چرا انتخاب نام مناسب در برند سازی مهم است

گروه عکس الف،   3970305123

در زمانیکه صحبت از موفقیت شرکت های کوچک و متوسط به میان می آید نام شرکت اهمیت بسیاری پیدا می کند. نام مناسب می تواند شرکتی را به اوج و یا به قعر بکشاند. نام شرکت بایستی بیانگر و نشانگر تجربه ، ارزش و وجه تمایز محصولات و خدمات شرکت باشد.

در فرآیند انتخاب نام کارشناسان نظرات مختلفی در مورد بهترین اسامی دارند برخی اسامی خبری را مناسب می دانند برخی دیگر اسامی انتزاعی و گروهی نیز معتقدند اسامی ابداعی در اذهان بیشتر می ماند.

اما واقعیتی که وجود دارد بر آنست یک استراتژی بازاریابی مناسب می تواند به کارآمدی اسامی کمک شایانی کند.

انتخاب نام شرکت بعنوان اولین مقررات ثبت شرکت و یکی از مهمترین مراحل تاسیس شرکت است. معمولا افراد وقت زیادی برای پیدا کردن نام مناسب قبل از فرآیند ثبت شرکت صرف می کنند برخی هم نام شرکت را بسیار با عجله انتخاب می کنند و پس از مدتی ناگزیر به تغییر آن می شوند.

توصیه هایی که در انتخاب نام پیشنهاد می شود به شرح ذیل است :

۱- فرآیند انتخاب نام را در طراحی برند تاثیر به سزایی خواهد داشت و بایستی جدی تلقی گردد. اسمی که شما انتخاب می کنید بخشی جدایی ناپذیر از برند شرکتتان را بر عهده دارد.

۲- رقبای خود را آنالیز و چک کنید

۳ – به مخاطبین هدف خود در بازار بیندیشید

۴ – از اطرافیان خود بخواهید نام انتخابی شرکت شما را تلفظ کنند

۵ – خلاقیت در انتخاب نام فراموش نشود

۶- در انتخاب نام زوایای مختلف را بنگرید

۷ – در انتخاب نام محدودیتی در نظر نگیرید

۸ – از نظرات و پیشنهادات دوست و آشنا استفاده کنید

۹- در انتخاب اسم مناسب نیاز به تشکیل کار گروه ندارید

۱۰ – مختصر بودن و کوتاه بودن نام جهت نشستن در اذهان مخاطب فراموش نشود

۱۱ – از اسامی مخفف استفاده نکنید

۱۲ – نامی متمایز را برای خود بر گزینید

۱۳ – تحقیق و پژوهش در رابطه با سابقه نام داشته باشید

۱۴ – از بازی با کلمات پرهیز کنید

۱۵ – بین المللی فکر کنید شاید روزی نام شما فرا منطقه ای نیز فعالیت داشته باشد

۱۶ – از گذاشتن اسامی شخص در انتخاب نام پرهیز کنید

۱۷ – از اسامی کلیشه ای بپرهیزید

۱۸ – تقارن و زیبایی را در انتخاب نام فراموش نکنید

۱۹ – نوشتاری نام جهت انتخاب دامنه برای وبسایت را فراموش نکنید

۲۰ - نام تجاری که معنای پنهان یا شخصی داشته باشد نمی تواند تداعی کننده چیزی در مورد برند شرکت شما باشد.

۲۱ – چند روز اسامی انتخابی خود را کنار گذاشته و مجدد به آن سر بزنید

۲۲ – از علاقه خود به اسامی انتخابی اطمینان حاصل کنید

۲۳ – اسامی فارسی انتخاب کنید و حفظ شئونات اسلامی در آن رعایت شود

۲۴ – اگر نام اشتباهی انتخاب کردید اصرار بر عدم تعویض آن نداشته باشید

 

شرکت تبلیغاتی طوسی راه حل های بسیاری به شما ارائه خواهد داد تا بتوانید مشتریان خود را درگیر تجربه ای بدون مرز در زمینه محصولات و خدمات خود کنید. این گروه شامل استراتژیست ها ، معماران ، طراحان ، عکاسان و توسعه دهندگان وب می باشد که بصورت یکپارچه و هماهنگ تجربه ای واقعی و بیاد ماندنی را برای مشتریان شما رقم خواهد زد.

پروژه های این شرکت را می توانید از طریق وبسایت مجموعه رهگیری نمایید یکی از پروژه هایی که می توان بدان اشاره داشت ایران کلاس لیست مدارس تهران و شهرستان ها و بانک اطلاعاتی مدارس کل کشور می باشد.

 

 

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  2. بازی با کلمات

  3. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  4. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  5. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  6. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  7. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  8. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  9. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  10. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  11. اطلاعیه شماره ۳ فراجا درباره اجرای «طرح نور»  

  12. نحوه رفتار متفاوت فروشندگان در برابر پوشش حجاب مشتریان

  13. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  14. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  15. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  16. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  17. واکنش بلینکن به حادثه اصفهان/ به مجازات ایران پایبند هستیم!  

  18. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  19. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  20. برخی مسئولان بدلیل کارهای بی‌قاعده در زمینه حجاب تذکر گرفتند        

  21. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  22. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

  23. موضع رئیس عدلیه در خصوص ورود فراجا به مسئله حجاب/ اژه‌ای: در قضیه حجاب می‌توانیم بگوییم «کی بود کی بود، من نبودم؟»

  24. موفقیت ایران در ساخت موتور بنزینی ۶ سیلندر + تصاویر

  25. اشتباه برخی گروه‌ها در مقابله با توئیت فضائلی

آخرین عناوین