احمد توکلی در «مراسم راه اندازی سامانه مطالبه گری»:افتخار می کنیم زبان گویای مردم باشیم، تا حرفشان پژواک پیدا کند

گروه سیاسی الف،   3961215174 ۱۲ نظر، ۰ در صف انتشار و ۲۱ تکراری یا غیرقابل انتشار
احمد توکلی در «مراسم راه اندازی سامانه مطالبه گری»:افتخار می کنیم زبان گویای مردم باشیم، تا حرفشان پژواک پیدا کند

 

به گزارش داد احمد توکلی ظهر امروز در «مراسم راه اندازی سامانه مطالبه گری» که در باشگاه خبری پویا تسنیم برگزار شد، با بیان اینکه اگر امر به معروف و نهی از منکر به صورت فردی اثر نداشت یارگیری واجب می شود، گفت: اینکه بشر حزب تاسیس یا سازمان مردم نهاد تاسیس می کند، کاری است که دین اسلام برای ما تکلیف کرده است.

وی افزود اگر امری یا حادثه ای و یا موضوعی در جامعه باید تقویت شود اما این کار انجام نمی شود و یا کاری که نباید انجام شود اما انجام می شود ضرورت امر به معروف و نهی از منکر نمود پیدا می کند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به ضرورت بازرسی در یک حکومت افزود: به تعبیر حضرت امیر (ع) امر به معروف و نهی از منکر مثل دریای مواجی است که در قبال یک رطوبت از بازدم ما.

توکلی گفت: امام حسین (ع) می فرماید خدا امر به معروف و نهی از منکر را واجب کرده و کار خود را از مصادیق امر به معروف و نهی از منکر می شمرد.

وی با بیان اینکه اسلام بازرسی و مراقبت را از وظایف حکومت قرارداده، افزود: حضرت علی (ع) به مالک می فرماید در کار حکومت ماموران اطلاعاتی ات از خانواده پاک قرار بده تا به شما خبر بدهند.

توکلی با بیان اینکه حکومت بازرسی رسمی دارد، افزود: اما کافی نیست. همه مردم باید بر حکومت نظارت داشته باشند.

وی افزود: آنقدر باید نظارت انجام شود تا حکومت حرف حساب را بپذیرد.

رئیس هیات مدیره دیده بان شفافیت و عدالت با اشاره به اهمیت مطالبه گری در دین اسلام افزود: پیامبر اسلام می فرمایند افراد یک جامعه باید بتوانند بدون لکنت زبان و اضطراب حرف خود را بگویند. آحاد مردم باید بتوانند جلوی رئیس جمهور، رهبری و دیگر مسئولین حق خود را مطالبه کنند.

توکلی گفت: اگر چنین کاری انجام شد آن وقت ما جامعه ای می شویم که پیامبر (ص) ستایش می کند. در غیر اینصورت ستایش نمی شویم.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه کاری که ما می کنیم اسلامی است افزود: البته در ساماندهی این کارها عقب مانده ایم .

توکلی سپس به  وجود عقل در انسان اشاره کرد و گفت: عقل پیامبر درونی است و بشر را هدایت می کند. عقل که زیاد شود انسان به انبیا نزدیک می شود.

وی با بیان اینکه مطالبه گری تحسین احقاق حق مردم از کارگزاران حکومت است، گفت: قدرت هرجا جمع شود، بیم فساد بیشتر می شود چون ممکن است صاحبان قدرت از حق مردم و اینکه مردم چه می خواهند، غافل شوند.

رئیس هیات مدیره دیده بان شفافیت و عدالت با اشاره به این جمله «آنکس که نداند و نداند که نداند، در جهل مرکب ابد الدهر بماند، گفت: امان از وقتی که حکومت به این غفلت دچار شود.

توکلی با تاکید بر اینکه مطالبه گری به حکومت، مجلس، قوه قضائیه، نیروهای مسلح و دیگر ارکان نظام کمک می کند، تصریح کرد: وقتی یک مطالبه به امضاء جمع زیادی از مردم برسد مثلا ۲ هزار یا پنچ هزار نفر این مطالبات را امضا کنند، به مسئولین پیام می دهد که این خواسته جمع زیادی از مردم است و باید به آن پیگیری کنند.

وی گفت: ما بوسیله مطالبه گری میدانی باز می کنیم تا مردم بتوانند به یک امر واجب خیلی مهم، قیام کنند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام تاکید کرد: این خدمت بزرگی است و ما افتخار می کنیم زبان گویای مردم باشیم، تا حرفشان پژواک پیدا کند.

توکلی افزود: وظیفه حکومت دینی این است تا انجام واجبات را تسهیل و انجام حرام ها را سخت کند.

وی تاکید کرد: ما می خواهیم مردم از پلشتی ها حفظ شوند، کمبودها رنجشان ندهد و دست کج ها مالشان را نخورند.

رئیس هیات مدیره دیده بان شفافیت و عدالت با اشاره با حدیثی از پیامبر(ص) مبنی بر کمک به یک انسان با شنیدن صدای کمک خواهی او گفت: پیامبر اسلام می فرماید اگر فردی گفت ای مسلمانان به دادم برسید، ولی جواب مثبت ندهیم، مسلمانی نیست.

توکلی تاکید کرد: ما می خواهیم نامسلمانی کم شود و با مطالبه گری اگر کسی خواست داد بزند و کمک بخواهد، اینجا بتواند داد بزند و کسانی که صدایش را می شنوند پای مطالبه اش را امضا می کنند که در این صورت صدایش به گوش همه می رسد.

وی گفت: ما رسانه ها ونهادهای مردمی وظیفه داریم مطالبات مردم را منعکس کنیم و پژواک دهیم و چرت افراد خواب آلود را پاره کنیم.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به حکایت عبرت آموزی از دوران هارون الرشید گفت: «پیرمرد کفاشی در دکه خود در حال تعمیر کفش بود. مردی سراسیمه به دکه اش رفت. از وی سوال کرد چرا مضطربی؟». آن مرد در جواب گفت «یکی از افسران هارون الرشید به زنم تعرض می کند». این کفاش رفت  بالای مسجد و اذان گفت. هارون وقتی صدای اذان را شنید گفت« این فرد که مردم را گمراه می کند، نزد من بیاورید». هارون به کفاش گفت« چرا با گفتن اذان بی موقع مردم را به اشتباه می اندازی . چرا این موقع اذان گفتی؟». کفاش در جواب گفت «در مملکتی که یک افسر به زن مردم تعرض کند اذان اش را هم باید بی موقع گفت».چرا که مملکت داری بی قاعده است.

توکلی ادامه داد: افسر تنبیه شد و هارون به آن کفاش گفت«هروقت از این اتفاقات در کشور افتاد اذان بی موقع بگو».

وی با تاکید بر اینکه ما اذان گوی بی موقع هستیم، افزود: ما خدمت ناچیزی در برابر عظمت و بزرگی مردم ارائه می کنیم و امیدواریم که شما رسانه ها هم به ما کمک کنید.

رئیس هیات مدیره دیده بان شفافیت و عدالت با بیان ینکه خود یک فرد رسانه ای است گفت: افتخار می کنم یم روزنامه نگار هستم امیدوارم با کمک رسانه ها این کار کوچک به خدمت بزرگ تبدیل شود.

توکلی تاکید کرد : هرچه در این مسیر کمک شود در واقع  خدمت به مردم است چرا که باید صدایشان را به گوش پنبه گذاشته مسئولین فرو رود.

وی در پایان با اشاره به «سامانه گرا» گفت: این سامانه برای امر به معروف و نهی از منکر بوده که یک هشدار است.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: اگر فردی در یک اداره با مشکلی مثلا رشوه روبرو شد به گرا اعلام کند، دیده بان شفافیت و عدالت آنرا پیگیری می کند.

پس از پایان سخنان توکلی سامانه مطالبه گری از طریق سایت داد رسما افتتاح شد و برای نمونه چند نفر از حاضرین مطالبه خود را در سایت به ثبت رساندند.

دیده بان شفافیت و عدالت در جهت شفاف سازی هرچه بیشتر عملکرد مسئولین حکومتی اقدام به راه اندازی سامانه ای تحت عنوان “مطالبه گری ” کرد.

این سامانه با هدف احقاق مطالبات مردمی راه اندازی می شود و همگان می توانند با درج خواسته ها و امضاهای خود مطالباتشان را به گوش مسئولین برسانند.

هدف از بهره برداری از سامانه مطالبه گری تسهیل کار مهم امر به معروف و  نهی از منکر است که با بهره برداری از این سامانه مردم بتوانند بدون دغدغه و اضطراب حقوق خود را از حکومت مطالبه کنند.

دیدگاه کاربران

مازندرانی۲۶۶۹۲۷۱۵:۲۰:۰۰ ۱۳۹۶/۱۲/۱۵
جناب آقای توکلی عزیز که مثل همیشه صادق وبا جرات هستید بخشی از جماعت مسئولین از چرت زدن رد شدن ودرخواب هستند. 34 سال در یکی از ادارات دولتی شاغل هستم بیش ده ها مدیر ومدیرعامل تو اداره ما عوض شدند به جرات میگویم آنچنان فسادی در ادارات ریشه کرده که به این زودیها قطع نخواهد شد.قبلا نیز پیشنهادی به جنابعالی منعکس کردم باید در هریک از ادارت دولتی یک نفر بعنوان نماینده یک نهادتصمیم گیرنده وسالم مستقر باشد تا عملکرد مسئولین وکارکنان هر روز کاری غربال شود.
ناشناس۲۶۶۹۶۷۱۵:۴۷:۲۹ ۱۳۹۶/۱۲/۱۵
لطفا در خصوص اعضاء هیئت علمی که در چند شغل تمام وقت مشغولند مطلبی هست که بررسی شود: چگونه ممکن است فردی در دو دانشگاه بصورت تمام وقت استخدام رسمی باشد؟؟ آیا گرفتن دو حقوق کامل و اشتغال در دو شغل تمام وقت ظلم به جوانان بیکار نیست؟
ناشناس۲۶۶۹۸۲۱۵:۵۷:۱۹ ۱۳۹۶/۱۲/۱۵
مشکل ما اینکه خوب حرف میزنیم ولی وقتی به عمل میرسه ، هیچ کاری انجام نمیشه . لطفا کار عملی انجام بدین . 1- شفاف شدن دارایی های همه مسئولان 2- شفاف شدن سیستم بانکی و مالیاتی 3- اجرای قانون از کجا اورده ای 4- مبارزه قاطع با قاچاق کالا با قراردادن جازه برای کسانی که به کشف کالای قاچاق کمک کنند . 5-حذف تمام افراد دو تابعتی از پست های دولتی و حکومتی 6- ازادی رسانه ها و مطبوعات
dayani۲۶۷۰۰۸۱۶:۱۱:۳۰ ۱۳۹۶/۱۲/۱۵
در هر اجتماعی مردم محوری ، رسانه ها مواردی را که شما اعلام می کنید، برعهده دارند. در قانون اساسی هم به این مورد پرداخته شده است، اما کسانی که نگذاشته اند تا بحال به آن عمل شود، بازهم اجازه نمی دهند که شما کاری بکنید.آنها آنهمه هستند و ناکامند، شما یک نفر - شاید هم چند نفرهستید . . خوب است اگر دیگران هم بتوانند همانند شما سامانه مطالبه گری بزنند. در انصورت وظیفه از رسانه ها به این سامانه ها منتقل شده است که خیلی راحت می شود، مانع ادامه کارشان شد.
ناشناس۲۶۷۰۴۶۱۶:۳۵:۲۱ ۱۳۹۶/۱۲/۱۵
درود بر توکلی...............................
ناشناس۲۶۷۱۵۸۱۸:۱۵:۴۰ ۱۳۹۶/۱۲/۱۵
ریشه اصلی مشکلات اقتصادی، اشتغال و از بین رفتن تولید ملی پایین نگهداشتن صوری نرخ ارز است. به عنوان مثال اگر قیمت دلار به فرض یکهزار تومان باشد و کالایی به ارزش 300دلار وارد کشور شود و مشابه آن جنس به ارزش 300 دلار یعنی 300 هزار تومان ساخته و در کنار جنس وارداتی به بازار عرضه شود با توجه به اینکه در ایران همیشه تورم وجود دارد باید جنس تولیدی را در 1.3 ضرب کنیم تا قیمت واقعی که برای تولیدش لازم است به دست آید یعنی جنس مشابه خارجی که در ایران ساخته میشود 390 هزار تومان پای تولید کننده ایرانی آب می خورد؛ این درحالیست که تورم در دنیا یک مساله حل شده است و کشورها بین صفر تا یک رصد تورم دارند. اگر قیمت ارز در چنین شرایطی پایین باشد مزیت صادراتی هم وجود نخواهد داشت چراکه بازرهای جهانی به دست صادرکنندگانی که محصولات با قیمت تمام شده کمتر به بازار عرضه می کنند می افتد. واضح است که قیمت ارز را باید بازار تعیین کند نه دلارهای نفتی بانک مرکزی. دکتر مسعود نیلی اقتصاد دان برجسته با یادآوری خاطره ای از دهه 60 می گوید، در آن زمان قیمت رسمی دلار 7 تومان و قیمت بازار 20 تومان بود و وقتی به مسئولان می گفتیم قیمت رسمی را افزایش دهید می گفتند اگر این کار را بکنیم تورم به شدت بالا می رود سپس به آنها گفتیم حالا که تورم 20 درصدی داریم پس با استدلال شما باید نرخ دلار را کاهش دهیم تا تورم از بین برود! به گفته این استاد برجسته دانشگاه، کشور چین به جای افزایش ارزش پول ملی خود، سیاست کاهشی در پیش گرفته و این باعث شده که مزیت صادراتی برای تولیدکننده ایجاد شود و این کشور بازار کشورهای دیگر را در دست بگیرد. او هر چند اینکار چین را مورد سرزنش قدرتهای اقتصادی می داند اما می گوید سیاست ارزی ایران نقطه مقابل اقدام چین است، یعنی ما با پایین نگه داشتن صوری نرخ ارز، به دست خود کمر تولیدکننده داخلی را میشکنیم و به ورشکستگی می کشانیم و در واقع تولیدکننده خود را جریمه و واردکننده را تشویق میکنیم.
ناشناس۲۶۷۲۵۶۲۰:۳۴:۵۹ ۱۳۹۶/۱۲/۱۵
خدا قوت
ناشناس۲۶۷۴۵۰۰۰:۵۴:۴۸ ۱۳۹۶/۱۲/۱۶
صدای کدوم قشر از مردم؟؟؟کسی حق اعتراض کامل رو داره ؟؟به همه چیز؟؟؟؟
هموطن۲۶۷۵۰۲۰۵:۳۵:۵۶ ۱۳۹۶/۱۲/۱۶
از تبعیض های قانون مدار ، و قانون های نا متعارف بسیار گفتم و نوشتم مهمترین گلوگاههای سلامت اداری همین مجلس و دولت هستند انشااله روزی برسد که کشور قدردان همه رزمنده ها و جانبازان زیر25% باشد و از ضعیف نگه داشتن انها دست بردارد
ناشناس۲۶۷۵۲۰۰۷:۲۷:۰۶ ۱۳۹۶/۱۲/۱۶
مطالبه گری فقط مخصوص مسئولان دولتی است یا نهادهای دیگر را هم شامل میشود؟
ناشناس۲۶۷۵۴۷۰۸:۲۱:۱۶ ۱۳۹۶/۱۲/۱۶
این کارا نتیجه ندارد ، مگر اینکه قوه قضاییه محکم به میدان بیاید
ناشناس۲۶۷۸۰۵۱۲:۱۱:۱۸ ۱۳۹۶/۱۲/۱۶
موسسه مجاز کاسپین که همچنان در حال فعالیت است با مجوز بانک مرکزی مشغول به کار می باشد که به قول مسئولین با برپائی شعب و تابلوها و قرارداده پولهای مردم را دریافت نموده است و نه تنها پاسخگو نیست بلکه همچنان به سپرده گیری از مردم مشغول است . همکاری این موسسه و بانک مرکزی در ضایع کردن حقوق مردم اظهر من الشمس است و یکی از مهمترین مطالبه گریهای مردم سپرده گذار در این موسسه و موسسات مشابه محکومیت بانک مرکزی و دولت به عنوان همکاری در ندادن سپرده های مردم و بازپرداخت سپرده های مردم می باشد.
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های دیروز

  1. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  2. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

  3. و ناگهان اخلاق!

  4. زیباکلام: اسرائیل برای رهگیری موشک ایران خیلی هزینه داد/ ۷ اکتبر نشان داد که فلسطین هنوز زنده است!

  5. بخش املاک "دیوار"مسدود می‌شود/ فرصت یک هفته‌ای به سکوها

  6. خیانت و وطن فروشی علنی در مقابل دوربین

  7. این ۲ مشکلِ بزرگ در بازار مسکن ایران

  8. موضوع خودروهای لوکس پسران معاون سابق قوه قضائیه چه بود؟

  9. سرانجام دختر فوت شده در متروی تجریش چه شد؟

  10. وزیر کشور: پلیس با رعایت کرامت انسانی به عده کمی که قانون حجاب را رعایت نکنند تذکر می‌دهد

  11. توقیف محموله صادراتی رژیم صهیونیستی در مرز بازرگان

  12. حمایت معاون رئیسی از تعطیلی پنج‌شنبه‌ها/ تاکید رادان بر ادامه طرح «نور» فراجا/ انتقاد روزنامه دولت از کریمی قدوسی

  13. دبی؛ چند روز پس از سیل

  14. خسارت در «اس-۳۰۰»؛ مدرکی که نیست و افتخاری که به نام اسرائیل می‌سازند!

  15. رفتار عجیب یک شهروند در مترو تهران ؛ پارک موتور مقابل پله‌های ورودی ایستگاه!

  16. توماج صالحی به حبس محكوم شد/مظلوم نمايي يك اغتشاشگر 

  17. قالیباف: تأخیر بانک مرکزی در تأمین ارز دارو محرز است

  18. فریب نخوریم! 

پربحث‌های هفته

  1. بازی با کلمات

  2. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  3. ۳۲ هزار مجوز استخدام فرزندان شهدا و ایثارگران اخذ شد

  4. برخورد محترمانه پلیس با یک خانم برای اعمال قانون و توقیف خودرو

  5. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  6. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  7. کمی دیر نیست؟

  8. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  9. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  10. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  11. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  12. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  13. ۲ دلیل برای تشدید "گرانی" در ایران

  14. اطلاعیه شماره ۳ فراجا درباره اجرای «طرح نور»  

  15. منظور: افزایش دائم دستمزدها به ‌رفاه مردم کمک نمی‌کند

  16. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  17. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  18. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  19. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  20. واکنش بلینکن به حادثه اصفهان/ به مجازات ایران پایبند هستیم!  

  21. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  22. سردار حاجی زاده با تسلیحات قدیمی و حداقلی به اسرائیل حمله کردیم /از موشک های هایپرسونیک ۲ استفاده نشد

  23. برخی مسئولان بدلیل کارهای بی‌قاعده در زمینه حجاب تذکر گرفتند        

  24. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  25. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

پربحث‌های هفته

  1. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  2. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  3. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  4. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  5. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  6. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  7. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  8. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  9. سردار حاجی زاده با تسلیحات قدیمی و حداقلی به اسرائیل حمله کردیم /از موشک های هایپرسونیک ۲ استفاده نشد

  10. برخی مسئولان بدلیل کارهای بی‌قاعده در زمینه حجاب تذکر گرفتند        

  11. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  12. اشتباه برخی گروه‌ها در مقابله با توئیت فضائلی

  13. واکنش محمود احمدی نژاد به حمله موشکی ایران

  14. نظرات برگزیده مخاطبان الف: آموزش و تربیت در رعایت حجاب بیشترین تاثیر را دارد/ عملیات وعده صادق یک پیروزی بزرگ برای ایران بود

  15. هزینه عملیات وعده صادق به ۲۰ میلیون دلار هم نرسید/ دست آخرین توان نظامی ایران هنوز رو نشده است

  16. اژه‌ای: در قضیه حجاب نمی‌خواهیم هر فردِ کم توجه به قوانین را کیفر کنیم  

  17. عملیات "وعده صادق" ؛ بررسی ابعاد تسلیحاتی نظامی

  18. وزیر کشور: پلیس با رعایت کرامت انسانی به عده کمی که قانون حجاب را رعایت نکنند تذکر می‌دهد

  19. واکنش احمدی‌نژاد به عملیات موشکی سپاه/ وعده زارع‌پور درباره افزایش سرعت اینترنت

  20. شبيه‌سازي جنگ ايران و آمريكا

  21. یک سیلی برای تنبیه

  22. حمایت معاون رئیسی از تعطیلی پنج‌شنبه‌ها/ تاکید رادان بر ادامه طرح «نور» فراجا/ انتقاد روزنامه دولت از کریمی قدوسی

  23. بایدن: ایران به‌دنبال محو اسرائیل است

  24. خسارت در «اس-۳۰۰»؛ مدرکی که نیست و افتخاری که به نام اسرائیل می‌سازند!

  25. رئیسی: می‌گفتند روی موشک‌ها شعار مرگ بر اسرائیل ننویسیم        

آخرین عناوین