هجوم گردشگران ایرانی به ترکیه در ایام نوروز/ایرانی‌ها بیشتر از دیگران در ترکیه پول خرج می‌کنند

گروه اجتماعی الف،   3970109016 ۸۷ نظر، ۰ در صف انتشار و ۴۷ تکراری یا غیرقابل انتشار

تعداد گردشگران ایرانی ایام تعطیلات عید سال گذشته ترکیه بیش از ۲۵۰ هزار نفر بود و پیش بینی می شود که امسال این رقم به نحو محسوسی افزایش یابد. سال گذشته بیش از ۲.۵ میلیون گردشگر ایرانی به ترکیه سفر کرده و بنا به اعلام کارشناسان بیش از ۲.۵ میلیارد دلار در ترکیه هزینه کردند.

هجوم گردشگران ایرانی به ترکیه در ایام نوروز/ایرانی‌ها بیشتر از دیگران در ترکیه پول خرج می‌کنند

به گزارش الف به نقل از رسانه ها، ۷۰ درصد ظرفیت هتل های شهر آنتالیا در طول ایام نوروز توسط گردشگران ایرانی رزرو شده است.

روزنامه خبر تورک چاپ ترکیه گزارش داد کوچه ها، خیابان ها و بسیاری از مراکز خرید آنتالیا در ایام نوروز مملو از گردشگران ایرانی است به طوری که صاحبان هتل های این شهر به رزرو بیش از ۷۰ درصدی اتاق ها توسط گردشگران ایرانی اشاره کردند.

چندی پیش روزنامه کارار نیز در گزارشی اعلام کرد که ایرانیان پس از گردشگران آلمانی و روسی بیشترین جمعیت گردشگران خارجی را در ترکیه تشکیل می دهند و بیشتر از گردشگران غربی هزینه می کنند.

روزنامه کارار در خصوص گردشگران خارجی در ترکیه با پروفسور اورهان ایچوز رییس دپارتمان راهنمای گردشگری دانشگاه یاشار گفت و گو کرده و به نقل از وی نوشت: ایرانیان که در سال ۲۰۱۲ در ردیف هفتم گردشگران خارجی ترکیه بودند ولی سال گذشته در رتبه سوم گردشگران خارجی ترکیه جای گرفتند.

وی تاکید کرد: شمار گردشگران ایرانی در ترکیه در ماه های اولیه سال جاری نسبت به کشورهای دیگر بیشتر بود و در رتبه اول گردشگران خارجی ترکیه جای گرفتند.

وی شهرهای آنتالیا، استانبول و وان را مهمترین مقصد گردشگران ایرانی معرفی کرد و مدعی شد: گردشگران ایرانی ۳۵ تا ۴۰ درصد بیشتر از گردشگران غربی در ترکیه هزینه می کنند.

هفته قبل نیز تیمور باییندیر رئیس انجمن هتل‌های ترکیه رئیس انجمن هتل‌های ترکیه در بیانیه‌ای اعلام کرد که انبوهی از مسافران ایرانی درمدت تعطیلات نوروز به استانبول سفر می‌کنند و وان، استان شرقی ترکیه، دومین مقصد گردشگری مورد علاقه گردشگران ایرانی است.

 بازدید گردشگران ایرانی که تعطیلات را در ترکیه می‌گذرانند به رشد نرخ پر شدن هتل‌های مرکز شهر استانبول به‌ویژه هتل‌های واقع در خیابان‌های منتهی به میدان تقسیم منجر شده است. این‌درحالی است که کل ظرفیت تمام هتل‌های وان در نوروز پر می‌شود.

باوجود این، رییس انجمن هتل‌های ترکیه بر این نکته تاکید کرد که از تعداد گردشگران ایرانی که شهر مدیترانه‌ای آنتالیا و دیگر مناطق ساحلی این کشور را به‌عنوان مقصد گردشگری انتخاب می‌کردند کاسته شده است.

به‌گفته تیمور باییندیر، ایرانی‌ها برای ۶ شب اقامت در ترکیه به‌طور متوسط هزار دلار برای نفر خرج می‌کنند، درحالی‌که دیگر گردشگران خارجی حدود ۶۳۰ دلار برای سفر به ترکیه هزینه می‌کنند.

سال گذشته درمجموع حدود ۲٫۵ میلیون ایرانی به ترکیه سفر کردند که نسبت به دوره مشابه در سال ۲۰۱۶ با افزایش ۵۰ درصدی مواجه بود. به‌نظر می‌رسد که کاهش تعداد گردشگران ایرانی در سال ۲۰۱۶ با حوادث تروریستی و حملات داعش به استانبول در این سال و سال قبل از آن ارتباط مستقیم داشته باشد به‌طوری‌که سال ۲۰۱۷ استانبول، بزرگ‌ترین شهر ترکیه میزبان ۹۱۰ هزار و ۸۱۰ گردشگر ایرانی بود که این رقم در سال قبل از آن ۶۴۸ هزار و ۱۷۶ نفر بود.

براساس تازه‌ترین گزارش وزارت فرهنگ و گردشگری ترکیه که ۲۸ فوریه منتشر شد، ایران فقط در ماه ژانویه با ۱۵۴هزار و ۲۹۲ گردشگر بزرگ‌ترین بازار گردشگری ترکیه را در این ماه به‌خودش اختصاص داد، به‌طوری‌که ایرانی‌ها حدود ۱۱ درصد از سهم ورودهای خارجی به ترکیه را در اولین ماه سال جاری میلادی از آن خود کردند.

با این گزارش رئیس انجمن هتل‌های ترکیه، این سوال مطرح می‌شود که اگر روزی گردشگران ایرانی به‌جای سفر به این کشور همسایه جذب مقصدهای گردشگری داخلی شوند چه سرنوشتی در انتظار بازار گردشگری ترکیه خواهد بود و گردشگری داخلی با چه رونقی مواجه خواهد شد؟

دیدگاه کاربران

ناشناس۲۸۶۴۳۷۱۰:۳۹:۱۷ ۱۳۹۷/۱/۹
"...اگر روزی گردشگران ایرانی به‌جای سفر به این کشور همسایه جذب مقصدهای گردشگری داخلی شوند.." در شرایط فعلی هیچگاه چنین اتفاقی نخواهد افتاد . مردم برای دیدن مسجد و آثار باستانی که ترکیه نمی روند .
ناشناس۲۸۶۷۷۴۱۹:۴۹:۳۵ ۱۳۹۷/۱/۹
چند منطقه تو کشور رو ازاد کنید تا دیگه کشورهای دیگه آباد نشه . دبی رو اباد کردیم ، ترکیه رو اباد کردیم ، الان نوبت کرجستان و ارمنستان و اذربایجان شده .
علی۲۸۶۹۵۴۰۱:۲۹:۵۸ ۱۳۹۷/۱/۱۰
موافقم.
ناشناس۲۸۶۸۰۵۲۰:۳۰:۲۱ ۱۳۹۷/۱/۹
وقتی بر عکس دیگر کشور ها که در ایام تعطیلات قیمت ها پایین می اید در ایران دو تا چند برابر بالا برود سفر های داخلی به صرفه نیست.کی مدیران صنعت توریسم و هتل داری و هوایی کشور این موضوع را درک خواهند کرد؟
اسدی۲۸۶۴۴۱۱۰:۴۱:۰۸ ۱۳۹۷/۱/۹
نتیجه قانون حجاب اجباری و محدودیتهای اجتماعی
Amir۲۸۶۵۹۷۱۳:۲۳:۲۸ ۱۳۹۷/۱/۹
دقیقا همینطوره , توریست هایی هم که میان ایران معمولا بالای 70 سال سن دارن و خیلی براشون تفاوت نداره که چی بپوشن
Ali۲۸۶۴۴۶۱۰:۴۷:۰۵ ۱۳۹۷/۱/۹
زیرا صنعت گردشگری ایران مرخص است.برای یک شب اقامت در کیش باید هزینه میلیونی بپردازند.با نهایت تعجب هتلداران هر چه ظرفیت هتلشان خالی تر میماند قیمت هتلها رابه جای ارزانتر کردن گرانتر میکنند.
smorteza12@gmail.com۲۸۶۶۹۳۱۵:۰۷:۴۸ ۱۳۹۷/۱/۹
6 شب اقامت مساوی 1000 دلار یعنی نفری 5میلیون برای شش شب کجای کیش چنین قیمتی داره خیلی ارزانتر از ترکیه در میاد میخوایید توجیه کنید درست توجیه کنید
ناشناس۲۸۶۷۶۰۱۹:۱۹:۲۱ ۱۳۹۷/۱/۹
اصلا مسئله اینها نیست فقط محدودیتها در لباس و خیلی چیزهای دیگر است البته ما ..
ناشناس۲۸۶۷۶۸۱۹:۴۲:۰۳ ۱۳۹۷/۱/۹
مثل اینکه شما تبلیغات رو درست نگاه نمیکنی .. تور انتالیا 7 روز و 6 شب هتل 4 ستاره با سرویس کامل صبحانه و ناهار و شام + نوشیدنی = 1700 ......... عمرا تو کیش یا هرجای دیگه ایران این قیمت باشه ، تو ایران هتل خالی با صبانه شبی 600 هزار تومان میشه .
ناشناس۲۸۶۷۹۰۲۰:۱۲:۱۷ ۱۳۹۷/۱/۹
کجایی شش شب در ترکیه هزار دلار هزینه دارد تور ترکیه شش روزه ۳۵۰ دلار و بقیه هزینه تفریح و ... است نه هتل
Sa۲۸۶۸۴۴۲۱:۰۷:۲۹ ۱۳۹۷/۱/۹
این هزار دلار برای کل هزینه ها محاسبه شده بطوریکه در انتالیا ترکیه رنج قیمت هتل های ۵ ستاره از۲ تومن تا ۷ تومن متغیره،در حال حاضر هزینه اقامت یک هفته در کیش با صبحانه و ناهار و شام سلف سرویس در هتل ۵ ستاره حدااقل ۳تا۵ تومن میباشد و باتوجه به کیفیت هتل ها و نوع غذا و امکانات هتل پس همون انتالیا به صرفه تره
من من۲۸۶۸۵۵۲۱:۱۷:۰۳ ۱۳۹۷/۱/۹
عزیز جان اطلاعات نداری حداقل سرچ بزن... گفته شده ایرانی ها میانگین هزار دلار خرج می کنن که بخش بزرگیش یعنی 400 دلار ففقط خرید پوشاک و غیره هست.. 600 دلار هم هزینه پرواز و هتل و شام و نهارشون... اما این فقط میانگین هست! کف قیمتی برای همین نوروز امسال.. دقت کن امسال.. کیش برای نوروز برای 3 شب هتل 3 ستاره از 1300 ... استانبول برای 6 شب از 1900... دقت کن استانبول هفت روز و شش شب این قیمت هست! از همه جالب تر اینه که این قیمت بالا هم برای ترکها نیست! هتل های ترکیه همون قیمت قبلی می گیرن.. قیمت پرواز ها و اژانس های ایرانی هستن که قیمت رو دو برابر می کنن....
ناشناس۲۸۶۴۴۸۱۰:۴۸:۲۲ ۱۳۹۷/۱/۹
حالا بعضی از همین 2.5 میلیون نفری که مدام به ترکیه تشریف می برند و ایذز و .... سوغاتی می اورند بعد از بازگشت به ایران و به هنگام ایام مذهبی و سفرهای زیارتی و ... سفسطه راه انداخته و ندای واسفا فقرا سر خواهند داد که چرا به جای سفر زیارتی به فقرا کمک نمی کنن؟!
پیر مرد۲۸۶۶۳۴۱۳:۵۲:۴۶ ۱۳۹۷/۱/۹
شما یادت نیست ایدز از طریق وارد کردن خون الوده وارد ایران شد .
ناشناس۲۸۶۸۴۷۲۱:۱۱:۵۶ ۱۳۹۷/۱/۹
فعلا که کشورهای دیگر مثل ایران بی بندبار نیستند
ناشناس۲۸۶۶۳۷۱۳:۵۵:۲۲ ۱۳۹۷/۱/۹
سفر به ترکیه ، مثل پیاده روی اربعین بودجه دولتی و بودجه میلیاردی شهرداری پشتوانه ش نیست. هر کسی از جیب مبارک خودش خرج می کنه یا از بیت المال
ناشناس۲۸۶۷۵۲۱۷:۱۵:۳۲ ۱۳۹۷/۱/۹
ما با هزینه ی خودمون اربعین رفتیم کربلا . دلار و هم با ما گرونتر حساب کردند. پول بیمه الکی هم آزمون گرفتن. اتوبوس های دم مرز هم کرایه میگرفتن واسه حمل مسافر
ناشناس۲۸۶۹۶۱۰۱:۳۹:۲۶ ۱۳۹۷/۱/۱۰
برو عمو هر کی زفته تعریف کرده چه خبره
ناشناس۲۸۶۶۵۷۱۴:۰۹:۰۴ ۱۳۹۷/۱/۹
از ترکیه ایدز میارن؟ الان احساس می کنم داری حسادت می کنی
ناشناس۲۸۶۶۷۸۱۴:۴۵:۴۸ ۱۳۹۷/۱/۹
اول بروید ببینید منشا ایدز در ایران کجاست بعد نظر بدهید . بزرگترین منبع ایدز در ایران معتادان تزریقی و زندانها هستند که در سالهای اخیر زنان خیابانی هم به آنها اضافه شده اند . در واقع کاملا" محصول فقر و نا آگاهی است .
ميثم۲۸۶۸۲۷۲۰:۵۲:۱۳ ۱۳۹۷/۱/۹
با وجود تفکراتی مانند تفکر شما، این مرز و بوم آینده مبهمی خواهد داشت
ناشناس۲۸۶۴۴۹۱۰:۵۰:۲۶ ۱۳۹۷/۱/۹
و البته همین ها که در داخل کشور ندای جانم فدای ایران سر می دهند و پان ایرانیسم را رواج می دهند وقت هزینه کردن که میشه نه تنها حاضر نیستن جونشون رو برای ایران بدن که پولشون رو هم حاضر نیستن برای کشور خرج کنن.
تبریزی۲۸۶۵۸۴۱۳:۱۵:۲۷ ۱۳۹۷/۱/۹
مردم کشورهای جهان اولی که پاسپورتشون همه جا معتبره و به هر کشوری که بخوان سفر می کنن پس باید بگیم چون مردم اون کشورها به جای گشتن تو کشور خودشون سفر می کنن به کشورهای دیگه علاقه ای به کشور خودشون ندارن؟! حالا خوبه اکثر مردم ایران فقط می تونن به ترکیه و آذربایجان و چند تا کشور جنگ زده مثل عراق سفر کنن و سفر به کشورهای درست و حسابی برای اکثریت در حد یک رویاست! در ضمن اونهایی که ندای جانم فدای ایران سر می دن یه ایران دیگه با یه شرایط اجتماعی دیگه مد نظرشون هست و تا زمانی که ایران با ایران ایده آل اونها فاصله زیادی داره مطمئنا از کشور ناراضی خواهند بود.
ناشناس۲۸۶۶۶۲۱۴:۱۷:۱۹ ۱۳۹۷/۱/۹
علتش اینه که چیزی که شما دنبالشی تو خود ایران هم هست. حرم میخایی برو مشهد، قم، شیراز شاه عبدالعظیم و شصت هزار امام زاده سراسر کشور. دلیلی نداره بری پول بریزی تو عراق و عربستان. اما ما آزادی میخاییم کجای ایران بریم؟ هتل استاندارد جهانی با قیمت مناسب، کنسرت خواننده مورد علاقه، ساحل آزاد همراه با خانواده و... کجای ایران اینا هستن تو نشونمون بده ما خارج نمیریم. همونجا میریم.
ناشناس۲۸۶۷۲۵۱۶:۱۳:۰۵ ۱۳۹۷/۱/۹
دوست من آنها باید جانشان را به ایران بدهند که مشغول ...آن هستند
ناشناس۲۸۶۴۵۰۱۰:۵۴:۰۲ ۱۳۹۷/۱/۹
علت سفر مردم به ترکیه فقط و فقط ازادای های هست که اینجا نیست
ناشناس۲۸۶۸۶۶۲۱:۳۵:۲۰ ۱۳۹۷/۱/۹
این چه استدلالیه؟ پس اینهمه توریست اروپایی و امریکایی که در ترکیه میچرخند به خاطر نداشتن ازادی به ترکیه میان؟
فروغ۲۸۶۴۵۷۱۱:۰۷:۴۳ ۱۳۹۷/۱/۹
شما الان نگران اینی که ایرانی ها به جای ترکیه داخل ایران سفر کنن؟
ناشناس۲۸۶۴۶۰۱۱:۱۰:۳۸ ۱۳۹۷/۱/۹
چی کار کنن؟؟؟ برن میدون نقش جهان اصفهان؟؟؟
ناشناس۲۸۶۴۷۷۱۱:۳۵:۵۱ ۱۳۹۷/۱/۹
خروج را ممنوع کنید جواب میدهد حتما این کار را بکنید از این مملکت هیچ چیز بعید نیست
علیرضا۲۸۶۴۷۹۱۱:۳۷:۲۹ ۱۳۹۷/۱/۹
در جستجوی آزادی تمام کشورهای منطقه رو آباد کردیم.
ناشناس۲۸۶۶۶۵۱۴:۲۱:۱۰ ۱۳۹۷/۱/۹
فقط آزادی نیست. مردم هوای پاک و امکانات تمیز و ارزان هم میخوان. اونجا یه اطاق نم گرفته کثیفو که چند متر از دریا فاصله داره شبی 900 تومان نمیدن. طبیعتشون هم اگر دارن سالم مونده. ما بریم دریاچه ارومیه رو ببینیم حرص بخوریم یا زباله های تو شمال رو. مردم هم اونجا میرن از ترس جریمه و آبرو مراعات میکنن.
ناشناس۲۸۶۴۸۲۱۱:۴۳:۲۰ ۱۳۹۷/۱/۹
اگه اربعین بود، لشکر مجازی نویسان خوش گذران خرده می گرفتند که وا ایرانا چرا برا فقرا خرج نمی کنند ، چرا مدرسه نمی سازند و... ولی الان نه ارز از کشور خارج می شه، نه به کسی ربط داره که در زندگی خصوصی مردم دخالت کنه
ناشناس۲۸۶۴۸۵۱۱:۴۸:۲۶ ۱۳۹۷/۱/۹
تازه از گرونی دلار هم می نالند اگه ندارید چطوری می روید اونور آب اونجا که آب هم مفتی نمی دهند؟دروغگوها حفتان است
ناشناس۲۸۶۶۳۲۱۳:۵۱:۰۴ ۱۳۹۷/۱/۹
قسطی میریم.
ناشناس۲۸۶۸۵۰۲۱:۱۳:۵۲ ۱۳۹۷/۱/۹
با این تورم ... که مقامات ایران به ایران .. حتی اگر دلار 10000 تومان بشود باز سفر به ترکیه ارزانتر از ایران تمام می شود
ناشناس۲۸۶۴۸۸۱۱:۵۰:۱۰ ۱۳۹۷/۱/۹
علت خیلی ساده است گرانی هتل های ایرانی و استاندارد نبودن هتل ها و گرانی غذا و تمیز نبودن و ارزان تر بودن سفر به ترکیه و وجود امکانات تفریحی فراوان در ترکیه و نزدیکی فرهنگی ایرانی ها و ترکیه و شما یک سفر به کیش کن میفهمید که گرانی و امکانات حداقلی و برخورد های طلبکارانه سرویس دهندگان همه را فراری میدهد
علي۲۸۶۴۹۱۱۱:۵۱:۳۰ ۱۳۹۷/۱/۹
حالا خوبه بی پولی و بیکاری در مملکت بیداد میکنه
ناشناس۲۸۶۶۴۵۱۴:۰۲:۰۴ ۱۳۹۷/۱/۹
و نبودن شادی.
ناشناس۲۸۶۴۹۸۱۱:۵۸:۲۷ ۱۳۹۷/۱/۹
جهان سومی
ناشناس۲۸۶۴۹۹۱۱:۵۹:۱۶ ۱۳۹۷/۱/۹
اشکالی ندارد از همه بیشتر خرج کنند به ترکیه حساسیتی نیست و یاد فقرا نمیفتیم. فقط ما نسبت به حج حساسیت داریم و یاد فقرا میفتیم
ناشناس۲۸۶۷۲۴۱۶:۱۱:۴۵ ۱۳۹۷/۱/۹
کسی برای نیت خیر به ترکیه نمیره عمو جون . مسافرت و گردش با سفر زیاراتی فرق داره
ناشناس۲۸۶۷۴۰۱۶:۳۶:۴۳ ۱۳۹۷/۱/۹
این قیاس خیلی بی ربطی هست. علت این هست که نیت سفر حج قربه الی الله هست و این نیت رو میشه با کمک به فقرا ی ایران انجام داد. در صورتی که نیت مسافرین ترکیه تفریح هست که متاسفانه در ایران امکان پذیر نیست
ناشناس۲۸۶۷۶۳۱۹:۳۱:۰۹ ۱۳۹۷/۱/۹
کسی که میره ترکیه ریا نمیکنه برای لذت دل خودش وعیش ونوش میره برای نزدیکی به خدا نمیره ولی تو که میری مکه وعراق برای خدا ونزدیکی به خدا باید بدونی که الان با این وضعیت نزدیک ترین راه به خدا شاد کردن دل یک خانواده فقیر است نه زیارت پس تو ریا میکنی ولی اون نه همین
ناشناس۲۸۶۷۷۷۱۹:۵۱:۱۸ ۱۳۹۷/۱/۹
شما ازکجا میدونی اینایی که میرن ترکیه به نیازمندان کمک نمیکنن؟
ناشناس۲۸۶۵۰۸۱۲:۰۳:۴۲ ۱۳۹۷/۱/۹
جوابه پاراگرافه اخر، همچین چیزی محاله با توجه به مسوولین بی کفایتی که داریم. راستی نویسنده عزیز ترکیه رو که ما ایرانی ها اباد کردیم و رفت الان توجه ها به سمت تفلیس جذب شده!!!
تبریزی۲۸۶۵۹۱۱۳:۱۸:۴۳ ۱۳۹۷/۱/۹
آخه این چه حرفیه که ترکیه رو ما ایرانی ها اباد کردیم و رفت؟! ترکیه یکی از توریستی ترین کشورهای دنیاست. مردم از همه جای دنیا سفر می کنن به ترکیه. اگه ایرانی ها نرن اونجا هم همچنان آباد می مونه.
علی۲۸۶۷۰۸۱۵:۳۵:۳۷ ۱۳۹۷/۱/۹
خدایی راست میگی، من ده ساله گرجستان زندگی میکنم و الان نمیدونی دولت اینجا چقدر برنامه میریزه که ایرانیها رو بکشه اینجا ومتاسفانه توی این چندسال اخیر باسرمایه ایرانیها کلی آباد شد این کشور و بعید نیست همین زودیا دوباره ویزا بذاره، همه هم میان اینجا بخاطر 4تاکنسرت و یه کم آزادی.
محمد۲۸۶۸۶۷۲۱:۳۸:۱۸ ۱۳۹۷/۱/۹
راست میگی من هم چند وقته تفلیس هستم و همین امسال بجز کنسرت و سفره هفت سین و جشن نوروز اینجا تمام کازینوهاش انواع مسابقات رو برای ایرانی ها گذاشتن تا پول خرج کنن ایرانی ها اگه الف بخاد میتونم عکس پوسترها و تبلیغات توی شهرو بفرستم، اینجا از الان میشنن فکر میکنن برای تابستون و عید سال دیگه که جذتبیت درست کنن واسه توریست و مشکلات رو برطرف کنن اما ایران ؟!!!
محمد۲۸۶۵۱۴۱۲:۰۸:۲۰ ۱۳۹۷/۱/۹
وطنم پاره تنم ، عجیب ملتی داریم عده ای پولی برای گرفتن یک کیلو شیرینی خالی برای شب عید نداشتند آن وقت .....
ناشناس۲۸۶۵۱۵۱۲:۰۹:۰۷ ۱۳۹۷/۱/۹
نوروز ما چون نه با تعطیلات تابستانی و کریسمس دیگر کشورها مصادف نیست باعث میشه هزینه ارزون دراد
ناشناس۲۸۶۵۱۶۱۲:۰۹:۵۶ ۱۳۹۷/۱/۹
صنعت توریسم در هر کشوری سهم بسزایی در امر تولید ثروت و تولید ناخالص ملی داره هیچ کشوری هم مرزهای خودشو روی مردم کشورش نمیبنده و نمیگه شما جایی نرید بلکه سعی میکنه با فراهم کردن شرایط مناسب بیشتر از اونی که میفرسته خارج از کشورهای دیگه توریست جذب کنه . حالا ما نه تنها نمیتونیم توریست جذب کنیم بلکه داریک همی میهنان خودمونم هم از دست میدیم
ناشناس۲۸۶۵۲۴۱۲:۲۰:۴۷ ۱۳۹۷/۱/۹
احیانا در این گونه موارد کسی به یاد فقرا و کودکان کار و معتادان و زنان سرپرست خانوار و لزوم حفظ ارز کمیاب و .... نمیفته ؟!!!!
احمد۲۸۶۵۲۹۱۲:۲۳:۳۴ ۱۳۹۷/۱/۹
الان مدعیانی که می گفتند چرا ایرانی ها پول هاشون را خرج فقرا و ... نمی کنند کجا هستند؟
ناشناس۲۸۶۹۰۹۲۳:۳۷:۰۲ ۱۳۹۷/۱/۹
رفتن صفا سیتی!!!!!!!!!!!!!!!
ناشناس۲۸۶۵۴۴۱۲:۳۶:۱۴ ۱۳۹۷/۱/۹
پس کجا هستند آنانی که می گویند با رفتن به کربلا و مکه پول به جیب عربها می رود و اسراف است این کار ریختن پول به دشمنان ایران نیست ؟ این اسراف نیست ؟ ای بی انصافها
ناشناس۲۸۶۶۲۹۱۳:۴۸:۵۶ ۱۳۹۷/۱/۹
ما گفتیم اما کی گوش کرد؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
ناشناس۲۸۶۷۲۷۱۶:۱۴:۴۲ ۱۳۹۷/۱/۹
دوست عزیز, شرافت .. کجا رفت؟!! وقتی نگهبان فرودگاه خانه خدا به دو نوجوان ایرانی تجاوز میکند, اگر خودت باشی خانوادت رو به حج میفرستادی یا ترکیه؟!! در ضمن, چه کسی در منطقه برای ایران جنگ افروزی و داعش پرورشی را انداخته؟؟ فکر کن بعد حرف بزن برادر من.
من من۲۸۶۸۵۹۲۱:۲۲:۴۱ ۱۳۹۷/۱/۹
الان واقعا اینو پرسیدی؟ اونی که میره کربلا ..میره مکه.. ادعا می کنه برا زیارت و کار خیر داره میره.. ادعا می کنه که ثواب الهی می بره .. ادعا می کنه ک در راه دینداری و حفظ دین این سفرو میره... اخرشم میگه خدا قبول کنه این زیارتو... برای همین به این فرد میگن تو ک دنبال کار خیری.. همونو بده به فقیر همون ثوابو ببر... اونی که میره ترکیه.. تایلند و .. رسما میگه... میخوام چند روز خوش باشم.. با هر قیمتی که دلار بشه... تو به این فرد می خوای بگی نه شما تفریح نکن بیا به فقیر کمک کن؟ همون ثوابو داره؟ مگه واسه زیارت میره ترکیه! مگه واسه کار خیر میره؟ واسه تفریح و استراحت میره... اینا دوتا داستان جداست
ناشناس۲۸۶۵۵۰۱۲:۴۷:۰۹ ۱۳۹۷/۱/۹
نشان دهند وضع طلایی اقتصادی ملت ایران
ناشناس۲۸۶۵۵۳۱۲:۵۳:۰۳ ۱۳۹۷/۱/۹
پارگراف آخر متن بسیار بی مفهوم است. چرا که گردشگری داخلی نه جذابیتی دارد ونه آنطور مقرون بصرفه... مگر اینکه جهت دیدن اقوام یا بعبارتی صله رحم به گردشگری داخل کشور بریم....
ناشناس۲۸۶۵۵۹۱۲:۵۷:۲۲ ۱۳۹۷/۱/۹
و همه اینها فقط بدلیل محدودیت های ایجاد شده در کشورمان برای لباس و شادی و کنسرت و غیره است
ناشناس۲۸۶۸۷۴۲۱:۵۹:۱۴ ۱۳۹۷/۱/۹
میلیون ها توریست خارجی که همه ساله از کشورهای مختلف دنیا ازجمله اروپا و آمریکای شمالی به ترکیه میرن به خاطر محدودیت در جشن و شادی در کشورهاشونه؟
ناشناس۲۸۷۰۹۳۱۰:۴۲:۵۷ ۱۳۹۷/۱/۱۰
تو که بلدی بگو دلیلش چیه پس!
ناشناس۲۸۶۵۸۲۱۳:۱۴:۳۳ ۱۳۹۷/۱/۹
به نظر من ما ایرانی ها مردمی جو گیر هستیم نه سفرهای خارجی برای تهریحمان عادی است نه سفرهای دیگرمان کلا خودمان راسپردایم به موجی که هر روز به طرفی ما را می برد درهمین سفرهای داخلی عده زیادی در همین سرما در چادر ها می مانند وگویا انها را از خانه بیرون کرده اند یا ینکه انها هم با موج حرکت کرده اند که از دیگران کم نیاورند
ناشناس۲۸۶۵۸۶۱۳:۱۶:۱۷ ۱۳۹۷/۱/۹
در جواب یه عده ای که سفرهای زیارتی و سیاحتی رو یکی می دونن باید نوشت برادر اونی که سفر زیارتی میره اولش باید از خیلیا حلالیت بخواد و بره چون مدعی مسلمونی هستش و توی مکتبش این هست که نباید به هیچ کسی دینی داشته باشه و به قول معروف طهارت نفس و وجود داشته باشه تا زیارتش مقبول باشه اما اونی که سفر سیاحتی رو انتخاب کرده مطمئنا داعیه خیلی چیزارو نداره و صرفا واسه خوشی و خوشگذرونی میره. سیرکردن شکم فقرا مال مدعیاست نه یه عده گردش گر اخوی. حالا این بحث که وظیفه انسانی و ملی هر شخصی هست که به فقرا و نیازمندان کمک بکند بماند به خودشون و خداشون.
ناشناس۲۸۶۸۱۱۲۰:۳۶:۲۷ ۱۳۹۷/۱/۹
کلا هر چی خوشگذرون تر باشی مدعی تر هم هستی
ناشناس۲۸۶۸۷۵۲۲:۰۵:۴۴ ۱۳۹۷/۱/۹
دوست عزیز که در مورد مقدمات سفرهای زیارتی فتوا میدید، حلالیت خواستن قبل از سفر زیارتی چه ربطی به کمک به فقرا داره؟ یعنی فقط کسائی که به سفر زیارتی میرن باید به فقرا کمک کنن؟
ناشناس۲۸۶۸۷۶۲۲:۱۱:۲۵ ۱۳۹۷/۱/۹
اخوی اینکه نشد دلیل طرف دوست داره بره سفر زیارتی بعد مسوولیت تمام فقرا هم برعهده اونه؟ ولی کسی که میره سفره تفریحی و البته حق اون هم هست و چندین برابر سفر زیارتی هزینش میشه حق داره ایراد بگیره به بفیه که شما باید اول از تمام ملت ایران حلالیت بطلبی بعد تمام فقرا رو سیر کنی بعدا بری سفر زیارتی؟؟ این دلایلی که آدم و عصبانی میکند
ناشناس۲۸۶۶۱۴۱۳:۳۵:۵۵ ۱۳۹۷/۱/۹
تو شرایطی که زیر ساخت های گردشگری نیست و برای رفتن به یک دستشویی کثیف باید نیم ساعت تو صف بایستی طبیعی که مردم پولشون رو جای دیگری خرج کنند
ناشناس۲۸۶۶۲۰۱۳:۳۷:۲۶ ۱۳۹۷/۱/۹
تازه کسی میره ترکیه پولی که اونجا خرج می کنه واسه خرید و هتل های چند ستاره قابل قیاس با کسایی که راهپیمایی اربعین می رن و تو موکب بین راه میخوابن نیست
ناشناس۲۸۶۶۴۸۱۴:۰۳:۲۴ ۱۳۹۷/۱/۹
دروغ چرا؟ میرم کنسرت.
ناشناس۲۸۶۶۹۲۱۵:۰۶:۳۱ ۱۳۹۷/۱/۹
این مملکت 80 میلیون جعمیت داره ..این دو میلیون نفر خوشگذران هم وابسته به همین سازمانها و ارگانهای حکومتی هستند...وگرنه من کارگر سه ماه حقوق نگرفته اصلا سفر خارجی که هیچ سفر به همین مرکز استان هم برایم...رویاست........
ناشناس۲۸۶۷۴۵۱۶:۴۹:۲۷ ۱۳۹۷/۱/۹
احسنت
ناشناس۲۸۶۷۰۰۱۵:۱۸:۰۱ ۱۳۹۷/۱/۹
بازهم سانسور دیدگاه....تا کی !؟؟؟؟
مهدی۲۸۶۷۰۵۱۵:۳۲:۱۱ ۱۳۹۷/۱/۹
خدا رو شکر اگه وقت حج و عاشورا و اربعین تو کشور فقیر زیاد میشه، ایام عید و سفر به ترکیه و ... یهو همشون محو میشن و ما هیچ فقیری تو کشور نداریم.
ناشناس۲۸۶۷۶۵۱۹:۳۴:۰۷ ۱۳۹۷/۱/۹
از این تقابل چه سودی میبرید؟
ناشناس۲۸۶۸۳۰۲۰:۵۵:۰۲ ۱۳۹۷/۱/۹
انها که سفر ترکیه نیروند شاید ادعای مسلمونی و رعایت اصول مذهبی که یکی از انها رعایت حال همسایه فقیر است را ندارند
ناشناس۲۸۶۷۳۱۱۶:۱۶:۲۴ ۱۳۹۷/۱/۹
ما بجای آبادانی کشور و گسترش صنعت توریسم و ... بفکر ... هستیم. این سرزمین از اول همین بوده و خواهد بود. داستان سهراب و رستم داستان ایران است
ناشناس۲۸۶۷۶۲۱۹:۲۹:۳۵ ۱۳۹۷/۱/۹
متاسفانه ممنوع ترین و محدودترین کشور جهان هستیم. مردم برای داشتن کمی اوقات فراغت و آزادی و دور ماندن از امر و نهی ها و دخالتهای بیجا در تفریح و پوشش و ... باید کلی هزینه کنن برن جایی که بتونن چند روز نفس راحت بکشن
ناشناس۲۸۶۷۷۱۱۹:۴۵:۵۰ ۱۳۹۷/۱/۹
تابستان بچه هام و بردم ساحل جنب خیابان پاسداران انزلی جهت شنا ودر حدود بیست روز خدا شاهده به بدترین امراض ویروسی وخطرناک دچار شدند به علت آلودگی اب دریا ودیگر محال است به شمال بروم
ناشناس۲۸۶۷۷۳۱۹:۴۷:۰۴ ۱۳۹۷/۱/۹
تمام کشورها با ترویج دیدگاههای ملی.. و وطن پرستی پیشرفت کرده اند و در ایران تمام این دیدگاهها ..
ناشناس۲۸۶۸۰۳۲۰:۲۷:۵۹ ۱۳۹۷/۱/۹
سلام.عیدتون مبارک. تو عید 250 هزار رفتن ترکیه. کلی رفتن کربلا. کلی رفتن مشهد. کلی کیش
ناشناس۲۸۶۸۴۶۲۱:۱۱:۳۲ ۱۳۹۷/۱/۹
از سال 58 به بعد راننده گان بین المللی ترکیه با ماشینهائی به ایران بار می آوردند که ماشینهای کمپرسی و نخاله کش ایرانی بمراتب بهتر از ماشینهای بین المللی آنها بود حالا وضع شانو ببین. این بر می گردد به مدیریت کشور. نفت و گاز هم ندارند.مدیریت درست و حسابی دارند. اگر آمار و ارقام ایران و ترکیه را در دو مقیاس زمانی 57 و حالا بررسی و مقایسه کنید آنوقت به عمق ماجرا پی می برید%
ناشناس۲۸۷۰۴۹۰۸:۵۸:۱۱ ۱۳۹۷/۱/۱۰
دقیقا یک زمانی نه چندان دور طلا و جواهر دست دوم ایرانی رو با منت میخریدند حالا طلا جواهرشون را با منت میفروشند.
مرگ بر فاصله طبقاتی۲۸۷۳۳۴۱۴:۱۱:۱۲ ۱۳۹۷/۱/۱۰
یارانه هر کی که سفر خارجی چه مکه و چه ترکیه چه هند و آلمان داره را قطع کنید. هر کی که سفر خارجی داره چه تحصیلی چه زیارتی و سیاحتی ...بی شک بی نیاز است. شناسایی بی نیازان از طریق پاسپورتشون صحیح ترین و راحترین راه است. اینکه بگی طرف بیمه کارگری داره یا بازنشسته است پس مشمول سهام عدالت و یارانه است کاملا اشتباهه برید ببینید همین ها چه سفرهایی رفتن ولی شغل آزادی ها و بیکارها و...تا شاه عبدالعظیم هم نمیتونن برن. تو کشور مردمی داریم که شب عید غصه ی یک کیلو آجیل داشتن. مردمی که تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی و سایر نهاد های حمایتی نیستن و با سیلی صورتشون را سرخ نگه داشتن اونوقت یه عده تو سواحل ترکیه چرخیدن یارانه هم میگیرن
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. بازی با کلمات

  2. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  3. ۳۲ هزار مجوز استخدام فرزندان شهدا و ایثارگران اخذ شد

  4. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  5. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  6. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  7. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  8. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  9. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  10. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  11. اطلاعیه شماره ۳ فراجا درباره اجرای «طرح نور»  

  12. منظور: افزایش دائم دستمزدها به ‌رفاه مردم کمک نمی‌کند

  13. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  14. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  15. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  16. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  17. واکنش بلینکن به حادثه اصفهان/ به مجازات ایران پایبند هستیم!  

  18. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  19. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  20. سردار حاجی زاده با تسلیحات قدیمی و حداقلی به اسرائیل حمله کردیم /از موشک های هایپرسونیک ۲ استفاده نشد

  21. برخی مسئولان بدلیل کارهای بی‌قاعده در زمینه حجاب تذکر گرفتند        

  22. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  23. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

  24. موضع رئیس عدلیه در خصوص ورود فراجا به مسئله حجاب/ اژه‌ای: در قضیه حجاب می‌توانیم بگوییم «کی بود کی بود، من نبودم؟»

  25. اشتباه برخی گروه‌ها در مقابله با توئیت فضائلی

آخرین عناوین