تبعیت از آمریکا و دودی که به چشم العبادی می‌رود

گروه جهان الف،   3970521094 ۵۳ نظر، ۰ در صف انتشار و ۴۳ تکراری یا غیرقابل انتشار

واکنش سخت و قاطع رهبران سیاسی، احزاب، تشکل‌ها و عموم مردم عراق در حمایت از ایران نشان می‌دهد آن‌ها مخالف تحریم‌های یک‌جانبه آمریکا علیه کشورمان هستند.

تبعیت از آمریکا و دودی که به چشم العبادی می‌رود

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، به دنبال اقدامات یک‌جانبه‌گرایانه ایالات متحده آمریکا علیه کشورمان، دونالد ترامپ اردیبهشت ماه امسال از توافق هسته‌ای با ایران خارج شد و دستور احیای تحریم‌ها علیه ایران را صادر کرد. در همین راستا بامداد سه شنبه هفته گذشته دور نخست از تحریم‌های این کشور علیه جمهوری اسلامی آغاز شد.

این موضوع واکنش‌های متفاوتی از سوی کشورهای مختلف به‌ویژه همسایگان کشورمان به دنبال داشت. در این چهارچوب اواخر هفته گذشته بود که حیدرالعبادی، نخست‌وزیر عراق، در کنفرانسی مطبوعاتی در خصوص تحریم‌های آمریکا علیه ایران و رویکرد عراق در قبال آن عنوان کرد که مخالف تحریم در منطقه است و تحریم را خطایی راهبردی و نادرست خواند، اما گفت که برای حفظ منافع مردم خود به آن پایبند خواهد بود. وی در ادامه با تاکید بر اینکه کشورهای بزرگتر از ما نیز به تحریم‌های آمریکا پایبند بوده‌اند و اگر ما بر خلاف آنها عمل کنیم شکست خواهیم خورد، گفت: من به‌عنوان نخست وزیر عراق نمی‌توانم موضعی را اتخاذ کنم که به ضرر شهروندان عراقی تمام شود.

تنها چند ساعت پس از این اظهارات در فضای سیاسی این کشور موجی به راه افتاد که به تحلیل چرایی این موضع‌گیری می‌پرداخت. تعداد زیادی از چهرهای مشهور عراقی نیز در واکنش به این اظهارات، ضمن یادآوری همسایگی و کمک‌های ایران به عراق در دوران تهاجم داعش به این کشور، تصریح کردند که عراق باید در چنین شرایطی از ایران حمایت کند.

اعلام تبعیت از آمریکا دودی به چشم حیدر العبادی

واکنش مقامات و احزاب سیاسی عراق نسبت به تحریم‌های آمریکا علیه ایران

شخصیت‌های مختلف سیاسی از جمله فؤاد معصوم، رئیس جمهور، سید عمار حکیم، رهبر جریان حکمت ملی، نوری مالکی، معاون رئیس جمهور، همام حمودی، رهبر مجلس اعلی، مقتدی صدر، رهبر جریان صدر و ائتلاف سائرون و بسیاری از سازمان‌ها، نهادها و احزاب از جمله حزب فضیلت، جنبش اراده، جنبش کتائب سید الشهدا، عصائب اهل الحق، مقاومت اسلامی نجبا و سازمان بدر نیز با محکوم کردن اقدام یکجانبه آمریکا در خروج از برجام و تحریم ایران، بر عدم پیروی عراق از این تحریم‌ها تاکید کردند.

در این خصوص عمار حکیم رهبر جریان حکمت ملی نیز در واکنش به این اظهارات عنوان کرد: اعمال تحریم‌های یکجانبه آمریکا علیه ایران زیر پا گذاشتن اراده بین‌المللی، تفاهم‌نامه و تعهدات امضا شده است. وی با معرفی ایران به‌عنوان عمق استراتژیک عراق گفت: جمهوری اسلامی ایران در معرض فشار، تحریم و حمله‌ای است که اقتصاد و نظام سیاسی آن را هدف قرار داده؛ از همه می خواهم که در این بحران کنار جمهوری اسلامی ایران بایستند و این کشور را یاری کنند. در این بحران عراق باید راه تنفسی برای ایران باشد؛ وظیفه دینی و اخلاقی ما ایستادن در کنار جمهوری اسلامی ایران است چرا که این کشور در کلیه بحران‌ها کنار ما ایستاد.

نگاهی به مواضع مقامات و مردم عراق در حمایت از ایران مقابل تحریم‌های آمریکا

مقتدی صدر نیز به‌عنوان رهبر جریان صدر و ائتلاف السائرون در بیانیه‌ای اعلام کرد که عراق به‌طور خاص و منطقه به طور عام شرایط سخت و ناگواری را به دلیل سیاست‌های تحریمی آمریکا علیه ملت‌های مظلوم می‌گذرانند، اگر آمریکا این تصمیمات خود را کنار نگذارد ما در برابر خسارت‌هایی که به ملت‌های منطقه وارد می شود دست بسته و ساکت نخواهیم ماند. ما اقدامات آمریکا علیه جمهوری اسلامی ایران و تمامی تحریم‌های یکجانبه علیه ملت‌ها را محکوم می کنیم و دولت‌های منطقه و جهان را نیز به محکوم کردن آن فرامی خوانیم. محاصره و فشار اقتصادی اقدامی نادرست، غیر قانونی، انتقام جویانه، ظالمانه و بدون هیچ گونه مشروعیت بین المللی و غیرقابل توجیه است چرا که خارج از چارچوب سازمان ملل انجام شده است.

نگاهی به مواضع مقامات و مردم عراق در حمایت از ایران مقابل تحریم‌های آمریکا

فواد معصوم رئیس‌جمهور عراق نیز در واکنش به تحریم‌های آمریکا علیه ایران گفت: شرایط فعلی عراق و طبیعت روابط پر منفعت آن با ایران، پایبندی بغداد به تحریم‌ها علیه تهران را سخت می‌کند. عراق در درگیری‌های فعلی نباید با یک طرف علیه طرف دیگری باشد و فشار زیاد بر ایران ممکن است نتایجی به دنبال داشته باشد که بر وضعیت منطقه و به‌ویژه همسایگان جمهوری اسلامی ایران از جمله عراق تاثیر گذارد.

وزارت خارجه عراق نیز در بیانیه‌ای با محکوم کردن اقدامات یکجانبه آمریکا، از جامعه جهانی خواست تا با فشار آوردن بر این کشور مانع ادامه این سیاست‌ها شوند. سخنگوی دستگاه دیپلماسی عراق روز چهارشنبه در بیانیه‌ای رسمی اعلام کرد که تحریم‌ها علیه ایران از حیث اقتصادی و اجتماعی تاثیرات منفی بزرگی بر کشورهای همسایه آن از جمله عراق خواهد گذاشت .در این بیانیه ضمن تقدیر از مواضع جمهوری اسلامی ایران در حمایت از عراق در مقابله و مبارزه با تروریسم آمده است که عراق هرگز مواضع شرافتمندانه همسایه خود، ایران  را در این خصوص از یاد نمی برد. همچنین وزارت خارجه عراق با اصل محاصره اقتصادی علیه هر کشور دیگر مخالف است زیرا معتقد است که ضرر محاصره‌ها در درجه نخست متوجه‌ اقشار مختلف مردم می شود.

حمایت ملت عراق از ایران

موج حمایت از ایران در مقابل تحریم‌های آمریکا تنها در سطح مقامات سیاسی و نظامی و نیز احزاب و تشکل‌ها محدود نماند و ملت عراق نیز به این موضوع واکنش نشان داد. کاربران در شبکه‌های مجازی، ضمن تقبیح واکنش عبادی در حمایت از تحریم‌های آمریکا علیه کشورمان یادآور شدند که ایران در شرایط سخت در کنار ملت عراق بوده و اکنون زمان آن است که عراق نیز جبران کند به خصوص اینکه این تحریم‌های ظالمانه تنها از سوی یک کشور و برخلاف تمام موازین بین المللی صورت می‌گیرد.

برخی از کاربران این شبکه اجماعی با هشتگ 'متضامن مع الشعب الایرانی' (اعلام همبستگی با مردم ایران) نوشتند ما در ازای ایستادگی ایران به هنگام سختی‌ها در کنار عراق احساس مسئولیت کرده و تحریم‌های آمریکا را محکوم می‌کنیم.

العبادی به دنبال حفظ قدرت خود است

حسین رویوران کارشناس مسائل غرب آسیا درباره حمایت‌های مقامات و مردم عراق از ایران در قبال تحریم‌های آمریکا علیه کشورمان معتقد است، مقامات و سیاست‌مداران عراقی با اتخاذ واکنش‌های منفی در قبال مواضع حیدرالعبادی ثابت کردند که مخالف تحریم‌های یکجانبه امریکا علیه ایران هستند.

کارشناس مسائل غرب آسیا درباره اقدام حیدرالعبادی در حمایت از تحریم‌ها علیه ایران اعتقاد دارد، این اقدام و موضع‌گیری نخست وزیر عراق در راستای جلب خشنودی  و حمایت آمریکایی‌ها انجام شده است تا در سایه آن بتواند در مقام نخست‌وزیر باقی بماند. در حالی که دود این اقدام غیر انسانی و ماجراجویانه تنها به چشم خودش رفته و به طور قطع آخرین برگه او برای بازگشت به پست نخست وزیری را سوزانده است.

سخن آخر

در مجموع اظهارات نخست‌وزیر عراق در خصوص تحریم یکجانبه آمریکا علیه ایران و پیروی از آن با هر نیت و هر محاسبه ای که صورت گرفته  باشد با واکنش سخت و قاطع رهبران سیاسی، احزاب و تشکل ها و نیز عموم مردم عراق روبرو شد و نشان داد علیرغم بسیاری از فراز و نشیب‌های چند دهه گذشته بین ایران و عراق، ملت‌های دو کشور در کنار هم بوده و برای ثبات و امنیت و نیز موفقیت دو کشور تلاش خواهند کرد.

تحلیل‌گران درباره این اقدامات ضد و نقیض مقامات عراقی در مورد تحریم‌های آمریکا علیه ایران معتقدند، مواضع حیدرالعبادی را می‌توان به‌عنوان مانوری سیاسی برای تقویت جایگاه متزلزل خود در آینده دولت عراق دانست. در واقع او با اعلام پایبندی خود به تحریم‌های یکجانبه آمریکا به دنبال کسب حمایت‌های آمریکا و عربستان برای تصدی مجدد مقام نخست وزیری است. در حالی که کارشناسان معتقدند نخست وزیر عراق با این اقدام خود تنها موجب شد که بحث حذف او از حزب الدعوه عراق مطرح شود.

شاید در ابتدای امر برخی کشورها از جمله آمریکا یا عربستان سعودی از این موضع گیری خرسند شده باشند اما سیر ماجرا نشان داد که هنوز برای قضاوت‌های زود هنگام و استنباط نتایج نهایی خیلی زود است.

دیدگاه کاربران

ناشناس۴۸۹۲۸۱۱۳:۰۰:۱۴ ۱۳۹۷/۵/۲۱
هر كشوري حق دارد منافع ملي خودرا مقدم بر امور ديگر بداند
ناشناس۴۸۹۵۹۹۱۵:۰۴:۲۵ ۱۳۹۷/۵/۲۱
تا منفعت چه معنی بدهد؟ تا سود را از کدام چشم ببینیم؟ از چشمی که تنها امروز را می‌‎بیند؛ یا چشمانی که فردا و فرداها را هم می‎بینند؟
ناشناس۴۹۰۱۴۵۲۳:۱۶:۲۶ ۱۳۹۷/۵/۲۱
عراق و افغانستان حکومتهای کاملا آمریکایی دارند کهمقامات ایرلن برایشان این همه سر و دست می شکند !
ناشناس۴۹۰۱۶۶۲۳:۴۵:۵۸ ۱۳۹۷/۵/۲۱
منفعت هر کشوری رو هم شما میخای به نفع خودت تعریف و مصادره کنی؟
ناشناس۴۹۰۶۵۴۱۰:۲۰:۰۴ ۱۳۹۷/۵/۲۲
این دود بچشم العبادی نمی رود بلکه این دود بچشم ما بخاطر ساده انگاری مقامات ..می رود ..
ناشناس۴۸۹۷۲۸۱۶:۲۲:۲۸ ۱۳۹۷/۵/۲۱
اظهارات نخست وزیر عراق اگر بخواهد عملی شود حتی تضمین کننده منافع عراق هم نخواهد بود چرا که همگان میدانند امروز نقش اصلی در حفظ امنیت داخلی عراق را ایران ایفا میکند و اگر ایران نبود، داعشی های تحت حمایت عربستان کل خاک عراق را اشغال کرده بودند. بعد از این هم اگر عراق حمایت ایران را از دست بدهد، همین تهدید علیهش وجود دارد.
ناشناس۴۹۱۲۵۲۱۳:۱۷:۱۵ ۱۳۹۷/۵/۲۲
شاید خودش داعشی باشه
ناشناس۴۹۴۶۲۹۰۳:۲۴:۴۵ ۱۳۹۷/۵/۲۴
اگر قبول داريم ما درعراق وسوريه به خاطر امنيت خودمان مي جنگيم واين منطق درست باشد پس منتي بر آنها نيست وباز هم بايد از اين كشورها درمقابل داعش حمايت كنيم ..
valor۴۸۹۹۲۵۱۸:۴۶:۴۴ ۱۳۹۷/۵/۲۱
منافع عراق در فروش نفت و عبورش از تنگه هرمزه که ایران به شدت در آنها دخیله.
اکسیر۴۸۹۹۷۵۱۹:۳۵:۰۴ ۱۳۹۷/۵/۲۱
با سلام. موضعگیری عجیب عبادی پیش از ایران و بیش از ایران ب منافع ملی عراق لطمه میزند. من گمان میکنم عبادی با هماهنگی ایران چنین کرد وگرنه کیست ک نداند ثبات و رونق سیاسی،اقتصادی،امنیتی، ..... ب اراده ی ایران وابسته است.
ناشناس۴۹۰۱۹۳۰۰:۳۰:۵۲ ۱۳۹۷/۵/۲۲
تو هم اگر یک جو غیرت داشتی از کشور خود حمایت میکردی
ناشناس۴۹۰۷۹۶۱۱:۰۲:۱۹ ۱۳۹۷/۵/۲۲
از کی تا حالا العبادی به فکر ملتش افتاده است آیا میلیونها نفر توسط آمریکا در طول جنگها از عراق کشته شده اند و هنوز آثار مخرب بمب ها اورانیومی در عراق از بین نرفته است مردم عراق نبودند . آیا هزاران نفر توسط تروریستهای دست پرورده آمریکا(داعش) در عراق کشته شدند مردم عراق نبودند آیا صدها استاد وونخبگان عراقی توسط اسرائیل ترور شدند مردم عراق نبودند. این ایران بود که همه آنها را از عراق دور کرد وگرنه سر العبادی توسط داعش ذبح شده بود وخانواده اش اسیر میگردید.بازم دیر نشده همان آمریکا وتروریستها وعربستان بداند ایران از عراق حمایت نمیکند بلای به سر عراق در می آورند که تاریخ نظیر آن را ندیده باشد. مضافا العبادی باید شاهد تجزیه عراق توسط کردستان هم باشد. ایران نیز باید غرامت جنگ عراق ایران را از دولت عراق مطالبه نماید
ناشناس۴۸۹۲۹۳۱۳:۰۴:۴۶ ۱۳۹۷/۵/۲۱
نگاه نخست وزیر عراق به منافع ملی کشورش منطقی است
کشوری۴۸۹۳۲۷۱۳:۱۵:۰۶ ۱۳۹۷/۵/۲۱
نخیر چند صباحی خواست بیشتر رییس بماند تیرش به سنگ خورد. چون مردم و احزاب عراق میدانند بدون ایران حتما جنگ داخلی و نابودی کامل در انتظارشان است
مهدی۴۸۹۵۳۴۱۴:۳۹:۰۳ ۱۳۹۷/۵/۲۱
بنام خدا- در اینکه احیای دولت عراق و نجات از چنگ داعش با حمایت های مادی و معنوی ایران بوده است، تردیدی نیست. اما اگر روزی به مصلحت باشد عراق با حامیان و پدید آورندگان داعش و النصره و ... مصالحه خواهد کرد و شاید در این مصالحه امنیت و رفاه و تمامیت ارضی و ارزی ما وجه المصالحه قرار گیرد. تصمیمات در همه دولت ها قیمتی دارند ... مهم این است ... خواه روسیه باشد و خواه سوریه و خواه اروپا .. قبلا تجربه رای مخالف تانزانیا و بورکینافاسو و بسیاری دیگر از کشورها که در دو دهه اول انقلاب با سرمایه گذاری و حمایت ایران رونقی یافتند را در مجمع عمومی سازمان ملل بیاد داریم و در دهه اخیر قطع رابطه کومور ... قدر تصمیم دولت ها بقدر نیازشان است. اگر برآورده شد ما را به خسی خواهند فروخت...
ناشناس۴۸۹۷۲۰۱۶:۱۹:۱۶ ۱۳۹۷/۵/۲۱
این یعنی که هنوز عراق دولتمردانی که راهبردی فکر کنند ندارند و فقط تا جلوی پایشان را می بینند نه بیشتر اندگی صبر باید
ناشناس۴۸۹۶۱۴۱۵:۰۸:۵۰ ۱۳۹۷/۵/۲۱
آفرین، درواقع نگاه بعضی از هم‎وطنان ما هم که وقتی دلار بالا میرود هجوم میاورند تا از قافله عقب نمانند و ارزش پول ملی را - حتی پیش از آغاز تحریم‎های آمریکا - کاهش می‎دهند هم بی‎شک منطقی است. لابد نگاه مردم ترکیه غیرمنطقی است که از هویت ملی و دینی خود با رفتاری برعکس هم‎وطنان ما دفاع می‎کنند، تا ارزش لیر سقوط نکند، نه؟
ناشناس۴۹۰۴۸۳۰۹:۱۴:۳۴ ۱۳۹۷/۵/۲۲
در ترکیه اقازاده، اختلاس میلیاردی و...روی نداده است!
روح الله۴۹۱۲۱۰۱۳:۰۶:۴۷ ۱۳۹۷/۵/۲۲
واقعا که خوابي. مگه ميشه در کشوري فساد نباشه؟ آخه اين چه جور توجيه اشتباهات خودمان است؟ با اين منطق جنابعالي، بايد هر گرسنه اي الزاما دزدي کند!!!!! التماس تفکر
ناشناس۴۹۰۱۹۹۰۰:۳۷:۵۵ ۱۳۹۷/۵/۲۲
آنهاکی به ناشناس شماره ۴۸۹۲۹3رای مثبت دادند آنها فارسی زبانان اجاره ای وسازمان یافته عربستان هستند بر علیه ایران در فضای مجازی کار سیاه لشگری انجام میدهند
ناشناس۴۸۹۳۰۲۱۳:۰۶:۳۷ ۱۳۹۷/۵/۲۱
موضع العبادی بیشتر تیلیغاتی و برای راضی کردن جریان های سکولار برای ادامه پست نخست وزیری بود..البته ضد انقلاب و برخی جریانات داخلی خیلی ذوق کردن!!
ناشناس۴۸۹۵۰۶۱۴:۲۵:۱۶ ۱۳۹۷/۵/۲۱
العبادی با این حماقتش نخست وزیری دور بعد رو از دست داد، محاسباتش غلط بود
ناشناس۴۸۹۳۰۹۱۳:۱۰:۳۵ ۱۳۹۷/۵/۲۱
همشون فقط حرف زدن باید دید عملکرد چه خواهد بود
ناشناس۴۸۹۳۲۴۱۳:۱۴:۳۱ ۱۳۹۷/۵/۲۱
با غرور نمیشود کشور را اداره کرد.
اکبر۴۸۹۳۴۲۱۳:۲۴:۴۴ ۱۳۹۷/۵/۲۱
همه از مجازات های ظالمانه آمریکا گریزانند .
ناشناس۴۸۹۳۵۸۱۳:۲۹:۴۲ ۱۳۹۷/۵/۲۱
عبادي گفت : براي حفظ منافع مردم خود به تحريمات امريكا پاي بنديم !! ... از متن !!! شاعر فرموده : ما زياران چشم ياري داشتيم خود غلط بود آنچه مي پنداشتيم !! اگر از اين مخلص شما كه از سياست و عالم سياست سر در نمي آورد ، بپرسند كه معني سياست يعني چه ؟! ، عرض خواهم كرد كه سياست يعني حفظ و بدست آوردن منافع ملي به هر قيمت و به هر عنوان و به هر شكل و فرمي !! -- البته از راه ديپلماتيك ، نه زبانم لال از راه نظامي !!! --- ... به نظرم مسئولين تمامي بلاد و ممالك روي اين كره خاكي نيز از همين تز پيروي مي كنند !! به عنوان مثال از چين و روسيه و تركيه بگير تا مملكت ساحل عاج و گينه بيسائو و تا بوركينا فاسو و ..... حالا قربونتم العبادي اگر چنين حرفي زده ، به نظرم جز اين نمي توانسته بگويد !! ... منافع ملي هر كشور از اوجب واجبات است ، اين كه ما بخواهيم در عالم سياست چشم ياري به ديگران بدوزيم و از ديگران وفا و صفا و همدلي و صداقت و ...بطلبيم ، تا چيزي به نام منافع ملي هر كشور وجود دارد ، محال است و محال !!! ... بله برادر در عالم سياست ، سر لوحه سياست خارجي هر كشور به نظرم بايد اين شعر شاعر شيرين سخن باشد كه : ما زياران چشم ياري داشتيم خود غلط بود آنچه مي پنداشتيم !! تا هر سياستمداري در هر بلاد و مملكتي از همان روز اول حساب كار خودش را بكند ، بله ؟!!!
نعمت الله جوکارنامیوندی۴۸۹۳۶۱۱۳:۳۱:۰۲ ۱۳۹۷/۵/۲۱
این شخصیت های که ازانها نامبرده شد چه میزان وزن سباسی وبین المللی و ازهمه مهمتر وزن اقتصادی وجهانی دارند!؟ حتی حیدرالعبادی نیز جز کاسه لیسی چند کشور دیگر هیچ نقش قابل تاثیری در جلوگیری ویا تشدید تحریم ها ندارد .ای کاش رابطه کشور اشفته وناامن و وغیرمنسجم و مقتدی صدر زده عراق با کشوربزرگ ایران قطع تا مشخص شود کدام‌کشور متضرر شده است
آرش از روستا۴۸۹۴۴۱۱۳:۵۸:۱۱ ۱۳۹۷/۵/۲۱
این کاملا منطقی است که عراق به فکر منافع مردم و ملتش باشد
ناشناس۴۸۹۴۶۳۱۴:۱۲:۰۵ ۱۳۹۷/۵/۲۱
خیلی منطقی واکنش العبادی منافع ملی شون اولویت دارد باید تبریک گفت به ملت عراق
ناشناس۴۸۹۴۷۷۱۴:۱۶:۰۴ ۱۳۹۷/۵/۲۱
اگر ایران ضربه بخورد قطعا عراق هم بی نصیب نخواهد بود. العبادی بچگانه نظر داد.
ناشناس۴۸۹۴۹۱۱۴:۲۱:۰۱ ۱۳۹۷/۵/۲۱
عراق به فکر منافع ملی خودشه و ما هم باید به فکر منافع ملی مون باشیم، لطفا مرز با عراق را با جدیت ودقت ببندین تا این .....ا نیان با اون پول بی ارزششون موادغذایی و سوخت شون را از داخل کشور ما تامین کنند. در ضمن هیچ اتفاقی نمی افته اگر امسال یک عده کربلا ونجف تشریف نبرن. نرین تا ببین به چه ..روزی میافتن!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
هموطن۴۹۰۶۷۸۱۰:۲۶:۰۵ ۱۳۹۷/۵/۲۲
آفرین
ناشناس۴۸۹۵۰۹۱۴:۲۶:۲۸ ۱۳۹۷/۵/۲۱
یادش رفته داعش داشت زنده زنده پوستشون را میکند ایران نجاتشون دادحالا به دلارهای نفتی این مردک محمد بن سلمان دل خوش کرده
ناشناس۴۸۹۵۳۰۱۴:۳۶:۳۲ ۱۳۹۷/۵/۲۱
بهتر است که به عملکرد خودمان بیشتر فکر کنیم تا اینکه به عراق ایراد بگیریم کشوری که هشت سال بدترین جنایات را در حق مردم کشورمان در جنگ تحمیلی کرد .. حالا هم ... خود را بروز داد
ناشناس۴۸۹۵۵۰۱۴:۴۴:۴۹ ۱۳۹۷/۵/۲۱
ديدگاه عبادي درست است كه بر خلاف منافع كشور ماست اما از نقطه نظر سياسي و ملي عراق بسيار صحيح است
معصومه غلامی۴۸۹۵۶۰۱۴:۴۸:۳۶ ۱۳۹۷/۵/۲۱
سلام اتفاقا کار درستی کرد هر چند به ضرر ما بود اما به نفع مردم خودش ...هیچ دشمنی دوست نمی شه بسه دیگه هرچقدر... به فکر مردم خودمان باشید . البته اگر دودش چشم ..
پانیا سعیدی۴۸۹۵۸۰۱۴:۵۳:۳۲ ۱۳۹۷/۵/۲۱
....حالا عراق تموم شد نوبت پاکستان...؟؟؟
هموطن۴۸۹۶۰۵۱۵:۰۶:۳۳ ۱۳۹۷/۵/۲۱
کاش اقای العبادی مانع خروج عراقی ها به سمت ایران شود
حرف حق۴۸۹۶۴۶۱۵:۲۱:۱۲ ۱۳۹۷/۵/۲۱
چون مطمئن است كه ديگه نخست وزير نخواهد بود نمي خواهد ملت عراق را در تحريم امريكا قرار دهد
ناشناس۴۸۹۶۶۷۱۵:۳۸:۵۱ ۱۳۹۷/۵/۲۱
...همه دنیا فقط به فکر منافع کشور خودشونن.
ناشناس۴۸۹۷۰۳۱۶:۰۷:۵۵ ۱۳۹۷/۵/۲۱
اگر ایران در عراق مقابل داعش ایستاد به خاطر مردم عراق نبوده برای اینکه با عراق مرز مشترک طولانی داریم و نا امن شدن عراق مساوی بود با نا امن شدن شهرهای جنوبی ما و البته کار درستی هم بود و این صحبتهای العبادی هم منطقی کسی نباید ناراحت بشه عرصه سیاست مرام علی واری بر نمیداره و باید منافع ملی را بر هر چیز دیگر ارجح دانست ما نباید روی کمک کسی حساب کنیم.
ناشناس۴۸۹۷۷۷۱۶:۵۱:۱۷ ۱۳۹۷/۵/۲۱
ضمن عرض سلام دودی به چشم العبادی نمی رود چون وی به فکر مردم و کشور خود می باشد. ما هم باید به فکر مردم خود باشیم.
ناشناس۴۸۹۸۲۱۱۷:۲۶:۲۷ ۱۳۹۷/۵/۲۱
اگر بفهمیم
ناشناس۴۸۹۸۸۵۱۸:۰۸:۲۲ ۱۳۹۷/۵/۲۱
اینطور که ما برای خود میبافیم العبادی تنها فرد تصمیم گیر و همه کاره عراق است بجای توجیه واقعیت ها را ببینیم و به اشتباهات ادامه ندهیم
ناشناس۴۸۹۸۹۲۱۸:۱۳:۱۱ ۱۳۹۷/۵/۲۱
...حالا هی به امید عراق و چین وترکیه و روسیه و....وقتی لحظه حساس فرارسید همه ما را تنها خواهند گذاشت...
ناشناس۴۸۹۸۹۸۱۸:۱۹:۳۰ ۱۳۹۷/۵/۲۱
جوری از مردم عراق میگین انگار تظاهرات اونها در ماه پیش به خاطر قطع برق وشعار علیه ایران رو نشنیدید...
valor۴۸۹۹۲۲۱۸:۴۵:۱۸ ۱۳۹۷/۵/۲۱
بعضی دوستان از این که کشور تحریم باشه و جمهوری اسلامی تضعیف بشه خوشحال می شن! عراق به دنبال حمایت از ایران در برابر تحریم هاست و این به خاطر منافعشونه چون صادرات نفت عراق از تنگه ای عبور می کنه که سال هاست ایران حاکمیت خودشو بر اون تثبیت کرده پس لازمه صادرات نفت برای عراق حمایت از ایران برای عبور از تحریمه.این شرایط برای کشور هایی از جمله کویت ،قطر ،بحرین هم صادقه!
ناشناس۴۹۰۱۲۶۲۲:۵۷:۵۴ ۱۳۹۷/۵/۲۱
ضرر و زیانی که در این چندسال اخیر بعد از دفاع مقدس از عراق به ایران وارد شد ازنظر ماده خیلی بیش از زمان جنگ است
ناشناس۴۹۰۱۹۸۰۰:۳۷:۳۳ ۱۳۹۷/۵/۲۲
همه به فکر منافع کشور خود هستند
ناشناس۴۹۰۲۲۱۰۱:۳۹:۰۵ ۱۳۹۷/۵/۲۲
العبادی اصلا سیاست نداره هرچی هست از ایرانه وقتی ایران پشتیبانی عراق را نکنه میشه همون ماجرای تجاوز نظامی امریکا بعد داعش مداوم بمب گذاری این آقا هوا برش داشته همین
هموطن۴۹۰۶۸۶۱۰:۲۹:۱۶ ۱۳۹۷/۵/۲۲
کاش همه کشورهای همسایه، توسعه یافته بشن تا شاید دست از سر ایران بردارند
ناشناس۴۹۱۷۳۱۱۵:۴۹:۰۶ ۱۳۹۷/۵/۲۲
العبادی اگرراست میگوید بدون حمایت ایران یک مدت کشورش رااداره کند .آنوقت زبان درازی کند
ناشناس۴۹۲۷۹۶۰۷:۴۹:۴۸ ۱۳۹۷/۵/۲۳
خوبه آمریکا تحریم کرده نه سازمان ملل. وگرنه آغوش العبادی برای آمریکا بازه
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. نارضایتی عباس موزون از زمان پخش برنامه زندگی پس از زندگی

  2. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

  3. فایل صوتی لو رفته از «عبدالله مهتدی» درباره آرزوی تجزیه ایران

  4. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

  5. تنها راه پیش پای اقتصاد ایران

  6. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

  7. فقر، بزرگی ما را می‌بلعد!

  8. پیشنهاد عجیب افزایش ۲۲درصدی دستمزد کارگران برای ۱۴۰۳ از سوی وزیر کار

  9. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

  10. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

  11. دیر اما قابل‌توجه ...

  12. هدف قراردادن کشتی اسرائیلی و ناوشکن آمریکایی توسط ارتش یمن

  13. به زودی در این زمین مسکن ملی احداث می شود !

  14. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

  15. دستگیری عاملان انتشار فیلم درمانگاه قم | نخستین اعترافات متهمان

  16. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

  17. آزمونی بزرگ برای دولت رئیسی

  18. قبور لاکچری

  19. المیرای ۷ ساله کجاست؟!

  20. تورم نقطه به نقطه نسبت به اول سال ۲۲ درصد کم شد/ رشد اقتصادی به ۴.۵ درصد رسید

  21. از سنگ صدا درآمد، از اصلاح‌طلبان نه!

  22. پشت پرده ادعای جدید گروه «هفت» علیه ایران چیست؟

  23. حکایت چرخی که هزاران بار اختراع می شود!..

  24. آخرین وضعیت مذاکره نمایندگان کارگری و کارفرمایی

  25. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

پربحث‌های اخیر

    پربحث‌های هفته

    1. هدف قراردادن کشتی اسرائیلی و ناوشکن آمریکایی توسط ارتش یمن

    2. پشت پرده ادعای جدید گروه «هفت» علیه ایران چیست؟

    3. یمنی ها فراتر از تصور !

    4. همان دیوانه همیشگی!

    5. حمله بزرگ روسیه در راه است؟/ بورل: تکلیف جنگ اوکراین مشخص خواهد شد

    6. توطئه جدید غربی-عبری در نوار غزه

    7. ترامپ بار دیگر در نظرسنجی‌ها از بایدن پیشی گرفت

    8. ادعای ترامپ: اگر رییس جمهور بودم, بی تردید ایران را وارد توافق ابراهیمی می کردم

    9. استقرار نیروهای ویژه آمریکا در ۱۰ کیلومتری چین

    10. بیانیه «جی۷» درباره ادعای انتقال موشک بالستیک از تهران به مسکو

    11. تشکیل یک نیروی مسلح در جنوب غزه تحت فرماندهی ماجد فرج

    12. پیروزی پوتین در انتخابات ریاست‌جمهوری روسیه قطعی شد

    13. پوتین: روسیه در قبال دشمنان خط قرمزی ندارد و آماده جنگ هسته‌ای است

    14. روایت تکان‌دهنده آبزرور از عمق فقر در میان کودکان انگلیس

    15. لفاظی های یک شکست خورده تمام عیار!

    16. سید نصرالله: چه کس باور می کند که بایدن نتواند جنگ غزه را متوقف کند

    17. پیشنهاد همسر رئیس جمهور درباره کمک‌رسانی به غزه

    18. خزعلی در دیدار با مقام فنلاندی: حجاب در ایران، مقوله ای فرهنگی و پذیرفته شده است

    19. موضع‌گیری جدید دوحه درباره آتش بس در غزه

    آخرین عناوین