کواکبیان: آقای آخوندی برج‌نشین از وزارتخانه‌ات پایین بیا تا با هم قدم بزنیم/ اخلالگران بازار ارز را در چهارراه استانبول دار بزنید

گروه سیاسی الف،   3970509135 ۱۱ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱۶ تکراری یا غیرقابل انتشار

نماینده مردم تهران گفت: رئیس محترم قوه قضاییه می‌فرماید دست‌های مافیا پشت سر افزایش نرخ سکه و دلار است. خب چند نفر از این مفسدان فی‌الارض را بیاورید و در خیابان و چهارراه استانبول که مرکز دلارفروشی است در برابر چشم مردم به جوخه دار بکشید.

کواکبیان: آقای آخوندی برج‌نشین از وزارتخانه‌ات پایین بیا تا با هم قدم بزنیم/ اخلالگران بازار ارز را در چهارراه استانبول دار بزنید

به گزارش فارس، مصطفی کواکبیان نماینده مجلس شورای اسلامی در سوال از عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی در صحن علنی مجلس اظهارداشت: آقای آخوندی آنقدر مشغله‌اش زیاد است که فرمود جلسه شورای ساماندهی امور پایتخت در اسفندماه تشکیل شده اما این جلسه 12 دی‌ماه آن هم بعد از اینکه در مهرماه سال گذشته از او سئوال کردیم تشکیل شد و الان 8 ماه است که باز یادشان رفته است.

وی افزود: دیشب بنده به یک مسجد در منطقه 6 رفتم که یکی از نمازگزاران بلند شد و گفت آقای کواکبیان آیا شما رویتان می‌شود به مجلس بروید؟ کدام وزارتخانه حرفتان را می‌خواند؟ به ما گفتند شما در همین منطقه 6 ببینید که مردم نمی‌توانند در زمین‌هایشان در اطراف سازمان انرژی اتمی آجر روی آجر بگذارند و در اطراف دانشگاه امیرکبیر و دانشگاه تهران هم همینگونه است و من گفتم وزارت راه و شهرسازی در طرح تفصیلی نقشه‌ای که می‌دهد به تنها چیزی که توجه نمی‌کند مردم هستند.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: من به آقای آخوندی گفتم یک مقدار از وزارتخانه‌تانپایین بیایید تا با هم راه برویم و مشکلات را ببینیم. مردم شریف کن برای خودشان نقشه تفصیلی می‌خواهند اما می‌بینند مجمع تشخیص مصلحت نظام در آنجا برج 20 طبقه می‌سازد ولی اهالی کن 25 سال است که به خواسته‌شان نمی‌رسند. اخیراً نیز مردم کن به همه مسئولین نظام نامه نوشته‌اند و گفته‌اند به داد ما برسید تا قبل از اینکه خدایی نکرده بخواهیم خودجوش کاری انجام دهیم.

کواکبیان تأکید کرد: چرا ما می‌خواهیم مردم را اذیت کنیم و به فکرشان نیستیم؟ ما در این خصوص قانون داریم و این قانون در مجلس نهم و سال 94 تصویب شده است اما الان وزارت راه و شهرسازی چقدر به فکر تهران است؟ 

وی تصریح کرد: قرار بود 2 ماه یکبار شورای ساماندهی امور تهران تشکیل جلسه دهد اما چه شد؟ 20 درصد جمعیت کشور در تهران زندگی می‌کنند به من گفته بودند که تهران را آزاد کنیم تا ایران را آباد کنیم اما چقدر وزارتخانه‌های ما به فکر تهران هستند؟ در زمان وزارت آقای آخوندی چقدر جلوی مهاجرت به تهران گرفته شد؟ چقدر حاشیه‌نشینی در تهران کم شد؟ چقدر با طرح‌های ایشان در حوزه شهرسازی، تهران یک شهر مدرن شده است؟ 

این نماینده مجلس ادامه داد: اگر در تهران زلزله بیاید در منطقه یک برج‌هایی کنار هم ساخته شده‌اند که یکی دو متر بیشتر فاصله ندارند و یک آمبولانس هم نمی‌تواند از آنجا رد شود. البته همه این امور به دست وزارت راه و شهرسازی نیست اما این وزارتخانه دبیر تشکیل شورای ساماندهی امور پایتخت است و در قانون گفته شده رئیس جمهور، رئیس این شوراست و وقتی نباشد رئیس شوا معاون اول اوست. از طرفی معاون برنامه و بودجه، وزیر راه و شهرسازی، وزرای کشور، اطلاعات، نیرو، رئیس میراث فرهنگی، رئیس حفاظت محیط زیست، رئیس شورای شهر، شهردار تهران، رئیس ستاد کل نیروهای مسلح و تعدادی از نمایندگان مجلس عضو این جلسات هستند.

کواکبیان در ادامه سخنانش تصریح کرد: مردم مشکلات زیادی از جمله افزایش روز افزون نرخ سکه و ارز دارند اما وزارت راه و شهرسازی در خصوص اجاره نشینی و افزایش سرسام آور قیمت اجاره چه پاسخی دارد؟ بیایید با مردم صادقانه صحبت کنید.

وی تاکید کرد: رئیس محترم قوه قضاییه می‌فرماید دست‌های مافیا پشت سر افزایش نرخ سکه و دلار است. شما که می‌گویید اینها مفسد فی‌الارض هستند خب چند نفر از این مفسدان فی‌الارض را بیاورید و در خیابان و چهارراه استانبول که مرکز دلارفروشی است در برابر چشم مردم به جوخه دار بکشید تا مردم باور کنند که ما داریم برایشان کار می‌کنیم.

وی خاطرنشان کرد: ما در تهران مشکلات متعددی از جمله آلودگی صوتی، آلودگی هوا و قرار گرفتن روی 2 گسل زلزله را داریم که پدر علم زلزله شناسی می‌گوید اگر در تهران زلزله بیاید بهتر است زنده نباشیم چون هیچ امکانی برای فرار از زلزله نیست و تمام متروها از بین می‌رود.

کواکبیان افزود: آیا وقت مردم در ترافیک سرسام آور تهران برای ما ارزش ندارد؟ آیا بحث کارتن‌خواب‌ها را نباید ساماندهی کرد؟ حداقل 24 هزار معتاد متجاهر در تهران داریم که فقط یک کمپ 10 هزار نفری برای آنها زده شده. آیا نباید آنها را ساماندهی کرد؟ آیا دستفروشان سد معبرکننده برای مسئولین اهمیتی ندارند؟ آیا حمل و نقل عمومی در تهران رو به راه است؟ آیا تهران ام القرای کشورهای اسلامی است؟ آیا مسئولین از صنوف مزاحم در تهران خبر دارند؟ آیا برای صنایع آلاینده فکری شده است؟ آیا برای 3 هزار و 600 هکتار بافت فرسوده در تهران برنامه‌ای داریم؟

عضو مجمع نمایندگان استان تهران در ادامه گفت: خدا شاهد است که من آقای آخوندی را دوست دارم اما ایشان خیلی برج عاج‌نشین است و یک خرده باید کوتاه بیاید.

وی افزود: از زمان مرحوم آیت‌الله مهدوی کنی این مشکل در کن وجود داشته است؛ مردم کن می‌گویند توتستان‌ها و باغات ما توسط اتباع بیگانه در حال غارت شدن است و شما به ما اجازه یک دیوارکشی نمی‌دهید اما از آن طرف اجازه می‌دهید که 20 طبقه برج ساخته شود؛ مردم می‌گویند ما حاضریم تحریم‌ها را به جان بخریم اما فساد و بی‌عدالتی را تحمل نمی‌کنیم.

کواکبیان با تأکید بر اینکه در همه 22 منطقه تهران و تمامی نواحی حضور یافته و مشاهده کرده است که همه مردم از طرح تفصیلی تهران ناراحتند، گفت: کار که به شورای عالی معماری و شهرسازی می‌رسد انگار که به یک برج غیرقابل عبور رسیده است.

وی ادامه داد: آقای رئیس جمهور گفت که ما می‌خواهیم مسکن ویژه بسازیم؛ الان ماه مرداد است، وزیر راه و شهرسازی گزارش دهد که در این چند ماه چه اقداماتی برای آن صورت داده‌اند؟

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: یکبار به آقای روحانی اظهار داشتم «آقای روحانی! همشهری عزیزم! بجنبید وقت دارد دیر می‌شود»؛ اینکه بگوییم حتماً نماینده سؤال کند تا جلسه تشکیل شود پس وظیفه قانونی شما کجا می‌رود؟ به ویژه وزارت راه که وظیفه دبیری این جلسات را بر عهده دارد.

وی ادامه داد: آقای جهانگیری معاون اول رئیس جمهور دستور داده بود که کمیته‌ای تشکیل شود و بحث انتقال پایتخت سیاسی را پیگیری کند؛ وزیر راه و شهرسازی بگوید برای انتقال پایتخت سیاسی چه کاری صورت گرفته است؟

کواکبیان گفت: انتقال پایتخت سیاسی پیشکش، برای انتقال پادگان‌های نظامی به بیرون از شهر چه کرده‌اید؟

عضو فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: من با برخی از مسئولان نظامی در این باره صحبت کردم پاسخ دادند که ما حاضریم؛ وزارت راه بیاید و با ما هماهنگ کند تا پادگان‌ها را به خارج از شهرها انتقال دهیم.

دیدگاه کاربران

ناشناس۴۶۳۸۲۳۱۲:۱۱:۰۰ ۱۳۹۷/۵/۹
با چهار تا اعدام نمایشی چیزی درست نمیشه !
ناشناس۴۶۳۸۲۵۱۲:۱۱:۴۷ ۱۳۹۷/۵/۹
خوب آدم با بچه خودش و فک و فامیلاش که از این کارا نمیکنه
حمید۴۶۳۸۵۸۱۲:۱۸:۲۶ ۱۳۹۷/۵/۹
کدوم اعدام ؟ مگه گناهی کردن طفلکی ها؟ حالا چند میلیاردی خوردن این که عدد ی نیست
ناشناس۴۶۳۸۸۹۱۲:۲۳:۴۳ ۱۳۹۷/۵/۹
اگر چهار نفر اعدام شده بودند و دلالها و رانت خواران ترسي از برخورد داشتند كه وضعيت مملكت اين نبود ، آقاي كواكبيان شما به عنوان نماينده مردم در اين برهه حساس چكار كرده اي ؟ مگر قرار نشد اگر دولت دست به تغيير تيم اقتصاديش نزند مجلس وارد شود و وزراي ناكارآمد را استيضاح كند ؟ پس چي شد ، پس تقصير را به گردن همديگر نيندازيد همه مقصريد
هوشیار۴۶۴۰۰۳۱۲:۴۸:۵۴ ۱۳۹۷/۵/۹
کی به آخوندی رای اعتماد داد ؟ شما نبودید ؟
ناشناس۴۶۴۷۸۳۱۶:۱۷:۵۳ ۱۳۹۷/۵/۹
کاملا درسته! ضمنا تازه یک سال از حمایتشون تو دور دوم انتخاب روحانی گذشته!!
ناشناس۴۶۴۰۲۲۱۲:۵۳:۲۲ ۱۳۹۷/۵/۹
آقای کواکبیان یادشان رفته چطور چشم و گوش بسته و صرفا با دید جناحی از دولت و وزرای پیشنهادیش حمایت کرده بود، از ماست که برماست برادر! وقتی برای کوبیدن رقیب تو انتخابات امثال آقای کواکبیان چشمشون رو به تمام حقایق بستند و برجام رو آن چنان تبلیغ کردند که نبود، الان نباید انتظار داشته باشند چنین وزرایی پاسخگوی عملکردشون باشند.
ناشناس۴۶۴۰۵۴۱۲:۵۹:۳۰ ۱۳۹۷/۵/۹
با اعدام اقتصاد درست نمیشه آقای نماینده. همین نظرات شما آقایان کشور را به این وضع در آورده
عباس اکبری۴۶۴۲۶۸۱۳:۵۸:۱۰ ۱۳۹۷/۵/۹
آقا مطهری محترم مرا یاد صحبت آقای قالیباف می اندازی آدمی تو دوربین دروغ بگه چه توقعی داری ازش خودتون دوباره آخوندی ابقا کردین رئیس جمهور که میگن مهر را قوطی کبریت توصیف کرد آخوندی کار کرده چادر هم نمیشه زد زندگی کرد
عبدالله۴۶۴۲۷۴۱۳:۵۹:۱۷ ۱۳۹۷/۵/۹
بنده یکی از کشاورزان منطقه کن هستم.پس از پیگیریهای فراوان شورا یاری محل،امام جمعه محترم منطقه کن(حجه الاسلام دکتر صالح نیا)و.... در اواخر سال گذشته معاون محترم وزیر راه به کن آمده و پس از بازدید از حاشیه و معابر،در حسینیه الغدیر کن و در جمع اهالی قول دادند مشکلات مردم از جمله 1- نوسازی بافت های فرسوده2- تعیین تکلیف طرح تفصیلی باغات و توتستان ها3- اجازه حصار کشی باغات(دیوار یا فنس) داده شود.متاسفانه به هیچ یکم از وعده ها عمل نگردید.دولت راستگویان!!!
جلال۴۶۴۳۴۵۱۴:۲۱:۵۰ ۱۳۹۷/۵/۹
دولت از عمد در حال افزایش نارضایتی مردم هستند تا مملکت را به اشوب بکشند از عمد دارند قیمت ها را بالا میبرند و تا مردم به خیابان ها نیایند همین شیوه پیاده میشود
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. بازی با کلمات

  2. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  3. ۳۲ هزار مجوز استخدام فرزندان شهدا و ایثارگران اخذ شد

  4. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  5. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  6. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  7. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  8. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  9. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  10. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  11. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  12. اطلاعیه شماره ۳ فراجا درباره اجرای «طرح نور»  

  13. نحوه رفتار متفاوت فروشندگان در برابر پوشش حجاب مشتریان

  14. منظور: افزایش دائم دستمزدها به ‌رفاه مردم کمک نمی‌کند

  15. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  16. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  17. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  18. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  19. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  20. واکنش بلینکن به حادثه اصفهان/ به مجازات ایران پایبند هستیم!  

  21. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  22. سردار حاجی زاده با تسلیحات قدیمی و حداقلی به اسرائیل حمله کردیم /از موشک های هایپرسونیک ۲ استفاده نشد

  23. برخی مسئولان بدلیل کارهای بی‌قاعده در زمینه حجاب تذکر گرفتند        

  24. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  25. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

پربحث‌های هفته

  1. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  2. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  3. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  4. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  5. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  6. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  7. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  8. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  9. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  10. سردار حاجی زاده با تسلیحات قدیمی و حداقلی به اسرائیل حمله کردیم /از موشک های هایپرسونیک ۲ استفاده نشد

  11. برخی مسئولان بدلیل کارهای بی‌قاعده در زمینه حجاب تذکر گرفتند        

  12. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  13. اشتباه برخی گروه‌ها در مقابله با توئیت فضائلی

  14. نظرات برگزیده مخاطبان الف: آموزش و تربیت در رعایت حجاب بیشترین تاثیر را دارد/ عملیات وعده صادق یک پیروزی بزرگ برای ایران بود

  15. خسارت در «اس-۳۰۰»؛ مدرکی که نیست و افتخاری که به نام اسرائیل می‌سازند!

  16. هزینه عملیات وعده صادق به ۲۰ میلیون دلار هم نرسید/ دست آخرین توان نظامی ایران هنوز رو نشده است

  17. اژه‌ای: در قضیه حجاب نمی‌خواهیم هر فردِ کم توجه به قوانین را کیفر کنیم  

  18. حمایت معاون رئیسی از تعطیلی پنج‌شنبه‌ها/ تاکید رادان بر ادامه طرح «نور» فراجا/ انتقاد روزنامه دولت از کریمی قدوسی

  19. وزیر کشور: پلیس با رعایت کرامت انسانی به عده کمی که قانون حجاب را رعایت نکنند تذکر می‌دهد

  20. توماج صالحی به حبس محكوم شد/مظلوم نمايي يك اغتشاشگر 

  21. عملیات "وعده صادق" ؛ بررسی ابعاد تسلیحاتی نظامی

  22. شبيه‌سازي جنگ ايران و آمريكا

  23. یک سیلی برای تنبیه

  24. رئیسی: می‌گفتند روی موشک‌ها شعار مرگ بر اسرائیل ننویسیم        

  25. نگاهی به جایگاه و موقعیت ارتش شاهنشاهی

آخرین عناوین