معاون وزیر کار خبرداد؛ بررسی مطالبه کامیون‌داران درکمیته‌های تخصصی/تاحصول نتیجه پیگیریم

گروه اقتصادی الف،   3970311034 ۰ نظر، ۰ در صف انتشار و ۲ تکراری یا غیرقابل انتشار

معاون وزیر کار در «امور روابط کار» از پیگیری مطالبات کامیون‌داران در قالب کمیته‌های تخصصی خبرداد و تاکید کرد:این وزارتخانه تا حصول نتیجه، پیگیر مطالبات آنها خواهد بود.

 معاون وزیر کار خبرداد؛ بررسی مطالبه کامیون‌داران درکمیته‌های تخصصی/تاحصول نتیجه پیگیریم

احمد مشیریان در گفتگو با مهر، با اشاره به نشست کامیون‌داران و رانندگان برون شهری با علی ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و مدیرعامل تامین اجتماعی که هفته گذشته برگزار شد، گفت: بیشترین مشکلات و مطالبات این رانندگان در پی اعتراضات صنفی اخیر، خارج از حیطه اراده وزارت کار است که برای رسیدگی به مشکلات آنها نشست هایی با وزارتخانه‌ها و دستگاه‌های مربوطه داشتند؛ همچنین با هماهنگی اقای ربیعی، این افراد نشست مشترکی با یکی از معاونان وزیر صنعت برگزار کردند که مشکلات خود را در حوزه‎های مختلف از جمله تامین لاستیک و مطالبات مربوط به وزارت صنعت طرح کردند.

وی افزود: بخشی از مطالبات رانندگان مربوط به مشکلات بیمه‌ای از جمله بیمه تکمیلی است که در نشست مشترک وزیر کار و مدیرعامل تامین اجتماعی مطرح شد. همچنین بخش دیگری از درخواست‌های کامیون‌داران و راننداگان مربوط به افزایش حقوق بازنشستگی آنها است تا «حقوق بازنشستگی» رانندگانی که از شمول قانون کار خارج هستند و از بیمه اجباری خویش فرما برخوردارند، به تناسب حق بیمه ای که پرداخت می‌کنند، افزایش یابد.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ادامه داد: به دلیل اینکه بخشی از حق بیمه رانندگان، توسط دولت پرداخت می شود، درخواست مشخص کامیون‌داران این است که با پرداخت حق بیمه بیشتر توسط خود رانندگان، بتوانند حقوق بازنشستگی بیشتری دریافت کنند که این موضوع نیاز به آیین نامه دارد تا در صورت تمایل به پرداخت حق بیمه بیشتر، بتوانند از حقوق بازنشستگی بیشتری بهره‌مند شوند.

مشیریان، با بیان اینکه تسری سخت و زیان آوری برای این صنف، از دیگر مطالبات کامیون‌داران و رانندگان برون شهری است، گفت: در حال حاضر اگر این رانندگان به صورت فردی درخواست بدهند در صورت احراز شرایط مشمول سخت و زیان آوری می‌شوند اما مطالبه مشخص آنها این است که این موضوع به صورت یک قانون برای تمام رانندگان کامیون و برون شهری اجرایی شود. در این زمینه با درخواست رانندگان طرحی در سال ۹۵ از سوی نمایندگان مجلس در حال تهیه بود اما ظاهرا مسکوت مانده است.

وی ادامه داد: در صورتی که قرار باشد شغل کامیون‌داران و رانندگان برون شهری به صورت عام در زمره مشاغل سخت و زیان آوری قرار گیرد، قطعا نیاز به قانون دارد اما در حال حاضر درخواست آنها برای سخت و زیان آوری به صورت فردی از طریق وزارت کار قابل پیگیری است.

این مقام مسئول تاکید کرد: تبعیت شغل این صنف به صورت جمعی از شرایط حاکم بر مشاغل سخت و زیان آوری، باید به صورت طرح یا لایحه مورد بررسی قرار گیرد.

معاون امور روابط کار وزیر کار، درباره پیگیری مطالبات رانندگان از وزارت کار گفت: قرار شده است مطالبات و مصوبات نشست کامیون‌داران و رانندگان با وزیر کار به صورت جزئی در کمیته‌های تخصصی مورد بررسی قرار گیرند و راهکارهای قانونی برای اجرایی کردن آنها در نظرگرفته شود.

وی تاکید کرد: وزارت کار تا حصول نتیجه، مطالبات کامیون داران را پیگیری خواهد کرد.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  2. بازی با کلمات

  3. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  4. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  5. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  6. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  7. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  8. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  9. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  10. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  11. نحوه رفتار متفاوت فروشندگان در برابر پوشش حجاب مشتریان

  12. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  13. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  14. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  15. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  16. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  17. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  18. هیچ تردیدی در اجرای طرح نور نداریم

  19. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  20. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

  21. موضع رئیس عدلیه در خصوص ورود فراجا به مسئله حجاب/ اژه‌ای: در قضیه حجاب می‌توانیم بگوییم «کی بود کی بود، من نبودم؟»

  22. موفقیت ایران در ساخت موتور بنزینی ۶ سیلندر + تصاویر

  23. واکنش ضرغامی به طرح نور و بازگشت گشت ارشاد

  24. اشتباه برخی گروه‌ها در مقابله با توئیت فضائلی

  25. مشکل اصلی صهیونیست ها با عملیات "وعده صادق" چه بود؟

آخرین عناوین