آمریکا به سوریه حمله نخواهد کرد/اسد به دبنال بازیافت تدریجی مشروعیت بین المللی خود است

گروه سیاسی الف،   3970123015

جدیدترین تحولات سوریه در برنامه گفتگوی ویژه خبری با حضور سفیر اسبق ایران در عراق و یک کارشناس مسائل غرب آسیا مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

 آمریکا به سوریه حمله نخواهد کرد/اسد به دبنال بازیافت تدریجی مشروعیت بین المللی خود است

به گزارش  باشگاه خبرنگاران جوان؛  حسن کاظمی قمی سفیر اسبق ایران در عراق در ابتدا در پاسخ به سوال اول مجری برنامه مبنی بر اینکه آیا آمریکا به دنبال عملی کردن تهدیداتش علیه سوریه است گفت : رئیس جمهور آمریکا به‌دنبال این بهانه که دولت سوریه سلاح‌های شیمیایی را در منطقه محدود به کار گرفته، رجزخوانی و  جنگ روانی ایجاد می کند.

وی با اشاره به اینکه تحولات منطقه برای جبهه مقاومت توفیقات بزرگی در برداشت لذا در این خصوص کشورهای مرتجع منطقه با ناکامی جدی مواجه شده است اظهار داشت: آمریکا با ایجاد خط پدافندی به دنبال به وجود آوردن خط کمربندی برای رژیم صهیونیستی است، امروزه دیگر خبری از حاکمیت داعش نیست و آنها دچار خسارت های شدیدی شدند.

سفیر اسبق ایران در عراق با اشاره به اینکه آمریکا به سوریه حمله نخواهد کرد افزود: ارتش سوریه ارتش حرفه‌ای و ملی است و بر تمامیت ارضی خود تسلط کامل پیدا کرده است و از سوی دیگر جبهه مقاومت امروزه به طور واقعی به دنبال بازپس گیری تمامی مناطقی است که در اشغال تروریست های مورد حمایت آمریکا قرار دارد .

کاظمی قمی با بیان اینکه اسد به عنوان رئیس‌جمهور سوریه در حال بازیافت تدریجی مشروعیت بین المللی خود است خاطرنشان کرد: قرار نیست سوریه منطقه نیابتی بین قدرت‌های بزرگ باشد.

وی با اشاره به اینکه خطر تروریسم برای روس ها جدی است و امروزه روسیه می خواهد به منطقه غرب آسیا ورود پیدا کند افزود: بعد از شکست تروریست های داعش آمریکا در پوشش ناتو به دنبال گسترش حضور نظامی خود در منطقه هستند و امروزه موضوع تروریست سیال است.

وی اظهار کرد: امکان اینکه عملیات محدود علیه مواضع دولت سوریه انجام شود در شرایطی نیز منتفی نیست چراکه آمریکا سال گذشته هم دست به چنین اقداماتی زده بود.

کاظمی قمی با اشاره به اینکه تحولات منطقه به نفع جبهه مقاومت و علیه طرح‌های آمریکاست عنوان کرد: اکنون طرح جدید آمریکا با شکست مواجه شده است.

سفیر اسبق ایران در عراق با اشاره به اینکه منطقه ابوکمال وقتی باز شود یعنی طرح آمریکا شکست خورده است گفت: منطقه غوطه به عنوان نقطه عطفی در روند تحولات آتی سوریه هم در عرصه سیاسی و هم در عرصه میدانی است، بخشی از اقدامات آمریکا در سوریه در حقیقت در پاسخ به مشکلات داخلی ایالات متحده است لذا مواضع دولتمردان آمریکا یک دست نیست، به طوری که ترامپ مواضع تندی اتخاذ و پس از آن موضع خود را تعدیل می‌کند.

وی با بیان اینکه اجلاس آستانه در برابر ژنو قوت گرفت افزود: معادله سوریه فقط مسئله رقابت بین آمریکا و روس‌ها نیست، آمریکا به دنبال ساماندهی، آموزش، تسلیح و تجهیز گروه‌های جدیدی است لذا بازی در منطقه شمال سوریه در حال شکل گیری است به طوری که آمریکا سیاست بی ثبات سازی و آنارشیسم امنیتی را در منطقه دنبال می‌کند.

سفیر اسبق ایران در عراق ادامه داد: آمریکا به دنبال بی ثبات کردن منطقه است تا بتواند حضور خود را در منطقه توجیه پذیر کند، شهدای مدافع حرم در دفاع از دولت‌ها و ملت‌ها وارد عمل شدند و از سوی دیگر اقدام این شهدا در راستای دفاع از امنیت ملی خودمان هم نیز محسوب می‌شود لذا در چارچوب امنیت ملی خود عمل می‌کنیم.

کاظمی قمی با اشاره به اینکه در قضیه عراق ، آلمان و فرانسه وارد عمل شدند گفت: در موضوع لیبی، فرانسه پیش دستی کرد و پیشتاز حرکت نظامی شد زیرا نمی‌خواست موقعیت خود را در منطقه دچار مشکل کند، فرانسه در موضوع سوریه هم ورود پیدا کرده است تا در آینده در منطقه حضور داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه سوریه جزء معدود کشورهایی بود که در جنگ تحمیلی از موضع حمایت از ایران برآمد افزود : محور مقاومت با حمایت مردم لبنان و بسیاری از گروه های سیاسی به جایگاهی رسیده است که اسرائیل برای امنیت خود دیوار امنیتی ایجاد کرده است.

وی با اشاره به تحولات یمن گفت: یمنی ها در موضع دفاع و بازدارندگی روزبه‌روز قدرتمند می شوند به طوری که ارتش توانمند یمن به دنبال نوسازی و بازسازی تجهیزات خود است تا در مقابل تهدیدات بتوانند واکنش نشان دهد.

سفیر اسبق ایران در عراق ادامه داد: سعودی ها به هیچ یک از اهداف خود نرسیده اند ، گفته می شود که بحران یمن از طریق سیاسی قابل حل است. داستان روی کار آمدن هیئت حاکمه سعودی، طرح خود آمریکایی ها محسوب می شود.

سید رضا صدرالحسینی کارشناس مسائل غرب آسیا در بخش دیگری از برنامه با اشاره به اینکه با نگاهی به روند تحولات گذشته می‌توان آینده منطقه را با چشم اندازی کاملا روشن مشاهده کرد گفت: استقلال برای ملت هایی که در جبهه مقاومت قرار دارند هزینه زاست و مردم حاضرند این هزینه را پرداخت کنند اما از مقاومت لحظه‌ای عقب نشینی نمی کنند.

صدر الحسینی با اشاره به اینکه روسیه به هیچ عنوان در موضوع سوریه خجل نیست خاطرنشان کرد: برای پوتین این انگیزه ایجاد شده که در مورد پرونده سوریه کاملا به میزانی که آمریکا وارد قضیه می شود او هم به همان میزان اقدامات خود را سامان دهد،  امروزه شرایطی به وجود آمده که در ابعاد میدانی و سیاسی دست برتر با سوریه و جبهه مقاومت است .

این کارشناس مسائل غرب آسیا با بیان اینکه انجام عملیات سنگین و گسترده برای آمریکا نفعی ندارد و جبهه مقاومت را نمی تواند از اهدافش دور کند اظهار داشت: آمریکا در قالب عملیات روانی و رسانه ای به دنبال این است که عزم و اراده ارتش سوریه را برای پایمردی در مقابل تروریست‌ها بشکند اما آمریکا در نقاط کلیدی و حساس نمی‌تواند تصمیم راهبردی خود را بگیرد.

وی تصریح کرد: فرانسه برای این که از آمریکا و انگلیس عقب نماند در این راستا همکاری می‌کند تا نشان دهد که در منطقه حضور دارد.

صدرالحسینی ادامه داد: بازیگر جدیدی به نام روسیه چند سالی است که وارد پرونده سوریه شده است و شرایط به گونه‌ای شده که آمریکا مدتی است اضافه گویی، سلطه طلبی و ورود به روسیه را آغاز کرده است.

وی با بیان اینکه روسیه تحلیل دقیقی از غرب آسیا برای خود ایجاد کرده است افزود: اگر روسیه در مسئله سوریه عقب‌نشینی کند در آینده کمترین حضور را در منطقه می‌تواند داشته باشد.

این کارشناس مسائل غرب آسیا با بیان اینکه روسیه زمان قابل توجهی را به خود پرداخته است افزود: روسیه امروز با چشم باز به منطقه می‌نگرد لذا روس‌ها در شرایطی هستند که کاملا می‌توانند با میزان صوتی که آمریکا دارد آن‌ها هم وارد عمل شود و به نظر می‌رسد امکان پاسخگویی در زمینه‌های مختلف برای روسیه کاملاً وجود دارد.

صدر الحسینی گفت: ترامپ مستقیم به پوتین توهین کرده است و انگیزه در پوتین در واکنش به آمریکا بسیار زیاد شده است، آمریکا دچار توقف استراتژیک شده است. امروزه نظام سیاسی سوریه در جایگاهی قرار دارد که آمریکا برای هریک از تحولات آینده خود مجبور است نقطه به نقطه بر روی موقعیت‌ها کار کند.

وی با اشاره به اینکه آمریکایی‌ها امروزه نمی‌توانند وارد منطقه‌ای مانند سوریه شوند عنوان کرد: به همین دلیل اقدامات نیابتی انجام می‌دهند و در بزنگاه موفقیت‌های سوریه سر و کله آمریکا پیدا می‌شود و در موفقیت‌هایی که ارتش سوریه به دست می‌آورند سناریوی ساختگی در موضوعات مختلف را مطرح می‌کنند.

این کارشناس مسائل غرب آسیا با اشاره به اینکه فرانسه تلاش می‌کند تا جای پای خود را در منطقه حفظ کند ادامه داد: فرانسه علی رغم شعار‌های حقوق بشری و بدون توجه به جنایت‌های عربستان به موضوع سوریه ورود پیدا کرده است و می‌خواهد از رقابت عقب نماند.

صدر الحسینی افزود: عربستان در کنار رژیم صهیونیستی و کشور‌های غربی فعالیت می‌کند، نظام مدیریت جدید عربستان با مدیریت گذشته آن تفاوت دارد، سعودی‌ها می‌خواهند در منطقه حرف اول را بزنند. با نگاهی به روند تحولات گذشته می‌توان آینده را با چشم اندازه کاملا روشن مشاهده کرد.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. طرح عفاف و حجاب از امروز در تهران

  2. تصاویری از اجرای طرح عفاف و حجاب در تهران

  3. نظرات برگزیده مخاطبان الف: وضعیت حجاب، حاصل کم‌کاری چهل‌ساله است/ باید برای مبارزه با سگ‌های ولگرد فکری کرد

  4. نماز جمعه این هفته تهران به امامت حجت الاسلام صدیقی اقامه می‌شود

  5. این صدای اقتدار ایران است ...

  6. تنبیه متجاوز آغاز شد /حمله موشکی و پهپادی ایران به اسراییل

  7. نظر باباطاهر عریان درباره دلار !

  8. ارژنگ امیرفضلی و زندگی در شرایط سختِ تورنتو

  9. یک نکته قابل‌تامل در مورد توسعه قدرت نظامی ایران

  10. وحدت ملی با وعده صادق

  11. آنچه اسرائیل در مورد "وعده صادق" نمی گوید

  12. دومین روز بزرگ تاریخ معاصر ایران

  13. استخوانی در گلوی اسرائیل!

  14. آیت الله صدیقی: عذرخواهی می‌کنم که با غفلت و کم توجهی باعث هجمه به ملت ایران شدم

  15. هیات علمی یا کارخانه چاپ مقاله !

  16. اطلاعیه سازمان اطلاعات سپاه در خصوص حمایت از رژیم صهیونیستی در فضای مجازی

  17. باهنر: نباید به اندازه تورم حقوق ها افزایش یابد/ ۹۰ درصد منتخبان وظایف مجلس را نمی‌دانند

  18. موجرانی که اجاره بهای زیادی بگیرند، جریمه می‌شوند

  19. تصاویری از نمازجمعه تهران به امامت حجت‌الاسلام کاظم صدیقی | کدام چهره‌های سیاسی و نظامی به نمازجمعه رفتند؟

  20. حمایت افکار عمومی ایران از حمله به اسرائیل

  21. هیچ گاه اعتراف نمی کند، چون...

  22. «برجام» در موزه تاریخ ؟!

  23. رئیسی: فعالان اقتصادی از عددسازی‌ها در بازار نگران نباشند  

  24. علم‌الهدی: نباید بیکار نشست تا تنها دولت بیاید تلخی معیشت را از سفره مردم بردارد

  25. بهادری جهرمی: احیای دریاچه ارومیه با برنامه‌ریزی دولت رخ داد

پربحث‌های هفته

  1. نظرات برگزیده مخاطبان الف: وضعیت حجاب، حاصل کم‌کاری چهل‌ساله است/ باید برای مبارزه با سگ‌های ولگرد فکری کرد

  2. نماز جمعه این هفته تهران به امامت حجت الاسلام صدیقی اقامه می‌شود

  3. این صدای اقتدار ایران است ...

  4. تنبیه متجاوز آغاز شد /حمله موشکی و پهپادی ایران به اسراییل

  5. وحدت ملی با وعده صادق

  6. دومین روز بزرگ تاریخ معاصر ایران

  7. استخوانی در گلوی اسرائیل!

  8. آیت الله صدیقی: عذرخواهی می‌کنم که با غفلت و کم توجهی باعث هجمه به ملت ایران شدم

  9. اطلاعیه سازمان اطلاعات سپاه در خصوص حمایت از رژیم صهیونیستی در فضای مجازی

  10. باهنر: نباید به اندازه تورم حقوق ها افزایش یابد/ ۹۰ درصد منتخبان وظایف مجلس را نمی‌دانند

  11. هیچ گاه اعتراف نمی کند، چون...

  12. «برجام» در موزه تاریخ ؟!

  13. رئیسی: فعالان اقتصادی از عددسازی‌ها در بازار نگران نباشند  

  14. بهادری جهرمی: احیای دریاچه ارومیه با برنامه‌ریزی دولت رخ داد

  15. خاتمی: پاسخ ايران به جنايت اسرائيل مدبّرانه، شجاعانه، منطقی و قانونی بود

  16. انتقاد دوباره شریعتمداری از مسئولین درباره وضعیت حجاب/ اوج و فرود قیمت دلار

  17. این تریبون به مرجعیت نمازجمعه کمک کرد؟

  18. اسراییل چه باید بکند؟ 

  19. حسین دهباشی به دادسرا احضار شد

  20. عبدالکریمی: مدافع تمام‌قد نیروهای دفاعی‌ ایران هستم

  21. تحلیل صالحی از حمله موشکی ایران به رژیم صهیونیستی/ توضیحات کنعانی درباره کشتی توقیف‌شده در تنگه هرمز

  22. مشتِ آهنینِ ایران و" گنبدِ کابوسِ" اسرائیل

  23. احتمال تشکیل استان تهران غربی

  24. رهبر انقلاب: رژیم خبیث صهیونیستی تنبیه خواهد شد

  25. واکنش روزنامه اصولگرا به حضور صدیقی در نمازجمعه/ بیان دلایل استعفای وزیر بعد از ۴ سال

آخرین عناوین