اینجا نه چرا ؟
ناشناس۵۳۸۹۱۹۰۹:۱۷:۰۲ ۱۳۹۷/۶/۱۸
هنوز که علت فوت و مقصر توسط پزشکی قانونی مشخص نشده. چرا حکم صادر شده پدری داغدار ، عصبانی و ناراحت را اینطور منتشر میکنید؟ این خلاف صداقت و عدالت است.
محمد۵۳۹۰۱۹۱۰:۲۴:۵۴ ۱۳۹۷/۶/۱۸
همین که وقتی دستور پزشک برای بستری صادر می شود و پذیرش آن را رد می کند این همان شریک جرم است. دیگر نیازی به چیز دیگری نیست. مثل این است که در دعوا اگر ضربه ای بزنی که کاری هم نباشد ولی باعث مرگ طرف شود شما قاتل محسوب می شوید
ناشناس۵۳۹۰۴۱۱۰:۳۴:۵۷ ۱۳۹۷/۶/۱۸
بله علت مرگ مشخص نشده اما بیمارستان از بستری خودداری کرده است
ناشناس۵۳۹۲۶۰۱۲:۰۵:۰۸ ۱۳۹۷/۶/۱۸
در خبر آمده پزشک ابتدا گفته چیزی نیست بره استراحت کنه خوب میشه. چیزی که خودم میرم دکتر بارها مشاهده کردم. حتی برای سرماخوردگی میری داخل گوش و گلو رو هم نگاه نمیکنند اصلا دست بهت نمیزنن! تمام این پولی که اینجور میگیرن حرامه. خدا به این پدر و مادر صبر بده
ناشناس۵۳۹۲۸۸۱۲:۱۱:۴۹ ۱۳۹۷/۶/۱۸
با شما موافق هستم، خصوصا اینکه کودک طی 24 ساعت بعدی در دو بیمارستان بستری و تحت درمان بوده، در نهایت نیز در بیمارستان تخصصی کودکان فوت کرده، در خصوص علت فوت هم که هیچ نگفته اند، فقط همینکه بیمارستان تخت نداشته ...
ناشناس۵۳۸۹۲۳۰۹:۱۹:۰۸ ۱۳۹۷/۶/۱۸
ادارات سرخود شدن جواب مردم رو نمیدند .
ناشناس۵۳۹۵۴۶۱۳:۳۵:۰۰ ۱۳۹۷/۶/۱۸
مگه ادارات که میگی که هستن؟! خود مردم هستم دیگه مردم کمی جری شده‌اند و به هم دیگه رحم ندارند
ناشناس۵۳۸۹۳۳۰۹:۲۷:۱۷ ۱۳۹۷/۶/۱۸
این دکترها تا کی م یخوان به این روش شون ادامه بدهند .
ناشناس۵۳۸۹۸۳۱۰:۰۰:۱۳ ۱۳۹۷/۶/۱۸
به به به به چه بیمارستان خوبی
ناشناس۵۳۹۰۱۵۱۰:۲۲:۱۴ ۱۳۹۷/۶/۱۸
تنها کسی که مقصر نیست پزشک هست اونکه دستور بستری رو داده، نداشتن تخت در بیمارستان‌های دولتی شلوغ طبیعی هست چرا پدر اعتراف نکرده بچه را دیر آورده که با یک عفونت فوت شده؟.
ناشناس۵۳۹۳۰۷۱۲:۱۶:۰۸ ۱۳۹۷/۶/۱۸
ضمن اینکه کودک تقریبا پس از اولین بیمارستان 24 ساعت در دو بیمارستان دیگر بستری و تحت درمان بوده، ولی طی 24 ساعت فوت کرده، اگر واقعا علت عفونت داخلی است، یعنی بسیار دیر برای درمان منتقل شده، خصوصا اینکه حتی اشاره ای به آپاندیس هم نکرده اند که بگوییم خوب یک دل درد ساده فرض شده، چنین عفونت گسترده ای قطعا خیلی جلوتر علائمی چون تب بالا داشته.
ناشناس۵۳۹۳۳۵۱۲:۲۴:۲۶ ۱۳۹۷/۶/۱۸
پزشکی که تشخیص نداده و به اجبار والدین آزمایش نوشته و بعد هم دستور اورژانسی نداده ، مقصر نیست ؟؟؟؟؟؟؟؟؟
rassharif۵۳۹۰۴۶۱۰:۳۸:۱۴ ۱۳۹۷/۶/۱۸
هفته گذشته مادر دوست م در کلینیک تخصصی کلیه در اصفهان بستری و بعد از یک روز ( در اقدامات قبل از سنگ شکن ) اطلاع دادند مریض را باید به بیمارستان منتقل کنید. در مدت کوتاهی فردی که با پای خود برای سنگ شکن به کلینیک می رود طی مدت کوتاهی حال ش به شدت بد می شود و در اندک زمانی و به طور نا گهانی در اورژانس بیمارستان فوت می کند. این که در اورژانس آن بیمارستان، کمبود امکانات و نیروی انسانی کاملا مشهود و آزاد دهنده بوده به طوری که همراه بیمار خود مجبور به انجام برخی کار ها می شده. بعد از مراجعه به پزشکی قانونی و سپس به کلینیک برای دریافت پرونده پزشکی، گفته شده که شما اصلا در این مرکز پذیرش نشده اید! و پرونده ای وجود ندارد! در این مملکت چه خبر است! مردم با خود و دیگران چه می کنند؟
ناشناس۵۳۹۱۰۶۱۱:۰۱:۵۳ ۱۳۹۷/۶/۱۸
چند فیلم دیگه باید از کره جنوبی در خصوص نحوه رفتار کادر درمانی در بیمارستانها با مراجعین پخش بشه و کادر درمانی به عنوان دوره اموزشی به صورت اجباری ان فیلم ها را نگاه کنند شاید تلنگری به اونا وارد بشه و بفهمن که چطور باید چگونه خدمت رسانی کنند
ناشناس۵۳۹۱۶۵۱۱:۳۰:۵۸ ۱۳۹۷/۶/۱۸
خداوند متعال از سر تقصیر ما در این روزگار بگذرد. چقدر بی عاطفه بی تفاوت و ظالم شده ایم. داغ فرزند غمی است که پیامبر اکرم (ص) تاب تحمل آن را نداشته و بر این غم خود گریسته است.
ناشناس۵۳۹۱۸۱۱۱:۳۶:۳۰ ۱۳۹۷/۶/۱۸
در این موارد بهتر بود اگر تخت نداشتند کارهای اولیه میشدو برای بیمار پذیرش بیمارستان تخصصی گرفته میشد وبا امبولانس اعزام میشد
ناشناس۵۳۹۲۹۹۱۲:۱۳:۵۰ ۱۳۹۷/۶/۱۸
اون کسانی که از مسئول پذیرش و دکتر طرفداری می کنند احتمالا از همکاراشون هستند
ناشناس۵۳۹۴۱۶۱۲:۴۷:۳۹ ۱۳۹۷/۶/۱۸
من امروز برای انجام معاینات بدو قرارداد به یکی از بیمارستانهای تامین اجتماعی مراجعه کردم - پرسنل بد اخلاق بی ادب در اول صبح حوصله ی کار کردن نداشتند - صفهای طولانی و علیرغم تعیین نوبت برای اول صبح دکتر ها ساعت ده به بعد بر سر کار خود حاضر می شوند - با چشم خودم دیدم خانم های پشت میز پذیرش در موبالهایشان مشغول بودند و جواب مردم را نمی دادند و .... خلاصه کثیفی و شلوغی و بی تعهدی و .... چیزی که مهم نبود وقت و عمر مردم بود که معطل بودند که این حضرات بی ادب بی حوصله ی تنبل برایشان کاری انجام دهند ! بد تر از همه نمونه های ادرار در مقابل چشم همه ی افراد منتظر در سالن انتظار از دستشویی ها توسط بیمار به اتاق جمع آوری نمونه حمل می شد ! چون ساختمان قدیمی بود و امکانات کم و ....
ناشناس۵۳۹۵۸۶۱۳:۵۱:۳۴ ۱۳۹۷/۶/۱۸
توجه داشته باشیم! اینجا صحبت از قصور پزشک نیست. بلکه امور پذیرش بیمارستان مقصر بوده یعنی اداره بیمارستان ها نقص دارد.
محسن محمدی۵۴۰۷۲۶۰۷:۱۱:۴۹ ۱۳۹۷/۶/۱۹
عزیزانی که هر کدام یک نظری نوشتین که همه نظرات محترمند ولی هیچکدام به علت اصلی اشاره نکردین.تخت خالی اینا بهانه است.خودم کادر اداری بیمارستان هستم اصل قضیه اینه وزارت بهداشت (سازمان بیمه سلامت) به کلیه بیمارستانها بخشنامه کرده وبرای بستری بیماران محدودیت گذاشته واگر بیمارستان رعایت نکند صورتحسابهای ارسالی را پرداخت نمی کند.بطورمثال برای بیمارستان ما ماهانه تا نود میلیون می تواند بستری کند.(بخشنامه موجود هست )بیش از آن را پرداخت نمی کند. وصورتحسابهای اضافی را برگشت می دهد.(دوماه قبلی بیمار اضافه بستری شده بودبرگشت داده شده) برای حل موضوع به آدرس اشتباهی مراجعه نکنین. یقیه وزارت بهداشت را بچسبین.
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  2. بازی با کلمات

  3. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  4. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  5. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  6. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  7. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  8. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  9. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  10. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  11. اطلاعیه شماره ۳ فراجا درباره اجرای «طرح نور»  

  12. نحوه رفتار متفاوت فروشندگان در برابر پوشش حجاب مشتریان

  13. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  14. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  15. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  16. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  17. واکنش بلینکن به حادثه اصفهان/ به مجازات ایران پایبند هستیم!  

  18. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  19. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  20. برخی مسئولان بدلیل کارهای بی‌قاعده در زمینه حجاب تذکر گرفتند        

  21. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  22. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

  23. موضع رئیس عدلیه در خصوص ورود فراجا به مسئله حجاب/ اژه‌ای: در قضیه حجاب می‌توانیم بگوییم «کی بود کی بود، من نبودم؟»

  24. موفقیت ایران در ساخت موتور بنزینی ۶ سیلندر + تصاویر

  25. اشتباه برخی گروه‌ها در مقابله با توئیت فضائلی

آخرین عناوین