ربیعی: کلید عبور از شرایط فعلی سخت‌کوشی، عقلانیت، اجماع و مداراست/ ایمان دارم که روزهای دشوار را می‌گذرانیم

گروه اقتصادی الف،   3970411124 ۸ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱۱ تکراری یا غیرقابل انتشار

وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی کلید عبور از شرایط فعلی را سخت‌کوشی، عقلانیت،‌اجماع و مدارا برشمرد و گفت: می‌توانیم با اعتماد داخلی و سرمایه‌های اجتماعی و افزایش دارایی‌های نهفته در خلاقیت ایرانی برند ساخت ایران را اعتبار دهیم.

ربیعی: کلید عبور از شرایط فعلی سخت‌کوشی، عقلانیت، اجماع و مداراست/ ایمان دارم که روزهای دشوار را می‌گذرانیم

علی ربیعی وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی در کنگره سراسری برند ملی اقتدار ملی با اشاره به اینکه امروز تحولات عمیقی را تجربه می‌کنیم که درباره آن کم حرف زده شده است، گفت: چند واقعیت در این میان وجود دارد اول تجربه یک اقتصاد بیمار و از سوی دیگر تکانه‌های جدید دولت آمریکا شرایطی را به وجود آورده که حتی گاهی یادمان می‌رود از دستاوردهایی که داشتیم از جمله خروج از تحریم شورای امنیت حرف بزنیم.

وی با اشاره به تجربه حضورش در اجلاس ILO در خرداد ماه امسال گفت: وقتی سال 93 در اجلاس حضور یافته بودیم بسیاری از مقامات بین‌المللی به ما خرده می‌گرفتند که چرا روابط خود را با جامعه بین‌المللی تنظیم نمی‌کنیم اما امسال  با 12 مقام همتای خود و تشکل‌های کارگری دیدار و گفت‌وگو داشتم که همه می‌گفتند حق با شماست و آمریکا مسیر غلط جهانی را طی می‌کندد.

وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی با اعتقاد به اینکه برجام برای ما بسیار خوب بوده است و نباید از گفتن دستاوردهای آن خجالت بکشیم، گفت: مطمئنا چند سال بعد آمریکایی‌ها خواهند گفت که مسیر غلطی را در رابطه با ایران طی کرده‌اند.

ربیعی با تاکید بر اینکه عملیات روانی عظیمی پشت تحریم‌ها نهفته است، گفت: ضعف روحیه ملی، ایجاد ترس و ترسیم آینده مبهم و تحریک رفتارهای غیرقابل کنترل از سوی بخشی از جامعه از جمله مواردی است که در این عملیات روانی عظیم از سوی رژیم صهیونیستی و آمریکا علیه ایران دنبال می‌شود.

وی ادامه داد: نیازمند برنامه‌ریزی جدی برای مقابله با شرایط پیش آمده و این عملیات روانی عظیم هستیم و معتقدم با کار جدی می‌توانیم موفق شویم.

وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی همچنین با اشاره به برنامه‌های وزارت خزانه‌داری آمریکا و ارتباط آنها با گروه‌های تروریستی که علیه ایران فعالیت می‌کنند با این عنوان که «هدف اجتماعی بگیر و رفتار اقتصادی کن» تاکید کرد: اصلی‌ترین برنامه ما برای مواجهه با این شرایط استوار کردن آرامش در فضای اقتصادی و تضمین معیشت مردم است.

ربیعی افزود: در نشست اقتصاد مقاومتی که امروز صبح برگزار شد موضوع چگونگی تضمین معیشت مردم و حفاظت از زندگی اجتماعی مورد تاکید قرار گرفت.

وی در ادامه تاکید کرد: ما نیازمند سخت‌کوشی، عقلانیت، اجماع و مدارا برای عبور از شرایط فعلی هستیم.

وزیر کار با اشاره به تصمیم دولت به ممنوعیت واردات برخی کالاها شرایط جدید را فرصت تازه برای ایجاد برند برشمرد و گفت: شرایط تحریم بهترین فرصت برای احیای برندهای ماست و در این زمینه باید برنامه‌ریزی کنیم.

ربیعی ادامه داد: اگر کالای ایرانی را از کیفیت برخوردار کنیم و ایرانی‌ها را برای مصرف کالای ایرانی ترغیب کنیم و در کنار شعار کالای ایرانی بخر، شعار تولید کننده کالای خوب تولید کن را داشته باشیم، با مصرف داخلی و برندسازی اشتغال نیز گسترش می‌یابد.

وی بازار 80 میلیونی مصرف ایرانی زمینه‌ای مناسب برای ایجاد برند ومصرف کالای ایرانی برشمرد و گفت: ما بعد از این می‌توانیم به سمت بازار 300 تا 400 میلیونی منطقه برویم و تبادلات کالای ایرانی را در منطقه و بعد از آن در بازارهای جهانی گسترش دهیم.

وزیر کار برندسازی را یک فرایند پیچیده اجتماعی برشمرد و تاکید کرد: محصول در کارخانه ساخته می‌شود و برند چیزی است که مشتری می‌خرد. من به عنوان وزیر کار و در حوزه مسئولیتم برای رونق این روند و افزایش قدرت خرید ایرانیان کمک خواهم کرد.

ربیعی برند را معادل اعتماد و دارایی نامشهود برشمرد و گفت: برند رابطه معناداری نیز با اقتدار ملی دارد و ما از برندهای خود می‌توانیم برندهای بزرگ ایجاد کنیم و ساخت ایران را اطمینان بخش کنیم.

وی تاکید کردد:‌با اعتماد داخلی و سرمایه‌های اجتماعی و افزایش دارایی‌های نهفته در خلاقیت ایرانی رابطه معناداری بین برند و اقتدار ملی بروز می‌یابد و پاسخی هم به زورگویی‌های ددولت آمریکا خواهد بود.

به گزارش فارس، وی در پایان تاکید کرد:‌ ایمان دارم که روزهای دشوار را می‌گذرانیم و جامعه بین‌المللی ناچار می‌شود که ما را بازگرداند. لذا برای آن روز باید خود را مقتدر کنیم و با برندهای بالاتر آماده ورود به جهان شویم.

دیدگاه کاربران

ناشناس۴۱۴۹۶۹۱۵:۳۴:۳۲ ۱۳۹۷/۴/۱۱
بله البته به شرط اینکه با شجاعت و صداقت با مفسدان اقتصادی برخورد کنید.
ناشناس۴۱۵۰۳۴۱۶:۱۴:۲۱ ۱۳۹۷/۴/۱۱
یکی به ما توضیح بدهد ما که عمرمان سپری شد ولی این را نفهمیدیم کی این کشور می خواهد به آرامش برسد آخر این همه هم بحران در یک کشور باید وجود داشته باشد.
مهدی۴۱۵۰۶۳۱۶:۲۵:۰۲ ۱۳۹۷/۴/۱۱
بنام خدا- در جنگ اقتصادی امروز که مردم مثل همیشه در صف اول هستند بر خلاف دوران دفاع مقدس، از عقبه خود اطمینان ندارند. نمیدانند که اگر فرزندشان به خاطر کمبود دارو فوت کرد فرزند فلان مسئول هم در کمبود دارو به سر می برد یا در ینگه دنیا مشغول خوشگذرانی است. نمی دانند که اگر خانواده خود را با پند و اندرز و امید به آینده آرام کنند، فلان مسئول هم حاضر به گذشت از اندوخته و دارایی خود برای ساختن آینده کشور است... این تفکر در جامعه تا اصلاح نشود و طوفانی که در ذهن و دل مردم از شنیدن اخبار حضور آقا زاده ها در ینگه دنیا و حقوق ها ی نجومی و املاک نجومی و دو تابعیتی ها و ... ایجاد شده است ، فروکش نکند، کشور برای جنگ اقتصادی آماده نیست. اعتماد مردم را با شفاف سازی عملکردها و پاسخ، توضیح و یا حتی قبول شایعات به مردم بازگردانید، مردم آماده اند با کمبودهای دوران دفاع مقدس بسازند تا کشور برای فرزندانشان ساخته شود.
58۴۱۵۰۸۶۱۶:۳۷:۳۸ ۱۳۹۷/۴/۱۱
جناب ربیعی بهتره از خودمون شروع کنیم صندوق بازنشستگان پر از فساده اول اونجا را درست کن بعد مابقی
ناشناس۴۱۵۱۸۱۱۷:۲۰:۰۸ ۱۳۹۷/۴/۱۱
بابا کدوم کلید هی داغ ملت رو تازه نکن
مهرداد۴۱۵۳۲۰۱۸:۳۳:۲۱ ۱۳۹۷/۴/۱۱
سخت‌کوشی، عقلانیت،‌اجماع و مدارا و هر گونه شعار دیگر فقط حرف اند. اگر کارشناسان ارشد واقعی و مدیران متخصص واقعی در مسند قدرت نباشند و اگر برخی از مقررات انحصارگرا و توام با تبعیضات ناروا تغییر نیابند هیچگونه امیدی به حل مشکلات اساسی موجود نخواهد بود. این مدیران ارشد امروزی فقط با اعمال نفوذ برای خود مدارک دکترا و کارشناسی ارشد درست کرده اند و متاسفانه هیچگونه شایستگی واقعی علمی و تحقیقی ندارند.
غلام۴۱۵۴۱۸۱۹:۳۳:۵۴ ۱۳۹۷/۴/۱۱
،،،،،شرایط تحریم بهترین فرصت برای احیای برندهای ماست !!!!!!شما خوبی؟مثلا ایران خودرو الان برند است؟؟ داری برای کی سخنرانی میکنی؟ اقا سال ۱۳۹۷ است نه۱۳۶۷. خوب بود میفرمودی شرایط تحریم بهترین فرصت برای احیای التزام عملی به فرمابشات ولی فقیه است تا از رانت و طایفه کری دوری و بفکر مردم باشیم.شما تا حالا عنایت عملی به اقتصاد مقاومتی داشتید؟ واقعاکه!
ناشناس۴۱۵۶۷۲۲۲:۵۸:۱۷ ۱۳۹۷/۴/۱۱
آقای ربیعی همه اینها را گفتید درسته ولی وجود مدیران شایسته وشجاع و جنگنده در کار هم خیلی مهم است که در زیر مجموعه شما موجود نیست
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های اخیر

پربحث‌های دیروز

  1. اقدام عجیب سفیر ایران در باکو/ برای عزت ایران استعفا دهید              

  2. وکیل رسمی دادگستری به اتهام اخذ رشوه دستگیر شد  

  3. بذرپاش: امسال هر ماه افتتاح مسکن داریم

  4. سقف دریافتی ماهیانه کارمندان دولت ۷۰ میلیون تومان شد

  5. اول، بساط دلالی باید جمع شود

  6. جریمه تخلفات حادثه ساز ۵ برابر شد/ اعمال از هفته آینده            

  7. ابابیل ۵، از آخرین دستاورد‌های قدرت پهپادی جهان

  8. تعرفه‌های پزشکی ۱۴۰۳ قابلیت اجرایی ندارد/ مصوبه دولت اصلاح شود  

  9. انتظار ۹ساله برای اصلاح هزینه تخلف رانندگی/تغییری برای حفظ جان مردم

  10. ایران بر سکوی بریکس/ دستاوردهای پولی، مالی برای ایران چیست؟  

  11.   طحان‌ نظیف: لایحه عفاف و حجاب هنوز به تأیید شورای نگهبان نرسیده است  

  12.  مالیات ارزش افزوده ۱۰ درصدی ابلاغ شد

  13. هیچ خوداظهاری یا مدرکی دال بر بیماری روحی دکتر بخشی در دست نبود/ علت مرگ این پزشک مشخص نیست  

  14. پوتین: اف-۱۶‌های اوکراین در همه‌جا هدف مشروع هستند، حتی کشورهای دیگر

  15. عکسی از سیدمحمد خاتمی در مراسم ترحیم زهرا شجاعی/ این وزیر دولت رئیسی هم آمد

پربحث‌های هفته

  1. اقدام عجیب سفیر ایران در باکو/ برای عزت ایران استعفا دهید              

  2. جنگ ترکیبی خودمان، علیه خودمان!

  3. کارگری انگشتر ۵۰ میلیاردی را به صاحبش بازگرداند

  4. جلاد، به پایان سلام کن!

  5. بهادری جهرمی: مبالغ جرایم رانندگی متناسب با تورم افزایش یافت

  6. تورم چه زمانی تک رقمی می‌شود؟

  7. نرخ تعرفه‌های خدمات بهداشتی درمانی ۱۴۰۳ اعلام شد/ نرخ رسمی ویزیت ۵۰% گران می‌شود!

  8. بازداشت سومین عامل حمله تروریستی در مسکو

  9. آقایان رئیسی و اژه‌ای! آیا در پیشگاه خدای متعال و امام‌زمان (عج) پاسخی دارید؟

  10. انتقام از پوتین؟

  11. وکیل رسمی دادگستری به اتهام اخذ رشوه دستگیر شد  

  12. عوامل توهین کننده به نظام و مقدسات اسلامی دستگیر شدند

  13. ائتلاف ایران، روسیه و چین تبدیل به کابوسی برای آمریکا می‌شود

  14. علم‌الهدی: امروز در کشور از آثار تحریم اقتصادی آمریکا مشکلی حس نمی‌کنیم

  15. بذرپاش: امسال هر ماه افتتاح مسکن داریم

  16. بازگشت احتمالی ترامپ چه تاثیری بر اقتصاد ایران دارد؟

  17. افزایش ١٧٠ درصدی حداقل حقوق کارگران در دولت سیزدهم

  18. مردم طلای دست دوم خریداری نکنند

  19. سقف دریافتی ماهیانه کارمندان دولت ۷۰ میلیون تومان شد

  20. خط و نشان حقوقی ایران برای کویت

  21. هشدار سخنگوی پلیس به رانندگان نوروزی؛ آمار تصادفات هولناک است!

  22. اول، بساط دلالی باید جمع شود

  23. وزیر اقتصاد: در سال ۱۴۰۲ رکورد بیشترین سرمایه‌گذاری خارجی واقعی در ۱۶ سال اخیر شکسته شد

  24. کولرهای گازی بلای جان صنعت برق

  25. منظور: تخصیص ارز کشور برای واردات خودرو به صرفه نیست

آخرین عناوین