کیهان علیه بازیگر جنجالی

گروه فرهنگی الف،   3970611034 ۲۳ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱۴ تکراری یا غیرقابل انتشار

روزنامه کیهان نوشت: بازیگری که با اولین تجربه نقش‌آفرینی‌اش در صداوسیما به شهرت رسیده، این روزها در فضای مجازی رفتارهای نامتعارفی را در پیش گرفته است. البته این اولین بار نیست که یک بازیگر، این گونه از شهرت به دست آمده از طریق رسانه ملی سوءاستفاده می‌کند. اما سوال این است که چگونه می‌توان این گونه رفتارها را کنترل کرد؟

این روزنامه در ادامه نوشت: میکائیل دیانی، مستندساز و پژوهشگر عرصه رسانه گفت: مسئله اصلی این است که بازیگران و چهره‌های مشهور در کشور ما هیچ نسبت سازمانی با جایی که برای آن فعالیت می‌کنند ندارند. در صداوسیما روال این است که بازیگران با تهیه کنندگان قرارداد می‌بندند و صداوسیما نیز با تهیه کنندگان سر و کار دارد. این درحالی است که در بسیاری از کشورهای جهان، خود سازمان‌ها، شبکه‌های تلویزیونی یا شرکت‌های تولید فیلم و سریال با بازیگران قرارداد می‌بندند و نکات اصلی و الزامات ضروری در حوزه ستاره سازی در این قراردادها لحاظ می‌شود. ازجمله مواردی که لحاظ می‌شود این است که حق شهرت، حق مالکیت معنوی، حق تصویر، حق تجارت و... از آن بازیگر سلب می‌شود و در اختیار آن سازمان یا شرکت قرار می‌گیرد. به طور مثال، وقتی حق تصویر یک بازیگر در اختیار یک سازمان باشد، رفتارهای آن بازیگر در شبکه‌های اجتماعی نیز کنترل می‌شود و دیگر یک بازیگر نمی‌تواند هر طور که خواست در فضای مجازی فعالیت کند. 

وی افزود: این مسئله درباره فوتبالیست‌ها و همه چهره‌های مشهور حاکم است. به طور مثال، کریستیانو رونالدو تا وقتی در باشگاه رئال مادرید فعالیت می‌کرد، حق شهرت و حق تصویر او در اختیار آن باشگاه بود و برخلاف مقررات باشگاه نمی‌توانست تصویری از خود در فضای مجازی منتشر کند و امروز که به باشگاه یوونتوس رفته، این باشگاه درباره او تصمیم می‌گیرد. در سینما نیز همین طور است. مثلا وقتی یک بازیگر مطرح، با شرکت یا سازمانی قرارداد همکاری می‌بندد، تا زمان قرارداد، نمی‌تواند خارج از قوانین آن شرکت از شهرت خودش استفاده کند. 

دیانی ادامه داد: متاسفانه در کشور ما این مسئله رعایت نمی‌شود و می‌بینیم که یک فرد با حضور خود در تلویزیون که برای هر دقیقه آن میلیاردها تومان هزینه می‌شود، هیچ تعهدی ندارد؛ نه در حوزه تجاری و اقتصادی کنترل مالی می‌شود، نه در زمینه تبلیغات و نه در حوزه فرهنگی. به همین دلیل هم یک فرد به خودش اجازه می‌دهد با اولین حضور خود در یک سریال و شهرتی که از این طریق به دست می‌آورد، هر طور خواست رفتار کند.

دیدگاه کاربران

احمد۵۲۴۰۴۴۱۰:۱۴:۱۲ ۱۳۹۷/۶/۱۱
این نشان دهنده صداقت و بی ربایی ایشان است . وقتی می گوید نقش لیلا را بازی می کرده ولیکن‌در زندگی واقعی مثل لیلا نیست . این کجاش ایراد داره ؟! انتونی کویین هم در نقش حمزه عموی پیامبر ظاهر شد ولیکن‌ در زندگی واقعی هیچوقت مثل حمزه نبود .
ناشناس۵۲۴۶۵۰۱۴:۱۵:۱۸ ۱۳۹۷/۶/۱۱
صداقت با خودنمایی فرق میکنه. به نظر من پیشنهاد افراد کارشناسی که در این گزارش اشاره شده در مورد نحوه بروز و ظهور در شبکه های اجتماعی درسته. وقتی افراد از طریق یک رسانه یا باشگاه به شهرت میرسند، باید حداقل در چارچوب مقررات اون رفتار کنند.
ناشناس۵۲۵۱۲۸۱۷:۳۴:۱۳ ۱۳۹۷/۶/۱۱
صداقت این نیست که به خاطر پول و مشهور شدن نقشی را که شخصیت آن را باور نداشته بازی کنه. وقتی یک هنرپیشه با شخصیت نقشهای مثبت خود بیگانه باشد در اصل مردم فریبی کرده است. انتونی کوئین در خصوص نقش خود در فیلم محمد رسول الله(ص) اعلام کرد که شخصیت جناب حمزه را باور داشته و احترام زیادی به آن قائل است و دوست ندارد رفتاری داشته باشد که به آن شخصیت لطمه بخورد.
ناشناس۵۲۵۳۰۶۱۹:۳۰:۵۹ ۱۳۹۷/۶/۱۱
ایرادش اینه که ایشان قبل از این سریال اصلا فیلم و سریال بازی نکرده بود و با این فیلم به شهرت رسید جملات ایشان در صورتی که در سریال بازی نکرده بود کاملا درست و صادقانه بود نه اینکه الان طوری صحبت کنه که انگار قبل از بازی در صداو سیما شهرت داشته..
ناشناس۵۲۴۲۱۹۱۱:۳۲:۰۰ ۱۳۹۷/۶/۱۱
اینکه بازیگر نیست
ناشناس۵۲۴۲۶۲۱۱:۴۹:۰۳ ۱۳۹۷/۶/۱۱
تیتر شما با متن نمیخواند...
ناشناس۵۲۴۷۰۶۱۴:۳۲:۵۲ ۱۳۹۷/۶/۱۱
بایدگفت: بازیگر جنجالی علیه حیا !
ناشناس۵۲۴۲۷۶۱۱:۵۲:۴۹ ۱۳۹۷/۶/۱۱
میفرمایید هنرپیشه با یک نقش در تلویزیون تا آخر عمر اسیر صدا و سیما بشه؟
رحمان۵۲۴۵۳۰۱۳:۳۴:۵۲ ۱۳۹۷/۶/۱۱
کسی مجبورش نکرده
ناشناس۵۲۴۲۹۹۱۲:۰۱:۵۶ ۱۳۹۷/۶/۱۱
چشم ها رو باید شست کیهان جان! واقعا شما نمیتونید شرایط اسفناک صدا و سیما رو ببینید؟! تو ذهنتون از خودتون نمی پرسید دلیل بی رغبتی مردم به این رسانه عریض و طویل چیه؟!
ناشناس۵۲۴۳۲۵۱۲:۰۹:۳۴ ۱۳۹۷/۶/۱۱
مگه جز صدا و سیما تلویزیون دیگه‌ای هم هست؟
ناشناس۵۲۴۴۱۰۱۲:۴۷:۳۴ ۱۳۹۷/۶/۱۱
بازیگر اسمش روشه ،نخوایید دیگران آنطور که شما هستید یا میخواهید باشند .
حسن۵۲۵۵۵۴۲۳:۰۳:۲۶ ۱۳۹۷/۶/۱۱
احسنت
ناشناس۵۲۴۴۴۸۱۳:۰۴:۴۲ ۱۳۹۷/۶/۱۱
هیچ جای دنیا نمی توانند شرط کنند که زندگی خصوصی بازیگر باید با شرایط بازی وی منطبق شود. بازیگران و بازیکنان فوتبال هم که در سایر کشورها قرارداد می بندد این قرارداد مربوط به رفتار تجاری و اقتصادی آنهاست و به حوزه زندگی خصوصی آنها وارد نمی شود. یک بازیگر اگر در زمان قراردادش با سازمان متبوعه و درصورتیکه در قرارداد ذکر شده باشد تصویر یا فیلمی منتشر کند که جنبه تبلیغاتی داشته باشد شامل قرارداد می شود اما اگر تصاویر شخصی خود را بدون تبلیغات در اینستاگرام منتشر کند سازمان مربوطه یا باشگاه نمی تواند با او برخوردی کند. ضمنا رفتار این خانم هم حرفه ای بوده که بعد از پایان اخرین قسمت سریال تصاویر خود را منتشر کرده تا تداخلی با نقش وی نداشته باشد.
ناشناس۵۲۴۵۶۸۱۳:۴۵:۳۹ ۱۳۹۷/۶/۱۱
حرف کیهان کاملا درسته
ناشناس۵۲۴۹۵۴۱۶:۱۶:۴۲ ۱۳۹۷/۶/۱۱
حرف این تهیه کننده درباره فوتبالبست ها اشتباه است وقتی فوتبالیست با باشگاه قرارداد امضا می کند به این معنا ست که با ضوابط حرفه ای ان باشگاه باید خودرا هماهنگ کند در درجه اول مسائل تجاریش مثلا اگرباشگاه با نایکی قرارداد بست حق ندارد مثلا در زندگی حرفه ایش از آدیداس استفاده کند یا اگر باشگاه به با زیکن برای تردد از منزل تا باشگاه خودرو بنز داد نباید از جنرال موتورز بهره بگیرد یا در قرارداد های تبلیغاتی و تجاریش درصد باشگاه باید لحاظ شودنه این
ناشناس۵۲۵۰۸۳۱۷:۱۱:۵۷ ۱۳۹۷/۶/۱۱
مثلا اگر یکی نقش پلیس رو بازی کرد، باید بعدش بره اداره پلیس فرم استخدام پر کنه؟ یا اگر کسی نقش قاتل رو بازی کنه، باید بعدش حتما کسی رو بکشه؟ بازیگر اسمش روشه. تازه خدا خیرش بده این بنده خدا رو که دورویی نمیکنه و ادا درنمیاره و واقعیت رو میگه. کیهانیان دوست دارن همه یه نقاب به چهره داشته باشن
ناشناس۵۲۵۱۲۳۱۷:۳۲:۲۳ ۱۳۹۷/۶/۱۱
اصلا خود سریالش اینقدر بد بود که ارزش نگاه کردن نداشت چه برسه بخواهیم در بار ه نقش آفرینانش نظر بدیم واقعا هدف نویسنده وکار گردان این سریال دیدن ناراحتی وغصه خوردن مردم بوده .خدا ازتون نگذره
ناشناس۵۲۵۱۳۶۱۷:۳۹:۱۲ ۱۳۹۷/۶/۱۱
به کیهان چه مربوطه اخه ...
ناشناس۵۲۵۱۷۸۱۸:۰۲:۵۷ ۱۳۹۷/۶/۱۱
خب راست میگه دیگه! با این سریال های درپیت که الکی یک عده معلوم .. رو معروف می کنه!
ناشناس۵۲۵۳۳۲۱۹:۵۸:۰۸ ۱۳۹۷/۶/۱۱
این امر بخاطر نداشتن صداقت هنرپیشگان و فوتبالیستها هست که همواره چهره واقعی خودشان را پشت فیلمها و یا بازیهایی که می کنند پنهان نگه می دارند . یک نوع فریبکاری هم کلا در رسانه ها ی صوتی و تصویری وجود دارد که در مصاحبه ها با این نوع افراد می خواهند برای خودشان خواننده پیدا کنند و با آب و تاب دادن به حاشیه های افراد مشهور به هدف خود می رسند .
ناشناس۵۲۵۴۸۴۲۱:۵۹:۴۶ ۱۳۹۷/۶/۱۱
بازیگر قحطی که نبود چرا سازنده فیلم سراغ کسی رفته که اصولا به شخصیت نقشش اعتقادی نداره ! در ضمن قرار نیست با یک نقش عقیده بازیگر تغییر کنه وگرنه باید بازیگرهای نقش شمر هم تبدیل به شمر شده باشن !!
ناشناس۵۲۵۶۰۲۲۳:۳۹:۲۷ ۱۳۹۷/۶/۱۱
این هم از عوارض استخدام نبودنه
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  2. بازی با کلمات

  3. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  4. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  5. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  6. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  7. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  8. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  9. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  10. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  11. اطلاعیه شماره ۳ فراجا درباره اجرای «طرح نور»  

  12. نحوه رفتار متفاوت فروشندگان در برابر پوشش حجاب مشتریان

  13. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  14. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  15. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  16. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  17. واکنش بلینکن به حادثه اصفهان/ به مجازات ایران پایبند هستیم!  

  18. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  19. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  20. برخی مسئولان بدلیل کارهای بی‌قاعده در زمینه حجاب تذکر گرفتند        

  21. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  22. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

  23. موضع رئیس عدلیه در خصوص ورود فراجا به مسئله حجاب/ اژه‌ای: در قضیه حجاب می‌توانیم بگوییم «کی بود کی بود، من نبودم؟»

  24. موفقیت ایران در ساخت موتور بنزینی ۶ سیلندر + تصاویر

  25. اشتباه برخی گروه‌ها در مقابله با توئیت فضائلی

آخرین عناوین