روایتی از برخورد خانم نماینده با معاون استاندار خراسان رضوی

گروه سیاسی الف،   3960724021 ۲۱ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱۶ تکراری یا غیرقابل انتشار

اعتماد نوشت: با پایه میکروفن و فریادزنان به سمت معاون سیاسی استاندار خراسان رضوی حمله می‌کند و از او می‌خواهد جلسه را ترک کند.

روایتی از برخورد خانم نماینده با معاون استاندار خراسان رضوی

اين نمايي از فيلم برخورد هاجر چناراني نماينده اصولگراي نيشابور با سيدجواد حسيني، معاون سياسي و امنيتي استاندار خراسان رضوي در اختتاميه همايش ملي «زن، خانواده و سلامت» در نيشابور است كه از ديروز در شبكه‌هاي اجتماعي دست به دست مي‌شود. البته رفتار چناراني در اين همايش به همين صحنه ختم نمي‌شود. دو فيلم كه در مجموع ٥ دقيقه از برخورد‌ها و سخنان چناراني نسبت به معاون سياسي استاندار را نشان مي‌دهد، تا حد زيادي موضوع اعتراض و برخورد چناراني با معاون استاندار را براي بيننده نمايان مي‌كند. موضوع به اظهارنظر سهوي حسيني و به كار بردن عبارت «خراسان غربي» برمي‌گردد كه منجر به برانگيخته شدن احساسات منطقه‌اي ميان نيشابور و سبزوار شده است.

٥دقيقه توفاني

در فيلم اول چناراني در حالي كه روي سن و درست كنار تريبون جايي كه معاون استاندار ايستاده تا سخنانش را بيان كند مي‌ايستد و در حالي كه روي تريبون مي‌كوبد، فرياد مي‌زند: «هنوز يك ماه از سخنانش نگذشته كه الان تازه آمده و عذرخواهي مي‌كند. در حالي كه دو ماه فرصت داشت از مردم نيشابور معذرت‌خواهي كند.» در ادامه فيلم در حالي كه اطرافيان تلاش مي‌كردند او را آرام كنند چناراني انگشت اشاره‌اش را به نشانه تاكيد بالا و پايين مي‌برد و ادامه مي‌دهد: «قسم بخورد و بگويد غلط كردم تا پايان عمرم....» كه تلاش اطرافيان براي دور كردن او از سن حرف‌هايش را ناتمام مي‌گذارد.

در همان اثنا كه چناراني براي دقايقي از تريبون فاصله مي‌گيرد با توضيحات يكي از دست‌اندركاران همايش كه پشت تريبون قرار گرفته معلوم مي‌شود دو ماه قبل حسيني، معاون سياسي استاندار خراسان رضوي در جلسه افتتاح پارلمان زنان در فرمانداري مشهد در سخنانش از عبارت «استان خراسان غربي» استفاده كرده كه البته در همان جلسه هم عذرخواهي كرده است. گوينده اين توضيحات مي‌گويد درخواست عذرخواهي دوباره از حسيني غوغاسالاري است. اينكه فرماندار ما بومي نيست حرف درستي نيست مگر فرماندار غير بومي نمي‌تواند كار كند؟! ما بايد ملي فكر كنيم، كه اين سخنان گوينده با تشويق حاضران مواجه شد.

اين عبارات اما آتش نيمه‌خاموش نماينده نيشابور را دوباره برافروخت. چناراني دوباره فرياد زنان روي سن آمد و با دست به حسيني اشاره كرد كه بايد از جلسه بيرون برود. حسيني همچنان پشت تريبون ايستاده بود. وقتي اطرافيان او مانع نزديك‌تر شدن چناراني به معاون استاندار شدند چناراني يك‌باره پايه ميكروفن را بلند كرد و به طرف حسيني حركت كرد و فرياد زد: «پاشو برو بيرون.» كه حاضران حلقه دور چناراني را تنگ‌تر كردند تا پايه ميكروفن را از او بگيرند و او را به پايين سن ببرند. حسيني هم گفت: «با احترام به مردم نيشابور ديگر سخنانم را ادامه نمي‌دهم. از همه شما عذرخواهي مي‌كنم، شما بسيار براي من عزيز هستيد و همه توانم را براي شهر شما به كار مي‌برم و از نماينده محترمان تشكر مي‌كنم.» بك‌گراند اين سخنان اما فريادهاي بي‌وقفه چناراني بود.

اما در فيلم دوم هم چناراني در پايين سن در حالي كه فرياد مي‌زند با صدايي بريده بريده، مي‌گويد: «ايشان به نيشابور توهين كرده است. چرا ايشان را به برنامه دعوت كرده‌ايد. او بايد جلسه را ترك كند.» تعدادي از مهمانان و دست‌اندركاران برنامه با چهره‌هايي مبهوت و متعجب تلاش مي‌كنند او را آرام كنند. اما چناراني در حالي كه همچنان فرياد مي‌زند، مي‌گويد: «ايشان بايد از جلسه بيرون برود. من از اينجا تكان نمي‌خورم.» بعد خطاب به حسيني، معاون سياسي استاندار با همان لحن عصباني مي‌گويد: «آقاي حسيني پاشو برو بيرون.» بعد هم خطاب به حضار مي‌گويد: «اگر نيشابوري هستيد مديون هستيد تا وقتي حسيني اينجاست بنشينيد.» چناراني اما در ادامه اعتراضاتش فرياد مي‌زند: «اين (معاون سياسي استاندار) ‌سبزواري فكر مي‌كند. كسي كه سبزواري فكر مي‌كند لياقت استانداري و وزارت كشور را ندارد. به نيشابور خيانت نكنيد و همه بلند شويد و بيرون برويد. بعد هم خودش جلسه را ترك مي‌كند.» البته بي‌آنكه كسي بيرون برود، همايش هم به كار خودش ادامه مي‌دهد.

دغدغه‌هاي قومي چناراني

اما منظور هاجر چناراني از اينكه تفكر معاون سياسي استاندار سبزواري است چه بود؟ ماجرا به يك دعواي نه چندان كهنه ميان سبزوار و نيشابور بر مي‌گردد. حسيني، معاون استاندار خراسان اصالتا سبزواري است. او دو ماه پيش به صورت سهوي در حين سخنراني از عبارت خراسان غربي استفاده كرده بود. تشكيل خراسان غربي پروژه‌اي است كه سبزواري‌ها پيگير شكل‌گيري آن هستند و نيشابوري‌ها با آن مخالفند. بازتاب‌هاي انتشار فيلم اعتراضي چناراني در فضاي مجازي منجر به انتشار فيلم ديگري از جلسه دو ماه قبل معاون استاندار شد كه در آنجا حسيني عبارت «خراسان غربي» را به كار برده بود. در اين فيلم يكي از حاضرين خطاب به حسيني مي‌گويد: «آقاي حسيني اين جلسه كمي به كام ما نيشابوري‌ها تلخ شد. شما از خراسان غربي نام برديد. اين خراسان غربي جايگاه جديدي در تقسيمات كشوري است؟» كه حسيني به او پاسخ مي‌دهد: «اگر چنين چيزي گفتم اشتباه گفته‌ام. منظور من غرب استان خراسان بود. اگر گفته‌ام خراسان غربي اشتباه گفته‌ام.» توضيحاتي كه نماينده نيشابور را راضي نكرده تا دو ماه بعد اينچنين به آن واكنش نشان دهد.

ديروز در پايان همايش هم سعيد شيبانلو فرماندار نيشابور به اين حواشي واكنش نشان داد و گفت: «اين رفتار به هيچ‌وجه پسنديده نبود. در سابقه تاريخي و فرهنگي و جايگاه نيشابور چنين رفتارهايي وجود نداشته و قابل قبول نبوده است. چنين مهمان‌نوازي اصلا سابقه نداشته است. اگر حتي يك درصد پيش‌بيني مي‌كرديم چنين اتفاقي خواهد افتاد اصلا مهمان دعوت نمي‌كرديم. اما ما به عنوان انسان به حدي از حرمت و احترام قايل هستيم و به تبع انتظارمان اين بود كه رسم ادب و مهمان‌نوازي را با همان حداقل وجوه انساني و اخلاقي حفظ كنيم. اگر پيش‌بيني مي‌كردم اين وجوه تا اين اندازه مخدوش خواهد شد و تنزل خواهد كرد اصلا اين برنامه را برگزار نمي‌كردم و مهمان هم دعوت نمي‌كردم و اين اتفاق هم نمي‌افتاد. اميدوارم بعد از اين‌چنين رويدادي تكرار نشود.»

دیدگاه کاربران

پرهام۱۲۲۵۵۹۰۸:۱۹:۰۴ ۱۳۹۶/۷/۲۴
حرکت نماینده نیشابور بسیار بد بوده و به دور از ادب بوده و ایشان باید در مجلس بازخواست شود حتی اگر حق با ایشان باشد
محفوظ۱۲۲۵۶۶۰۸:۳۲:۵۹ ۱۳۹۶/۷/۲۴
بنده در انتخابات به خانم چنارانی رأی ندادم. چون ایشان را از خیلی مناسب نیشابور نمی دانم. اما اتفاقات رخ داده در آن همایش کاملاً برنامه ریزی و حساب شده بود. گردانندگان همایش بویژه رئیس شورای شهر، شخص فرماندار، معاونین ایشان و خانم سخاوتی (شخصی که از آقای حسینی دفاع می کرد و عضو شورای شهر در دورۀ اصلاحات بود) با هدفی مشخص آقای حسینی معاون سیاسی استانداری را به نیشابور دعوت کرده بودند تا ایشان که از اصلاح طلبان بسیار تندرو و زیرک در استان است فضا را علیه خانم چنارانی ملتهب کند و گر نه کیست که نداند از مدتها قبل بین خانم چنارانی و استانداری به دلیل اظهارات تحریک آمیز آقای حسینی فضای خوبی وجود ندارد. چگونه ممکن است در فاصلۀ کمتر از دو ماه آن هم برای همایشی که هیچ سنخیتی با پست سیاسی آقای حسینی ندارد از ایشان دعوت به عمل می آید و چگونه است یک معاون سیاسی نداند این حساسیت در نیشابور وجود دارد. کاملاً واضح است که اظهار نظرهای آقای حسینی در جلسۀ اخیر و حتی جلسۀ قبلی از روی تعمد بوده و هدف آن تخریب خانم چنارانی است. نکتۀ مهم آن است که با فضا سازی رسانه ای قصد دارند وجه اصولگرا بودن ایشان را پر رنگ نمایند و دستاویزی برای تخریب اصولگرایان در کشور و منطقه داشته باشند.
ناشناس۱۲۲۵۷۱۰۸:۴۷:۳۶ ۱۳۹۶/۷/۲۴
خدا رحم کرد ایشون مرد نبود وگرنه باید یه جوری چاقو را از دستش می گرفتند(البته با کمال عذرخواهی از آقایان)
حاجیلو۱۲۲۵۸۴۰۸:۵۹:۵۸ ۱۳۹۶/۷/۲۴
همین امروز در برنامه حالاخورشید جناب رشید پور از خانم نماینده درباره فیلم مزبور توضیح خواستند که با کمال تاسف نماینده محترم بی وقفه از فرزند شهید بودنش وجایگاه نیشابور وپیشینه تاریخی و.....سخن گفت وکمترین اعتنا به پرسش مجری محترم نکرد که بدفعات از ایشان خواست در موضوعیت فیلم مزبور سخن گفته وبه حاشیه نرود که موفق نشد وسرانجام با بیش از ۱۵ دقیقه اعصاب خوردکردن بیننده این مجری محترم بود که مجبور به عذرخواهی شدواز این همه آسمون وریسمون هاج وواج ماند بدون هیچ نتیجه ای و بیننده هم مات ومبهوت از این رفتار غیر حرفه ای واقعا چرا پذیرش اشتباه و عذرخواهی درمیان مسولین ما اینقدر سخت است
ناشناس۱۲۲۶۱۰۰۹:۱۹:۲۸ ۱۳۹۶/۷/۲۴
کاش این نماینده محترم نسبت به ویژه خواری، اختلاسهای میلیاردی و معضلات بزرگی که گریبان مردم را گرفته همینطور خنجر بدست بود و با جرات.
علی۱۲۲۶۲۰۰۹:۳۰:۴۰ ۱۳۹۶/۷/۲۴
از کجا معلوم به صورت سهوی گفته خراسان غربی مگه ممکنه کسی به جای سبزوار بگه خراسان غربی
رضا۱۲۲۶۲۱۰۹:۳۱:۲۰ ۱۳۹۶/۷/۲۴
بحث تقسیمات کشوری درایران بجای تکیه برواقعیات تاریخی جغرافیایی واقتصادی تابعی ازعلایق محلی وقبیله ای یعنی رسوبات قرون وسطی است که تازه به ما رسیده .به عقیده من وجود31 استان درایران نگران کننده وحتی مضحک است آمریکا اززمان تاسیس خود50ایالت است واگرجایی اضافه شده آلاسکاست که ازروسیه خریده اندتغییری درایالات نداشته ونخواهندداشت چون تعدداستانها هزینه هاوتعددمراکزتصمیم گیری رابه دنبال دارد.باآقای آخوندی موافقم که تاسیس استان البرزضرورتی نداشت بسیاری ازمناطق مثل نیشابوروسبزواروهمه مناطق دیگری که درکشورادعای استان شدن دارندظرفیت لازم رادراین کشوروسیع ونسبت به وسعت آن کم جمعیت ندارند.اضافه شدن استانها مدیریت کشوررادشوارمی کندوخدای ناکرده زمینه سازتعبیرخوابهای دشمنان کشورواضمحلال خواهدبود.
عدالت۱۲۲۶۲۹۰۹:۴۵:۰۵ ۱۳۹۶/۷/۲۴
وقتی نماینده اصلاح طلب به مامور راهنمایی و رانندگی حمله می کند روزنامه اعتماد تیتر می زند یا زمانی آقای آخوندی میکروفن پرتاب می کند یا آقای وزیر بهداشت به فرماندار توهین می کند یا زمانی آقای مطهری صحبت از کف گرگی می کند و....
امین۱۲۲۷۳۱۱۲:۱۳:۵۱ ۱۳۹۶/۷/۲۴
چرامانمیخوایم یاد بگیریم هرمشکلی با صحبت و در ارامش حل میشه ؟؟ بخدا زشته هم کسر شان نماینده مجلسه هم مردم نیشابور،آدم باورش نمیشه
جواد۱۲۲۷۴۵۱۲:۳۸:۴۰ ۱۳۹۶/۷/۲۴
این آقای حسینی کی باشه که بتونه حق نیشابور پایمال کنه مثل کوه پشت سر خانم چنارانی جوانان نیشابوری ایستاده اند و این مباحث قوم و قبیله ای رو امثال حسینی با اشتباههای به قول شما سهوی بوجود می آورند که کاملا عمدی بوده . وگر نه مردم نیشابور و سبزوار که با هم مشکل ندارن . امثال حسینی رو باید بخاطر اشتباهشون محاکمه کرد . اشتباه سهوی ؟
محمد۱۲۲۷۵۴۱۲:۵۰:۴۱ ۱۳۹۶/۷/۲۴
دمت گرم خانم چنارانی اگر مسولین نظام به اندازه نماینده نیشابور که به شهرش حساسیت داره به جوانان وپول مردم در بانکها حساسیت می داشتند نه یک جوان بیکار داشتیم ونه یک نفر اختلاسگر.خانم نماینده درور وصد بدرود
ناشناس۱۲۲۷۶۰۱۲:۵۴:۴۴ ۱۳۹۶/۷/۲۴
آدم عاقل یک اشتباه سهوی رو دو مرتبه تکرار نمیکنه. اونم معاون سیاسی و امنیتی استاندار خراسان رضوی . آقای استاندار حال بقیه معاونت چطوره ؟ خخخخخ
ناشناس۱۲۲۷۶۲۱۲:۵۶:۵۱ ۱۳۹۶/۷/۲۴
واقعا بی ادبی و بی فرهنگی هم حدی داره!!
ناشناس۱۲۲۷۶۶۱۳:۰۶:۳۷ ۱۳۹۶/۷/۲۴
این خانم نماینده چرا اینگونه از حقوق زنان معلولان کارگران بیکاران و ... در مجلس دفاع نمی کنند. و صرفا به یک درگیری قومی دامن می زنند آنهم اینگونه چاله میدونی, حتی سخنان اشتباه معاون استاندار که خود نیز اذعان و اصلاحش کرده نباید موجب چنین برافروختگی و ادبیات و کنش غیر مسئولانه و غیر متمدنانه شود. به نظرم ایشان شایستگی منصب داری را ندارد. ایشان باید حضرت زینب را الگوی خود قرار دهند که در اوج اقتدار و شکوه و حتی در دربار یزید پای از دایره ادب و نزاکت بیرون ننهاد و یزید را با منطق سر جای خود نشاند.
ناشناس۱۲۲۸۲۲۱۴:۰۵:۳۸ ۱۳۹۶/۷/۲۴
مثل بسباری از مردم،برخی نیز ظرفیت نماینده شدن ندارند....آن یکی می زند و دهان و صورت مامور نیروی راهنمایی و رانندگی را له می کند که چرا نگذارده همسرش عبور کند!!!!! این یکی با پایه میکروفون......!!!!! ما تا یاد بگیریم آرام و متمدنانه با هم سخن بگویییم،فرسنگها راه داریم،متاسفانه!!!
ناشناس۱۲۲۸۳۹۱۴:۲۳:۵۶ ۱۳۹۶/۷/۲۴
اين برخورد در شان يك خانم نيست. نه از نظر شرعي و نه از نظر عرفي. خداد به داد ما برسد
امیر۱۲۲۸۵۳۱۴:۳۵:۵۰ ۱۳۹۶/۷/۲۴
با اینکه نیشابوری هستم ولی همیشه حسرت اتحاد نداشته مسئولین شهرم را خورده ام و برعکس به یکپارچگی مسئولین سبزواری غبطه خورده ام.جاییکه دعوای نمایندگان شهرم در مجلس و دغدغه قرارگرفتن پشت میز هیات رییسه یا لابی گریهایی که کوچکترین سود برای شهرم نداشت و بیشتر به نفع شخصی و دسته ای نمایندگان اسبقمان برمیگشت در سکوت کامل روستاهای بسیاری از نیشابور جدا شد و به سبزوار پییوست تا شهرستان های جدید حول ان شکل بگیرد و هیچ کدام صدایشان هم درنیامد غیر یکی از انها که مطالبی را در دوهفته نامه سیمرغ نوشت و دیگر هیچ...حالا هم با فرماندار غیر بومی ،شهردار غیربومی و...مسلما کارایی که یک مسئول بومی دارد رو نمیتوان از مسئول غیر بومی انتظار داشت.وقتی نمایندگان اسبق شهرم برای انتخاب فرماندار و مسئولی در خراسان جنوبی لابیگری میکنند و امتیاز میدهند دیگر چه انتظاری میتوان داشت....و صد البته با غوغا سالاری مخالفم
ناشناس۱۲۲۹۶۱۱۶:۴۲:۱۳ ۱۳۹۶/۷/۲۴
این نماینده ،فردی بشدت بی ادب ، هتاک و از آن بدتر از خون یک شهید برای توجیه اقدام نادرستش استفاده کرد.سواستفاده کردن از خون یک شهید یک روش بشدت غیراخلاقی و ریاکارانه است، نماینده باید الگو باشد و با رفتارش به دیگران یاد بدهد که قانونی سخن بگویید و قانونی عمل کنید اگر هر فردی به صلاح دید خود رفتاری بدور از اخلاق و ادب و قانون انجام دهد و بعد از ان بخواهد این گونه توجیه کند که من برای مردم این کار را می کنم مردم از من این توقع را دارند من فرزند شهید هستم و .. سنگ روی سنگ بند نمی شود؛ معیار باید قانون و عقل و اخلاق باشد نه رفتارهای هتاکانه و بی ادبانه و غیر قانونی.
ناشناس۱۲۲۹۷۷۱۶:۵۷:۲۶ ۱۳۹۶/۷/۲۴
فقط می تونم بگم متاسفم از اینکه ایرانی هستم
ملت۱۲۳۰۸۱۱۹:۲۹:۴۳ ۱۳۹۶/۷/۲۴
سایر نمایندگان باید نسبت به اخراج این نماینده که شان مجلس و نمایندگی را رعایت نکرده اهتمام ورزند.
kia۱۲۳۲۶۰۲۳:۴۲:۰۵ ۱۳۹۶/۷/۲۴
این خانم نماینده که عنوان اصول گرا رو یدک میکشه متاسفانه نشون داد که از هیچ منطق پیروی نمی کنه و فقط برای سواستفاده از احساسات قومیتی منطقه نیشابور قصد جلب نظر مردم برای انتخابات دوره بعد مجلس تلاش می کنه....متاسفمم.
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. تصاویری از اجرای طرح عفاف و حجاب در تهران

  2. طرح عفاف و حجاب از امروز در تهران

  3. این صدای اقتدار ایران است ...

  4. تنبیه متجاوز آغاز شد /حمله موشکی و پهپادی ایران به اسراییل

  5. نظر باباطاهر عریان درباره دلار !

  6. وحدت ملی با وعده صادق

  7. آنچه اسرائیل در مورد "وعده صادق" نمی گوید

  8. استخوانی در گلوی اسرائیل!

  9. دومین روز بزرگ تاریخ معاصر ایران

  10. کمی دیر نیست؟

  11. هیات علمی یا کارخانه چاپ مقاله !

  12. اطلاعیه سازمان اطلاعات سپاه در خصوص حمایت از رژیم صهیونیستی در فضای مجازی

  13. «برجام» در موزه تاریخ ؟!

  14. باهنر: نباید به اندازه تورم حقوق ها افزایش یابد/ ۹۰ درصد منتخبان وظایف مجلس را نمی‌دانند

  15. ۲ دلیل برای تشدید "گرانی" در ایران

  16. موجرانی که اجاره بهای زیادی بگیرند، جریمه می‌شوند

  17. حمایت افکار عمومی ایران از حمله به اسرائیل

  18. گانتس: زمان، مکان و شیوه پاسخ به ایران را خودمان تعیین می‌کنیم

  19. خاتمی: پاسخ ايران به جنايت اسرائيل مدبّرانه، شجاعانه، منطقی و قانونی بود

  20. هیچ گاه اعتراف نمی کند، چون...

  21. منظور: افزایش دائم دستمزدها به ‌رفاه مردم کمک نمی‌کند

  22. اسراییل چه باید بکند؟ 

  23. بهادری جهرمی: احیای دریاچه ارومیه با برنامه‌ریزی دولت رخ داد

  24. سردار حاجی زاده با تسلیحات قدیمی و حداقلی به اسرائیل حمله کردیم /از موشک های هایپرسونیک ۲ استفاده نشد

  25. انتقاد دوباره شریعتمداری از مسئولین درباره وضعیت حجاب/ اوج و فرود قیمت دلار

پربحث‌های اخیر

    پربحث‌های هفته

    1. این صدای اقتدار ایران است ...

    2. تنبیه متجاوز آغاز شد /حمله موشکی و پهپادی ایران به اسراییل

    3. وحدت ملی با وعده صادق

    4. استخوانی در گلوی اسرائیل!

    5. دومین روز بزرگ تاریخ معاصر ایران

    6. اطلاعیه سازمان اطلاعات سپاه در خصوص حمایت از رژیم صهیونیستی در فضای مجازی

    7. «برجام» در موزه تاریخ ؟!

    8. باهنر: نباید به اندازه تورم حقوق ها افزایش یابد/ ۹۰ درصد منتخبان وظایف مجلس را نمی‌دانند

    9. گانتس: زمان، مکان و شیوه پاسخ به ایران را خودمان تعیین می‌کنیم

    10. خاتمی: پاسخ ايران به جنايت اسرائيل مدبّرانه، شجاعانه، منطقی و قانونی بود

    11. هیچ گاه اعتراف نمی کند، چون...

    12. اسراییل چه باید بکند؟ 

    13. بهادری جهرمی: احیای دریاچه ارومیه با برنامه‌ریزی دولت رخ داد

    14. سردار حاجی زاده با تسلیحات قدیمی و حداقلی به اسرائیل حمله کردیم /از موشک های هایپرسونیک ۲ استفاده نشد

    15. انتقاد دوباره شریعتمداری از مسئولین درباره وضعیت حجاب/ اوج و فرود قیمت دلار

    16. واکنش محمود احمدی نژاد به حمله موشکی ایران

    17. واکنش خاندوزی به ادعای منفعت دولت از افزایش قیمت ارز/ حمایت خاتمی از عملیات وعده صادق

    18. این تریبون به مرجعیت نمازجمعه کمک کرد؟

    19. برخی مسئولان بدلیل کارهای بی‌قاعده در زمینه حجاب تذکر گرفتند        

    20. تحلیل صالحی از حمله موشکی ایران به رژیم صهیونیستی/ توضیحات کنعانی درباره کشتی توقیف‌شده در تنگه هرمز

    21. مشتِ آهنینِ ایران و" گنبدِ کابوسِ" اسرائیل

    22. حسین دهباشی به دادسرا احضار شد

    23. عبدالکریمی: مدافع تمام‌قد نیروهای دفاعی‌ ایران هستم

    24. اژه‌ای: در قضیه حجاب نمی‌خواهیم هر فردِ کم توجه به قوانین را کیفر کنیم  

    25. احتمال تشکیل استان تهران غربی

    آخرین عناوین