وی افزود: این مسئله درباره فوتبالیستها و همه چهرههای مشهور حاکم است. به طور مثال، کریستیانو رونالدو تا وقتی در باشگاه رئال مادرید فعالیت میکرد، حق شهرت و حق تصویر او در اختیار آن باشگاه بود و برخلاف مقررات باشگاه نمیتوانست تصویری از خود در فضای مجازی منتشر کند و امروز که به باشگاه یوونتوس رفته، این باشگاه درباره او تصمیم میگیرد. در سینما نیز همین طور است. مثلا وقتی یک بازیگر مطرح، با شرکت یا سازمانی قرارداد همکاری میبندد، تا زمان قرارداد، نمیتواند خارج از قوانین آن شرکت از شهرت خودش استفاده کند.
دیانی ادامه داد: متاسفانه در کشور ما این مسئله رعایت نمیشود و میبینیم که یک فرد با حضور خود در تلویزیون که برای هر دقیقه آن میلیاردها تومان هزینه میشود، هیچ تعهدی ندارد؛ نه در حوزه تجاری و اقتصادی کنترل مالی میشود، نه در زمینه تبلیغات و نه در حوزه فرهنگی. به همین دلیل هم یک فرد به خودش اجازه میدهد با اولین حضور خود در یک سریال و شهرتی که از این طریق به دست میآورد، هر طور خواست رفتار کند.