احمد امیرآبادی، عضو هئیت رئیسه مجلس : تاکید رهبر انقلاب بر امنیت و حفظ حریم داخلی مردم اعتماد به پیام رسان های داخلی را افزایش می‌دهد / دستور رهبری درباره بازار ارز

گروه سیاسی الف،   3970120229 ۰ نظر، ۰ در صف انتشار و ۳ تکراری یا غیرقابل انتشار

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی گفت: فکر می کنم با تاکید رهبر معظم انقلاب درباره امنیت پیام رسان های داخلی، افرادی هم که تردید داشتند از شبکه های داخلی استفاده بکنند یا نه؛ دیگر نباید تردیدی داشته باشند.

تاکید رهبر انقلاب بر امنیت و حفظ حریم داخلی مردم اعتماد به پیام رسان های داخلی را افزایش می‌دهد / دستور رهبری درباره بازار ارز

 احمد آمیرابادی، عضو هئیت مجلس شورای اسلامی  در گفتگو با خبرنگار الف درباره  دیدار نوروزی روز گذشته رهبر معظم انقلاب با مسئولان کشور گفت: بخشی از سخنان دیروز مقام معظم رهبری درباره فعالیت شبکه های اجتماعی در عرصه فضای مجازی بود. تاکیدات ایشان در این حوزه یک تکلیف شرعی را برای مسئولان اعم از مسئولان قضایی، امنیتی، اطلاعاتی، اجرایی و حتی تقنینی مشخص کردند.

نماینده مردم قم عنوان کرد: اشکالات و مضرات شبکه های خارجی مشخص است اما وقتی بحث شبکه های داخلی مطرح می شود با موضع گیری امروز رهبر انقلاب برای همه تکلیف مشخص شد چون ایشان تاکید فرمودند که هیچ فردی حق ندارد شبکه های داخلی را ناامن کند و افشای اطلاعات مردم را حرام شرعی اعلام کردند.

این عضو هئیت رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: فکر می کنم با این تاکید رهبر معظم انقلاب، افرادی هم که تردید داشتند از شبکه های داخلی استفاده بکنند یا نه؛ دیگر نباید تردیدی داشته باشند چون مسئولین باید حکم رهبری را یک حکم شرعی و حکومتی در نظر بگیرند و مردم هم باید یک آرامش خاطری پیدا کرده باشند. اگر خاطرتان باشد در مسائل هسته ای نیز رهبری بحث استفاده از سلاح هسته ای را تحریم اعلام کرده بودند و آن را حرام شرعی دانسته بودند و همه حکم شرعی ایشان را رعایت می کردند در این جا نیز همین گونه می باشد.

امیرآبادی در ادامه گفت: بالاخره شبکه های اجتماعی خارجی مشخص نیست از کجا هدایت می شوند، گردانندگان آن چه کسانی هستند و ما نمی توانیم مقدرات کشور را به  فرد یا افرادی بسپاریم که معلوم نیست این شبکه ها را چگونه راه اندازی کرده اند، از چه پشتوانه هایی برخوردار هستند، در کدام کشورهای دفتر دارند و مهمتر این که پاسخگویی نیز از سمت آنها وجود ندارد. البته ممکن است برخی نیز نگران هایی درباره این که اگر از شبکه های داخلی استفاده شود برخی دسترسی ها به حریم خصوصی افراد ایجاد بشود، داشته باشند که با این حکم رهبر معظم انقلاب و با تاکیدی که امروز چندین بار داشتند یعنی مسئله حرام شرعی را چندین بار بیان کردند و این نشان دهنده این است که موضوع برای ایشان فوق العاده مهم است و من فکر می کنم تکلیف برای همه مسئولان و مردم مشخص شد و به نظر می رسد مردم می توانند با آرامش از شبکه های اجتماعی داخلی استفاده کنند.

این عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس عنوان کرد: البته شبکه های خارجی دسترسی های گسترده ای به اطلاعات کاربران خود دارند و همه می دانند که وقتی شما در این گونه شبکه های اجتماعی عضو می شوید به تمام اطلاعات شما دسترسی پیدا می کنند و اگر این اطلاعات داده نشود شما نمی توانید از خدمات آن ها بهره مند شوید.  این در حالی است که در صورت استفاده از شبکه های اجتماعی خارجی کسی پاسخگو نیست اما مردم با استفاده از شبکه های داخلی می توانند آرامش خاطری داشته باشند و با این تدبیر رهبری نگرانی ها در این باره برطرف شد؛ چرا که عالی ترین مقام کشور که ولی فقیه است و حکم ایشان، حکم شرعی می باشد تعرض به امنیت و حریم مردم در پیام‌ رسان‌های داخلی را حرام شرعی اعلام کردند.

در حال حاضر حدود 15 میلیون نفر می توانند از شبکه های داخلی استفاده کنند

امیرآبادی درباره وضعیت شبکه های داخلی نیز گفت: امروز صبح جلسه مفصلی کمیسیون های امنیت ملی و سیاست خارجی و اقتصادی با آقای آذری جهرمی، وزیر ارتباطات و آقای فیروزآبادی دبیر شورای عالی فضای مجازی داشتند. وزیر ارتباطات در این جلسه تاکید داشت که ایران نسبت به گذشته پیشرفت های خیلی خوبی داشته؛ به گونه ای که در دی ماه برخی از شبکه های اجتماعی داخلی وقتی با چند میلیون نفر مراجعه کننده مواجه شدند نتوانستند پاسخگو باشند ولی در حال حاضر حدود 15 میلیون نفر می توانند از شبکه های داخلی استفاده کنند. البته نباید این مسئله هم فراموش شود که همین تلگرام و یا دیگر شبکه های اجتماعی روزهای اول ایرادات فراوانی داشتند و یک فرایند تکاملی طی شد تا به این جا رسیدند.

در شبکه های اجتماعی داخلی اتفاقات بزرگی رخ داده است

امیرآبادی در ادامه گفت: کاش حمایت از شبکه های اجتماعی داخلی از سال 1395 به صورت جدی شروع می شد که در این صورت هیچ مشکلی پیش نمی آمد؛ چرا که جوانان توانمندی و باهوشی در کشور وجود دارد که می توانند خیلی از کارهای بزرگ را انجام دهند و کافی است که که امکانات و زمینه برای این افراد فراهم شود و ضرورت دارد اراده لازم بوجود بیاید.

این عضو هئیت رئیسه مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: فکر می کنم این چند ماه بخصوص بعد از دی ماه 96 که تلگرام قطع شد در شبکه های اجتماعی داخلی اتفاقات بزرگی رخ داد و حمایت های که وزیر ارتباطات و شورای عالی فضای مجازی از شبکه های داخلی داشته اند خوب بوده است. در حال حاضر نیز چهار یا پنج شبکه داخلی معرفی شده اند که می توانند جایگزین مطمئنی برای تلگرام باشند.

امیرآبادی افزود: جمع بندی جلسه امروز این بود که در کمیسیون اقتصادی به بحث های اقتصادی در تلگرام مانند ارز دیجتال و بیت کوین رسیدگی شود و در کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی به مسئله امنیت داخلی توجه شود. همچنین اعلام شد که باید یک راه بینابینی در نظر بگیریم که هم شبکه های اجتماعی داخلی تقویت شود و هم مردم اعتماد کنند و از شبکه خارجی که هیچ رقیبی ندارد و آسیب های بزرگی را وارد می کند و پاسخگویی هم ندارد کم کم عبور کنیم.

از 31 فروردین احتمالا فیلترینگ تلگرام انجام خواهد شد

نماینده قم در مجلس شورای اسلامی گفت: البته عنوان شد که از 31 فروردین احتمالا فیلترینگ تلگرام انجام خواهد شد ولی به هر صورت مردم باید اراده کنند شبکه ای که فرهنگ و امنیت ما را به خطر می اندازد کنار بگذارند. فراموش نشود که در بحث ورود داعش به مجلس شورای اسلامی هماهنگی ها و اطلاع رسانی ها از طریق تلگرام صورت می گرفت؛ یعنی هماهنگی از لحظه نفوذ ترویست ها به داخل کشور تا به تهران آمدن و  ورود به مجلس شورای اسلامی از طریق تلگرام صورت گرفت. بنابراین هیچ یک از هموطنان راضی نمی شوند که تروریست ها از طریق یک شبکه اجتماعی هماهنگی های لازم را برای ورود به کشور  انجام دهند یا جرائمی مانند بحث فروش مواد مخدر و  داروهای روانگردان در آن صورت گیرد. البته دربحث مضرات تلگرام باید مسائل اجتماعی و از بین بردن فرهنگ ایرانی نیز اشاره کرد.

نگاه به شبکه داخلی باید مثل نگاه به کالای ایرانی باشد

نماینده قم در ادامه عنوان کرد: من نگاهم به شبکه داخلی مثل کالای ایرانی می باشد. البته آقای جهانگیری، معاون اول رئیس جمهور دیروز  در سخنرانی خود عنوان تولید داخلی را بیان کردند که رهبری تاکید داشتند" منظور من کالای ایرانی بوده است چرا که بعضی از تولیدات داخل، کالای خارجی می باشند. لذا روی این موضوع اصرار دارم که از کالای داخلی حمایت شود".

عضو هئیت رئیسه مجلس در ادامه گفت: من خودم قبول دارم که برخی از کالاهای داخلی آن کیفیت و توان رقابتی لازم را ندارند اما اگر حمایت منطقی وجود داشته باشد حتماً به آن درجه مطلوب خواهند رسید اما اگر حمایت ها و پشتیبانی های لازم صورت نگیرد نه اشتغالی بوجود می آید، نه کالایی تولید می شود و نه کیفیتی افزایش می یابد. به همین دلیل است که شما وقتی تاریخ توسعه کشورهای جنوب شرق آسیا مانند کره و ژاپن را مطالعه می کنید مشاهده می شود که آنها با همین وضعیت شروع کردند اما یک اراده و یک تعصب ملی موجب شد که با حمایت از کالای داخلی به پیشرفت و توسعه دست پیدا کنند. امروز هم تاکید رهبر معظم انقلاب این بود که باید از کالاهای داخلی حمایت شود و هم این که کیفیت این کالاها ارتقا یابد.

در دهه 60 مسئولین دنبال حقوق و مزایا نبودند/ تاکید بر حل مشکل بازار ارز

عضو هئیت رئیسه مجلس عنوان کرد: رهبری در ادامه جلسه دیروز با مسولان  به دهه شصت اشاره داشتند و فرمودند افرادی که در این جلسه حاضر هستند این دهه و رفتارها و فرهنگ آن را  به یاد دارند و آن را درک کرده اند. در آن موقع مسئولین دنبال حقوق و مزایا و دنیا نبودند و ساده زیستی، راستگویی، خوی اشرافی و روحیه تجملی نداشتن مسئولین زبانزد بود. رهبری تاکید داشتند که هر از روحیات دهه 60  فاصله بگیرید بدانید که خسران کردید و عقب رفته اید و هر چقدر به آن روحیات نزدیک شوید و بر اساس آنها زندگی کنید بدانید که پیشرفت کرده اید و آینده روشنی هم در دنیا و هم در آخرت خواهید داشت.

نماینده قم در مجلس شورای اسلامی در گفت: مسئله دیگری که رهبری بر آن تاکید داشتند درباره وضعیت بازار ارز بود که ایشان به رئیس بانک مرکزی و وزرای اقتصادی فرمودند سریعتر این مسئله باید حل شود. 

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  2. بازی با کلمات

  3. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  4. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  5. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  6. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  7. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  8. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  9. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  10. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  11. نحوه رفتار متفاوت فروشندگان در برابر پوشش حجاب مشتریان

  12. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  13. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  14. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  15. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  16. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  17. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  18. هیچ تردیدی در اجرای طرح نور نداریم

  19. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  20. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

  21. موضع رئیس عدلیه در خصوص ورود فراجا به مسئله حجاب/ اژه‌ای: در قضیه حجاب می‌توانیم بگوییم «کی بود کی بود، من نبودم؟»

  22. موفقیت ایران در ساخت موتور بنزینی ۶ سیلندر + تصاویر

  23. واکنش ضرغامی به طرح نور و بازگشت گشت ارشاد

  24. اشتباه برخی گروه‌ها در مقابله با توئیت فضائلی

  25. مشکل اصلی صهیونیست ها با عملیات "وعده صادق" چه بود؟

آخرین عناوین