نجات ۱۰۰ نفر از آتش‌سوزی در برج ۱۲ طبقه مسکونی

گروه حوادث الف،   3970517056 ۲ نظر، ۰ در صف انتشار و ۰ تکراری یا غیرقابل انتشار

سخنگوی آتش‌نشانی تهران از وقوع آتش‌سوزی بامدادی در یک برج مسکونی در شمال‌غرب تهران خبر داد و گفت: آتش‌نشانان بیش از ۱۰۰ ساکن مجتمع را نجات دادند.

نجات ۱۰۰ نفر از آتش‌سوزی در برج ۱۲ طبقه مسکونی

به گزارش تسنیم، سید جلال ملکی با اعلام خبر آتش‌سوزی در یک برج مسکونی در شمال‌غرب تهران درباره جزئیات این حادثه اظهار کرد: ساعت 2:41 بامداد امروز یک مورد مشاهده دود در یک برج مسکونی در شمال‌غرب تهران، میدان ساحل، خیابان مختاری به سامانه 125 اعلام شد و با توجه به حساسیتی که حوادث در برجهای مسکونی و اماکن تجمعی به وجود می‌آورد، ستاد فرماندهی آتش‌نشانی، آتش‌نشانان پنج ایستگاه آتش‌نشانی را در لحظات اولیه به همراه نردبانهای هیدرولیکی و امکانات لازم به محل حادثه اعزام کرد.

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی تهران ادامه داد: محل حادثه برج مسکونی 12 طبقه بود که ظاهراً 75 واحد مسکونی در آن وجود داشت؛ زمانیکه آتش‌نشانان به محل حادثه رسیدند، مشاهده کردند در بیشتر طبقات مخصوصاً طبقات بالایی دود غلیظی متراکم شده، تعدادی از ساکنان ضمن آگاهی از این حادثه سراسیمه در حال خروج از ساختمان بودند اما اطلاعات اولیه حاکی از آن بود بسیاری از آنها از ماجرا آگاه نیستند و در وضعیت نامناسبی داخل واحدشان حضور دارند.

وی خاطرنشان کرد: تعدادی از آتش‌نشانان با حضور در طبقات ساختمان مشغول خروج ساکنان و گروه‌های دیگر مشغول یافتن منشاء دود شدند که مشخص شد آتش‌سوزی در سیم‌کشی‌های کابین آسانسور که در طبقه نهم متوقف بود و در سقف آسانسور به وقوع پیوسته و باعث شده دود از قسمت چاهک آسانسور به تمامی طبقات مخصوصاً طبقات بالایی نفوذ کند.

ملکی تصریح کرد: آتش‌نشانان تمامی واحدها را جست‌وجو کردند و تعداد زیادی از ساکنان (بیش از 100 نفر) را که در آن ساعات داخل واحدها بودند به سلامت و بدون آسیب‌دیدگی خارج کردند.

سخنگوی آتش‌نشانی تهران افزود: خوشبختانه این حادثه با توجه به اطلاع‌رسانی به موقع و حضور سریع آتش‌نشانان مصدوم و تلفات جانی در پی نداشت و در ساعت 4:43 بامداد عملیات به پایان رسید.

وی متذکر شد: حادثه در اماکن تجمعی مخصوصا اماکنی که مانند این ساختمان تجهیزات ایمنی نداشته باشند، این پتانسیل را دارد که همراه با تلفات جانی داشته باشد اگر این حادثه کمی گسترده‌تر بود یا افرادی داخل کابین حضور داشتند و آتش به واحدهای بیرونی سرایت می‌کرد قطعاً وضعیت وخیم‌تری ایجاد می‌شد برای همین سازمان آتش‌نشانی تأکید دارد ساختمانها پیش از حضور ساکنان نسبت به احداث تجهیزات ایمنی و سیستم نگهداری از آنها اقدام کنند.

دیدگاه کاربران

شهروند۴۸۱۹۶۶۱۰:۲۵:۴۹ ۱۳۹۷/۵/۱۷
مردم توروخدا به فکر سلامتی و جان خودتون باشید. تو خونتون سیستم هشدار نصب کنید. خودتون به خودتون و جانتون احترام بگذارید.
ناشناس۴۸۲۰۰۱۱۰:۴۱:۰۲ ۱۳۹۷/۵/۱۷
ساختمان برج ۷۴ واحدی از کمترین امکانات شناسایی و هشدار حریق و. ادوات هوشمند اطفای حریق با مجوز کدام مهندس ناظر و امضای کدام مهندس موید پایان کار و با تخلف کدام طراح و سازنده و معمار به ۷۴ خانواده واگذار شده؟ پیدا کردن و بازداشت این متخلفان قطعی ظرف چندساعت عملی بوده وکمترین کاریست که باید مدعی العموم انجام بدهد اما حسب تجربه تلخ همیشگی قطعا تمام کاسه کزه را سر سرویسکار بخت برگشته آسانسور خواهند شکست درحالیکه ممکن است حتی آتشسوزی سیمکشی سقف آسانسور بعلت بی احتیاطی عنصر ثالث صورت گرفته باشد نظیر سقوط مصالح سنگین روی داکت کابل برق ویا نقص داخلی لامپ و تهویه که البته دارای علامت استاندارد هم هستند!
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  2. بازی با کلمات

  3. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  4. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  5. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  6. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  7. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  8. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  9. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  10. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  11. نحوه رفتار متفاوت فروشندگان در برابر پوشش حجاب مشتریان

  12. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  13. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  14. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  15. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  16. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  17. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  18. هیچ تردیدی در اجرای طرح نور نداریم

  19. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  20. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

  21. موضع رئیس عدلیه در خصوص ورود فراجا به مسئله حجاب/ اژه‌ای: در قضیه حجاب می‌توانیم بگوییم «کی بود کی بود، من نبودم؟»

  22. موفقیت ایران در ساخت موتور بنزینی ۶ سیلندر + تصاویر

  23. واکنش ضرغامی به طرح نور و بازگشت گشت ارشاد

  24. اشتباه برخی گروه‌ها در مقابله با توئیت فضائلی

  25. مشکل اصلی صهیونیست ها با عملیات "وعده صادق" چه بود؟

آخرین عناوین