گلمرادی به الف خبر داد؛ طرح ساماندهی و یکپارچه سازی استخدامها در وزارت نفت/ اختلاف فاحش سطح حقوق وزارت نفتی ها در سطح وزارتخانه

گروه سیاسی الف،   3961030115 ۳۸ نظر، ۰ در صف انتشار و ۲ تکراری یا غیرقابل انتشار

عضو کمیسیون انرژی مجلس، با بیان اینکه سطح حقوقها و پرداختی ها در وزارت نفت اختلاف فاحشی دارد، از تهیه و تصویب طرح ساماندهی و یکپارچه سازی نوع استخدامها در وزارت نفت در مجلس خبر داد؛ این در حالی است که چندی پیش هیات عمومی دیوان عدالت اداری نیز با ابطال بندهایی از آئین‌نامه نظام‌های اداری و استخدامی کارکنان صنعت نفت، خواهان مسترد کردن تمام مزایای پرداختی مذکور به خزانه شده بود.

طرح ساماندهی و یکپارچه سازی استخدامها در وزارت نفت/ اختلاف فاحش سطح حقوق وزارت نفتی ها در سطح وزارتخانه
به گزارش الف، همیشه این موضوع در بین کارکنان دولت مطرح است که چرا برخی کارکنان باید حقوق و مزایای بیشتری نسبت به دیگر کارکنان دریافت کنند و این موضوع به دلیل نبود قانونی شفاف و رعایت عدالت در پرداختی به کارکنار دولت است و بارها مشاهده شده که برای یک وظیفه و کار معین به یک کارمند دولت حقوق مثلا یک میلیون و 600 هزار تومان دریافت می کند و برای همان کار شخصی دیگر ممکن است 4 میلیون دریافتی داشته باشد؛ اما برخی وزارتخانه‌ها در میزان پرداختی به کارکنان همیشه زبان زد بودند، مثلا اینکه کارکنان صنعت نفت چه میزان حقوق و مزایا دریافت می‌کنند؟
 
حقوق ومزایای کارکنان وزارت نفت تحت شمول قوانین جاری پرداخت حقوق و دستمزد مستخدمین دولت است که در شرکت‌های چهارگانه و همچنین پروژه‌های در دست اجرا ممکن است تفاوت در وضعیت استخدامی‌رسمی‌و یا قراردادی برخی مزایا و پرداختی‌ها را به حقوق شما اضافه یا کسر کند؛ اما در وزارت نفت برای کارکنان در مناطق عملیاتی مزایا و پاداش‌های جداگانه ای در نظر گرفته شده و این موضوع با مجوز مجلس از سال 91 و 92 انجام گرفته بود که هیات عمومی دیوان عدالت اداری، مزایای کارکنان شاغل در واحدهای عملیاتی صنعت نفت را شامل کارکنان وزارتخانه ندانست.

براساس ماده 10 قانون وظایف و اختیارات وزارت نفت مصوب سال 1391 مجلس ، نظام‌های اداری و استخدامی و پرداخت حقوق و مزایای آن دسته از کارکنان شرکت‌های تابعه وزارت نفت که در واحدهای عملیاتی و تخصصی شاغل هستتد با رویکرد تقویت رقابت پذیری و سرعت بخشیدن به بهره‌برداری از میادین مشترک و حفظ نیروی انسانی متخصص تابع آئین نامه خاصی است که بدون الزام به رعایت قانون مدیریت خدمات کشوری با رعایت سایر قوانین و مقررات و با پیشنهاد وزارت نفت و تایید معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رئیس جمهور تهیه شده بود و این دسته از کارکنان پاداش و مزایای می گرفتند.

دیوان محاسبات کشور با شکایت از ریاست جمهوری درخواست ابطال بندهایی از آیین‌نامه نظام‌های اداری و استخدامی کارکنان صنعت نفت را مبنی بر این که پرداخت حقوق و مزایای آن دسته از کارکنان شرکت‌های تابعه وزارت نفت که در واحدهای عملیاتی و تخصصی شاغل هستند، شامل کارکنان وزارتخانه نمی‌شود، را داد و خواهان استرداد تمام مزایای پرداختی مذکور به خزانه شد.
 
در نهایت هیات عمومی دیوان عدالت اداری در روز 2 دی ماه امسال با ابطال بندهایی از آئین‌نامه نظام‌های اداری و استخدامی کارکنان صنعت نفت، مزایای کارکنان شاغل در واحدهای عملیاتی صنعت نفت را شامل کارکنان وزارتخانه ندانست و خواهان مسترد کردن تمام مزایای پرداختی مذکور به خزانه شد.؛ همچنین هیات عمومی دیوان عدالت اداری با اعمال ماده ۱۳ قانون تشکیلات و آیین دادرسی این دیوان و به منظور جلوگیری از تضییع حقوق اشخاص،‌ وزارت نفت را مکلف به استرداد مبالغ پرداختی از زمان تصویب این مصوبه کرد. (اینجا)

حالا، علی گلمرادی عضو کمیسیون انرژی مجلس در گفتگو با خبرنگار الف، با بیان اینکه سطح حقوقها و پرداختی ها در وزارت نفت اختلاف فاحشی دارد، گفت: به همین دلیل نمایندگان به دنبال تهیه و تصویب طرح ساماندهی و یکپارچه سازی نوع استخدامها در وزارت نفت هستند.

نماینده ماهشهر، امیدیه هندیحان و بندر امام (ره) در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه طرح مذکور با همفکری اعضای کمیسیون انرژی و اجتماعی مجلس در حال تهیه و نهایی شدن است، افزود: نمایندگان مجلس به وزیر نفت و ا انتقاداتی دارند. یکی از این انتقادات به نحوه پرداخت حقوقها و دستمزدها بر می گردد و نمایندگان نگران اینگونه پرداختی ها و تفاوت حقوق ها بین کارمندان وزارتخانه هستند.

وی افزود: به دلایل نوع استخدام ها و نوع جذب در وزارت نفت اعم از رسمی، قراردادی، پیمانی و شرکتی، سطح حقوق و دستمزد در بین کارکنان تفاوت زیادی دارد و اصلا عادلانه نیست.

عضو کمیسیون انرژی مجلس گفت: در وزارت نفت به رغم یکسان بودن شرایط و محیط کار برای برخی کارکنان، به یک عده در حد یک میلیون حقوق پرداخت می شود اما برخی در همان شرایط و محیط کار بیش از 10 میلیون حقوق می گیرند.

گلمرادی افزود:علاوه بر موضوع پرداختی ها، موضوع استخدامها در وزارت نفت همچنان مورد اعتراض است و ما پیگیر احقاق حق دانشجویان و دارندگان شرایط استخدام در وزارت نفت هستیم.

وی افزود: در همین زمینه مراجعاتی از سوی فارغ التحصیلان و شرکت کنندگان در آزمون استخدامی وزارت نفت، به دفاتر ما نمایندگان می شود و با طرح شکایت و گلایه خواستار بررسی حق و حقوق خود می شوند.

عضو کمیسیون انرژی مجلس تصریح کرد: بیژن زنگنه پیگیری این موضوعات را به معاونت های زیر مجموعه محول کرده است. البته نمایندگان علاوه بر پیگیری این موضوع از طریق وزارتخانه، برای ساماندهی انواع قراردادهای استخدامی و یکپارچه سازی آنها به دنبال تصویب طرح یاد شده در مجلس هستند.

گلمرادی تصریح کرد: متاسفانه اجحافی که در حق و حقوق افراد جویای کار در مناطق محروم می شود این است که آنها شرایط لازم از جمله معدل و نوع دانشگاهی که تحصیل کردند را ندارند و ضمن اینکه قانون جذب نیروهای بومی رعایت نمی شود و به همین دلیل آنها همواره محروم می مانند.

دیدگاه کاربران

ناشناس۲۱۴۶۵۲۱۴:۱۶:۱۸ ۱۳۹۶/۱۰/۳۰
و اختلاف فاحش برخی نفتی ها با سایر ادارات چه از نوع شاغل چه بازنشسته. اکنون بازنشسته لیسانس مثلا آموزش و پروش خیلی کمتر از بازنشسته سیکل نفتی میگیره. این اختلافات فاحش نابجا برازنده حکومت اسلامی نیست.
ناشناس۲۱۴۹۳۰۱۶:۵۳:۵۳ ۱۳۹۶/۱۰/۳۰
برای عدالت اجتماعی باید تمامی در امد های کشور در حساب خزانه کل وارد شود و حقوق پرسنل دولت و شرکت ها و سازمان ها بر اساس ایتم های مختلف از جمله 1 میزان سوادو تحصیلات2 سابقه3 نوع شغل 4 محل شغل و ده ها بند دیگر بر پایه این اساس ها پرداخت شود تا شاهد این همه تفاوت فاحش بین سازمان ها ونهاد ها نباشیم
ناشناس۲۱۴۹۳۳۱۶:۵۴:۲۳ ۱۳۹۶/۱۰/۳۰
نفت سرمایه ملی هست ولی تا به مردم برسد هفت اسمان و هفت زمین را باید سیر بکند بعد به مردم برسد ولی با این وجود بسیار بسیار بسیار مبلغ ناچیزی نسبت به وزارت بهداشت در یافت می کنند یک پزشک متخصص درامدی بالای پانصد میلیون تومان در ماه دارد ولی یک مهندس ارشد شرکت نفت این مبلغ را در دو سال و در شرایط سخت و بدی اب و هوا بدست می اورد ویک مهندس بیرون گود باید 8.5سال کار کند ویک کارگر 42سال تا به اندازه یک ماه یک پزشک درامد داشته باشد علت فقط و فقط این است که این پزشکان پایشان در ناحیه خوبی قراردارد
ناشناس۲۱۴۹۹۸۱۷:۲۶:۵۹ ۱۳۹۶/۱۰/۳۰
بازنشسته ای که شما میفرمائید تو گرمای 50 درجه جنوب( حداقل) با هزارو یک آلودگی ودر آخر با میراثی از انواع واقسام بیماریهای لاعلاج وبد علاج کار کرده که حالا انتظار حقوق بازنشستگی بالا را هم دارند؟!!!!
فرهاد۲۱۵۰۱۷۱۷:۳۵:۵۱ ۱۳۹۶/۱۰/۳۰
برادر باید حقوق اموزش و پرورش رو بیارن بالا و نه حقوق نفت رو کم کنن و بعد کسی که تو اموزش و پرورش مشغول به کار هست و ظهر میره خونه و عید و تابستون و تعطیلی ها رو پیش خانوادش هست با یه نفر نفتی البته عملیات من کاری به نیروی ستادی ندارم که شیفت هست و ۱۲ ساعت کار تو محیط الوده و خطرناک رو با هم مقایسه میکنید
1۲۱۵۴۳۶۲۲:۰۷:۱۶ ۱۳۹۶/۱۰/۳۰
ما نگفتیم حقوق آموزش پرورش با نفت یکی باشه . گفتیم 2 یا 3 برابر باشه نه 10 برابر شما آنهایی که کنار چاه های نفت هستند را مثال می زنید . من می گویم آنهایی که در تهران و شیک ترین ساختمان های وزارت نفت هستند را می گویم.
محمد۲۱۴۶۵۵۱۴:۱۹:۲۶ ۱۳۹۶/۱۰/۳۰
برخی کارکنان وزارت نفت حتی کارکنان ستادی غیر رسمی که پشت میز نشین هستند و در تهران کار می کنند چندین برابر دیگر وزارت خانه ها و ادارات حقوق و مزایا دریافت می کنند ، چرا به فکر تبعیض بین حقوق کارکنان وزارت نفت و دیگر وزارت خانه ها و ادارت نیستید ؟؟؟
ناشناس۲۱۵۴۸۹۲۲:۴۴:۲۱ ۱۳۹۶/۱۰/۳۰
خبر داری آبدارچی وزارت خارجه چقدر می گیره؟
حامد۲۱۴۶۸۲۱۴:۳۱:۳۹ ۱۳۹۶/۱۰/۳۰
کدام کارمند نفت ۱۰ ملیون حقوق میگیرد؟؟ ارشد مهندسی نفت و رسمی با ۱۲ سال سابقه در گرد و خاک اهواز زیر ۴.۵ ملیون حقوقمه، بر زخم ما نمک نپاشید
ناشناس۲۱۴۹۵۶۱۷:۰۷:۲۸ ۱۳۹۶/۱۰/۳۰
داداش کجا کار میکنی؟ لطفا مدرک تحصیلی و اداره محل خدمتت رو بگو.
ناشناس۲۱۵۰۱۰۱۷:۳۲:۲۳ ۱۳۹۶/۱۰/۳۰
دوست عزیر فقط خدارا شاهد میگیرم نزدیک 16 سال سابقه کار که نه سالش هم جنوب بوده وبا مدرک کارشناسی ارشد پایه حقوقم دو میلیون وششصد هست. دریافتی ام با اضافه کار به چهار میلیون میرسه از طرفی با خصوصی سازی عمده منابع درآمد نفت مثل پالایشگاهها وپتروشیمی ها با درآمد های کلان افتاد دست صندوق بازنشستگی کشوری و وزارت کار. خب حالا به بازنشسته های ادارات دیگه برسه وزارت کار وقتی درآمد هنگفت داره!! وجدانا حقوقم رو با بعضی سازمانها عوض میکنم
ناشناس۲۱۵۰۸۵۱۸:۲۶:۵۶ ۱۳۹۶/۱۰/۳۰
لیسانس بازرسی فنی شاغل در عسلویه میشناسم 12 میلیون میگیره
ناشناس۲۱۶۹۹۵۱۸:۴۱:۵۰ ۱۳۹۶/۱۱/۱
نه بابا!!!من همون شخصم اما انگار حقوقم رو سه برابر کردی داداش!!!مرد باش
محمد۲۱۵۰۹۰۱۸:۲۹:۳۴ ۱۳۹۶/۱۰/۳۰
شما گفتی من هم باور کردم برادر خانم بنده در پتروشیمی اراک هست با مدرک دیپلم صورت حساب بانکی سه ماهه اش را برای ضمانت به بانک بردم در مدت 3ماه جمع واریزیهایش 45میلیون تومان بود من آموزش و پرورشی با مدرک ارشد 7/500که مغزم از اون روز هنوز داره سوت می کشه حالا امکانانی رفاهی که در شمال کشور دارند و مابقی بماند که چی هست اصلا انگار در ایران نیستی وقتی میری اونجا.
حامد۲۱۶۹۵۸۱۸:۰۳:۳۹ ۱۳۹۶/۱۱/۱
دروغ گفتن که مالیات نداره. یهو میگفتی ۹۹ میلیون شده حقوق سه ماهش.اون بد بخت که برات ضامن شد و بهت اعتماد کرده و لطف در حق تو نمک نشناس و خدا نشناس کرده لابد وام تو فیش حقوقیش بوده وگرنه به هیچ عنوان ازین خبرا تو نفت نیست.ای کاش بود
فرزان۲۱۵۷۰۱۰۴:۴۰:۲۹ ۱۳۹۶/۱۱/۱
دروغ نگو
ناشناس۲۱۴۹۸۴۱۷:۲۱:۱۳ ۱۳۹۶/۱۰/۳۰
بنده مهندس رسمی نفت در عسلویه هستم پس از خصوصی سازی حق انتقالی از ما سلب شد و ما باید تا ۶۰سالگی در عسلویه بمانیم تا بازنشسته بشیم.البته خانواده ها هم همراه ما هوای اینجا را تنفس می کنند و از امکاناتش بهره مندند! بنده حاضرم جامو با اون کارمند قراردادی که از دانشگاه پیام نور مدرک آورده و نصف من سابقه نداره و بیش از ۷۰%من حقوق می گیره عوض کنم.و البته با بیست سال سابقه بازنشسته بشم بدلیل مشاغل زیان آور
پیام گذار بالا۲۱۷۰۰۱۱۸:۴۵:۲۳ ۱۳۹۶/۱۱/۱
لطفا اونایی که منفی دادن بگن برای چی منفی دادن؟؟؟؟کجای حرف من اشتباهه؟
محسن۲۱۵۰۳۵۱۷:۴۷:۵۷ ۱۳۹۶/۱۰/۳۰
ارزش جواب دادن به نظراتی که تو این صنعت نیستن و شرایط کار رو ندیدن نداره
عباس اکبری۲۱۵۰۵۶۱۸:۰۰:۴۰ ۱۳۹۶/۱۰/۳۰
وزیری که جلو استخدامی های نفت گاز پتروشیمی ایلام و مهران گرفته؟پتروشیمی تخلفات گسترده داره نمیگید
محمد۲۱۵۰۶۶۱۸:۱۲:۳۶ ۱۳۹۶/۱۰/۳۰
بنده لیسانس برق و ۴ سال سابقه در شرکت نفت وگاز پارس واقع در عسلویه هستم.کی گفته ما ده میلیون تومان در ماه حقوق می گیریم مجموع کل دریافتی حقوق و مزایای بنده در آذرماه به زور پنچ و نیم میلیون تومان شده است.البته همکاران با سابقه بیشتر، بهتر از من می گیرند.
محسن۲۱۵۱۸۱۱۹:۴۵:۲۸ ۱۳۹۶/۱۰/۳۰
والا به پیر به پیغمبر آشنایان من در بانک و مخابرات و... با مدرک مشابه از من نفتی بیشتر میگیرن. مرد وزارت نفت قدیم
ناشناس۲۱۵۲۲۴۲۰:۱۴:۲۵ ۱۳۹۶/۱۰/۳۰
بنده با مدرک فوق لیسانس و بیست وهفت سال سابقه کار در مناطق عملیاتی جنوب زیر ده میلیون حقوق میگیرم بیش از هفتاد درصد کارکنان رسمی وزارت نفت زیر پنج میلیون حقوق دریافت میکنند. نیروهای پیمانکاری و قراردادی هم که میگید بدون هیچ ضابطه و آزمونی با زدو بند اومدن سر کار و اکثرا هم از خانواده خود کارکنان هستند حالا ادعای حقوق مساوی با نیروهای رسمی دارند .اشکالی ندارد اینها بروند در آزمون جذب نیرو شرکت کنند و رسمی بشن بعد مزایای آن را دریافت کنن
ناشناس۲۱۵۲۵۶۲۰:۲۷:۰۳ ۱۳۹۶/۱۰/۳۰
ما که ۱۶سال تو این صنعت کار کردیم از چند سال پیش قرارداد مستقیم وزارت نفت شدیم موی سرمان سفید شد حالا با اضافه کار اون هم اگه خط نخوره میگیریم ۱۶۰۰ودیگر هیچ هیچ هیچ هیچ هیچ هیچ
ناشناس۲۱۵۳۴۴۲۱:۱۸:۲۵ ۱۳۹۶/۱۰/۳۰
ماده ده برای عملیاتی ها هنوز اجرا نشده چطور برای وزارت خونه اجرا شده؟
علی۲۱۵۳۵۹۲۱:۲۶:۴۳ ۱۳۹۶/۱۰/۳۰
سال ها سعی کردید به روش های مختلف صنعت نفت و کارکنان آن را تحت فشار قرار دهید ، ای کاش یک صدم آن را صرف افزایش بازدهی و‌بالطبع افزایش در آمد کارکنان سازمان‌های دیگر میکردید.هیچکدام از کسانی که به صنعت نفت میتازند کوچکترین اطلاعی از شرایط کاری وتخصص های کارکنان ندارندو مفهوم برنامه ریزی، کنترل و‌عملیات این صنعت صد و‌چند ساله را نمیدانند. نفت خون جاری مملکت‌ است و‌اقتصاد ما چه بخواهیم چه نخواهیم از نفت است . اکنون شرایط مساعد است، آخرین میخ را بر تابوت این صنعت بکوبید و خیال همه را راحت کنید،
حسین۲۱۵۳۸۷۲۱:۳۶:۲۰ ۱۳۹۶/۱۰/۳۰
جذب نیروی انسانی در وزارت نفت توسط خود وزارت خانه و آزمون تامین میشود ولی نیروهای قراردادی توسط معرف و داشتن پارتی جذب سیستم میشوند لطفا دقت کنید با احترامی که برای اشخاص قائل هستم ولی نباید این طیف از نیروهای انسانی (قراردادی) در وزارت نفت فراموش کنن که توسط رانت وارد شده و بدون لیاقت سنجی از نظر علمی و گزینشی که مورد تایید وزارت نفت هستش جذب شدن؛ در مورد حقوق کارکنان رسمی نفت هم ذکر کنم خیلی از موارد حقوقی که مختص کارکنان رسمی نفت بوده طی سالیان گذشته یا حذف شده یا اعمال نشده. یادی کنیم از ماده ۱۰ که اعمال نشد؛ یادی کنیم از تعلیق یک ساله مدارک تحصیلی وووو ولی طی این سالیان چشم همه به دنبال افزایش حقوق نیروهای قراردادی بوده و هست
ناشناس۲۱۵۴۳۴۲۲:۰۶:۲۲ ۱۳۹۶/۱۰/۳۰
با سلام من بارها تذکر دادم که چرا برخلاف قانون اساسی، اساسنامه شرکت نفت و ... در مجلس تهیه و تصویب نمیشود. بارها گفتم و جناب توکلی و دوستانش چاپ نکردند که شرکت نفت تا تصویب اساسنانه و شفافیت کامل، ملی نیست و دولتی هم متاسفانه نیست و در دست گروههای وابسته و خاص است. نوشتم و گفتم که میزان استخراج نفت احدی تحقیق و تفحص نمیکند..... اینکه مالیات درست و شفاف نمیدهند و... همچنین است وضع شرکت ملی گاز و پتروشیمی و ... دوران تاریکیست و ایندگان ما را بدترین مردمان با بدترین مسیولان تاربخ خواهند خواند بازهم چاپ نکن
مهدی۲۱۵۴۴۸۲۲:۱۶:۲۵ ۱۳۹۶/۱۰/۳۰
سلامم، بابا بیشترین حقوق نفتی ها میگیرند بیشترین مزایا دارند اگه بده برادر برین اداره دیگه چرا حقیقت نمیگید....
عباس اکبری۲۱۵۴۹۸۲۲:۴۶:۵۴ ۱۳۹۶/۱۰/۳۰
وزیر نفت صنعت نفت ایلام فلج کرده مستقلش نکرده جلو استخدام های بومی گرفته
سيروس۲۱۵۵۲۹۲۳:۱۰:۲۳ ۱۳۹۶/۱۰/۳۰
بنده به عنوان یک نفتی در منطقه خوزستان امادگی انتقال با یک معلم در اصفهان یا شیراز را دارم، والله شاهده حاضرم، خسته شدم از استرس و کار و زیاد و گرما و گرد و خاک
abbas۲۱۵۵۳۵۲۳:۱۷:۳۷ ۱۳۹۶/۱۰/۳۰
سیستم حقوق و دستمزد ما چنان پیچیده است که راه فرار زیاد دارد . چند سوال ساده - در بازار بازار کار فرد 5 سال سابقه با 30 سال سابقه چقدر تفاوت دارد؟ بعد از 5 سال الی ده سال در یک شغل خبره آن شغل خواهید شد و بالاتر از آن تقریبا بی ارزش است - چرا باید یک دفتر دارد ساده که لیسانس دارد حقوق لیسانس و بعضا فوق لیسانس را دریافت کنند؟ - آیا شغل هایی که در تمام ادارات وجود دارند مانند دفتردار، حسابدار ، افراد فنی ساده ، مدیران اداری و مشابه آنها چون در شرکت فلان هستند باید حقوق های متفاوتی دریافت کنند؟ حقوق ادارات؛ شرکت های دولتی و خصولتی باید ساده و بر مبنای شغل محاسبه شود و از پیچیدگی آن را خارج کنند
کارمند۲۱۵۵۵۳۲۳:۴۷:۵۳ ۱۳۹۶/۱۰/۳۰
حقوق اکثر مدیران نفت که در تهران ودر ادارات ستادی کار میکنند حداقل ۱۵ میلیون تومان است این کجا انصاف است ..اطلاعات دقیق است ....چرا تبعیض
علی۲۱۵۵۸۵۰۰:۱۱:۳۸ ۱۳۹۶/۱۱/۱
والله تالله به پیر به پیغمبر انصاف نیست یه عزیزی تو وزارت نفت چون رسمیه پشت میز بشینه و 6 تومن بگیره ولی تو همون اداره یه کارمند قراردادی 1 میلیون و 300 400. . والا بالله به پیر به پیغمبر انصاف نیست انصاف نیست.
ناشناس۲۱۶۰۸۲۱۱:۱۶:۲۸ ۱۳۹۶/۱۱/۱
یکی اون وسط گفته بود که "ارزش جواب دادن به نظراتی که تو این صنعت نیستن و شرایط کار رو ندیدن نداره" ، خدمت این استاد عالیقدر عرض کنم که اگه به این حرفا باشه که اوناییکه نو شرکت فولاد و ذوب کار میکنند باید پادشاهی کنن...پ کو؟
حسین۲۱۶۱۱۷۱۱:۳۹:۳۰ ۱۳۹۶/۱۱/۱
متاسفانه نیروهای غیر رسمی ( ارکان ثالث و قرارداد مستقیم) با حقوق وزارت کاری در نفت و زیر مجموعه اون مشغول به کار هستند حداکثر دریافتی تا 2 میلیون تومن ... ولی کارمندان رسمی با حقوقی حداقل 3 برابر انها ( بجز مزایای درمان رایگان نفت کارت گاز کارت و هتل رستوران و...) کار میکنند. باید تبعیض ابتدا از خود وزارت نفت از بین بره و بعد در کل کشور . تمام مردم ایران حق زندگی خوب رو دارند و حق دارند از ثروت ملی سهم ببرند به امید از بین رفتن تبعیض که ام الفساد است.
ناشناس۲۱۶۲۴۴۱۲:۴۱:۴۶ ۱۳۹۶/۱۱/۱
کسی منکر کار طاقت فرسای مهندسين عزيز شرکت نفت در گرمای جنوب نيست. ولی اين درد آور است که انباردار بازنشسته آن در شهری مانند ميانه که مدرک سيکل داره در برابر بازنشسته ليسانسيه آموزش و پرورش که از دانشگاه تهران فارغ التحصيا شده و دو گروه تشويقی داره ، دريافت ميکنه.
محمد ترابي۲۱۶۳۴۲۱۳:۲۴:۳۳ ۱۳۹۶/۱۱/۱
نکته ای که می خواهم به عرض برسانم اینه که ما نمی گیم وزارت نفتی ها زیاد میگیرن ما چند ساله داریم داد می زنیم بابا جون ما حقوقمون کمه .نمیگیم از وزارت نفتی ها کم کنید به آموزش و پرورشیها اضافه کنید.بیایید حقوق ما را زیاد کنیدمردیم از بس خجالت زن و بچه را کشیدیم هرچی از ما خواستن گفتیم نداریم و بعدا .بخدا بخدا من معلم با مدرک لیسانس و 27 سال سابقه کل حقوقم زیر 3 ملیون هستش .یک بچه دانشجو ویک دبیرستانی و یک دبستانی هم دارم تو کلان شهر هم زندگی می کنم.به داد ما برسید
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  2. بازی با کلمات

  3. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  4. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  5. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  6. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  7. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  8. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  9. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  10. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  11. اطلاعیه شماره ۳ فراجا درباره اجرای «طرح نور»  

  12. نحوه رفتار متفاوت فروشندگان در برابر پوشش حجاب مشتریان

  13. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  14. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  15. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  16. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  17. واکنش بلینکن به حادثه اصفهان/ به مجازات ایران پایبند هستیم!  

  18. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  19. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  20. برخی مسئولان بدلیل کارهای بی‌قاعده در زمینه حجاب تذکر گرفتند        

  21. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  22. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

  23. موضع رئیس عدلیه در خصوص ورود فراجا به مسئله حجاب/ اژه‌ای: در قضیه حجاب می‌توانیم بگوییم «کی بود کی بود، من نبودم؟»

  24. موفقیت ایران در ساخت موتور بنزینی ۶ سیلندر + تصاویر

  25. اشتباه برخی گروه‌ها در مقابله با توئیت فضائلی

آخرین عناوین