• شرط عربستان برای عادی‌سازی با اسرائیل از زبان خانم سفیر

    شرط عربستان برای عادی‌سازی با اسرائیل از زبان خانم سفیر

    سفیر عربستان سعودی در آمریکا ریما بنت بندر آل سعود در مصاحبه با نیویورک تایمز، درباره موضع ریاض برای عادی‌سازی روابط با تل‌آویو صحبت کرد.

  • عادی‌سازی روابط اسرائیل-عربستان؛ معامله ای پا در هوا !

    پایگاه خبری میدل ایست آی گزارش می دهد؛عادی‌سازی روابط اسرائیل-عربستان؛ معامله ای پا در هوا !

    پایگاه خبری "میدل ایست آی" در گزارشی می نویسد: «عربستان و اسرائیل به خوبی می دانند که اگر بخواهند به نحوی باثبات به عادی سازی روابط خود اقدام کنند، بایستی ترتیبی دهند تا مساله فلسطین و ظلمی که اسرائیل به فلسطینی ها روا می دارد و رویه های آپارتایدی این رژیم علیه ملت فلسطین، برای همیشه خاتمه یابد. البته که دولت آمریکا نیز باید این مساله را درک کند.»

  • سی ان ان: میانجیگری آمریکا برای عادی سازی روابط اسرائیل و عربستان پیچیده شد

    سی ان ان: میانجیگری آمریکا برای عادی سازی روابط اسرائیل و عربستان پیچیده شد

    شبکه خبری سی ان ان آمریکا در پی آغاز عملیات غافلگیرانه طوفان الاقصی از سوی نیروهای مقاومت فلسطین اعلام کرد که این عملیات، تلاش فزاینده دولت بایدن برای میانجیگری عادی سازی روابط بین اسرائیل و عربستان سعودی را پیچیده کرد.

  • مقام آمریکایی: مشخص نیست در عادی‌سازی روابط ریاض-تل‌آویو موفق شویم

    مقام آمریکایی: مشخص نیست در عادی‌سازی روابط ریاض-تل‌آویو موفق شویم

    مشاور وزارت خارجه آمریکا گفت که هنوز راه طولانی برای عادی‌سازی روابط عربستان و رژیم صهیونیستی در پیش است و روشن نیست که آیا آمریکا به هدفش می‌رسد یا نه.

  • الریاض: عربستان عجله‌ای برای عادی‌سازی با اسرائیل ندارد

    الریاض: عربستان عجله‌ای برای عادی‌سازی با اسرائیل ندارد

    روزنامه «الریاض» در گزارشی با عنوان «صلح متفاوت» نوشت: عربستان سعودی «برای برقراری روابط با اسرائیل، تحت نظارت آمریکا عجله ندارد و گفت‌وگو درباره موضوعات و پرونده‌های مهم تا رسیدن به توافق بین طرف‌های مذاکره‌کننده زمان خواهد برد».

  • عربستان سعودی و معمای عادی‌سازی روابط با اسرائیل!

    پایگاه خبری میدل ایست مانیتور بررسی می کند؛ عربستان سعودی و معمای عادی‌سازی روابط با اسرائیل!

    گروه جهان الف،

    پایگاه خبری میدل ایست مانیتور در گزارشی می نویسد: «اکنون توپ در زمین عربستان سعودی است. اینکه سعودی ها چه کاری انجام خواهند داد، تحت تاثیر مولفه های مختلفی است و درست به همین دلیل، تصویر آینده چندان روشن نیست. با این همه، صرفا یک چیز کاملا واضح است: روابطِ در حال تحول میان اسرائیل و عربستان سعودی از آن چیزی که در ظاهر به نظر می رسد، به مراتب پیچیده تر است.»