وزیر اقتصاد: ریال به ریال حق مردم را مطالبه می‌کنیم

گروه اقتصادی الف،   3970425062 ۱۳ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱۵ تکراری یا غیرقابل انتشار

وزیر اقتصاد و دارایی طی سخنانی در جمع مدیران کل و روسای ادارات کل مالیاتی استانها از مطالبه مالیات بر سود اتفاقی برای خریداران عمده سکه و ارز توسط سازمان امور مالیاتی خبر داد.

وزیر اقتصاد: ریال به ریال حق مردم را مطالبه می‌کنیم

به گزارش الف به نقل از وزارت اقتصاد و دارایی، مسعود کرباسیان طی یادداشتی در اینستاگرام خود در این باره نوشت: امروز برای پیگیری امور مربوط به اتفاقات اخیر و در راستای عمل به دستور رئیس جمهور به سازمان امور مالیاتی رفتم و در جمع تمامی مدیران سازمان از آنها خواستم که با جدیت وارد عمل شوند؛ چراکه در راه مبارزه با رانت و فساد و  برای حفظ ثبات اقتصادی و حراست از منابع کشور هیچ خط قرمزی وجود ندارد.

وی با بیان اینکه مقام معظم رهبری هم در دیدار امروز با هیات دولت بار دیگر بر اصل مبارزه با فساد و برخورد با متخلفان تاکید کردند، گفت: عمل به این موضوع اساس اقدامات وزارت اقتصاد است.

وزیر اقتصاد همچنین در این یادداشت اینستاگرامی تاکید کرد: بر این اساس اقدامات اجرایی زیر در این حوزه صورت خواهد گرفت: 

اول/ سازمان امور مالیاتی خریداران عمده سکه را شناسایی کرده‌ و طبق قانون آنها مکلف به پرداخت مالیات بر«سود اتفاقی» هستند.

وی افزود: 100 نفر اول این لیست که بیشترین خرید را انجام داده‌اند، به صورت اولویت دار مورد بررسی و مطالبه مالیات قرار می گیرند. 

دوم/ همین روند در مورد بازار ارز هم صورت می گیرد. هر مجموعه ای یا فردی که از طریق خرید و فروش ارز سوداتفاقی بدست آورده، مشمول این مالیات می شود و دایره بررسی ها و مطالبه‌گری ما شامل تمام بخش‌های اقتصادی کشور می‌شود.

کرباسیان تصریح کرد: خوشبختانه سازمان امورمالیاتی این گروه را نیز شناسایی کرده و طی روزهای جاری آنها مکلف به پرداخت مطالبات دولت می شوند.

وزیر اقتصاد افزود: همچنین موسسات و آژانس های مسافرتی هم به دقت رصد می‌شوند و با برخی از آنها که از موضوع پرداخت ارز مسافری برای سفر به کشورهای بدون نیاز به روادید سوء استفاده کرده اند، برخورد خواهد شد و همچنین شامل دریافت مالیات می شوند.

وی خاطر نشان کرد: کسانی هم از وضعیت ارز مسافری سوء استفاده کرده اند و با برخی اقداماتشان سودهایی بدست آورده اند که این گروه نیز باید مالیات سود اتفاقی را پرداخت کنند.

وزیر اقتصاد با تاکید بر اینکه "مردم مطمئن باشند کوتاه نخواهیم آمد و ریال به ریال حق آنها را مطالبه می کنیم"، گفت: قرار نیست تولیدکنندگان با زحمت و عبور از موانع کار کنند، مالیات بدهند و گروه دیگری زیر سایه اقتصاد زیرمینی از پرداخت حقوق دولت و ملت خوداری کنند.

کرباسیان با بیان اینکه، حرکت وزارت اقتصاد در این میدان براساس قانون و برمبنای گسترش شفافیت است،  اظهار داشت: به همکاران سازمان امور مالیاتی تاکید کردم وزارت امور اقتصادی و دارایی حامی بخش خصوصی متعهد است؛ بنابراین اساس رفتار با این گروه باید برمبنای صداقت باشد کما اینکه سال گذشته یک میلیون و 300 هزار اظهارنامه مالیاتی از سوی آنها به صورت خوداظهاری پذیرفته شد.

وی یادآور شد: رویکرد ما برای مبارزه با فساد، گسترش سیستم الکترونیکی است و خوشبختانه امسال هم تا اینجای کار 99 درصد اظهارنامه های مالیاتی به صورت الکترونیکی اظهار شده است.

کرباسیان در پایان این یادداشت بار دیگر تاکید کرد: وزارت اقتصاد در مسیر مبارزه با فساد، گسترش شفافیت و بهبود فضای کسب وکار از پای نمی نشیند.

دیدگاه کاربران

ناشناس۴۳۵۹۶۳۱۱:۰۱:۵۹ ۱۳۹۷/۴/۲۵
از واژه "ریال به ریال" ناخودآگاه خنده م میگیره اونم در کشوری که صدها هزار میلیارد رانت و اختلاس وجود داره.
ناشناس۴۳۶۳۳۲۱۴:۱۸:۲۴ ۱۳۹۷/۴/۲۵
لازم به یادآوری است که پیار سال دولت واحد پول کشور را به تومان تغییر داد! آقای وزیر لابد اطلاع ندارند!!
ناشناس۴۳۵۹۶۸۱۱:۰۳:۲۳ ۱۳۹۷/۴/۲۵
در CNN دیدم که دولت فنلاند با چه زیرکی و تدبیری در اگهی های خودش برای ملاقات اقای ترمپ و پوتین نوشته "کار سیاست مدار در این است که خوب فکر کند " اقای وزیر نمیخواهد " حق مردم را مطالبه کنی " یک ایده برنامه اظهار نظر از این دولت و وزیرانش که با مطالعه و خوب فکر شده باشد در مورد ان را نام ببرید .
ناشناس۴۳۵۹۷۸۱۱:۰۶:۰۲ ۱۳۹۷/۴/۲۵
سئوال اینست با صرف دانستن اینکه عمل شما باعث اینهمه رانت شده نشان از بی تجربگی و ندانستن اقتصاد است و شاید هم میدانستید ولی چون رسانه ای شده خود را به ندانستن میزنید
ناشناس۴۳۵۹۸۶۱۱:۱۱:۱۷ ۱۳۹۷/۴/۲۵
دلار به دلار لطفا باشه ریال دیگه هیچ ارزشی نداره !!!!
رضا۴۳۵۹۹۵۱۱:۱۶:۳۴ ۱۳۹۷/۴/۲۵
اگر شما مرحمت فرمایید و استعفاء نمایید بزرگترین خدمت در حق اقتصاد این کشور و مردمی است که در اثر فشار اقتصادی خرد شده اند.
ناشناس۴۳۶۰۱۸۱۱:۲۸:۴۰ ۱۳۹۷/۴/۲۵
حرف نزن که بیشتر اتیش میزنی مردم را
شاهرخ۴۳۶۰۳۶۱۱:۳۵:۰۸ ۱۳۹۷/۴/۲۵
جناب وزیر مارو اینقدر نخندون....... کسی که باید ریال به ریال پاسخ بده اول رییس شماست بعد خود شما!!!!!!!!!! داستان شما مثل این میمونه کسی خیلی شیک بره طلافروشی و شما به عنوان طلافروش بدون اینکه کارت شناسایی ازش بخواهید همراهیش می کنید به سمت گاو صندوق و فقط ازش می پرسید کیسه شما چند کیلو طلا جا میشه؟؟؟؟ بعد به میزان درخواستی کیسه شو پر طلا می کنید و تا دم در بدقه می کنید و باهم روبوسی می کنید و میرید سرجاتون میخوابید و بعد یکماه از خوابه مطلق بیدار میشید و داد میزنید ای دززززززززد ای دزززززززززد.... من از ایشون خیلی گله مند نیستم چون تکلیف شون معلومه ولی در عجب مجلس و قوه قضائیه هستم که هاج و واج فقط نگاه می کنن.......
ناشناس۴۳۶۰۹۳۱۲:۱۱:۰۴ ۱۳۹۷/۴/۲۵
چه کسی بی تدبیری جنابعالی در کنترل ارز ونیز کاهش شدید ارزش پول ملی وافزایش 70 درصدی تورم وفقر سیستمی را از شما مطالبه می کند. فرار به جلو ممنوع.
ناشناس۴۳۶۱۴۹۱۲:۴۰:۴۷ ۱۳۹۷/۴/۲۵
جناب وزیر: عامل ایجاد این مشکلات امثال شما هستند. مسول بر خورد با آنها نیز شمائید!!! پس تا حالا کجا بودید؟؟؟
ناشناس۴۳۶۲۱۲۱۳:۱۲:۴۲ ۱۳۹۷/۴/۲۵
سودهای مسکن و خودرو و بقیه اقلام چی میشه ؟؟؟بنده قصد خرید مسکن داشتم اما چون مسکن گران شد چاره ایی جز پیش خرید سکه نداشتم ،حالا بنظر شما بنده تخلف کردم ؟؟؟تشریف ببرید و مسکن را ارزان کنید تا بنده بتوانم مسکن بخرم ،چرا حرف زور و غیر قانونی میزنید ؟خریداران سکه و ارز در صورت تجارت و سوداگری باید مالیات بر تجارتشان را بدهند نه اینکه بگوییم هر کس سکه خرید باید مالیات بدهد ،پس بفرمایید درب تک تک ایرانیان را بزنید و بگویید چون شما طلا و سکه دارید باید مالیات بدهید
ناشناس۴۳۶۳۴۸۱۴:۲۷:۴۲ ۱۳۹۷/۴/۲۵
حرف حساب دولت رو من فهمیدم چیه : !!!!!!!!!!!!! دولت میگه من گرون میکنم ولی هیچکی نباید از گرون شدن کالاها سود ببره الا خود دولت !!! به نظر یه جورایی حسود محسوب میشه از نوع سوم حسودها !!!!
ناشناس۴۳۶۵۰۷۱۶:۰۴:۵۲ ۱۳۹۷/۴/۲۵
ریال به ریال «مطالبه» می کنیم .............. شما مطالبه کن کیه که پس بدهد !
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  2. بازی با کلمات

  3. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  4. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  5. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  6. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  7. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  8. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  9. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  10. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  11. اطلاعیه شماره ۳ فراجا درباره اجرای «طرح نور»  

  12. نحوه رفتار متفاوت فروشندگان در برابر پوشش حجاب مشتریان

  13. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  14. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  15. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  16. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  17. واکنش بلینکن به حادثه اصفهان/ به مجازات ایران پایبند هستیم!  

  18. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  19. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  20. برخی مسئولان بدلیل کارهای بی‌قاعده در زمینه حجاب تذکر گرفتند        

  21. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  22. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

  23. موضع رئیس عدلیه در خصوص ورود فراجا به مسئله حجاب/ اژه‌ای: در قضیه حجاب می‌توانیم بگوییم «کی بود کی بود، من نبودم؟»

  24. موفقیت ایران در ساخت موتور بنزینی ۶ سیلندر + تصاویر

  25. اشتباه برخی گروه‌ها در مقابله با توئیت فضائلی

آخرین عناوین