زلزله ۵.۹ ریشتری کرمانشاه را لرزاند/ ۳ نفر کشته و ۲۴۳ نفر مصدوم شدند/ تاکید جهانگیری بر رسیدگی فوری به زلزله زدگان + عکس

گروه اجتماعی الف،   3970604015 ۱۴ نظر، ۰ در صف انتشار و ۳ تکراری یا غیرقابل انتشار

زمین لرزه‌ای به قدرت ۵.۹ ریشتر تازه آباد کرمانشاه را لرزاند.

زلزله ۵.۹ ریشتری کرمانشاه را لرزاند/ ۳ نفر کشته و ۲۴۳ نفر مصدوم شدند/ تاکید جهانگیری بر رسیدگی فوری به زلزله زدگان + عکس

به گزارش الف به نقل از مرکز لرزه نگاری دانشگاه تهران،  زلزله‌ای به قدرت 5.9 ریشتر ساعت 2 و 43 دقیقه و 25 ثانیه بامداد امروز (یکشنبه) حوالی تازه آباد در استان کرمانشاه را لرزاند.

این زلزله در عمق 8 کیلومتری زمین بوقوع پیوست. کانون این زلزله در موقعیت 34.63 عرض شمالی و 46.22 طول شرقی ثبت شده است.

همچنین 2 پس لرزه 3.2 و 3.9 ریشتری تازه آباد کرمانشاه را لرزاند.

مرکز این زمین‌لرزه غرب ایران و در استان کرمانشاه تعیین شده است. هنوز گزارشی از خسارات و تلفات احتمالی این سانحه منتشر نشده است.

زلزله بامداد امروز در اکثر شهرهای استان کرمانشاه احساس شد و بیشتر مردم شهرهای کرمانشاه و سلیمانیه عراق از خانه‌های خود خارج شده و در خیابانها و بوستانها به سر می برند.

تازه‌آباد یکی از شهرهای استان کرمانشاه در غرب ایران است. این شهر در بخش مرکزی شهرستان ثلاث باباجانی قرار دارد.

شدت این زلزله به قدری بوده که در استان‌های مختلف عراق و ایران نیز حس شده است. مردم شهرهای کرمانشاه (در ایران) و سلیمانیه (عراق) از خانه‌های خود خارج شده و به خیابان‌ها آمده‌اند.

سازمان زمین‌شناسی آمریکا اما شدت این زلزله را 6.1 ریشتر و مرکز آن را 31 کیلومتری غرب جوانرود اعلام کرد.

براساس این گزارش؛ زلزله در شهرهای تازه‌آباد، جوانرود، کرمانشاه، سنندج، مریوان، بوکان، سقز، مهاباد محسوس بوده و مردم از خانه‌هایشان بیرون آمده‌اند.

جهانگیری بر رسیدگی فوری به زلزله زدگان «تازه‌آباد» تاکید کرد

 اسحاق جهانگیری معاون اول رییس جمهور بر لزوم رسیدگی فوری و امدادرسانی به زلزله زدگان تازه آباد استان کرمانشاه تاکید کرد.

۹:۳۰- پس از وقوع زلزله ۵.۹ ریشتری تازه آباد تا کنون ۴۳ پس لرزه به ثبت رسیده است.

پس از زمین لرزه تازه‌آباد که ساعت ۲:۴۳ دقیقه بامداد امروز یکشنبه رخ داد، تا کنون ۴۳ پس لرزه به ثبت رسیده است.

۲۲ پس لرزه بالای ۳ ریشتر بوده است که بزرگترین آن ۴.۱ ریشتر ساعت ۳:۵۵ دقیقه و در عمق ۱۲ کیلومتری زمین روی داده است.

در پی زمین لرزه تازه آباد ۳ نفر کشته و ۲۴۳ نفر مجروح شدند.

محمودیان مدیرکل مدیریت بحران استان کرمانشاه در مورد آخرین آمار جان‌باختگان زلزله بامداد امروز گفت: تعداد جانباختگان به سه تن افزایش یافت.

وی افزود: ۲۴ تیم امدادی به منطقه اعزام شده و در حال برآورد خسارت های اولیه هستند.

۰۹:۱۲ - قطع برق ۲۰ روستا در مناطق زلزله‌زده کرمانشاه

علیمراد مرادی مجد در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: زلزله بامداد امروز (4 شهریور) باعث شد برق 70 روستا در شهرستان‌های ثلاث باباجانی، سرپل‌ذهاب و دالاهو قطع شود.

وی همچنین از قطع برق یک سوم شهر تازه‌آباد و قطع برق ایستگاه پمپاژ آب ثلاث باباجانی نیز در ساعات اولیه زلزله خبر داد.

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان کرمانشاه یادآوری کرد: تا ساعت پنج و 30 دقیقه بامداد برق ایستگاه پمپاژ آب و قبل از آن نیز برق شهر تازه‌آباد وصل شد.

به گفته این مسئول، از بین روستاها نیز خاموشی 50 روستا برطرف شده و اکنون فقط 10 روستا در ثلاث باباجانی و 10 روستا در بخش گهواره دالاهو قطعی برق دارند.

مجد با اشاره به اعزام اکیپ‌های شرکت برق به این مناطق، افزود: تلاش می‌کنیم برق تمام روستاهای خاموش تا قبل از ظهر وصل شود.

۰۸:۰۰ - پرواز بالگردهای اورژانس بر فراز کرمانشاه برای ارزیابی مناطق زلزله زده/۲۴۱ مجروح و دو فوتی تا ساعت ۸ صبح

محمد کرم درآبادی در گفت‌وگو با فارس، با اشاره به وقوع زمین لرزه ۵.۹ ریشتری در عمق هشت کیلومتری تازه آباد کرمانشاه اظهار کرد: بلافاصله پنج تیم ارزیاب و واکنش سریع اورژانس به منطقه اعزام شده‌اند.

وی افزود: به علت این زمین لرزه تا کنون ۲نفر جان خود را از دست داده و ۲۴۱ نفر مصدوم شدند.

مدیر روابط عمومی سازمان اورژانس کشور عنوان کرد: پرواز بالگردهای اورژانس کشور در آسمان استان کرمانشاه جهت ارزیابی دقیق‌تر به مناطق زلزله زده انجام گرفته است.

۵:۰۶- اعزام ۸ تیم ارزیاب به مناطق زلزله‌زده/همه در حالت آماده باش هستند

به دنبال وقوع زلزله ۵.۹ ریشتری که ساعاتی پیش در تازه‌آباد از توابع استان کرمانشاه رخ داد ستاد بحران استان کرمانشاه به حالت آماده‌باش درآمدند.

عزیزی مدیر روابط عمومی جمعیت هلال احمر استان کرمانشاه نیز از اعزام ۸ تیم ارزیاب این جمعیت برای برآورد خسارت و کمک به این مناطق خبر داد.

 ۴:۴۵- تازه آباد کرمانشاه باز هم لرزید

زلزله ای به بزرگی 4.1 ریشتر ساعت 3 و 55 دقیقه و 5 ثانیه و زلزله ای دیگر به بزرگی 4 ریشتر ساعت 3 و 17 دقیقه و 46 ثانیه بامداد امروز (یکشنبه) حوالی تازه آباد در استان کرمانشاه را دوباره را لرزاند.

این زلزله در عمق 12 و 6 کیلومتری زمین بوقوع پیوست.

پیش از این نیز زلزله های 5.9، 3.2، 3.9 و 3.4 ریشتری این منطقه را لرزانده بود.

 

۴:۴۴- ۹۰مصدوم تا کنون

هوشنگ بازوند استاندار کرمانشاه در جلسه  ستاد مدیریت بحران با بیان اینکه زلزله تازه آباد تا کنون  ۹۰ مصدوم داشته است، گفت: این مصدومان اغلب به شکل سرپایی تحت درمان قرار گرفته اند که یک نفر از مصدومین شهرستان جوانرود به مرکز استان اعزام شده است.

وی افزود: همچنین ۱۵ نفر در بخش کوزران مصدوم و تحت درمان قرار گرفته اند اما متاسفانه یک نفر از هم استانی‌های ما در روستای چم زرشک ثلاث باباجانی جان خود را از دست داد.

وی با اشاره به ریزش در گردنه سیاتایر ثلاث باباجانی تصریح کرد: تمامی محور‌های مواصلاتی مناطق زلزله زده وصل هستند و هیچ جاده‌ای بسته نیست.

 استاندار کرمانشاه گفت: برق سرپل ذهاب کاملا وصل است و برق اکثر مناطق زلزله‌زده ثلاث باباجانی نیز وصل شده است.

وی افزود: با توجه به ضرورت ارایه خدمات به مردم در شرایط بحران؛ دستگاهها باید در آماده باش و پای کار باشند، نه تعطیل شده یا تاخیر داشته باشند‌.

رضا محمودیان مدیرکل مدیریت بحران استانداری کرمانشاه نیز گفت: براثر وقوع این زلزله برق برخی از مناطق روستایی استان قطع شده که هم اکنون نیروهای اداره برق مشغول رفع مشکل هستند. نیروهای امداد رسان نیز هم اکنون در منطقه حضور دارند تا در صورت نیاز به مردم کمک رسانی کنند.

دوربین مداربسته جایگاه گاز در شهرستان ثلاث باباجانی

۴:۴۰- شرکت ملی پخش فراورده های نفتی ایران اعلام کرد: در پی زلزله بامداد امروز در منطقه کرمانشاه ، هموطنان عزیز زلزله زده در این منطقه نگران تامین سوخت نباشند ، سوخت به میزان کافی ذخیره سازی شده و هیچ مشکلی در تامین سوخت وجود ندارد.

 ۴:۳۲- بهنام سعیدی سخنگوی سازمان مدیریت بحران کشور اعلام کرد: کانون این زمین‌لرزه در 14 کیلومتری ثلاث باباجانی بوده و تا کنون 6 پس‌لرزه داشته است.
 
وی با بیان اینکه 58 نفر بر اثر این زلزله در کرمانشاه مصدوم شده‌اند، گفت: متاسفانه یک نفر هم در این حادثه جان باخته است.
 
پوریاور رئیس شبکه بهداشت شهرستان جوانرود گفت: تا این لحظه ۱۰ نفر زخمی به بیمارستان جوانرود مراجعه نموده اند. اکثر مصدومان زلزله امشب در اثر افت فشار و ترس دچار مصدومیت سطحی شده‌اند.
 

۴:۲۴- فوت پیرمرد ۷۰ ساله

باشگاه خبرنگاران نوشت: مرکز هدایت عملیات بحران دانشگده علوم پزشکی فوت یک مرد ۷۰ ساله بر اثر سکته قلبی بعد از زلزله در شهرستان ثلاث باباجانی را تایید کرد.

حیدریان بخشدارماهیدشت گفت: هیچ گونه خسارت جانی ومالی دربخش ماهیدشت گزارش نشده ومردم آرامش خودراحفظ کنند

براساس گزارشات مردمی متاسفانه منازل مسکونی مردم مجدد تخریب شده است.

۴:۱۰- امتحانات نیمسال تابستان دانشگاه آزاد اسلامی برگزار می شود

روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی کرمانشاه اعلام کرد: با توجه به وقوع زلزله و پرسش‌های برخی دانشجویان به اطلاع می رسد امتحانات نیمسال تابستان دانشگاه آزاد اسلامی استان کرمانشاه طبق برنامه اعلامی برگزار می شود.

 

۴:۰۵- یک کشته و ۴۵ مصدوم

فارس نوشت: منابع خبری می‌گویند بر اثر این زمین‌لرزه آب و برق شهرستان ثلاث باباجانی قطع و در برخی مناطق تلفن همراه با اختلال مواجه شده است.

اورژانس شهر جوانرود می‌گوید اکثر مصدومان زلزله امشب در اثر افت فشار و ترس دچار مصدومیت سطحی شده‌اند.

«هوشنگ بازوند» استاندار کرمانشاه اما گفت این زلزله که در ساعت 2:43 دقیقه رخ داده، یک کشته و ۴۵ مصدوم درپی داشته است. برق نیمی از شهر کرمانشاه نیز قطع شده است.

ستاد بحران در مرکز استانداری کرمانشاه تشکیل شده است.

وی همچنین از اعزام گروه‌های ارزیاب برای برآورد خسارات احتمالی خبر داد.

نشست ستاد هماهنگی مدیریت بحران به ریاست بازوند، استاندار کرمانشاه ساعت ۴ بامداد در ساختمان استانداری

۴:۰۰- آخرین آمار  مصدومان زلزله

آخرین آمار مصدومان زلزله تا ساعت 3:45 بامداد

جوانرود ۱۲ نفر

روانسر ۲۰ نفر

کوزران ۴ نفر

ثلاث ۲۲ نفر

۳:۵۸- بهنام سعیدی سخنگوی سازمان مدیریت بحران کشور اعلام کرد کانون این زمین‌لرزه در 14 کیلومتری ثلاث باباجانی بوده و تا کنون سه پس‌لرزه داشته است. همچنین تلفات جانی تا کنون گزارش نشده است.

بر اساس این گزارش، اورژانس کشور نیز از اعزام 5 تیم ارزیاب به این منطقه خبر داد.
 
هلال احمر جمهوری اسلامی ایران نیز 6 گروه ارزیاب به کرمانشاه اعزام کرده است.
 

۳:۵۷- زمین لرزه تازه آباد کرمانشاه در تمام استان کردستان احساس شد

آرتیکاس اقبال مدیر کل مدیریت بحران کردستان در گفت گو با ایرنا با بیان اینکه زمین لرزه تازه آباد کرمانشاه در تمام شهرستان های استان احساس شد گفت: دستگاه های خدمات رسان در حال بررسی خسارت های احتمالی این حادثه هستند.

وی افزود: بر اساس گزارش اولیه مرکز لرزه نگاری کشوری موسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران این زمین لرزه به بزرگی 5.9 ریشتر به مرکزیت تازه آباد، ریجاب-کرمانشاه ساعت ۲ و ۴۳ دقیقه و ۲۵ ثانیه بامداد در عمق ۸ کیلومتری زمین روی داده است.

وی یادآور شد: تا کنون هیچ خسارتی از این حادثه در کردستان گزارش نشده است.

 

۳:۴۰- هفت نفر در زلزله تازه آباد مصدوم شدند

فرماندار ثلاث باباجانی اعلام کرد: تاکنون (ساعت 3 و 30 دقیقه) هفت نفر بر اثر زلزله در این شهرستان مصدوم شدند.

صادق خدادادی افزود: گروه های ارزیاب به مناطق مختلف این شهرستان اعزام شده اند و در حال رصد وضعیت موجود هستند.نیروهای امدادی هم اکنون در آماده باش به سر می برند تا در صورت نیاز به یاری مردم بشتابند.

گفتنی است، زمین لرزه 7.3 ریشتری 21 آبان در 11 کیلومتری بخش ازگله، 32 کیلومتری شهرستان سرپل ذهاب در غرب کرمانشاه 620 کشته و 12 هزار و 386 مصدوم داشت.

این زلزله به 10 شهرستان و یک هزار و 930 روستای استان کرمانشاه خسارت وارد کرد و براساس ارزیابی های صورت گرفته حدود 100 هزار واحد مسکونی شهری و روستایی نیز آسیب کلی و جزئی دید.

 
۳:۳۰- بسطامی فرماندار ایلام اعلام کرد: در پی زلزله دقایقی پیش هیچ گونه خسارت جانی و مالی در شهرستان گزارش نشده و مردم آرامش خود را حفظ کنند.تمام دستگاههای اجرایی عضو ستاد مدیریت بحران در آماده باش کامل بسر می برند.
 
خدادادی فرماندار  ثلاث باباجانی گفت: زلزله بسیار وحشتناکی احساس شد ، هم اکنون در مرکز درمانی ثلاث مستقر شده ایم و تا این لحظه تعدادی مجروح بصورت سرپایی مراجعه کرده اند، برق شهر وصل شد.
 

خروج مردم از خانه در شهر کرمانشاه

عکسی از مرکز خدمات درمانی تازه آباد کرمانشاه

 هم‌اکنون، بیمارستان روانسر

خسارات زلزله در جوانرود

مسدود شدن مسیر مریوان پاوه ( گردنه ته‌ته) بر اثر زلزله

تخریب زلزله امشب در تازه آباد کرمانشاه

۳:۵۰- هم اکنون؛ جلسه ستاد مدیریت بحران در جوانرود در حال برگزاری است.

 

دیدگاه کاربران

ناشناس۵۱۲۴۹۰۰۳:۱۷:۴۱ ۱۳۹۷/۶/۴
ما با زلزله بیدارشدیم الان ساعت ۳ و ۱۶ دقیقه ساکن کرمانشاهم
ناشناس۵۱۲۵۵۲۰۷:۴۶:۴۸ ۱۳۹۷/۶/۴
شما بیدار شدید ولی سیلبریتها قصد بیدار شدن ندارند و همچنان پولهایی اهدایی مردم به زلزده ها را نزد خودشان نگهداری خواهند کرد.
ناشناس۵۱۲۵۸۵۰۸:۱۴:۲۰ ۱۳۹۷/۶/۴
در قصرشیرین یک دیوار سالم وجود نداره در زلزله آبان ماه سه هزار منزل در شهر و روستاهای قصرشیرین تخریب شد الان به علت زلزله های مداوم سطح شکاف دیوارها مرتب بیشتر میشود // زلزله دیشب شدید بود ولی دیگه برامون عادی شده من بعد از زلزله راحت خوابیدم
ناشناس۵۱۲۷۰۱۰۹:۵۱:۲۸ ۱۳۹۷/۶/۴
خدا هر زودتر به سلامتی و خیر برساند. گوش به زنگ و مراقب پس لرزه ها باشید.
سروش۵۱۲۴۹۲۰۳:۲۰:۰۰ ۱۳۹۷/۶/۴
خیلی ترسناک بود واقعا شدید بوود تو آشپرخونه بودم یخچال و فریزر کامل جابجا میشد و تکون میخورد
سید۵۱۲۴۹۵۰۳:۴۴:۲۴ ۱۳۹۷/۶/۴
با سلام ما هم تو خرم آباد خیلی شدید حسش کردیم و از خواب بیدار شدیم
اسلام اباد۵۱۲۴۹۶۰۳:۴۶:۵۸ ۱۳۹۷/۶/۴
با سلام اسلام اباد غرب هم لرزید دوباره بیمارستانش خراب شد
ناشناس۵۱۲۵۰۱۰۴:۱۲:۰۰ ۱۳۹۷/۶/۴
خدای بزرگ خواهش می کنیم لطفا توی این بدبختی ها و تحریم ها موقتا بلاهای آسمانی را بر ما نازل نفرما تا ببینیم تکلیفمان چه میشه.
سروش۵۱۲۵۰۲۰۴:۱۳:۰۴ ۱۳۹۷/۶/۴
دم شما گرم ک خبررسانی میکنید بقیه سایتا واقعا خوابن ...
رو ویبره!۵۱۲۵۰۸۰۵:۲۳:۲۱ ۱۳۹۷/۶/۴
با سلام چرا صدا و سیما مرکز کرمانشاه مرتب القاء میکنه این زلزله به این بزرگی پس لرزه ی زلزله سال قبل است،اینطوری که اینا میگن یه زلزله در شروع تاریخ بوده بقیه اش تا آخر، پس لرزه است،این چطور اطلاع رسانی است؟
ناشناس۵۱۲۵۶۸۰۸:۰۴:۲۷ ۱۳۹۷/۶/۴
یعنی صد بار زلزله بیاید و خانه ها روی سر مردم اوار شود و تلفات بگیرد برای بار صد و یکم باز هم خانه را طوری می سازند که با زلزله بعدی ساکن خانه کشته و خانه خراب شود!
نیما۵۱۲۶۵۰۰۹:۱۴:۴۳ ۱۳۹۷/۶/۴
بیمارستان روانسر؟؟؟!!! آقای توکلی به مسولان عزیز بگویید روانسر بیمارستان ندارد... یک شهرستان بزرگ که مرکزیت منطقه را هم دارد هنوز فاقد بیمارستان است... کسی هم نمیخواهد که این شهر به یک بیمارستان هرچند کوچک مجهز شود...
احمد۵۱۲۸۶۶۱۱:۴۳:۴۱ ۱۳۹۷/۶/۴
زلزله دیشب شدید ترین زلزله بعد از زلزله اصلی آبان 96 بود
احمد۵۱۳۰۱۶۱۳:۰۱:۵۲ ۱۳۹۷/۶/۴
کامیاران هستیم وقت زلزله بیدار بودم و مشغول نوشتن چند لحظه قبل از زلزله صدای سگ ها خیلی می آمد... اینجا خیلی شدید لرزید اما زمانش خیلی کم بود
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های اخیر

    پربحث‌های هفته

    1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

    2. بازی با کلمات

    3. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

    4. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

    5. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

    6. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

    7. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

    8. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

    9. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

    10. مجلس مقابل این اقدام بایستد

    11. اطلاعیه شماره ۳ فراجا درباره اجرای «طرح نور»  

    12. نحوه رفتار متفاوت فروشندگان در برابر پوشش حجاب مشتریان

    13. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

    14. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

    15. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

    16. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

    17. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

    18. واکنش بلینکن به حادثه اصفهان/ به مجازات ایران پایبند هستیم!  

    19. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

    20. برخی مسئولان بدلیل کارهای بی‌قاعده در زمینه حجاب تذکر گرفتند        

    21. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

    22. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

    23. موضع رئیس عدلیه در خصوص ورود فراجا به مسئله حجاب/ اژه‌ای: در قضیه حجاب می‌توانیم بگوییم «کی بود کی بود، من نبودم؟»

    24. اشتباه برخی گروه‌ها در مقابله با توئیت فضائلی

    25. مشکل اصلی صهیونیست ها با عملیات "وعده صادق" چه بود؟

    آخرین عناوین