کواکبیان: با وضعیت فعلی افتخار نمی‌کنیم که از دولت حمایت کردیم

گروه سیاسی الف،   3970405165 ۸ نظر، ۰ در صف انتشار و ۶ تکراری یا غیرقابل انتشار

نماینده مردم تهران گفت: نمایندگان نباید صرفا دنبال استیضاح باشند بلکه رئیس جمهور و وزرا باید گزارش عملکرد خود را در خانه ملت ارائه دهند.

کواکبیان: با وضعیت فعلی افتخار نمی‌کنیم که از دولت حمایت کردیم

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان؛ مصطفی کواکبیان نماینده مردم تهران در جلسه علنی امروز (سه‌شنبه 5 تیر) و در موافقت با اصلاح آئین‌نامه داخلی مجلس مبنی‌بر ضرورت حضور رئیس جمهور و وزرا در مجلس برای ارائه گزارش عملکرد سالیانه، اظهار کرد: همه در سطح جامعه حضور دارید و در جریان مشکلات اقتصادی در بازارهایی، چون خودرو و مسکن و افزایش بی‌رویه نرخ سکه و ارز هستید.

وی با اشاره به اینکه امروز بسیاری از دوستان پیش ما آمدند و گفتند که رئیس جمهور باید به مجلس بیاید و در این باره توضیح دهد، ادامه داد: صحبت من با نمایندگان مجلس این است که به جای آنکه از وزرا خواهش و تمنا کنید و از رئیس جمهور درخواست کنید که احتمالا وقت نداشته باشد، بهتر است این طرح را به صورت قانونی تصویب کنید که بر اساس آن رئیس جمهور و وزرا باید سالی یک بار گزارش عملکردشان را در مجلس ارائه دهند.

نماینده مردم تهران با بیان اینکه بخش اعظم مشکلات فعلی برای دولت است و باید پاسخگو باشد، تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب فرمودند که قانون زیاد داریم، اما ما باید به دنبال نظارت بر اجرای قوانین باشیم و مسئولان باید پاسخگو باشند، نمایندگان نباید صرفا دنبال استیضاح باشند بلکه رئیس جمهور و وزرا باید گزارش عملکرد خود را در خانه ملت ارائه دهند.

کواکبیان با تاکید بر ضرورت توضیح رئیس جمهور و وزرا در این شرایط اقتصادی و التهابات ارزی، گفت: متاسفانه حدود ۲۰ روز است که دولت ساکت است و رئیس جمهور ما هم ساکت است در حالی که باید با مردم سخن گوید و به آنان توضیح دهد.

نماینده مردم تهران متذکر شد: بنده ۱۰ روز پیش گفتم که با این وضعیت افتخار نداریم که بگوییم از این دولت حمایت کردیم که برخی به بنده ایراد گرفتند، اما معتقدم اگر رئیس جمهور بر این باور است که برخی چوب لای چرخ می‌گذارند، بهتر است به مردم توضیح دهد چرا که آنان عاقل هستند.

کواکبیان با اشاره به اینکه ما در شرایط جنگی به سر می‌بریم، اظهار کرد: دستگاه اجرایی و تیم اقتصادی دولت باید با قوه مقننه و دستگاه قضایی هماهنگ باشد.

نماینده مردم تهران گفت: عده‌ای می‌گویند که رئیس جمهور عمدا می‌خواهد کشور را به هم بریزد که تحلیل این افراد اشتباه و بسیار خنده‌دار است؛ همه صحبت بنده آن است که برای احترام به حق نظارت خود این طرح را تصویب کنیم تا رئیس جمهور به صورت قانونی در مجلس برای گزارش عملکردش حضور یابد.

دیدگاه کاربران

شهروند.....۴۰۵۵۲۶۱۲:۰۸:۵۷ ۱۳۹۷/۴/۵
روحانی مچکریم که گرانی اعتبار پاسپورت ایرانی دم کداخدا دیدن اشتغال ارزانی ارایه مسکن کم ارزان احترام به منتقدان اجرای قانون و ........را اجرا کردی امروزه جناب کواکیان هم ناراضی است همانند هنرمندان و حال نوبت توست اصول گرا که مردم را نجات دهید به اذن خدا با اجرای احکام اللهی در جامغه نوبت توست اصولگرا که وارد گود شوی و رایی میلیون میلیون مردم که از گرانی و بی کاری به ستوه ؟آمده کسب کنی و خانه تکانی در دولت فرسوده انجات دهی نوبت توست که ......
مهران۴۰۵۵۵۳۱۲:۱۹:۴۸ ۱۳۹۷/۴/۵
یه جوری میگه با این وضعیت فعلی که انگار چهارسال اول دولت روحانی گل و بلبل بود آقای کواکبیان نکنه فکر کردی روحانی 24 میلیون رای آورد به خاطر عملکردش بود نه خیر به خاطر ترسی بود که شما و امثال شما و رسانه های دسته ای و فله ای تون از رقیب تو ذهن مردم انداختن با دروغ ها و تهمت هایی مثل اگه رئیسی بشه تو خیابون دیوار میکشه و ملت و اعدام میکنه و جنگ میشه و دلار میشه 6 تومن به زور سر زنها چادر میکشه همه کنسرت ها لغو میشه و ... اگر همون ایام انتخابات هم میرفتی از کسانی که به روحانی رای دادن می پرسیدی چرا به روحانی رای دادی حداقل هفتاد درصد همین دروغ ها رو تکرار میکردن نه عملکرد روحانی ، البته قشنگ ترین جمله رو رئیسی در ایام انتخابات به روحانی گفت امام رضا پاسخ شما رو بابت تهمت هاتون خواهد داد که داد البته بازهم درسته شما و دولتتون رسوا شدید اما این آشکار شدن بی کفایتی شما این فشارهای اقتصادی رو به مردم تحمیل کرده آقای کواکبیان به چسب به آخرتت که امثال من اون دنیا یقتون رو میگیریم
ناشناس۴۰۵۹۲۸۱۴:۳۱:۳۲ ۱۳۹۷/۴/۵
احسنت...با « بزن و برقص» رای جمع می کنند...
ناشناس۴۰۵۹۷۶۱۴:۵۴:۲۰ ۱۳۹۷/۴/۵
البته اگه اصولگرایان به قدرت می رسیدند ۴ سال پیش به این بلوا دچار می شدیم ولی متاسفانه دولت روحانی از این ۴ سال فرصت استفاده نکرد
ناشناس۴۰۵۵۵۵۱۲:۲۰:۰۶ ۱۳۹۷/۴/۵
اگر چاه این دولت برای مردم ایران آبی نداشت برای امثال شما آقایان که نان داشت.
ناشناس۴۰۵۵۵۷۱۲:۲۰:۳۶ ۱۳۹۷/۴/۵
شما هم مقصرید...
sahatabar۴۰۵۵۹۰۱۲:۲۹:۰۳ ۱۳۹۷/۴/۵
ضمن تشکر از بیانات جناب آقای کواکبیان، در این شرایط و با توجه به سکوت دولت و شخص رئیس جمهور، برخی تصورات در ذهن ها شکل می گیرد که تنها راه زدودن این تصورات پاسخ گویی منطقی مسئولین است.
ناشناس۴۰۵۶۸۶۱۳:۰۲:۵۹ ۱۳۹۷/۴/۵
گزارش عملکرد می خواهیم چکار، یک سر به بازار بزنید نتیجه عملکرد معلوم است نتیجه عملکرد را می خواهیم که افتضاح است
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های اخیر

    پربحث‌های هفته

    1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

    2. بازی با کلمات

    3. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

    4. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

    5. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

    6. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

    7. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

    8. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

    9. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

    10. مجلس مقابل این اقدام بایستد

    11. اطلاعیه شماره ۳ فراجا درباره اجرای «طرح نور»  

    12. نحوه رفتار متفاوت فروشندگان در برابر پوشش حجاب مشتریان

    13. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

    14. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

    15. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

    16. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

    17. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

    18. واکنش بلینکن به حادثه اصفهان/ به مجازات ایران پایبند هستیم!  

    19. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

    20. برخی مسئولان بدلیل کارهای بی‌قاعده در زمینه حجاب تذکر گرفتند        

    21. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

    22. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

    23. موضع رئیس عدلیه در خصوص ورود فراجا به مسئله حجاب/ اژه‌ای: در قضیه حجاب می‌توانیم بگوییم «کی بود کی بود، من نبودم؟»

    24. موفقیت ایران در ساخت موتور بنزینی ۶ سیلندر + تصاویر

    25. اشتباه برخی گروه‌ها در مقابله با توئیت فضائلی

    آخرین عناوین