نوبخت: امروز نوبت حمایت از پول ملی است/ اقتصاد ما نه لیبرالیستی و نه برنامه‌ای تمام دولتی است/ اعتقادی به چرخ دنده اقتصاد لیبرالیستی نداریم

گروه اقتصادی الف،   3970529117 ۴۳ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱۴ تکراری یا غیرقابل انتشار

رییس سازمان برنامه و بودجه با بیان اینکه اقتصاد ما لیبرالی نیست، گفت: اقتصاد ما دولت بازار است و بنا به شرایط، میزان سهم دولت و یا بازار تغییر می کند.

نوبخت: امروز نوبت حمایت از پول ملی است/ اقتصاد ما نه لیبرالیستی و نه برنامه‌ای تمام دولتی است/ اعتقادی به چرخ دنده اقتصاد لیبرالیستی نداریم

به گزارش الف، محمدباقر نوبخت عصر امروز در جلسه مركز پژوهش‌هاي توسعه و آينده‌نگري سازمان برنامه و بودجه كشور با تشريح مباحث نظري الگويي مناسب براي توسعه ايران، گفت: بيان اينكه در فرادست ترين سند يعني سند چشم انداز موضوعي تحت عنوان ايران در افق ۱۴۰۴ كشوري توسعه يافته مطرح شده است، توسعه بر خلاف رشد بعد از جنگ جهاني دوم خلق شد.

وی با بیان اینکه در سند چشم‌انداز که فرادست ترین سند پس از قانون اساسی است تعیین شده که ایران در سال۱۴۰۴ کشوری توسعه یافته باشد؛ افزود: وقتي صحبت از توسعه يافته شدن ايران مي‌شود، مشخصات جزيي اين جامعه دوري از تبعيض، فقر، فساد، برخوردار از سلامت و ... از طريق برابري فرصت ها، بازتوزيع درآمدها، تامين اجتماعي و ... است.فقط توسعه رشد اقتصادي، توسعه رشد اقتصادي همراه با عدالت و توسعه انساني مدنظر ما نيست بلكه جمهوري اسلامي به توسعه انساني دين محور نزديك است.

معاون رئیس جمهور با بیان اینکه توسعه انساني داراي سه مولفه توليد سرانه، اميد به زندگي و آموزش است كه البته فرهنگ مبتني بر دين نيز در اين حوزه مدنظر است، گفت: براي تبيين مفهوم توسعه، هفت سوال اساسي در كتاب الگوي مناسب براي توسعه ايران ارايه شده که نخستين سوال اين است كه با توجه به تعاريف مختلف از توسعه كدام يك از انواع توسعه با مفاهيم قانون اساسي و سند چشم‌انداز بيست‌ساله در مورد جامعه آرماني و توسعه‌ يافته انطباق بيشتري دارد و اصول، ابعاد و اهداف اين توسعه كدام است؟

نوبخت با طرح این سوال که از انواع نظام‌هاي اقتصادي كدام نظام در الگوي مطلوب توسعه براي جمهوري اسلامي ايران با توجه به اسناد فرادستي نظام قابل پذيرش است، بیان کرد: نقش دولت در اجراي استراتژي‌ها و پياده كردن الگوي مطلوب توسعه در كشور چگونه بايد باشد و همچنين فرهنگ با تأكيد بر دين‌محور بودن نظام جمهوري اسلامي ايران، چه جايگاهي در الگوي توسعه موردنظر خواهد داشت.

رئیس سازمان برنامه و بودجه با بیان اینکه مشخصات جامعه توسعه يافته از منظر اسناد فرادستي جامعه‌اي است كه از وجود عدالت اجتماعي، سلامت، رفاه اجتماعي، اقتصادي و... برخوردار باشد، گفت: رشد اقتصادی که ما به دنبال آن هستیم تنها یک رشد اقتصادی همراه با عدالت نیست زیرا این الگو قدیمی است، ما به دنبال یک توسعه انسانی دین محور هستیم؛ برای رسیدن به این رشد ما از تلفیقی از استراتژی‌های تولید رقابتی دانش‌بنیان، عدالتگرا و اقتصاد باز(صادرات محور)استفاده خواهیم کرد.

وی با اشاره به نقش دولت در اقتصاد و اینکه یکی از نقاط اختلاف بین مکتب های مختلف در همه عرصه ها دولت است، گفت: در قانون اساسي وظايف متعدد و متنوعي همراه با اختياراتي گسترده به‌ويژه در حوزه اقتصاد براي دولت تعيين شده است كه ظرفيتي حداكثري براي فعاليت يك دولت بزرگ را ممكن مي‌سازد؛ از سوي ديگر ابلاغ سياست‌هاي كلي نظام فرصتي را فراهم كرد تا تغيير رويكردي منطبق با واقعيت‌هاي محيطي در فضاي كشور براي حضور و مشاركت بخش‌هاي تعاوني و خصوصي اعم از داخلي و خارجي تشكيل شوند.

نوبخت نصذیح کرد: به عنوان مثال دولت دوازدهم و یازدهم با هم تفاوت دارند زیرا در دولت یازدهم تعادل بیشتری داشتیم و محیط کسب و کار آرام تر بود به گونه ای که در شهریور سال ۹۲، ۳۴ مصوبه برای عدم دخالت دولت در عرصه کسب و کار دادیم و قانون رفع موانع تولید را به مجلس دادیم و امروز نمی توان مثل دولت یازدهم رفتار کرد. با توجه به شرایط کنونی دولت نمی تواند کنار بکشد.

رئیس سازمان برنامه و بودجه با بیان اینکه در اين شرايط متفاوت، مأموريت دولت در حوزه اقتصاد به سياست‌‌گذاري، هدايت و نظارت محدود شود، در مورد مورد مبحث توسعه، گفت: فقط توسعه رشد اقتصادی، توسعه رشد اقتصادی همراه با عدالت و توسعه انسانی مدنظر ما نیست بلکه جمهوری اسلامی به توسعه انسانی دین محور نزدیک است که توسعه انسانی دارای سه مولفه تولید سرانه، امید به زندگی و آموزش است که البته فرهنگ مبتنی بر دین نیز در این حوزه مدنظر است.

نوبخت در ادامه با اشاره به اینکه اقتصاد ما نه لیبرالیستی و نه برنامه ای تمام دولتی است، گفت: اقتصاد جمهوری اسلامی مبتنی بر اسناد فرادستی یک اقتصاد دولت_بازار است؛  و هم  به اقتصاد بازار اعتقاد داریم و هم اقتصاد دولت و نیازمند مدیریت اقتضایی هستیم. اقتصاد دولت_بازار مبتنی بر ۵ مولفه مالکیت، مدیریت، محیط، جایگاه دولت و سازوکارهای بازار است که اکنون سیاست دولت بیشتر از بازار است. برخی می‌گویند باید همه چیز را برعهده عرضه و تقاضا گذاشت اما دولت نمی‌تواند بگذارد چرخ دنده لیبرالیستی مردم له و نابود کند و به آن اعتقاد نداریم.

وی گفت: مبنای پول ما ریال است اما حتی لبوفروش هم، خود را با قیمت ارز تنظیم می کند. متاسفانه دلار ارز جهان شمولی است که بر همه چیز سایه افکنده است که امروز صاحب آن ارز تصمیم گرفته اقتصاد ما را فروبپاشاند. نمی شود در این شرایط دولت کنار رود و توقع داشته باشد دست نامرئی آدام اسمیت بازار را تنظیم کند.

رییس سازمان برنامه و بودجه با یادآوری اینکه ور نظام اقتصادی دولت_بازار، میزان سهم دولت در اقتصاد بستگی به شرایط دارد، اظهار کرد: در ایران مردم چقدر تیم ملی را تقدیس می کنند و مورد حمایت قرا می دهند اما حالا که نوبت حمایت از پول ملی است به پول ملی حمله می برند و به سمت دلا می روند.

نوبخت بیان کرد: در این صورت پول ملی بس ارزش و تبدیل به کاغذ می شود. اگر می خواهید پول ملی ارزش داشته باشد نباید انقدر پول ملی را با ارز عوض کنید. ما اعلام کردیم حمایت کنید اما نگاه کنید که چه کمپین هایی برای تمسخر تشکیل شد. می گفتند بفرمایید این دلارهای ما را بگیرید به آقازاده هایتان بدهید. به واقع انسان متاسف می شود؛ اما در کشور همسایه ما ترکیه دیدیم که چه اتفاقی افتاد مردم حتی به صورت سمبلیک اقدام به اتش زدن و پاره کردن دلارهایشان کردند زیرا می خواهند پول ملی شان ارزش داشته باشد.

وی در پایان در مورد قانون اساسی گفت: کاستی‌های امروز نتیجه قانون اساسی نیست بلکه به این دلیل است که قانون اساسی را به درستی اجرا نکردیم  و هر جا این اتفاق رخ داد با مشکل مواجه شدیم .

دیدگاه کاربران

ناشناس۵۰۴۳۶۹۱۶:۱۴:۰۵ ۱۳۹۷/۵/۲۹
وی افزود: متاسفانه در حالی که در کشور ترکیه به صورت نمادین دلار را آتش زدند عده‌ای به تمسخر گفتند دلارهایمان را به شما بدهید تا آقازاده‌ها از آن استفاده کنند. باید قبول کرد که این ادبیات در شرایط فعلی به هیچ عنوان قابل پذیرش نیست مرد حسابی چرا از خودتون شروع نمیکنید؟ کم دارید؟ ماشالله همه میلیاردرید.
ناشناس۵۰۴۶۹۹۱۸:۲۵:۵۶ ۱۳۹۷/۵/۲۹
نوبخت! نقدینگی سه برابر مگه نکردید؟ در تولید هم که به کار نرفته، پس طبیعی است که ریال ضعیف می‌شود منتها ترامپ فقط این انبار باروت شما را منفجر کرد
سید رضا۵۰۴۸۶۷۲۰:۴۹:۴۷ ۱۳۹۷/۵/۲۹
آقای نوبخت قرار بود عوض شه اصلا" روی خودشم نمیاره , ما میگیم برو نمیخواهیمت ایشون میگه براتون خوابها دیدم
محمد۵۰۵۷۳۹۱۱:۰۷:۰۹ ۱۳۹۷/۵/۳۰
بی عمل تر از ایشان فقط خودشه
ناشناس۵۰۴۳۸۳۱۶:۱۶:۳۳ ۱۳۹۷/۵/۲۹
مردم را مسخره کردند خودشان قیمت ریال می کوبند به زمین. بعد دم از حالا نوبت افزایش قدرت ریال می زنند! مردم از زمان سر کار ٱمدن آقای روحانی منتظر دلار نهصد تومان هستند
کبیری۵۰۴۴۰۶۱۶:۲۲:۴۷ ۱۳۹۷/۵/۲۹
ما خواهان دستگیری و محاکمه تیم اقتصادی دولت به خصوص اقایان .....و دیگر عوامل پشت پرده هستیم
ناشناس۵۰۴۷۲۲۱۸:۳۸:۱۸ ۱۳۹۷/۵/۲۹
اعدام کمترین کاری است که باید در حق اینها بشود. اینها محارب با خدا هستند و اصل نظام را هدف قرار داده اند.
ناشناس۵۰۴۸۶۶۲۰:۴۹:۲۳ ۱۳۹۷/۵/۲۹
دکترین ژن برتر و ذخایر انقلاب و اقازاده ها راهمین ها گسترش دادند
ناشناس۵۰۴۹۹۵۲۲:۰۹:۵۵ ۱۳۹۷/۵/۲۹
سیف و عوامل بانک مرکزی و هر کسی که در این خیانت دست داشته باید محاکمه شود و به اشد مجازات برسد یک عده از رانت استفاده کردند و صاحب ثروت های هزار میلیاردی شدند بقیه مردم فقیر شدند
ناشناس۵۰۴۴۰۸۱۶:۲۳:۳۰ ۱۳۹۷/۵/۲۹
آقای نوبخت، ..... قشر متوسط مگه چقدر زورشون میرسه دلار و سکه بخرن؟!
ناشناس۵۰۴۴۱۳۱۶:۲۵:۵۵ ۱۳۹۷/۵/۲۹
آمریکا اقتصاد ایران را نابود نکرده خوشخیالی و بی لیاقتی و کدخدا بازی و...باوری و دستدرازی به بیت المال و غرور و تکبر و افعال ضد مردمی و....... اقتصاد ایران را به ورطه نابودی کشاند.
رضا۵۰۴۴۲۷۱۶:۳۰:۰۷ ۱۳۹۷/۵/۲۹
حقوق کارمندان بخش خصوصی و عمومی هم مانند نرخ ارز افزایش پیدا کرده است بی ....؟؟
آریابان۵۰۴۴۴۵۱۶:۳۷:۴۰ ۱۳۹۷/۵/۲۹
چرا ;نوبت حمایت از پول ملی امروز است یعنی چرا اینقدر دیر ؟!؟!؟!؟!؟ آیا مگر نوشداروئی دم دست اینهمه متخصص و فوق متخصص اقتصادی کشور نبود که بعد از مرگ اقتصاد کشور الآن صحبت حمایت از پول ملی بمیان میاد ؟!؟!؟!؟!؟ این درست که یک روان-پریشی مثل دونالد ترامپ ، 105 روز پیش فقط اعلام کرد یعنی فقط حرف زد و نه بیشتر ، یعنی فقط گفت که قصد داره بعد از 90 روز دیگه ایران را مورد تحریم قرار بده فقط همین . ولی واقعا چه کسانی بودند در داخل که این حرفها !!!! را بهانه قرار دادند و مسئول بروز این پس-لرزه !!!! های بعد از حرفها !!!! شدند و انهدام اقتصاد ایران را کلید زدند ؟!؟!؟!؟ هنوز دهها !!!!! روز مونده بود تا وقوع زلزله عملیاتی آینده ترامپ ولی همه چیز در کشور زیر و رو شد و دلار ، یعنی همون دلاری که ظاهرا و با بوق و کرنا از اقتصاد کشور انداخته بودیمش بیرون !!!! و سکه طلا ترمز بریدند و .....و البته از میوه و مرغ هم تا بلیت هواپیما و مسکن و خودرو و.....!!!!!! و این تراژدی لرزاننده اقتصاد کشور هنوز هم دارد اقتصاد کشور را می لرزاند ؛ حالا بعد از وعده ... بعد از 180 روز چی ؟!؟!؟!؟!؟ آیا واقعا هنوز بلای دیگری مونده که ... بر سر اقتصاد کشور آوار بشه ؟!؟!؟!؟
شاهرخ۵۰۴۴۵۱۱۶:۴۰:۱۷ ۱۳۹۷/۵/۲۹
لبو فروشی که اجاره خونه داره نون میخره پول آب و برق میده خرج مدرسه و دانشگاه فرزندش رو میده به نظر شما باید منصف باشه!!!؟؟؟؟ جناب آقای دکتر نوبخت که اون لبو فروش رو تمسخر می کنن بیان برنامه برای همون لبو فروش مستاجر با بچه محصل بده که چطور ارزون بفروشه و اموراتش بگذره!!!!؟؟؟؟ این حرفها آتیش به جیگر میزنه که یک مسئول ارشد چقدر ...و نپخته حرف می زنه!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! ایشون با این علم و ادبیات....چطور انتظار دارن مردم بهشون اعتماد کنن و دارایی شون رو در اختیار همفکرانشون بذارن!!!!؟؟؟؟؟ ولله کم سواد ترین مردم دیگه میدونن واسه زنده موندن امیدی به مسئولینه بی تدبیر و کم ....نیس و فقط توکل به خدا باید امروز رو به فردا رسوند
ناشناس۵۰۴۴۵۴۱۶:۴۰:۳۴ ۱۳۹۷/۵/۲۹
آقای نوبخت ارایه دلار رانتی به اقازادگان درست نیست و اتفاقا حرف مردم مستند و درست است خود دولت اذعان دارد که 20 میلیارد را بدون هیچ دلیلی رانت داده و ..میلیارد معلوم نیست و تعیین تکلیف آن زمان بر است تا چه زمانی ادبیات طلبکارانه دولت ادامه دارد
ایوانغرب۵۰۴۴۶۱۱۶:۴۲:۲۱ ۱۳۹۷/۵/۲۹
بله جناب نوبخت اقتصاد ما لیبرالی نیست و ... محض است. برای همینه که فقرا دارن تو رفاه به سر میبرن و هر روز از فساد و رانت ثروتمندان و مدیران دزد و گردن گلفت کم میشه. ما مردم به عینه داریم میبینیم
ناشناس۵۰۴۴۹۴۱۶:۵۴:۱۷ ۱۳۹۷/۵/۲۹
اقتصاد ما اقتصاد ....و رانت و ....و پارتی است
ناشناس۵۰۴۵۰۰۱۶:۵۶:۲۹ ۱۳۹۷/۵/۲۹
شما نئولیبرال هستید.
ناشناس۵۰۴۵۰۴۱۶:۵۸:۱۳ ۱۳۹۷/۵/۲۹
با سلام مگر به جز آقا زادگان و افرادی که رانت داشتند و مشخص هم شد، برای رفاه حال مردم هم ارز دادید؟! که ناراحت از سخن مردم می شوید
مهرداد۵۰۴۵۰۸۱۷:۰۰:۲۸ ۱۳۹۷/۵/۲۹
فرمایش آقای نوبخت معاون محترم رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه در ربط دادن میزان سهم دولت در اقتصاد به شرایط، محدوده ای بین صفر تا صددرصد را شامل میشود و در اینصورت حدود و صغور اقتصاد ازبین میرود و منجر به تهدید اساسی آزادی های فردی و مالکیت میگردد.
ناشناس۵۰۴۵۱۸۱۷:۰۳:۴۵ ۱۳۹۷/۵/۲۹
احتمالا مردم برای زندگی لاکچری آقازدگان و کسانی که از سفره انقلاب حقوقهای نجومی می گیرند و به علت ناکارۀمدی و فساد و رانت دولت در توزیع ارز 4200 تومانی باید از آقای نوبخت عذرخواهی هم نمایند !!! آقای نوبخت واقعا به خاطر رای که دادیم عذرخواهی می کنیم
ناشناس۵۰۴۵۲۴۱۷:۰۶:۰۱ ۱۳۹۷/۵/۲۹
فساد و خوش گردی آقاها و آقازاده و ذخایر نظام اعتماد را از مردم سلب کرده جناب آقای نوبخت ، وقتی شما یک رانت خوار میلیاری را ذخیره انقلاب مینامید نباید از مردم بیش ازین انتظار داشته باشید.
ناشناس۵۰۴۵۴۴۱۷:۱۶:۴۶ ۱۳۹۷/۵/۲۹
تو بری پول ملی خود به خود تقویت میشه .تا همین قدر تقویت کردی ممنونیم
ناشناس۵۰۴۵۸۸۱۷:۳۳:۴۲ ۱۳۹۷/۵/۲۹
اقتصاد فعلی کشور تابع ....محض سلطه ی بانک جهانی امپریالیستی و صندوق بین المللی پول صهیونیستی است و سیاستهای نئولیبرالیستی - فاشیستی دست راستی را پیاده سازی می نماید.
سعید ت۵۰۴۶۲۰۱۷:۴۹:۵۳ ۱۳۹۷/۵/۲۹
من در جلسه حضور داشتم. ببینید دوستان، موضوع سخنرانی الگوی توسعه ایران بود و آنچه که در این رسانه ها منعکس شده است فقط گلچینی عوام پسند از صحبتهای خوب جلسه است. آقای دکتر نوبخت گله کردند که چرا مردم، من کارشناس و شمای رسانه حمایت نمی کنیم که فضای مثبت برای مقابله با تحریم ها شکل بگیرد. لطفا کمی خودمان را جای دولتمردان بگذاریم. اگر قرار است همه چیز را مسخره کنیم، آیا دولتمرد جرأت دارد کارهای موثرتری انجام دهد؟ من ممکن است نیمه خالی لیوان را خیلی با هیجان بیشتری هم تبیین کنم ولی به منفعت ضعیفان جامعه بیاندیشیم و مسئولیت پذیرانه تر رفتار کنیم. خواسته زیادی نیست. مگر اینکه واقعا دوست داشته باشید اقتصادمان بیش از این ضربه ببیند و .... جامعه ما وقتی آسیب می خورد که ما دو قطب کاملا متضاد تشکیل بدهیم. یک عده بگویند هرچه باداباد هزینه هرچه باشد می دهیم که نوبخت و سیستمش نباشد. یک عده هم میگویند می شود با هزینه کمتر،‌ به فضا و آینده بهتر راه گشود. فقط این وسط یک ذره اعتماد و تضمین لازم است. تضمین اینکه، پس از این دوران سخت، فیل برخی انحصارطلبان و اصلاحاتچیان باندی، نخواهند بقیه را محروم نگه دارند. این تضمین اگر بیاید، باور کنید ترامپ را می نشانیم سرجاش، بهتر از اوباما هم برامون نوشابه باز می کند ترامپ. فقط، اعتماد را بسازید بزرگان . از بعد فنی، شکست دادن ترامپیون و گشودن راه توسعه، کاملا شدنی و مشخص است. از هیچ بحرانی نباید بترسیم اگر اگر الزاماتش را قبول کنیم هم اهل قدرت و هم مردم. مسئولیت دوطرفه است.
ناشناس۵۰۴۹۹۹۲۲:۱۳:۱۵ ۱۳۹۷/۵/۲۹
لطفا شما هم خودت رو جای یه قشر ضعیف بذار چند سال دولت وقت داشت تا اعتماد بخرد. آقایون اکثرا در بهترین نقاط شهر منزل دارند. صبر کنیم قراره معجزه رخ بده و اتفاق مثبتی بیفته؟؟ میفرمایید خودمان را جای دولت بذاریم؟ نمیشه دولت خودشو جای حقوق بگیران( ماهی یک و نیم! ) بذاره؟ چقدر از گرمای تابستون امسال حس کردند زیر کولر گازی؟
ناشناس۵۰۵۱۱۰۲۳:۱۳:۴۴ ۱۳۹۷/۵/۲۹
دوست عزیز حاضر در همایش خود دولت عامل بالا بردن قیمت ارز و نقدینگی است و از آن رضایت کامل دارد وقتی رئیس جمهور دستور کاهش نرخ می دهد می تواند دستور افزایش را راحت صادر نماید!!! خود دولت میلیارد دلار را راحت رانت داد و الان نمیدونم 9 میلیارد کاست و آقا زادگان با میلیارد دلار در خارج از کور به مردم دهن کی می کنند دولت همه چیز را با دلار بازار آزاد محاسبه ولی به ریال حقوق می دهد با وجود افزایش 200 درصدی ارز نرخ تورم 8 درصد است حال با این شرایط و بدون عذر خواهی و با داشتن روحیه طلبکاری انتظار همکاری دارید
ناشناس۵۰۵۳۱۲۰۲:۴۴:۱۸ ۱۳۹۷/۵/۳۰
دیگه به اینجامون رسیده ,بابا ما دربه اصطلاح شیعه علی هستیم علی کی خودش اشرافی زندگی میکرد وبعد بالای منبر ب مردم میگفت تحمل کنید و پولاتونا بدید ب خزانه تا معاویه را بنشونم سر جاش.من چهل سالمه حسرت یه ماشین داخلی ی مسافرت کیش ی ی ی ی ی های زیاد را هنوز دارم ,من با توریست های زیادی حرف زدم اکثرا کارگر و کارمند بودن توی کشورشون اومده بودن ایران گردی,ما نمیتونیم بریم مشهد خودمون ,کاش ی کم خجالت میکشیدید مردم عادی پولی برای خرید دلار و ارز ندارن,دلالها هستن میخرن ,اونها هم با خواهش دولت کوتاه بیا نیستن
ناشناس۵۰۴۶۳۲۱۷:۵۶:۴۸ ۱۳۹۷/۵/۲۹
سلام لطفا اول حقوق و مزایای خود را شفاف و مستند بگویید بعد برای لبوفروش نسخه بپیچید
ناشناس۵۰۴۷۰۸۱۸:۳۰:۵۴ ۱۳۹۷/۵/۲۹
اگر دولت تدبیر و امید متعهد شود که تا پایان دوره اش در تابستان سال ۱۴۰۰ هیچ بسته و ایده و طرح و ....... جدیدی ارائه نکند و در واقع اصلا کاری به امور مملکت نداشته باشد بی شک بالاترین حمایت را از پول ملی کرده است
ناشناس۵۰۴۷۲۳۱۸:۳۸:۵۶ ۱۳۹۷/۵/۲۹
مشکل اصلی در کاهش ارزش پول سیاست های دولت هست نه چیز دیگه بی خود آدرس غلط ندهید
ناشناس۵۰۴۸۶۲۲۰:۴۸:۱۸ ۱۳۹۷/۵/۲۹
لطفآ از دولتی ها مصاحبه نگذارید. همشون رو اعصاب ملت هستند
ناشناس۵۰۴۹۰۲۲۱:۲۱:۴۹ ۱۳۹۷/۵/۲۹
مگه این آقا قرار نبود که بره؟ مردم این آقا رو نمیخوان ایشون برا مردم نسخه پیچی میکنه!!!!
محمد۵۰۵۰۰۲۲۲:۱۶:۳۴ ۱۳۹۷/۵/۲۹
آقای نوبخت همسان سازی حقوق بازنشستگان کشوری چی شد
ناشناس۵۰۵۱۲۶۲۳:۲۲:۵۰ ۱۳۹۷/۵/۲۹
آقای نوبخت واقعا هر وقت جنابعالی و آقای روحانی متاسف و مکدر هستید بلائی بر سر ملت آوردید مثلا دفعه پیش گفتید رئیس جمهور از قیمت دلار مکدر است و سه ماهه سه برابر کردید و خود دولت کالاها رو با ارز آزاد قیمت گذاری کرده و فکر کنم الان مکدر نباشید
علی رضا۵۰۵۱۶۰۲۳:۴۶:۲۱ ۱۳۹۷/۵/۲۹
سلام. اقای نوبخت بازنشستگان همچنان منتظر اقدام شما هستند . حتما فراموش نفرمودید که تو همین سالجاری چند بار در اینمورد مصاحبه کرده اید
ناشناس۵۰۵۳۰۶۰۲:۳۵:۰۶ ۱۳۹۷/۵/۳۰
چطور مدیران بی خاصیت نجومی بگیر ک اگر زیر 24میلیون حقوق بگیرن ول میکنن میرن اشکال نداره ولی لبو فروش بدبخت بیاد صلواتی ابو بده دست مردم ,مگه نذریه
ناشناس۵۰۵۳۸۳۰۷:۰۱:۱۱ ۱۳۹۷/۵/۳۰
دین ناس علی دین ملوکهم
ناشناس۵۰۵۶۳۳۱۰:۱۲:۰۵ ۱۳۹۷/۵/۳۰
اینی که وگفتی یعنی چی ؟
ناشناس۵۰۵۸۲۸۱۱:۳۸:۱۷ ۱۳۹۷/۵/۳۰
چی ؟ !!!
سعیدروشن‌کرمانشاهی۵۰۵۵۳۴۰۹:۱۲:۰۶ ۱۳۹۷/۵/۳۰
جناب نوبخت شما بیشتربه فکراداره حزب ومهندسی انتخابات هستید تاارزش پول ملی
ناشناس۵۰۵۵۴۱۰۹:۱۹:۴۳ ۱۳۹۷/۵/۳۰
این شرایط اسفناک رو خودتون ساختید خودتون نوسان بازار ارز رو بوجود آوردید خودتون صحنه گردان وضعیت موجود جهت جبران بودجه کشور شدید خودتون بی اعتمادی مطلق برای مردم بوجود آوردید اونوقت با چه رویی به مردم فقرزده میگید دلارهاتونو به بازار تزریق کنید با چه اعتمادی با چه عملکرد صحیحی مردم بهتون دل خوش کنن ؟
ناشناس۵۰۵۷۲۶۱۱:۰۱:۲۸ ۱۳۹۷/۵/۳۰
اقای مدیر که میوه های مدیریت شما در اقصی نقاط کشور هویداست همون لبو فروش تمام نیازها و خدمات مورد نیازش از گوشت و دارو و خودرو و لوازم یدکی خودرو و لوازم خانگی و ....را به قیمت دلار روز تهیه می کند فقط دو قلم کالا مونده نان و بنزین که بزودی میوه های اون هم میرسه
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  2. بازی با کلمات

  3. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  4. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  5. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  6. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  7. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  8. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  9. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  10. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  11. اطلاعیه شماره ۳ فراجا درباره اجرای «طرح نور»  

  12. نحوه رفتار متفاوت فروشندگان در برابر پوشش حجاب مشتریان

  13. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  14. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  15. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  16. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  17. واکنش بلینکن به حادثه اصفهان/ به مجازات ایران پایبند هستیم!  

  18. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  19. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  20. برخی مسئولان بدلیل کارهای بی‌قاعده در زمینه حجاب تذکر گرفتند        

  21. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  22. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

  23. موضع رئیس عدلیه در خصوص ورود فراجا به مسئله حجاب/ اژه‌ای: در قضیه حجاب می‌توانیم بگوییم «کی بود کی بود، من نبودم؟»

  24. موفقیت ایران در ساخت موتور بنزینی ۶ سیلندر + تصاویر

  25. اشتباه برخی گروه‌ها در مقابله با توئیت فضائلی

آخرین عناوین