آخرین اخبار از سریال شمقدری+تصاویر

گروه فرهنگی الف،   3970527074

تهیه کننده و کارگردان سریال «نفوذ» گفت: ساخت دکور در شهرک غزالی ادامه دارد و این روزها مشغول ساخت دیوار سفارت آمریکا در شهرک سینمایی غزالی هستیم.

آخرین اخبار از سریال شمقدری+تصاویر

«محسن علی اکبری» تهیه کننده سریال «نفوذ» به کارگردانی جواد شمقدری در گفت‌وگو با خبرنگار رادیو و تلویزیون خبرگزاری فارس، گفت: بیش از نیمی از تصویربرداری سریال «نفوذ» انجام شده است و این روزها گروه تولید در ساوه مشغول به کار هستند و تدوین و تری جی نیز به صورت همزمان انجام می‌شود.

وی ادامه داد: به تازگی حضور بازیگران اسکاتلندی انگلیسی به سریال نفوذ قطعی شده است. اولین نفر از این بازیگران خارجی تا دو هفته دیگر جلوی دوربین خواهد رفت. سه نفر دیگر که از بازیگران مربوط به سایت جاسوسی کبکان هستند از دو ماه دیگر بازیشان آغاز می‌شود. همچنین دو نفر باقی مانده در نقش سفیر و معاون سفیر در سفارت آمریکا مقابل دوربین خواهند رفت. آخرین بازیگری که به گروه نفوذ اضافه شد، امیرمحمد زند بود و در فازهای بعدی که وارد سفارت می‌شویم بازیگران جدیدی هم خواهیم داشت.

علی اکبری توضیحی درباره حضور این بازیگران خارجی ارائه کرد و افزود: درست است که میان‌ آمریکا و انگلیس با ایران اختلافاتی وجود دارد، اما اینها میان هنرمندان خارجی اینطور نیست و جالب است بدانید هالیوود مخالف دولت ترامپ است و نگاه مردم و جامعه هنری آنها با مواضع دولتشان یکی نیست. 

این تهیه کننده همچنین بیان داشت: مقصد بعدی گروه تولید شهرستان گنبد است و بخشی از بازیگرانمان در آنجا ثابت و بخشی دیگر نیز اضافه می‌شوند. 

علی اکبری درباره ساخت دکورهای سریال «نفوذ» در شهرک سینمایی غزالی نیز گفت: ساخت دکور در شهرک غزالی ادامه دارد و این روزها مشغول ساخت دیوار سفارت آمریکا در شهرک سینمایی هستیم. به این دلیل که نمی‌توانیم از بخش‌های خارجی لانه جاسوسی واقع در خیابان طالقانی استفاده کنیم و هم اینکه این ساختمان در این سالها دچارت تغییراتی در بنای بیرونی خود شده است، ترجیح دادیم تا دکور آن را بسازیم.

به گزارش فارس، سایر لوکیشن‌های این سریال عبارتنداز: باشگاه ساواک در خیابان دربند، بازار- امامزاده در امامزاده اسمعیل، بیمارستان در بیمارستان عمل، پشتیبانی در خجیر، خانه پرویز در انقلاب، خانه تیمی جدید قداییان در خیابان رشت، خانه تیمی سرخو در امین حضور، خانه دانشفر در امین حضور، خانه مایکل مترینکو در میدان قزوین، خوابگاه دانشجویی دختران در خیابان رشت، خوابگاه دانشجویی مهدی در بیمارستان عمل، خیابان تهران در کروماکی دربند، خیابان مقابل خانه تیمی در شهرآرا کوچه هفت آسمان، دادستانی تهران در خیابان ایتالی، ستاد مرکزی قداییان در خیابان رشت، کپکان در خجیر، کمیته تهران در بیمارستان عمل، کوره پزخانه در مرنضی گرد، محله ارمنی‌ها در خیابان مالک اشتر، پارک در پارک جمشیدیه، حرم عبدالعظیم، حوزه علمیه در چهارراه سیروس، خانه ایزدی در دفتر هفت آسمان، خانه نفیسی در میدان سپاه، دانشگاه تهران در دانشکده دامپزشکی، ساختمان ساواک در دانشکده دامپزشکی، کارواش در شهرآرا- کوچه هفت آسمان، مسجد تهران در میدان گمرک، هتل تخت جمشید، اتوبان کرج، خانه امیر انتظام در دربند اشاره کرد که تمامی در تهران بودند.

این پروژه بر اساس استنادهای موجود در سیستم کشور قبل از انقلاب و به نوعی برخورد نیروهای انقلابی با فضاهایی که در اختیار جاسوسی امریکا بعد از انقلاب بود بر اساس استنادهای تاریخی است و مشاور فیلم نامه و ناظر کیفی مهدی ارگانی است که از مطلعین این حوزه است و تقریبا تمامی موارد مد نظر با تائید او پیش رفته است. نفوذ با این هدف ساخته می‌شود که تاثیر منفی حضور بیگانگان را در داخل کشور به تصویر بکشد و در نهایت می‌خواهد برای نسل جوان و نوجوان این سوال را پاسخ دهد که چرا به سفارت امریکا لانه جاسوسی می‌گویند. ما در سریال می‌بینیم که سایت‌های مختلف جاسوسی در اقصی نقاط کشور، مثل سایت کپکان کارش جاسوسی است و گزارش‌هایش را به طور کامل تحویل سفارت آمریکا می‌داده است و از آنجا به وی آی ای منتقل می‌کردند.

داستان این سریال ۳۰ قسمتی به سال 57 مربوط می‌شود و به مدت 8 ماه در مقطع انقلاب، نفوذ آمریکایی‌ها را در عرصه‌های مختلف نظام پهلوی و بحث قانون کاپیتولاسیون نشان می‌دهد. در مجموع این سریال دخالت‌های آمریکا در ایران را نشان می‌دهد و قانون کاپیتولاسیون را زیر سوال می‌برد که این چه قانونی بود که به نفع آمریکایی‌ها تصویب شده بود که هر کاری می‌خواستند در کشور انجام می‌دادند. تمام مباحث مطرح شده در سریال بر اساس مستندات تهیه شده است. دو قشر در انقلاب اسلامی ایران تاثیر بسیاری داشتند جوانان و دانشجویان که در این سریال در قالب ملودرام و داستان‌های مجزا به آنها نگاه خاص و ویژه‌ای شده است. این احتمال وجود دارد تا نسخه سینمایی این اثر هم تولید شود. 

«نفوذ» در سه فاز پیش‌بینی شده، فاز یک از پیش از انقلاب شروع می‌شود و تا تسخیر لانه جاسوسی را روایت می‌کند. فاز‌های بعدی هم به حوادث حین گروگانگیری تا کودتای نوژه و آغاز جنگ تحمیلی که با حمایت آمریکا صورت گرفت، می‌پردازد و تولید فاز اول دو سال به طول می‌انجامد. تصاویر مربوط به فاز اول در تهران، فاز دوم در روستای قرق آباد، فاز 3 در خجیر، فاز 4 در گنبد و مشهد و همچنین فاز 5 در تهران ضبط خواهد شد. سری دوم این سریال هم قرار است ساخته شود و در این سری داستان از تسخیر لانه جاسوسی آغاز شده و تا پایان جنگ تحمیلی ادامه دارد.

امین اسکندریان (مهدی نقش اول سریال)، کیمیا اکرمی (محبوبه نقش اول زن)، احمد نجفی (پرویز)، حمید گودرزی (نفیسی)، رحیم نوروزی (سُرخو)، علیرام نورایی (بکتاش)، صالح میرزا آقایی (سرهنگ شریف زاده)، شهره لرستانی (مادر محبوبه)، زهرا سعیدی (مادربزرگ مهدی)، حجت‌الاسلام سیدمحسن هاشمی (استاد حوزه علمیه و نماینده امام خمینی)، جلیل فرجاد (دانشفر)، ماشاله شاه مرادی (حاج عرفان)، کاوه سماک باشی (سروان عباسی)، امیرمحمد زند (حجت الاسلام سید عباس موسوی قوچانی)، یلدا افشاری‌نیا (مهناز)، شیوا بلوچی (شهره)، نجوا صاحب الزمانی (ثریا)، فاطمه بیگی (ناهید)، محمد جواد جعفرپور (قاسم)، جلال فاطمی (سرهنگ دیویس) بازیگران ایرانی این سریال و فیلیپ ساترکین (مایکل مترینکو)، سامی بابو (چارلز جونز) از بازیگران خارجی این سریال هستند. صالح میرزا آقایی، حمید گودرزی نقش نفیسی، رحیم نوروزی صلح‌گو، جلیل فرجاد در نقش روحانی، علیرام نورائی، احمد نجفی نقش پرویز و ... نقش‌هایی بازی می‌کنند که اینها عینا واقعی است. 

سایر عوامل این سریال عبارتند از: نویسنده و کارگردان جواد شمقدری، مهدی ارگانی مشاور و ناظر پروژه، محمود غلامی مجری طرح، عبدالحمید قدیریان مدیر هنری، روح انگیز شمس سرپرست گروه کارگردانی، حمیدرضا همتی مدیر برنامه ریزی و دستیار اول کارگردان، هادی شلال وند مدیر تصویربرداری، شهریار بحرانی مدیر تدوین، مهدی اسدی تدوین، داریوش صالحیان طراح گریم، بابک اخوان مدیر صدابرداری، مجید علی اسلام طراح صحنه،‌ داوود رسولیان طراح جلوه‌های ویژه میدانی، امیر کاملان و زرگر زرین جلوه‌های کامپیوتری، حسین کشاورزی جانشین مدیر تولید، علی علی اکبری دستیار تولید، اصغر جبارپور مدیر تدارکات، امیرحسین مدرس دستیار برنامه ریز، مهدی نبی زاده عکاس.

به گزارش فارس، مشاور فیلم نامه سریال «نفوذ» مهدی ارگانی، مجری طرح محمود غلامی، مدیر هنری عبدالحمید قدیریان. نویسنده و کارگردان جواد شمقدری هستند. این سریال در 30 قسمت 45 دقیقه ای در بهمن ماه سال 97 پخش می‌شود.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

  2. فایل صوتی لو رفته از «عبدالله مهتدی» درباره آرزوی تجزیه ایران

  3. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

  4. تنها راه پیش پای اقتصاد ایران

  5. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

  6. فقر، بزرگی ما را می‌بلعد!

  7. پیشنهاد عجیب افزایش ۲۲درصدی دستمزد کارگران برای ۱۴۰۳ از سوی وزیر کار

  8. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

  9. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

  10. دیر اما قابل‌توجه ...

  11. نارضایتی عباس موزون از زمان پخش برنامه زندگی پس از زندگی

  12. هدف قراردادن کشتی اسرائیلی و ناوشکن آمریکایی توسط ارتش یمن

  13. به زودی در این زمین مسکن ملی احداث می شود !

  14. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

  15. دستگیری عاملان انتشار فیلم درمانگاه قم | نخستین اعترافات متهمان

  16. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

  17. آزمونی بزرگ برای دولت رئیسی

  18. قبور لاکچری

  19. المیرای ۷ ساله کجاست؟!

  20. تورم نقطه به نقطه نسبت به اول سال ۲۲ درصد کم شد/ رشد اقتصادی به ۴.۵ درصد رسید

  21. پشت پرده ادعای جدید گروه «هفت» علیه ایران چیست؟

  22. حکایت چرخی که هزاران بار اختراع می شود!..

  23. آخرین وضعیت مذاکره نمایندگان کارگری و کارفرمایی

  24. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

  25. یمنی ها فراتر از تصور !

آخرین عناوین