در مجمع سالیانه بانک مرکزی روحانی: مخالفت‌ها با دولت از روی کمبود عقل است/ خدمات بزرگ بانک ها فراموش شده است/ ناسپاسی از مدیران بانکی اکثرا نادرست بود

گروه اقتصادی الف،   3961213084 ۹۰ نظر، ۰ در صف انتشار و ۲۰ تکراری یا غیرقابل انتشار

رئیس جمهور با اشاره به اینکه مخالفت با دولت معنی ندارد، گفت: بیشتر مخالفت‌ها با دولت از روی کمبود عقل است.

روحانی: مخالفت‌ها با دولت از روی کمبود عقل است/ خدمات بزرگ بانک ها فراموش شده است/ ناسپاسی از مدیران بانکی اکثرا نادرست بود

به گزارش الف به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دولت حجت الاسلام حسن روحانی در پنجاه و هفتمین مجمع سالیانه بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران طی سخنانی با اشاره به اهمیت اعتماد بین مردم و مسئولان اظهار داشت: اگر اعتماد بین مردم و دولت مستحکم باقی بماند، می‌توانیم امیدوار باشیم همه امور در مسائل درست قرار بگیرد. ما کشوری دارای سرمایه‌های فراوان هستیم  و می‌توانیم از مسائل بزرگ عبور کنیم. اگر در سال 92 می‌گفتیم در سال 95 تورم تک رقمی می‌شود پذیرش آن شاید برای برخی سخت بود.

وی با بیان اینکه ما امروز به تورم تک رقمی رسیدیم و این دستاورد بزرگی است که باید آن را حفظ کنیم، گفت: بی‌خبر نیستم از افرادی که تلاش می‌کنند، این دستاورد صدمه ببیند. البته این از روی کم‌عقلی است. وقتی حساب می‌کنم، می‌بینم کسانی که با دولت مخالفت می‌کنند، بیشتر بر مبنای کمبود عقل است. مبارزه با دولت معنی ندارد، مبارزه با دولت یعنی مبارزه با منافع ملی و منافع یک ملت، ضربه زدن به امید یک ملت به اعتماد مردم است.

رئیس‌جمهور  با بیان اینکه بزرگترین اعتماد مردم در بخش اقتصادی باید به بانک مرکزی و بانک‌ها باشد، گفت: به اعتقاد من این اعتماد به مراتب بیشتر از سال‌های قبل است چون در این مدت هم نظارت بانک مرکزی بیشتر شده،هم برخی از غده‌های سرطانی از بدن این اقتصاد خارج شده و هم سرمایه بانک‌ها بیشتر شده است.هم اینکه رابطه بانک‌ها با بانک‌های خارج نسبت به چند سال پیش بهتر و بیشتر است.

روحانی ادامه داد: اگر شرایطی که همان ابتدای دولت یازدهم ادامه پیدا می‌کرد و رشد ما منفی بود، امروز نمی‌توانستیم نسبت به آینده امیدوار باشیم.به هرحال سال 95 را گذراندیم که رشد اقتصادی ما در دنیا اول بود. ممکن است بگوییم نفت یک بخش بزرگی از آن بوده است، اشکال ندارد نفت هم کار سربازان فداکار جبهه تولید است کار بزرگی مهندسین و کارکنان و کارگران نفت انجام دادند که در عرض 5 یا 6 ماه نفت را به تولید سابق برگرداندیم.

روحانی با بیان اینکه سه لایحه درباره بانک به مجلس ارائه کرده‌ایم، گفت: تصویب این لوایح به دیدگاه جهانی نسبت به بانکهای داخلی و روند مالی و پولی ما کمک می‌کند. من از بانک مرکزی می‌خواهم هم مسئله نظارت خود را بر همه موسسات افزایش دهد. بانکها و موسسات همه با شفافیت کار کنند. ما اگر با شفافیت کار کنیم به نفع خودمان است. اگر کسی فکر کند بدون شفافیت کار کردن به نفعش هست حتما منفعت آن کوتاه مدت است.

وی با اشاره به اینکه نفع بلندمدت در شفافیت است، گفت: نفع بلند مدت همه ما در منافع ملت و کشور ماست. این در صورتی است که همه شفاف عمل کنیم. پولی که در اختیار شماست امانت مردم است. باید بهترین بهره برداری را از این پول داشته باشید.

رئیس جمهور افزود: بانکهای ما هم باید مدرن و هم باید اسلامی باشند. بانک رفاقتی بانک خوبی نخواهد بود. یکی از مشکلات ما با بانکداری جهان این است که بانکداری ما طی چند سال گذشته عقب افتادند و باید خود را مدرن و سازگار با همه ایین نامه‌ها و مقرراتی که در بانکهای دنیا وجود دارد کنند. اگر این کارها را انجام دهیم یک قدم از آن لیست سیاه فاصله گرفته‌ایم.

روحانی اضافه کرد: شرایط ما در زمینه ریسک، وضع بهتری شده است دو درجه پیشرفت داشته‌ایم. هر معیاری را که در نظر بگیرید وضع بانکهای ما امروز از دیروز بهتر است. با هر معیاری که پیش برویم به همین نسبت  اعتماد مردم باید بیشتر باشد و روابط بانکهای ما با بانکهای دنیا بیشتر و سهل‌تر باشد. نمی‌شود در دنیای امروز بدون ارتباط با جهان ما کار مالی و بانکی را همه کار می‌شود کرد و گران قیمت هم می‌شود انجام داد اما اگر می‌خواهید منابع مالی ارزان قیمت داشته باشید و از امکانات و منابع مالی دنیا به خوبی استفاده کنید که بزرگترین سرمایه‌ای که باید داشته باشیم اعتماد مردم و بانکهای دنیا به بانکهای ما هست.

وی گفت: اساس این کار اعتماد است اعتماد بانکها به بانک مرکزی و اعتماد بانک مرکزی به بانکها، اعتماد بانکها به یکدیگر و اعتماد بانکها به نظارت بانک مرکزی بر مبنای پیش بینی‌هایی که برای آینده انجام می‌دهد. برای یک حرکت بزرگ در آینده لازم و ضروری است.

رئیس جمهور با بیان اینکه امروز در شرایطی هستیم که بانک مرکزی، دولت و سایر قوا توانسته‌اند از مشکل بزرگ علی الاصول عبور کنند افزود: این مسئله همان موسسات غیرمجازی است که مردم را به دام می‌انداختند و تشویق می‌کردم با سود و بهره بیشتر پولهایشان را در این موسسه قرار دهند. از طرف دیگر کم می‌آوردند دوباره سود بیشتری اعلام می‌کردند تا پول بیشتری جذب کنند و بدهکاری شان بیشتر می‌شد. نهایت این مشکل همان چیزی بود که طی ماه‌های اخیر دیدیم و دیدیم چه مشکلاتی برای مردم ایجاد کردند.

روحانی گفت: رفع مشکلات موسسات مالی تا این مرحله به دلیل همکاری سه قوه بوده است. نمایندگان سه قوه در کنار هم تصمیمات عاجل گرفتند. الان در گزارش مجمع که ساعتی قبل ارائه شد حسابهای مالی سال 95 اعلام شد دیدیم بانک مرکزی در کل امسال و سال گذشته رقمی حدود نزدیک به 20 هزار میلیارد تومان اعتبار برای نجات وضع این موسسات درنظر گرفته است. آیا این کار کمی است؟ باید برای مردم توضیح دهیم افرادی که بی گناه گرفتار شدند و افراد فریبکاری که آنها را در مسیری قرار دادند که سود بیشتری پیدا کنند.

وی با اشاره به اینکه در بین این موسسات سود بالای 30 درصد هم وجود داشت، گفت: مردم از پشت پرده مطلع نبودند، بانک مرکزی با نظارت دقیق نباید اجازه دهد هیچ وقت این حادثه در کشور تکرار شود. البته این موضوع موسسات غیرمجاز مربوط به دهه هشتاد هست و تاسیس آنها به این دهه مربوط می‌شود. مربوط به دولت یازدهم و دوازدهم نیست اما بارش بر دوش دولت یازدهم  و دوازدهم افتاد.

رئیس جمهور علت این مشکلات را عدم شفافیت دانست و گفت: عدم شفافیتها، عدم نظارت‌ها و پرهزینه بودن موسسات و بانکها علت اصلی این مسئله بود به نظر من بانک مرکزی اگر اختیاراتی نیاز دارد اخذ کند چرا یک بانک در یک خیابان این همه شعبه دارد. مبنای آن چیست؟ کجای دنیا چنین سابقه‌هایی هست؟ یک بانک یا موسسه از کجا پول آورده است که این همه ساختمان را خریداری کند آن هم ساختمان گران‌قیمت. چرا پول مردم را با ایجاد شعبه‌های متعدد حبس کرده‌اند. یک بانک چقدر باید شعبه داشته باشد و چرا پول‌های مردم را به خاطر ایجاد شعبه حبس می‌کنند.

روحانی در ادامه با انتقاد از ایجاد روند بنگاه‌داری بین بانک‌های کشور گفت: این پولها باید صرف امورات جاری و مسائل مالی بانک‌ها شود. چرا اینقدر بنگاه داری در بین بانکهای ما رواج یافته است. مگر بانک باید بنگاهدار باشد؟ با چه مبنایی چنین اقداماتی را انجام می دهند در حال حاضر ما به بانک‌ها به خصوص بانکهای دولتی از طرف وزیر اقتصاد اعلام می‌کنیم که باید اموالی را که نیاز ندارند بفروشند و در معرض فروش قرار دهند. در گزارشی که اخیرا اعلام شد روند نسبتا خوب بود که باید ادامه یابد.

وی با بیان اینکه همه بانک‌ها نیز باید این کارها را انجام دهند، گفت: بانک‌های خصوصی نیز از پول مردم ایجاد می‌شوند این پول و این عدالتی که ما می‌گوییم رهبرمعظم تاکید داشتند اخیرا و بارها اعلام کردند که باید تسهیلات به صورت عادلانه بین مردم توزیع شود. هرکسی پول می‌گیرد آن را به موسسه و بنگاه خود اختصاص می‌دهد و دیگر به مردم نمی‌رسد. از مردم پول می‌گیرند و آن را به بنگاه‌های خود اختصاص می‌دهند. اگر اینگونه شد ما مشکل پیدا خواهیم کرد.

رئیس جمهور خطاب به حاضرین در این مجمع گفت: اموال را آزاد و فعال کنید. اجازه دهید آنها برای رشد اقتصادی و در این مسیر قرار گیرند.این آرزوی همه ماست. اشتغال، رونق و رشد اقتصادی آرزوی همه ماست و این امر تحقق پذیر است به شرطی که همه دست به دست هم دهیم. در سال آینده تلاش می‌کنیم تورم تک رقمی ادامه یابد و باید تلاش کنیم رشد اقتصادی مناسب و با افزایش روبرو باشد.

روحانی با بیان اینکه امیدواریم این رشد ادامه یابد، گفت: طبق امار مرکز آمار رشد اقتصادی بدون نفت 6 درصد است و امیدواریم تا پایان سال همین رقم‌ها را داشته باشیم و رشد اقتصادی بالای 5 درصد داشته باشیم. رشد 6 درصد بیشتر شود، باید شفافیت همه بانکها را در ترازنامه‌هایشان بیشتر کنیم. خواهش می‌کنم فشار به بانک مرکزی را کم کنیم یعنی پایه پولی که دارد به همه ما فشار می‌آورد بخش بزرگی از این پایه پولی برای بانکهاست. بانکها هستند که از بانک مرکزی برداشت بیشتر می کنند و این مسئله باعث افزایش پایه پولی که خود هزارها عوارض دارد. این مسئله به دلیل عدم تعادل است.

وی با بیان اینکه اگر بانکهایی که انضباط بیشتر دارند باید از خط اعتباری بیشتری استفاده کنند، گفت: آنهایی که انضباط مالی کمتری دارند باید کمتر از خط اعتباری استفاده کنند تا ما به نقطه‌ای برسیم که نقطه مطلوب ما هست. اساس آن این است که بانکها از بنگاه داری خارج شوند، سرمایه های منجمد خود را بتوانند در مسیر تولید به کار بیاندازند و در اختیار بخشهای اقتصادی کشور قرار دهند. یعنی خود را از بنگاه داری رها کنند.

رئیس جمهور خاطرنشان کرد: همکاری بین بانک مرکزی و سایر بانکها ادامه یابد و ما بتوانیم ارتباطاتمان را با بانکهای جهانی بیشتر و بیشتر کنیم. البته ما امروز شرایطی را داریم که سرمایه گذاری از گذشته بیشتر شده است. بانک مرکزی باید تلاش کند از وضعیت فاینانس که ایجاد شده بیشتر استفاده کند، احتیاط بیش از حد هم می‌تواند مضر باشد. البته احتیاط خوب است که بازپرداختها چگونه انجام شود اما اجازه دهیم از این فضا استفاده شود و از شرایطی که الان در اختیارمان هست نباید اجازه دهیم زمان بگذرد. 

روحانی تصریح کرد: باید ظرف شش ماه تا یک سال از همه این فاینانس‌ها استفاده کنیم و بخش خصوصی نیز از آن استفاده کنند تا ان‌شا‌ءالله شرایط بهتری را برای اقتصاد ایجاد کنیم. من مطمئنم مردم می‌توانند به آینده اقتصادی کشور امیدوار باشند و هم می‌توانند به اینده اقتصاد اعتماد بیشتری داشته باشند. بانک مرکزی یکی از وظایفش این است که آینده را برای مردم روشن کند. آن اقداماتی که اخیرا انجام داد و چند بسته اعلام کرد و بقیه را هم باید انجام دهد بسته 15 تایی است و تنها چند مورد آن انجام شده است تا پایان سال تمام این بسته اجرا می‌شود.

وی گفت: مردم باید به سال آینده خود امید داشته باشند. اگر بانک مرکزی برای سال آینده در خصوص تورم به مردم قول دهد که تورم تک رقمی است و در ارز هم قول دهد که ارز از 5 درصد بیشتر نمی‌رود و برهمان مبنا به مردم قول دهد و مردم نیز به آینده و فردای خود اطمینان داشته باشند شرایط بهتر خواهد بود.

دیدگاه کاربران

مشعود۲۶۴۶۸۸۱۱:۵۳:۴۲ ۱۳۹۶/۱۲/۱۳
هنوز دولت ها به پختگی سیاسی نرسیدن.
ناشناس۲۶۴۷۷۳۱۲:۴۷:۲۵ ۱۳۹۶/۱۲/۱۳
این جناب روحانی کلا به استفاده از ابزار توهین و دشنام به منتقدینش عادت کرده.
ناشناس۲۶۴۸۹۶۱۴:۰۱:۴۴ ۱۳۹۶/۱۲/۱۳
ببخشید که به افراد نق نقو ی پر حرف کم عمل لقب نادان داده است ! شما ناراحتی بهشون بگو پرفسور !
ناشناس۲۶۵۱۴۰۱۷:۱۴:۲۸ ۱۳۹۶/۱۲/۱۳
گیجی دولت کاملاً طبیعیه . افتضاحات اقتصادی و مفاسد نزدیکان و... و ناکامی های بین المللی و معیشت وحشتناک و ...... فرصت تفکر و تعقل را از دولت سلب کرده . فقط بهتره کسانیکه به ریسمان پوسیده ی ...آویزون هستند برای نجات ازسقوط حتمی جدا بشن .
ناشناس۲۶۵۵۰۲۰۷:۳۳:۵۱ ۱۳۹۶/۱۲/۱۴
و بیایند در دامان اصولگرایان!
ناشناس۲۶۵۹۲۰۱۴:۴۵:۵۷ ۱۳۹۶/۱۲/۱۴
نه به هردو صد رحمت به محمود
ناشناس۲۶۶۱۴۹۲۱:۱۲:۵۵ ۱۳۹۶/۱۲/۱۴
اصول گرا بهتر از افولگرای اصلاح ناپذیر است
ناشناس۲۶۴۹۷۷۱۴:۴۳:۳۰ ۱۳۹۶/۱۲/۱۳
الف چرا جمله رو تقطیع میکنی؟؟؟؟ گفته ضربه به ملت به بهانه ضربه به دولت از روی کم عقلی است. داری میشی مثل صدا و سیما که چند روز پیش صحبت های جهانگیری رو تقطیع کرد و بر عکس جلوه داد
ناشناس۲۶۵۰۴۵۱۵:۴۵:۵۶ ۱۳۹۶/۱۲/۱۳
سال ۸۸ کم عقلی نبود؟!!
ناشناس۲۶۵۳۱۳۲۰:۴۴:۲۸ ۱۳۹۶/۱۲/۱۳
پس حامیان روحانی 8 سال کم عقل بودند که با دولت قبل دشمنی میکردند
ناشناس۲۶۴۹۹۶۱۵:۱۱:۴۴ ۱۳۹۶/۱۲/۱۳
از مجلس لیستی و دولتی که بگذریم ، اکثریت قریب به اتفاق رای دهندکان به شما به شدت پشیمانند . کسانیکه عاقلانه به شما رای ندادند امروزه بر عقل خود میبالند ‌. _________________________ رفراندم بهترین راه برای اثبات عدم اقبال شماست .
ناشناس۲۶۵۰۲۵۱۵:۳۳:۱۲ ۱۳۹۶/۱۲/۱۳
ظاهراً منظور از مخالفت، انتقاد نیست. کارشکنی، تلاش برای کمرنگ کردن دستاوردها و جبهه گیری است. یکبار دیگر جمله را بخوانید: "بی‌خبر نیستم از افرادی که تلاش می‌کنند، این دستاورد صدمه ببیند. البته این از روی کم‌عقلی است. وقتی حساب می‌کنم، می‌بینم کسانی که با دولت مخالفت می‌کنند، بیشتر بر مبنای کمبود عقل است. مبارزه با دولت معنی ندارد، مبارزه با دولت یعنی مبارزه با منافع ملی و منافع یک ملت، ضربه زدن به امید یک ملت به اعتماد مردم است." در واقع معنی جمله این است: مبارزه با دولت یعنی مبارزه با منافع ملی. البته مبارزه با منافع یک ملت، ضربه زدن به امید یک ملت و از بین بردن اعتماد مردم از کم عقلی است.
محمد قاسمی۲۶۴۷۹۰۱۳:۰۰:۴۳ ۱۳۹۶/۱۲/۱۳
کم عقل هم به صفات منتقدین اضافه شد
ناشناس۲۶۵۳۷۴۲۳:۰۳:۱۸ ۱۳۹۶/۱۲/۱۳
نگفتن منتقدین گفتم مخالفین فرق داره
مرتضی۲۶۴۶۹۱۱۱:۵۵:۳۴ ۱۳۹۶/۱۲/۱۳
انصاف رو رعایت کنید. گفت انسانی که می خواهند به این دستاورد صدمه بزنند نه مخالفت با دولت!!!..
ناشناس۲۶۴۸۸۴۱۳:۵۷:۲۹ ۱۳۹۶/۱۲/۱۳
اول مطالعه بفرمایید: ;بی‌خبر نیستم از افرادی که تلاش می‌کنند، این دستاورد صدمه ببیند. البته این از روی کم‌عقلی است. وقتی حساب می‌کنم، می‌بینم کسانی که با دولت مخالفت می‌کنند، بیشتر بر مبنای کمبود عقل است. حالا اظهار نظر بفرمایید.
ناشناس۲۶۴۹۴۹۱۴:۲۵:۵۳ ۱۳۹۶/۱۲/۱۳
حالا دستاورد ایشان چی بوده ما که چیزی ندیدیم
معلم۲۶۵۳۰۶۲۰:۳۱:۳۳ ۱۳۹۶/۱۲/۱۳
دولت جزئی از نظام است نباید سیاه نمایی کرد با این همه دشمنی و کار شکنی قدرت های بزرگ اداره مملکت مشگل است
امیر۲۶۴۹۶۸۱۴:۳۸:۳۳ ۱۳۹۶/۱۲/۱۳
اگر قرار بود انصاف رو رعایت کنیم باید چیز دیگه ای میگفتیم ولی مراعات کردیم
ناشناس۲۶۴۶۹۳۱۱:۵۷:۰۷ ۱۳۹۶/۱۲/۱۳
دوباره انشا خوانی و تکرار مکررات
ناشناس۲۶۴۶۹۴۱۱:۵۷:۴۷ ۱۳۹۶/۱۲/۱۳
کاملا درست .احسنت
ناشناس۲۶۴۶۹۵۱۱:۵۸:۱۰ ۱۳۹۶/۱۲/۱۳
موافقم
ناشناس۲۶۴۶۹۶۱۱:۵۸:۳۲ ۱۳۹۶/۱۲/۱۳
دوران پنج ساله این دولت و انواع توهین ها به منتقدان ، دروغ بودن ادعای اصلاح طلبان مبنی بر تحمل مخالف را ثابت کرد... از این بابت ، روحانی ! واقعا مچکریم.
ناشناس۲۶۴۷۰۰۱۲:۰۰:۲۰ ۱۳۹۶/۱۲/۱۳
حمله به عابربانک ، اتش زدن بانک و سطل اشغال ، میشود عقلانیت و اعتراض مدنی ... انتقاد از دولت ، می شود بی عقلی!!! عجب منطقی! منطق ...
حسین۲۶۴۷۰۴۱۲:۰۲:۳۵ ۱۳۹۶/۱۲/۱۳
اینم حقیقتی هست اگه کمبود عقل نداشتیم ... مثل شما رو به در راس امورمون نمی گماشتیم مثل خلایق هرچه لایق بی جهت هم نیست
ناشناس۲۶۴۷۰۶۱۲:۰۲:۴۶ ۱۳۹۶/۱۲/۱۳
کلیپش رو هم ارسال می کردید تا بعدا زیرش نزنند و نگن این صحبت ها تقطیع شده هست
ناشناس۲۶۴۷۱۰۱۲:۰۳:۵۶ ۱۳۹۶/۱۲/۱۳
مخالفت ها با دولت فقط سیاسی و برای سهم خواهی اینها به فکر منافع مردم نیستن
امیر۲۶۴۹۶۳۱۴:۳۳:۰۱ ۱۳۹۶/۱۲/۱۳
اینجور که شما میفرمایید دولت دنبال منافع مردم هستش و مخالفان دنبال منفعت خود . عجب استدلالی
ناشناس۲۶۵۱۱۹۱۷:۰۱:۱۷ ۱۳۹۶/۱۲/۱۳
دقیقا همینه شما فکر کار خودتون هستید
ناشناس۲۶۵۲۲۹۱۸:۲۴:۵۸ ۱۳۹۶/۱۲/۱۳
بله همینطور است
ناشناس۲۶۴۷۱۹۱۲:۰۸:۳۰ ۱۳۹۶/۱۲/۱۳
من اگه بتونم از رئیس جمهور به خاطر این حرف شکایت میکنم
ناشناس۲۶۵۰۸۲۱۶:۳۲:۲۹ ۱۳۹۶/۱۲/۱۳
همون بهتر که نمی تونی
ناشناس۲۶۴۷۲۲۱۲:۱۰:۰۲ ۱۳۹۶/۱۲/۱۳
منتقدان مدیر عامل نجومی بگیر بانک ملت ...را بی عقل دانست.... مردمی که با گفتمان « بزن و برقص» به اشرافی های نجومی بگیر رای می دهید،تحویل بگیرید....
ناشناس۲۶۴۷۲۴۱۲:۱۲:۳۹ ۱۳۹۶/۱۲/۱۳
منتقدان برجام رو هم تندرو و جنگ طلب می خوندین که الان امیر کبیرتون ! لنگ ۴ قطره بنزین هواپیما موندن
ناشناس۲۶۴۷۲۵۱۲:۱۳:۲۶ ۱۳۹۶/۱۲/۱۳
این صحبت ها را بیشتر برای راضی کردن تندروهای اصلاح طلب بیان می کند...
شهمیرزاد۲۶۴۷۲۶۱۲:۱۳:۵۸ ۱۳۹۶/۱۲/۱۳
شما عاقلی و‌ باقی همه نادان!!! خدا شفای عاجل به شما و دولتمرداتون عنایت کنه
ه.ت۲۶۴۷۴۰۱۲:۲۵:۰۹ ۱۳۹۶/۱۲/۱۳
دست شما درد نکنه آقای رییس جمهور محترم
ناشناس۲۶۴۷۶۶۱۲:۴۳:۴۶ ۱۳۹۶/۱۲/۱۳
همین رومیخواستی؟
عباس۲۶۴۷۴۴۱۲:۲۸:۱۹ ۱۳۹۶/۱۲/۱۳
حتی همان مدیران بانکی که 70درصد اعتبارات قرض الحسنه را به کارمندانشون دادند؟اقای ریس جمهور .....تمام اختلاسها به مدیران بانکی شما متصل است.چرا ....از بانکهایتان دفاع می کنید؟
ناشناس۲۶۵۰۴۰۱۵:۴۳:۴۶ ۱۳۹۶/۱۲/۱۳
کاری که بانک می کند در اقتصاد بی بدیل است برای نمونه اگر خیلی از ادارات و شرکتها یک ماه هم تعطیل باشند آب از آب تکان نمی خورد ، اما اگر بانکها 2روز کاری تعطیل کنند ....مردم قاطی میشود اهمیت کار بانکها در این است و کاری نکنیم که فشار زیاد به این قشر زحمت کش بیاید..
کوروش۲۶۴۷۴۵۱۲:۲۸:۲۴ ۱۳۹۶/۱۲/۱۳
فکر کنم اقای روحانی فقط رییس جمهور ...هاست
ناشناس۲۶۴۷۵۰۱۲:۳۳:۵۸ ۱۳۹۶/۱۲/۱۳
جناب رییس جمهور بد نبود کمی هم به اوضاع اسفناک سیستم بانکی کشور می پرداختید .از نماد بسته بانک .. وسهامداران بیچاره اون می گفتین .چطور میشه دارایی یک سهامدار برای نزدیک به دوسال مسدود بمونه .از نماد بسته بانک ..دربورس می گفتین از زیان 6400میلیارد تومنی بانک ..هم می گفتین . از اوراق قرضه ومقروض کردن دولت هم می گفتین بد نبود .از تصمیم دوبام وهوای سود سپرده که یک روز گفتین بیشتر از 15درصد نباشه وبد بانک مرکزیتون اوراق بیست درصدی منتشر می کنه.میدونین چرا چون دولت لیدر اقتصادی نداره.ازالان دولت بعدی باید جور میلیاردها دلار تعهد ایجاد شده توسط شما رو بکشه.
ناشناس۲۶۴۷۵۲۱۲:۳۵:۱۵ ۱۳۹۶/۱۲/۱۳
وقته استیضاح شدنته
ناشناس۲۶۴۸۵۹۱۳:۳۸:۵۴ ۱۳۹۶/۱۲/۱۳
چرا احمدی نژاد رو با اون همه خرابکاری استیضاح نکردید ؟
ناشناس۲۶۴۷۵۳۱۲:۳۵:۴۳ ۱۳۹۶/۱۲/۱۳
.. نمایندگان عقل داشته باشن میدونن ..چیکار کنن
سعیدروشن‌کرمانشاهی۲۶۴۷۷۱۱۲:۴۵:۵۰ ۱۳۹۶/۱۲/۱۳
نشنیدن صدای منتقدین و خیرخواهان هم‌نشانه ...و... عقل است.
ناشناس۲۶۴۷۷۶۱۲:۵۲:۵۵ ۱۳۹۶/۱۲/۱۳
با رئیس جمهور موافقم روسای بانکها مخصوصا آقای خاوری خیلی به مردم خدمت کردند !
سپرده گذاری که نمی داند حرف حقش را به چه کسی برساند۲۶۴۸۲۲۱۳:۱۶:۵۶ ۱۳۹۶/۱۲/۱۳
اقای رئیس جمهور تعاونی های متشکله موسسه ارمان ایرانیان از همان ابتدای ریاست جمهوری جنابعالی در سال 92 زیر نظر بانک مرکزی قرار داشت و پس از تجمیع در سال 94 رسما به نام ارمان ایرانیان مشغول کار و سپرده گیری بود و با فراهم نمودن تمامی شرایط بانک مرکزی در طی یک پروسه یک ساله در انتهای سال 94 مجوز خود را گرفت و فقط به دستور بانک مرکزی نام و تابلوی خود را از ارمان ایرانیان به موسسه کاسپین تغییر داد . پس تمام مشکلات سپرده گذاران موسسه مجاز کاسپین از ... بانک مرکزی زمان شما اغاز شده است و بزرگترین مشکل موسسات مالی همین موسسه مجاز کاسپین است که مثلا تحت نظارت دقیق بانک مرکزی بوده است .اگر سرانگشتی به حقوق شهروندی اعتقاد دارید باید حق مردم را به سرعت به انان باز پس دهید . مردم سخنان شعاری و زیبا و خالی از محتوا را سالهاست که می شنوند و دیگر از اینگونه سخنان متنفر شده اند. اگر موسسه کاسپین توان پرداخت پول مردم را ندارد ان را ورشکسته اعلام کنید اما چون این موسسه جزو صندوق ضمانت سپرده ها بوده است پس دولت ان را ورشکسته نیز اعلام نمی کند چون در اینصورت طبق قرارداد بیمه سپرده ها این صندوق باید پول مردم را پس بدهد . در هر حال همگی عزم خود را جزم کرده اند تا پول مردم را ... و به ریش مردم هم بخندند.
هوشیار۲۶۴۸۳۱۱۳:۲۱:۰۶ ۱۳۹۶/۱۲/۱۳
این هم از دستمزد انتقاد
حمید۲۶۴۸۴۷۱۳:۳۲:۲۱ ۱۳۹۶/۱۲/۱۳
طبق سخنان آقای روحانی باید نتیجه گرفت مخالفان دولت قبل بی عقل بودن چون ایشان میگن مخالفت با دولت مخالفت با منافع ملی هستش و بی عقلی
ناشناس۲۶۴۸۵۱۱۳:۳۳:۴۲ ۱۳۹۶/۱۲/۱۳
موافقم. نه به این خاطر که رئیس جمهور کاملا حق داشته باشد و عملکردش خالی از اشکال باشد، بلکه بخاطر اینکه مخالفان و منتقدانش، دغدغه مشکلات مردم را ندارند و فقط بخاطر مسائل سیاسی و جناحی شان با رئیس جمهور مخالفت می کنند. شاهد مثالش هم سکوت مرگبار و حتی حمایت آمیز همین منتقدان در دولتهای... بود. مردم هم علت سر و صدای مخالفان دولت را می دانند و برای همین اهمیتی به این جنجالها نمی گذارند.
ناشناس۲۶۴۸۵۴۱۳:۳۴:۵۹ ۱۳۹۶/۱۲/۱۳
سکه 1600000 تومان شده ..
چکیده۲۶۴۸۵۸۱۳:۳۷:۳۲ ۱۳۹۶/۱۲/۱۳
بی عقل کسانی هستند که تورم را زیر10% میدانند بی عقل کسانی هستند که به امثال .. دادند تا کشور را به ورطه نابودی بکشند بی عقل کسانی هستند که.................متاسفم ازاین فرهنگ غنی ایرانی اسلامی
ناشناس۲۶۵۴۲۷۰۰:۱۵:۴۲ ۱۳۹۶/۱۲/۱۴
این نظر خودش توهین است
ناشناس۲۶۶۳۳۷۰۸:۳۲:۱۱ ۱۳۹۶/۱۲/۱۵
جواب های هوی است و تکبر در برابر متکبر عین تواضع است.
ناشناس۲۶۴۸۷۴۱۳:۵۰:۵۱ ۱۳۹۶/۱۲/۱۳
;مبارزه با دولت معنی ندارد، مبارزه با دولت یعنی مبارزه با منافع ملی و منافع یک ملت، ضربه زدن به امید یک ملت به اعتماد مردم است.; دولت شما خوبه فقط، مبارزه با دولت احمدی نژاد بد نبود هیچ واجب هم بود. ازخود نابینا و از دیگران بینا
ناشناس۲۶۴۸۸۲۱۳:۵۶:۳۸ ۱۳۹۶/۱۲/۱۳
چرا دولت به رسانه ملی اجازه مطرح شدن ادله سپرده گذاران موسسه مجاز کاسپین را نمی دهد و تمام تلاش خود را کرد تا رئیس جمهور برای جواب به این ادله به مجلس کشانده نشود . چون جوابی برای گفتن ندارند و یغمای سرمایه مردم با همکاری و مشارکت بانک مرکزی بر اساس بینهایت مدارک موجود به قدری واضح است که هر دادگاهی به راحتی دولت را محکوم به احقاق حقوق سپرده گذاران خواهد نمود .
ناشناس۲۶۴۸۸۶۱۳:۵۸:۴۴ ۱۳۹۶/۱۲/۱۳
بریم سر کوچه رئیس جمهور قبلی نیم کیلو عقل بخریم میگن با انصاف تره قیمتش تا این یکی که محله بالا شهره
ناشناس۲۶۴۸۹۵۱۴:۰۱:۳۵ ۱۳۹۶/۱۲/۱۳
خوب گفتی روحانی دلم خنک شد
ناشناس۲۶۴۹۱۰۱۴:۰۵:۰۴ ۱۳۹۶/۱۲/۱۳
جناب حقوقدان چرا حقوق مردم را پایمال می کنی؟ نمایندگان یک شهر یعنی افکار عمومی حداکثری یک شهر وقتی 183 نماینده تخلفات بانک مرکزی را طبق ماده 236 در خصوص کوتاهی در پرداخت مطالبات سپرده گذاران کاسپین به قوه فرستاده اند یعنی افکار عمومی مردم بانک مرکزی را متخلف شناخته و طبق ماده 171 درخواست پرداخت مطالبات هم وطنانشان بعنوان سپرده گذاران کاسپین را دارند بعد شما که خود را حقوقدان می دانی و مثلا منشور حقوق شهروندی را فقط در کاغذ عنوان می کنی اکنون مردم غارت شده را بی عقل خطاب می کنی ! شاید منظورتان اینست که کسانیکه به کسی...رای داده اند بی عقل هستند و یا اینکه منظورتان اینست که بانک مرکزی به تنهایی و بدون .... دو سال از زمان مشکل سپرده گذاران کاسپین می گذرد لیکن جنابعالی بعنوان رئیس جمهور تاکنون سخن منطقی ، قانونی و عدالت گونه ای نزده اید.
ناشناس۲۶۴۹۱۲۱۴:۰۵:۱۷ ۱۳۹۶/۱۲/۱۳
حق با رئیس جمهور است .
ناشناس۲۶۴۹۴۶۱۴:۲۵:۰۳ ۱۳۹۶/۱۲/۱۳
مطمئن باش انتخابات بعدی ریاست جمهوری در همین دهه بزگزار می شه
ناشناس۲۶۵۳۹۸۲۳:۳۳:۲۵ ۱۳۹۶/۱۲/۱۳
خواب دیدی خیر
ناشناس۲۶۴۹۶۰۱۴:۳۰:۵۵ ۱۳۹۶/۱۲/۱۳
داری کم کم به ته خط نزدیک می شی
امجد۲۶۴۹۶۵۱۴:۳۳:۵۵ ۱۳۹۶/۱۲/۱۳
حالا با ن فرمایش جناب عاقل چند وقتی هم مردم مشغول میشن روسری و .... کهنه شد به خدا به کار مردم رسبدگی کنید ثواب داره
ناشناس۲۶۴۹۸۱۱۴:۴۵:۴۷ ۱۳۹۶/۱۲/۱۳
خدا به همه عقل عنایت کندما که به شنیدن دروغگویی و اخبار چپاول عادت کرده ایم.
ناشناس۲۶۴۹۸۸۱۴:۵۸:۵۲ ۱۳۹۶/۱۲/۱۳
البته منظور روحانی حمله کنندگان و مبارزه با دولت است ولی واقعیتش من که به روحانی رای هم دادم الان مخالف دولت هستم ولی منقد دولت با مبارزه و سنگ اندازی در قبال دولت فرق میکند
ناشناس۲۶۵۰۳۰۱۵:۳۶:۰۲ ۱۳۹۶/۱۲/۱۳
با دروغ و تهمت زدن به رقیب و فریب افکار عمومی رای آوردن و حالا به جای پاسخگویی هر روز سر مردم رو به یه چیزی گرم میکنن تا این چهار سال بگذره. ...
میثم۲۶۵۰۵۴۱۵:۵۲:۴۳ ۱۳۹۶/۱۲/۱۳
با بیان اینکه ما امروز به تورم تک رقمی رسیدیم و این دستاورد بزرگی است که باید آن را حفظ کنیم، گفت: بی‌خبر نیستم از افرادی که تلاش می‌کنند، این دستاورد صدمه ببیند. البته این از روی کم‌عقلی است. وقتی حساب می‌کنم، می‌بینم کسانی که با دولت مخالفت می‌کنند، بیشتر بر مبنای کمبود عقل است. مبارزه با دولت معنی ندارد، مبارزه با دولت یعنی مبارزه با منافع ملی و منافع یک ملت، ضربه زدن به امید یک ملت به اعتماد مردم است. یکی به من بگو کجای این جملات مشکل داره که این همه هیاهو ایجاد کردید؟!!! خیلی واضح گفته شده که منظور مبارزه با دولت است و واقعا هم حرف درستی زده شده است.
ناشناس۲۶۵۰۷۵۱۶:۲۵:۴۶ ۱۳۹۶/۱۲/۱۳
دانسته یا ندانسته مملکت را دارند بسوی هرج و مرج ناشی از دولت نا توان سوق میدهند . تبلیغ ...که از حل مسائل روز مره مردم عاجز است هیچکدام از وعده هایش را نتوانسته عملی کند و تحریم هائیکه قرار است کار را خراب تر کند تعجب از کسانی استکه درون حاکمیت هستند نمیدانند که خود زنی میکنند .
امین۲۶۵۰۹۸۱۶:۴۵:۳۰ ۱۳۹۶/۱۲/۱۳
یا ابوالفضل
منوچهر راستی۲۶۵۱۰۶۱۶:۵۴:۲۲ ۱۳۹۶/۱۲/۱۳
این حرفا برا مردم پول میشد باش نان بخرند خالی بخورند .همش از خود تعریف کردن بدون در نظر گرفتن مردم که ملاک نیست .امروز جیب مردم ملاک کار شماست که خالی است .
ناشناس۲۶۵۱۰۷۱۶:۵۴:۳۸ ۱۳۹۶/۱۲/۱۳
تخم مرغ کیلویی 9000 تومان دلار تا 5000 تومان بالا رفت دی ماه مردم به خاطر گرانی تجمع کردند بازم میگه تورم تک رقمیه دروغ تا چه قدر و تا کجا؟ ... چه قدر و تا کجا؟
نصري۲۶۵۲۰۵۱۸:۰۱:۵۸ ۱۳۹۶/۱۲/۱۳
اقای پر عقل چطوری از چیب مردم خبر دارید شب عید همه سر سام گرفتهاند
حسینی۲۶۵۲۱۴۱۸:۰۸:۳۵ ۱۳۹۶/۱۲/۱۳
هنوز دوماه از جمله روحانی نگذشته که میگفت این چه نحوه صحبت با مردم هست؟ یکی گاو هست و خس و خاشاک و... چه نحو صحبت هست! با مردم با تکریم صحبت کنید. متاسفم که کسی مثل روحانی این حرفها را میزند.
ناشناس۲۶۵۲۹۵۲۰:۰۸:۳۱ ۱۳۹۶/۱۲/۱۳
درود بر روحانی
امین۲۶۵۳۱۶۲۰:۵۲:۴۲ ۱۳۹۶/۱۲/۱۳
بجز کارمندان و زحمتکشان زیر دست در ادارات و ... اکثر مدیران و روسا فاسد و با پارتی بازی به این سمت رسیده اند و هیچکدوم لیاقت مدیربودن رو ندارن و 80 میلیون رو به نون شب محتاج کردن خدا ازشون نگذره من خودم به روحانی رای دادم ولی عمرا دیگه رای بدم. خوبه والا. پیغمبر رو میشه نقد کرد ولی مواقعی مخالف رویه دولت محترم باشی میشی کم عقل.
ناشناس۲۶۵۳۴۴۲۱:۳۸:۳۲ ۱۳۹۶/۱۲/۱۳
وقتی صحبت میکرددرموردتک رقمی شدن نرخ تورم فقط میخندیدم.اخه اینا......ازبازارهاخبرندارن.ازگرانیهاخبرندارن.از.................خبرندار.........ن
ناشناس۲۶۵۴۲۸۰۰:۱۹:۱۰ ۱۳۹۶/۱۲/۱۴
همیشه بخند چون سواد اقتصادی نداری ! تورم کاهش قیمت نیست شیب افزایش قیمت مثل زمان احمدی نژاد که یک شب دلار 1000 تومنی شد 4000 تومن . هر وقت دلار 4000 شد 16000 شما بیا نظر بده
ناشناس۲۶۵۳۵۱۲۲:۰۷:۰۷ ۱۳۹۶/۱۲/۱۳
همین امروز یعنی 13 اسفند که در دفترم نشسته بودم ناگهان یک پیامک از طرف بانک ملت آمد. که نوشته بود 114 هزار تومان از حساب شما برداشت شده است.تعجب کردم چونکه اصلا برداشتی نکرده بودم. لذا به احتمال کلاهبرداری سریعا به بانک ملت مراجعه کردم. بعد از کلی توی نوبت ایستادن مسول باجه گفت که امور مالی بانک اینرا برداشت کرده است چرا که احتمالا این مبلغ در ماه های گذشته به اشتباه به حساب شما واریز شده است و حالا انرا دوباره برگدانده است. لذا بنده قانع نشدم و خواستار سند شدم که ارائه نشد و گفتن باید به شعبه مرکری مراجعه کنید.اگر این موضوع را بانک اثبات نکند حتما به دیده بان مردمی آقای توکلی مراجعه خواهم کرد تا بررسی نماید این برداشت به چه دلیلی است.
ناشناس۲۶۵۴۲۵۰۰:۱۲:۴۷ ۱۳۹۶/۱۲/۱۴
فقط استیضاح!
ناشناس۲۶۵۴۳۱۰۰:۲۱:۱۳ ۱۳۹۶/۱۲/۱۴
تندروها به دنبال ارودن امثال رییسی و حلیلی به قدرت هستند ولی بازی تمام شده
ناشناس۲۶۵۴۷۵۰۶:۴۶:۱۲ ۱۳۹۶/۱۲/۱۴
عملکرد بانک ها شاید از نظر دولت ها خوب بوده ولی از نظر مردم نه تنها ضعیف بوده حرام هم بوده ، منشا ترویج ربا در کشور. حداقل باید پاسخگوی هزاران راننده اتوبوس و ماشین سنگین باشند که خانواده های آنان را به فقر و فلاکت انداختند باشند که قطعاٌ سرنوشتی جز ورشکستگی نخواهند داشت
علی۲۶۵۵۲۷۰۸:۲۰:۰۵ ۱۳۹۶/۱۲/۱۴
بهترین جمله از رییس جمهور محترم یود.ملتی که به او دوباره رای داد الحق کم عقل است.
ناشناس۲۶۵۷۶۷۱۲:۴۱:۵۵ ۱۳۹۶/۱۲/۱۴
کم عقل جد و آبادت :))
محمد منتظر المهدی۲۶۵۵۵۷۰۸:۵۳:۴۳ ۱۳۹۶/۱۲/۱۴
جناب ریس جمهوری شما بعبارتی یک مجتهد هستید چرا در طول این 5 سال دروغهای زیادی به مردم گفتید ؟ایا 8سال ریاست ارزش اینهارو دارد؟فقط باید تاسف خورد بحال خودمون.
ناشناس۲۶۵۶۶۹۱۱:۳۷:۰۵ ۱۳۹۶/۱۲/۱۴
حرفت درست است ولی روحانی مجتهد نیست...قطعا نیست.
ناشناس۲۶۵۶۳۵۱۱:۰۹:۵۳ ۱۳۹۶/۱۲/۱۴
فقط زمزمه سوال از رییس جمهور رو شنیده اینقدر... به مخالفان حمله میکنه اقای رییس جمهور اون دنیا می خوای چه جوری جواب پس بدی؟!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
ناشناس۲۶۵۹۹۶۱۶:۳۷:۵۹ ۱۳۹۶/۱۲/۱۴
رییس جمهور ظاهرا خبر ندارند که وام های کلانی که مفسدین اقتصادی وکلاهبرداران داده شده که به بانکها برنگشته تماما با توسط همین مدیران بانکها پرداخت شده است
جلال۲۶۶۲۳۴۰۰:۲۷:۴۵ ۱۳۹۶/۱۲/۱۵
آقای روحانی چون مشکلات دیگه نمیتواند بیندازد گردن دولت قبل حالا دیگه همه را کم عقل میخواند
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های اخیر

    پربحث‌های هفته

    1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

    2. بازی با کلمات

    3. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

    4. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

    5. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

    6. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

    7. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

    8. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

    9. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

    10. مجلس مقابل این اقدام بایستد

    11. اطلاعیه شماره ۳ فراجا درباره اجرای «طرح نور»  

    12. نحوه رفتار متفاوت فروشندگان در برابر پوشش حجاب مشتریان

    13. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

    14. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

    15. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

    16. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

    17. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

    18. واکنش بلینکن به حادثه اصفهان/ به مجازات ایران پایبند هستیم!  

    19. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

    20. برخی مسئولان بدلیل کارهای بی‌قاعده در زمینه حجاب تذکر گرفتند        

    21. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

    22. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

    23. موضع رئیس عدلیه در خصوص ورود فراجا به مسئله حجاب/ اژه‌ای: در قضیه حجاب می‌توانیم بگوییم «کی بود کی بود، من نبودم؟»

    24. موفقیت ایران در ساخت موتور بنزینی ۶ سیلندر + تصاویر

    25. اشتباه برخی گروه‌ها در مقابله با توئیت فضائلی

    آخرین عناوین