توکلی: انتشار اطلاعات افرادی که ارز دولتی گرفتند، غیر شفاف است/ شفافیت جز در مسائل اطلاعاتی و امنیتی حدومرزی ندارد/ وقتی نماینده‌ای امضای خود را پس می‌گیرد، یعنی زد و بند شده است

گروه سیاسی الف،   3970426209 ۱۴ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱۰ تکراری یا غیرقابل انتشار

رئیس هیئت مدیره دیده بان شفافیت با بیان اینکه شفافیت جز در مسائل اطلاعاتی و امنیتی حد و مرزی ندارد، گفت: وقتی یک نماینده طرح استیضاح وزیر، سوال از رئیس جمهور یا وزرا را امضاء می کند و بعد امضای خود را پس می گیرد، یعنی زد و بند و معامله کرده است؛ همچنین عباس عبدی گفت: دولت‌ها به شفافیت تن نمی‌دهند، چون به درستی کاری که انجام می‌دهند اعتماد ندارند.

توکلی: انتشار اطلاعات افرادی که ارز دولتی گرفتند، غیر شفاف است/ شفافیت جز در مسائل اطلاعاتی و امنیتی حدومرزی ندارد/ وقتی نماینده‌ای امضای خود را پس می‌گیرد، یعنی زد و بند شده است

به گزارش الف، احمد توکلی رئیس هیئت مدیره دیده بان شفافیت و عدالت ظهر امروز سه شنبه در میزگردی در خبرآنلاین که عباس عبدی فعال سیاسی اصلاح طلب هم حضور داشت، در پاسخ به این سوال که منظور از شفافیت چیست؟، گفت: شفافیت به معنای انداختن نور افکن بر رفتار و افکار سیاستمداران تا معلوم شود که هر تصمیمی که می گیرند چه منافع و هزینه ای دارد و مردم بدانند در قدرت و مناسبات میان دولتمردان چه می گذرد.

وی در پاسخ به این سوال که حد و مرز شفافیت کجاست؟، گفت: شفافیت حد و مرزی ندارد، مگر مسائل امنیت ملی، اطلاعاتی و منافع ملی. حد و مرز شفافیت را تنها در زمینه امنیت ملی باید دانست.توکلی: اینکه گفته می شد انتشار اخبار، اعتماد ملت را از بین می برد، حرف غلط بوده است و وقتی اخبار منتشر می شود یعنی افراد در مظان قضاوت مردم قرار می گیرند و نظارت بیشتر می شود. این به دین ما نزدیکتر است.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در همین زمینه به فرمایش حضر علی (ع) به مردم اشاره کرد و گفت: ایشان به مردم فرمود درباره همه چیز با شما حرف می زنم جز مسائل جنگی، اطلاعاتی و امنیتی.

توکلی در پاسخ به این سوال که آیا تنها باید دولتمردان شفافیت داشته باشند یا سازمان های غیر دولتی هم مشمول آن می شوند؟، گفت: شفافیت به مردم هم مربوط می شود. شفافیت ۲ طرفه است. مردم هم باید با حکومت شفاف باشند و باید شفافیت مالی داشته باشند و پنهان کاری نکنند.

وی در پاسخ به این سوال که قبول دارید ایرانی ها علاقه ندارند از اموالشان کسی خبردار شود؟ افزود: در کشورهای جهان سومی‌، مخفی‌کاری بیشتر مطلوب است تا شفافیت. چرا که شفافیت هزینه دارد. بنابراین ترجیح می دهند جزئیات اموال خود را مخفی کنند.

رئیس هیئت مدیره دیده بان شفافیت در پاسخ به این سوال که ما سالها یاد گرفتیم انتشار اخبار، اعتماد ملت را از بین می برد اما امروز گفته می شود افشای اخبار موجب اعتماد می شود کدام حرف درست است؟، گفت: اتفاق میمون و مبارکی افتاده است. اصل بر شفافیت است. اصل بر این است که همه همدیگر را بشناسند.

توکلی با بیان اینکه اگر یک سیاستمدار انتظار داشته باشد که کسی از کارهای او سر در نیاورد، او سیاستمدار خوبی نیست، افزود: اینکه گفته می شد انتشار اخبار، اعتماد ملت را از بین می برد، حرف غلط بوده است و وقتی اخبار منتشر می شود یعنی افراد در مظان قضاوت مردم قرار می گیرند و نظارت بیشتر می شود. این به دین ما نزدیکتر است.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه مسئولین دولتی اطلاعات افرادی که ارز دولتی گرفتند را منتشر کردند، گفت: این اطلاعات ناقص بود و همه اطلاعات بصورت شفاف اعلام نشد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در پاسخ به سوال دیگر با بیان اینکه حکومت باید به شفافیت کمک کند، افزود: شفافیت بدون رسانه های مستقل، آزاد و سازمانهای مردم نهاد اتفاق نمی افتد.

این میزگرد که بصورت آنلاین در شبکه های اجتماعی پخش می شد و مخاطبان می توانستند سوالات خود را برای طرح در میزگرد در اختیار مجری برنامه قرار دهند که در همین راستا یکی از مخاطبان از توکلی پرسید، چرا شما بعد از مسئولیت به دنبال شفافیت رفتید؟ که وی در جواب گفت: من از اواخر جنگ که سوءاستفاده از بیت المال و تجمل گرایی شروع شد، این موضوع را دنبال می کردم اما از نظر ادبیات سیاسی لفظ شفافیت اخیرا مطرح شده است.توکلی در پاسخ به این سوال که این پولهای زیاد در انتخابات از کجا می آیند، گفت: اگر مجلس اراده کند می تواند منشا آنرا کشف کند اما من معتقدم اراده ای در این زمینه وجود ندارد.

وی در پاسخ به سوالی درباره شفافیت در قوه قضائیه با بیان اینکه قوه قضائیه معذوراتی دارد، گفت: آئین دادرسی بیطرفانه از ضروریات یک جامعه متعالی است.

رئیس هیئت مدیره دیده بان شفافیت تاکید کرد: اگر خبری درباره افراد متهم به فساد منتشر شد، دادگاه باید ابتدا به سراغ متهمین برود و موضوع را بررسی کند و اگر خبر دروغ بود و فرد هم عمدا این خبر را منتشر کرد، باید با وی برخورد شود اما اگر قسمت اعظم خبر منتشر شده، درست بود، نباید با منتشر کننده خبر برخورد بد شود.

توکلی در پاسخ به سوالی درباره هزینه انتخاباتی گفت: من در آخرین انتخابات که شرکت کردم، لیست دارائی خود را منتشر کردم. من معمولا کم خرج هستم.

وی با بیان اینکه برخی افراد در انتخابات پاک هستند، افزود: اما برخی ناپاک هستند و تجارت نفوذ دارند.

نماینده پیشین مجلس با بیان اینکه وظیفه نظارتی مجلس قابل معامله است، گفت:وقتی یک نماینده طرح استیضاح وزیر، سوال از رئیس جمهور یا وزرا را امضاء می کند و بعد امضای خود را پس می گیرد، یعنی زد و بند و معامله کرده است.

توکلی تاکید کرد: ما در مرحله فساد سیستمی هستیم.

وی در پاسخ به این سوال که این پولهای زیاد در انتخابات از کجا می آیند، گفت: اگر مجلس اراده کند می تواند منشا آنرا کشف کند اما من معتقدم اراده ای در این زمینه وجود ندارد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در پاسخ به سوال دیگری با تاکید بر اینکه نباید گفت همه مسئولین دزد هستند و این سخن عادلانه نیست، افزود: سیاستمداران، قضات، بازرسین و مسئولین پادستی در کشور داریم.

توکلی در همین زمینه بعنوان مثال به رسیدگی پرونده یکی از نمایندگان با نفوذ مجلس در سالهای گذشته اشاره کرد و گفت: این نماینده با نفوذ در استان خود زمینی از بنیاد مستضعفان می گیرد تا برای کارهای فرهنگی فعالیت کند اما زمین را قطعه بندی کرد و به فروش رساند. با تشکیل پرونده قاضی دادگاه رای به محکومیت وی داد. دادگاه تجدید نظر هم بر رانت خواری و سوء استفاده این نماینده نظر داد و در عین حال گفت بنیاد مستضعفان حق شکایت نداشت.

وی با بیان اینکه در این پرونده تقاضای اعمال ماده ۱۸ شد و به دادگاه همراز  که در آنجا هم قضات بر محکومیت این نماینده با نفوذ رای دادند، تصریح کرد: در مجموع شش قاضی بر محکومیت این نماینده رای دادند و نفوذ این نماینده تاثیری در رای قضات نداشت. بنابراین می توان گفت هنوز ریشه در آب است.توکلی در پاسخ به سوال دیگری با تاکید بر اینکه نباید گفت همه مسئولین دزد هستند و این سخن عادلانه نیست، افزود: سیاستمداران، قضات، بازرسین و مسئولین پادستی در کشور داریم.

رئیس هیئت مدیره دیده بان شفافیت در پاسخ به سوالی درباره عملکرد دیده بان و اینکه این سازمان همیشه افشاگری می کند، گفت: ما افشاگری به معنای سیاسی کلمه نمی کنیم بلکه شفاف سازی می کنیم. نتایح کار ما امیدوار کننده است و مردم بیشتر مراجعه می کنند.

توکلی در همین زمینه به ورود دیده بان به موضوع دارو و تخلف سازمان غذا و دارو اشاره کرد و گفت: با شفاف سازی ما در بخش دارو، هم قوه قضائیه تخلف را تائید کرد و هم وزیر معاون خود را عزل کرد.

وی تصریح کرد: در حال حاضر در بخش دارو تصمیمات غلط ظرف نیم ساعت اطلاعات به ما می رسد در حالی که قبلا شش ماه طول می کشید.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در پاسخ به سوالی درباره میزان حقوق اعضای مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: مجمع به اعضایش حقوق نمی دهد؛ حق جلسه می دهند.

توکلی درباره میزان حقوقش در مجلس گفت: آخرین حقوقی که از مجلس گرفتم، چهار میلیون ۸۰۰ هزار تومان بود.

وی با بیان اینکه نمایندگان ۲ نوع پول می گیرند، افزود: یکی همان حقوق شان است و دیگر خرج نمایندگی. خرج نمایندگی در شهرستان ها زیاد است.

رئیس هیئت مدیره دیده بان شفافیت در پاسخ به سوال یکی از مخاطبان که پرسیده بود شما با رانت دولت بورسیه تحصیل در انگلیس گرفتید، گفت: در سال ۱۳۴۸ دانشجوی رشته برق الکترونیک دانشگاه پهلوی شیراز بود. در سال ۶۸ وارد دانشگاه شهید بهشتی شدم. در آن زمان به مقام معظم رهبری نامه نوشتم که اگر برای تحصیل در مقطع دکتری به خارج بروم، برای کشور بازدهی دارد که ایشان موافقت کردند.

توکلی با بیان اینکه آن زمان متاهل بوده و هفت فرزند داشت، گفت: به اینجانب ارز متاهلی داده بودند و من خود اعلام کردم که مجردی به انگلیس رفتم و خانواده را همراه خود نبردم.

وی افزود: ارز متاهلی اینجانب قطع شد و اینجانب برای نوشتن کتاب همگرایی در سریهای زمانی قراردادی با موسسه مطالعات بازرگانی منعقد کردم و ۵۷۰ دلار حق الزحمه گرفتم و خرج تحصیلم شد.

رئیس هیئت مدیره دیده بان شفافیت افزود: اینجانب چون درسم را یک ترم زودتر تمام کردم، دانشگاه ناتینگهام انگلیس شهریه یک ترم را برگرداند و وزارت علوم هم طبق قانون نصف آن مبلغ یعنی ۸۲۴ پوند از آن را به اینجانب داد.توکلی در پاسخ به سوال یکی از مخاطبان که پرسیده بود شما با رانت دولت بورسیه تحصیل در انگلیس گرفتید، گفت: در سال ۱۳۴۸ دانشجوی رشته برق الکترونیک دانشگاه پهلوی شیراز بود. در سال ۶۸ وارد دانشگاه شهید بهشتی شدم. در آن زمان به مقام معظم رهبری نامه نوشتم که اگر برای تحصیل در مقطع دکتری به خارج بروم، برای کشور بازدهی دارد که ایشان موافقت کردند.

در این لحظه عباس عبدی خطاب به توکلی گفت: کاش همه رانت ها اینگونه بود و به خدمت منتهی می شد.

وی افزود: آقای دکتر رفتند انگلیس درس خواندند که فایده اش برای کشور بوده است.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در پاسخ به سوالی درباره فساد سیستمی گفت: ساختارها، قوانین و سیاست ها فساد زا هستند و ما در مرحله ای قرار داریم که فاسدان قوی شدند و سیستمی عمل می کنند که اگر مقابل آنها نیایستیم، مانع اصلاح می شوند.

توکلی در همین زمینه به موضوع مثالی زد و گفت: ما در مجلس می خواستیم در خصوص وضع مالیات بر عایدی سرمایه در بخش مسکن که علیه سوداگری در بخش مسکن و به نفع مستاجران  و تولید بخش صنعت بود، اقدام کنیم اما در کمیسیون اقتصادی مجلس فرد نابکاری بود که مسئولیت هم داشت اما با خنده و شوخی این موضوع را به عقب می انداخت.

وی افزود: حتی رئیس مجلس هم در این زمینه همراهی نکرد چون وزیر مسکن به رئیس مجلس نامه نوشت که این موضوع تورم زاست در حالی که ضد تورم بود.

رئیس هیئت مدیره دیده بان شفافیت در پاسخ به سوالی درباره عملکرد موسسات مالی غیر مجاز گفت: دیده‌بان شفافیت و عدالت به این موضوع ورود و علیه مسئولین موسسات ثامن الحجج، کاسپین و بانک مرکزی اعلام جرم کرد. ما معتقدیم بانک مرکزی در این زمینه شریک جرم است.

توکلی در پاسخ به سوالی درباره نظارت استصوابی شورای نگهبان و رد صلاحیت افراد و اعلام نکردن دلیل رد صلاحیت به آنها گفت: این موضوع به نوعی عدم شفافیت است و حقوق مردم را ضایع می کند. گاهی وقت ها اتفاق می افتد که فرد سرشناس و دارای آبرو به اتهام عدم التزام به اسلام رد صلاحیت می شود.

همچنین در این میزگرد عباس عبدی گفت: دولت‌ها به شفافیت تن نمی‌دهند، چون به درستی کاری که انجام می‌دهند اعتماد ندارند.

وی افزود: مثلا در زمینه واردات خودرو  به هر حال افرادی این کار را انجام می دهند اما چرا اسامی آنها افشا نمی شود؟ چون پشت پرده‌هایی وجود دارد که نمی خواهد افشا شود.

عبدی تصریح کرد: یکی از آنها بحث ثروت است به دلیل مباحث مالیات یا تبعاتی که می تواند داشته باشد. بنابراین اعتماد به درستی کار ندارند برای همین تن به شفافیت نمی دهند.

وی در خصوص تمایل نداشتن افراد برای افشای اطلاعات شان گفت: یک مسائلی است که خصوصی است. اما وقتی فرد وارد سیاست می شود این مسئله وارد حوزه عمومی می شود. مثلا کسی رابطه نامشروع داشته است؛ اگر این فرد خواست نامزد ریاست جمهوری شود دیگر خصوصی نیست بنابراین آنجایی که مربوط به حوزه عمومی می شود ما دیگر بحث خصوصی نداریم و منافع همه مطرح است.

دیدگاه کاربران

ناشناس۴۳۸۱۶۸۱۵:۵۸:۴۴ ۱۳۹۷/۴/۲۶
آه مستاجران بگیرد دامن نمایندگانی را که طرح مالیات بر خانه های خالی را مسکوت گذاشتند.
از مردم کوچه و بازار۴۳۸۲۷۷۱۶:۵۸:۴۰ ۱۳۹۷/۴/۲۶
دکتر توکلی ریس سمنی که صنمی با هیچ کس و گروهی ندارد و با فساد و تخلف مبارزه می کند درود بر ایشان به خاطر عزم و اراده قویشان
دلاوری ددددددددددد۴۳۸۲۹۷۱۷:۰۹:۴۳ ۱۳۹۷/۴/۲۶
جناب اقای توکلی دوست داشتنی شما خودتان اقتصاد خوانده اید چطوری می شوددر یک موسسه اقتصادی با وجود زیان سنگین پاداش های سنگین و حقوق های کلان و وام های کلان با سود 2 درصد گرفت این پدیده نوظهور در اقتصاد را میشوان برای تدریس در دانشگاههای مطرح جهان بنام مدیران ایرانی ثبت نمودددددددددددد
mostafa.kamali95@yahoo.com۴۳۸۱۷۴۱۶:۰۱:۵۰ ۱۳۹۷/۴/۲۶
جناب دکتر توکلی از مجلس محترم بخواهید با فوت و جدیت طرح تحقیق و تفحص از بانک مرکزی را کلید بزنند و به صورت کاملا کارشناسی تخلفات و فسادها و ندانم کاری های صورت گرفته را بررسی نمایند
ناشناس۴۳۸۲۶۷۱۶:۵۲:۴۳ ۱۳۹۷/۴/۲۶
تا الان کدوم تحقیق و تفحصی نتیجه داده این دومیش باشه! خوش خیال
ناشناس۴۳۸۳۱۳۱۷:۲۵:۱۸ ۱۳۹۷/۴/۲۶
وقتی فکرش را میکنم می بینم گل گفتید ولی اونقدر میگیم تا اینکار بشه و متخلفین گرفتار بشن
پیر پالان دوز بادیه شکن۴۳۸۱۸۵۱۶:۰۵:۵۵ ۱۳۹۷/۴/۲۶
زشت ترین کاری که عوامل دولتی انجام دادند این بود با تطمیع و تهدید باعث شدن تعدادی نمایندگات امضای طرح سوال از ریس جمهور را پس بگیرند و زشت تر از ان کار نمایندگانی بود که امضا خود را پس گرفتند و در حقیقیت به ملت و خود جفا کردند که قطعا این کار انها در نظر رای دهندگان می ماند وتاوان اینکار خود را هم یقینا خواهند داد
ناشناس۴۳۸۳۰۹۱۷:۲۲:۴۳ ۱۳۹۷/۴/۲۶
همچنین کسانی که از طرح تحقیق و تفحص از شهرداری رای خود را پس گرفتند
عارف شوریده حال پشمینه پوش۴۳۸۲۲۷۱۶:۲۹:۵۷ ۱۳۹۷/۴/۲۶
ریاست محترم دیده بان لطفا از بانک مرکزی بخواهی تمامی ریز دریافتی مدیران بانکی کشور را طی 10 سال گذشته به ریز ازجزیی ترین اقلام تا بزرگترین انها چه انها که در سیستم حقوق و دستمزد هست و چه انها که نیست انوقت شاهد خواهید بود که چه غارت گسترده ای صورت گرفته است
ناشناس۴۳۸۲۴۷۱۶:۴۰:۱۹ ۱۳۹۷/۴/۲۶
وقتی پدر داماد آقای روحانی خودشون میگن سه میلیون یورو ارز دولتی جهت واردات موز گرفتن میخواین لیست این افراد " با وجود دستور رییس جمهور " اعلام بشه!!!
ناشناس۴۳۸۲۶۱۱۶:۴۹:۴۰ ۱۳۹۷/۴/۲۶
اگر اسم افراد مفسد اقتصادی افشا شود و برخورد شدید قضایی با افراد مفسد انجام شود مردم به نظام بیشتر اطمینان پیدا می کنند ولی اگر اسم افراد مفسد اقتصادی اعلام نشود مردم می گویند این ها همه با هم همدست هستند و کل نظام زیر سئوال می رود
ناشناس۴۳۸۲۷۴۱۶:۵۶:۳۵ ۱۳۹۷/۴/۲۶
مواظب باشید لیست اسم دستکاری شده بیرون ندهند ممکنه اسم بعضی از اشنایان را حذف کنند
ناشناس۴۳۸۲۷۶۱۶:۵۷:۴۹ ۱۳۹۷/۴/۲۶
باید قانون "از کجا اوردی " برای اموال و ثروت تمام مسئولین و مدیران اجرا شود و لیست دارایی مدیران و وزرا و... به مردم اعلام شود
امیر۴۳۸۳۲۱۱۷:۲۹:۴۲ ۱۳۹۷/۴/۲۶
سلام جناب توکلی گرامی، حرفتان کاملا متین و صحیح است اما فقط شامل حال این دوره نیست که به خاطر بی کفایتی و عدم مدیریت و بعضا برخی فسادها، این آشفته بازار درست شده است.امضای نمایندگان آن زمان نباید پس گرفته می‌شد که طرح تحقیق و تفحص از شهرداری رفیق شفیق شما در جریان بود؛ به خاطر فسادی که آشکارا وجود داشت و علاوه بر املاک نجومی ده‌ها مورد خیلی سنگین‌تر از جمله پرونده چند هزار میلیاردی آقای ع. ش در فهرست فسادها بود. با این حال جلوی ضرر از هر جا گرفته شود منفعت است لطفا بشتابید و همه را به یک چوب عدالت برانید و خرد و درشت و راست و چپ نکنید، مطمئنا مردم هم پشتیبان شما خواهند بود. همه حرف میزنند، شما قدری عمل کنید، لطفا.
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. تصاویری از اجرای طرح عفاف و حجاب در تهران

  2. طرح عفاف و حجاب از امروز در تهران

  3. نظرات برگزیده مخاطبان الف: وضعیت حجاب، حاصل کم‌کاری چهل‌ساله است/ باید برای مبارزه با سگ‌های ولگرد فکری کرد

  4. این صدای اقتدار ایران است ...

  5. تنبیه متجاوز آغاز شد /حمله موشکی و پهپادی ایران به اسراییل

  6. نظر باباطاهر عریان درباره دلار !

  7. وحدت ملی با وعده صادق

  8. آنچه اسرائیل در مورد "وعده صادق" نمی گوید

  9. استخوانی در گلوی اسرائیل!

  10. دومین روز بزرگ تاریخ معاصر ایران

  11. آیت الله صدیقی: عذرخواهی می‌کنم که با غفلت و کم توجهی باعث هجمه به ملت ایران شدم

  12. کمی دیر نیست؟

  13. هیات علمی یا کارخانه چاپ مقاله !

  14. اطلاعیه سازمان اطلاعات سپاه در خصوص حمایت از رژیم صهیونیستی در فضای مجازی

  15. «برجام» در موزه تاریخ ؟!

  16. باهنر: نباید به اندازه تورم حقوق ها افزایش یابد/ ۹۰ درصد منتخبان وظایف مجلس را نمی‌دانند

  17. ۲ دلیل برای تشدید "گرانی" در ایران

  18. موجرانی که اجاره بهای زیادی بگیرند، جریمه می‌شوند

  19. حمایت افکار عمومی ایران از حمله به اسرائیل

  20. گانتس: زمان، مکان و شیوه پاسخ به ایران را خودمان تعیین می‌کنیم

  21. خاتمی: پاسخ ايران به جنايت اسرائيل مدبّرانه، شجاعانه، منطقی و قانونی بود

  22. هیچ گاه اعتراف نمی کند، چون...

  23. تصاویری از نمازجمعه تهران به امامت حجت‌الاسلام کاظم صدیقی | کدام چهره‌های سیاسی و نظامی به نمازجمعه رفتند؟

  24. منظور: افزایش دائم دستمزدها به ‌رفاه مردم کمک نمی‌کند

  25. اسراییل چه باید بکند؟ 

پربحث‌های هفته

  1. نظرات برگزیده مخاطبان الف: وضعیت حجاب، حاصل کم‌کاری چهل‌ساله است/ باید برای مبارزه با سگ‌های ولگرد فکری کرد

  2. این صدای اقتدار ایران است ...

  3. تنبیه متجاوز آغاز شد /حمله موشکی و پهپادی ایران به اسراییل

  4. وحدت ملی با وعده صادق

  5. استخوانی در گلوی اسرائیل!

  6. دومین روز بزرگ تاریخ معاصر ایران

  7. آیت الله صدیقی: عذرخواهی می‌کنم که با غفلت و کم توجهی باعث هجمه به ملت ایران شدم

  8. اطلاعیه سازمان اطلاعات سپاه در خصوص حمایت از رژیم صهیونیستی در فضای مجازی

  9. «برجام» در موزه تاریخ ؟!

  10. باهنر: نباید به اندازه تورم حقوق ها افزایش یابد/ ۹۰ درصد منتخبان وظایف مجلس را نمی‌دانند

  11. گانتس: زمان، مکان و شیوه پاسخ به ایران را خودمان تعیین می‌کنیم

  12. خاتمی: پاسخ ايران به جنايت اسرائيل مدبّرانه، شجاعانه، منطقی و قانونی بود

  13. هیچ گاه اعتراف نمی کند، چون...

  14. اسراییل چه باید بکند؟ 

  15. بهادری جهرمی: احیای دریاچه ارومیه با برنامه‌ریزی دولت رخ داد

  16. سردار حاجی زاده با تسلیحات قدیمی و حداقلی به اسرائیل حمله کردیم /از موشک های هایپرسونیک ۲ استفاده نشد

  17. انتقاد دوباره شریعتمداری از مسئولین درباره وضعیت حجاب/ اوج و فرود قیمت دلار

  18. واکنش محمود احمدی نژاد به حمله موشکی ایران

  19. واکنش خاندوزی به ادعای منفعت دولت از افزایش قیمت ارز/ حمایت خاتمی از عملیات وعده صادق

  20. این تریبون به مرجعیت نمازجمعه کمک کرد؟

  21. برخی مسئولان بدلیل کارهای بی‌قاعده در زمینه حجاب تذکر گرفتند        

  22. تحلیل صالحی از حمله موشکی ایران به رژیم صهیونیستی/ توضیحات کنعانی درباره کشتی توقیف‌شده در تنگه هرمز

  23. مشتِ آهنینِ ایران و" گنبدِ کابوسِ" اسرائیل

  24. حسین دهباشی به دادسرا احضار شد

  25. عبدالکریمی: مدافع تمام‌قد نیروهای دفاعی‌ ایران هستم

آخرین عناوین