جزئیاتی از تخلف میلیاردی در وزارت نفت/ فرد متخلف پس از مشخص شدن سوء استفاده مالی به کانادا فرار کرد/ تبعات بکارگیری افراد دوتابعیتی

گروه اقتصادی الف،   3961026001 ۶۴ نظر، ۰ در صف انتشار و ۲۳ تکراری یا غیرقابل انتشار

نایب رئیس اول کمیسیون انرژی مجلس جزئیاتی از تخلف در مدیریت اکتشاف شرکت ملی نفت را تشریح کرد.

جزئیاتی از تخلف میلیاردی در وزارت نفت/ فرد متخلف پس از مشخص شدن سوء استفاده مالی به کانادا فرار کرد/ تبعات بکارگیری افراد دوتابعیتی

هفته گذشته یکی از سایت‌های نفتی خبری را با عنوان کشف فساد مالی در وزارت نفت منتشر کرد و نوشت فرد اختلاس کننده گرین کارت کانادا داشت و از طریق ترکیه راهی این کشور شد.این فرد طبق گفته منبع آگاه از سال 87 اقدام به سوء‌استفاده مالی کرده است و تا همین اواخر به سوء‌استفاده مالی مشغول بوده است.

هدایت‌الله خادمی، نایب رئیس اول کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی نیز با اشاره به تخلف و سوء استفاده مالی یکی از کارکنان مدیریت اکتشاف شرکت ملی نفت، گفت:این فرد پس از مشخص شدن تخلف و سوء استفاده مالی به یکی از کشور‌های همسایه و از آنجا به کانادا رفته است.

وی با بیان اینکه مشخص شده که 15 میلیون دلار بعلاوه 60 میلیارد تومان در حساب اکتشاف وجود ندارد، افزود:چک‌های مربوط به مدیریت اکتشاف برای وصول به بانک ارجاع می‌شده که مسئولان بانک به مسئولان مدیریت اکتشاف اعلام می‌کنند که به دلیل نبود منابع  حساب‌های مدیریت اکتشاف مسدود می‌شود.

نایب رئیس کمیسیون انرژی مجلس ادامه داد: پس از مطلع شدن مسئولان مدیریت اکتشاف از این موضوع، به سراغ حسابرس مدیریت اکتشاف رفته که متوجه می‌شوند وی از کشور متواری شده است.

خادمی با بیان اینکه نباید افراد 2 تابعیتی در مناصب حساس مسئولیتی داشته باشند اظهار داشت:این فرد که تابعیت کانادا را داشته تقریباً نفر دوم مالی مدیریت اکتشاف شرکت ملی نفت بوده است.

وی تصریح کرد:پس از بررسی و تهیه گزارش از سوی نهاد‌های قضائی و اطلاعاتی کمیسیون انرژی نیز به این مسئله ورود کرده و با دعوت از مسئولان شرکت نفت و اکتشاف این موضوع را بررسی می کنند.

نایب رئیس اول کمیسیون انرژی مجلس با بیان اینکه مسئولان مدیریت اکتشاف در این زمینه ضعیف عمل کرده‌اند،گفت:معمولاً اسناد مالی حداقل 2 امضا هستند لذا یکی از امضا‌ها را این شخص انجام می‌داده است امضا دیگر چگونه انجام می‌شده؟آیاجعل می شده؟ این مسائل باید بررسی شود.

نماینده ایذه در مجلس با بیان اینکه لذا این وضعیت نشان دهنده این است که این اتفاقات به صورت سازمان یافته رخ می‌داده و مسئولان مدیریت اکتشاف باید زودتر متوجه این سوء استفاده و تخلف می شدند، ادامه داد:همچنین این وضعیت بیانگر این است که سوء استفاه طی چند سال گذشته نیز وجود داشته و اگر بانک به دلیل کمبود منابع به مسئولان مدیریت اکتشاف اعلام نمی‌کردند این روند ادامه پیدا می‌کرده است.

خادمی با بیان اینکه تخلف در مدیریت اکتشاف می‌تواند هشداری برای مسئولان وزارت نفت باشد که در سایر قسمت‌ها چنین سوء استفاده‌هایی صورت نگیرد، تصریح کرد:شاید پس از انجام بررسی‌های لازم از سوی اعضای کمیسیون در صورت نیاز تحقیق و تفحص مطرح شود تا بتوان چنین مسائلی را در سطح گسترده‌تری پیگیری کرد.

به گزارش الف، بررسی ها حاکی است این فرد که 30 سال در مدیریت اکتشاف شرکت ملی نفت مشغول به کار بوده است با ورود به بخش مالی این شرکت فرعی زیرمجموعه شرکت ملی نفت ایران، توانست سواستفاده های مالی خود را از سال 87 آغاز و تا همین اواخر رقمی حدود 100 میلیارد تومان را به جیب بزند.

همچنین فعالیت این فرد تا همین اواخر نیز ادامه داشته اما به محض مطلع شدن از بررسی سوء استفاده مالی توسط یک نهاد نظارتی از کشور فرار کرده و به ترکیه گریخته است.

با این وجود جای بررسی این نکته هم وجود دارد که چه نقاط ضعف مهمی در سیستم مالی و نظارتی این شرکت وجود داشته است که یک کارمند ساده در طول این مدت طولانی و در دوره مدیریت چند مدیر بدون جلب نظر توانسته است چنین رقم قابل توجهی را اختلاس کند.

دیدگاه کاربران

ناشناس۲۰۸۳۹۰۰۰:۳۰:۳۲ ۱۳۹۶/۱۰/۲۶
من خودم دو تابعیتی هستم و معتقدم که دو تابعیتی ها نباید در هیچ دستگاه دولتی و عمومی، به کار گرفته شوند مگر در سازمان های آموزشی و تحقیقاتی.
ناشناس۲۰۸۹۱۵۱۳:۲۲:۴۹ ۱۳۹۶/۱۰/۲۶
به نظر من وقتی یک فساد و به خصوص مبالغ کلان رخ میدهد در درجه اول مسولان نظارتی ان سازمان را باید توبیخ کرد نظیر بازرسی و حراست ها را ایا با این همه فساد بانکی ایا تا به حال شده با دستگاه نظارتی یک بانک که شامل بازرسی و حراست می باشد شده باشد
ناشناس۲۰۸۹۵۰۱۳:۳۸:۳۹ ۱۳۹۶/۱۰/۲۶
به این میگن شیر تو شیر
ناشناس۲۰۹۶۰۷۲۰:۱۷:۱۹ ۱۳۹۶/۱۰/۲۶
دو تابعیتی ها باید تحت نظر باشند مخصوصا در سازمان های علمی و تحقیقاتی
ناشناس۲۰۸۴۱۵۰۱:۱۸:۳۲ ۱۳۹۶/۱۰/۲۶
قسم به وجدان بیدار ملت ایران که داستان این فرد دقیقا همانند داستان خاوری است و با حمایت و شراکت و مجوز کسانی که هرگز نباید شناخته شوند سالهای سال تخلف کرد و با اشاره و چراغ سبز همانها موفق به خروج به موقع از کشور شد و باز هم پس از رسیدن متخلف به کشور کانادا با میلیون ها دلار اختلاس شده ، تازه نهادهای نظارتی و حراستی و حفاظتی و و و و ............ ( کی بود کی بود ، من نبودم دستم بود ، تقصیر آستینم بود ) را شروع کرده اند .
ناشناس۲۰۹۲۸۸۱۷:۰۱:۳۳ ۱۳۹۶/۱۰/۲۶
این بنده خدا طی 9 سال 100 میلیارد اختلاس کرده. در مقایسه با سایر موارد مشابه که طی چند ماه چندهزار میلیارد میبرند این بنده خدا اصلا" کاری نکرده!!!!
ناشناس۲۰۸۴۱۶۰۱:۲۱:۵۲ ۱۳۹۶/۱۰/۲۶
لاریجانی !! روحانی !! علی برکت الله !!!!!! __________ همش تقصیر احمدی تژاده . خدایی راست میگم . اگه حرف گوش میکرد و اندکی فقط کمی مثل شماها رفتار میکرد و ساکت بود !! الان مردم اسیر شماها نبودند .
ناشناس۲۰۹۳۰۸۱۷:۰۹:۳۰ ۱۳۹۶/۱۰/۲۶
این که مشخصه از سال 87 شروع کرده. اگه احمدینژاد مقصر نیست، پس مقصر کیه؟؟
ناشناس۲۰۹۵۲۵۱۹:۱۳:۴۴ ۱۳۹۶/۱۰/۲۶
چی میگی؟!!!
ناشناس۲۰۸۴۴۱۰۲:۰۶:۵۶ ۱۳۹۶/۱۰/۲۶
زنگنه هنوز سرکاره اشتباهاتش داره رو میشه وای به روزی که بره کنار
ناشناس۲۰۸۴۴۴۰۲:۱۹:۲۱ ۱۳۹۶/۱۰/۲۶
این فرد دو تابعیتی بوده یا شده؟؟؟ بنظرم خیلی از مسئولان دو تابعیتی بار خودشون رو از سفره مردم بستن و بعد دو تابعیتی شدن!!
ناشناس۲۰۸۴۷۸۰۵:۵۶:۵۱ ۱۳۹۶/۱۰/۲۶
فساد مثل موریانه افتاده به پایه های نظام ولی هیچ کسی بهش توجه نمیکنه، انگار نه انگار، تخلفاتی بسیار کمتر از این در چین اتفاق میافته از بالا تا پایین استعفا میدن و طرف را میگیرن میندازن زندان تو تلوزیون هم معرفی میکنن ولی تو ایران انگار نه انگار.
ناشناس۲۰۸۴۷۹۰۶:۰۰:۱۱ ۱۳۹۶/۱۰/۲۶
چه خبره مملکت! بابا مردم به شماها اعتماد کردن مملکتو سپردن دست شما! این چه وضع مدیریت کردنه؟ به بیت المال هم همون جوری رسیدگی کنین که تو اموال خودتون مو رو از ماست میکشین. آخه این چه وضع نظارت و بازرسیه؟
ناشناس۲۰۸۴۸۱۰۶:۰۱:۳۲ ۱۳۹۶/۱۰/۲۶
الان اینهایی که گفته شده نشانه تخلفه؟!!!! بیشتر یه معنی دیگه میده
ناشناس۲۰۸۴۸۳۰۶:۰۹:۰۸ ۱۳۹۶/۱۰/۲۶
آخه این چه مملکتیه که توی هر ادارش هر کسی به این راحتی میتونه اختلاس کنه و اینطوری پول بیت المال را بدزده و با خودش از مملکت خارج کنه؟! قطعا اینجور اختلاسها نمیتونه کار فقط یک نفر باشه و معمولا افراد دیگری هم در همان اداره دخیل میباشند ولی تقصیرها معمولا فقط بگردن یک نفر انداخته میشه تا افراد دیگر که یا شریک دزد هستند یا حداقل در اینجور موارد قصور کرده اند مشخص نشوند.
ناشناس۲۰۸۴۸۸۰۶:۲۶:۲۱ ۱۳۹۶/۱۰/۲۶
فقط افراد دو تابعیتی خطرناک نیستند،مدیرانی هم که فرزندانشان را به خارج فرستاده اند خطرناکند،چرا که با دریافت اقامت فرزند پدر و مادر هم عملا مقیم می شوند ،...مدیرانی که این مملکت را قابل زندگی نمی‌دانند چطور در سمت‌های مدیریتی گمارده شده اند....این افراد در یک ضرب العجلی یا باید فرزندانشان را بداخل کشور بیاورند و یا کنار گذاشته شوند
محمد۲۰۹۶۲۷۲۰:۲۸:۲۰ ۱۳۹۶/۱۰/۲۶
من کاملا با شما موافقم کسانی که فرزندو یا یکی از اعضای خانواده اش در خارج از کشور درس می خوانند در نهایت خودشان هم بعد از جمع آوری مال و اموال راهی میشود ، نمونه اش بنده فرزندان خاله ام برای دانشگاه از شهرستان به تهران آمدند بعد از اتمام دانشگاه در تهران ساکن شدند و والدین هم بدنبال آنها به تهران آمدند ، البته این قضیه برای همه صدق نمی کند ولی باید مسئولین کمی احتیاط کنند در سپردن مسئولیتهای میانی به بالا به افراد.
ناشناس۲۰۹۹۸۳۰۶:۲۵:۰۵ ۱۳۹۶/۱۰/۲۷
عزیز من مردم دارند به همینها رای می دهند در انتخابات سلبریتی هایی که می روند بچه هایشان را امریکا بهدنیا می آورند به مردم خط می دهند همه هم گوش به فرمان می روند به کسانی رای می دهند که به یمن همراهی با انقلاب در سال 57 شدند وکیل و زیر و از آن زمان جیب های خودشان را پر پول نمودند و بچه هایشان را به خارج فرستاده اند شما ببین بچه های چه کسانی در خارج از کشور زندگی کرده و می کنند و مردم به کی رای می دهند به همانها این یعنی مردم ما دلشان یک چیزی را می خواهد اما عملشان دقیقا مخالف آن است
ناظر۲۰۸۴۸۹۰۶:۲۹:۰۳ ۱۳۹۶/۱۰/۲۶
باسلام/ چگونه کارمندخاطی توانسته قبل ازپیگیری ناظران ازکشورخارج شود؟!/ مگرباناظران ومسولان هماهنگ بوده!؟!
ناشناس۲۰۹۱۷۴۱۵:۵۷:۱۳ ۱۳۹۶/۱۰/۲۶
آقای خاوری بعد از مشخص شدن چطوری خارج شد؟
ناشناس۲۰۸۴۹۲۰۶:۵۴:۱۲ ۱۳۹۶/۱۰/۲۶
چرا عکس و مشخصات این افراد که کم هم نیستند در فضای مجازی منتشر نمی شود؟
ناشناس۲۰۸۴۹۵۰۶:۵۸:۵۵ ۱۳۹۶/۱۰/۲۶
پول‌ها را دزدیده و فرار کرده. هنوز اسمشو نمی‌گین؟ چقدر آبرو دارن این دزدان بیت‌المال
احد۲۰۸۵۰۰۰۷:۰۴:۵۲ ۱۳۹۶/۱۰/۲۶
مطمنا افراد دیگری هم شریک بودند مگر میشود یک نفر حسابرس 15 میلیون دلار و 60 میلیارد تومان را به همین راحتی و به تنهائی سند سازی کند ؟؟!!! چک صادره بابت چی بوده؟ قراداد ؟ خرید جنس ؟ درخواست کننده و تائید کننده و ..... نه اقا کار یک نفر نیست !!
شاهین۲۰۸۵۱۱۰۷:۳۸:۱۸ ۱۳۹۶/۱۰/۲۶
باور کنید افراد 2 تابعیتی نباید حتی در مناصب غیر حساس هم مسئولیتی داشته باشند
ناشناس۲۰۹۰۹۰۱۴:۵۹:۲۸ ۱۳۹۶/۱۰/۲۶
دوست عزیز این را بنده و شما میخواهیم اما کسی نوجه نمیکنه چرا که همین الآن هم خیلی از افراد دو تابعیتی در جاهای چرب و پر از دلار و تومن دارن کار میکنن.
ناشناس۲۰۸۵۱۴۰۷:۴۴:۲۳ ۱۳۹۶/۱۰/۲۶
وقتی وزرا و مسئولین دارایی های خودرا اعلام نمی کنند چه انتظاری از افراد رده پائین دارید؟ اگر مسئولین لیست دارائیهای خود را هم اعلام کنند باز هم مردم به انها اعتماد نخواهند کرد عمق فاجعه و عدم اعتماد مردم بالاست
ناشناس۲۰۸۵۳۳۰۸:۰۵:۴۳ ۱۳۹۶/۱۰/۲۶
این یعنی پولو یک دفعه یا در مدت بسیار کوتاهی برده. اینا که میگقتنداز سال 88 مشغول اختلاس بوده.
ناشناس۲۰۸۵۳۸۰۸:۱۲:۲۵ ۱۳۹۶/۱۰/۲۶
هر دم از این باغ بری میرسد!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
naderehabedi@yahoo.com۲۰۸۵۴۴۰۸:۲۱:۵۸ ۱۳۹۶/۱۰/۲۶
فکر کنم اداره حراست کلا در وزارت نفت خواب تشریف دارن!!!!!!!!!!!!!!
ناشناس۲۰۸۵۴۵۰۸:۲۳:۴۷ ۱۳۹۶/۱۰/۲۶
چرا اسم این دزد رو به مردم نمیگید؟دارید آبرو داری میکنید؟
محد۲۰۸۵۵۲۰۸:۲۹:۲۷ ۱۳۹۶/۱۰/۲۶
رقمش زیاد نیست بیخیال بابا
پیمان۲۰۹۱۵۳۱۵:۴۱:۳۶ ۱۳۹۶/۱۰/۲۶
زیاد نیست؟ پدر من بعد از 35 سال کارمندی هنوز 400 میلیون نتونسته جمع کنه! 35 سال عمرش رو گذاشته هر روز ساعت 6 صبح تا شب. بعد میگی 100 میلیارد زیاد نیست؟
محمد۲۰۸۵۸۳۰۸:۵۵:۵۲ ۱۳۹۶/۱۰/۲۶
عده ای محدود تمام منابع ملت و کشور رو در اختیار گرفته اند
ناشناس۲۰۸۶۱۲۰۹:۱۵:۲۳ ۱۳۹۶/۱۰/۲۶
وقتی جرم محرز است چرا نام او گفته نمیشود؟!
محمد۲۰۸۶۱۴۰۹:۱۶:۱۹ ۱۳۹۶/۱۰/۲۶
حراست وزارت نفت ، سازمان بازرسی وزارت نفت و سازمان بازرسی کل کشور کجا بودند که تو چند سال متوجه نشدند ؟؟؟!!!!!!!!!!!!!
حقگو۲۰۸۶۲۱۰۹:۲۰:۰۶ ۱۳۹۶/۱۰/۲۶
تا دیروز اعلام کردند ایشان کارمند جزء بوده حالا دومین فرد مالی مدیریت اکتشاف شده است؟ ذیحساب و معاونت مالی و پشتیبانی چکار میکردند؟ مدیر ان حراست و بازرسی این مدیریت در کجا تشریف داشتند؟ برادران و خواهران معزز فساد ریشه دوانده و امکان اصلاح وجود ندارد مگر اینکه امام زمان(عج) ظهور نماید با تشکر
بشارت۲۰۸۶۳۶۰۹:۳۷:۲۲ ۱۳۹۶/۱۰/۲۶
سیستم نظارتی در جوامع قانونمند این اجازه را به کسی نمیدهد که پا را فرا تر از خط قرمز قانون بگذارد خیلی ساده است در این سیستم تمام فعالیت های اشخاص بصورت کاملا شفاف از طریق مراجع ذیصلاح رصد میشود و کوچکترین ناهنجاری های اقتصادی انها پیگرد مستمر خواهد داشت. برای مثال جابجایی و انتقال پول بالای 10 هزار دلار از طرف هر شخص حقیقی و حقوقی بایستی توجیه قانونی مربوط به منبع درامدی ان را داشته باشد در غیر این صورت علاوه بر ضبط ان زندانی و جزای نقدی نیز خواهد داشت. اما در کشور ما..............
ناشناس۲۰۸۶۴۷۰۹:۴۳:۱۵ ۱۳۹۶/۱۰/۲۶
ماشالا تپه گلکاری نشده نداریم . شهرداری - وزارت نفت -و ...
ناشناس۲۰۸۶۵۰۰۹:۴۴:۱۱ ۱۳۹۶/۱۰/۲۶
معمولا با همون مدیرها شریک میشوند
ناشناس۲۰۸۶۵۴۰۹:۵۰:۱۶ ۱۳۹۶/۱۰/۲۶
به به هر دم از این .... بعد میگن چرا مردم خواهان استعفای دولتن؟
ناشناس۲۰۸۶۵۷۰۹:۵۲:۲۴ ۱۳۹۶/۱۰/۲۶
نهادهای بازرسی چه کار میکنند؟
ناشناس۲۰۸۶۸۳۱۰:۲۱:۵۷ ۱۳۹۶/۱۰/۲۶
راس مدیریت اکتشاف کم تجربه و ناکار امد است
ناشناس۲۰۸۶۸۴۱۰:۲۳:۰۵ ۱۳۹۶/۱۰/۲۶
این وضعیت نشان دهنده این است که این اتفاقات به صورت سازمان یافته رخ می‌داده صد در صد نظر درستی است همه ی دست اندرکاران با هم میخورند و میبرند از پایین و بالا و اطراف با هم هستند بانکی ها هم از همه طرف میخورند و از همه چیز خبر دارند
بابک۲۰۸۶۹۶۱۰:۲۹:۴۸ ۱۳۹۶/۱۰/۲۶
من پیمانکار نفتم. تا حالا صد تا ارگان اطلاعات خودم و خانوادم رو زیر رو کردن. کیت خارجه. کی خارج بودی. برای چی رفتی و هزار تا استعلام اونوقت مدیرای خودشون راحت ۲ تابعیتی و از همه چی آزاد
احمدی۲۰۸۷۱۱۱۰:۳۸:۰۴ ۱۳۹۶/۱۰/۲۶
با سلام وعرض احترام ماپروژه ای داریم که برای 1300 نفر اشتغالزایی دارد شصت درصد کل پروژه را تامین کردیم شش سال روی زمین خوابیده 730 برگ مکاتبه داریم برای دو میلیارد حداقل و حداکثر چهار میلیارد سه دستور از استانداران قبلی داریم ولی با چهار جواب سیاستهای انقباضی بانک مرکزی مقدور نمی باشد.شما جای من چقدر از خبر بالا اسیب روحی روانی می خورید? با تشکر
سید۲۰۸۷۱۷۱۰:۴۳:۰۷ ۱۳۹۶/۱۰/۲۶
میشه مشخص کنید چه کسی در دولت دو تابعیتی نیست؟
محمد.س۲۰۸۷۳۳۱۰:۵۷:۱۷ ۱۳۹۶/۱۰/۲۶
معمولآ در این موارد همه هم پیاله اند. از مدیران اجرایی گرفته تا اونایی که مثلآ باید نظارت و... داشته باشند. اینم 100 میلیارد دیگه
ناشناس۲۰۸۸۰۲۱۱:۵۳:۲۵ ۱۳۹۶/۱۰/۲۶
ه شیر توشیره
ناشناس۲۰۸۸۲۰۱۲:۱۳:۲۶ ۱۳۹۶/۱۰/۲۶
10 سال 100 میلیارد ؟ سالی 10 میلیارد ؟ این پولا که چیزی نیست . خدا رو شکر هم از دولت قبل خورد هم ازین دولت تا بهونه دست کسی نده
گنجی۲۰۸۸۲۶۱۲:۱۵:۰۵ ۱۳۹۶/۱۰/۲۶
خوب خدا را شکر!!! داشتم فکر می کردم که اوضاع خیلی غیر عادیه که مدتی خبری از اختلاس و امثالهم منتشر نمی شود پس معلومه که اوضاع عادی و وضعیت سفید است و کماکلان اختلاس گران محترم به شغل شریف شان مشغول هستند
ناشناس۲۰۸۹۴۱۱۳:۳۵:۴۰ ۱۳۹۶/۱۰/۲۶
در محیط زیست پر است
ناشناس۲۰۹۱۰۶۱۵:۱۳:۳۳ ۱۳۹۶/۱۰/۲۶
دوستان همین لحظاتی که ما و شما داریم از خوندن خبرهای جدید اختلاس کمی تا قسمتی تعجب میکنیم یه تعدادی از بظاهر خدمتگزاران مشغول کوک کردن ساز و تنظیم اسناد و صورتحسابهای مالی جعلی در جهت پرکردن حسابهای بانکی و جیب و کیف خودشون هستند و بقول اون جوک معروف قدیمی صدای سازشون بعدا بگوش مردم میرسه.منتظر باشید.
ناشناس۲۰۹۲۴۱۱۶:۳۲:۱۰ ۱۳۹۶/۱۰/۲۶
علی برکت الله...
ناشناس۲۰۹۲۴۳۱۶:۳۲:۵۴ ۱۳۹۶/۱۰/۲۶
مدیریت در شرکت نفت ارباب رعیتی است. کارمندان مانند یک رعیت در خدمت مدیراست و مدیریت ها با پرداخت با بالاترین حد اضافه کاری یعنی 120 ساعت دهان کارمند را پر میکند تا چشم بسته در خدمت مدیریت ها باشد. در چنین فضایی مدیر الوده اختلاس می کند.
ناشناس۲۰۹۲۹۹۱۷:۰۵:۴۴ ۱۳۹۶/۱۰/۲۶
اختیارات گسترده یک مدیر در شرکت نفت در امتیازات پرسنلی چنان است که به راحتی کارمندان را به تملق چاپلوسی...می کشاند و زمینه را برای فساد مدیران مساعد می کند : _ پرداخت اضافه کاری بدون حساب و کتاب ماهیانه تا 120 ساعت به کارمندان بنا به میل مدیر نه ضابطه - ارزشیابی سالیانه کارمندان که بر اساس ان مدیر بنابه میل خود می تواند از 5 درصد تا 10 درصد بر پایه حقوق کارمند اضافه میشود . این اضافه بر درصد افزایش عمومی سالانه حقوق کارکنان دولت است .به عبارتی امسال اگر اضافه حقوق عمومی دولت 10 درصد باشد. یک کارکمند در شرکت نفت 10 درصد هم بنابر میل مدیر پرداخت میشود (یعنی هرسال حدود 20 در صد بر پایه حقوق اضافه میشود. ) - بر اساس همین ارزشیابی میلی مدیر است که کارمند می تواند در کمترین زمان ممکن از حدود 2 سال تا 5 سال ارتقا رتبه یا بقول خودشان گرید بگیرد. - پاداش ترازنامه که براساس درصدی است که مدیر بنابر میلش تا 100 درصد یا کمتر حقوق به کارمند پرداخت کند . و مواردی دیگر در چنین شرایط یک کارمند چقدر توان مقابله با تخلفات یک مدیر را میتواند داشته باشد. کمترین هزینه اش اخراج او از اداره که مدیران سازمان های دیگر نیز اورا بعنوان فردی نا باب !!! جذب سازمان و مدیریت خود نمی کنند. اینست عاقبت کار که می بینیم. -
ناشناس۲۰۹۴۸۴۱۸:۵۲:۰۲ ۱۳۹۶/۱۰/۲۶
ای کاش مردم ما به این آگاهی میرسیدند که اولین ومهمترین مطالبشون از رئیس جمهورها شفافیت و برخورد با مجرمین اقتصادی باشه! انقدر دیگه گول این جناح های سیاسی رو خوردیم که فکر کنم برای درس گرفتن کافی باشه
ناشناس۲۰۹۵۰۰۱۸:۵۸:۳۰ ۱۳۹۶/۱۰/۲۶
جهت اطلاع کانادا گرین کارت نداره
ناشناس۲۰۹۵۲۱۱۹:۰۹:۱۵ ۱۳۹۶/۱۰/۲۶
جای سئوال است که علیرغم قضیه خاوری هنوز هم دو تابعیتی ها در مناصب مهم مالی مشغول به کارند و هیچ اقدام و نظارتی صورت نمی گیرد؟ چرا این همه بر نظارت بر اموال بیت المال کوتاهی و اهمال صورت می گیرد؟باید 2 تابعیتی ها از مناصب بانکی و مالی کشور حتما کنار گذاشته شوند یا تحت حسابرسی دقیق مالی قرار گیرند.
ناشناس۲۰۹۵۲۸۱۹:۱۵:۱۴ ۱۳۹۶/۱۰/۲۶
این کجاش کارمند معمولی بوده که نفر دوم امور مالی شرکت هست؟ و چک شرکت دستش هست.
عدالت۲۰۹۶۲۳۲۰:۲۶:۵۰ ۱۳۹۶/۱۰/۲۶
وزیر اطلاعات دولت تدبیر و امید می گفتند تحقیق کردیم دیدیم مدیر دو تابعیتی نداریم؟!!!!
ناشناس۲۰۹۸۰۰۲۳:۳۱:۰۰ ۱۳۹۶/۱۰/۲۶
مدیر مالی ...شد کارمند رده بالا وزارت نفت؟
ناشناس۲۰۹۹۱۳۰۱:۱۳:۲۶ ۱۳۹۶/۱۰/۲۷
گذرنامه کارمندان بخصوص رده های بالاتر هر شش ماه توسط حراست بررسی شود و چنانچه مسافرت به خارج داشته باشند مورد بازجویی قرار گیرند تا این مسائل کمتر شود.
ناشناس۲۱۰۷۳۵۱۵:۲۱:۳۱ ۱۳۹۶/۱۰/۲۷
مرگ برهرچه دوتابعیتی که ..خائن هستند
ناشناس۲۱۱۷۳۴۱۱:۵۴:۳۷ ۱۳۹۶/۱۰/۲۸
مشکل دو تابعیتی ها نیستند. مشکل فساد سیستماتیک موجود است. برای کسی که چند میلیون دلار دزدی کرده گرفتن تابعیت کاری نداره. مشکل از سیستم نظارتی و کندی عملکرد سیستم قضایی است.
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  2. بازی با کلمات

  3. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  4. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  5. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  6. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  7. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  8. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  9. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  10. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  11. اطلاعیه شماره ۳ فراجا درباره اجرای «طرح نور»  

  12. نحوه رفتار متفاوت فروشندگان در برابر پوشش حجاب مشتریان

  13. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  14. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  15. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  16. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  17. واکنش بلینکن به حادثه اصفهان/ به مجازات ایران پایبند هستیم!  

  18. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  19. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  20. برخی مسئولان بدلیل کارهای بی‌قاعده در زمینه حجاب تذکر گرفتند        

  21. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  22. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

  23. موضع رئیس عدلیه در خصوص ورود فراجا به مسئله حجاب/ اژه‌ای: در قضیه حجاب می‌توانیم بگوییم «کی بود کی بود، من نبودم؟»

  24. موفقیت ایران در ساخت موتور بنزینی ۶ سیلندر + تصاویر

  25. اشتباه برخی گروه‌ها در مقابله با توئیت فضائلی

آخرین عناوین