درباره مذاکره مستقیم با آمریکا / رییس جمهور چه کسانی را دیوانه نامید؟

محمد کاظم انبارلویی،   3970328125 ۷۲ نظر، ۰ در صف انتشار و ۷۰ تکراری یا غیرقابل انتشار

بیش از صد نفر از مدعیان اصلاح طلبی خواستار مذاکره مستقیم و بدون قید و شرط جمهوری اسلامی با ترامپ شده اند!

درباره مذاکره مستقیم با آمریکا / رییس جمهور چه کسانی را دیوانه نامید؟

سازه این امضاءها نشان می‌دهد بهائیان در کنار کمونیست‌ها، کمونیست‌ها در کنار برخی اصلاح‌طلبان  حاضر در خیمه فتنه‌گری، مفسدان اقتصادی و برخی ورشستگان سیاسی اصرار دارند برای چنین پیشنهادی در کنار هم دیده شوند.

گونه‌شناسی امضاءها نشان می‌دهد فتنه‌گران سبز و بنفش چه کسانی هستند و چگونه بی‌پروا منافع دشمنان قسم‌خورده ملت را در ایران نمایندگی می‌کنند.

ملت ایران فراموش نمی‌کند در اوج فتنه 88 نمایندگان جنبش سبز به اتحادیه اروپا و کنگره آمریکا رفتند و تقاضا کردند تحریم‌ها را تشدید کنند تا دولت به زانو درآید. حال برخی از همان‌ها در فتنه‌ای دیگر پس از نقض عهد و بدعهدی آمریکا به جمهوری اسلامی پیشنهاد می‌کنند باز به مذاکره بپردازد و اقتدار و امنیت ملی را که در برجام مورد تحدید و تهدید دشمن قرار گرفت، به ثمن بخس بفروشد.

آبان 96 رئیس جمهور که برای دفاع از وزیران پیشنهادی علوم و نیرو به مجلس رفته بود، در واکنش به تقاضای آمریکا مبنی بر گفتگو با رهبر کره شمالی گفت: مگر کره شمالی دیوانه است با شما مذاکره کند؟! وی گفت: «آمریکا می‌گوید ما اهل مذاکره نیستیم، ما اهل پیمان و تعهد نیستیم و اصول اخلاقی و بین‌المللی را نمی‌شناسیم، حالا با یک کشور شرق آسیا می‌گویند بیا با ما مذاکره کن، مگر دیوانه شده‌اند با شما مذاکره کنند؟» وی آب پاکی عدم مذاکره را روی دست آمریکایی‌ها ریخت و گفت: «موشک را ساخته‌ایم، می سازیم و خواهیم ساخت.»

اگر تحلیل عبرت‌آموز رئیس جمهور را از مذاکرات برجام بپذیریم، گفتگوی مجدد با آمریکا، هم دیوانگی است و هم پیشنهاد دهندگان آن را  می توان در شمار دیوانگان سیاسی به شمار آورد. حالا چرا این پیشنهاد در این مقطع زمانی مطرح شده است، سرّ آن را در اظهارات اخیر ترامپ باید جستجو کرد که گفت: «معتقدم ایرانی‌ها دوباره به مذاکره باز‌می‌گردند و می‌گویند که می‌خواهند برای یک توافق دیگر مذاکره کنند.» از این بیان ترامپ می‌شود ایرانی‌های مورد نظر او که کمی بیشتر از یکصد نفرند، چه کسانی هستند، چه سوابقی دارند، وزن سیاسی آنها چقدر است و موضع آنها چیست؟

ترامپ از آن سوی دنیا رفت به سنگاپور بدون هیچ دستاوردی در مذاکره با «اون» رهبر کره شمالی به واشنگتن برگشت، در حالی که تنها حرف جدی او در مذاکرات این بود که؛ پس از 70 سال خصومت با کره شمالی، سربازان خود را از منطقه می‌بریم و مانورهای نظامی را متوقف می‌کنیم.

تنها دستاورد ترامپ در این سفر همین جمله‌ای بود که گفته؛ «ایرانی‌ها به مذاکره بر‌می‌گردند»! این سخن وی باید یک رفرنس داشته باشد، رفرنس آن را جمعی از دیوانگان سیاسی که دستی در فتنه دو دهه اخیر داشته اند با چنین نامه ای باید تامین می کردند.

تحلیل این دیوانه‌بازی‌ها را می‌شود در روزگار فلاکت بار وضعیت کنونی رژیم صهیونیستی، هم در درون و هم در بیرون آن به درستی فهمید. حکام فاسد ایالت پنجاهم آمریکا یعنی اسرائیل غاصب در زیر ضربات خرد کننده مقاومت دست و پا می‌زند. انتفاضه بازگشت چون کابوسی خواب خوش را از آنها گرفته است. رژیم صهیونیستی در خطوط مرزی خود در غزه، لبنان و سوریه به شدت احساس خطر می‌کند. در کرانه باختری رود اردن با انفجار عظیم یک انبار باروت روبروست. رویای امنیت طلایی آنها بر باد رفته است. از امیدواری به گنبد آهنین چیزی باقی نمانده است. از مشروعیت سیاسی آنها در جامعه جهانی خبری نیست. همین چند روز پیش بود که مجمع عمومی سازمان ملل با 120 رای موافق، 35 رای ممتنع و تنها 8 رای مخالف، جنایات رژیم اشغالگر قدس در کشتار فلسطینیان را محکوم کرد. گفتمان سازش افول کرده و پرچم گفتمان مقاومت روز به روز برافراشته تر شده است. در این اوضاع و احوال چه کسی بهتر از دیوانگان سیاسی در ایران می‌تواند به صهیونیست ها یک نفس مصنوعی بدهد؟!

کافی است همین دیوانگان سیاسی به گزارش «سرویس تحقیق کنگره آمریکا» در مورد زرادخانه موشکی ایران تحت عنوان «سیاست خارجی و دفاعی ایران» نگاهی بیندازند و ببینند آمریکایی‌ها از چه می‌ترسند و آنها قرار است چه نگرانی ای را از حکام کاخ سفید و صهیونیست ها رفع کنند.

افکار عمومی آمریکا و رژیم صهیونیستی تحمل یک جنگ نظامی جدید را ندارند. بودجه دولت آمریکا کشش لازم برای تامین هزینه های یک جنگ بی‌پایان را ندارد. شکست‌های پی در پی رژیم صهیونیستی و نیز ارتش آمریکا در منطقه در لشکرکشی به عراق و افغانستان، روحیه‌ ای برای سربازان آنها باقی نگذاشته است. ضمن اینکه این لشکرکشی ها اصلاً ارزش راهبردی ندارد. تنها سلاحی که آنها دارند مذاکره برای تحکیم تحریم است. سوال این است؛ چرا یک مشت دیوانه باید خود را برای مذاکره مجدد و تحکیم تحریم ها هزینه کنند؟

مذاکره به خودی خود نه خوب است نه بد، بستگی به نحوه گفتگو، توافق و نتایج آن دارد، به شرطی که قدرت و توانایی‌های خود را هنگام مذاکره عرضه کنیم. کره شمالی در حالی با ترامپ گفتگو کرد که موشک‌های بالستیک با قابلیت حمل کلاهک های هسته‌ای را روی میز گذاشت، نه زیر میز. نتیجه مذاکرات هم روشن بود؛ خروج سربازان آمریکا از شرق آسیا و توقف مانورهای نظامی واشنگتن در شبه جزیره کره!

امروز عده‌ای خودباخته می‌گویند در مذاکره برجامی بخشی از توانایی هسته‌ای را دادید، بیایید در مذاکره پسابرجامی توانایی موشکی و بخشی از قدرت دفاعی کشور را هم بدهید، شاید دشمن دلش رحم بیاید و از خر شیطنت پیاده شود! نام این اقدام، نمایندگی منافع بیگانگان در داخل است. مردم به موقع در برابر این موضع ذلت‌ بار، حرف خود را خواهند زد.

 

دیدگاه کاربران

ناشناس۳۹۱۹۰۴۱۵:۱۴:۴۰ ۱۳۹۷/۳/۲۸
امریکا از اصلاح طلبان عبور کرده...و تیم ترامپ بر خلاف « هیلاری»_هیچ علاقه ای به اصلاح طلبان ندارد.. و تمام حمایتش را روی منافقین گذاشته ، این نامه اخیر طیف تندرو اصلاحات ، در واقع پیامی به کاخ سفید است مبنی بر این که از ما حمایت کنید..
سید۳۹۲۰۶۲۱۶:۵۵:۲۱ ۱۳۹۷/۳/۲۸
این جریان همیشه مرعوب غرب بوده و هست . این نامه نشان داد نه عقل سیاسی دارند و نه موقعیت شناسند .
ناشناس۳۹۲۰۷۳۱۷:۰۵:۱۲ ۱۳۹۷/۳/۲۸
تشکر رئیس جمهور از فرانسه بدعهد چه معنایی دارد؟ مگر چه اقدام مثبتی جز باج‌خواهی و افزون‌طلبی و همراهی با شیطان بزرگ انجام داده است؟ آیا رئیس‌جمهور می‌خواهد فضا را برای خسارت دیگری فراهم کند، از یادمان نرفته است که گفتند اوباما فرد مودبی است و آثار ادب او را که جز خیانت نبود همگان دیدند. عده ای سرسپرده هم دیدار با ترامپ دیوانه را پیشنهاد می کنند. زهی خیال باطل.
فاطیما۳۹۴۶۲۹۰۴:۰۹:۴۴ ۱۳۹۷/۳/۳۰
لابدخسارت های برجام کمشون بوده
ناشناس۳۹۲۰۷۵۱۷:۰۶:۰۳ ۱۳۹۷/۳/۲۸
اگر آمریکا به‌راحتی برجام را نقض کرده و بدون پرداخت هزینه از آن خارج می‌شود به دلیل عملکرد منفعلانه دولت آقای روحانی در مقابل زیاده‌طلبی‌های دشمنان است. این دولت امر را چنان بر ترامپ مشتبه کرده که او مدعی است به زودی ایران مجددا و با پذیرش خسارت‌های جدیدی وارد مذاکره با آمریکای عهدشکن خواهد شد.
ناشناس۳۹۲۵۸۴۰۱:۱۸:۵۹ ۱۳۹۷/۳/۲۹
اگر خوب در اخبار این روزها دقت کنی می بینی آمریکای ترامپ از هر تعهدی خارج میشود وفقط مربوط به برجام نیست پس بیهوده تقصیر را گردن تیم ایران نینداز .
ناشناس۳۹۲۰۷۷۱۷:۰۶:۳۸ ۱۳۹۷/۳/۲۸
انگیزه گستاخی کنونی دولت‌های غربی علیه انقلاب اسلامی، باقی ماندن ما در برجام بد فرجام به هر قیمتی است. باید مراقب این قصد پلید و شیطانی آنان باشیم.
ناشناس۳۹۶۰۴۲۲۲:۲۵:۰۰ ۱۳۹۷/۳/۳۰
اگر راه بهتری غیر از باقی ماندن در برجام میدونی بگو, شعار نده
ناشناس۳۹۲۰۷۹۱۷:۰۸:۵۲ ۱۳۹۷/۳/۲۸
اعتماد نکردن به دشمنان سنت پیامبران الهی به ویژه رسول‌اکرم(ص) و همچنین ائمه معصومین علیهم‌السلام می‌باشد. از کسانی که دم از اسلام می‌زنند ولی با اعتماد به آمریکا به منافع ملی چوب حراج زدند تعجب باید کرد.
ناشناس۳۹۲۰۸۵۱۷:۱۲:۲۰ ۱۳۹۷/۳/۲۸
وقتی طرف زده زیر توافق چند جانبه، دوباره برویم با او بر سرتوافق دو جانبه مذاکره کنیم؟ والله بلاهت هم حدی دارد.
ناشناس۳۹۲۱۴۴۱۷:۵۵:۴۳ ۱۳۹۷/۳/۲۸
از سوراخ اصلاح طلبا چند بار گزیده شدم بسمه دیگه کلا
ناشناس۳۹۱۹۱۳۱۵:۱۸:۱۶ ۱۳۹۷/۳/۲۸
طیف اشرافی غربگرا ، ماشین تولید نارضایتی و عامل بسیاری از مشکلات است ، حالا برای حل همون مشکلات ، نسخه مذاکره با امریکا می پیچد!! با ژست دلسوزی برای معیشت مردم ، دنبال رسیدن به وصال معشوق خود ( غرب) اند... طیف ولنجک نشین و میلیاردر و ژن خوبا و...دلسوز مردم شده اند!!
ناشناس۳۹۲۰۶۸۱۶:۵۶:۵۴ ۱۳۹۷/۳/۲۸
این آقایان یک کم تاریخ بخوانند بد نیست . ترامپ نشان داده که اهل توافق نیست . یک دیوانه به تمام معناست
ناشناس۳۹۳۴۶۵۱۳:۴۶:۲۴ ۱۳۹۷/۳/۲۹
چه ربطی به ولنجک نشین ها داره؟!!! الان از جنوب شهر بیشتر مهاجرت کردن اروپا و آمریکا
ناشناس۳۹۱۹۲۰۱۵:۲۳:۰۷ ۱۳۹۷/۳/۲۸
اصلاح طلبان با این ساده لوحی در عرصه سیاست خارجی ، بهتر است در موضوعات استراتژیک دخالت نکنند..و بروند پیگیر همون کنسرت و ورود زنان به ورزشگاه باشند... خدارو شکر رهبری هست ..وگرنه این افراطی ها معلوم نبود چه بلایی سر کشور می اوردند.. اوایل بحران سوریه هم ، همین تندروها ، داعش را معارض سیاسی! می خواندن..
ناشناس۳۹۱۹۲۲۱۵:۲۳:۵۷ ۱۳۹۷/۳/۲۸
اصلاح طلبان ! جمهوری اسلامی به کنار ، حداقل ایرانی باشید..
ناشناس۳۹۱۹۶۴۱۵:۵۸:۳۸ ۱۳۹۷/۳/۲۸
مذاکره باید صورت بگیرد ، اما نه توسط اصلاح طلبان که مرعو‌ب غرب اند...باید سپاه پاسداران مذاکره کند..
ناشناس۳۹۲۴۱۱۲۲:۱۶:۴۳ ۱۳۹۷/۳/۲۸
سپاه نهاد نظامی است نه دیپلماسی
ناشناس۳۹۲۵۸۸۰۱:۲۵:۵۷ ۱۳۹۷/۳/۲۹
طبق وصیت نامه و دستور صریح امام خمینی دخالت سپاه در امور سیاسی ممنوع و خلاف شرع است نکنه یادت رفت خط و دستورات امام خمینی
ناشناس۳۹۱۹۲۵۱۵:۲۴:۵۱ ۱۳۹۷/۳/۲۸
همین اقایان نبودند که می گفتند ایران نباید مثل کره شمالی بشود؟
ناشناس۳۹۲۵۷۵۰۱:۰۷:۱۸ ۱۳۹۷/۳/۲۹
الان می گن باید بشود اسلاحتلبن دیگر
ناشناس۳۹۱۹۲۷۱۵:۲۴:۵۶ ۱۳۹۷/۳/۲۸
نتانیاهو: اصلاح طلبان بزرگترین سرمایه ما در ایران هستند.
ناشناس۳۹۲۳۶۴۲۱:۳۴:۱۲ ۱۳۹۷/۳/۲۸
منفی چرا؟ گفته و‌ صوت و تصویرش هست حداقل بگید غلط کرده!
ناشناس۳۹۲۶۴۴۰۵:۰۳:۲۲ ۱۳۹۷/۳/۲۹
اصلاح طلبانی باید می گفتند و بگویند نتانیاهو غلط کرده است! اشکال همین جاست!
ناشناس۳۹۱۹۲۸۱۵:۲۶:۰۲ ۱۳۹۷/۳/۲۸
بعد از ان افتضاح برجام ، به هر کی بگی بریم دوباره مذاکره کنیم ، اول یک تست سلامتی می گیره!
سلام دوستان۳۹۱۹۲۹۱۵:۲۶:۳۶ ۱۳۹۷/۳/۲۸
امان از فریبکاری! اصلاح طلبان چون همه چیز را از دست رفته میبینند ظاهرا هماهنگ با برجامیان هم برای نجات خودشان از کارنامه روحانی و هم برای احیای جنازه برجام بی خاصیت ، به این اقدام زیرکانه اما برنامه ریزی شده در این ایام دست زدند . در واقع از طرفی مردم را در;گرانی مشکوک و سنگین رها کردند و از طرفی دیگرنسخه مشکوک تر را هم خودشان میپیچند!؟ امان از فریبکاری و خیانت!
ناشناس۳۹۲۰۴۸۱۶:۴۲:۱۹ ۱۳۹۷/۳/۲۸
برجام که به نفع امریکا بود چی شد پس چرا خارج شد ؟
امیر۳۹۲۱۱۴۱۷:۳۶:۴۷ ۱۳۹۷/۳/۲۸
علتش اینه که با خروج آمریکا از برجام برای آمریکا بهتر تر شده
حامی سابق اراکی۳۹۲۱۲۷۱۷:۴۵:۱۲ ۱۳۹۷/۳/۲۸
چون اصلاح طلبان طمع آمریکا را زیاد کردند لذا ترامپ خارج شد تا امتیاز بیشتری بگیرد
ناشناس۳۹۲۲۳۳۱۹:۰۸:۴۸ ۱۳۹۷/۳/۲۸
چون تحریم ها سرجایش است بلکه بیشتر می شود و ایران در برجام می ماند ...خوب چرا در برجام بماند
فرهاد۳۹۲۳۶۳۲۱:۳۱:۵۱ ۱۳۹۷/۳/۲۸
احسنت چون خیال ترامپ را راحت کردیم تو خارج بشو ما همچنان تحریم و تعلیق علمی هسته ای میمانیم هم چوب هم‌ پیاز!
ناشناس۳۹۱۹۳۰۱۵:۲۶:۴۷ ۱۳۹۷/۳/۲۸
کسی که این متن را نوشته نمیداند که تحریمها چه بلایی بر سر مردم عادی ایران خواهد آورد. و یا برایش مهم نیست. تاسف و تاسف که مردم ایران پاسوز سیاسی کاری های جناح ها شده اند.
ناشناس۳۹۱۹۶۲۱۵:۵۶:۰۸ ۱۳۹۷/۳/۲۸
بعد از ان افتضاح برجام ، باید خیلی پر رو باشند که باز مذاکره کنند..
ناشناس۳۹۱۹۶۹۱۶:۰۲:۳۳ ۱۳۹۷/۳/۲۸
برجام را هم با ژست دلسوزی برای معیشت به ملت قالب کردید...
ناشناس۳۹۲۰۳۶۱۶:۳۵:۲۸ ۱۳۹۷/۳/۲۸
همین برجام نبود ایران الان ونزئلا بود
ناشناس۳۹۲۳۱۶۲۰:۴۹:۴۷ ۱۳۹۷/۳/۲۸
جدی ونزوئلا می شد؟ تا دیروز که نزدیک بود کره شمالی بشه
ناشناس۳۹۲۱۰۰۱۷:۲۴:۲۴ ۱۳۹۷/۳/۲۸
شعار نده راهکار بده!!!
رضا۳۹۱۹۳۲۱۵:۲۷:۳۲ ۱۳۹۷/۳/۲۸
برادر هر کسی می تواند نامه ای بزند و درخواستی مطرح کند چه یزید و چه امام حسین مهم این است که ما چه کنیم.قطعا در آینده حوادث زیادی در پیش است و این آقایان که قدرت اجرایی ندارند اما باید ببینیم ما که آنها را تخطئه می کنیم برای مقابله با تبعات حوادث آینده آماده هستیم یا اینکه از سر اجبار به داخل همان چاهی می افتیم که ایشان را از افتادن به آن نهی کرده ایم. تصور کنید که فقط بخش بزرگی از صادرات و واردات ما مختل شود برای این مرحله چه برنامه ای داریم؟بودجه را چه می کنیم؟با صدها هزار کارگر بیکار شده چه می کنیم؟به جای کوبیدن این جماعت راه حل بدهید تا دهانشان بسته شود.
ناشناس۳۹۲۶۱۳۰۲:۴۶:۱۶ ۱۳۹۷/۳/۲۹
آخه جواب همه راه حل ها از نظر بعضیها اینه: شدنی نیست!!! میگی چرا؟ میگن: تا با آمریکا مذاکره نکنیم هیچ مشکلی حل نمیشه بعد میریم مذاکره باز هم مشکلات حل نمیشه ازشون میپرسی پس چی شد؟ میگن: مذاکره با آمریکا فقط 25 درصد مشکلاته بقیه مشکلات داخلیه مثل سیستم بانکی و... میگی خب اول مشکلات داخلی رو حل میکردیم شاید دیگه اصلا نیازی به مذاکره نبود؟ میگن: ندیدین مملکت تو چه وضعی بود؟ و این بگو مگو ادامه داره وگوشت قربونی مردم هستن. به نظرم مذاکره بد نیست ولی تا وقتی فساد اقتصادی و رانت هست اگر آمریکا همونطوری که ار اسرائیل حمایت میکنه هم از ایران حمایت کنه از اینجایی که هستیم خیلی جابجا نمیشیم.
ناشناس۳۹۱۹۳۷۱۵:۲۹:۳۱ ۱۳۹۷/۳/۲۸
مذاکره نکنید. اتفاقا شعار ها رو تندتر کنید. وقتی که عطسه رئیس جهمهور آمریکا قیمت دلار رو تو تهران بالا میبره. وقتی قیمت ماشین دو برابر شده
ناشناس۳۹۱۹۳۸۱۵:۲۹:۴۵ ۱۳۹۷/۳/۲۸
کمپین اخراج اقا زاده ها از امریکا که داغ شد ، باباهاشون تو ایران به تکاپو افتادن ..
ناشناس۳۹۱۹۴۵۱۵:۳۴:۵۴ ۱۳۹۷/۳/۲۸
من مست و تو دیوانه ما را که برد خانه
ناشناس۳۹۱۹۴۶۱۵:۳۵:۵۱ ۱۳۹۷/۳/۲۸
حالا این پوستر معنی پیدا کرد، نه؟! ولی اویل مذاکرات برجام، میخواستین سر به تن طراحاش نباشه...
ناشناس۳۹۱۹۶۸۱۶:۰۲:۰۶ ۱۳۹۷/۳/۲۸
تنها راه نجات کشور مذاکره مستقیم با امریکا و حل مشکلات کشور است حالا هی داستان بگو
ناشناس۳۹۲۳۸۸۲۱:۵۲:۳۸ ۱۳۹۷/۳/۲۸
دقیقا .امریکا هیچ فشاری روش نمیاد راحت نشسته تحریم گذاشته تا اقتصاد ایران کاملا نابود بشه.80 درصد مردم دنبال زندگیشون هستن نه چیزای دیگه
ناشناس۳۹۲۵۷۸۰۱:۰۹:۲۱ ۱۳۹۷/۳/۲۹
تنها راه نجات کشور نابودی اسلاحات و ایادیش می باشد
شاهرخ۳۹۱۹۸۶۱۶:۱۰:۰۶ ۱۳۹۷/۳/۲۸
کاری ندارم ترامپ خوبه یا بد ولی تا وقتی خودمون رو عضو سازمان ملل و جامعه جهانی میدونیم باید در اون چهارچوب عمل کنیم........
ناشناس۳۹۲۰۹۲۱۷:۱۸:۰۵ ۱۳۹۷/۳/۲۸
سازمان ملل؟؟؟؟!!! کدوم سازمان ملل؟؟ چهارچوب؟!! مگه آمریکا چهارچوب‌ها رو رعایت میکنه؟؟؟!!!
ناشناس۳۹۲۳۴۶۲۱:۱۹:۰۶ ۱۳۹۷/۳/۲۸
خداییش این متن رو حالا نوشتی یا 4 سال پیش هم هسته ای رو دادید هم تحریم شدید حالا برید موشکی رو بدید دوباره تحریم شید
ناشناس۳۹۳۰۰۰۱۰:۵۱:۳۲ ۱۳۹۷/۳/۲۹
سازمان ملل نه سازمان برخی ملل
مهرداد۳۹۲۰۴۱۱۶:۳۸:۲۷ ۱۳۹۷/۳/۲۸
ضمن احترام به ابراز کننده این متن به عرض میرساند که ظاهرا نویسنده محترم این متن عقیده خود را به عقیده کل مردم تعمیم میدهد در حالیکه علاوه بر بیدلیل بودن چنین اظهاری ، این نوع اظهار و خطاب نه تنها تاثیر معکوس و منفی بر اذهان دارد بلکه با زیرپا گذاشتن احترام و اخلاق و تهمت زنی ناروا به دیگران (در هر مقام و منزلت) ، صرفا زورگویی و تندروی خود را به رخ دیگران میکشد.
ناشناس۳۹۲۰۴۳۱۶:۳۹:۱۴ ۱۳۹۷/۳/۲۸
رهبر کره‌شمالی: سلاح هسته‌ای به دردسرش نمی ارزد؛ توسعه اقتصادی مهم‌تر است
ناشناس۳۹۲۳۶۷۲۱:۳۷:۱۱ ۱۳۹۷/۳/۲۸
بله الان چون تو دستش بمب هسته ایه اینجوری راحت امتیازگیری میکنه
ناشناس۳۹۲۰۵۸۱۶:۵۰:۵۸ ۱۳۹۷/۳/۲۸
به مذاکره تن خواهید داد، ولی‌ وقتی‌ که دارد دیر میشود
رامین۳۹۲۰۷۱۱۶:۵۹:۰۷ ۱۳۹۷/۳/۲۸
یه کم به اینا رو بدیم نامه مینویسن بریم با اسراییل هم مذاکره کنیم
ناشناس۳۹۶۰۳۰۲۲:۱۶:۳۳ ۱۳۹۷/۳/۳۰
رامین عزیز همه حق دارند نظرشان را بیان کنند. نیازی نیز از من و شما اجازه بگیرند.
ناشناس۳۹۲۰۷۲۱۶:۵۹:۵۶ ۱۳۹۷/۳/۲۸
موسویان : امروز نفوذ نتانیاهو در کاخ سفید از وزیر خارجه و حتی کنگره آمریکا هم بیشتر است
ناشناس۳۹۲۰۷۸۱۷:۰۷:۴۶ ۱۳۹۷/۳/۲۸
فعلا که دارند با آمریکا مذاکره پنهانی میکنند حالا شما هم سر مردم را با این حرفها گرم کنید
ناشناس۳۹۲۰۸۹۱۷:۱۵:۰۵ ۱۳۹۷/۳/۲۸
اطمینان داشته باشید شخصی مثل ترامپ بدون دستاورد از مذاکره با اون برنگشته در,آینده نزدیک خواهید دید ,.
حامد۳۹۲۱۳۷۱۷:۵۴:۲۴ ۱۳۹۷/۳/۲۸
به نظر میرسد در کاخ سفید کسی علاقه به مذاکره با ایران ندارد. آنچه که علاقه مندی آمریکا به مذاکره عنوان میشود واقعی نیست. خواسته واقعی آنها بارها توسط مشاوران ترامپ گفته و تکرار شده است.
dayani۳۹۲۲۵۱۱۹:۳۰:۰۵ ۱۳۹۷/۳/۲۸
منافع کشور مهمترین انگیزه هرکاری است . چند روز قبل از اعلام آتش بس، روی یکی از دیوارهای دانشکده پزشکی اهواز نوشته بودند، صلح با صدام جنگ با پیامبر است. اما کسانی که به منافع مملکت و شرایط آن روز واقف بودند، چنان کردند که باید می کردند
رضا۳۹۲۲۶۲۱۹:۳۸:۲۷ ۱۳۹۷/۳/۲۸
آمریکا به دنبال براندازی جمهوری اسلامی است و این را صریحا هم اعلام می کنند و برجام هم برای آنها صرفا حکم تخیله توان هسته ای ایران را داشت و به نتیجه هم رسیدند و الان در گام بعدی می خواهند توانایی دیگر ایران را (موشکی و نفوذ منطقه ای) از بین ببرند. تقابل با ایران ضعیف شده برای آمریکا راحتر و کم هزینه تر است. بر فرض مذاکره مجدد و قبول مطالبات آمریکا و رفع موقت تحریم ها آیا تضمینی برای نقض عهد مجدد وجود دارد؟
ناشناس۳۹۳۳۳۶۱۲:۵۵:۳۲ ۱۳۹۷/۳/۲۹
همچین میگی توان هسته ای انگار چیکار میکردیم. چند تا سانتریفیوژ میچرخید همین. بابا شماها که تخصص ندارید بیخود اظهارنظر نکنید. یارو بمب هیدروژنی داشت آخرش رفت صلح کرد ما که چیزی نداریم جز ادعا
ناشناس۳۹۲۳۹۶۲۲:۰۱:۳۲ ۱۳۹۷/۳/۲۸
هنوز تحریمها شروع نشده پول کشور ارزشش نصف شده .امروز دولت اعلام کرد به خیلی از کالاها ارز 4200 تومنی نمیده.یعنی نداره که بده.فقط الکی پول بدون پشتوانه چاپ کرده.حالا توش مونده.در حالیکه عربستان چند برابر نقدینگی ذخیره ارز و طلا داره.دوماه تا سه ماه دیگه فکر میکنین چقدر دیگه ارزش پول بیاد پایین.هیچ کشوری حتی ابرقدرت در مقابل تحریم دوام نمیاره.
ناشناس۳۹۲۴۴۱۲۲:۵۷:۰۵ ۱۳۹۷/۳/۲۸
سوال دارم ایا رسول خدا با کفار مذاکره نکرده و صلح کرد آیا امام حسن با معاویه آشتی نکرد و غرامت یک میلیون سکه نگرفته آیا امام رضا با بنی عباس همکاری نکرد و ولایت عهدی را به ایشان محول نشد با تشکر اگر این سوال را منتشر کردی
ناشناس۳۹۲۵۲۲۰۰:۰۵:۱۰ ۱۳۹۷/۳/۲۹
از اول انقلاب تاکنون ایران چندین بار با امریکا مذاکره کرده است اما هر بار ایران تعهدات خود را انجام داده اما امریکا قدمی در راه انجام دادن تعهدات خود برنداشته است هم وطن عزیز امریکا با نظام وجمهوری اسلامی مخالف است ده بار دیگر هم مذاکره کنیم باز هم بازنده این مذاکرا ت ما هستیم باید قوی باشیم تا بتوانیم از امریکا وامثال امریکا امتیاز بگیریم این رسم دنیای امروزاست.
ناشناس۳۹۳۹۲۷۱۶:۳۲:۱۷ ۱۳۹۷/۳/۲۹
برادر عزیز وقتی آمریکا از بازار 80 میلیونی ایران نفعی نمی برد و شعارهای تندی علیه این کشور داده می شود چه انتظاری دارید؟
ناشناس۳۹۲۶۳۱۰۳:۵۰:۲۰ ۱۳۹۷/۳/۲۹
تا توان فعلی را داریم باید مذاکرات را شروع کنیم ونگذاریم مانند همیشه در اوج ضعف تصمیم بگیریم مذاکره کنیم
محمد۳۹۲۶۶۸۰۶:۵۰:۰۳ ۱۳۹۷/۳/۲۹
انشاله مسئولین نظام براحتی تغییرات را احساس کنند مردم رو نجات بدن ایران مثل سوریه نشه دچار جنگ داخلی و اقتصادی نشه
ناشناس۳۹۲۷۰۶۰۷:۳۶:۱۱ ۱۳۹۷/۳/۲۹
مشکل اصلی اسرائیل است. والسلام
فریبرز۳۹۴۶۳۸۰۵:۱۷:۳۷ ۱۳۹۷/۳/۳۰
مذاکره غیر علنی خیلی بهتره.
ناشناس۳۹۵۷۶۲۱۸:۳۲:۰۴ ۱۳۹۷/۳/۳۰
در دنیای امروز راهکار های اقتصادی و سیاسی بهم پیوند خورده اند
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  2. بازی با کلمات

  3. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  4. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  5. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  6. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  7. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  8. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  9. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  10. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  11. نحوه رفتار متفاوت فروشندگان در برابر پوشش حجاب مشتریان

  12. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  13. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  14. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  15. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  16. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  17. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  18. هیچ تردیدی در اجرای طرح نور نداریم

  19. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  20. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

  21. موضع رئیس عدلیه در خصوص ورود فراجا به مسئله حجاب/ اژه‌ای: در قضیه حجاب می‌توانیم بگوییم «کی بود کی بود، من نبودم؟»

  22. موفقیت ایران در ساخت موتور بنزینی ۶ سیلندر + تصاویر

  23. واکنش ضرغامی به طرح نور و بازگشت گشت ارشاد

  24. اشتباه برخی گروه‌ها در مقابله با توئیت فضائلی

  25. مشکل اصلی صهیونیست ها با عملیات "وعده صادق" چه بود؟

آخرین عناوین