پشت‌پرده عقب‌نشینی صهیونیست ها از غزه

گروه جهان الف،   4030120106 ۴۶ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱۷ تکراری یا غیرقابل انتشار

جنایات اسرائیل در غزه عملا این رژیم را به کنشگری کاملا منزوی در محیط بین المللی تبدیل کرده است. در این رابطه حتی متحدان غربی آن نیز به ستوه آمده اند و هشدارهای جدی را به صهیونیست ها در مورد تداوم جنگ غزه داده اند.

پشت‌پرده عقب‌نشینی صهیونیست ها از غزه

به گزارش الف؛ ارتش اسرائیل به تازگی از خروج تمامی نیروهای خود به جز نیروهای تیپ "ناحالِ" این رژیم از نوار غزه خبر داده است. نیروهای این تیپ نیز مامور هستند تا مانع از بازگشت مردم مناطق شمالی نوار غزه به خانه های خود شوند. رویدادی که تنها اندکی پس از انتشار خبر رسمی آن، با بازتاب های گسترده ای در رسانه‌های منطقه ای و بین المللی همراه شد و تفسیرهای مختلفی در مورد آن ارائه گشت. 

در این چهارچوب، مقام های ارشد اسرائیلی گفته اند که این عقب نشینی صرفا با هدف احیا و رفع خستگی نیروهای ارتش این رژیم و آماده کردن آن ها برای انجام عملیات های بیشتر به ویژه در شهر راهبردی رفح صورت گرفته است. در عین حال، صهیونیست ها به این نکته نیز اشاره کرده اند که فعلا قصد دارند تا معطوف به حملات محدود و هدفمند باشند. با این حال، تحلیلگران بر این باورند که واقعیت هایی در پشت پرده وجود دارند که صهیونیست‌ها مایل به افشای آن ها نیستند. 

اول اینکه جنایات رژیم اشغالگر قدس در بحبوحه جنگ غزه، تا حد زیادی این رژیم و به ویژه همدستان غربی آن را در محیط بین المللی رسوا و بی اعتبار کرده است. در این راستا؛ به تازگی شاهد موضع گیریهای صریح رهبران قدرت های غربی در رابطه با رژیم اشغالگر قدس بوده ایم و به طور خاص آمریکایی ها اعلام کرده اند که اگر اسرائیل بخواهد به بی اعتنایی به مواضع واشینگتن ادامه دهد، باید بداند که روند ارائه کمک های مالی و تسلیحاتی به این رژیم از سوی آمریکا قطع خواهد شد. 

رهبران کشورهای اروپایی نظیر فرانسه نیز مواضع مشابهی را علیه صهیونیست ها اتخاذ کرده اند. از این رو، عده‌ای بر این باورند که تشدید فشارهای پشت پرده غرب به اسرائیل در جریان جنگ غزه و ضرورت متوقف کردن جنایات این رژیم در منطقه مذکور، از جمله مهمترین محرک هایی بوده اند که عقب نشینی ارتش اسرائیل از نوار غزه را رقم زده اند. 

دوم اینکه نتانیاهو در مقام نخست وزیر رژیم اشغالگر قدس، با فشارهای گسترده و عدیده داخلی و بین المللی در مورد پایان دادن به جنگ غزه مواجه است و به هیچ عنوان موقعیت وی در عرصه معادلات سیاست داخلی اسرائیل محکم نیست. از این رو، او علی‌رغم لفاظی های ظاهری خود به نحوی جدی به دنبال دستیابی به توافق آتش‌بس با حماس است. 

در این میان هیچ بعید نیست که وی برای تحقق هدف مذکور، عقب نشینی نیروهای ارتش اسرائیل از نوار غزه را در دستورکار قرار داده باشد. موضوعی که حتی تندورهای دولت وی نظیر "ایتامار بن گویر" وزیر امیت داخلی صهیونیست ها نیز از آن بو برده اند و شاهد بودیم که وی هشدار داده اگر نتانیاهو بخواهد حمله به رفح را از دستورکار خارج کند، باید بداند که ائتلافی که دولت او بر آن استوار است فروخواهد پاشید و سقوط سیاسی وی را رقم خواهد زد. از این رو، موضع اسرائیل در جریان عقب نشینی از نوار غزه هر چه باشد، نمی توان نشانی از اقتدار را در آن یافت. 

دیدگاه کاربران

ناشناس۳۴۴۹۴۹۴۰۸:۱۳:۲۱ ۱۴۰۳/۱/۲۱
همه می دانند که حرف دولتمردان و عمل دولتمردان با هم فرق دارد و این یک اصل ثابت در تمامی دنیا است. اگر مقامات کشور ها در دنیا به اسرائیل فشار می آورند فقط برای قانع کردن مسلمانان آن کشور هاست ولی در پشت پرده اکثرا حامی اسرائیل هستند
ناشناس۳۴۴۹۷۳۶۱۲:۵۰:۳۰ ۱۴۰۳/۱/۲۱
بهترین فرصت و بهانه بدست اسرائیل افتاده تا رزمندگان فلسطین و لبنان را ناکارآمد کند و زمینهای بیشتری را تصاحب کند و از هیچ کسی هم هراسی ندارد و پشتیبانی شرق و غرب را هم دارد .
ناشناس۳۴۴۹۹۱۵۱۴:۲۰:۵۲ ۱۴۰۳/۱/۲۱
بهترین فرصت برای ایران ایجاد شده تا انتقام ترور شهدای هسته ای و شهدای مقاومت و مردم مظلوم فلسطین را از اسرائیل کودک کش بگیریم باید قدر فرصت را بدانیم.
ناشناس۳۴۴۹۷۵۹۱۳:۰۴:۵۱ ۱۴۰۳/۱/۲۱
از روسها که نمیشه انتظاری داشت خودتون چرا مثلا دمشق رو تحت محافظت دفاع هوایی قرار نمیدن که هر از چند گاهی شاهد این حملات نباشیم نشان دادن قدرت لزوما حمله نیست دفاع قوی هم نشان میدهد که چیکاره هستیم
ناشناس۳۴۴۹۴۹۶۰۸:۱۶:۲۴ ۱۴۰۳/۱/۲۱
افکار عمومی کاملا تحت کنترل غربیها است . آنچنان جنایات رژیم اسراییل را به حاشیه و به فراموشخانه خواهند برد که بیا و ببین . و آنچنان استادانه سر وقتش جای ظالم و مظلوم را عوض خواهند کرد که باز هم بیا و ببین . اسراییل بدون اجازه واشنگتن آب هم نمی خورد . برید بررسی کنید ببینید کجای کار واشنگتن ( در داخل یا خارج آمریکا ) گیر داشت که برای خلاصی از آن و به حاشیه بردن آن ، دستور کشتار غزه را صادر کرد . من که می گم به حاشیه بردن شکست ناتو در مقابل روسیه .
ناشناس۳۴۴۹۶۲۷۱۱:۲۶:۵۵ ۱۴۰۳/۱/۲۱
روسیه دو نفع خیلی مهم از این جنگ غزه می‌بره اول اینکه افکار عمومی از اوکراین به غزه معطوف میشه و دوم فشار تسلیحاتی روی آمریکا بیشتر میشه تا نتونه در دو جبهه هم به اوکراین و هم به اسرائیل کمک کنه . اسرائیل هم که با حمله حساب نشده حماس بهانه خیلی خوبی واسه تصرف غزه پیدا کرد.
ناشناس۳۴۴۹۷۲۹۱۲:۴۴:۴۴ ۱۴۰۳/۱/۲۱
وقتی کم میارید روسیه را سوپر ابرقدرتی می دانید که کنترل جهان دستش است هر کاری می کنه از جمله کنترل انتخابات امریکا و جنگ راه انداختن تو خاورمیانه و زمان دیگر با کشورهای جهان سوم برابرش می کنید .
امیر۳۴۴۹۵۰۷۰۸:۴۲:۱۸ ۱۴۰۳/۱/۲۱
این تحلیلگران شما که دائم جنگ اسرائیل و حماس رو اشتباه تحلیل کردن ؟
ناشناس۳۴۴۹۶۳۹۱۱:۳۷:۰۲ ۱۴۰۳/۱/۲۱
ولی تحلیلگرای اسرائیلی کاملا درست گفتن که با جنگ می‌شه هم حماس رو نابود کرد هم تونل‌ها رو از بین برد هم اسرا رو آزاد کرد، فقط برای اثبات تحلیل‌شون بعذ از ۶ ماه جنگ و اینهمه ویرانی کاشکی یه کاری می‌کردن حداقل حماس دیگه موشک نزنه!
ناشناس۳۴۴۹۶۸۳۱۲:۱۵:۳۷ ۱۴۰۳/۱/۲۱
باید خیلی ساده باشید که فکر کنید هدف اسرائیل از حمله به غزه آزادی گروگان ها بود. اگر چنین چیزی می خواست که حمله نمی کرد. معامله می کرد. غزه تا 50 سال دیگه هم مثل روز اول نخواهد شد .
ناشناس۳۴۴۹۹۲۵۱۴:۲۶:۲۹ ۱۴۰۳/۱/۲۱
خود مقامات اسرائیل بارها اعلام کردند که هدف شون نابودی حماس و ازادی اسرا و نابودی تونل های مقاومت و توقف راکت پرانی حماس به اسرائیله اما حالا اعلام کردند که به هیچکدام از اهداف خود نرسیدند.
ناشناس۳۴۴۹۹۷۵۱۵:۰۹:۰۴ ۱۴۰۳/۱/۲۱
هدف جنگ غزه نابود کردن غزه یک بار برای همیشه بود. حالا هم غزه دیگر هرگز سر پا نخواهد شد چون اسرائیل اجازه ورود مصالح ساختمانی را نخواهد داد
ناشناس۳۴۵۰۸۲۶۱۸:۰۹:۲۹ ۱۴۰۳/۱/۲۲
اسرائیل هم تا ۵۰۰ سال دیگه نمیتونه از وحشت شکست اطلاعاتی و نظامی فرار کنه. توهم امنیت اسرائیل برای همیشه در اذهان صهیونیست‌ها شکسته شد چون فهمیدند که اسرائیل حتی جرات حمله زمینی به حزب‌الله را هم ندارد حتی اگر شهرک های صهیونیستی زیر بمباران حزب‌الله خالی از صهیونیست‌ها شود.
ناشناس۳۴۴۹۵۲۲۰۹:۱۱:۲۶ ۱۴۰۳/۱/۲۱
هدف حمله گسترده به حزب الله است
ناشناس۳۴۴۹۸۸۷۱۴:۰۰:۳۱ ۱۴۰۳/۱/۲۱
اسرائیل در مقابل حماس زانو زده قدرت درگیری با حزب الله را ندارد.
ناشناس۳۴۵۰۶۴۱۱۳:۱۵:۴۲ ۱۴۰۳/۱/۲۲
رژیم کودک کش خودش عددی نیست که به حزب االه حمله کنه اگر آمریکا جنایتکار وحامیان صهیونیستی یک لحظه دست بکشند در یکی دو ساعت از بین میره حماس در واقع با غرب خون آشام جنگ میکنه نه با رژیم کودک کش انشااله بزودی از صفحه روزگار محو مبشه. انشااله.
ناشناس۳۴۴۹۵۲۵۰۹:۱۴:۳۱ ۱۴۰۳/۱/۲۱
مردم اسراییل فقط نگران اسرای خودشون هستند ، شما فکر نکنید که کسی اونجا نگران جامعه جهانی و مردم غزه هستش . اگه اسرای اسراییلی آزاد بشوند ، همین مردم تو خیابون های اسراییل ، اسلحه به دست میرن غزه رو پاکسازی کنند .
ناشناس۳۴۴۹۶۳۱۱۱:۳۰:۵۳ ۱۴۰۳/۱/۲۱
منظورت همونایی هستن که از ترس انتقام ایران فروشگاه‌های مواد غذایی رو خالی کردن و حتی موتور برق هم خریدن، یا اونایی که از ترس موشک‌های حزب‌ا... حاضر نیستن برگردن خونه‌هاشون یا شاید هم اونایی که توی صف دارن می‌رن کشور‌های دیگه!؟
ناشناس۳۴۴۹۵۳۳۰۹:۱۹:۴۸ ۱۴۰۳/۱/۲۱
انتقام سخت چی شد..
ناشناس۳۴۴۹۶۳۵۱۱:۳۴:۱۳ ۱۴۰۳/۱/۲۱
انتقام سخت اخراج آمریکا از منطقه ماست، فعلا که با اون وضع از افغانستان فرار کرد، عراق هم که در بدترین وضعه! فرق ما با بقیه توی میزان صبرمونه!
ناشناس۳۴۴۹۶۸۶۱۲:۱۶:۳۸ ۱۴۰۳/۱/۲۱
خروج آمریکا از افغانستان پروژه درگیر کردن ایران و طالبان بود.
ناشناس۳۴۴۹۹۲۸۱۴:۲۷:۳۷ ۱۴۰۳/۱/۲۱
پس چرا ایران و طالبان درگیر نشدند ؟!
محمد۳۴۵۰۰۷۵۱۶:۳۳:۵۳ ۱۴۰۳/۱/۲۱
ظالم همیشه بازنده هست. این رو تاریخ هم نشان داده. البته آنهایی که به خدا اعتقاد دارند می دانند که این سنت الهی است که حقیقت بر باطل پیروز می شود. اما حیف که اعتقاد مردم امروز کم شده است و فقط وقتی به یاد خدا می افتند که به مشکل بزرگی بر میخورند که از دست بشر کاری ساخته نیست.
ناشناس۳۴۴۹۵۷۴۱۰:۰۷:۳۷ ۱۴۰۳/۱/۲۱
نتانیابو باید بعنوان جنایتکار جنگی محاکمه و اعدام شود.
ناشناس۳۴۴۹۵۷۶۱۰:۰۸:۲۶ ۱۴۰۳/۱/۲۱
رژیم صهیونیستی جرثومه ی فساد است و باید از صفحه روزگار محو بشود.
ناشناس۳۴۴۹۵۹۱۱۰:۳۳:۲۹ ۱۴۰۳/۱/۲۱
برای شما پشت پرده ست برای اونها روی پرده ست اومدن با خاک یکسان کردن حالا بر می گردن
ناشناس۳۴۴۹۵۹۳۱۰:۳۴:۴۷ ۱۴۰۳/۱/۲۱
از انتقام سخت چه خبر؟
ناشناس۳۴۴۹۹۲۹۱۴:۲۸:۳۱ ۱۴۰۳/۱/۲۱
عجله نکن انتقام سخت و کوبنده و پشیمان کننده در راه است.
ناشناس۳۴۵۰۱۳۷۱۷:۲۸:۲۴ ۱۴۰۳/۱/۲۱
تو خبرها دنبالشی! کمی تامل.
ناشناس۳۴۵۰۶۳۵۱۳:۰۸:۲۳ ۱۴۰۳/۱/۲۲
زیاد عجله نکن در وقت خودش اجرا میشود .
ناشناس۳۴۴۹۵۹۵۱۰:۳۶:۰۹ ۱۴۰۳/۱/۲۱
من کارشناس نیستم ولی میدانم که غزه را ویران کردن آجر به آجر اون پاکسازی کردن حالا دیگه کاری باغزه ندارن.اگر هدف رفع هم باشد که ویرانه ای میشه. یا لبنان. چون نیرویی وجود ندارد اسرائیل را بزند.وقعا فشار روی مغزم میاد که یک پهباد میفرستن انگار یک زنبور عسله ولی اسرائیل بمب یک تنی میریزه ویران میکنه...فقط یک چیز میگم حق در برابر ناحق پیروز خواهد شد. مثل خون دربرابر شمشیر
ناشناس۳۴۴۹۶۲۱۱۱:۲۲:۵۸ ۱۴۰۳/۱/۲۱
اگر اسرائیل موفق شود که همان تلفات و آسیب های حماس را به حزب الله وارد کند ضربه سنگین و غیر قابل جبرانی به محور مقاومت وارد شده است. لذا با تحلیل های سطحی و غیر واقعی موضوع تحرک جدید نیروهای اسرائیل را به یک عقب نشینی ساده تقلیل ندهید. اسرائیل احتمالا پشت پرده با روسیه هم توافقاتی کرده که با تشدید درگیری در خاور میانه روسیه بتواند راحت تر در اوکراین تثبیت شود و لذا احتمال دارد که حمله تروریستی اسرائیل به کنسولگری ایران در دمشق با کمک روسیه انجام شده باشد. در چنین شرایطی هم اسرائیل و هم روسیه تلاش می کنند که ایران را در وضعیتی قرار دهند که مستقیما وارد درگیری شود.
ناشناس۳۴۴۹۸۹۲۱۴:۰۴:۳۴ ۱۴۰۳/۱/۲۱
تحلیل شما اشتباه است اسرائیل در جنگ اوکراین همواره طرفدار اوکراین بوده خود زلنسکی هم یهودی تبار اسرائیلی است.
ناشناس۳۴۴۹۹۷۸۱۵:۱۲:۲۲ ۱۴۰۳/۱/۲۱
روسیه سال هاست که با اسرائیل همدست است. در ده سال گذشته روسیه همیشه پدافند هوایی را در زمان حمله هوایی اسرائیل خاموش می کنه .
ناشناس۳۴۴۹۶۳۸۱۱:۳۶:۳۸ ۱۴۰۳/۱/۲۱
باز هم پیروزی دیگر برای محور مقاومت رقم خورد، استکبار تو دهنی محکمی خورده و عقب نشینی کرده.
ناشناس۳۴۴۹۷۸۱۱۳:۱۸:۱۴ ۱۴۰۳/۱/۲۱
روسیه خواستار تشدید تنش در خاورمیانه است واسراییل نیز با اگاهی از این قضیه خواستار گسترش جنگ به لبنان وایران است وروسیه موضعی منافقانه دارد سالهاست نیروهای ما در سوریه شهید میشوند مگر امنیت هوای سوریه با پدافند روس نیست ضمنا سران عرب نیز در پس پرده با اسراییل بر علیه ما همدست می باشند.
ناشناس۳۴۴۹۹۳۵۱۴:۳۱:۴۹ ۱۴۰۳/۱/۲۱
روسیه متحد استراتژیک ایران در جنگ با داعش در سوریه است اسرائیل هم جرئت درگیری با ایران و لبنان را ندارد زیرا میداند در صورت جنگ با ایران نابودی رژیم صهیونیستی حتمی است.
ناشناس۳۴۴۹۹۸۱۱۵:۱۴:۲۰ ۱۴۰۳/۱/۲۱
پس چرا این متحد استراتژیک ایران در 10 سال گذشته حتی یک بار پدافند S400 خود را در زمان حمله هوایی اسرائیل به نیروهای ایرانی در سوریه روشن نکرده؟
ناشناس۳۴۵۰۲۹۴۲۰:۱۸:۰۳ ۱۴۰۳/۱/۲۱
زیرا سوریه پدافند اس 400 ندارد.
Hasnshrifi۳۴۴۹۸۸۹۱۴:۰۱:۵۱ ۱۴۰۳/۱/۲۱
مگه چقد این کشور کوچیک میتونه قدرت داشته باشه
ناشناس۳۴۴۹۹۸۲۱۵:۱۵:۵۷ ۱۴۰۳/۱/۲۱
اسرائیل از تار عنکبوت سست تر است.
ناشناس۳۴۵۰۲۸۲۲۰:۰۳:۱۶ ۱۴۰۳/۱/۲۱
موافقم
ناشناس۳۴۴۹۹۴۷۱۴:۵۲:۰۱ ۱۴۰۳/۱/۲۱
رژیم غاصب اسرائیل باید نابود شود وانتخابات ازاد در سرزمین اشغالی برگزار شود.
ناسناس۳۴۵۰۰۳۷۱۶:۰۵:۵۲ ۱۴۰۳/۱/۲۱
همه دوستان درست میگن ممنون از نظراتتون اما قضاوت بین ایران روسیه سر دراز دارد فعلا نه ایران جنگی کرده نه قرار جنگ کنه مگر اسرائیل از اربابش امریکا بزرگتره یا قویتر.اربابش توی عین الاسد به گریه افتاد فقط این بدون فعلا این روسیه که به مهمات ما نیاز داره و میخرد پول میده دنیا همینه سیاست
ناشناس۳۴۵۰۲۸۱۲۰:۰۲:۵۸ ۱۴۰۳/۱/۲۱
صبوری کنید برای انتقام
مصطفی۳۴۵۰۴۹۴۰۶:۰۷:۱۸ ۱۴۰۳/۱/۲۲
هدف از تشکیل کشور صهیونیستی در این منطقه توسط انگلیس بین سالهای ۱۹۱۸تا ۱۹۴۸ به رسمیت شناختن آن درسال ۱۹۴۸ بعنوان یک کشور مستقل در سازمان ملل یک وزنه تعادل بود برای مهار کشورهای عربی و غارت منابع آنها این به این معنی است تا قدرت های بزرگ نظیر آمریکا. انگلیس نخواهند هیچ اتفاقی نخواهد افتاد مگر به لطف و کرم الهی و وعده قرآن کریم در سوره اسرا
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  2. نگاهی به مسیر بازیگرانی که مهاجرت کردند/ از بازیگری تا رقص و رانندگی تاکسی!

  3. با حلوا حلوا گفتن، دهان شیرین نمی‌شود!

  4. من عجله ندارم!

  5. نظرات برگزیده مخاطبان الف: تکرار تجربیات شکست‌خورده درباره حجاب هیچ ثمری ندارد/ زیباکلام به دشمنی اسرائیل با ایران توجه نمی‌کند

  6. هیچ تردیدی در اجرای طرح نور نداریم

  7. جریان دائمی تجارت، به جای تعطیلی روز شنبه

  8. مشروبات تقلبی از جامعه پزشکی هم قربانی گرفت

  9. ساماندهی بازار مسکن و اجاره‌بها در خوان آخر/ اسب سرکش مسکن، آرام می‌گیرد؟

  10. دور باطلی که تمامی ندارد!

  11. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  12. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  13. هشدار حسین شریعتمداری؛ فاجعه برجام در انتظار لایحه عفاف!

  14. نظر جالب شریعتمداری درباره طرح نور و لایحه حجاب/ پاسخ خلجی به انتقادات نمایندگان درباره قیمت دلار

  15. نتانیاهو: احکام دادگاه لاهه را نمی پذیریم

  16. آقای رئیس‌جمهور! لطفاً فراموش نکنید!

  17. آمریکا و ویتنامی دیگر؟۱

  18. یکی از مسائل مهم کشور، عفاف و حجاب است/ نظرات شهید مطهری راهگشا است

  19. حمایت معاون رئیسی از تعطیلی پنج‌شنبه‌ها/ تاکید رادان بر ادامه طرح «نور» فراجا/ انتقاد روزنامه دولت از کریمی قدوسی

  20. اگر این صحنه‌ها در ایران بود...

  21. نگاهی به فرمان ضد فساد هشت ماده ای 

  22. به زور کسی را به بهشت نمی بریم اما در برابر ناهنجاریها ایستاده‌ایم

  23. خلجی: آواربرداری از خرابی ۱۰ ساله زمانبر است

  24. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

  25. احتمال دارد دلار به دامنه ۵۰ هزار تومان برگردد

آخرین عناوین