کوهی دیگر موشی دیگر زائید؛ شورای سنجش و پذیرش دانشجو شق القمر کرد!!!

احمد حج فروش* گروه اجتماعی الف،   3970430132 ۱۵ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱ تکراری یا غیرقابل انتشار
کوهی دیگر موشی دیگر زائید؛ شورای سنجش و پذیرش دانشجو شق القمر کرد!!!

بر اساس روح ، هدف و متن قانون سنجش و پذیرش دانشجو (مصوب تاریخ 10/6/92) قرار بود سابقه تحصیلی، پس از 5 سال محور اصلی سنجش و پذیرش دانشجو باشد و میزان تأثیر کنکور در پذیرش دانشجو به حد اقل خود (10 تا 15 درصد) کاهش یابد.

تفسیر غلط رئیس سازمان سنجش از دو قانون سبب گردیده در 11 سال گذشته بر خلاف روح، هدف و متن قانون، ضریب تأثیر کنکور به 100 افزایش و ضریب تأثیر سابقه تحصیلی به صفر کاهش یابد.

متأسفانه، برداشت سوء رئیس آن سازمان از تبصره های 4 و 5 ماده 5 قانون به ویژه اختصاص 85 درصد ظرفیت کل دانشگاه ها (اعم از دولتی و غیر دولتی) به سابقه تحصیلی (که هیچگاه به 10 درصد هم نرسید) و نا دیده گرفتن ضرورت افزایش ضریب تأثیر سابقه تحصیلی برای تحقق ظرفیت 85 درصد که در قانون تصریح شده است، مهم ترین انحراف از قانون بوده است.

شورای سنجش و پذیرش دانشجو در آخرین جلسه خود، برای دوازدهمین سال اجرای قانونِ (سال 98) تعیین تکلیف کرد و بجای افزایش ضریب تأثیر سابقه تحصیلی به 85 درصد و کاهش حد اکثری ضریب تأثیر کنکور و رساندن آن به 15 درصد؛ شق القمر کرد و برای سابقه تحصیلی به ضریب 30 درصدِ 3 سال پیش عقب گرد نمود.

بعید نیست تصمیم جدید این شورا برای سال 98 نیز به همان سرنوشت سال 95 دچار شود؛ دو باره مادرِ داوطلب دیگری به دیوان عدالت اداری هدایت شود و رأی بر باطل شدن همین مصوبه داده شود و مافیای کنکور قند در دلشان آب شود که مجددا سابقه تحصیلی را به خاک سیاه صفر نشانده و کنکور کماکان به 100 بودن خود ادامه می دهد.  هر چند که اگر راه شکایت هم بسته باشد، ضریب 30 درصدی که سال ها وجود داشته از قدرت هیولائی کنکور چیزی نمی کاهد. اکنون افراد مسئول به سئوالات زیر پاسخ دهند:

شورای سنجش و پذیرش دانشجو تا کی باید تحت تأثیر تفسیر های غلط رئیس سازمان سنجش تصمیم غلط بگیرد؟

مجلس شورای اسلامی تا کی باید تحت فشارهای مافیای کنکور سکوت کند و وظیفه نظارتی خود را نادیده بگیرد؟

آموزش و پرورش تاکی باید مرعوب سازمان سنجش و کنکور قرار گیرد و تا این حد ضعف نشان دهد که در پی کاهش دروس پایه دوازدهم باشد؟

کمیسیون مربوط در شورای عالی انقلاب فرهنگی تا کی باید به شعارهای دبیرکل خود بسنده کند و با وجود این همه شواهد در آسیب شناسی کنکور، وقت خود را صرف اختراع دوباره چرخ کند؟

پس از تصمیم شورای سنجش و پذیرش دانشجو مبنی بر اعمال ضریب 30 درصدی قطعی برای سابقه تحصیلی، افراد و گروه  هائی ادعا کرده اند که این تصمیم  نه تنها به داوطلبان دارای معدل 20 هم کمک نمی کند، بلکه رتبه کنکور آنها را پائین می آورد. 

ضمن تأیید این ادعا، باید گفت نه تنها ضریب تأثیر قطعی 30 درصد بلکه ضریب تأثیر قطعی 50 درصد سابقه تحصیلی نیز به رتبه کنکور داوطلبان کمکی نمی کند.  تنها در صورتی که ضریب تأثیر قطعی سابقه تحصیلی بالاتر از ضریب تأثیر کنکور باشد (مثلا ضریب تأثیر قطعی سابقه تحصیلی 60 و ضریب تأثیر کنکور 40 باشد،  ضرائبی که سه سال آخر رژیم گذشته بر سنجش و پذیرش دانشجو حاکم بود)، آنگاه دارندگان معدل بالا در امتحانات نهائی مزد خود را از کوشش درس خواندن مبتنی بر یادگیری مطالب علمی در سطوح پیشرفته (نه تست زدن های مکرر مبتنی بر یادگیری سطحی حافظه ای متکی به انواع ترفند) خواهند گرفت.

اکنون وقت آن رسیده که نمایندگان مجلس (که بسیاری از آنها دانشگاهی هستند) سرنوشت جوانان، تعلیم و تربیت و توسعه علم و فناوری کشور را (که در گرو کاهش حد اکثری ضریب تأثیر کنکور است) فدای رو در بایستی با سازمان محل اشتغال خود نکنند و یا آن دسته از نمایندگان که تحت فشار شدید مافیای کنکور هستند، به همه آسیب هائی  که از سوی این مافیا و کنکور (با سئوالات چهار گزینه ای) به همه نظام های علمی- آموزشی، فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و حتی سیاسی وارد می شود؛ فکر کنند و در اسرع وقت قانون سنجش و پذیرش دانشجو را بر اساس ماده واحده ای که در نظر سنجی از 84 تن از فرهنگیان و دانشگاهیان پیشنهاد شده است (مبتنی بر ضریب تأثیر 85 برای سابقه تحصیلی و ضریب تأثیر 15 برای کنکور)، اصلاح نمایند.

بدیهی است تا کنکور سال 98 یک سال زمان باقی است و این زمان برای تغییر کافی است و همه داوطلبان به طور یکسان از آن بهره می برند. با توجه به اینکه تغییر برای همه یکسان است، بنابراین، ادعاهای مقامات وزارت علوم مبنی بر نیاز به فرصت دو یا سه ساله برای  اعمال تغییر در ضوابط سنجش و پذیرش دانشجو تنها برای وقت تلف کردن و ادامه قانون گریزی 11 ساله آنان است و این وقت کُشی مبنای علمی و عقلی ندارد. به نظر کارشناسان برنامه نویسی رایانه ای، تغییر در این برنامه ها در سازمان سنجش حد اکثر 10 روز زمان نیاز دارد.

یاد آور می شود پیشینه تاریخی سنجش و پذیرش دانشجو که چکیده آن در جدول زیر به نمایش گذاشته شده نشان می دهد حدود 77 سال؛ سابقه تحصیلی (تنها معدل سال آخر دوره متوسطه که در مواردی با نمره آزمون های ورودی همتراز شده) محور اصلی سنجش و پذیرش دانشجو در کشور بوده و سه سال آخر رژیم گذشته سابقه تحصیلی با ضریب 5 و کنکور با ضریب 2 در پذیرش داوطلبان مؤثر بوده است.

  

چکیده پیشینه تاریخی (120 ساله) سنجش و پذیرش دانشجو در ایران (1)

*پژوهشگر حوزه تعلیم و تربیت

 

   منابع : 

- کاردان، علی محمد (1351)، تاریخچه تحولات مسابقات ورودی دانشگاه ها و مؤسسات آ عا در ایران، نشریه شماره 2 دانشکده علوم تربیتی دانشگاه تهران

- ﻣﺮﺍﺣﻞ ﺗﺤﻮﻝ ﮔﺰﻳﻨﺶ ﺩﺍﻧﺸﺠﻮ ﺩﺭ ﺍﻳﺮﺍﻥ، ﻧﺸﺮﻳﻪ ﺍﻧﺪﻳﺸﻪ ﺟﺎﻣﻌﻪ، ﺷﻤﺎﺭﻩ 6.

-  ﻓﺮﺷﺎﺩ، ﻣﺠﻴﺪ (1374)،  ﺑﺮﺭﺳﻲ ﻭﻳﮋﮔﻲ ﻫﺎﻱ ﭘﺬﻳﺮﻓﺘـﻪ ﺷـﺪه ﮔﺎﻥ ﻣﻤﺘـﺎﺯ ﺁﺯﻣـﻮﻥ ﺳﺮﺍﺳـﺮﻱ ...، ﺩﻓﺘﺮ ﺗﺄﻟﻴﻒ ﻭ ﺑﺮﻧﺎﻣﻪ ﺭﻳﺰﻱ ﻓﻨـﻲ ﻭ ﺣﺮﻓﻪ ﺍﻱ.

- حج فروش، احمد (1381)، بررسی آسیب های کنکور بر برنامه درسی دوره متوسطه و روش رفع آسیب ها، مؤسسه پژوهشی نوآوری های آموزشی

 - نیک نژاد، ﻋﺒﺪﺍﻟﺤﺴﻴﻦ، ﭘﺬﻳﺮﺵ ﺩﺍﻧﺸﺠﻮ ﺩﺭ ﺟﻬﺎﻥ، ﻧﺸﺮﻳﻪ ﺭﺍﻩ ﺩﺍﻧﺸﮕﺎﻩ، شماره ١٨.

    پانویس ها:

  1. - حج فروش، احمد (1397)، بررسی عوامل بازدارنده و پیش برنده در اجرای قانون سنجش و پذیرش دانشجو، دبیرخانه شورای عالی آوپ.
  • دانشکده های گروه پزشکی اولین دانشکده هائی بودند که از سال 1317 داوطلبان خود را به صورت غیر متمرکز و با محوریت سابقه تحصیلی و آزمون ورودی تشریحی (با ضرائب متفاوت سابقه و آزمون در هر دانشکده) گزینش می کردند.
  • بنظر می رسد تنها در سال 1394 تأثیر سابقه تحصیلی به صورت قطعی محاسبه شد و طی 3 سال اخیر با رأی دیوان عدالت اداری منتفی شد.
  1. از 120 سال پیشینه تاریخی سنجش و پذیرش دانشجو، مدت 77 سال، سابقه تحصیلی و آزمونهای ورودی تشریحی محور سنجش و پذیرش دانشجو بوده و 43 سال کنکور سراسری با سئوالات چهار گزینه ای محور سنجش و پذیرش بوده است.
  2. بنظر پژوهشگر: شورای سنجش و پذیرش دانشجوتحت تأثیر تفسیرغلط و منفعت طلبانه دبیر آن شورا از قانون سنجش و پذیرش دانشجو (مصوب10/6/1392)، ضریب تأثیر قطعی سابقه تحصیلی که می بایست در سال 98 به 85 % برسد، اشتباها در 30 % متوقف کرده اند. در حالی که قانون در تبصره 5 ماده 5 با تعیین ضریب حد اقل 25 % برای سال 93 دست شورا را باز گذاشته بود که ضریب حداکثر را (به میزان دو سوم سال های تحت پوشش امتحانات نهایی = 66.7%) از همان سال برای سابقه تحصیلی منظور کند و در سال 98 برای این که 85 % ظرفیت (قسمت دوم تبصره 5) به سابقه اختصاص یابد، این ضریب را به 85% افزایش دهد.

 

دیدگاه کاربران

حسین۴۴۳۷۶۶۱۴:۴۴:۴۰ ۱۳۹۷/۴/۳۰
انصافا این ۳۰٪ هم زیاد است. قبل از هر اقدامی، ابتدا باید آموزش و پرورش به صورت کلی اصلاح شود. در غیر این صورت با افزایش تاثیر سوابق تحصیلی،‌ از قدرت مافیای ۷ سر کنکور کم میشود ولی مافیای ۱۰۰۰ سری در مدارس تشکیل می‌شود که غیر قابل تصور است.
محمد۴۴۳۸۷۹۱۵:۳۹:۵۶ ۱۳۹۷/۴/۳۰
باید به نویسنده ی این مطلب بگم به ۹۰ درصد بچه های کنکوری مدیون شدی‌.ما ها ۱۰ روز داریم تلاش میکنیم این قانون که ظلمیه در حق ما لغو بشه.اونوقت شما اومدی یه روز مونده به جلسه کمیسیون این مطلبو که توش حتی ۱ درصد حرف صحیح نیست نوشتی.لطفا به خاطر منافع شخصی خودتون با آینده و سرنوشت ما بازی نکنید.از وقتی این قانون تصویب شده کلا افسردم.انگیزه ای ندارم.این قانون باید حذف بشه.لطفا یه ذره هم به نظر اکثریت مردم احترام بذارید و یادتون باشه که حکمت ما جمهوریه نه شاهنشاهی.
کارشناس آموزش۴۴۴۸۶۸۰۹:۲۱:۳۸ ۱۳۹۷/۴/۳۱
آقا محمد: اگر شما آدم درس خونی هستی و معدل دیپلمت خوبه و یا تصمیم داری به بالاترین معدل برسی ضریب 85 درصد سابقه تحصیلی باعث میشه تواسترس کنکور نداشته باشی و اگر رتبه چهار یا 5 رقمی هم بیاری در بهترین رشته و دانشگاه قبول میشی.
حسین۴۴۳۹۰۴۱۵:۴۹:۳۷ ۱۳۹۷/۴/۳۰
امتحانات نهایی طراحی شده برای اینکه دانش آموزارو از پایه ای به پایه ی دیگه منتقل کنه.با ده بیستا سوال که نمیشه دانش آموزارو از هم تفکیک کرد.شما فرض کن یه دانش آموز نابغه تو امتحان نهایی یه لحظه حواسش پرت بشه و یه ضرب ساده رو اشتباه محاسبه کنه.خوب نمرش میشه ۱۹.۵ و رتبش هم میشه تقریبا ۴۰ هزار.خوب حالا همین دانش آموز تو کنکور همین اشتباهو بکنه.یه دونه سوالو از دست بده بازم میتونه بشه رتبه ۱ کنکور. ببینید کلا پذیرش دانشگاه ها بر اساس کنکور خوب نیست ولی تاثیر قطعی معدل ۱۰۰ برابر بدتر هست.مسئولین باید برای حذف کنکور به فکر یه راهکار دیگه باشن و اگر نمیتونن شرایطو بدتر از این نکنن و تاثیر قطعی مسلما باید حذف بشه و کنکور طبق سال های گذشته برگزار بشه.
گنجی۴۴۴۰۷۱۱۷:۱۴:۳۱ ۱۳۹۷/۴/۳۰
دلیل این تاخیر این است که آنهایی که می گویند کنکور بد است و خوب نیست و البته کسی هم در این مورد شک ندارد ولی هرگز راه بهتر و مناسب تر که عملی و مطابق بر عدالت باشد ارائه نمی کنند واقعیت این است که امتحانات آموزش و پرورش هرگز قابلیت جایگزین شدن برای کنکور را ندارد زیرا آموزش و پرورش ساده ترین امتحان را هم نمی تواند در عدالت برگزار کند و همین که مشخص باشد آزمونی در آینده دانش آموزان تاثیر دارد انواع تقلب ها و اعمال نفوذ ها آن امتحان را از حالت عادی خارج می کند یادمان باشد که : 1- کنکور یک آزمون به شدت محافظت شده است و در حدود 4 ساعت اجرا می شود ولی امتحانات نهایی آموزش و پرورش در حدود 20 هزار حوزه اجرا آزمون گرفته و می شود و تازه بعد از آن در حدود یک ماه در حوزه های تصحیح آن هم به صورت تشریحی تصحیح می شود و مسلم است که از ما بهتران هرگز اجازه نمی دهند که آقا زاده ها و نورچشم هایشان درچنین آزمونی کم بیاورند 2- تصحیح کنکور تشریحی است و می توان گفت سلیقه فرد در آن به شدت تاثیر دارد و چه بسا دو نفر به یک برگه نمره هایی با اختلاف زیاد بدهند و اشتباه در تصحیح و جمع کردن جزیی نمرات گریز ناپذیر است 3- عملکرد آموزش و پرورش در مراقبت از آزمون ها اصلا خوب نیست و در طی چند سال گذشته همیشه فروش سوالات کنکور معضل بزرگی بوده است که روی کانال ها و به صورت انبوه این کار انجام می شود و من دیده ام که در شهر های بزرگ و کوچک مافیایی از دانش آموزان پول می گیرد و در جلسه ازمون تعدادی از سوالات را به دانش آموزان می رسانند و این فاجعه بزرگی است که باعث عدم اطمینان و تردید کل جمعیت دانش آموزی نسبت به آزمون های نهایی آموزش و پرورش شده است 4- راهکار مناسبی هنوز برای جبران نمره نامناسب دانش آموزان در آزمون های نهایی طراحی نشده است
موسی۴۴۴۸۹۹۰۹:۳۸:۲۶ ۱۳۹۷/۴/۳۱
نظر شما بسیار به نظر رئیس سازمان سنجش ومخالفان اجرای قانون نزدیک است. حالا که قبول دارید کنکور تستی خوب نیست و می گوئید آموزش وپرورش قادر به برگزاری امتحانات با امنیت بالا نیست شما که در سازمان سنجش هستید وخیلی این سازمان را قبول دارید لطفا به رئیستان بفرمائید از کنکور تستی دست بردارند و کنکور را با سئوالات تشریحی برگزار کنند. دیگر هیچکس تقاضای حذف کنکور را نمی دهد. اصل دعوا مربوط به نوع سئوالات کنکور است و سازمان برگزار کننده اگر معتبر باشد مهم نیست کدام سازمانباشد. فکر می کنم نظر نویسنده محترم این یادداشت با نظر اینجانب موافق باشد.
استادیار دانشگاه۴۴۵۰۶۶۱۰:۵۷:۴۶ ۱۳۹۷/۴/۳۱
جناب آقای گنجی اولا- اگر تحقیقات آسیب شناسی کنکور دقیقا بررسی شود پی می بریم آسیب های کنکور در ابعاد مختلف آنقدر زیاد است که ما را به قهقرای توسعه علم وفناوری و بیشترین فراوانی تحصیل کرده های بی سواد در دنیا سقوط داده است. بنابر این عوارض کاهش تأثیر کنکور هر چه باشد، بر تقویت کنکور ترجیح دارد. شکی نیست که مسئولان آموزش و پرورش باید شرایط لازم را در زمانی که سابقه تحصیلی از حساسیت بالائی برخوردار می شود فراهم کنندو اگر نمی توانند باید به وزارت علوم تکلیف شود. کنکور را با سئوالات تشریحی برگزار کند. البته من به اندازه شما نسبت به آموزش و پرورش بدبین نیستم . چون مدیران و معلمان درستکار در این دستگاه کم نیستند که اجازه آنهمه ناهنجاری که نام برده اید را نمی دهند. ضمن این که نسبت به وزارت علوم و سازمان سنجش بی اطلاع نیستم . به عنوان مثال در باره آقازاده ها باید گفت از طریق کنکور بسیار آسان تر به مقصد می رسندو یا لو رفتن سئوالات سابقه نشان می دهد در کنکور هم در وسعت، هم در تکرار فراتر از آموزش و پرورش بوده است.
ناشناس۴۴۴۰۷۷۱۷:۱۸:۵۳ ۱۳۹۷/۴/۳۰
شما بیشتر به فکر اشتغال زایی و استخدام جوونا باشید بهتره تا به فکر فقط وارد شدنشون به دانشگاه ...همه رو کردید دانشجو حالا کار نیست
غلام۴۴۴۱۷۱۱۸:۲۲:۰۹ ۱۳۹۷/۴/۳۰
اتفاقا عدم تاثير سوابق تحصيلي يكي از معضلاتي است كه مافياي كنكور ان را دنبال ميكند. نويسنده مقاله واقعا زحمت كشيده و بخوبي معضل را تشريح كرده اند
علائی۴۴۴۱۲۲۱۷:۴۸:۳۸ ۱۳۹۷/۴/۳۰
با سلام درخواست لغو تاثیر قطعی سوابق تحصیلی در کنکور سراسری 1398 اینجانب یکی از داوطلبان آزمون سراسری 1397 که در این کنکور شرکت نموده تاثیر سوابق تحصیلی از سال 95 بصورت مثبت ارزیابی میگردید .درست در حالیکه داوطلبان سال های قبل از شانس شرکت عادلانه مجدد در کنکور سال بعدشان بهره مند بودند، در تاریخ 19 تیر 1397 شورای سنجش و پذیرش دانشجو تصمیم به قطعی نمودن سوابق تحصیلی در کنکور سراسری 98 نمود . آیا این عدالت آموزشی و سنجشی می باشد که بدون اطلاع در سالی که بنده و دانش آموزان با اطلاع مثبت بودن سوابق به امتحانات نهایی که سرشار از تقلب و لودگی سوالات بوده رفته و سنجیده شدیم و درسال بعد این تاثیر به شکل قطعی اعمال شود . دلایلی بر قطعی نمودن و جبران های زیان بار و خسارات اجتماعی و بی عدالتی آن را برمیشمرم : 1-آیا این تاثیرات به داوطلبان قبل 84 و رشته های دیگر که در آزمونی بغیر رشته خود شرکت میکنند و جابجایی بالایی ترازی دارند موثر واقع میشود؟ 2-عدم ناآگاهی واطلاع رسانی ناصواب به داوطلبان امسال که نظام قدیم قلمداد میشوند از قطعی شدن سوابق در کنکور سال بعد عدالت است یا از ریشه بریدن استعداد ها و تمایلات شخصی شورای سنجش و پذیرش علی الخصوص معاون آموزش و پرورش . 3-این تصمیم در واقع هر شخصی اگر در جلسه آزمون حتی تمام دروس خود را بالای 90 درصد هم بزند تراز معدلش اجازه قبولی در رشته دلخواهش را نمیدهد و در واقع چند هزار معدل 19 در کشور است که طوری تراز شوند و عادلانه در رقابتی سالم باشند . 4-مگر امتحانات سراسری در سالهای مختلف یک درجه سختی و حجمی برای داوطلبان داشته نگاهی خرد به کتب نظام جدیدها گویای این مطلب است.چطور داوطبان نظام قدیم دو پایه سنجشی برای تراز و سوابق داشته و جدید ها فقط سال دوازدهم. 5- آیا قانون ترمیم معدل قدرت تحمل صدها هزار داوطلب که خواستار ارتقا معدل هستند دارد؟چرا باید استرس مجدد امتحانات نهایی را به بهای پر کردن کسری بودجه آموزش و پرورش از جیب بدهیم! در نهایت آیا از محاسبات ریاضیاتی تراز معدل های یکسان اطلاع کافی دارید؟ *لطفا تجربه کنکور 93 و94 را با تاثیر قطعی نکنیم . با تشکر داوطلب کنکور سراسری 1398
دبیر ریاضی۴۴۴۹۶۵۱۰:۰۸:۳۳ ۱۳۹۷/۴/۳۱
سلام آقای علائی به شما تبریک میگم با اینکه یک داوطلب کنکور 98 هستید اما اطلاعات شما به ویژه در باره تراز کردن معدل های یکسان فراتر از حد کارشناسان سازمان سنجش است. با اینکه خود داوطلب کنکور 98 هستید غم دیپلمه های قبل از 84 را هم می خورید. توصیه من به شما این است که تلاش کنید پیشنهاد اون 84 نفر که در مقاله جناب آقای حج فروش آمده یعنی تأثیر 85 درصدی سابقه تحصیلی تصویب بشه تا نیازی به رتبه بالای کنکور نداشته باشی و اگر معدل شما پائین است کافی است کتاب های درسی که نمره خوبی نگرفتی خوب بخونی و امسال ترمیم کنی و با کمترین استرس در کنکور 98 شرکت کنی.
H.z۴۴۵۳۵۹۱۲:۴۲:۰۸ ۱۳۹۷/۴/۳۱
دمت گرم . ظلم بی حد و اندازه در حق بچه هاست که هیچ گوش شنوایی نیست انگار
ناشناس۴۴۴۱۶۴۱۸:۱۹:۰۴ ۱۳۹۷/۴/۳۰
خدا وکیلی خیلی گزارش بدی بود چرا هیچ وقت به نظرات دانش آموزان بها نمیدین،بزارین اونا هم حرف بزنن آقاجان موافق نیستن با تاثیر قطعی خلاص
محسن۴۴۴۳۰۵۲۰:۲۴:۳۶ ۱۳۹۷/۴/۳۰
تغییر قوانین و بی ثباتی در اجرای قوانین بزرگترین مشکل کشور است ، مجلس باید به وظیفه قانونگذاری ، نظارت و رفع ابهام قوانین عمل کند مورد کنکور و ثبت نقل و انتقال در دفترخانه ، جدال غول ثروت با منطق است دانش آموزان و مالکان خوورو دچار سردرگمی میشوند
آریا۴۴۴۵۶۲۰۰:۴۰:۱۸ ۱۳۹۷/۴/۳۱
من وقتی سوم ریاضی بودم، معلم هندسه ما به دانش آموزا گفت شما اگه نمرتون کمتر از ۲۰ شد اعتراض بدید من یه کاریش میکنم.همه ی بچه های کلاس اعتراض دادیمو و تا ۵ نمره افزایش داشتیم.من خودم ۱۴ بودم شدم۱۸.۵ خوب آخه مسئولین اینارو اگه به یه عقب مونده ذهنی هم بگی میگه معدل نباید تو کنکور تاثیر داده بشه.بعد تو میای میگی که قرار است کنکور حذف شود و سوابق تحصیلی جایگزین شود. انصافا این قانونارو از کجاتون در میارین.آوردی نظام ۵-۳-۴ رو تبدیل کردی به ۶-۳-۳ خوب العا چی شده مثلا؟نتیجه چیه؟اینا چه فرقی با نظام قدیمیا دارن جز اینکه سردرگمن وکتاباشون پر از غلطه.بعدشم به خاطر همین تغییر نظام مجبور شدی ۲ تا کنکور برگزار کنی و از اون طرفم میخوای به زور معدلو به هردو نظام که شرایط متفاوتی دارن تاثیر بدی که بگی نه ما هم داریم یه کارایی میکنم. از مسئولین خواهشمندم که هنگام وضع و تصویب قوانین با افراد متخصص در آن حوزه مشورت کنن.آدم فک میکنه نشستن با زنای کوچه سبزی پاک کردن بعد اومدن یه قانون جدید درآوردن.
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  2. بازی با کلمات

  3. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  4. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  5. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  6. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  7. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  8. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  9. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  10. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  11. نحوه رفتار متفاوت فروشندگان در برابر پوشش حجاب مشتریان

  12. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  13. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  14. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  15. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  16. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  17. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  18. هیچ تردیدی در اجرای طرح نور نداریم

  19. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  20. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

  21. موضع رئیس عدلیه در خصوص ورود فراجا به مسئله حجاب/ اژه‌ای: در قضیه حجاب می‌توانیم بگوییم «کی بود کی بود، من نبودم؟»

  22. موفقیت ایران در ساخت موتور بنزینی ۶ سیلندر + تصاویر

  23. واکنش ضرغامی به طرح نور و بازگشت گشت ارشاد

  24. اشتباه برخی گروه‌ها در مقابله با توئیت فضائلی

  25. مشکل اصلی صهیونیست ها با عملیات "وعده صادق" چه بود؟

آخرین عناوین