نامه سردار نقدی به معصومه ابتکار: قاطعانه مانع حریم شکنی‌های خانواده ستیز در ایران عزیز شوید

گروه اجتماعی الف،   3970430097 ۲۵ نظر، ۰ در صف انتشار و ۴۹ تکراری یا غیرقابل انتشار

این روزها شاهد آن هستیم که در کشور ما هم عده‌ای بجای عبرت گیری از راه پیموده شده و به بن بست رسیده اروپا و آمریکا به تبعیت از هجوم گسترده رسانه‌های غربی به ارزش‌های اسلامی، مروج سبک زندگی غربی شده‌اند و هجوم سنگینی را علیه حجاب آغاز کرده‌اند.

نامه سردار نقدی به معصومه ابتکار: قاطعانه مانع حریم شکنی‌های خانواده ستیز در ایران عزیز شوید

به گزارش فارس، سردار نقدی، معاون فرهنگی و اجتماعی سپاه پاسداران در نامه ای به معصومه ابتکار، معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهور، با اشاره به اتفاقات سالهای اخیر در دنیای غرب و نتایج فاجعه‌بار آن، از وی خواسته تا قاطعانه مانع حریم شکنی‌های خانواده ستیز شود تا خدای ناکرده ایران عزیز دچار چنین عاقبتی نشود. در ادامه متن کامل این نامه از نظرتان می گذرد.

سرکار خانم معصومه ابتکار معاون محترم امور زنان و خانواده رئیس جمهور
سلام علیکم

با احترام و تبریک میلاد با سعادت حضرت امام رضا (ع) به پیوست تصویر تیم ملی فوتبال فرانسه که قهرمان جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه شد ارسال می‌شود.

همانطور که مستحضر هستید تیم ملی هر کشور نماد هویت ملی و معرف ریشه های تاریخی ونماد جامعه آن کشور است. آیا شما در این تصویر هویت آفریقایی را مشاهده می‌کنید یا هویت فرانسوی و نژاد اروپایی را می‌بینید؟ از ۲۳ بازیکن این تیم ۱۵ نفر آفریقایی تبار و از بقیه هم نفراتی آسیایی تبار هستند. در بسکتبال فرانسه وضع از این هم بدتر است. آنجا از ۱۲ عضو تیم ملی بسکتبال ده نفر سیاه پوست آفریقایی هستند.

این تصاویر که منعکس کننده واقعیت اجتماعی امروزه کشور فرانسه هستند و توجه صاحبنظران را به خود جلب کرده نیازمند مطالعه و بررسی عمیق علمی و جامعه شناسانه است. واقعیت این است که جمعیت بومی فرانسه در حال انقراض است و آنها ناگزیر به واردات نیروی انسانی از خارج کشورشان هستند.

سیاست‌های تشویقی و جایزه‌های مالی بزرگ دولت فرانسه برای فرزند آوری و حفظ خانواده هم نتوانسته این نقیصه را جبران کند؛ این واقعیت بروز یافته در تیم‌های ملی ورزشی فرانسه نتیجه پیاده سازی سیاست‌های فرهنگی اروپا و سبک زندگی غربی است.

این ترکیب آفریقایی با نام نشان فرانسوی که در جلوی چشم جهانیان است، محصول پیاده سازی سیاست‌های حیا ستیزانه، ضد حجاب و میدان دادن به ترویج فساد اخلاقی در کتاب، سینما، تئاتر، موسیقی و بویژه مطبوعات و رسانه ها و فضای مجازی است و پیاده سازی دیدگاههای غربی در نحوه برخورد با مسئله زن و خانواده است. این وضعیت حاصل تنزل زن از مقام ارجمند مادری و مربی گری به خیابان گردی و خودنماییاست. این عاقبت ترغیب زنان به حضور در محیط های فاسد و غیراخلاقی بجای دغدغه مندی نسبت به گرم نگه داشتن کانون خانواده است.

واقعیت غیر قابل انکار این است که سبک زندگی غربی و گسترش اباحه گری و حیا ستیزی، رشد منفی جمعیت در اکثر قریب به اتفاق کشورهای اروپایی را بدنبال داشته است و به خاطر جبران این مشکل و برقراری تعادل جمعیت این کشورها مجبور به واردات نیروی انسانی از آفریقا و آسیا هستند چرا که اگر این کار را نکنند هر سال بخشی از جمعیت آن ها کاسته می شود و باید تعدادی از کارخانه ها، مدارس، تیم های ورزشی و دانشگاه های خود را تعطیل و خانه ها را بلا استفاده رها کنند.

به عبارت دیگر اگر این کشورها نسبت به واردات نیروی انسانی مبادرت نکنند در چند دهه آینده به مناطقی بیابانی بدون سکنه تبدیل می شوند. علت دیگر این وضعیت تیم های ورزشی آن است که با رواج هرزگی و فساد، دیگر جوانهای فرانسوی الاصل حال تن دادن به تمرینات سخت و آمادگی برای مبارزه ملی در ورزش را ندارند و ترجیح میدهند به عیش و عشرتشان مشغول باشند.

شاید کشورهای اروپایی با واردات نیروی انسانی بتوانند مشکل اقتصاد و جمعیت را حل کنند اما هویت ملی را چطور؟در صورت ادامه این روند تا چند دهه و حداکثر تا یک قرن دیگر باید نژاد اروپایی را در موزه ها جستجو کرد. با تداوم این وضعیت عراقیها و مردم شبه قاره هند وارث سرزمین انگلستان و مردم کشورهای مرکز وشمال آفریقا مالکان آینده فرانسه و هلند و بلژیک خواهند بود و آلمان را ترکها به ارث خواهند برد.

به خاطر داریم که در دی ماه گذشته خانم ترزا می نخست وزیر انگلستان وزارتخانه جدیدی تاسیس و خانمتریسی کراوچ را به سمت وزیر تنهایی منصوب کرد. نخست وزیر انگلیس در توضیح علت این اقدام گفت ما باید با نتایج تلخ زندگی مدرن برخورد کنیم. او گزارش داد که ۹ میلیون نفر از جمعیت انگلستان به صورت مجردی زندگی می‌کنند و این زندگی عواقب دردناک روانی را برای آنها به دنبال داشته است.

این واقعیت شوم که نخست وزیر انگلیس از آن بعنوان «واقعیت تلخ زندگی مدرن» یاد می کند نتیجه پیاده سازی سبک زندگی غربی و رواج فساد و ابتذال و بی حیایی در میان جامعه است. هر جامعه و انسان خردمندی باید از این واقعیت های نگران کننده که روند انحطاط پرشتاب جوامع غربی را رقم زده است عبرت بگیرد.

اما متاسفانه این روزها شاهد آن هستیم که در کشور ما هم عده ای بجای عبرت گیری از راه پیموده شده و به بن بست رسیده اروپا و آمریکا به تبعیت از هجوم گسترده رسانه های غربی به ارزشهای اسلامی، مروج سبک زندگی غربی شده اند و هجوم سنگینی را علیه حجاب آغاز کرده اند و با ایجاد دغدغه های کاذب و نیازهای جعلی برای زنان و تلاش برای کشاندن آنها به جاهایی که کرامت آنها را مخدوش میکند حمله به زندگی عفیفانه بانوان را پیشه خود ساخته اند. بدون شک اگر به پیروی از این خواسته های نامشروع و خانمان برانداز تن در دهیم نتیجه ای جز این نخواهد داشت که چند دهه دیگر ترکیب تیم ملی ایران هم غالبا از اهالی هند و پاکستان و افغانستان باشند.

اگر به دور و اطراف خودمان هم نگاهی بیاندازیم با اثر گذاری شبکه‌های مبتذل ماهواره ای و فضای مجازی فاسد بر روی بعضی از اقشار و دنباله روی آنها از سبک زندگی غربی، چنین آثاری به تدریج در میان اقشار تاثیر پذیر از فرهنگ غرب درحال ظهور است. افزایش آمار طلاق و بعضی جنایت‌های دلخراش نمونه‌هایی از نتایج نزدیک شدن به فرهنگ غربی است.
از سرکار که سکاندار مسئولیت خطیر امور زنان و خانواده در کشور هستید انتظار میرود با بیان این درس‌ها و اصلاح برنامه ها بر اساس این عبرت‌های تاریخی که امروز پیش روی ماست قاطعانه مانع این حریم شکنی های خانواده ستیز شوید و خدای ناکرده در رقم زدن چنین عاقبت ننگینی برای ایران عزیز سهیم نباشید.

بسیجی کوچک و خادم مردم مومن و عزیزمان

محمد رضا نقدی

دیدگاه کاربران

ناشناس۴۴۳۴۲۰۱۱:۵۱:۲۵ ۱۳۹۷/۴/۳۰
کل دغدغه معاونت زنان رییس جمهور شده ورود زنان به ورزشگاه.. زنان کرمانشاهی که تو چادرند اصلا گویا ایرانی نیستند..
ناشناس۴۴۳۴۲۸۱۱:۵۸:۴۱ ۱۳۹۷/۴/۳۰
بسه
حیدر۴۴۳۴۴۲۱۲:۰۶:۴۵ ۱۳۹۷/۴/۳۰
علیرغم دغدغه کاهش ازدواج و افزایش طلاق که دلایل متعدد اقتصادی اجتماعی و ...دارند اما نگاه ایشان بسیار نژاد پرستانه و مغایر اصول انسانی و دینی ماست در میان جامعه تازه مسلمانان و در حضور پیامبر این بلال حبشی بود که اذان میگفت سلمان فارسی صهیب رومی و دیگران حضرت محمد (ص)را همراهی میکردند آیا حضرت دغدغه این را داشت که بگویند چرا بلال حبشی آفریقایی اذان می گوید یا سلمان ایده حفر خندق را می دهد آیا هنر جامعه آنها نیست که حتی مهاجران نیز می توانند مدراج عالی همچون بازیکنی تیم ملی شهرداری لندن وزیر و وکیل و سفیر آن کشورها میشوند اما ما که پیرو اسلام ناب محمدی هستیم چه میکنیم سردار عزیز شما که دغدغه هویت ملی دارید چند نفر از تیم ملی را از استان های خوزستان و بلوچستان و کردستان و استانهای محروم دور از مرکز که بازیکنان قدری دارند را در تیم ملی جا دادیم چند نفر از استانهای حاشیه ای را به منصب وزیر و وکیل و رئیس رساندیم. جامعه ما پر از تبعیض است آیا شما تاکنون از این وضعیت تبعیض که به چند پاره کردن اجتماع منتهی می گردد تا کنون شکایت کرده اید ؟
آریابان۴۴۳۹۲۱۱۵:۵۹:۰۵ ۱۳۹۷/۴/۳۰
جناب حیدر(۴۴۳۴۴۲) ، برخلاف گفته شما و فقط بطور استثنائی در مورد انتخاب بازیکنان تیم های ملی ایران ، باید گفت که تقریبا هسته مرکزی تیم های ملی ، از سایر استانها و مناطق مختلف ایران و خیلی کمتر از استان تهران شکل گرفته (هر چند که فقر امکانات ورزشی در سایر مناطق کشور بیداد میکنه) ولی در تأئید فرمایشات جنابعالی ، بدترین عامل پسرفت در کشور چیزی نیست مگر تبعیض !!!!! که از دسترسی انحصاری برخی از افراد (و نه عموم مردم) به فرصت های شغلی و مثلا وام های بانکی با شرایط خاص گرفته تا رانت-خواری و .... !!!!! ؛
سید۴۴۴۳۳۷۲۰:۵۹:۱۰ ۱۳۹۷/۴/۳۰
با اینکه به بیشتر از نگارش سردار. نوشته ای اصلا به موضوع ایشان پی نبرده اید
حسام۴۴۳۴۶۰۱۲:۱۵:۴۷ ۱۳۹۷/۴/۳۰
به نظر من، دغدغه جناب آقای نقدی، فارغ از جناحبندی و سوابق ایشون ، برای کسانی که آینده کشور براشون مهمه، قابل تفکر و احترامه. ولی مشکل اونجاست که ایشون راههایی رو به عنوان راه حل مشکل در نظر دارند که متاسفانه نه تنها جوابگوی تفکر انسانهای فعلی نیست، بلکه برای عده زیادی دافعه داره. فکر میکنم راه چاره، آزادی بیان و تضارب اندیشه هاس، تا همه متفکرین جامعه در مورد این مسئله نظراتشون رو بیان کنند و راه حلی قابل قبول و مورد پذیرش اکثریت براش یافت بشه.
ناشناس۴۴۳۶۵۷۱۴:۰۰:۱۰ ۱۳۹۷/۴/۳۰
دقیقا راه حل همینه....
ناشناس۴۴۳۴۶۳۱۲:۱۷:۲۱ ۱۳۹۷/۴/۳۰
خیلی موضوعات مطرح شده به هم ربط داشت. روشنگری های آقای نقدی باید در دانشگاه ها تدریس شود
ناشناس۴۴۳۴۶۷۱۲:۱۹:۵۲ ۱۳۹۷/۴/۳۰
البته کسی انتظار نداره این بابا درک کنه چون پایه حقوقش بدون شک خیلی خیلی بیشتر از حقوق ۱ میلیون و ۲۰۰ هزار تومن اکثر جوانانه که تازه اونایی که کار گیرشون میاد .. بیکارها که بماند این انتظار داره با این حقوق زن بشینه گوشه خونه بچه داری کنه و مرد یک تنه کفاف همه زندگیشون را بده.
ناشناس۴۴۳۴۶۸۱۲:۲۰:۱۰ ۱۳۹۷/۴/۳۰
جناب نقدی: شما اگر دغدغه زنان ایرانی رو داری، راهکار اینه که همه جا از خواسته های منطقی و معقولشون حمایت کنی و اگر در جایی زمینه لازم فراهم نیست، شما به عنوان یک نهاد و ما به عنوان شهروند باید کمک کنیم تا زمینه لازم ایجاد بشه. اگر حضور زنان در ورزشگاه غیر شرعی نیست (که نیست) پس حالا نوبت ما و شماست که با کار فرهنگی و تلاش مناسب محیط ورزشگاه رو برای حضور زنان جامعه اماده کنیم.
ناشناس۴۴۳۴۷۲۱۲:۲۱:۴۷ ۱۳۹۷/۴/۳۰
عمو جان کار نیست هزینه ها بالاست و امکان ازدواج هم نیست حالا راه حلت رو بگو شعار دادن دردی رو دوا نمی کنه اگه واقعا دلواپسی باید جلوی لفت و لیس ها رو بگیری کار ایجاد کنی به اقتصاد رونق بدی تا مشکلات حل بشه
ناشناس۴۴۳۴۸۱۱۲:۲۴:۵۲ ۱۳۹۷/۴/۳۰
من نمی دونم بعضی ها طی این 40 سال از امر و نهی کردن و باید نباید کردن برای خانم ها خسته نشده اند ؟ اصلا جایی در زندگی زنان باقی مانده که همه در موردش نظر نداشته باشند ؟ کار کردن خانم ها ازدواج کردن خانم ها درس خواندن خانم ها دوچرخه سواری خانم ها لباس پوشیدن خانم ها ورزش کردن خانم حضور خانم ها در شبکه های اجتماعی بچه دار شدن و حتی مدل زایمان کردن خانم ها رانندگی خانم ها دکتر رفتن و درمان شدن خانم ها تفریح کردن خانم ها مسافرت کردن و خارج شدن از کشور برای خانم ها نوع شغل خانم ها و هزار تا موضوع دیگه که با ذره بین از بین زندگی زنها می جورید و در موردش داد سخن می دین و جالب اینکه فکر می کنید روش پیشنهادی شما عین ثوابه ! بس کنید دیگه جامعه داره راه خودشو می ره اصلا هم براش مهم نست شما چی دلتون می خواد و چطور فکر می کنید
ناشناس۴۴۳۴۸۵۱۲:۲۶:۱۳ ۱۳۹۷/۴/۳۰
اگر فرمایشات سردار را قبول کنیم انوقت می بینیم که در کشورهای عربی مثلا در ورزش هایی مثل وزنه برداری پر از جوانان اروپای شرقی است و در رشته های دیگر هم خارجی ها را به خدمت گرفته اند. یعنی فرزند آوری اعراب کم شده ؟!!!! نخیر کشور فرانسه مهاجر پذیر است
مازندرانی۴۴۳۴۹۱۱۲:۲۷:۵۳ ۱۳۹۷/۴/۳۰
جناب سردار عزیز :اینکه جوانان ما گرایش به زندگی ورفتارهای غربی پیدا کرده اند وامروزه در برخی نقاط ویا حضور در برخی مکانهای نامناسب از نظر شما ,را مناسب وخواسته خود میدانندمشکل غرب و ماهواره و فضای مجازی نیست چون پیشرفت علم وتکنولوژی امری اجتناب ناپذیر است.باید علتها را در عملکرد خودمان ببینیم واهداف انقلاب را دوباره مرور کنیم ونتایج حاصله را بسنجیم و عوامل این کاستیها وشکاف بین جوانان و دین را مجازات کنیم نه موعظه نمائیم .
ناشناس۴۴۳۴۹۷۱۲:۳۱:۲۴ ۱۳۹۷/۴/۳۰
شما اوضاع اقتصادی را درست کن مردم هم بلد هستند که چطور ازدواج کنن هم خیلی دوست دارن بچه داشته باشن البته فقط دو تا نه مثل دهه شصت ده تا که جامعه ییهویی از جمعیت بترکه و همه با هم بد بخت بشن
علی احمدی۴۴۳۵۰۲۱۲:۳۴:۱۲ ۱۳۹۷/۴/۳۰
سردار جلوی اختلاس را بگیرید به جامعه دروغ پمپاژ نکنید ایجاد اشتغال کنید صادق باشید نکران فرانسه و اروپا نباشید مدیران آنان صادق هستندو برنامه ریز
شاهرخ۴۴۳۵۱۰۱۲:۳۷:۰۶ ۱۳۹۷/۴/۳۰
این اتفاقات چه ربطی به حجاب داشت؟؟؟؟؟ اگه حجاب معیار پیشرفت زنان بود الان عربستان و افغانستان که زنها رو جز ابزار میدونن موفق ترین کشورها بودن و ژاپن بدبخت ترین کشورها بود
ناشناس۴۴۳۵۴۹۱۲:۵۴:۲۳ ۱۳۹۷/۴/۳۰
اوباما وقتی در بزرگداشت نلسون ماندلا به سیاست های ضد مهاجرتی ترامپ ایراد گرفت، دقیقا به همین مسئله اشاره کرد، که برای پیشرفت باید از همه ظرفیت ها استفاده کرد، "فقط یک نگاه به تیم ملی فرانسه بیاندازید!". لطفا در نظر بگیرید این بازیکنان گروگان گرفته نشده اند، ایشان در کودکی دزدیده نشده اند، خانواده ایشان برای در امان ماندن از عواقب فجیع اجتماعی تصمیمات حکمرانان آسیایی و آفریقایی تبار، در پی یافتن زندگی راحت تر و آینده روشن مهاجرت کردند، کشور مهاجر پذیر امکانات در اختیار بچه ها قرار داده و استعدادشان را حمایت کرده و اگر میانگین سنی تیم را 27 در نظر بگیریم، آنچه امروز بدست آورده، نتیجه سیاست های 20 سال گذشته اش است! جالب است، حتی پیروزی ها سعی می شود تا شکست تلقی شود، واقعا همه نتیجه ای که از پیروزی فرانسه گرفته شد این است "اگر می خواهی چنین نشود، محدودیت بیشتر اعمال کنیم"!!! بعد مردم قرار است کدام قسمت را دوست داشته باشند، آن قسمت که پیروزی فرانسه قشنگ نبود، یا آن قسمت که محدودیت بیشتر اعمال کنیم؟!! همه اینها را بگذاریم کنار شرایط امروزمان که نتیجه سیاست ها و عملکردهای 20 سال گذشته است!! شرایط شما را نمی دانم ولی ما هم اکنون مان بسیار سخت است و هم فردایمان بسیار غبار آلود است، ضمنا من کارتون خاب نیستم که زیر سقف آسمان بچه دار شوم، توان تهیه یک سقف را هم ندارم، خودم هنوز زیر آن سقفی دراز می کشم که پدر و مادرم 35 سال پیش تهیه کردند، ظاهرا آن روز ها می شد!
ناشناس۴۴۳۷۱۳۱۴:۲۲:۴۷ ۱۳۹۷/۴/۳۰
رحمت به شیری که خوردی.پدر و مادرت تندرست. هزار لایک عزیز
ناشناس۴۴۳۷۸۵۱۴:۵۹:۰۰ ۱۳۹۷/۴/۳۰
عالی بود
سعید۴۴۳۶۱۸۱۳:۳۵:۱۱ ۱۳۹۷/۴/۳۰
باسلام جناب اقای نقدی کلیات نامه شما را من قبول دارم ولی...بنظر من چیزی که بنیاد خانواده را سست مینماید وضعیت اسف بار اقتصادی جامعه ما میباشد شما خودتان حقوق دریافتی یک جوان را برفرض اگر شغلی پیدا کند را با هزینه های جاری زندگی (از هزینه ازدواج صرفه نظر میکنم) مقایسه کنید نتیجه آن میشود عدم تمایل به ازدواج و الی آخر .... معصومه ابتکار زمانی میتواند ناصح و هدایت کننده باشد که اول از همه یک جوان ایرانی بتواند درآمد مکفی و ایمنی شغلی داشته باشد ...نه در این فضای اقتصادی متلاطم و نابسامان .با تشکر.
ناشناس۴۴۳۶۳۸۱۳:۴۵:۳۹ ۱۳۹۷/۴/۳۰
سردار عزیز شما روی چشم ما جای دارید .. اما..ماتخصص لازم در مسایل اجتماعی و خانواده..داریم؟ الان همه کارها و امور نیاز به تخصص و مطالعه دارد ...
ناشناس۴۴۳۹۴۳۱۶:۱۵:۱۳ ۱۳۹۷/۴/۳۰
این فکر کرده مردم گوش بفرمان معصومه ابتکار هستن که ببینن چی میگه همون کار رو انجام بدن! مردم از شما و اصلاح طلبها و ... عبور کردن و راه خودشون رو میرن. شما هم فاصله تون داره با ملت روز بروز بیشتر میشه
ناشناس۴۴۴۱۱۵۱۷:۴۳:۳۹ ۱۳۹۷/۴/۳۰
خیلی‌ بی‌ اطلاعی. اون سیاه پوستا در فرانسه به دنیا آماده ا‌ند
ناشناس۴۴۴۱۴۲۱۸:۰۲:۰۹ ۱۳۹۷/۴/۳۰
چرا یه نفر نمیگه: این که فرزند آوری کم شده و یا اینکه جوانها تن به ازدواج نمیدن و آمار مجردها و پیر پسر و پیر دخترها هر روز بالاتر میره به دلیل وضعیات اقتصادی هست ، به دلیل گرونی هست، به دلیل درآمدهای کم هست ، به دلیل بی توجهی مسئولین به بیکاری جوانان هست و به هزارتا دلیل دیگه ربط داره...
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های اخیر

    پربحث‌های هفته

    1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

    2. بازی با کلمات

    3. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

    4. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

    5. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

    6. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

    7. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

    8. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

    9. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

    10. مجلس مقابل این اقدام بایستد

    11. اطلاعیه شماره ۳ فراجا درباره اجرای «طرح نور»  

    12. نحوه رفتار متفاوت فروشندگان در برابر پوشش حجاب مشتریان

    13. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

    14. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

    15. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

    16. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

    17. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

    18. واکنش بلینکن به حادثه اصفهان/ به مجازات ایران پایبند هستیم!  

    19. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

    20. برخی مسئولان بدلیل کارهای بی‌قاعده در زمینه حجاب تذکر گرفتند        

    21. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

    22. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

    23. موضع رئیس عدلیه در خصوص ورود فراجا به مسئله حجاب/ اژه‌ای: در قضیه حجاب می‌توانیم بگوییم «کی بود کی بود، من نبودم؟»

    24. موفقیت ایران در ساخت موتور بنزینی ۶ سیلندر + تصاویر

    25. اشتباه برخی گروه‌ها در مقابله با توئیت فضائلی

    آخرین عناوین