نقدینگی به یک میلیون و ۵۸۲ هزار میلیارد تومان رسید/ رشد ۲۰.۴ درصدی

گروه اقتصادی الف،   3970514211 ۱۳ نظر، ۰ در صف انتشار و ۰ تکراری یا غیرقابل انتشار

بر اساس آمار بانک مرکزی، حجم نقدینگی با رشد 20.4 درصدی در یک سال منتهی به خرداد ماه امسال و رشد 3.4 درصدی در سه ماهه اول امسال به 1582 هزار و 750 میلیارد تومان رسیده است.

نقدینگی به یک میلیون و ۵۸۲ هزار میلیارد تومان رسید/ رشد ۲۰.۴ درصدی

به گزارش فارس، براساس آمار متغیرهای پولی و بانکی بانک مرکزی، حجم نقدینگی در پایان خرداد ماه امسال، به عدد 1 میلیون و 582 هزار و 750 میلیارد تومان رسیده است.

نقدینگی در یک سال منتهی به خرداد ماه امسال 20.4 درصد و در سه ماهه اول امسال 3.4 درصد رشد داشته است.

سهم شبه پول از نقدینگی 1 میلیون و 376 هزار و 800 میلیارد تومان، پول 205 هزار و 950 میلیارد تومان است. میزان اسکناس و مسکوک در دست اشخاص 40 هزار و 600 میلیارد تومان درج شده است.

دیدگاه کاربران

ناشناس۴۷۷۳۰۰۲۱:۱۵:۰۹ ۱۳۹۷/۵/۱۴
با این مقدار چاپ پول و انفجار نقدینگی یک سال دیگر دلار 20 تومنی میشه همان سیاست اقتصادی که کشور را به اینجا رسانده هنوز ادامه دارد
ناشناس۴۷۷۳۱۵۲۱:۲۵:۲۷ ۱۳۹۷/۵/۱۴
علت افزایش نفدینگی یارانه و همون پول موسسات که از جیب بیت المال پرداخت شد !!!
ناشناس۴۷۷۴۶۹۲۲:۴۹:۴۲ ۱۳۹۷/۵/۱۴
کل یارانه ای که دولت به مردم می دهد سالیانه 42 هزار میلیارد است در صورتی که دولت روحانی سالیانه حدود 200 هزار میلیارد نقدینگی ایجاد کرده از این 200 هزار میلیارد فقط 42 هزار میلیارد متعلق به یارانه هاست و بقیه ان که 150 هزار میلیارد ربطی به یارانه ها ندارد . این 150 هزار میلیارد کجا مصرف شده ؟
محمد قاسمی۴۷۷۷۲۲۰۱:۳۰:۴۸ ۱۳۹۷/۵/۱۵
عزیزم دولت سالی 300 هزار میلیارد تومن یارانه میده که از این بخش فقط سالی 36 هزار میلیاردش رو بصورت نقدی پرداخت میکنه یعنی ده درصد یعنی هر شخص پنج دلار مضافا این پول خلق پول نیست صرفه جویی از فروش بیشتر حامل های انرژیه یه چیزی شنیدی نیا تو هر خبری منتشرر کن تقصیر دولت قبل بود برای سه سال اول خوابیدن دولت جواب میداد
رامین۴۷۸۰۸۴۰۹:۲۸:۳۸ ۱۳۹۷/۵/۱۵
هم یارانه های نقدی سیاست اشتباهی است هم پرداخت سوبسیدیا همان یارانه به حامل های انرژی و خدمات از جمله بنزین و گازوئیل و برق و آب (هرکس بیشتر مصرف میکند پولش را از جیب خودش بپردازد ) و هم وارد نکردن کالا های باکیفیت ومصرف پایین و یا اجازه برای ورود تکنولوژی و سرمایه گذاری موثر در این بخش و هم بحث پرداخت سود های بعضا تا 30 درصد به سپرده های بانکی جالبه که در ممالک مترقی از روی سپرده هایی که در بانک ها خوابیده در صدی رو هم به عنوان هزینه های نگهداری کم میکنند
ناشناس۴۷۷۸۵۱۰۷:۲۸:۵۲ ۱۳۹۷/۵/۱۵
با افزایش قیمت برق و گاز و آب و ... پول یارانه دوباره از مردم پس گرفته شده. یعنی قیمتها بالا رفته ولی یارانه مردم تغییری نکرده از مردم میگیرن و دوباره همون پول را به مردم میدهند....فریب تبلیغات را نخورید
ناشناس۴۷۷۳۷۹۲۱:۵۵:۰۵ ۱۳۹۷/۵/۱۴
این یعنی فاجعه. دولت باید برنامه داشته باشد و افزایش نقدینگی را معادل رشد اقتصادی کنترل کند
ناشناس۴۷۷۴۰۹۲۲:۱۱:۵۵ ۱۳۹۷/۵/۱۴
"میزان اسکناس و مسکوک در دست اشخاص 40 هزار و 600 میلیارد تومان درج شده است" یعنی برای 82 میلیون جمعیت ، سرانه پول نقد در دست مردم 495 هزار تومان است وقتی یک خرید معمول برای خانه حداقل 100 هزار تومان هزینه میشود داشتن 495هزار تومان عدد بزرگی است؟!!!
ناشناس۴۷۷۵۶۷۲۳:۳۲:۵۲ ۱۳۹۷/۵/۱۴
لامصبا متوقف کنید ای پول و مردم را.!! اگر در هر کجای دنیا کسی بی حساب اسکناس چاپ کنه جرم کیفری یا جنائی انجام داده. دولتها هم مستثنی نیستند. اینکار یعنی جیب مردم را زدن. باید از هزینه های دولت بخصوص در مباحثی مانند تشریفات، سورو سات، مسافرتهای خارجی، سفارتخانه های بی خاصیت، پاداش و حقوقهای گزاف، کمک به شرکتهائی نظیر خودرو سازان، بنیاد ها ...quot; ساخت استحر و باشگاه اختصاصی برای رئیس دولت و وزراء و تعمیرات استراحتگاهها و توالت مجلس.
ناشناس۴۷۷۸۷۵۰۷:۴۳:۰۶ ۱۳۹۷/۵/۱۵
راه حل بسیار اسان چاپ کردن اسکناس. فثط نیاز به کاغذ و رنگ دارد نه مدیریت اقتصادی و همه هم بلد هستند.
ناشناس۴۷۷۸۸۳۰۷:۴۷:۳۶ ۱۳۹۷/۵/۱۵
افزایش قیمت دلار با این حجم نقدینگی کاملا یک پدیده طبیعی است که علم اقتصاد تایید می کنه. وقتی که نقدینگی در این دولت 4 برابر شده، اگر اقتصاد به همین اندازه بزرگ نشده باشد، ما به التفاوت آن می شود تورم و سقوط پول ملی. من علی رغم ارادتی که به آقای روحانی و جهانگیری دارم، بارها به دوستانم که می گفتند دستاورد دولت روحانی کنترل قیمت دلار هست، می گفتم که دستاورد "پایدار" یک دولت صرفا می تونه با کنترل نقدینگی سنجیده بشه نه اینکه به زور قیمت دلار را کنترل کنه. چون این یک جائی خودش را نشان می دهد. الان برخی از اقتصاددان ها اعتقاد دارند که تحریم بیشتر از اینکه باعث افزایش قیمت دلار شده باشه باعث شده که قیمت دلار واقعی بشه. الان سوریه با جنگ داخلی که داشت ارزش پولش انقدر افت نکرده! با هیچ منطق اقتصادی افزایش 4 برابری نقدینگی نمی تواند منجر به ثبات قیمت ها بشه.
ناشناس۴۷۷۸۸۶۰۷:۴۸:۲۷ ۱۳۹۷/۵/۱۵
فراموش نکنیم که در همه دولت ها افزایش نقدینگی بوده اما بالاخره طرح های عمرانی بزرگ هم اجرا می شده. این دولت نه طرح های عمرانی در شهرها را اجرا کرده، نه 4 میلیون مسکن مهر ساخته، نه یارانه ها را اضافه کرده، نه کارخانه بزرگی ساخته شده ... معلوم نیست که این نقدینگی چی شده؟!
پیروز دارایی۴۷۸۱۸۱۱۰:۳۰:۲۰ ۱۳۹۷/۵/۱۵
با احتساب دلار دولتی میزان نقدینگی در ایران چهارصد میلیارد دلار است. میزان نقدینگی در آمریکا هزار هفصد میلیارد دلار است (منبع گوگل) یعنی حدودا چهار برابر ایران و با احتساب اینکه جمعیت آمریکا حدودا پنج برابر ایران است میشود حساب کرد که میزان نقدینگی به نسبت جمعیت در ایران و آمریکا یکیست. میزان تولید ناخالص ملی در ایران چهارصد میلیارد دلار و در آمریکا حدودا بیست هزار میلیارد دلار است یعنی پنجاه برابر. حال چطور امکان دارد که در ایران به احتساب دلار دولتی و نسبت جمعیتی همان میزان مقدار نقدینگی دلاری باشد در صورتیکه با این محاسبه میزان نقدینگی در ایران به نسبت جمعیت باید یکدهم این مقدار یعنی چهل میلیارد دلار به قیمت دولتی باشد. نتیجه این است که قیمت اصلی دلار باید در ایران حدود چهل هزار تومان باشد. لطفا اگر در محاسبه اشتباه میکنم مرا مطلع بفرمایید. این ارقام را من از گوگل و ادعای شما از این مقاله برداشت کرده ام. ممکن است شما قادر به چاپ این مطلب نباشید ولی اگر محاسبه من درست نیست لطفا مرا از اشتباه محاسباتی مطلع فرمایید.
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. تصاویری از اجرای طرح عفاف و حجاب در تهران

  2. طرح عفاف و حجاب از امروز در تهران

  3. نظرات برگزیده مخاطبان الف: وضعیت حجاب، حاصل کم‌کاری چهل‌ساله است/ باید برای مبارزه با سگ‌های ولگرد فکری کرد

  4. این صدای اقتدار ایران است ...

  5. تنبیه متجاوز آغاز شد /حمله موشکی و پهپادی ایران به اسراییل

  6. نظر باباطاهر عریان درباره دلار !

  7. وحدت ملی با وعده صادق

  8. آنچه اسرائیل در مورد "وعده صادق" نمی گوید

  9. استخوانی در گلوی اسرائیل!

  10. دومین روز بزرگ تاریخ معاصر ایران

  11. آیت الله صدیقی: عذرخواهی می‌کنم که با غفلت و کم توجهی باعث هجمه به ملت ایران شدم

  12. کمی دیر نیست؟

  13. هیات علمی یا کارخانه چاپ مقاله !

  14. اطلاعیه سازمان اطلاعات سپاه در خصوص حمایت از رژیم صهیونیستی در فضای مجازی

  15. «برجام» در موزه تاریخ ؟!

  16. باهنر: نباید به اندازه تورم حقوق ها افزایش یابد/ ۹۰ درصد منتخبان وظایف مجلس را نمی‌دانند

  17. ۲ دلیل برای تشدید "گرانی" در ایران

  18. موجرانی که اجاره بهای زیادی بگیرند، جریمه می‌شوند

  19. حمایت افکار عمومی ایران از حمله به اسرائیل

  20. گانتس: زمان، مکان و شیوه پاسخ به ایران را خودمان تعیین می‌کنیم

  21. خاتمی: پاسخ ايران به جنايت اسرائيل مدبّرانه، شجاعانه، منطقی و قانونی بود

  22. هیچ گاه اعتراف نمی کند، چون...

  23. تصاویری از نمازجمعه تهران به امامت حجت‌الاسلام کاظم صدیقی | کدام چهره‌های سیاسی و نظامی به نمازجمعه رفتند؟

  24. اسراییل چه باید بکند؟ 

  25. منظور: افزایش دائم دستمزدها به ‌رفاه مردم کمک نمی‌کند

آخرین عناوین