مسئولیت ایرانیان دارای تریبون جهانی در مقابل ظلم به مردم

برزین جعفرتاش،   3970618024 ۲۳ نظر، ۰ در صف انتشار و ۲۴ تکراری یا غیرقابل انتشار
مسئولیت ایرانیان دارای تریبون جهانی در مقابل ظلم به مردم

سالهاست که امثال نتانیاهو و ترامپ با گفتن جمله بچه گول زنک "حساب مردم ایران از دولت این کشور جداست"، دقیقا دست در حساب ملت ایران کرده و انواع تحریم‌ها و تهدیدها را علیه کشورمان بکار گرفته‌اند. از حمایت از صدام حسین در جنگ علیه ایران گرفته تا حمایت مالی از گروهک‌های آدم کشی مثل مجاهدین خلق و جندالله. از تحریم فروش هواپیمای مسافربری گرفته تا تحریم شرکتهای خارجی فعّال در ایران. این اواخر هم سیستم بانکی کشور را هدف قرار دادهاند و در پی فلج کردن اقتصاد ایران از طریق قطع رابطه آن با دنیا هستند.

تصور نمی‌کنم برای پی‌بردن به بزرگی ظلمی که در حق مردم ایران روا شده، نیازی به محاسبه دقیق ضرر و زیان چهل سال تحریم باشد. فقط به فعالین اقتصادی‌ای فکر کنید که به خاطر تحریم سیستم بانکی، مجبورند تبادلات مالی خود را با بیست تا سی درصد هزینه اضافه، توسط واسطه‌ها انجام دهند.

به سرمایه‌گذاران خارجی‌ای فکر کنید که از ترس تهدیدهای آمریکا وارد کشور نشده و به این صورت فرصت انتقال فنآوری و اشتغال از جوانان ایرانی گرفته شده است.

به پول نفت ملّت ایران فکر کنید که در کشورهای خریدار نفت، بلوکه شده و امکان برگشت آن و سرمایه‌گذاری در کشور وجود ندارد و چارهای نیست بجز خرید کالاهای چینی و هندی و ... .

خدا می‌داند با این چند هزار میلیارد ضرری که تحریم‌ها به این ملّت وارد کرده، چندین هزار کارگر ایرانی می‌توانستند زندگی نسبتا بهتری داشته باشند یا چند جوان ایرانی به واسطه یافتن کار و شرایط بهتر اقتصادی امکان ازدواج و تشکیل زندگی می‌یافتند.

امروز امّا در شرایط حساسی هستیم که بحث از ضرر و زیان قابل محاسبه گذشته و داشته‌های اکثریت ملت ایران در خطر است.

این شرایط آنقدر نه تنها برای ایرانیان که کل جهان نگران کننده است که حتی اروپایی‌ها دنباله روی آمریکا، این بار به مخالفت برخواسته‌اند.

در چنین شرایطی آیا ایرانیان شناخته شده دارای تریبون جهانی، مسئولیتی در قبال سرنوشت مردم و کشور خود ندارند؟ چطور است که در این سال‌ها، آمریکا تمام توان خود را برای استفاده از ایرانیان خودفروخته در جنگ روانی علیه ملت ایران بکار گرفته، امّا ملت ایران نمی‌تواند از داشته‌های خود در عرصه بین‌المللی استفاده کند.

انتظاری از امثال دکتر عباس میلانی که هر چند سال به روسای جمهوری آمریکا نامه می‌نویسد تا با ابزار تحریم و تهدید ملت ایران را از دیکتاتوری نجات داده و حتما مانند لیبی و عراق و افغانستان برایمان دمکراسی بیاورند نیست.

انتظاری از خانم شهره آغاداشلو که گویندگی مستند ایرانیوم، ساخته جریان جنگ‌طلب آمریکا را به عهده گرفته تا زمینه تحریم و جنگ علیه ملت ایران را فراهم کند هم نیست.

انتظاری از خانم شیرین عبادی، برنده جایزه صلح نوبل که غرب را ناجی ملت ایران دانسته (لابد همانطور که ناجی لیبی و عراق و افغانستان بودند) هم نیست.

امّا از اصغرفرهادی‌ها، پیروز نادری‌ها، مجیدسمیعی‌ها، و کلهرها، و دیگر ایرانیان شناخته شده در سطح جهان که هنوز دل در گرو وطن داشته و نگران سرنوشت ملت ایران هستند، انتظار می‌رود که با درک شرایط حساس کنونی، با صرف مقداری از زمان و انرژی خود با همکاری و برنامه‌ریزی، در مقابل جنگ تمام عیاری که محور شرارت ترامپ، نتانیاهو و بنسلمان علیه ایران راه انداخته‌اند، از ملت خود دفاع و بر این واقعیت تاکید کنند که حساب ملت ایران از دولتش جدا نیست، دست اندازی در جیب دولت ایران همانا دست انداختن در جیب ملّت ایران است.

شاید لازم به ذکر این نکته نباشد که حمایت از ایران در این برهه حساس، به معنی دفاع تمام و کمال از دولت و حکومت کشور نیست. دولت و حکومت در ایران بمانند بسیاری از دولت‌های کشورهای دیگر، صدها نه بلکه هزاران ضعف و نارسایی و ناکارآمدی دارد که هیچ‌کس بهتر از مردم ایران به آنها واقف نیست. ولی نبایستی گذاشت که مشکلات و ناکارآمدی‌های داخلی، باعث چشم بستن به ظلم و بی‌عدالتی استعمارگران عالم در حق کشورمان گردد.

دیدگاه کاربران

ناشناس۵۳۸۸۰۱۰۷:۲۱:۱۱ ۱۳۹۷/۶/۱۸
کار مهاجرت از نخبگان و پزشکان به امریکا و کانادا رسیده است به افراد معمولی که برای فرار از شرایط فعلی حتی به آذربایجان و گرجستان می روند ، چرا از تریبون داران و قدرتمندان داخلی نمی خواهید کاری کنند ،
ناشناس۵۳۸۹۵۳۰۹:۴۴:۳۱ ۱۳۹۷/۶/۱۸
آن زمان هم که پول بلوکه نشده بود و سوئیفت آزاد بود 150 میلیارد پول بلوکه شده آزاد شده بود و صادرات به قبل از تحریم ها برگشته بود بر مردم همان سیاست تحریمی را خود مقامات ایران اعمال می کردنند و مردم هیچ چیز از این پولها ندیدند قیمت دلار را مقامات گران و 3700 تومان می فروختند بجای 1200 تومان بیایند از چه تریبونی از چی دفاع کنند؟!
ناشناس۵۳۹۰۸۱۱۰:۵۵:۴۹ ۱۳۹۷/۶/۱۸
دوست عزیز پایین آمدن دلار در آن شرایط از 3700 به 1200 تومان ضرر به صادرات غیرنفتی کشور محسوب میشد..کشور ما باید تولید کننده صادرات محور شود کاری که چین و اخیرا هند کردند تا کشور خود را توسعه یافته کنند..با پایین آمدن قیمت دلار واردات و قاچاق رونق میگیرد که سمی مهلک برای تولید داخل است...البته نرخ فعلی دلار نیز صد در صد غیر منطقی است.
ناشناس۵۳۹۷۵۸۱۴:۴۹:۳۱ ۱۳۹۷/۶/۱۸
نویسنده محترم! لابد شوخی می کنید دیگه؟ منظورتون از نوشتن این مطلب شوخی بود؟ چون انصافا دقایقی را خندیدم. خدائیش بخش عمده ای از مسئولین، نه به نظر برخی عزیزان و بزرگواران اندکی و قلیلی از مسئولین، بله بخش اعظم و بسیار بزرگی از مسئولین واقعا جایی برای حمایت نگذاشته اند. ببنید آرمان ها و شعارهای انقلاب با وضعیت موجود چند درصد، یا چند درجه انحراف دارد. وجداناً منصفانه ارزیابی کنید. ما ملتی مسلمان هستیم، ما با اسلام مشکل نداریم و از عمق وجود به آن ایمان داریم. ما با مسئولین و سردمداران مسلمان نما مشکل داریم.
ناشناس۵۳۸۸۱۲۰۷:۳۳:۱۶ ۱۳۹۷/۶/۱۸
پس وظیفه مسئولین چیه که با سیاست های اشتباه مردم را به فلاکت برده اند؟؟؟؟؟ مردمی بانی این سیاست ها هستند؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
تبریزی۵۳۸۹۵۵۰۹:۴۵:۳۴ ۱۳۹۷/۶/۱۸
وظیفه مردم در مقابل بی کفایتی و ظلم مسئولین چیه؟
ناشناس۵۳۸۹۹۷۱۰:۰۶:۰۰ ۱۳۹۷/۶/۱۸
مشخص هست که مردم باید چکار کنند
ناشناس۵۳۸۸۱۷۰۷:۳۸:۲۳ ۱۳۹۷/۶/۱۸
نیازی به پیچیدن چنین نسخه ای نیست راه علاج برداشتن شکاف عمیق اجتماعی است که وحدت واتحاد ملی را به خطر انداخته دنیای رسانه وشبکه ها از مرزها زمان درازیست که عبورکرده با اجرای عذالت بخصوص در مسائل اقتصادی میتوان تریبونها راتصاحب کرد...
ناشناس۵۳۸۸۲۲۰۷:۵۱:۳۷ ۱۳۹۷/۶/۱۸
اگر این آدم ها تریبون جهانی در اختیارشون قرار گرفته بخاطر همین سکوت و انفعالی بودنشان نسبت به ایران و ایرانیست.
ناشناس۵۳۸۸۲۴۰۷:۵۲:۱۱ ۱۳۹۷/۶/۱۸
چه کسانی باعث ایجاد تحریمها شدند؟
ناشناس۵۳۸۸۵۳۰۸:۱۹:۰۹ ۱۳۹۷/۶/۱۸
برا چی بیان دفاع کنند؟؟؟ شما ها کی از اینا دفاع کردین که الان توقع همصدایی دارید؟؟
ناشناس۵۳۸۸۵۸۰۸:۲۱:۳۶ ۱۳۹۷/۶/۱۸
ایرانیان خارج از کشور عزیز دل بسیاری از ما هستند ولی اگر حکومت به دنبال اصلاح امور ایران است باید به همین هشتاد و یک میلیون شهروند عادی و گمنام ایران تکیه کند. تا وقتی مردم ایران را درنیابید کمک چند دانشمند و هنرمند به حال مملکت سودی نخواهد داشت.مگر اینکه اصلا دنبال بهانه جدید برای کوبیدن سلبریتی ها باشید که آن هم برای مردم نان و آب نمی‌شود.
ناشناس۵۳۸۸۹۱۰۸:۵۰:۴۸ ۱۳۹۷/۶/۱۸
بسیاری از ایرانی هایی که به خارج می روند و حتی به عنوان نماینده سازمانهای دولتی هیچ اعتقادی به اسلام و انقلاب و ایران ندارند و شیفته و واله غرب هستند. آنها غرب را تماما حسن و خوبی و دین را تماما شر و بدی می دانند. هیچ گاه از ما حمایت نمی کنند بلکه برعکس علیه ما هم حرف می زنند. این در حالی است که افراد انقلابی بسیاری با وجود شایستگی و توانمندی هیچ گاه فرصت حضور در میادین بین المللی را نمی یابند. این هم از مظلومیت های نظام ماست.
ناشناس۵۳۹۰۸۰۱۰:۵۵:۱۷ ۱۳۹۷/۶/۱۸
اگر دوستان ما به غرب رفتند اصلا شیفته غرب هم نبودد و به دنبال یک کاری چیزی اونجا رفتند خود دوستان شما و فرزندان بسیاری ا مسئولان هم در غرب هستند غرب شیفتگی نداره اونجا باید کار کنی تا زندگی کنی
ناشناس۵۳۸۸۹۹۰۸:۵۶:۰۴ ۱۳۹۷/۶/۱۸
سلام. اگر این عزیزان دل در گرو ایران داشتند جلای وطن نمی کردند و می ماندند.
ناشناس۵۳۸۹۸۹۱۰:۰۳:۴۹ ۱۳۹۷/۶/۱۸
یعنی تحصیل کرده ای که بیکار است و هیچ چایگاهی هم در جامعه خود ما ندارد باید بماند تا در بیکاری و فقر بمیرد؟ بسیاری دکترا من میشناسم کاملا بیکار هستند به نظر شما چکار باید کنند؟
ناشناس۵۳۹۰۶۷۱۰:۵۰:۱۷ ۱۳۹۷/۶/۱۸
اکثرا فراری شده اند و جرات بازگشت ندارند شما خوبی ؟؟ شما توی این مملکت زندگی می کنی ؟؟
ناشناس۵۳۹۲۱۲۱۱:۴۷:۳۹ ۱۳۹۷/۶/۱۸
حرف بی ربط وقتی شغل فقط برای خودی ها هست هیچ کس در کشور نمی ماند
ناشناس۵۳۹۰۵۷۱۰:۴۵:۳۶ ۱۳۹۷/۶/۱۸
سیستم اگر میخواهد دوام داشته باشد باید خود اصلاح باشد وکوچکترین اشکال وانحراف را بدون فوت وقت اصلاح کند
ناشناس۵۳۹۲۳۴۱۱:۵۴:۵۷ ۱۳۹۷/۶/۱۸
متاسفانه با بستن انگ های مختلف اکثر روشنفکران رو از کشور دور کرده اند. همین آدم ها که ازشون انتظار دارید چه رفتاری باهاشون کردین؟ هر کسی حرفی از گشایش آزادی مدنی می زند با برچسب وطن فروش باهاش برخورد می شود و از کشور فراری می شود. یادتان هست که کارشناسی که برای محیط زیست آمده بود چه جوری فراری داده شد. خب منافع تعدادی در این است که روشنفکران از کشور خارج شوند یا سکوت پیشه کنند تا آنها بتوانند جیب هایشان را پرکنند
علی۵۳۹۴۱۷۱۲:۴۷:۴۳ ۱۳۹۷/۶/۱۸
آخه ما وقتی خودمون تریبون نداریم 4 تا دانشجویی که برای کار و تحصیل با مشکلات فراوان اونجا زندگی میکنند، بیان برای ما چکار کنند؟ اونایی که خارج هستند از بودنشون آنچنان راضی نیستند و مسبب نبودن خود را همین سیاست های غلط می دانند بعد بیان تریبون ما بشوند؟ حرفایی میزنیدا.
ناشناس۵۳۹۴۶۷۱۳:۰۱:۵۳ ۱۳۹۷/۶/۱۸
عالیه مرتب ادرس غلط بدید وداستان تکراری من نبودم من نبودم وتقصیرا روبندازین گردن دیگری لطفا دست برداریدتاکی؟واقعاحیف این مملکت واین ملت خوش باورونجیب
ناشناس۵۴۰۳۱۲۱۹:۵۲:۳۳ ۱۳۹۷/۶/۱۸
این مهریه های سنگین ظلم به مردم نیست؟ در کجای دنیا بخش زیادی از مردها در عمل مجبورن مهریه بسیار بیشتر از داراییهاشون تقبل کنن و هروقت زن بخواد اونها رو میندازه زندان؟ دلیلش هم اینه که زنها محدودیتهایی دارن مثل نداشتن حق طلاق و غیره که باشرایط امروز جامعه سازگار نیست؟
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. بازی با کلمات

  2. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  3. ۳۲ هزار مجوز استخدام فرزندان شهدا و ایثارگران اخذ شد

  4. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  5. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  6. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  7. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  8. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  9. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  10. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  11. اطلاعیه شماره ۳ فراجا درباره اجرای «طرح نور»  

  12. منظور: افزایش دائم دستمزدها به ‌رفاه مردم کمک نمی‌کند

  13. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  14. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  15. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  16. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  17. واکنش بلینکن به حادثه اصفهان/ به مجازات ایران پایبند هستیم!  

  18. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  19. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  20. سردار حاجی زاده با تسلیحات قدیمی و حداقلی به اسرائیل حمله کردیم /از موشک های هایپرسونیک ۲ استفاده نشد

  21. برخی مسئولان بدلیل کارهای بی‌قاعده در زمینه حجاب تذکر گرفتند        

  22. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  23. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

  24. موضع رئیس عدلیه در خصوص ورود فراجا به مسئله حجاب/ اژه‌ای: در قضیه حجاب می‌توانیم بگوییم «کی بود کی بود، من نبودم؟»

  25. اشتباه برخی گروه‌ها در مقابله با توئیت فضائلی

آخرین عناوین