سرازیر شدن ۴۰۰ میلیون مترمکعب آب‌ سطحی به جنوب تهران

گروه اجتماعی الف،   3970420072 ۵ نظر، ۰ در صف انتشار و ۰ تکراری یا غیرقابل انتشار

رییس اداره محیط زیست شهر تهران با اشاره به اینکه سالانه حدود ۴۰۰ میلیون متر مکعب آب‌های سطحی به سمت جنوب پایتخت سرازیر می‌شود، گفت که برای حل این مشکل با همکاری دستگاه‌های مختلف طرح ساماندهی آب‌های سطحی تهران تهیه شده است.

محمد حسین بازگیر در گفت و گو با ایسنا افزود: بخشی آب‌های سطحی جاری شده، حاصل رود دره‌های شمال تهران و مسیل‌هایی است که از ارتفاعات تهران آب می‌گیرند مانند مسیل جاجرود، گلاب‌دره، دربند، فرحزاد، اوین- درکه و رودخانه کن. بخشی دیگر نیز حاصل نزولات و سرریزهای داخل خیابان‌ها است که عموما به آلودگی‌های سطح خیابان و پسماندهای رها شده در سطح شهر آغشته می‌شوند.

وی ادامه داد: فاضلاب‌های خانگی نیز به این آب‌های سطحی وارد می‌شود و در مجموع کل این آب آلوده به جنوب تهران سرازیر می‌شود.

رییس اداره محیط زیست شهر تهران با بیان اینکه دستگاه‌های مختلفی از جمله سازمان حفاظت محیط زیست، شهرداری تهران و شرکت آب منطقه‌ای برای حل مشکل سرازیر شدن فاضلاب به جنوب تهران تشکیل جلسه داده‌اند، گفت: از سوی شهرداری و اداره آب منطقه‌ای طرحی برای ساماندهی آب‌های سطحی تهران تهیه شده است. بر اساس این طرح آب‌های سطحی تهران با تکمیل شبکه فاضلاب مدیریت می‌شوند علاوه بر این احداث دو تصفیه‌خانه بزرگ برای تصفیه این آب‌ها در نظر گرفته شده است.

بازگیر با اشاره به اینکه مجوز احداث این سدها گرفته شده است، اظهار کرد: با احداث این سدها و تصفیه فاضلاب مشکل آب‌های آلوده‌ای که وارد اراضی کشاورزی جنوب می‌شوند نیز حل خواهد شد.

وی با بیان اینکه اداره محیط زیست شهر تهران در پایش‌های خود منابع آلاینده آب در بالادست را نیز شناسایی می‌کند، تصریح کرد: تمامی واحدهای صنعتی و درمانی در سطح شهر ملزم به برخورداری از سیستم تصفیه فاضلاب هستند. بر اساس پایش‌های اداره محیط زیست نیز تعداد زیادی از صنایع آب‌بر در شهر تهران دارای تصفیه‌خانه فاضلاب هستند. تعدادی از واحدهای درمانی و صنعتی که هنوز مجهز به سیستم تصفیه فاضلاب نشده‌اند نیز اخطاریه دریافت کرده‌اند و به آن‌ها مهلت داده شده است که این کار را انجام دهند.

دیدگاه کاربران

ناشناس۴۲۸۵۶۷۱۴:۳۵:۲۱ ۱۳۹۷/۴/۲۰
در خیابان جمهوری و فرعی هایش آبهای سطحی بسیار تمیز وخنک هدر رفته و وارد جویها می شودمی توان با تدابیری این آبها را به چرخه مصرف منتقل کرد ,در منطقه یازده ودوازده زیاد از این صحنه ها می بینید
ناشناس۴۲۸۶۵۰۱۵:۱۴:۱۴ ۱۳۹۷/۴/۲۰
این اب ها را هدایت کنند به سمت ایجاد فضاهای سبز و ایجاد فواره ها با مدیریت صحیح و هوشمند و واگذاری امور به بخشهای خصوصی بخصوص جوانان خیلی کارها میشود انجام داد .
علی۴۲۸۹۶۳۱۹:۳۰:۰۹ ۱۳۹۷/۴/۲۰
بیش از حجم سد کرج . که اگر فقط یک تصفیه خانه بزرگ صنعتی در این ۴۰ سال در جنوب تهران زده بودیم میتوانستیم تمام ورامین و شهرری شهریار و یافت اباد را زیر کشت سالم ببریم و ابیاری صنعتی و درختها و فضای سبز تهران را هم تامین کنیم ولی ظاهرا سود و رانتی در ان نبوده .
ناشناس۴۲۸۹۷۳۱۹:۴۳:۰۴ ۱۳۹۷/۴/۲۰
این طرح ها کی عملی میشوند ، خدا میداند؟ این آبها سرمایه عظیمی هستند که سالها است همه دولت ها میدانند ولی کار عملی تاکنون انجام داده نشده است و هر روز صحبت از صرفجویی فقط میشود.
ناشناس۴۲۸۹۹۷۲۰:۰۹:۴۸ ۱۳۹۷/۴/۲۰
در خیابان شریعتی روبروی شهرداری منطقه ۳ برج عظیمی احداث کرده اند که در پیاده رو جلو آن ، سالهاست آب زلال و تمیزی از لوله ۱۰ اینچی به جوی پمپ میشود و هدر می رود . مساله ما صرفا خشکسالی نیست ، مصیبت بزرگتر از خشکسالی بی عرضگی در استفاده ازمنابع موجود است .
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  2. بازی با کلمات

  3. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  4. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  5. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  6. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  7. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  8. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  9. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  10. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  11. اطلاعیه شماره ۳ فراجا درباره اجرای «طرح نور»  

  12. نحوه رفتار متفاوت فروشندگان در برابر پوشش حجاب مشتریان

  13. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  14. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  15. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  16. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  17. واکنش بلینکن به حادثه اصفهان/ به مجازات ایران پایبند هستیم!  

  18. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  19. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  20. برخی مسئولان بدلیل کارهای بی‌قاعده در زمینه حجاب تذکر گرفتند        

  21. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  22. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

  23. موضع رئیس عدلیه در خصوص ورود فراجا به مسئله حجاب/ اژه‌ای: در قضیه حجاب می‌توانیم بگوییم «کی بود کی بود، من نبودم؟»

  24. موفقیت ایران در ساخت موتور بنزینی ۶ سیلندر + تصاویر

  25. اشتباه برخی گروه‌ها در مقابله با توئیت فضائلی

آخرین عناوین