یک مراسم خوب /یک شعار بد/ شناسایی نفوذیها کار آسانی است

بیژن مقدم، گروه سیاسی الف،   3970531142 ۸۱ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱۰۴ تکراری یا غیرقابل انتشار
یک مراسم خوب /یک شعار بد/ شناسایی نفوذیها کار آسانی است

تجمع طلاب در قم و در مدرسه فیضیه با شعار روحانیت هم درد و همراه مردم و مطالبه عدالت اقتصادی بی‌تردید یکی از اقدامات ستودنی روحانیت و نشان همراهی و همدردی آنان با مردمی است که در این ایام ،سختی‌های تحریم های ظالمانه آمریکا  را تحمل می‌کنند و از ناکارآمدی ها و بی تدبیری‌های مسئولان آزرده خاطر و گاه عصبانی‌اند.


اما جریان نفوذ همیشه از بزنگاهها بهترین بهره را می برد. بهره او از چنین مراسمی به بیراهه بردن آن بوده و چه در بی سلیقگی یک سخنران و پرداختن به نقد حوزه‌ها در جلسه ای که هیچ مناسبتی با این موضوع ندارد و چه در حد نوشتن شعارهایی انحرافی، دروغین و افراطی و دادن آنها به دست افرادی که برای اعتراض و همدردی با مردم و طرح مطالبات اقتصادی آنان در تجمع شرکت کرده‌اند.


موج اعتراض به هر دو نکته فوق نشان می‌دهد تمامی کارکردهای مثبت چنین تجمع با ارزشی عملا زائل شده و به هدر رفته است.


پیدا کردن کسانی که چنین شعارهای منافقانه‌ای را طراحی، چاپ، آماده و به دست افراد دادند قطعا برای دستگاه اطلاعاتی ما کاری سهل است. به جای فرصت دادن به جریان نفاق و نفوذی‌ها که به دنبال ایجاد دو قطبی‌های کاذب در جامعه هستند و به جای متهم کردن نهاد‌های انقلابی که اعلام کرده اند هیچ نقشی در این ماجرا نداشته‌اند. مقامات قضایی واطلاعاتی عوامل اصلی این فتنه را شناسایی و به مردم معرفی کنند.


برگزار کنندگان چنین مراسم هایی(هرچند موجه و شناسنامه دار) باید مسئولیت صفر و صد آن را بپذیرند و اگر انحرافی را مشاهده کردند در همان صحنه و از تریبونی که در اختیار دارند صریحا از آن برائت بجویند و اگر چنین کرده‌اند فیللم و مستند آن را منتشر نمایند.

دیدگاه کاربران

ناشناس۵۰۸۶۸۱۰۷:۰۲:۱۷ ۱۳۹۷/۶/۱
مطلب فوق شبیه یک بیانیه سیاسی بود بدون آوردن هیچ نمونه ای، سخنران و افراد را متهم کرد و حتی تهدید به دستگیری ... (!) لطفا به مردم احترام بگذارید
ناشناس۵۰۸۸۰۵۰۹:۰۹:۴۴ ۱۳۹۷/۶/۱
اگر از طریق همین مراسم ها بشود دولت اشرافی و رانت خوار را ادب کرد
ناشناس۵۰۹۰۳۴۱۱:۴۳:۲۹ ۱۳۹۷/۶/۱
یه سوال مهم : در زمان دولت قبل هم تجمع داشتند یا جدیدا ........
ناشناس۵۰۹۳۱۲۱۳:۳۵:۴۴ ۱۳۹۷/۶/۱
خسته کردین مردم رو با این " دولت قبل " ! اولا دولت قبل و بعد نداره ، خیلی از مسئولین در همه دولتها بودن و هستن و فقط اسم جناحشون عوض شده !! ثانیا اگر دولت قبل بد بود دلیل میشه که دولت فعلی بدتر بشه ؟
ناشناس۵۰۹۷۲۹۲۰:۳۸:۰۹ ۱۳۹۷/۶/۱
سئوال نه چندان مهم ولی فوق العده تکراری و نخ نما و تاریخ مصرف گذشته. عزیزمن، بحث بر سر یک برنامه مشخص با تاریخ و مکان و سخنران و حواشی مشخصه.
ناشناس۵۱۰۳۲۹۱۳:۲۳:۵۳ ۱۳۹۷/۶/۲
اگر این سوال مهم نیست!!وقت خودتا برا توجیه کردن تلف نکن
ناشناس۵۰۹۸۸۱۲۳:۵۶:۵۸ ۱۳۹۷/۶/۱
کشتید ما رو با دولت قبل...دولت قبل که خودتانید
ناشناس۵۱۰۵۸۶۱۷:۰۸:۲۲ ۱۳۹۷/۶/۲
دولت فعلی و دولت قبلی و..... ماییم شما کی هستید؟؟
مهدی۵۰۹۹۹۶۰۷:۴۴:۱۶ ۱۳۹۷/۶/۲
تورم وبی کاری وسعتی مردم و مشکلات دولت قبل هم اینقدر نبود . این دولت در تاریخ از نطر نا کار آمدی وزیری و ثروت اندوزی سابقه ندارد .
ناشناس۵۰۸۸۱۶۰۹:۱۴:۳۹ ۱۳۹۷/۶/۱
اتفاقا نقدی که ایشان به حوزه دارد کاملا درست است. کسانی که دغدغه اسلام سیاسی دارند کاملا با نظر ایشان موافقند
ناشناس۵۰۸۹۷۴۱۱:۱۲:۵۶ ۱۳۹۷/۶/۱
20 تیر 94: یکی از دانشجویان در سخنان خود گفت: اقدامات نادری نظیر سخنرانی پیش از خطبه های استادحسن رحیم پور ازغدی نیز، که موجب جذابیت عمومی و بازگشت نماز جمعه به جایگاه حقیقی آن بود، با تنگ نظری های جناح های حاکم و مسئولین رسانه ملی و نماز جمعه متوقف شده است. رهبر معظم انقلاب در صحبت های خود به این مهم اشاره کردند و فرمودند: اینجا اسم آوردند از یکی از برادران خیلی خوب ما که در خطبه‌های نماز جمعه صحبت میکردند؛ خیلی خوب، از ایشان، از امثال ایشان استفاده کنید، اینها را در تشکّلها بخواهید
آریابان۵۰۹۰۲۱۱۱:۳۵:۲۰ ۱۳۹۷/۶/۱
بی گمان نیاز ها و بایست ها، در آستانه دهه سوم هزاره سوم میلادی و پیشرفت های فراگیر و لحظه ای جهان پیرامون ، نیرو و توانی غیر سنتی و نوین و بسیار فزاینده تر از پیش را ، برای ناایستا و پویا تر کردن هر چه بیشتر احکام و آئین مذهبی مردم و بویژه نسل جوان در دوره انفجار اطلاعات می طلبد و می سزد.
ناشناس۵۰۹۰۳۷۱۱:۴۴:۲۸ ۱۳۹۷/۶/۱
حکایت دست پیش گرفتن ......
ناشناس۵۱۰۵۷۸۱۶:۵۱:۴۱ ۱۳۹۷/۶/۲
اینجور کارها و ایجاد نقاق کار انگلیسیها هست و یک عده دست نشانده با چهره های موجه هم دارند که مامور همانها هستند .
ناشناس۵۰۹۰۷۲۱۱:۵۷:۴۶ ۱۳۹۷/۶/۱
هیچ نهادی مقدس وغیر قابل نقد نیست این تفکر که منتقد نفوذیست فرافکنی است
ناشناس۵۰۹۶۷۸۱۹:۲۳:۲۶ ۱۳۹۷/۶/۱
بحث نقد نبوده
ناشناس۵۰۹۰۸۶۱۲:۰۶:۳۲ ۱۳۹۷/۶/۱
هر سخن جایی و هر نکته مکانی دارد . در جلسه ای که برای همدردی حوزه با مردم است نباید به نقد یکطرفه حوزه و همانهایی پرداخت که در جلسه حاضر شده اند . نه اینکه حرفهای ازغدی همش غلط بود جاش اونروز اونجا نبود .
ناشناس۵۰۹۴۲۲۱۴:۵۷:۵۱ ۱۳۹۷/۶/۱
حرف ایشان هم دقیقا همین بود که همدردی حوزه به تنهایی به درد مردم نمی خوره و باید سمت و سوی دروس و پژوهش حوزه ها به سمت مسائل مبتلابه جامعه باشد. در خلا پژوهش های کاربردیه که وام های کلان و مجوز ورود کالاهای غیرضروری، بدون پرداخت مالیات، به افراد خاص داده میشه. توی این 6 سالی که از دولت تدبیر! می گذره به جز مقام معظم رهبری من هیچ هشداری از مراجع خطاب به روسای سه قوه نشنیدم حالا که ارزش پول ملی یک سوم شده تنها چیزی که آلام مردم رو کاهش میده تشکیل دادگاه ویژه و مجازات مسببین این وضعیت در هر سه قوه است.
ناشناس۵۰۹۷۳۲۲۰:۴۳:۲۷ ۱۳۹۷/۶/۱
آقای رحیم پور کدام در دسته هستند طبق تعریف شما؟؟؟؟
از روستای سار کاشان۵۰۸۶۸۴۰۷:۰۴:۰۸ ۱۳۹۷/۶/۱
این تجمع نه تنها ذره ای اهداف تجمع حاصل نشد بلکه بر عکس کاملا به نفع دولت شد . ای کاش منتقدان موجود در هر گروه و دسته ای کمی پخته ، زیرک و با آگاهی همجانبه ای دست به نقد بزنند تا کمکی برای کشور باشد اما آنچه در تجمع فضیه رخ داد کاملا آب را به آسیاب دولت و بطور ضمنی تاییدی بر گمانه زنی های تفرقه انداز خارجی نسبت به فوت رئیس فقید مجمع تشخیص مصلحت نظام بود. مسببین باید کارت قرمز بگیرند
ناشناس۵۰۹۰۹۴۱۲:۱۰:۲۳ ۱۳۹۷/۶/۱
پلاکارد ربطی به نحوه فوت ندارد، ایشان قطعا در استخر غرق شده اند ،وضعیت محافظت از ایشان هم کاملا مشخص است . انچه در پلاکارد به صورت نمادین امده است راحت طلبی و اشرافیت مسولینی است که مبارزه را فراموش کرده اند .
ناشناس۵۰۹۳۲۵۱۳:۴۰:۲۱ ۱۳۹۷/۶/۱
غرق ؟؟! کاملا از ماجرا بی اطلاعی ؟! ایست قلبی به عنوان دلیل مطرح شده بود.
نان و نمک۵۱۰۷۷۰۱۹:۵۴:۱۴ ۱۳۹۷/۶/۲
این تجمع در طراز حوزه علمیه قم نبود حوزه قاعدتا باید در این شرایط در کنار دولت باشد
ناشناس۵۰۸۶۸۷۰۷:۰۶:۴۹ ۱۳۹۷/۶/۱
اتفاقا رعب و وحشتی که در دل دولت اشرافی افتاد در هیچ شرایط دیگری صورت نگرفته بود
ناشناس۵۰۸۹۰۰۱۰:۲۷:۵۱ ۱۳۹۷/۶/۱
یعنی رعب وحشت فقط در دل دولت افتاده ؟! اتفاقا دولت خیلی خونسرده وهمین خونسردیش مورد انتقادحتی حامیانش قرار گرفته !! اما برعکس مخالفای دولت رو می بینیم که به صورت کاملا دستپاچه به میان مردم می روند ومثلا صدای اعتراض مردم رو انعکاس میدن وفیلمشم پخش می کنن ( البته نه به صورت زنده بلکه گزینشی ) یا میز گردهایی برای اظهار نظر جوانان ترتیب دادن که یعنی ما خیلی حق طلبیم وموافق آزادی بیان که صد البته اونم غیر زنده ! یا از این دست تجمعات مورد بحث که تو بخشی از حوزه صورت گرفت !!! خلاصه به حدی ناشیانه ودسپاچه که جان بلتون خبیث در نطق اخیرش گفته خودمونم از تاثیر تهدیدامون در تغییر رفتار ایران تا این حد باور نداشتیم !!
کارگر ایستگاه 5 توچال۵۰۸۷۴۴۰۸:۰۹:۱۵ ۱۳۹۷/۶/۱
حرفشون حق بوده تورم 80%ی که دولت به ملت تحمیل کرده و خودش میره توچال هواخوری !
ناشناس۵۰۸۸۰۹۰۹:۱۱:۵۷ ۱۳۹۷/۶/۱
عزیزم دولت راستگویان تورم رو 10.1 درصد اعلام کرده .
ناشناس۵۰۸۸۸۷۱۰:۱۵:۱۴ ۱۳۹۷/۶/۱
عزیز ! حرف حق وقتی به دل میشینه که هرکس ناحق گفت وعمل کرد اعتراض کنی. نه روی یکی چشم ببندی وآن را فرصت بنامی (تورم احمدی نژاد) ویکی را فریاد بزنی وخیانت بخوانی (تورم روحانی )!!
dayani۵۰۸۷۴۹۰۸:۱۰:۴۹ ۱۳۹۷/۶/۱
دراصل سخ گفتن اقای رحیم پور ازغدی در تجمع اعتراضی که به نام طلاب است و در حوزه علمیه قم برگزار می شود، تعجب برانگیز ، یعنی حوزه خود در سخنگو داشتن کم آورده که ایشان به نمایندگی از آنها سخن میگوید؟
رسول۵۰۸۸۹۴۱۰:۲۳:۳۸ ۱۳۹۷/۶/۱
برادر فکر کنم نمیدونی ازغدی خودش روحانی هست
ناشناس۵۰۹۴۹۸۱۵:۴۱:۴۷ ۱۳۹۷/۶/۱
ازغدی روحانیست و طلبه درس خارج است
ناشناس۵۰۸۷۵۱۰۸:۱۵:۴۰ ۱۳۹۷/۶/۱
نفوذ نفوذ نفوذ همیشه عادت کردیم دنبال یه مقصر بگردیم . اهل پذیرفتن اشتباه و عذرخواهی نیستین هر منتقد و مخالفی را نفوذی و دشمن معرفی می کنیم روایت امام علی ع که می گوید بهترین دوست کسی است که عیب هایم را به من نشان دهد را فراموش کردیم خدایا خودت رحم کن برملت ما
ناشناس۵۰۸۸۶۲۰۹:۵۳:۰۰ ۱۳۹۷/۶/۱
دوست عزیز نشان دادن عیب یک چیز است و تهدید به کشتن چیز دیگر !!!
ناشناس۵۰۸۸۷۶۱۰:۰۱:۳۲ ۱۳۹۷/۶/۱
از امام علی می گویی این را هم بگو که به فرزندانش دستور داد در برابر تهدید کنندگان جان عثمان از او محافظت کنند !
ناشناس۵۰۸۷۶۱۰۸:۲۶:۳۹ ۱۳۹۷/۶/۱
لطفاً صادقانه و بی پرده عملکرد خود را نقد کنید که چرا کشور به اینجا کشیده شده .
ناشناس۵۰۸۷۷۰۰۸:۴۰:۰۷ ۱۳۹۷/۶/۱
دست خدا بالاترین دستها است
ناشناس۵۰۸۷۷۱۰۸:۴۱:۰۳ ۱۳۹۷/۶/۱
عدالت اقتصادی از عدالت اجتماعی به دست می اید که در آن همه صاحب نظران مهم هستند نه دشمن
محسن محمدی۵۰۸۷۸۱۰۸:۵۱:۵۰ ۱۳۹۷/۶/۱
آقای مقدم عزیز یکی به نعل یکی به میخ زدی ،قربونت نفوذی چیه? خودی بودن.قرار نیست تو هرچی کم آوردیم از کلمه نفوذ استفاده کنیم.
رامین۵۰۹۰۹۷۱۲:۱۱:۳۲ ۱۳۹۷/۶/۱
وقتی یه کاری میشه که هیچکس نیست مسولیت بپذیره و رسما بیانیه میدهند که ما نبودیم اینجاست که باید دنبال نفوذیها گشت .
ناشناس۵۰۹۱۰۵۱۲:۱۴:۰۷ ۱۳۹۷/۶/۱
بخشی از تصمیمات غلط در کشور و در حوزه اقتصادی که منجر به خسارت ملی و نارضایتی مردم میشود قطعا توسط نفوذیها گرفته میشود . نفوذی که نباید همیشه بمب منفجر کنه القا یک تصمیم غلط خسارتش بیشتر از بمبه . پس نگید نفوذی نداریم
ناشناس۵۰۹۸۰۹۲۲:۳۳:۵۹ ۱۳۹۷/۶/۱
اگر اینطوری که همه مسیولین نفوذی می شوند
صمد۵۰۸۸۳۸۰۹:۲۷:۲۶ ۱۳۹۷/۶/۱
سلام.اینجانب حرفهای استادگرانقدر آقای ازغدی را مطالعه کردم حرف هایش حق ودرست است منتها چه کنیم
ناشناس۵۰۸۸۴۱۰۹:۲۹:۱۴ ۱۳۹۷/۶/۱
نفوذی کجا بود ازشون حمایت نکنید . کار دستتتون میدن. یک قسمت مهمی از مشکلات به عملکرد گروه سیاسی همین تجمع کنندگان برمیگرده
ناشناس۵۰۸۸۵۹۰۹:۵۱:۲۹ ۱۳۹۷/۶/۱
یکی از سخنرانان این تجمع تقریبا هر روز در صدا سیما به صورت آزادانه به تحریک افکار مخصوصا جوانان علیه دولت وهر تفکر مخالف با نگاه سیاسی وعقیدتی خود می پردازد و اسلام را آنگونه که می پسندد تعریف وتفسیر می کند !! معلوم نیست چرا یک رسانه که نامش ملیست این همه ساعت در اختیار ایشان قرارداده !! در حالی که دیگرمفسران واسلام شناسان مخالف نظریات ایشان حق استفاده حداقلی از فضای تلوزیون را ندارند !!!
ناشناس۵۰۸۸۶۶۰۹:۵۶:۱۰ ۱۳۹۷/۶/۱
چه در بی سلیقگی یک سخنران و پرداختن به نقد حوزه‌ها در جلسه ای که هیچ مناسبتی با این موضوع ندارد خیلی هم خوش سلیقگی بود کار سخنران . پس این انتقاد را باید کجا مطرح کنه جز مدرسه فیضیه ؟ حالا چون بزرگان حوزه بهشون برخورده شما باید به سخنران حمله کنید ؟
ناشناس۵۰۹۲۲۰۱۳:۰۱:۱۷ ۱۳۹۷/۶/۱
حوزه را باید در فیضییه نقد کرد. اما چرا رحیم پور اشتباه کرد 1- مناسبت و دعوت از طلاب برای همدردی با مردم و طرح مطالبات اقتصادی جایی مناسب برای سکولاذیسم و نقد ضعفهای حوزه نبود . 2- نقد یکطرفه درست نیست باید فرصتی برای پاسخ به دیگران نیز داده می شد . 3- رحیم پور با اطلاق سخن گفت و کل مراجع و حوزه را متهم کرد که قطعا درست نیست .
ناشناس۵۰۸۹۷۲۱۱:۱۲:۳۰ ۱۳۹۷/۶/۱
اتفاقا حرف های ازغدی درست بود.... به حاشیه بردن حرف های ایشان درست نبود هیچ توهینی هم به علماء نکرده و به سابقه عالمان شیعه در تاریخ بی احترامی نکرد...
ناشناس۵۰۹۳۸۷۱۴:۳۴:۴۵ ۱۳۹۷/۶/۱
اتفاقا حرفای ایشون کاملا غلطه
ناشناس۵۰۹۰۰۶۱۱:۲۶:۵۳ ۱۳۹۷/۶/۱
نویسنده قضاوتی درباره درستی و نادرستی صحبتهای سخنران مراسم نداشته . بلکه حرف بر سر این است که نقد فکری حوزه ها ربطی به این جلسه نداشته وهمانطور که قبلا در جایگاه مناسبش به آن پرداخته شده بعدا هم میتوانست به آن بپردازد . بی سلیقگی یعنی این .
ناشناس۵۰۹۰۱۱۱۱:۲۹:۱۵ ۱۳۹۷/۶/۱
هر سخن جایی و هر نکته مکانی دارد . در جلسه ای که برای همدردی حوزه با مردم است نباید به نقد یکطرفه حوزه و همانهایی پرداخت که در جلسه حاضر شده اند . نه اینکه حرفهای ازغدی همش غلط بود جاش اونروز اونجا نبود .
ناشناس۵۰۹۰۲۳۱۱:۳۶:۱۸ ۱۳۹۷/۶/۱
در طول تاریخ حوزه و بزرگان حوزه همیشه طرفدار ضعفا و مردم بوده اند. فارغ از بی سلیقگی در انتخاب یک شعار در این گردهمایی در خصوص فساد برخی مدیران و مشکلات معیشتی مردم سخن گفته شده است , که همان درد دلهای مردم است. حال باید آنجایی دنبال نفوذی بود که بزرگان حوزه را به سمت موضع گیری بر علیه یک گردهمایی ضد فساد هدایت می کند.
علی 671۵۰۹۰۲۹۱۱:۴۰:۴۸ ۱۳۹۷/۶/۱
باید از دیدگاه عالمانه به مسئله نگاه کرد .روحانیون و طلاب نیز گروهی از همین مردم هستند با وظیفه سنگینتر .پس کارشان سنجیده و درست و به موقع بوده است .و باید چنین کاری را می کردند و اگر عمل نمی شد شبهه بر انگیز بود که همه چیز به کامشان است .حرکتی شده و درست و به جا .شما چرا سهل انگاری روئسای مملکت و بی توجهی به مردم را توهینی تلقی نمی کنید ،این همه فقر و گرسنگی و گرانی را توهین به ملت نمی دانید .مگر قرار نبود چنان مردم از اقتصاد بهره مند شوند که یارانه یادشان نباشد .چه شد که موقع واریز یارانه مرد م شبانگاهان در صف دریافت چهار دلار یارانه بی خاصیت باشند و جنگ و دعوا راه بیفتد .شما این را توهین به مردم تلقی نمی کنید و اگر نمی توانید به استخر پناه ببرید توهین است .اینهمه رئیس جمهور به مردم مستضعف توهین کرد .آنها را لات وجهنم و مردن وعناوین دیگر خطاب کرد کسی دم نزد .مردمی که از دادن قول و وعده ها منتظر بودند به سیب و گلابی نرسیدند که هیچ دیگر رنگش را هم ندیدند .این توهین نیست .کار طلبه ها حرف دل مردم بود و قابل ستایش نه توبیخ و سر زنش .باید کسانی سرزنش شوند که مردم را به سخره گرفتند .بله حرف حق تلخ است
ناشناس۵۰۹۰۵۴۱۱:۵۱:۰۵ ۱۳۹۷/۶/۱
این اولین بار نیست که برخی مسئولین ما در مراسم مختلف توسط افراد تهدید و مورد هتک حرمت قرار می‌گیرند، گاهی در راهپیمایی‌ها و گردهمایی‌ها و گاهی هم در برخی مطبوعات. آیا اینها همه کار نفوذیهاست؟ پیامک‌های تهدیدآمیزی که به نمایندگان توسط افرادی خاص ارسال می‌شود هم کار نفوذی‌هاست؟
بهلول۵۰۹۰۵۵۱۱:۵۱:۲۵ ۱۳۹۷/۶/۱
آقای ازغدی متکلم وحده است. هر کجا و هرچه دلش خواست می گوید . آیا مخالفین عقیده او هم همین تریبون را دارند؟ مشکل کشور ما هم سکولاریسم نیست. مشکل نفاق است که باید ریشه های آن بررسی شود. دزد ها و زالو های اقتصادی امروز کرواتی نیستند و از طریق چسبیدن به امریکا و اسرائیل و سکولار ها پولدار نشده اند.
ناشناس۵۰۹۱۱۲۱۲:۱۷:۳۸ ۱۳۹۷/۶/۱
پلاکاردهای یک دست و مرتب متحدالشکل که نشان از سازماندهی منظمی دارد قابل توجیه نیست لطفا جهت شفافیت سیاسی پیگیری کنید
ناشناس۵۰۹۳۰۵۱۳:۳۳:۱۶ ۱۳۹۷/۶/۱
روی دسته اونها نوشته بعد از پایان بر گردانید !
ناشناس۵۰۹۱۳۸۱۲:۳۰:۳۳ ۱۳۹۷/۶/۱
انتخابات نزدیک است عطش قدرت میان عده ای بیدادمی کندهیچ ازعلم روز حرفی زده نمی شودفقط دعواهای جناحی.جامعه ای خسته ازدعواهای جناحی برسرقدرت.
مهدوی۵۰۹۱۵۱۱۲:۳۴:۲۵ ۱۳۹۷/۶/۱
با سلام نقد شما درمورد پلاکارد صحیح است اما در مورد محتوای سخنرانی قابل قبول نیست! اگر حوزه نقد نشود و اصلاح و پاسخگویی نداشته باشد چگونه میتواند مسولین نظام را نقد کرده و توقع اصلاح و پاسخگویی داشته باشد!
علی۵۰۹۱۵۷۱۲:۳۶:۱۴ ۱۳۹۷/۶/۱
این رو بدونیم مخالفین عقیده آقای رحیم پور حتی جرات نشستن بر روی صندلی مناظره رو ندارن و بهانه میارن یادتون رفته دانشگاه تهران سال78 آقای دکتر سروش براش کار پیش اومد موضوع تساهل و تسامح در دین ایکاش به حرفها فکر کنیم تا اینکه حمله کنیم
ناشناس۵۰۹۲۲۴۱۳:۰۴:۵۰ ۱۳۹۷/۶/۱
به همین دلیل اقای رحیم پور نباید یکطرفه حوزه را نقد کند مگر در مناظره
حسین۵۰۹۵۵۴۱۶:۴۳:۲۴ ۱۳۹۷/۶/۱
من استادی داشتم بنام دکتر سلمانی ندوشن که بسیار از نظر دینی پژوهش و تحقیق کرده است و خیلی از ماها او را در حد فقیه میدانستیم چون تمام سوالات دینی ما را با استناد به قران و سنت و عقل و تقریر به صورت امروزی و دقیق جواب میداد و همه قانع میشدند. حتی وقتی یکی از همکلاسیهای من توحید و قیامت را زیر سوال برد این استاد با مثالهای امروزی و علمی و فلسفی و با زبان ساده جوری توضیح داد که نه تنها آن همکلاسی من بلکه همه ما در این موارد به یقین رسیدیم و شک ما برطرف شد. این استادم همیشه میگفت حاضر است با هرکسی در هر رسانه ای مناظره کند (ولی جدل نه). خب از ایشان بخواهید با استاد رحیم پور ازغدی در تلویزیون مناظره کند و مطمئنا ایشان شجاعت لازم را هم دارد که بی پرده همه مطالب و دیدگاههایش را بگوید.
ناشناس۵۰۹۱۵۸۱۲:۳۶:۲۲ ۱۳۹۷/۶/۱
نوشته ی اون پلاکارد کج سلیقگی نبود اعتراف بود ایت الله مکارم هم نظرشون همینه
ناشناس۵۰۹۲۸۰۱۳:۲۴:۲۱ ۱۳۹۷/۶/۱
خوب اگر اعتراف بوده چرا وزارت اطلاعات اعتراف کنندگان را دستگیر و معرفی نمیکند
ناشناس۵۰۹۲۴۹۱۳:۱۳:۴۵ ۱۳۹۷/۶/۱
سخنگوی مدیریت حوزه های علمیه گفت: شعارهای دست نوشته برخی از افراد شرکت کننده در گردهمایی طلاب در مدرسه فیضیه مورد تایید مدیریت حوزه نیست و برگزارکنندگان این تجمع باید پاسخگوی حاشیه های مراسم باشند. سپاه هم اعلام کرد ما در این مراسم نقشی نداشتیم . پس این برگزار کنندگان کی هستند که باید پاسخگو باشند؟
ناشناس۵۰۹۳۳۴۱۳:۴۶:۳۳ ۱۳۹۷/۶/۱
من و شما ... چرا از پاسخگویی فرار میکنی جانم ؟ شما پاسخت رو بده، منم فردا پاسخ میدم. آخر آخرش میگن این مردم بودند که اجازه ندادند ما کار کنیم.
ناشناس۵۰۹۸۶۱۲۳:۲۶:۳۱ ۱۳۹۷/۶/۱
همه می دانند کی برگزار کرده
حرف حق۵۰۹۵۴۰۱۶:۲۷:۰۹ ۱۳۹۷/۶/۱
بازنشستگان با حقوق کم و هزار مشکل دل خوش بودند به یه سفر تقریبا ارزان سازمان بازنشستگی که به لطف اقایان پیش از تحریم با خودتحریمی بلیط و هزینه سفر را انقدر بالا بردند که فقط تنها سفر ارزان ( بجز هزینه کفن و دفن و قبره و مراسم ) مردن است حالا از کی بود کی بود حرف بزنید!
حبیب۵۰۹۵۴۲۱۶:۲۸:۳۱ ۱۳۹۷/۶/۱
آقای مکارم بیشتر از صحبتهای توهین آمیز رحیم پور شاکی بود تا شعارها
یک طلبه سابق و یک استاد دانشگاه فعلی۵۰۹۵۴۸۱۶:۳۶:۱۰ ۱۳۹۷/۶/۱
البته همیشه برای من سوال بوده که چطور حوزه قبل از انقلاب توانسته امثال آیات عظام بهجت، بروجردی، فاضل لنکرانی، مکارم و دهها دانشمند فاضل دیگر را تربیت کند اما حوزه بعد از انقلاب با وجود حمایت گسترده ای که چه به لحاظ مادی و چه به لحاظ معنوی داشته است تا کنون نتوانسته حتی یک دانشمند فاضل که توان رقابت با آن بزرگان داشته باشد را تربیت کند. حوزه نیاز به آسیب شناسی جدی دارد. در ضمن فقه شیعه همیشه افتخارش آن بوده است که به روز و پیشرو و متناسب با نیازهای زمان بوده و خود را از این حیث با مفتی گری اهل تسنن متفاوت میدانسته اما این اواخر به نظر میرسد که رویکردهای معمول تفقه (اجماع و عقل و تقریر و نظایر آن) در فقه شیعه نیز به فراموشی سپرده شده یا اهمیتی به آن داده نمیشود. مثلا در موضوع رفتارهای آقازادگان، حجاب، ربا، رسانه و غیره کمتر دیده میشود که مراجع عظام تقلید نظریه ای امروزی و متناسب با نیاز زمان ارائه کرده باشند. خب اشاره به این مسائل و مسائل نظیر این نباید موجب دلخوری آن عزیزان گردد. به نظرم جناب اقای ازغدی بی احترامی و بی ادبی نکردند بلکه توجه حضرات را به مسائل مهم جلب کردند. در مواردی که حضرات در آنها فتوا دارند هم شاهد عقبگرد هستیم. مثلا در مورد حجاب آقایان شاهد برخوردهای سلیقه ای و غیر فقهی هستیم که مثلا آستین کوتاه یا جین را مسئله دار میدانند حال آنکه حجاب مرد به صورت سنتی و از زمان شیخ بهایی تا همین اواخر فتوای مشخصی داشته است (پوشیدن عورتین با هر چیزی حتی برگ درخت انجیر و در هنگام نماز عمل به فتوای احوط که پوشش ناف تا زانوست) و نوع پوشش هیچگاه مطرح نبوده است اما میبینیم که گزینشها و ادارات و ... با جین و آستین کوتاه برخورد میکنند و مثلا شلوار کوتاه برای آقایان جرم است حال آنکه هیچکدام اینها مغایر با شرع نیست و سوال است که چرا مراجع عظام تقلید در مقابل این کج اندیشیها سکوت کرده اند. ضروری است حوزه ها تفقه را به روز کنند و به نیازهای روز پاسخگو باشند. مثلا در قضیه حجاب و گشت ارشاد ضروری است با نگاه به تقریر (که عمل به دیدگاه عقلای این زمان و روزگار است) و یا استفاده از قدرت مرجعیت برای صدور فتاوی مبتنی بر احکام ثانویه حضرات آیات بزرگوار عظام شجاعانه فتوای به روز بدهند و جامعه را از گرفتاریهای موجود نجات دهند قبل از آنکه خیلی دیر باشد. چطور است که از میان حدود نود کشور مسلمان فقط ایران در این موارد مشکل دارد حال آنکه ایران اصلا نباید در این مسائل مشکل داشته باشد چون فقه شیعه علاوه بر احکام اولیه از قدرت صدور احکام ثانویه نیز برخوردار است؟؟؟؟ امید که آقایان به حرف حقی که دلسوزانه زده شده گوش بدهند و حرکتی بکنند.
ناشناس۵۰۹۸۶۲۲۳:۲۶:۳۴ ۱۳۹۷/۶/۱
بعد از رحلت امام بجای اینکه طلاب و روحانیت خود را ملزم به موعظه ، نصیحت و نقد حاکمیت بدانند متاسفانه برداشت غلط از فرمایش شهید مدرس که --سیاست ما عین دیانت ما و دیانت ما عین سیاست ماست-- باعث شده آنها با ورود به دسته جات و حمایت از این جناح و آن جناح بیشتر وقت خود را مصروف به سیاسی کاری نمایند در حالیکه پیش از انقلاب روحانیت دنبال تحصیل علم بود و آن عده از حوزویان مانند امام(ره) که جسارتی هم داشتند به موازات درس و تحقیق و تدریس، انتقاداتی به حاکم نیز مینمودند .
ناشناس۵۰۹۵۵۳۱۶:۴۲:۵۱ ۱۳۹۷/۶/۱
چطور با یک پلاکارد یک مراسم مورد هجمه قرار می گیرد ولی کسی به پلاکاردهای فراوانی که از سخنان رئیس جمهور درست شد و هیچ کدام عملی نشد عکس العمل نشان نمی دهد وقتی رئیس جمهور گفت از شدت ارزونی به یارانه پشت می کنیم و نشد وقتی رئیس جمهور منتقدان خود را با ادبیات بی ادبانه (که در شان رئیس جمهور نبود) مورد حمله قرار داد وقتی رئیس جمهور برای نه هزاران و نه صدها حداقل برای موارد مهم از مردم عذرخواهی نکرد 1- وعده 100 روزه و دروغ بزرگ انکار آن 2- برجام آفتاب تابان 3- حقوق نجومی 4- ساخت استخر در نهاد ریاست جمهوری برای نخستین بار پس از انقلاب 5- فشار تورم و سختی اقشار ضعیف 6- بی تدبیری ها در برجام 7- توهین به منتقدان 8- دستان آلوده دولتی در افزایش ارز و بی ثباتی بازار 9- واردات خودروهای .... از طریق گمرک 10- و وعده های محقق نشده دیگر معذرت خواهی کمترین کار رئیس جمهور است
ناشناس۵۱۰۱۷۴۱۱:۱۹:۰۶ ۱۳۹۷/۶/۲
شما که با دو کلمه معذرت. میخواهم. مشکلت حل میشه از این هم چش پوشی کن راحت زندگیتو بکن
مرتضى۵۰۹۵۶۴۱۶:۵۴:۵۳ ۱۳۹۷/۶/۱
نفوذی چیه اقا ،هرجا کم میارید یه انگی به طرف مقابل میچسبونید ،اما اینکه بعضی از ما بهترون عادت کردهاند که فقط متکلم وحده باشند ومستعمین هم همه به به چه چه بگند .امر بهشان مشتبه خواهد شد که فقط ایشان خط کش حق وباطلند
ناشناس۵۰۹۵۷۹۱۷:۱۲:۰۸ ۱۳۹۷/۶/۱
سلام و ادب اقای دکتر رحیم پور از تریبون رسانه ملی بیش تر از هر رییس جمهوری و رهبر معظم انقلاب و هر شخصیت دیگری در هفته اگر محاسبه کنید صحبت کرده اند .لطفا نظر سنجی دقیقی شود که تاثیر فرمایشات ایشان چقدر بوده است ؟اگر امار و اطلاعات دقیقی دارید منتشر فرمایید .ایشان خیلی خوب یک طرفه به قاضی می روند.
حامد۵۱۰۷۲۹۱۹:۰۳:۳۲ ۱۳۹۷/۶/۲
این جوری که شما حساب کردید رامبد جوان و کلاه قرمزی و علی ضیاء خیلی بیشتر از ایشان صحبت کرده اند.
احمد۵۰۹۵۸۶۱۷:۲۴:۱۹ ۱۳۹۷/۶/۱
اگه می خواهید بدونین کیا این تجمع رو برگزار کردن، برید از شرکت کنندگان بپرسید آخر مراسم اون ها رو به کجا تحویل دادن!
استاد اقتصاد سیاسی۵۰۹۶۲۸۱۷:۵۶:۳۳ ۱۳۹۷/۶/۱
روحانی باید شفاف با مردم سخن بگوید که چرا ارزش پول ملی کاهش یافته است. البته روحانی بخاطر مصالح ملی سکوت اختیار کرده و توهین ها را به جان می خرد!
اصغر۵۰۹۶۴۹۱۸:۲۴:۰۱ ۱۳۹۷/۶/۱
مراسمی که به مراجع توهین بکنند کجاش خوبه؟
ناشناس۵۱۰۰۲۶۰۸:۴۷:۳۱ ۱۳۹۷/۶/۲
کدام توهین؟ نقد منصفانه را با توهین یکی نگیرید
ناشناس۵۱۰۱۹۰۱۱:۳۰:۱۵ ۱۳۹۷/۶/۲
مگر مراجع معصوم اند؟
حامد۵۱۰۷۲۷۱۹:۰۲:۲۱ ۱۳۹۷/۶/۲
دستگاه امنیتی به جای افتادن دنبال کسی که شعاری در جایی داده بره اخلال گران اقتصادی، بدهکاران بزرگ، مقامات و زیردستان دو تابعیتی، عاملان آتش سوزی های چند سال اخیر، مفسدان واردات خودرو و مانند آن باشد و مواظب باشد داعشیان دوباره تا داخل مجلس وارد نشوند. این قدر از یک پلاکارد و شعار در مورد این که پایان کار همه ما مرگ است نترسند.
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. بازی با کلمات

  2. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  3. ۳۲ هزار مجوز استخدام فرزندان شهدا و ایثارگران اخذ شد

  4. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  5. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  6. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  7. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  8. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  9. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  10. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  11. اطلاعیه شماره ۳ فراجا درباره اجرای «طرح نور»  

  12. منظور: افزایش دائم دستمزدها به ‌رفاه مردم کمک نمی‌کند

  13. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  14. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  15. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  16. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  17. واکنش بلینکن به حادثه اصفهان/ به مجازات ایران پایبند هستیم!  

  18. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  19. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  20. سردار حاجی زاده با تسلیحات قدیمی و حداقلی به اسرائیل حمله کردیم /از موشک های هایپرسونیک ۲ استفاده نشد

  21. برخی مسئولان بدلیل کارهای بی‌قاعده در زمینه حجاب تذکر گرفتند        

  22. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  23. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

  24. موضع رئیس عدلیه در خصوص ورود فراجا به مسئله حجاب/ اژه‌ای: در قضیه حجاب می‌توانیم بگوییم «کی بود کی بود، من نبودم؟»

  25. اشتباه برخی گروه‌ها در مقابله با توئیت فضائلی

آخرین عناوین