مشاور وزیر آموزش و پرورش: مهرماه پیش رو سخت‌ترین سال آموزش و پرورش است

گروه اجتماعی الف،   3970407176

مشاور وزیر در جذب مشارکت‌های مردمی و خیرین وزارت آموزش و پرورش گفت: مهر ماه پیش رو سخت‌ترین سال آموزش و پرورش به لحاظ تامین نیروی منابع انسانی و اعتباری است.

به گزارش فارس از اصفهان، محمدحسن قائدیها ظهر امروز در مراسم تکریم و معارفه مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان اظهار داشت: آموزش و پرورش اولویت هیچ دولتی نیست، دولت‌ها به فکر انجام کارهای زودبازده مثل جاده ساختن و کارخانه هستند چون آموزش و پرورش بیست‌ساله نتیجه می‌دهد دولت‌ها به فکر آموزش و پرورش نیستند.

وی با اشاره به مشکلات موجود در آموزش و پرورش استان اصفهان عنوان کرد: یکی از مشکلات آموزش و پرورش دخالت بی‌اندازه بعضی از افراد بیرونی و غیرمعقول است که نباید در این حوزه‌ها وارد شوند، همچنین ورود مسائل سیاسی به آموزش و پرورش سم است و تفکرات سیاسی در ریزه‌کاری‌ها و اجرای مشی دولت فعلی نباید به دانش‌آموزان لطمه بزند.

مدیرکل سابق آموزش و پرورش استان اصفهان و مشاور وزیر در جذب مشارکت‌های مردمی و خیرین وزارت آموزش و پرورش اضافه کرد: ایجاد فضای آرامش و احساس امنیت روحی و روانی برای معلمان بسیار اهمیت دارد؛ احساس جدایی صف و ستاد در این اداره نباید اتفاق بیفتد و نیروی انسانی و مشکلات در تحمیل نیروی انسانی و استخدام غیرمعقول باید مدیریت شود.

وی ادامه داد: گستردگی و تمرکز بالا در آموزش و پرورش نیاز به آینده‌نگری در ایجاد رشته‌های شغلی یکی از پارامترهای مثبت در این اداره است و همچنین باید برای سونامی بازنشستگی تدبیری اندیشیده شود.

قائدیها ادامه داد: آموزش و پرورش در کنار همه این مشکلات سرمایه بسیار خوبی دارد و امروز 22 درصد جمعیت جوان کشور را محصلان تشکیل می‌دهند که 16.5 درصد آن‌ها در مدارس است و سرمایه آموزش و پرورش را فکر موجود نیروی انسانی تشکیل می‌دهد.

* جوان‌گرایی در آموزش و پرورش باید مورد توجه قرار گیرد

حمیدرضا طباطبایی، معاون سیاسی امنیتی استانداری اصفهان خاطرنشان کرد: از آنجایی که همه اقشار جامعه با آموزش و پرورش سروکار دارند اداره و مدیریت این اداره بسیار سخت و مشکل است.

وی افزود: مدیر آموزش و پرورش باید از همه افکار و نظرات در اداره آموزش و پرورش استان اصفهان استفاده کند و فضا را جوری رقم بزند که دفتر مدیرکل برای قشر خاصی نباشد و قشر جوان با ایده‌ها و تفکر جدید را جایگزین روند سالخورده محوری کرد و با توجه به این‌که جامعه و فضای دانش‌آموزان تغییر کرده بنابراین امروزه باید برای دانش‌آموزان برنامه‌های جدید در نظر داشت.

محمدجواد احمدی سرپرست سابق اداره‌کل آموزش و پرورش استان اصفهان در این مراسم بیان کرد: امیرالمومنین (ع) چه زمانی که شهروند و چه زمانی که حاکم بودند به تمام اقشار جامعه تعلق داشت؛ در تعلیم و تربیت میوه تربیت «اخلاق» است و جریان تعلیم و تربیت باید به عنوان سلسله‌جنبان افکار جامعه و فرهنگیان چه در اداره و چه در مدرسه زمینه رشد و رونق و نمو این نگاه و نگرش و مشی اخلاقی را با اقتدا به امیرالمومنین نه به صورت نمایشی بلکه با باور در خودمان و دیگران فراهم کند.

وی اذعان داشت: سند تحول مبنای کار آموزش و پرورش است و در جای‌جای سند تحول به عدالت آموزشی تاکید کرده و تذکر داده شده است؛ در فروع دین و مسائل اجتماعی وقتی بحث حاکمیت مطرح می‌شود موضوعی مهم‌تر از عدالت اجتماعی نیست.

سرپرست سابق اداره کل آموزش و پرورس استان اصفهان مطرح کرد: شواهدی به عینیت دیده می‌شود که بچه‌های مستعد باهوش خانواده‌های ضعیف و مناطق محروم و کم برخوردار هرچند باهوش‌تر از هم‌تراز خود هستند اما امکان رقابت برای آن‌ها فراهم نیست که اگر ولی‌نعمت‌های ما محرومان و پابرهنگان هستند برای ارائه خدمت باید به محرومان جامعه تلاش کرد.

* مهر ماه پیش رو سخت‌ترین سال آموزش و پرورش است

وی گفت: مهر ماه پیش رو سخت‌ترین سال آموزش و پرورش به لحاظ تامین نیروی منابع انسانی و اعتباری است و ایجاد زمینه توسعه مشارکت‌ها یکی از راه‌های کمک تامین اعتبار آموزش و پرورش است اما نیاز به نظارت بیشتر، سریع و به هنگام دارد و بستر آن باید فراهم شود، همچنین تصمیم گیران و قانون‌گذاران باید به این موضوع حساس باشند و اهمیت ویژه‌ای بدهند.

* مشکل نیروی منابع انسانی در آموزش و پرورش استان اصفهان

محمد قندهاری رئیس آموزش و پرورش ناحیه پنج اصفهان به نمایندگی از روسای نواحی 41 گانه استان اصفهان عنوان کرد: آموزش و پرورش استان اصفهان به دلیل استقرار پایه دوازدهم با مشکل نیروی منابع انسانی مواجه است.

وی افزود: امسال دانش‌آموزان هنرستان یک سال بیشتر در مدارس می‌مانند و کمبود فضا و تجهیزات آموزشی هم از مسائل مهم امروز استان اصفهان است و با برطرف شدن این مشکلات است که پروژه ملی مهر به خوبی پیش خواهد رفت.

به گزارش خبرگزاری فارس، پیش از ظهر امروز مراسم آئین تکریم و تودیع محمدحسن قائدیها مدیرکل سابق آموزش و پرورش استان اصفهان و معارفه علی‌اکبر کمالی مدیرکل جدید آموزش و پرورش استان اصفهان با حضور علی زرافشان معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش برگزار شد.

اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان طی هفت ماه گذشته با سرپرستی محمدجواد احمدی اداره می‌شد؛ علی‌اکبر کمالی تا قبل از این مسوولیت اداره آموزش و پرورش شهرستان فلاورجان را به عهده داشته است.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  2. بازی با کلمات

  3. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  4. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  5. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  6. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  7. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  8. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  9. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  10. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  11. اطلاعیه شماره ۳ فراجا درباره اجرای «طرح نور»  

  12. نحوه رفتار متفاوت فروشندگان در برابر پوشش حجاب مشتریان

  13. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  14. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  15. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  16. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  17. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  18. واکنش بلینکن به حادثه اصفهان/ به مجازات ایران پایبند هستیم!  

  19. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  20. برخی مسئولان بدلیل کارهای بی‌قاعده در زمینه حجاب تذکر گرفتند        

  21. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  22. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

  23. موضع رئیس عدلیه در خصوص ورود فراجا به مسئله حجاب/ اژه‌ای: در قضیه حجاب می‌توانیم بگوییم «کی بود کی بود، من نبودم؟»

  24. اشتباه برخی گروه‌ها در مقابله با توئیت فضائلی

  25. مشکل اصلی صهیونیست ها با عملیات "وعده صادق" چه بود؟

آخرین عناوین