استاندار تهران: نباید به راحتی از کنار افزایش طلاق گذشت

گروه اجتماعی الف،   3970502169 ۵ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱ تکراری یا غیرقابل انتشار

استاندار تهران خواستار ریشه یابی مساله طلاق در این استان شد و گفت: نباید به راحتی از کنار افزایش طلاق در استان تهران عبور کرد.

استاندار تهران: نباید به راحتی از کنار افزایش طلاق گذشت
 

به گزارش مهر، محمدحسین مقیمی صبح سه شنبه در جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان استان تهران به دستورالعمل وزارت ورزش و جوانان در خصوص تعیین موضوعات محوری به صورت ماهانه برای ستاد ساماندهی امور جوانان اشاره کرد و گفت: باید طبق این دستورالعمل تا بهمن ماه سال جاری موضوعات مربوط به مشارکت اجتماعی،اوقات فراغت،مسکن و ازدواج،فضای مجازی،آسیب های اجتماعی و اشتغال جوانان در استان تهران مورد توجه بیشتری قرار گیرد.

استاندار تهران در ادامه به برخی آسیب های اجتماعی که متوجه جوانان این استان است، اشاره کرد و افزود: افزایش آمار طلاق دراستان تهران موضوعی ناپسند است و دستگاه ها باید بیشتر به اقدامات زیرساختی و فرهنگی در موضوع انسان سازی بپردازند.

آموزش قبل و بعد از ازدواج در کاهش طلاق موثر است

وی بر مشاوره قبل ازدواج و مهارت آموزی قبل و بعد ازدواج تاکید کرد و اظهار داشت: امکانات استان تهران برای آموزش و فرهنگ سازی موثر است و باید از این ظرفیت برای این امر بهره برد و به کاهش آسیب های اجتماعی پرداخت.

استاندار تهران ادامه داد: باید آسیب شناسی در زندگی های مشترک جوانان انجام شود و با برنامه ریزی دقیق بسترسازی برای جلوگیری از این آسیب را انجام داد.

برای کاهش طلاق برنامه ریزی لازم است

وی گفت: مدیران از کنار طلاق به عنوان منفورترین حلال به راحتی عبور نکنند و نیاز است برای تحقق بودجه و هزینه های لازم در این بخش که نوعی سرمایه گذاری برای آینده است، برنامه ریزی شود.

استاندار تهران از اداره ورزش و جوانان استان تهران و نیز اداره امور اجتماعی و فرهنگی استانداری تهران خواست، نشست های هم اندیشی برای دریافت طرح و برنامه کاهش آسیب های اجتماعی با حضور نمایندگان جوانان و سازمان های مردم نهاد و اساتید دانشگاه برگزار کنند.

دیدگاه کاربران

ناشناس۴۵۰۴۹۵۱۳:۳۵:۱۷ ۱۳۹۷/۵/۲
آمار طلاق عاطفی از این هم وخیم تره طلاق رسمی که اصلا گفتنی نیست مهمترین دلیلش هم مشکلات اقتصادیه وقتی آدم ها هیچ گونه دلخوشی و امید به آینده ندارند در عوض شاهد زندگی لوکس و اشرافی افرادی هستند که زمانی جزو طبقه ضعیف یا متوسط بودند، فکر می کنند که حتما همسر من به حد کافی با عرضه نیست یا اینکه چرا من با فلان خانواده وصلت نکردم که الان صاحب ثروت رویایی باشم ؟ و مدام سرخورده و ناامید و عصبی هستند و هیچ چیز خوشحالشان نمی کنه سختکوش ترین و با سواد ترین و با تجرب ترین آدم ها هم در شرایط تبعیض و بی عدالتی حال و حوصله ی زندگی کردن ندارن وقتی بی پول باشی و توان مالی برای تفریح و سفر و حتی برگزاری یک میهمانی یا دور همی را نداری مجبور هستی به مهمانی هم نروی چون توان جبران کردن نداری بیکاری هم که بیداد می کنه با این اوضاع تحریم بسیاری از شرکتهای خارجی و یا شرکتهایی که برای تهیه مواد اولیه وابسته خارج هستند تعطیل شدند و عده ی بیشتری بیکار شدند به داد مردم برسید
ناشناس۴۵۰۵۰۴۱۳:۴۰:۰۱ ۱۳۹۷/۵/۲
جناب استاندار از کنار افزایش بیکاری گذشتید از کنار افزایش تورم گذشتید از کنار نابود شدن ارزش پول ملی گذشتید از کنار افزایش کرایه و هزینه ی منزل گذشتید از کنار افزایش فاصله طبقاتی و رواج اشرافی گری که گذشتید هزار تا موضوع مهم دیگه بود که بی توجه گذشتید و الان ماهی به دمش رسیده .....
ناشناس۴۵۰۵۴۸۱۳:۵۸:۳۴ ۱۳۹۷/۵/۲
علت اصلی گستاخی و بی پروا شدن خانم هاست که غرور و ماهیت وجودی مردان رو تحت الشعاع قرار میده و ادامه زندگی مشترک ناممکن میشه
آریابان۴۵۰۸۵۹۱۶:۱۵:۴۱ ۱۳۹۷/۵/۲
نیازی به یادآوری نیست که در هر حال : یک پایان تلخ حتما بهتر از یک تلخی بی پایانه !!!! ؛ ولی عامل بنیادی و ریشۀ افزایش پدیدۀ شوم طلاق را باید در آفت ویرانگری جستجو کرد بنام "بی شناختی" یعنی اینکه یک دختر و یک پسر که هنوز و تاکنون خودشون، خواستۀ خودشون و نیازخودشون رو نشناخته اند طبیعتا نمیدونند که واقعا دنبال چه چیزی باید بگردند تا شاید پیدایش کنند !!!! ؛ بنابراین چون با این "بی شناختی" بر سر سفرۀ عقد می نشنیند خواه ناخواه مدتی بعد از امضای قبالۀ عقد است که بمرور کاستی ها و ناخوشایندی های طرف مقابل و بی خاصیتی و حتی پشیمانی از این پیوند نامناسب در هر دو نفر ، بروز می نماید ، رو به افزایش میگذارد و در نهایت این وخامت مشترک تا بدانجا ریشه میدواند که هر دو طرف چاره ای نمی بینند جز امضا زدن در پای برگۀ "طلاق توافقی" !!!!! ؛ البته حتی از "طلاق توافقی" بدتر هم وجود دارد که هر چند همه-گیر است ولی چون آمار و انبوهی اش هیچگاه در هیچ دفتر و دستکی ثبت نمیشود بهیچوجه قابل اندازه گیری هم نمی تواند بود : "طلاق عاطفی" !!! ؛
محمدی۴۵۱۲۱۱۱۹:۴۳:۲۱ ۱۳۹۷/۵/۲
با این برنامه ها کاری پیش نمی برید، مشکلات اقتصادی و درآمدی جوانان را حل کنید، تا 80 درصد طلاق کاهش می یابد.
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. بازی با کلمات

  2. ۳۲ هزار مجوز استخدام فرزندان شهدا و ایثارگران اخذ شد

  3. برخورد محترمانه پلیس با یک خانم برای اعمال قانون و توقیف خودرو

  4. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  5. وحدت ملی با وعده صادق

  6. کمی دیر نیست؟

  7. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  8. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  9. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  10. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  11. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  12. ۲ دلیل برای تشدید "گرانی" در ایران

  13. اطلاعیه شماره ۳ فراجا درباره اجرای «طرح نور»  

  14. موجرانی که اجاره بهای زیادی بگیرند، جریمه می‌شوند

  15. حمایت افکار عمومی ایران از حمله به اسرائیل

  16. هیچ گاه اعتراف نمی کند، چون...

  17. منظور: افزایش دائم دستمزدها به ‌رفاه مردم کمک نمی‌کند

  18. گانتس: زمان، مکان و شیوه پاسخ به ایران را خودمان تعیین می‌کنیم

  19. خاتمی: پاسخ ايران به جنايت اسرائيل مدبّرانه، شجاعانه، منطقی و قانونی بود

  20. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  21. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  22. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  23. واکنش بلینکن به حادثه اصفهان/ به مجازات ایران پایبند هستیم!  

  24. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  25. سردار حاجی زاده با تسلیحات قدیمی و حداقلی به اسرائیل حمله کردیم /از موشک های هایپرسونیک ۲ استفاده نشد

آخرین عناوین