نظر علی مطهری در مورد پخش تصاویر رئیس‌جمهور کرواسی در فینال/ حس مادرانه بود

گروه فرهنگی الف،   3970425146 ۳۱ نظر، ۰ در صف انتشار و ۲۴ تکراری یا غیرقابل انتشار

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی با پخش حواشی فینال جام‌جهانی از سوی تلویزیون ایران مخالفت کرد.

نظر علی مطهری در مورد پخش تصاویر رئیس‌جمهور کرواسی در فینال/ حس مادرانه بود

به گزارش تسنیم، علی‌ مطهری نایب رئیس مجلس شورای‌اسلامی صبح امروز (دوشنبه، ‌25تیر) در برنامه رادیویی پارک شهر که از شبکه رادیویی تهران به روی آنتن رفت، درباره اظهار نظر اخیرش پیرامون بازیکنان سیاه‌پوست تیم ملی فرانسه که برای این کشور نیستند،گفت: تیم ملی فرانسه، برای فرانسه نیست، معتقدم این مشکل باید حل شود که افرادی از ملیت‌های دیگر در تیم ملی یک کشور شرکت می‌کنند، این کار عدالت را بر هم می‌زند.

وی افزود: در تیم ملی قطر افرادی را از برزیل و آرژانتین آوردند تا در تیم ملی این کشور بازی کنند، خوب، این کار عدالتی را به همراه ندارد.

نایب رئیس مجلس با اشاره به اینکه فرانسه یک کشور پُرمهاجر است،گفت: درست است که از هر کشوری مهاجر زیاد دارد، اما باید برای حضور بازیکنانش در تیم ملی خود یک قاعده و قانونی را وضع کند، به‌طور مثال بگوید تا نسل قبل او در فرانسه زندگی کرده باشند، نه اینکه به صِرف تابعیت گرفتن از یک کشور در تیم ملی آن کشور بازی کنند، متولد شدن در یک کشوری هم نمی‌تواند باعث شود تا یک بازیکن برای آن کشور بازی کند.

مطهری ادامه داد: فیفا باید قانون سفت و سختی ایجاد کند تا یک تیم نتواند چند ملیتی باشد، رقابت بین ملت‌هاست، نه یک ملت با یک تیم چند ملیتی.

وی با اشاره به امثال سامان قدوس که از پدر و یا مادری با ملیتی دیگر هستند نیز گفت: این افراد چه در تیم ملی ما باشند، چه در تیم ملی کشورهای دیگر، نباید اجازه داده شود تا در تیم ملی بازی کنند، در تیم‌های دیگر کشور مورد نظرشان و نه در تیم ملی بازی کنند.

نایب رئیس مجلس با توجه به بازی دو برادر دوقلو از کشور غنا که یکی در تیم ملی آلمان و دیگری در تیم ملی کشورش بازی می‌کند، اظهار داشت: معنا ندارد دو برادر از یک خانواده یکی در تیم ملی و دیگری در تیم ملی کشوری دیگر بازی کند؛ اگر مثلا یک ایرانی که تابعیت آمریکا را گرفته باشد که آمریکایی نمی‌شود، باز هم ایرانی است.

مطهری افزود: فیفا باید قوانین و ضوابط  محکمی بچیند تا بازی‌های جهانی عادلانه و درست برگزار شود.

وی در بخش دیگری از صحبت‌هایش با اشاره به نمایش در آغوش کشیدن تیم ملی کروواسی توسط رئیس‌جمهور کشورشان،گفت: ایشان با یک حس مادرانه این کار را انجام داد و این آغوش، جنسی نبود، البته که پخش آن نباید انجام می‌شد.

نایب رئیس مجلس که  طرفدار تیم ملی برزیل است در انتهای اظهاراتش اضافه کرد: برزیل تیم محبوب من است، این تیم، بزرگان زیادی را به خود دیده و بازی‌های خوب و زیبایی را به نمایش می‌گذاشته است، آخرین بازی او در جام‌جهانی نیز بسیار زیبا بود و حیف شد که حذف شد.

دیدگاه کاربران

ناشناس۴۳۶۵۶۰۱۶:۴۷:۲۹ ۱۳۹۷/۴/۲۵
هیچ مشکلی نداشت. حالا مادرانه یا غیرمادرانه....
ناشناس۴۳۶۷۹۱۱۹:۱۰:۲۲ ۱۳۹۷/۴/۲۵
وقتی در طی چند دهه نتوانسته ایم اوضاع و احوال مملکت و ملت ایران را بسمان کنیم ، حقی برای تعیین تکلیف برای دیگران را نداشته و نداریم نخواهیم داشت ،
ناشناس۴۳۶۵۷۵۱۶:۵۳:۴۵ ۱۳۹۷/۴/۲۵
چرا ...و دولتی ها حس مادرانه و پدرانه ندارید؟
ناشناس۴۳۶۵۸۳۱۶:۵۸:۴۵ ۱۳۹۷/۴/۲۵
میخواستید فینال رو هم نشان ندهید ؟؟؟
ناشناس۴۳۶۵۸۴۱۶:۵۹:۲۸ ۱۳۹۷/۴/۲۵
این چیزا فقط ... مهم بیکاری و فقر مردم مهم نیست !!!
ناشناس۴۳۶۷۸۵۱۹:۰۳:۱۶ ۱۳۹۷/۴/۲۵
احسنت۱۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰
ناشناس۴۳۶۵۸۵۱۶:۵۹:۵۰ ۱۳۹۷/۴/۲۵
کاش سیاسیون علاوه بر این موضوعات به موضوعات مهمی چون مشروعیت سنجی اموال خود هم اهمیت می‌دادند ...
ناشناس۴۳۶۵۹۹۱۷:۰۴:۳۷ ۱۳۹۷/۴/۲۵
بسیاری از سیاه پوستان و دورگه های اروپا و امریکا خصوصا در فرانسه و انگلیس و امریکا از صدها سال پیش ساکن آن بوده اند و میشود گفت آنجا وطنشان است .
ناشناس۴۳۶۶۳۸۱۷:۲۲:۰۸ ۱۳۹۷/۴/۲۵
شما الان مشکلات کشور را حل کردی که دنبال اجرای عدالت در فوتبال دنیا افتادی؟!
ناشناس۴۳۶۶۶۳۱۷:۳۹:۰۰ ۱۳۹۷/۴/۲۵
آقای مطهری بهتر است حواس خودشان را صرف مشکلات مردم از جمله فساد اقتصادی گسترده، نمایند.
محمود۴۳۶۶۷۶۱۷:۴۴:۴۶ ۱۳۹۷/۴/۲۵
آقای مطهری شما متخصص در اظهار نظر همه چیز نیستین، لطفا رعایت کنید ...
ناشناس۴۳۶۷۱۲۱۸:۱۳:۳۶ ۱۳۹۷/۴/۲۵
سطح فکر نماینده مملکتو باش
ناشناس۴۳۶۷۱۹۱۸:۱۷:۲۶ ۱۳۹۷/۴/۲۵
اول اینکه فرمایش ایشان در خصوص مهاجر ها با اصل عدالت در تضاد است، ایشان دارند می فرمایند یک کشور شهروندانش را به شهروند درجه یک و درجه دو تقسیم کند و به گروهی از افراد بگوید چون شهروند درجه دو هستی پس استعدادت در نظر گرفته نمی شود! اگر این اتفاق برای یک نوجوان الجزایری الاصل مسلمان در فرانسه بیفتد، خود ما اولین فریاد ها را خواهیم زد که اروپا حق جوان مسلمان را خورد! اگر چنین امتیازی در خصوص حق پیشرفت در ورزش گرفته شود چه کسی گارانتی می کند که بعد ها شامل تحصیل و شغل و غیره نشود! وظیفه هر حکومت تامین حقوق برابر و زندگی با رفاه برای همه شهروندانش است! چون چند کشور تازه به دوران رسیده با دلار های نفتی دارند برای خودشا همه چیز را فیک می خرند، از نام خلیج بگیر تا دانشمند قدیمی یا تیم ورزشی جدید، قرار نیست به اصل برابر حمله کنیم! چون یکی با چاقو آدم کشت پس چاقو ها جمع شود، هر چند این دید در ایران رایج و جاری و از طرف حکومت پر طرفدار باشد، آخرین نمونه اش تلگرام، ولی لطفا به حکومت ها در خصوص طبقه بندی شهروندان توصیه نفرمایید! 2- همه حرف مردمی که با حجاب اجباری مخالفند همین است، که پایه و اساس تمام مرودات روزانه و معشرت ها و دوستی ها و غیره، غرایز جنسی نیست، بلکه صرفا بشر بودن است! خانم رئیس جمهور احساس مادرانه نداشت، حس وطن پرستی و قدردانی بود! مگر بچه مهد را بغل کرده که حس مادرانه داشته باشد، حتما سرمربی تیم هم حس پدرانه داشته و بقیه هم حس کودکانه! به جای این بحث ها کافیست اعتراف کنیم تنها حس بشر حس جنسی نیست!
ناشناس۴۳۷۲۳۳۰۳:۱۴:۵۱ ۱۳۹۷/۴/۲۶
جوابت باحال بود. لایک داری
ناشناس۴۳۶۷۲۵۱۸:۲۴:۴۷ ۱۳۹۷/۴/۲۵
مطهری جان معمولاً منطقی صحبت می کنی ولی این جا ظاهراً خارج از محدوده تخصص شماست. تابعیت یک امر قانونی و حقوقی است و نمی توان آن را به نژاد و رنگ و دین و غیره نسب داد. کشورها آزاد هستند قانون تابعیت خودرا به هر نحو که می خواهند تصویب کنند و به هرکس می خواهند تابعیت بدهند. بازیکنان فرانسه همه در فرانسه بدنیا آمده اند و قانوناً تابعیت آن کشور را دارند. فیفا این وسط چه ادعایی می تواند داشته باشد. داشتن دو تابعیت نیز معمولاً بر فرد تحمیل می شود. اکثراً بواسطه مهاجرت والدین و تولد در یک کشور تابعیت آن کشور به فرزند هم می رسد. در ایران هم اگر کسی از پدر و مادر خارجی متولد شود و تا 18 سالگی در ایران زندگی کند حق کسب تابعیت ایران را دارد. در آنصورت آن فرد بواسطه قانون ایران تبعه ایران و بواسطه قانون والدینش ممکن است تبعه کشور دیگری باشد. در هر حال نمی توان افراد را از بازی در تیم ملی محروم کرد. این کار خلاف حقوق اساسی انسان است. در برابر این مشکل عملی، فیفا راه حلی منطقی ارائه داده و آنکه هرکس که دو تابعیت دارد خودش تصمیم بگیرد در کدام تیم ملی می خواهد بازی کند. بعد از تصمیم و بازی در یک تیم ملی دیگر حق ندارد کشورش را عوض کند. اما تغییر تابعیت فقط برای عضویت در تیم ملی یک کشور که بخاطر پول هم می باشد البته قابل اعتراض است. ولی کشورها در اعطای تابعیت به افراد آزاد هستند و نمی توان در امور داخلی یک کشور دخالت کرد که چرا به فلان فرد تابعیت داده است. این مشکل هم راه حلی ندارد جز اینکه تابعیت فرد را قبول کرد زیرا بلافاصله صدای همه دولتها در می آید که در امور داخلی شان دخالت شده است.
ناشناس۴۳۶۷۴۸۱۸:۴۰:۵۳ ۱۳۹۷/۴/۲۵
رییس جمهور بلوند کرواسی با ۵۰ سال سن به اهالی فوتبال ۳۰ ۴۰ ساله حس مادرانه داره، ولی مادر چاوز مرحوم ۹۰ ساله به احمدی نژاد ۶۰ ساله حس بدی داره...علی جون با خودت چند چندی
ناشناس۴۳۶۷۶۱۱۸:۴۶:۳۳ ۱۳۹۷/۴/۲۵
ایشان بهتر است سکوت کنند و در مورد هر چیزی اظهار نظر نفرمایند. اینطور برای ایشان مناسب تر است.
ناشناس۴۳۶۷۶۶۱۸:۵۰:۵۵ ۱۳۹۷/۴/۲۵
متاسفانه در مملکت ما عده ای هستند منفی باف و همه چیز را با عینک بدبینی نگاه میکنند!
ناشناس۴۳۶۷۹۸۱۹:۱۸:۲۳ ۱۳۹۷/۴/۲۵
مملکت کجاست نماینده مجلس ما کجاست
ناشناس۴۳۶۸۰۶۱۹:۲۳:۴۶ ۱۳۹۷/۴/۲۵
اگر همه تصمیماتت در مجلس مثل همین اظهارات میباشد که وای برما وخدا به داد این ملت برسد
بیرامی۴۳۶۸۱۲۱۹:۲۸:۳۹ ۱۳۹۷/۴/۲۵
لطفا راجع به نزول خواری بانکها قلم فرسایی بفرمایید ملیت فوتبالیست ها پیشکش..........
محمد امین۴۳۶۸۵۲۱۹:۵۴:۴۹ ۱۳۹۷/۴/۲۵
منم از این احساسات مادرانه رئیس جمهور کرواسی میخوام.
ناشناس۴۳۶۹۰۱۲۰:۴۱:۳۶ ۱۳۹۷/۴/۲۵
مردم از شدت مشکلات دارن روانی میشن اون وقت نایب رییس مجلس دنبال .......
ناشناس۴۳۶۹۷۴۲۱:۵۸:۲۶ ۱۳۹۷/۴/۲۵
مشکل مملکت ما شده فوتبال
زارع۴۳۶۹۸۴۲۲:۱۰:۲۹ ۱۳۹۷/۴/۲۵
کاش وقت میگذاشت در رابطه با قوانین و حل مشکلات
کاکتوس۴۳۷۰۱۹۲۲:۵۱:۰۸ ۱۳۹۷/۴/۲۵
جناب مطهری عزیز و گرامی حقیقتا تصور می فرمایید در بین نفوس ایرانی که تماشاگر فینال جام جهانی شب گذشته بودند شخصی خواهد بود که تصور کند این کار به نیت ... انجام شده آنهم مقابل حداقل یک میلیارد بیننده در کل دنیا؟؟!! که خود را ملزم به توضیح دانسته اید: " ... و این آغوش، جنسی نبود... " لطفا به شعور ما احترام بگذارید .... در مورد قسمت دوم این جمله که فرموده اید: " ... البته که پخش آن نباید انجام می شد " عرضی ندارم و متوجه تابوها و قوانین نوشته و نانوشته هستم همواره موفق و سلامت باشید
ناشناس۴۳۷۰۳۷۲۳:۰۰:۲۳ ۱۳۹۷/۴/۲۵
صداو سیما هم مثل سایر رسانه ها برای کم رنگ کردن ارزشها دست بکار شده از خدا بترسید این کارها خدا پسندانه نیست
حمید۴۳۷۱۱۶۰۰:۰۱:۲۶ ۱۳۹۷/۴/۲۶
یعنی خوشم میاد اقای مطهری تخصص در همه زمینه ها داره چقدر اخه انسان میتونه معلومات داشته باشه
مهدی۴۳۷۱۵۴۰۰:۴۱:۰۰ ۱۳۹۷/۴/۲۶
واقعا من نمیفهمم که چرا مسئولین کشور ما میخواهند در تمام موضاعات از شیر مرغ تا جان آدمیزاد اظهار نظر کنند و حتما هم نظر آنان بهترین نظرات باشد. اقای مطهری کشور ما مشکلات عدیده ای داردکه هر کدام از آنها میتواند کشوری را نابود کند. شما را بخدا بجای دخالت در سایر اموری که اصلا بما ربط ندارد، همّ و غمّ خود را برای حل مشکلات کشور و مردم بگذارید. آخر به ما و شما چه مربوط است که دلیل در آغوش کشیدن بازیکنان تیم ملی کرواسی بوسیله خانم رئیس جمهور آن کشور چیست؟؟؟؟؟؟؟؟ به ما چه مربوط؟؟؟؟؟؟؟ شما مشکل اختلاس و دزدی آقازاده های ایران و حل کن، پیدا کردن دلیل در آغوش کشیدن بازیکنان کرواسی بوسیله رئیس جمهور حودشان پیشکشتان. برای تنویر ذهن شما این رسم اکثر کشورهای غیر مسلمان است و اصلا به ما هم ربطی ندارد. نه حس مادرانه است و نه حس جنسی. فقط جزء رسومات اکثر کشورهای غیر مسلمان است.
ناشناس۴۳۷۱۸۰۰۱:۰۸:۲۱ ۱۳۹۷/۴/۲۶
اینگونه نظرات بنظر میرسد نژاد پرستانه باشد.اگر همین اعضای تیم فرانسه درکشورهای افریقایی بودند امکانات رشد وپیشرفتشان فراهم نمیشد ولی فرانسه امکانات دراختیارشان قرار داد وبااین امکانات رشد پیشرفت کردند وچون خودی وغیر خودی درکشورهای مترقی جایگاهی ندارد وملاک لیاقت ودانی وتخصص میباشد، دعوت به تیم ملی شدند . ودرنهایت افتخارش برای فرانسه میباشد.
ناشناس۴۳۷۵۰۴۰۹:۵۸:۳۲ ۱۳۹۷/۴/۲۶
او به محض رسیدن به منصب ریاست جمهوری کرواسی، هواپیمای تشریفاتی رییس جمهوری و دهها خودروی تشریفاتی وزرای کابینه را در مزایده فروخت و عواید آن را به خزانه دولت واریز کرد. او همچنین حقوق ماهانه خود را 30 درصد کاهش داد تا با حقوق‌های پرداختی کارکنان دولت و میانگین درآمد مردم کشورش همسان باشد. او همچنین جلوی بسیاری از ریخت و پاش ها و مصارف دولتی و پاداش و مزایای دولتی مقامات را گرفت و اقشار کم‌درآمد را از پرداخت مالیات معاف کرد. او حتی در راستای صرفه جویی در هزینه های دولت و کوچک سازی دولت برخی از سفارت خانه ها و کنسولگری های کرواسی در کشورهای جهان را تعطیل کرده است. " گرابار کیتارویچ" از معدود سران دولت‌ها در جهان است که سفرهای خارجی را بدون هواپیمای اختصاصی انجام می دهد. او برای مسافرت به روسیه به منظور شرکت در بازی های جام جهانی از یک پرواز معمولی استفاده کرد و حتی بلیط بخش "بیزنس" را نیز نخرید و با بلیط عمومی(اکونومی) به روسیه رفت. او برای استقرار در هتل نیز یک هتل معمولی را انتخاب کرد و حتی برای دیدار بازی های کشورش هم به بخش "وی آی پی" استادیوم نرفت و در بازی تیم کرواسی با روسیه در چارچوب یک چهارم نهایی همچون یک طرفدارعادی کرواسی روی نیکمت و در کنار طرفداران تیم کرواسی نشست و پس از اینکه دیمیتری مدودف نخست وزیر روسیه از جایگاه ویژه استادیوم از او دعوت کرد تا در کنار هم بازی را تماشا کنند، به خواست و دعوت مقام روسی به جایگاه ویژه رفت.
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. تصاویری از اجرای طرح عفاف و حجاب در تهران

  2. طرح عفاف و حجاب از امروز در تهران

  3. نظرات برگزیده مخاطبان الف: وضعیت حجاب، حاصل کم‌کاری چهل‌ساله است/ باید برای مبارزه با سگ‌های ولگرد فکری کرد

  4. این صدای اقتدار ایران است ...

  5. تنبیه متجاوز آغاز شد /حمله موشکی و پهپادی ایران به اسراییل

  6. نظر باباطاهر عریان درباره دلار !

  7. وحدت ملی با وعده صادق

  8. آنچه اسرائیل در مورد "وعده صادق" نمی گوید

  9. استخوانی در گلوی اسرائیل!

  10. دومین روز بزرگ تاریخ معاصر ایران

  11. آیت الله صدیقی: عذرخواهی می‌کنم که با غفلت و کم توجهی باعث هجمه به ملت ایران شدم

  12. کمی دیر نیست؟

  13. هیات علمی یا کارخانه چاپ مقاله !

  14. اطلاعیه سازمان اطلاعات سپاه در خصوص حمایت از رژیم صهیونیستی در فضای مجازی

  15. «برجام» در موزه تاریخ ؟!

  16. باهنر: نباید به اندازه تورم حقوق ها افزایش یابد/ ۹۰ درصد منتخبان وظایف مجلس را نمی‌دانند

  17. ۲ دلیل برای تشدید "گرانی" در ایران

  18. موجرانی که اجاره بهای زیادی بگیرند، جریمه می‌شوند

  19. حمایت افکار عمومی ایران از حمله به اسرائیل

  20. گانتس: زمان، مکان و شیوه پاسخ به ایران را خودمان تعیین می‌کنیم

  21. خاتمی: پاسخ ايران به جنايت اسرائيل مدبّرانه، شجاعانه، منطقی و قانونی بود

  22. هیچ گاه اعتراف نمی کند، چون...

  23. تصاویری از نمازجمعه تهران به امامت حجت‌الاسلام کاظم صدیقی | کدام چهره‌های سیاسی و نظامی به نمازجمعه رفتند؟

  24. منظور: افزایش دائم دستمزدها به ‌رفاه مردم کمک نمی‌کند

  25. اسراییل چه باید بکند؟ 

آخرین عناوین