اعزام ورزشکاران ملی‌پوش به سربازی تا ۳۰ سالگی به تعویق افتاد

گروه اجتماعی الف،   3970515099 ۴ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱ تکراری یا غیرقابل انتشار

موسی کمالی گفت: خدمت وظیفه ورزشکاران حرفه‌ای و قهرمانان ملی در ۳ رشته فوتبال، والیبال و بسکتبال در سطح ملی حداکثر تا سن ۳۰ سالگی و در سطح لیگ برتر حداکثر تا ۲۸ سالگی به تعویق افتاد..

اعزام ورزشکاران ملی‌پوش به سربازی تا ۳۰ سالگی به تعویق افتاد

سردار موسی کمالی در گفت‌وگو با تسنیم، با اشاره به تصمیم جدید اتخاذ شده در خصوص خدمت وظیفه ورزشکاران حرفه‌ای و قهرمانان ملی اظهار کرد: با توجه به اینکه ورزشکاران حرفه‌ای که در سطح قهرمانی فعالیت دارند مدت زمان معینی قادر به فعالیت حرفه‌ای در رشته‌های ورزشی هستند و در این مدت می‌بایست به صورت پیوسته فعالیت حرفه‌ای خود را دنبال کنند تصمیمات جدیدی درخصوص زمان اعزام به خدمت ورزشکاران ملی و حرفه ای گرفته شد.

وی اضافه کرد: از سوی دیگر باشگاه‌های ورزشی نیز عنوان می‌کردند که بر روی نوجوانان و جوانان در قالب تیم‌های ورزشی سال‌ها سرمایه‌گذاری کرده ولی خدمت سربازی آنها در اوج عمر حرفه‌ای این سرمایه‌های ملی باعث لطمه خوردن به آنها شده و خدمت این ورزشکاران حرفه‌ای و قهرمانان در تیم‌های نیروهای مسلح هم باعث می‌شود تا سرمایه‌گذاری صورت گرفته بر روی این قهرمانان با مشکل مواجه شود.

کمالی با بیان اینکه همچنین برخی از تیم‌های ورزشی و فدراسیون‌ها نیز برای خروج از کشور این قهرمانان که در قالب تیم‌های امید و بزرگسال مشغول به خدمت بودند با مشکل مواجه هستند گفت: با توجه به جمیع جهات از یک سال پیش طرحی برای حل این دغدغه‌ها در نظر گرفته شد و بر اساس ‌آن مقرر شد تا قهرمانان ملی و ورزشکاران حرفه‌ای همچون افرادی که در حال تحصیل هستند برخورد شود و از این رو خدمت وظیفه ورزشکاران حرفه‌ای و قهرمانان ملی در 3 رشته فوتبال، والیبال و بسکتبال در سطح ملی حداکثر تا سن 30 سالگی و در سطح لیگ برتر حداکثر تا 28 سالگی به تعویق افتاد.

رئیس اداره انسانی ستاد کل نیروهای مسلح گفت: این طرح به صورت آزمایشی به اجرا در می‌آید و پس از ارزیابی نتایج آن و در صورت مثبت بودن این نتایج استمرار یافته و سایر رشته‌های ورزشی را نیز شامل می‌شود.

وی ادامه داد: بر اساس دستورالعمل تدوین شده که به یگان‌های نیروهای مسلح نیز ابلاغ شده است اعضای تیم‌های ملی 3 رشته والیبال، فوتبال و بسکتبال از سوی وزارت ورزش و جوانان و ورزشکاران حرفه‌ای شاغل در لیگ برتر هم از طریق فدراسیون‌های مرتبط معرفی خواهند شد.

کمالی گفت: بر اساس این دستورالعمل اگر هر یک از این ورزشکاران حرفه‌ای و قهرمانان ملی تا پیش موعد در نظر گرفته شده از تیم ملی حذف شوند  و یا در باشگاه‌های لیگ برتر کشور حضور نداشته باشند 6 ماه فرصت خواهند داشت تا نسبت به اعزام به خدمت سربازی اقدام کنند.

به گفته رئیس اداره انسانی ستاد کل نیروهای مسلح در دستورالعمل تدوین شده ورزشکاران حرفه‌ای و قهرمانان ملی در این 3 رشته ورزشی می‌توانند در باشگاه‌های خارج از کشور تا مهلت در نظر گرفته شده نیز فعلایت داشته باشند.

رئیس اداره انسانی ستاد کل نیروهای مسلح در پایان خاطر نشان کرد: دستورالعمل مربوطه ابلاغ شده و تمام ورزشکاران حرفه‌ای و قهرمانان ملی در این 3 رشته قادر به بهره‌مندی از آن خواهند بود.

دیدگاه کاربران

آریابان۴۷۸۹۳۱۱۵:۱۴:۱۵ ۱۳۹۷/۵/۱۵
در کشور ما همیشه خوش بحال اونهائیست که گروه خونشون از دستۀ استثنا ها، یعنی "رنگین تر" !!!!! هستش ؛ حالا ایندفعه صحبت سربازی رفتنه ، دفعات قبلی فلان چیز بود و دفعات بعدی هم یک فلان چیزهای دیگه و همۀ اینها یک بار دیگه نشون میده و اثبات میکنه که بعضیها واقعا در قماش "استثنائیان "!!!! جای دارند و فرا-قانونند؛ برای "غیر ورزشکار حرفه ای" !!!! ، خدمت "مقدس" سربازی باعث میشه به خدمت بروند و حتی به درجۀ رفیع شهادت نایل بشن ولی برای برخی !!!! که البته "جزو استثنا ها" یند ، یک امداد زمینی !!!! ، از پرتغال میاد ، واسطه میشه ، یک فراری به یک قهرمان تبدیل میشه ، به باگت و دلار میرسه و ..... خیابان هم جای پادگان رو میگیره و بازی در تیم ملی به درجۀ "مقدس" !!!! ارتقاء پیدا میکنه و..... بعدش هم به مام میهن !!!! برنمیگرده ؛
مهدی۴۷۹۰۶۴۱۶:۱۷:۲۳ ۱۳۹۷/۵/۱۵
با سلام این افراد مگه الان بیان خدمت سربازی میخوان چه شاخ غولی رو بشکنند ، اینها که نمیرند رو برجک پاس بدهند ، نهایتا مسئول بخش ورزشی سازمان نظامی متبوع خود می شوند و تدریس و یا مربی گری خواهند کرد ، بعد ،برای بعد از 30 سالگی میخوان بیان چه غلطی بکنند ، مگه خونشون از بقیه بچه های این مرز و بوم رنگین تره
ناشناس۴۷۹۴۶۰۲۰:۱۴:۲۸ ۱۳۹۷/۵/۱۵
اینکه از تخصص هر کسی توی سربازی استفاده میشه که چیز خوبیه چه اشکال داره سرباز مکانیک بره بخش تعمیرات سرباز ورزشکار هم بقیه رو تمرین بده
ناشناس۴۷۹۱۴۹۱۶:۴۹:۱۰ ۱۳۹۷/۵/۱۵
امان از بی عدالتی ، امان امان از تبعییض
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. تصاویری از اجرای طرح عفاف و حجاب در تهران

  2. طرح عفاف و حجاب از امروز در تهران

  3. نظرات برگزیده مخاطبان الف: وضعیت حجاب، حاصل کم‌کاری چهل‌ساله است/ باید برای مبارزه با سگ‌های ولگرد فکری کرد

  4. این صدای اقتدار ایران است ...

  5. تنبیه متجاوز آغاز شد /حمله موشکی و پهپادی ایران به اسراییل

  6. نظر باباطاهر عریان درباره دلار !

  7. وحدت ملی با وعده صادق

  8. آنچه اسرائیل در مورد "وعده صادق" نمی گوید

  9. استخوانی در گلوی اسرائیل!

  10. دومین روز بزرگ تاریخ معاصر ایران

  11. آیت الله صدیقی: عذرخواهی می‌کنم که با غفلت و کم توجهی باعث هجمه به ملت ایران شدم

  12. کمی دیر نیست؟

  13. هیات علمی یا کارخانه چاپ مقاله !

  14. اطلاعیه سازمان اطلاعات سپاه در خصوص حمایت از رژیم صهیونیستی در فضای مجازی

  15. «برجام» در موزه تاریخ ؟!

  16. باهنر: نباید به اندازه تورم حقوق ها افزایش یابد/ ۹۰ درصد منتخبان وظایف مجلس را نمی‌دانند

  17. ۲ دلیل برای تشدید "گرانی" در ایران

  18. موجرانی که اجاره بهای زیادی بگیرند، جریمه می‌شوند

  19. حمایت افکار عمومی ایران از حمله به اسرائیل

  20. گانتس: زمان، مکان و شیوه پاسخ به ایران را خودمان تعیین می‌کنیم

  21. خاتمی: پاسخ ايران به جنايت اسرائيل مدبّرانه، شجاعانه، منطقی و قانونی بود

  22. هیچ گاه اعتراف نمی کند، چون...

  23. تصاویری از نمازجمعه تهران به امامت حجت‌الاسلام کاظم صدیقی | کدام چهره‌های سیاسی و نظامی به نمازجمعه رفتند؟

  24. اسراییل چه باید بکند؟ 

  25. علم‌الهدی: نباید بیکار نشست تا تنها دولت بیاید تلخی معیشت را از سفره مردم بردارد

آخرین عناوین