آخرین خبرها از آتش سوزی در ساختمان برق‌حرارتی/ تبخیر آب در طبقه منفی ۴ /مصدومیت 16 نفر / استفاده از فوم جواب داد+ عکس و فیلم

گروه حوادث الف،   3961117159 ۰ نظر، ۰ در صف انتشار و ۳ تکراری یا غیرقابل انتشار

بیش از یک روز از آتش سوزی در ساختمان شرکت برق حرارتی وزارت نیرو می‌گذرد اما آتش همچنان خاموش نشده است و تلاش ها برای خاموش کردن آتش و جلوگیری از ریزش ساختمان همچنان ادامه دارد...

آخرین خبرها از آتش سوزی در ساختمان برق‌حرارتی/ تبخیر آب در طبقه منفی ۴ /مصدومیت 16 نفر / استفاده از فوم جواب داد+ عکس و فیلم

آخرین خبرها و جزییات حادثه آتش سوزی در ساختمان حرارتی وزارت نیرو را می توانید در الف دنبال کنید.

23:56 / شمار مصدومان آتش سوزی_ساختمان وزارت نیرو به ۱۶ تن رسید

سخنگوی اورژانس کشور :مصدومان همگی آتش نشان هستند که ۵ تن آنان به مراکز درمانی منتقل و ۱۱ نفر در محل، درمان شدند

22:40/ استفاده از فوم جواب داد؛ کاهش دما در طبقات پایینی ساختمان برق حرارتی

سخنگوی آتش‌نشانی تهران گفت: به واسطه تاکتیکهای عملیاتی خوب اجرا شده در ساعت گذشته و استفاده از فوم تا حد زیادی درجه حرارت در طبقات پایین ساختمان برق حرارتی کاهش پیدا کرده است.

سید جلال ملکی درباره آخرین روند عملیات اطفای حریق در ساختمان برق حرارتی گفت: ساعتی قبل جلسه هماهنگی بین مدیران مسئول به ریاست شهردار تهران در محل حادثه آتش‌سوزی در ساختمان اداری (برق حرارتی) در خیابان ولیعصر (عج) برگزار شد.

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی تهران ادامه داد: در این جلسه در رابطه با راهکارهای موجود برای ادامه روند عملیاتی، تغییرات احتمالی و تاکتیکهای عملیاتی و حتی مسائل مربوط به بعد از حادثه بحث و بررسی صورت گرفت.

وی گفت: تاکید بر رعایت اصول ایمنی توسط آتش‌نشانان در هنگام ورود و خروج به محل حادثه، تاکید ویژه بر حفظ سلامت آتش‌نشانان و استفاده بیشتر از ماده شیمیایی فوم از جمله موارد مطرح شده در این جلسه بود، البته فوم از همان ابتدا به همراه آب مورد استفاده قرار می‌گرفت اما به دلیل وجود حرارت بسیار زیاد هم آب به سرعت تبخیر می‌شد و هم خاصیت اطفای خود را از دست می‌داد.

ملکی گفت: در حال حاضر به واسطه تاکتیکهای عملیاتی خوب اجرا شده در ساعات گذشته، تا حد زیادی درجه حرارت در طبقات پایین کاهش پیدا کرده است و پیش بینی می‌شود استفاده بیشتر از کف شیمیایی (فوم) کارایی بهتری داشته باشد.

سخنگوی آتش‌نشانی تهران متذکر شد: انشاالله با دستور کار قرار دادن همین موضوع (استفاده بیشتر از فوم) بتوان درجه حرارت را در طبقات پایینی کاهش داد و آتش‌نشانان بتوانند به ساختمان نفوذ کنند.

ملکی یادآور شد: کماکان آتش‌نشانان همزمان با تزریق آب به طبقات پایین، مشغول خنک کردن و پایین آوردن درجه حرارت و تخلیه دود موجود در طبقات پایینی هستند.

20:35/ نصب دوربین‌های دقیق برای کنترل ارتعاشات بنا/ احتمال ریزش ساختمان وجود دارد
پیروز حناچی در حاشیه حضور در  محل حادثه ساختمان برق حرارتی وزارت نیرو، اظهار کرد: اگر آتش‌سوزی در ساختمان‌های فلزی بیش از یک ساعت طول بکشد، طبق پروتکل باید محدوده خطر «محدوده قرمر» اعلام شود. در این وضعیت ساختمان‌های اطراف و نقاطی که احتمال خطر وجود دارد باید تخلیه، ایمن‌سازی و درجه حرارت کنترل شود.

وی افزود: وقتی درجه حرارت ساختمان‌های فلزی بالا باشد به معنای خطر است؛ چون احتمال ریزش وجود دارد  و در پلاسکو نیز این اتفاق افتاد. آتش‌نشانان ضمن اطفای حریق در حال تلاش برای کنترل درجه حرارت هستند.

معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران  همچنین اضافه کرد: برای کنترل ارتعاشات و لرزه‌های بنا دوربین‌های دقیقی در چهارگوشه ساختمان نصب‌شده است تا حرکت ساختمان را رصد کنیم.احتمال همه‌چیز وجود دارد، به‌ هرحال ساختمانی که ۲۴ ساعت در آتش‌ می‌سوزد، به طور حتم احتمال خطر در آن وجود دارد.

19:40/ مصدومیت ۱۲ نفر در آتش سوزی ساختمان برق حرارتی وزارت نیرو

سخنگوی اورژانس کشور اعلام کرد: در حادثه آتش سوزی ساختمان برق حرارتی وزارت نیرو ۱۲ نفر تاکنون مصدوم شدند.

مجتبی خالدی درباره آخرین آمار  مصدومین آتش سوزی ساختمان وزارت نیرو در تهران اعلام کرد:  از روز گذشته تاکنون ۱۲ نفر در این حادثه مصدوم شدند که پنج نفر از آنها به مراکز درمانی منتقل و هفت نفر در محل درمان شدند.

وی افزود: چهار دستگاه آمبولانس و یک دستگاه اتوبوس آمبولانس نیز تا پایان عملیات در محل مستقر هستند.

19:05/ احتمال فروپاشی بخشی از ساختمان برق حرارتی وجود دارد
محمدعلی نجفی در جمع خبرنگاران در محله حادثه گفت: نمی توان قطعی گفت حریق کی تمام می شود. صبح امروز شکاف‌هایی در ورودی پارکینگ دیدم که امشب شاهد بودم شکاف ها بیشتر شده است. وی ادامه داد: در نتیجه احتمال فروپاشی بخشی از ساختمان وجود دارد به همین دلیل ساختمان های اطراف و خود ساختمان کاملا تخلیه شده اند و اگر فروپاشی انجام گیرد انشاء الله تلفات جانی نخواهیم داشت.

او با بیان اینکه درجه حرارت در طبقه منفی چهار کاهش یافته است افزود: در خصوص ایمنی ساختمان ها برای ما فرقی نمی کند ساختمان دولتی و یا غیر دولتی باشد وقتی احساس می کنیم ایمن نیست شهرداری به آن ساختمان هشدار می دهد. نجفی در خصوص ایمنی ساختمان وزارت نیرو تصریح کرد: به این ساختمان سه بار تذکر داده شده بود و مدیریت نیز اقداماتی انجام داده بود اما به نظر می رسد کافی نبوده است.

شهرداری تهران در پایان در خصوص علت حادثه افزود: منشا این آتش سوزی هنوز معلوم نیست و تا آتش به صورت کامل اطفاء نشود نمی توان گفت آیا آتش سوزی به علت قصور صورت گرفته یا آن که عمدی بوده است.

17:47/ عملیات همچنان ادامه دارد

به گزارش آخرین اخبار دریافتی درحال حاضر شرایط برای رسیدن به کانون آتش مناسب‌تر شده است. 

17:20/ تصویری از آتش‌نشان‌ها در حاشیه عملیات اطفای حریق ساختمان شرکت برق حرارتی

17:00/ اصلاع مسئول روابط عمومی اورژانس کشور از مصدومان حادثه

تا این لحظه یک دستگاه اتوبوس آمبولانس ۴ آمبولانس، ۲ موتور لانس و ۲ خودروی فرماندهی در محل حادثه مستقر شده اند.

تا این لحظه یازده نفر مصدوم شده اند که پنج نفر در بیمارستان بستری شدند و ۶ نفر به صورت سرپایی درمان شدند.

همه این افراد آتش نشان بوده اند که به علت دود ناشی از آتش مشکل تنفسی پیدا کرده بودند.

16:30/  حضور محسن هاشمی در محل آتش سوزی ساختمان وزارت نیرو

همچنین دادستانی تهران نیز در محل حاضر شده است.

16:10/ بازدید نمایندگان از محل حادثه

سه تن از نمایندگان مجلس شورای اسلامی ذوالقدر، علیخانی و اولاد قبا در محل حادثه آتش سوزی حضور یافتند.

این نمایندگان در حادثه پلاسکو نیز به عنوان نمایندگان مجلس حضور داشتند اما امروز پس از بررسی اوضاع محل حادثه را ترک کردند.

قرار است محسن هاشمی هم به محل وقوع حادثه برود.

15:40/ نیروی انتظامی همچنان در حال متفرق کردن جمعیت است.

15:25/ دود ساختمان در حال در حال تخلیه است

ملکی سخنگوی سازمان آتش نشانی شهر تهران در پاسخ به این پرسش که چرا دود بیشتر شده است گفت: در حال تخلیه دود ساختمان هستیم. نمی توانیم الان میزان تخریب را اعلام کنیم.

ملکی گفت در حال حاضر وضعیت بهتر شده است و میزان درجه حرارت کمتر شده است. در حال حاضر آتش نشانان به طبقات پائین رسیده اند.

15:20/ سرانجام انشعاب مورد نیاز آتش نشانان در نزدیکی محل حادثه وصل شد

15:12/ غرقاب شدن ساختمان درست نیست/ هنوز امکان ریزش ساختمان وجود دارد

سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران مسئله احتمال ایجاد مشکل برای ساختمان به دلیل غرقاب شدن را رد کرد و گفت که بر اساس نظر مهندسان این آب آسیبی به ساختمان وارد نمی‌کند.

ملکی همچنین گفت: نیروهای آتش نشانی بالاخره به طبقه منفی ۴ راه پیدا کردند. در طبقه منفی ۵ مخازن آب است. هنوز امکان ریزش ساختمان وجود دارد و دور از ذهن نیست. در حال پایین آوردن درجه حرارات هستیم.درجه حرارات در طبقه منفی ۴ به قدری بالا بود که وقتی آب روی آن پاشیده می شد تبخیر می شد. ملکی هچنین اطلاعات دقیقی در خصوص کند و کاری اطراف محل حادثه نداشت.

15:10/ علت آتش‌سوزی ساختمان برق وزارت نیرو هنوز معلوم نیست

مدیرکل دفتر مدیریت بحران و پدافند غیرعامل وزارت نیرو گفت: اخبار منتشر شده مبنی بر مشخص شدن علت حادثه آتش سوزی ساختمان برق حرارتی کاملا کذب است و قرار شده بعد از اتمام عملیات اطفای حریق، جلسات کارشناسی توسط آتش‌نشانان برگزار و علت حادثه اعلام شود.

14:58/ مشخص شدن علت آتش سوزی منوط به بررسی کارشناسان است

سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران در مورد اینکه چرا روز گذشته اعلام شده بود که آتش مهار شده اما دوباره ادامه پیدا کرده، گفت: در دقایق اولیه پس از حادثه همه افراد از ساختمان خارج شدند و چون در آن دقایق کسی در ساختمان نبود اطلاعات دقیقی وجود نداشت. در آن زمان چیزی که مشخص بود این بود که یک فضای 20، 30 متری دچار حریق شده و خاموش شده است. بعدا دوستان اطلاعاتی به ما دادند و مشخص شد که دیوار فلزی دیوار انتهایی نبوده و پشت آن نیز فضایی وجود داشته که در طرف دیگری بوده است. ما بعدها متوجه شدیم که آنجا آتش گرفته و دسترسی به آن بسیار بسیار مشکل بود.

وی همچنین گفت: آتش سوزی دوباره صورت نگرفت بلکه بخش اول اطفا شد و قسمت دیگر در دید ما نبود.

14:55/ تلاش برای ورود به طبقه منفی چهار ادامه دارد

مدیر عامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران گفت: آتش نشانان در حال تلاش برای ورود به طبقه منفی چهار هستند.

مهدی داوری نیز در مورد آخرین جزئیات اطفای حریق ساختمان برق حرارتی وزارت نیرو اظهار کرد: عملیات اطفای حریق همچنان ادامه دارد و آتش نشانان تا طبقه منفی سه نفوذ کرده‌اند و در حال حاضر تلاش‌ها برای ورود به طبقه منفی چهار ادامه دارد.

مدیر عامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران در مورد عملکرد آتش نشانان گفت: آنها به هیچ وجه کم کاری نکرده‌اند و ما همچنان در حال اطفای حریق هستیم.

14:25/ پیش بینی‌های لازم برای احتمال ریزش ساختمان وزارت نیرو در نظر گرفته شده است

سخنگوی سازمان آتش نشانی در مورد احتمال ریزش ساختمان وزارت نیرو گفت: هیچ چیز غیر محتمل نیست و از همین رو پیش بینی‌های لازم انجام شده است که البته به معنای اینکه ساختمان ریزش می‌کند، نیست.

عملیات در طبقات منفی ساختمان کماکان ادامه دارد و اینکه اعلام شد دستور تخلیه داده شده است درست نیست و عملیات از لحظه شروع تا کنون متوقف نشده است بلکه بر اساس تاکتیک‌های عملیاتی اقدام می‌کنیم.

14:18/ تخلیه کامل ساختمان‌های اطراف آتش سوزی ساختمان برق حرارتی وزارت نیرو

14:05/ آتش نشانان هنوز به طبقه منهای 4 ساختمان نفوذ نکرده‌اند

سخنگوی سازمان آتش نشانی گفت: به دلیل اینکه میزان حرارت و دود در طبقه منهای چهار زیاد است هنوز نتوانسته‌ایم به آنجا نفوذ کنیم. جلال ملکی با بیان اینکه ریسک خطر در ساختمان‌های اسکلت فلزی که چند ساعت در آتش می‌سوزد بالا است، اظهار کرد: بهترین تدبیر این است که نیروها بیرون از ساختمان باشند و به صورت تجهیز سهمیه‌هایی که در داخل محفظه‌های ایجاد شده در  سقف طبقه چهارم که آتش سوزی در آنجا اتفاق افتاده است، بدون حضور نیرو یا حداقل نیرو صورت گیرد.

13:57/ احتمال ریزش ساختمان بالاست 

محل ساختمان مقاوم است اما دو مساله احتمال ریزش را بالا می‌برد؛ نخست حفر تونل در طبقات و حرارت بالا و تاثیر بر سازه فلزی

13:42/ رضا اردکانیان - وزیر نیرو -  در محل حادثه حضور یافت و در جلسه مدیریت بحران حضور پیدا کرد.

13:45/ حرارت بالا و ذوب شدن سر لوله آب در طبقه منفی 3 ساختمان برق حرارتی

13:35/ 20 تلاش ناموفق آتش نشانان برای رسیدن به کانون آتش

علیرضا ساوالان پور، مسئول تاسیسات شرکت برق حرارتی وزارت نیرو گفت: 400 لیتر گازوئیل در حیاط ساختمان وجود داشته و نفوذ به اتش بسیار دشوار است؛ اتش نشان ها از شب گذشته تاکنون بیش از ۲۰ بار به کانون حادثه رفته اند اما به علت دود زیاد، عملیات بسیار دشوار است.

13:30/ کندن زمین برای رسیدن به لوله آب در اطراف ساختمان آتش گرفته برق حرارتی

13:10/ رییس پلیس راهور پایتخت: هیچ گونه محدودیت و یا ممنوعیت ترافیکی در خیابان ولی عصر (عج) به دلیل آتش سوزی ساختمان اداری اعمال نشده است

13/ خوابگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی تخلیه شد/ اسکان کامل دانشجویان

 معاون دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی از تخلیه و اسکان کامل دانشجویان ساکن در خوابگاه ولیعصر (عج) این دانشگاه خبر داد.

12:50/ مسئول تاسیسات شرکت برق حرارتی وزارت نیرو علت وقوع آتش سوزی در این ساختمان را تشریح کرد.

به گفته وی کپسول اطفای حریق در طبقه منفی 4 این ساختمان خودبه‌خود فعال شده و با پرتاپ پودر اطفای حریق که با حرارت همراه بوده روی اسناد و کاغذها، باعث مشتعل‌شدن این کاغذ‌ها شده است.

یک مخزن ۳ هزار لیتری گازوئیل در حیاط این شرکت هنوز باقی مانده است که این مخزن برای مواقع ضروری استفاده می‌شود.

11:55/  ساختمان در حال ریزش است

 مهدی داوری مدیرعامل آتشنشانی تهران :حریق فقط در طبقه منفی4 است / به این نتیجه نرسیدیم که ساختمان در حال ریزش است.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  2. بازی با کلمات

  3. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  4. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  5. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  6. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  7. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  8. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  9. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  10. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  11. اطلاعیه شماره ۳ فراجا درباره اجرای «طرح نور»  

  12. نحوه رفتار متفاوت فروشندگان در برابر پوشش حجاب مشتریان

  13. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  14. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  15. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  16. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  17. واکنش بلینکن به حادثه اصفهان/ به مجازات ایران پایبند هستیم!  

  18. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  19. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  20. برخی مسئولان بدلیل کارهای بی‌قاعده در زمینه حجاب تذکر گرفتند        

  21. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  22. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

  23. موضع رئیس عدلیه در خصوص ورود فراجا به مسئله حجاب/ اژه‌ای: در قضیه حجاب می‌توانیم بگوییم «کی بود کی بود، من نبودم؟»

  24. موفقیت ایران در ساخت موتور بنزینی ۶ سیلندر + تصاویر

  25. اشتباه برخی گروه‌ها در مقابله با توئیت فضائلی

آخرین عناوین