توافق ۵عضو کابینه برای افزایش تعرفه خودرو/ سقف تعرفه ۱۵۰درصد می‌شود

گروه اقتصادی الف،   3960919031 ۲۵ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱۲ تکراری یا غیرقابل انتشار

با توافق وزرای اقتصاد، صنعت وکشاورزی و روسای بانک مرکزی و سازمان برنامه، تعرفه واردات خودرو با حجم موتور ۲۰۰۰ تا ۲۵۰۰ سی‌سی که تاکنون ۵۵ درصد بوده به ۱۳۰ درصد افزایش می یابد.

توافق ۵عضو کابینه برای افزایش تعرفه خودرو/ سقف تعرفه ۱۵۰درصد می‌شود

به گزارش مهر، واردات خودرو مدتها است که متوقف است و از تیرماه امسال، دولت به دلیل مثبت شدن تراز تجاری و جلوگیری از واردات بی‌رویه خودروها، ثبت‌سفارش را ممنوع اعلام کرده است.

اکنون اما بر این اساس توافق ۵ عضو کابینه، پیشنهادی به هیات وزیران ارایه شده که بر مبنای آن، تعرفه واردات خودرو از کف ۴۰ درصدی به ۵۰ درصد افزایش یافته و در عین حال هم، پیشنهاد شده تا تعرفه خودروهای با حجم موتور ۲۰۰۰ تا ۲۵۰۰ سی‌سی نیز که تاکنون ۵۵ درصد بوده؛ به ۱۳۰ درصد افزایش یابد.

بر اساس تفاهم‌نامه‌ای که میان مسعود کرباسیان، وزیر امور اقتصادی و دارایی، محمد شریعتمداری، وزیر صنعت، معدن و تجارت، محمود حجتی، وزیر جهاد کشاورزی، ولی الله سیف، رئیس کل بانک مرکزی، محمدباقر نوبخت، رئیس سازمان برنامه و بودجه به امضا رسیده، مقرر شده تا اصلاح نظام تعرفه‌ای صورت گیرد.

البته دولت هفته گذشته نیز تصمیم گرفت تا تغییرات تعرفه را بر روی ۳۶۰ قلم کالا اعمال کند.

بر اساس این تصمیم که در جلسات آتی هیات دولت نیز طرح و در مورد آن تصمیم‌گیری خواهد شد، تغییرات تعرفه خودرو به شرح زیر مورد جمع‌بندی قرار گرفته است:

۱- افزایش تعرفه خودروهای با حجم موتور ۱۰۰۰ تا ۱۵۰۰ سی‌سی از ۴۰ درصد به ۵۰ درصد

۲- افزایش تعرفه خودروهای با حجم موتور ۱۵۰۰ تا ۲۰۰۰ سی سی از ۴۰ درصد به ۹۵ درصد

۳- افزایش تعرفه خودروهای با حجم موتور ۲۰۰۰ تا ۲۵۰۰ سی‌سی از ۵۵ درصد به ۱۳۰ درصد

۴- افزایش تعرفه خودروهای با حجم موتور ۲۵۰۰ تا ۳۰۰۰ سی‌سی از ۵۵ درصد به ۱۵۰ درصد

۵- افزایش تعرفه خودروهای با حجم موتور ۳۰۰۰ تا ۳۵۰۰ سی‌سی از ۵۵ درصد به ۱۵۰ درصد

به گزارش مهر، شنیده‌ها حکایت از این دارد که این تغییرات تعرفه‌ای در دولت مخالفان جدی دارد، اما به هرحال، ۵ عضو کابینه یازدهم که اتفاقا اعضای شورای اقتصاد هم هستند، در این خصوص به توافق رسیده و تفاهم‌نامه‌ای را هم به امضا رسانده‌اند.

دیدگاه کاربران

ناشناس۱۶۱۷۴۱۰۸:۲۷:۳۲ ۱۳۹۶/۹/۱۹
متاسفم ترازتون مثبت شده برید تولید و صادرات و تقویت کنید مردم و نکشید
ناشناس۱۶۱۷۴۴۰۸:۲۹:۲۵ ۱۳۹۶/۹/۱۹
چندین دهه هست که از ماشین های تولید داخل حمایت کردید . هر روزم دارن بی کیفیت تر میشن. پرایدی که مثل تابوت متحرک هست رو ۲۰ میلیون تومن داخل کشور می فروشید! با این کار فقط برای بار هزارم خیال مدیران ارشد خودروسازی بنز و بی ام و سوار رو راحت کردید . ممنون از شما دوستان ماشین ۱ میلیاردی سوار
ناشناس۱۶۱۷۴۷۰۸:۳۱:۰۸ ۱۳۹۶/۹/۱۹
خوش به حال مونتاژ کاران داخلی(ببخشید تولیدکنندگان داخلی خودرو)
ناشناس۱۶۱۷۴۹۰۸:۳۱:۲۶ ۱۳۹۶/۹/۱۹
کاهش همیشه زمان قبل از انتخابات بود
علی۱۶۱۷۵۲۰۸:۳۴:۳۴ ۱۳۹۶/۹/۱۹
وزیر جهاد کشاورزی چه تناسبی دارد که در این قضیه وارد شده است
تهرانی۱۶۱۷۵۸۰۸:۴۷:۵۶ ۱۳۹۶/۹/۱۹
متاسفم از اینکه بعد از سالها سعی و خطا ، دوباره به خانه اول میخواهیم برگردیم. زورگویی خودروسازان داخلی بر کسی پوشیده نیست. قیمت بالا، کیفیت نازل و ناایمن بودن خودروهای داخلی کاملا عیان است. وقوع چنین اتفاقاتی در یک بازار غیر رقابتی و انحصاری طبیعی است. با همه این موارد افزایش تعرفه وارادات خودرو کاملا غیر منطقی است. خروجی چنین اقدامی موجب انحصاری تر شدن بازار خودرو به نفع خودروسازان داخلی و ضرر مردم ایران میشود. دولتمردان کدام را میپسندند؟
ناشناس۱۶۱۷۶۵۰۹:۰۱:۵۱ ۱۳۹۶/۹/۱۹
رسوائی ..!!! واقعا مچکریم. حیف رای که ...به امید بهبود وضیعیت معیشتم. پشیمونم عین همون ..
ناشناس۱۶۱۷۶۶۰۹:۰۴:۴۳ ۱۳۹۶/۹/۱۹
تا كي شاهد رانت و رانت خواري باشيم ؟ مردم آرزوي خودرو با كيفيت را بايد براي هميشه به دل داشته باشند؟
احسان۱۶۱۷۷۱۰۹:۱۵:۲۵ ۱۳۹۶/۹/۱۹
۱۵۰‎ درصد ؟؟؟ ۵۰‎ درصد هم مالیات و عوارض و پلاک گذاری و ... کلا ۲۰۰‎٪ عوارض ۳ برابر قیمت جهانی باید ماشین بخریم که ۲ تا فرغون سازی ما آ.. به مردم بندازن ! گل بگیرید در ...صبرمون تموم شد بابا !
ناشناس۱۶۱۷۸۰۰۹:۳۱:۴۳ ۱۳۹۶/۹/۱۹
تفاهم نامه برای آبادانی بیشتر قبرستانها با خودروهای داخلی
محمد۱۶۱۷۹۶۰۹:۵۳:۲۷ ۱۳۹۶/۹/۱۹
تعرفه خودرو با حجم موتور 1500 تا 2000 سی سی از 40 در صد به 95 در صد. آخر چرا و با چه منطقی ؟ این رده بیشترین حجم واردات را دارد و مربوط به قشر متوسط استفاده کننده از خودرو خارجی است . وقتی کیفیت پژو و سمند و چند ماشین چینی مونتاژ داخل آنقدر افتضاح هست تنها راه جایگزین ، استفاده از ماشین های کره ای و ژاپنی متناظر وارداتی می باشد که آنرا هم اینگونه بسته اند یا بسیار سخت کرده اند . تا چند نسل باید هزینه خودوساز شدن را در این کشور بدهند وقتی به تجربه چهل پنجاه ساله ثابت شده است که از این خودرسازان صرفا سودجوی وطنی این کار بر نمی آید ؟ دولت تدبیر و امید در موضوع خودرو مردم را ناامید کرد و ثابت کرد بدون توجه به تلفات و جراحات غم انگیز جاده ای در کشور ، صرفا به درآمد حاصل از تعرفه سنگین واردات خودرو و نیز رانت حاصل از خودروی داخلی چشم دوخته است . داستان تراژیک خودرو در کشور تراژیک تر شد.
ناشناس۱۶۱۸۰۱۰۹:۵۶:۳۸ ۱۳۹۶/۹/۱۹
خوش بحال اعضای دلال هیات دولت که با این تغییرات سرمایشون رو چند برابر کردن
علیرضا۱۶۱۸۱۹۱۰:۱۶:۱۴ ۱۳۹۶/۹/۱۹
تسلیت پیشاپیش بنده را بپذیرید،همه چیز به کام خودروسازهای داخلی و وارد کننده ها و متضرر واقعی مردمی که نمیتونن ماشین خوب بخرن و هر سال جونشون بخاطر خودروهای بی کیفیت داخلی در خطره،این رانت جدیدیه که دولت برای از ما بهترون باز کرده،این خیانت به مردمه.الف اگه نظر مخالفو برمیتابی چاپش کن.
ناشناس۱۶۱۸۲۳۱۰:۲۲:۰۲ ۱۳۹۶/۹/۱۹
ملت بدبخت،هر روز باید شاهد افزایش اختلاف طبقاتی باشیم،هر روز داره لیست رویاهامون بلندتر میشه
ناشناس۱۶۱۸۷۶۱۱:۰۲:۴۲ ۱۳۹۶/۹/۱۹
جناب توکلی عزیز شما به این بی عدالتی و کشته شدن مردم بدبخت با خودروهای غیرایمن چینی و ایرانی اعتراضی نمیکنید؟؟مثلا ما الان خیلی تو خودروسازی پیشرفت کردیم بعداز 40 سال که تعرفه ها همیشه از کشورهای اطرافمون یک سروگردن بالاتر بود؟؟آیا اجحاف درحق مردم کافی نیست؟نمیدونم چه اصراری هست که با این همه درجا زدن ما خودروساز باشیم.یه نگاه به وضعیت خودرو کشورمون در این سالها بندازین و ببینید آیا افزایش تعرفه درمان این دردهست؟آسیب اجتماعی خانواده های افراد کشته شده درتصادفات رو دست کم میگیرید؟میدونید هر خانواده ای که سرپرست خودش رو در تصادف ازدست میده یا معلول میشه چه آسیبهای جدی میبینه؟آیا نمایندگان مردم نباید به این وضعیت ورود کنن؟
علی۱۶۲۶۴۵۲۲:۲۹:۱۴ ۱۳۹۶/۹/۱۹
از دست دادن شغل کارگر قطعه ساز و تولید کننده خودرو خیلی مهمتر از این است که من و شما سوار ماشین خارجی شویم.
ناشناس۱۶۱۹۰۲۱۱:۳۶:۲۸ ۱۳۹۶/۹/۱۹
تجربه نشون داده که همیشه دولتی که برای باردوم انتخاب میشه چون محتاج رای مردم نیست تصمیماتی که با منافع مردم درتضاد هست رو راحت تر می گیره.مردم هم باید زرنگ باشند وتو انتخاب خودشون دقت کنند .
ناشناس۱۶۲۰۵۳۱۳:۳۵:۲۹ ۱۳۹۶/۹/۱۹
افزایش تعرفه یعنی چه؟
ناشناس۱۶۲۰۹۲۱۳:۵۹:۱۱ ۱۳۹۶/۹/۱۹
به نظر من اگه از خودرو سازهاي داخلي مي خوان حمايت كنن بايد تعرفه ها را به تدريج كمتر كنن تا اينا با خودروهاي خارجي رقابت و كيفيت توليدات را بالا ببرن متاسفم بر دولت اعتدال
ناشناس۱۶۲۲۳۴۱۵:۵۳:۴۴ ۱۳۹۶/۹/۱۹
از عوارض برجام !!!
ناشناس۱۶۲۲۳۵۱۵:۵۴:۲۳ ۱۳۹۶/۹/۱۹
به قول احمدی نژاد خودرو کیلویی چند ؟!!!
ناشناس۱۶۲۲۸۷۱۶:۳۳:۲۴ ۱۳۹۶/۹/۱۹
وارداتشونو کردن ماشینشونو خردین حالشونو بردن حالا نوبت ما مردم بدبخته که باید پراید و ۴۰۵ و سمند آدم کش سوار شیم
ناشناس۱۶۲۴۲۷۱۸:۳۸:۱۴ ۱۳۹۶/۹/۱۹
دولت باز هم مسیر اشتباه را انتخاب کرد. بجای بیشتر کردن عوارض واردات باید قیمت سوخت را بالا می برد باید عوارض جاده ایی و شهری را بالا می برد
محسن۱۶۲۴۴۵۱۸:۵۳:۴۹ ۱۳۹۶/۹/۱۹
همه باید برای نخریدن محصولات داخلی متحد بشیم، البته اگه مثل دو سال پیش خودروهاشونو با وام به مردم نندازند.
ناشناس۱۶۲۴۶۰۱۹:۱۶:۵۱ ۱۳۹۶/۹/۱۹
بدبخت مردم ایران ازاین آقازاده ها به کی پناه. ببرن
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  2. بازی با کلمات

  3. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  4. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  5. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  6. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  7. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  8. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  9. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  10. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  11. اطلاعیه شماره ۳ فراجا درباره اجرای «طرح نور»  

  12. نحوه رفتار متفاوت فروشندگان در برابر پوشش حجاب مشتریان

  13. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  14. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  15. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  16. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  17. واکنش بلینکن به حادثه اصفهان/ به مجازات ایران پایبند هستیم!  

  18. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  19. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  20. برخی مسئولان بدلیل کارهای بی‌قاعده در زمینه حجاب تذکر گرفتند        

  21. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  22. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

  23. موضع رئیس عدلیه در خصوص ورود فراجا به مسئله حجاب/ اژه‌ای: در قضیه حجاب می‌توانیم بگوییم «کی بود کی بود، من نبودم؟»

  24. موفقیت ایران در ساخت موتور بنزینی ۶ سیلندر + تصاویر

  25. اشتباه برخی گروه‌ها در مقابله با توئیت فضائلی

آخرین عناوین