استاندار تهران: نباید به راحتی از کنار افزایش طلاق گذشت

گروه اجتماعی الف،   3970502169 ۵ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱ تکراری یا غیرقابل انتشار

استاندار تهران خواستار ریشه یابی مساله طلاق در این استان شد و گفت: نباید به راحتی از کنار افزایش طلاق در استان تهران عبور کرد.

استاندار تهران: نباید به راحتی از کنار افزایش طلاق گذشت
 

به گزارش مهر، محمدحسین مقیمی صبح سه شنبه در جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان استان تهران به دستورالعمل وزارت ورزش و جوانان در خصوص تعیین موضوعات محوری به صورت ماهانه برای ستاد ساماندهی امور جوانان اشاره کرد و گفت: باید طبق این دستورالعمل تا بهمن ماه سال جاری موضوعات مربوط به مشارکت اجتماعی،اوقات فراغت،مسکن و ازدواج،فضای مجازی،آسیب های اجتماعی و اشتغال جوانان در استان تهران مورد توجه بیشتری قرار گیرد.

استاندار تهران در ادامه به برخی آسیب های اجتماعی که متوجه جوانان این استان است، اشاره کرد و افزود: افزایش آمار طلاق دراستان تهران موضوعی ناپسند است و دستگاه ها باید بیشتر به اقدامات زیرساختی و فرهنگی در موضوع انسان سازی بپردازند.

آموزش قبل و بعد از ازدواج در کاهش طلاق موثر است

وی بر مشاوره قبل ازدواج و مهارت آموزی قبل و بعد ازدواج تاکید کرد و اظهار داشت: امکانات استان تهران برای آموزش و فرهنگ سازی موثر است و باید از این ظرفیت برای این امر بهره برد و به کاهش آسیب های اجتماعی پرداخت.

استاندار تهران ادامه داد: باید آسیب شناسی در زندگی های مشترک جوانان انجام شود و با برنامه ریزی دقیق بسترسازی برای جلوگیری از این آسیب را انجام داد.

برای کاهش طلاق برنامه ریزی لازم است

وی گفت: مدیران از کنار طلاق به عنوان منفورترین حلال به راحتی عبور نکنند و نیاز است برای تحقق بودجه و هزینه های لازم در این بخش که نوعی سرمایه گذاری برای آینده است، برنامه ریزی شود.

استاندار تهران از اداره ورزش و جوانان استان تهران و نیز اداره امور اجتماعی و فرهنگی استانداری تهران خواست، نشست های هم اندیشی برای دریافت طرح و برنامه کاهش آسیب های اجتماعی با حضور نمایندگان جوانان و سازمان های مردم نهاد و اساتید دانشگاه برگزار کنند.