احمد توکلی به رهبر انقلاب نامه نوشت و از تدبیر ایشان برای حل مشکلات اقتصادی تشکر کرد/ آمادگی دیده‌بان شفافیت و عدالت برای همکاری با قوا

گروه سیاسی الف،   3970527065 ۲۴ نظر، ۰ در صف انتشار و ۵۳ تکراری یا غیرقابل انتشار

احمد توکلی نامه‌ای به رهبر معظم انقلاب نوشت و ضمن تشکر از ایشان برای دادن اختیارات ویژه به روسای قوای مجریه و قضائیه برای مرتفع نمودن هرچه سریعتر مشکلات اقتصادی و مبارزه با مفاسد اقتصادی از آمادگی سازمان دیده بان شفافیت و عدالت در این راستا خبر داد.

احمد توکلی به رهبر انقلاب نامه نوشت و از تدبیر ایشان برای حل مشکلات اقتصادی تشکر کرد/ آمادگی دیده‌بان شفافیت و عدالت برای همکاری با قوا

به گزارش الف، احمد توکلی، رئیس هیات مدیره دیده بان شفافیت و عدالت در نامه ای به رهبر معظم انقلاب از دادن اختیارات ویژه به روسای قوای مجریه و قضائیه برای مرتفع نمودن هرچه سریعتر مشکلات کنونی اقتصادی کشور و همچنین مبارزه با مفاسد اقتصادی از ایشان تشکر نمود و اعلام کرد سازمان مردم نهاد دیده بان شفافیت و عدالت نیز درخدمت به مردم و همکاری با قوای کشور تمام همت خویش را بکار خواهد بست.

توکلی در این نامه نوشته است: البته واگذاری این اختیارات، نه به معنای این است که مشکلات عدیده‌ای که بر دوش مردم سنگینی می‌کند، منشأ بیرونی دارد و حاصل جنگ اقتصادی است و نه نارسایی‌ها و ناتوانی‌های قوا در انجام وظائفشان، همه به دلیل فقدان اختیارات بوده است؛ بلکه چون خباثت و کینه‌توزی آمریکا که علیه ملت ایران اوج تازه‌ای یافته است، این گشایش‌ها را ضروری ساخته است.

به گزارش الف، متن این نامه شرح زیر است:

رهبر بزرگوار، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای آدام الله عزه

با عرض سلام و ارادت

خدا را شاکریم که خبرگان ملت قانون اساسی را چنان تدوین کردند که حرف آخر در گرفتاری‌ها را کسی می‌زند که عزم و حزم را با هم دارد و درد مردم برایش گران است و دستی به ریسمان اسلام دارد و دستی در دست مردم.

خدا را شاکریم که رهبری که همیشه بر اجرای قانون پای فشرده است، از بهره‌گیری از قدرت قانونی و شرعی خویش برای رفع موانع در اوضاع استثنایی غفلت نمی‌ورزد. درخواست زمان شناسانه روسای قوای مجریه و قضائیه برای اختیارات ویژه و موافقت حضرتعالی، دو مصداق از این فرصت شناسی است.

اختیارات داده شده به رئیس‌جمهور محترم از طریق جلسه سران سه قوه برای هر کس که دوش زیر بار وظیفه اجرایی داده باشد، روشن است که در این وضعیت دست دولت باید بازتر می‌شد و اختیارات واگذار شده به رئیس محترم قوه قضائیه، برای همه کسانی که با سختی‌های مبارزه با ساختارهای فسادزا و شبکه‌های سازمان یافته از مفسدان آشنا هستند، آشکار است که این گشایش حق است.

ما چنین دریافته‌ایم که آنچه در این دو حرکت، حضرتعالی بر آن ایستاده‌اید، یکی مبارزه با فساد و مفسدان در همه ارکان حاکمیت و بخش خصوصی است، به ویژه خطا یا خیانت صاحب منصبان و مدیرانی که فساد در بخش خصوصی را ممکن می‌سازند؛ و دومی مبارزه و کار خستگی‌ناپذیر برای رفع مشکلات معیشتی و اقتصادی مردم در دوران جنگ سخت اقتصادی آمریکا علیه اسلام، ایران و ملت ایران است. البته واگذاری این اختیارات، نه به معنای این است که مشکلات عدیده‌ای که بر دوش مردم سنگینی می‌کند، منشأ بیرونی دارد و حاصل این جنگ است و نه نارسایی‌ها و ناتوانی‌های قوا در انجام وظائفشان، همه به دلیل فقدان اختیارات بوده است؛ بلکه چون خباثت و کینه‌توزی آمریکا که علیه ملت ایران اوج تازه‌ای یافته است، این گشایش‌ها را ضروری ساخته است.

ما همچون حضرتعالی به این امور مهم باور داریم و مانند شما به نیروی مردم و گروه‌های مردمی و ظرفیت‌های داخلی معتقدیم و سران سه قوه بلکه تمام سه قوه را به این امر مهم توجه می‌دهیم. وقت تنگ است و انتظار از سران قوا بسیار و بحمدالله اختیارات کافی و امید به پیروزی وافی. سازمان دیده بان شفافیت و عدالت با تأسی به حضرتعالی در خدمت به مردم و همکاری با قوای کشور انشاء الله تمام همت خویش را بکار خواهد گرفت.

با احترام
احمد توکلی

رئیس هیئت مدیره دیده‌بان شفافیت و عدالت

دیدگاه کاربران

ناشناس۴۹۹۴۸۲۱۱:۱۸:۵۵ ۱۳۹۷/۵/۲۷
چرا سیستم درست نباشد که نیازی به دخالت رهبر نباشد؟ مگه همه دنیا مشکلاتشون رو با رجوع به رهبر حل میکنن؟
ناشناس۴۹۹۵۰۳۱۱:۳۰:۵۷ ۱۳۹۷/۵/۲۷
رهبر معظم انقلاب با سخنان شفاف اخیر خود تکلیف سه قوه به ویژه قوه قضائیه را در برخورد با فساد و مفسدین اقتصادی روشن کردند. بنابراین مردم نمی‌توانند مدت زمان زیادی منتظر محاکمه افراد فاسد بمانند.
ناشناس۵۰۰۰۶۴۱۵:۴۲:۲۶ ۱۳۹۷/۵/۲۷
یعنی قبل از اینکه رهبر بگه این ، اینا نمیدونستن وظیفشون چیه ؟
ناشناس۴۹۹۵۱۲۱۱:۳۳:۱۷ ۱۳۹۷/۵/۲۷
خداوند را بابت برخورداری از نعمت بزرگ رهبری همچون امام فعلی جامعه امام خامنه‌ای هزاران مرتبه شاکریم. رهبری که سخنان حکیمانه‌شان آرامش بخش است.
ناشناس۴۹۹۶۱۰۱۲:۱۷:۲۶ ۱۳۹۷/۵/۲۷
واقعا اگر سخنان حکیمانه و رهنمود های ایشان نبود کشور با بیکاری و مشکلات اقتصادی و تورم و مسائل سیاسی بزرگتری در صحنه بین المللی روبرو می شد.
ناشناس۴۹۹۹۵۴۱۴:۵۰:۴۲ ۱۳۹۷/۵/۲۷
١-بايد قوانين طوري صريح و قاطع و شفاف باشد كه بستر فساد كاهش يابد ٢- رابطه و فاميل بازي در مديريت كشور قطع شود ٣- تمامي اركانها و ستادهاي اجرايي و بنيادها و هرسازمان اقتصادي دولتي و شبه دولتي بايد حساب دخل و خرج خود را بصورت ترازنامه در اختيار: الف -دفتر رهبرى ب- نمايندگان منتخب ملت در مجلس ج-سازمان بازرسي كل كشور د-حفاظت و اطلاعات و بازرسي هر دستگاه ه- مهمتر از همه در اختيار مطبوعات جهت به سمع و نظر ملت ايران و-روشن و شفاف بودن وضعيت تابعيتي كليه مسئولين و مديران و هر مدير و خانواده اش در هر وزارتخانه و شهرداريها ووووو
ناشناس۵۰۰۳۲۰۱۸:۲۰:۵۱ ۱۳۹۷/۵/۲۷
خدا را شکر که رهبری حکیم داریم اگر نبود صحبتهای حکیمانه ایشان در دنیا حرفی برای گفتن نداشتیم
ناشناس۴۹۹۴۹۵۱۱:۲۷:۰۴ ۱۳۹۷/۵/۲۷
اگر سران سه قوه واقعا به دنبال حل مشکل باشد باید پا روی منافع حزبی و جناحی گذاشته، مسئولا ناتوان را کنار بگذارند و با میدان دادن به نیروهای پرکار و دلسوز شرایط پیشرفت کشور را فراهم سازند.
ناشناس۴۹۹۴۹۷۱۱:۲۸:۱۷ ۱۳۹۷/۵/۲۷
اگر دولت و دولتی‌ها به توصیه‌های رهبر معظم انقلاب گوش می‌کردند شاهد این وضع فعلی کشور نبودیم راه برون‌رفت از مشکلات باز هم پیروی از رهنمودهای ایشان است. مسئولان کج‌اندیش لج‌بازی را کنار بگذارند و به فکر منافع ملی باشند.
محمود۴۹۹۵۰۱۱۱:۲۹:۵۲ ۱۳۹۷/۵/۲۷
با سلام خدمت جناب دکتر توکلی که تلاشهای حضرتعالی جهت مبارزه با رانت و فساد ستودنی و قابل تقدیر است فقط یک سوال چرا به دست داشتن خودرو سازان در مسئله گرانی و احتکار خودرو ورود نمی کنند؟ اینکه خودرو ساز خودرو رو پیش فروش می کند بدون اینکه قیمت انرا بیان کند آیا از نظر حقوقی معامله ابطال نمی باشد
ناشناس۴۹۹۵۶۰۱۱:۵۵:۲۸ ۱۳۹۷/۵/۲۷
در کمربندی استان سمنان و مشهد اتوبوس‌های ... در پارکینگ‌های این شرکت احتکار شده است، امیدوارم مأموران سری هم به این پارکینگ‌ها بزنند و با متخلفان برخورد قاطعی بکنند. احتکار این اتوبوس‌ها قیمت‌شان را از مرز یک میلیارد تومان هم گذرانده است.
ناشناس۴۹۹۵۵۲۱۱:۵۳:۳۷ ۱۳۹۷/۵/۲۷
مشكلات اقتصادي كه حل نشده هرموقع دلار شد ٣٠٠٠تومن يا پايين تر از ان ميشه گفت مشكلات حل شده
بنده خدا۴۹۹۵۸۲۱۲:۰۷:۵۱ ۱۳۹۷/۵/۲۷
دقیقا کار دیدبان شفافیت و عدالت چیه حوزه کاریش چیه ؟ چطوری میشه باهاشون در ارتباط بود؟ والا الان6ماه هست دنبال یه شکایت هستم تو دیوان عدالت اداری کلا هیچ جوابی نمیدن نکنه این دیدبان شفافیت هم مثل همونه ؟
ناشناس۴۹۹۸۱۲۱۳:۳۷:۵۸ ۱۳۹۷/۵/۲۷
واقعاد این همه تدبیر و درایت و خیلی چیزای خوبه دیگه میشه تو ی نفر جمع شده باش. خدا جون مگ داریم
ناشناس۴۹۹۸۵۲۱۳:۵۹:۰۴ ۱۳۹۷/۵/۲۷
جناب آقاي توكلي من يك شركت توليدي هستم كه مي بايست مواد اوليه و ماشين آلات خط توليد از خارج از كشور وارد نمايم اولا كه بخشي از كالاي وارد شده اين شركت به دليل قوانين جديد بانك مركزي و پرداخت مابه تفاوت نرخ ارز آزاد و دولتي درگمرك بلاتكليف است و علي رغم قولهاي مسئولين در رسانه ها در خصوص معافيت پرداخت ما به تفاوت براي مواد اوليه و ماشين آلات توليدي عملا هنوز بخشنامه اي به گمركات ابلاغ نشده است و همچنان شركتهاي توليدي بلاتكليف هستند. در خصوص كالاهاي جديد نيز فرايند ثبت سفارش بسيار پيچيده و طولاني شده است و عملا اين شركت بعد از تصويب بررسي ثبت سفارش توسط وزارت صمت يك عدد ثبت سفارش هم نتوانسته انجام دهد و كليه ثبت در وزارت صمت دپو شده است. خواهشمندم پيگيري بفرمائيد با اين اوصاف وضعيت اقتصاد و توليد و صنعت پيچيده تر مي شود.
ناشناس۴۹۹۹۶۶۱۴:۵۶:۴۲ ۱۳۹۷/۵/۲۷
چرا به مردم عادی فرصت نمیدهند دو میلیون تومان وام را 5میلیون میگیرندوبا اولین قسط پرداخت نشده یقه ضامن ذا میگیرند ودیر کرد هم داره
ناشناس۵۰۰۲۹۰۱۸:۰۱:۲۱ ۱۳۹۷/۵/۲۷
والله اگه درایت امام خامنه ای نبودند معلوم نبود چه بلایی سرمان می امد از بی خیالی بعضی مسئولین
ناشناس۵۰۰۳۷۴۱۸:۵۵:۰۱ ۱۳۹۷/۵/۲۷
هرگاه ارزش پول ملی که در مدت چند ماه نصف شد و قدرت خریدمزد بگیران به جای اولش برگشت اونوقت میشه گفت دولت کاری انجام داده هنوز که .....
عباس۵۰۲۲۴۵۱۷:۱۳:۲۹ ۱۳۹۷/۵/۲۸
ارزش پول ملی به یک سوم تنزل کرد و ایکاش فقط نصف میشد. مثل اینکه از قیمت ارز بی خبرید؟
ناشناس۵۰۰۸۶۸۰۱:۴۷:۵۳ ۱۳۹۷/۵/۲۸
آقای توکلی با یک گل بهار نمی شود. با یک دیده بان شفافیت مشکل فساد حل نمی شود. سیاست های داخلی و خارجی ما مشکل گشای اقتصاد نیست همینطور که در این چند دهه این مشکلات با این سیاست ها حل نشده. اصلاحات ساختاری ...انجام باید بگیرد.
ناشناس۵۰۰۹۱۹۰۳:۵۶:۵۹ ۱۳۹۷/۵/۲۸
دولت باید در اسرع وقت کالاهای اساسی رو جیره بندی بکنه. این یک گام مهم در جلوگیری از رانت خواری و فساد و توزیع عادلانه این نوع کالاهاست. اگر هم نیت اینه که ادای اقتصاد های باز رو در بیارن باید دستمزد ملت رو به دلار به هزینه هاشون نزدیک کنند.
ناشناس۵۰۱۰۳۱۰۷:۵۲:۴۱ ۱۳۹۷/۵/۲۸
40 سال است با صادرات تک محصول نفت و بدون توجه به توان داخلی و سرمایه ملی ,اتفاقی در کشور افتاد که با یک امضای ترامپ اینطور اقتصاد کشور متزلزل می شود
امید۵۰۱۲۳۳۰۹:۳۸:۲۶ ۱۳۹۷/۵/۲۸
اینقدر که ما خودمون رو تحقیر میکنیم باور کنید هیچ جای دنیا نمیکنند. ما در بسیاری از حوزه ها کالا های صادراتی قابل توجهی داریم.
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. بازی با کلمات

  2. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  3. ۳۲ هزار مجوز استخدام فرزندان شهدا و ایثارگران اخذ شد

  4. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  5. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  6. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  7. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  8. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  9. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  10. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  11. اطلاعیه شماره ۳ فراجا درباره اجرای «طرح نور»  

  12. منظور: افزایش دائم دستمزدها به ‌رفاه مردم کمک نمی‌کند

  13. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  14. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  15. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  16. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  17. واکنش بلینکن به حادثه اصفهان/ به مجازات ایران پایبند هستیم!  

  18. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  19. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  20. سردار حاجی زاده با تسلیحات قدیمی و حداقلی به اسرائیل حمله کردیم /از موشک های هایپرسونیک ۲ استفاده نشد

  21. برخی مسئولان بدلیل کارهای بی‌قاعده در زمینه حجاب تذکر گرفتند        

  22. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  23. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

  24. موضع رئیس عدلیه در خصوص ورود فراجا به مسئله حجاب/ اژه‌ای: در قضیه حجاب می‌توانیم بگوییم «کی بود کی بود، من نبودم؟»

  25. اشتباه برخی گروه‌ها در مقابله با توئیت فضائلی

آخرین عناوین