وزیر علوم پاسخ دهد/ بازرسان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در دانشگاهها دنبال چه می‌گردند ؟

گروه سیاسی الف،   3970416227 ۱۰ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱۱ تکراری یا غیرقابل انتشار

بسیج دانشجویی ۸ دانشگاه بزرگ تهران در بیانیه‌ای اقدام بازرسان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در بازرسی از دانشگاه علم و صنعت را محکوم کرده خواستار توضیحات وزیر علوم شدند

وزیر علوم پاسخ دهد/ بازرسان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در دانشگاهها دنبال چه می‌گردند ؟

به گزارش الف متن کامل این بیانیه  به شرح زیر است :

جناب آقای غلامی، وزیر محترم علوم، تحقیقات و فناوری

*چنانکه مستحضرید در روزهای اخیر، فصل جدیدی در دیپلماسی ذلت گشوده شد. متاسفانه بازرسان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی و به عبارت دقیق‌تر جواسیس سرویس‌های اطلاعاتی بیگانه طی اقدامی متعرّضانه قسمت‌هایی از دانشگاه علم و صنعت ایران، از جمله دانشکده مهندسی برق را تحت بازرسی و نمونه‌برداری قرار دادند! این اقدام بدون اطلاع دانشگاهیان و همچنین با مشایعت برخی اساتید فتنه‌گر دانشگاه تحقق یافته است. تفتیش یک مرکز دانشگاهی توسط ماموران ذکر شده نه تنها در ایران، بلکه در سراسر جهان و حتی کشورهای پذیرنده پروتکل الحاقی نیز اقدامی شگفت به حساب می‌آید.

*بازرسان آژانس تنها به بهانه مقاله پژوهشی یکی از دانشجویان این دانشکده به سمت دانشگاه سرازیر شده و به جای بازرسی از آزمایشگاه و دفتر استاد مربوطه، تعدادی از آزمایشگاه‌ها و دفاتر اساتید را مورد تفتیش قرار داده‌اند. طبق اذعان اساتید دانشکده برق، بسیاری از این استادان هنگام بازدید در دفتر خود حضور نداشته و این اقدام بدون اجازه آنان صورت گرفته است؛ حال آن که تعدادی از قطعات فوق پیشرفته و راهبردی ساخته شده توسط اساتید در همین اتاق‌ها قرار داشته؛ اما علی‌الظاهر دیپلماسی سراسر حقارت دولت نقطه‌ای را به دور از نظر جواسیس بین‌المللی مستکبران باقی نگذاشته است.

*آیا اگر قرار باشد نخبگان ما به دلیل به کار بردن تنها یک کلمه با کاربرد مشابه در مقالاتشان در کشور خود تحت بازجویی قرار بگیرند، آنگاه دیگر استقلالی برای کشور باقی می‌ماند؟! این کار با امضای لایحه کاپیتولاسیون چه تفاوتی دارد؟!

*صد البته این واقعیت بر همگان روشن است که اساس نظام بازرسی‌های برجامیِ مورد تاکید غرب، تکمیل پازل اطلاعاتی از مراکز و توانمندی‌های راهبردی، فناورانه و اقتدارآفرین کشور است. لکن پیش از هرکسی نهادهای ذی‌ربط در کشور باید پاسخگوی چرایی باز شدن پای جاسوسان آژانس به فضاهای دانشگاهی باشند. مقتضی است تا در اسرع وقت وزارت امور خارجه و شورای عالی امنیت ملی به عنوان نهادهای مرتبط با آژانس بین‌المللی انرژی هسته‌ای و همچنین وزارت علوم در جایگاه متصدی مدیریت دانشگاه‌های کشور نسبت به اقدام حرمت‌شکنانه اخیر توضیحات مربوطه را ارائه دهند. بدیهی است مسئولیت هرگونه تهدید برآمده از این بازدید و بازرسی‌های مشابه برای دانشمندان کشور بر عهده نهادهای فوق‌الذکر خواهد بود.

*از آخرین باری که اجانب قصد تعرض به استقلال فضای دانشگاهی کشور را داشتند، 65 سال می‌گذرد که آن روز نیز دانشجویان ننگ حضور بیگانه را با خون خود از کف دانشگاه شستند و حاشا که امروز چنین رخدادهای شومی مجددا در فضای آموزش عالی کشور تکرار شود. مع‌الاسف این اقدام به دلیل هراس از واکنش دانشگاهیان به دور از چشم همگان انجام گرفت، چراکه در غیر این صورت دانشجویان و اساتید این دانشگاه اجازه چنین هتک حرمتی را به ماموران یادشده و عوامل داخلی آنان نمی‌دادند، لذا در صورت تکرار چنین اتفاقی در این دانشگاه و سایر فضاهای دانشگاهی و تحقیقاتی کشور، دانشجویان در برخورد انقلابی با عوامل جاسوس کوچکترین مصلحتی را مد نظر قرار نخواهند داد.

بسیج دانشجویی دانشگاه‌های:
-  تهران
-  علم و صنعت
-  شهید بهشتی
-  صنعتی شریف
-  امام صادق (ع)
-  صنعتی امیرکبیر
-  صنعتی خواجه نصیر
-  علامه طباطبایی

 

دیدگاه کاربران

ناشناس۴۲۲۸۷۵۲۲:۳۴:۳۶ ۱۳۹۷/۴/۱۶
باج برجامی ها به اروپا تا راضی شوند به ارایه بسته ابرومندانه تر...
ناشناس۴۲۳۱۴۱۰۸:۴۵:۴۱ ۱۳۹۷/۴/۱۷
ذبح آبرو و عزت یک ملت این بدهی ترین تبعات اقامت و گرین کارت و سرمایه گذاری در آمریکا و اروپاست.
ناشناس۴۲۲۸۷۹۲۲:۳۷:۲۴ ۱۳۹۷/۴/۱۶
۲۵۰۰ گرین کارت که بگیری ، مجبوری که حتی در شرایطی که طرف مقابل برجام رو اصلا اجرا نکرده ، شما در خواست های فرا پادمانی شو اجابت کنی!!! منافع ملی، قربانی رفاه ژن خوب های اقایون!!
ناشناس۴۲۳۰۲۶۰۵:۱۵:۳۷ ۱۳۹۷/۴/۱۷
گرین کارت کشک نیست که ۲۵۰۰ تا الکی بدند... هیچ مدرکی در این ضمینه نیست فقط یه سری بدون مدرک این حرف رو زدند...
ناشناس۴۲۲۹۲۸۲۳:۴۷:۵۴ ۱۳۹۷/۴/۱۶
ذلت در مقابل هیچ ، عزت را به ملت برگردانید، راه عبور از تهدیدات دشمن ذلت نیست بلکه مبارزه با فساد اقتصادی و مقاومت قهرمانانه است کسانی که به درحاتی از این فساد الوده اند نمی توانند فرمان دار مسیر قهرمانان باشند
حسین۴۲۲۹۴۸۰۰:۳۷:۳۳ ۱۳۹۷/۴/۱۷
نمایندگان با غیرت اگر نماینده مردم هستید واکنش نشان بدهید
ناشناس۴۲۲۹۶۱۰۱:۰۱:۱۲ ۱۳۹۷/۴/۱۷
واقعا خجالت میکشم بگم ایرانی‌ام. تحریم باشی، این ادا و اصول‌ها رو هم سرت در بیارن. خسته شدیم دیگه به خدا. وقتشه که یه اتفاقی بیفته.
موسوی۴۲۳۰۶۷۰۷:۳۳:۱۴ ۱۳۹۷/۴/۱۷
بسیااااااار عالیه... چون همگی میدانیم خالی ترین قسمت کشور اکنون دانشگاه هست که به هیچ عنوان حرفی از علم در آن نیست... لذا منطقی هست که در دانشگاه ها باشند جهت جستجو... تا صد سال دیگر هم چیزی جز جزوه های کپی شده و پایان نامه تقلبی پیدا نمیکنند
ناشناس۴۲۳۳۰۲۱۰:۲۰:۱۲ ۱۳۹۷/۴/۱۷
جناب موسوی کم لطفی نفرمائید و از آب گل آلود ماهی نگیرید. دوست و برادر عزیز با کمی فکر ؛ جنابعالی هم تصدیق خواهید فرمود که بخش اعظم پیشرفت های مملکت مدیون فرزندانی است که در همین دانشگاه ها درس خوانده اند. بله؛ در مورد شرایط فعلی؛ درست میفرمائید زیرا هیچ چیز درست در جای خود قرار ندارد.استاد باسواد و باتجربه خانه نشین است و دانشجوی مشتاق ؛ بدنبال حروج از کشور و تحصیل در دانشگاه های دست چندم کشورهای دیگر است. بخاطر مسائل سیاسی ؛ صورت مسئله را پاک نفرمائید و دانشگاهیان را بی اعتبار نکنید.اگر مشکلی وجود دارد از مدیران و متولیان است ؛ نه دانشگاهیان.لطفا تصحیح بفرمائید.
دانشگاهی۴۲۳۱۵۷۰۹:۰۰:۱۸ ۱۳۹۷/۴/۱۷
وزیر محترم و بزرگوار علوم پاسخ نخواهند داد: در یک مورد جزئی و اداری داخلی؛ بعد از چندین سال شکایت هیات علمی به وزارت علوم در مورد بازنشستگی تحت فشار و تائید نداشتن وجاهت قانونی حکم بازنشستگی از طرف بازرسی(طی نامه رسمی بازرسی وزارت علوم )؛ آقای وزیر و دوستانشان برای بازگشت به کار ؛ نه پاسخی قانونی دادند و نه اقدامی عملی برای بازگشت . مطمئنا؛ در این زمینه با این درجه از اهمییت هم ؛ اقدامی صورت نخواهد گرفت و پاسخی دریافت نخواهد شد. با احترام به همه مسئولین و حوزه های مسئولیتشان ؛ ما حفاظت از استقلال میهن اسلامی را وظیفه خود میدانیم و باید برای برون رفت از دام تجاوز دشمن؛ به نیرو و توان فکری خود و جوانانمان ؛ برای مقابله ای قانونمند فکر کنیم. تجربه ثابت کرده است که شکایت و گله کردن ؛ راه حل انقلابی و سریع مقابله با بحران نیست.
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  2. بازی با کلمات

  3. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  4. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  5. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  6. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  7. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  8. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  9. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  10. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  11. اطلاعیه شماره ۳ فراجا درباره اجرای «طرح نور»  

  12. نحوه رفتار متفاوت فروشندگان در برابر پوشش حجاب مشتریان

  13. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  14. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  15. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  16. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  17. واکنش بلینکن به حادثه اصفهان/ به مجازات ایران پایبند هستیم!  

  18. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  19. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  20. برخی مسئولان بدلیل کارهای بی‌قاعده در زمینه حجاب تذکر گرفتند        

  21. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  22. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

  23. موضع رئیس عدلیه در خصوص ورود فراجا به مسئله حجاب/ اژه‌ای: در قضیه حجاب می‌توانیم بگوییم «کی بود کی بود، من نبودم؟»

  24. موفقیت ایران در ساخت موتور بنزینی ۶ سیلندر + تصاویر

  25. اشتباه برخی گروه‌ها در مقابله با توئیت فضائلی

آخرین عناوین