برای ضد عفونی کردن میوه ها در صنعت از چه موادی استفاده می کنند

گزارش بازرگانی، ۲۶۷۹۹۳،   4021219022

برای ضد عفونی کردن میوه ها از چه موادی استفاده کنیم

شستشو و ضدعفونی میوه و سبزیجات بخش حیاتی از ایمنی مواد غذایی را تامین می‌کنند. این کار می‌تواند از آلودگی‌های ممکن جلوگیری کند و در عین‌حال به پاکیزه شدن محصولات از مواد شیمیایی مضر بپردازد. شستشوی دقیق قبل از مصرف میوه و سبزیجات با استفاده از مواد مناسب مانند پرسیدین، از ابتلا به بیماری‌های ناشی از آلودگی این مواد جلوگیری می‌کند. بنابراین، برای ضد عفونی کردن میوه ها از چه موادی استفاده کنیم؟ خرید پرسیدین و استفاده از آن بهترین انتخاب است.



چرا امروزه شستشو و ضدعفونی کردن میوه‌ها تا این اندازه مورد توجه قرار گرفته است؟

میوه‌ها و سبزیجات قبل از ورود به شهرها یا کشورها، مسافت طولانی‌ای را طی می‌کنند و در این مسیر، به مواد ناسالمی مانند موم، خاک و آفت‌کش‌های شیمیایی آغشته می‌شوند. علاوه‌بر این، احتمال دارد حاوی پاتوژن‌هایی باشند که منجر به بیماری‌های ناشی از مصرف غذا می‌شوند، از جمله سالمونلا، ای کولای و لیستریا. رعایت نکات زیر، گام مهمی در پیشگیری از ابتلا به بیماری‌ها است:

  • حتی اگر قصد خوردن پوست میوه را ندارید، شستشوی آن ضروری است. زیرا هنگام برش دادن، میکروب‌های موجود روی پوست میوه وارد آن می‌شوند و آلودگی را ایجاد می‌کنند.

  • 2ویروس کووید۱۹ (کرونا)، یک تهدید دیگر به لیست آلودگی‌های میوه‌ها و سبزیجات اضافه می‌کند. از آنجایی که افراد احتمال دارد قبل از خرید، محصول را لمس کرده باشند، می‌تواند منجر به انتقال ویروس شود.

به‌طور کلی، شستشوی دقیق میوه‌ها و سبزیجات قبل از مصرف، یک عمل مهم در حفظ سلامتی و پیشگیری از بیماری‌های ناشی از غذا است که همواره باید موردتوجه قرار گیرد.

برای ضد عفونی کردن میوه ها از چه موادی استفاده کنیم: معرفی چند ماده کاربردی

برای ضد عفونی مردن میوه‌ها می‌توانید از انواع مواد شیمیایی که عملکرد بسیار عالی نیز دارند، استفاده کنید. در این بخش چندی از بهترین انتخاب‌ها را در اختیار شما قرار می‌دهیم.

پرسیدین

پرسیدین، به‌عنوان محلول ضدعفونی‌کننده و گندزدا با اثر گذاری بالا شناخته می‌شود که به‌جهت ویژگی‌های خاص و گرید غذایی آن مورداستفاده قرار می‌گیرد. این محلول می‌تواند به‌عنوان ضدعفونی کننده در تماس با مواد غذایی، از جمله مخازن، خطوط لوله، پرکن‌ها، پاستوریزاتورها، تجهیزات آسپتیک در فرآیندهای CIP و COP و برای ضدعفونی میوه و سبزیجات در صنایع سورتینگ و سردخانه‌ای مورداستفاده قرار گیرد.

گرید صنعتی این محلول در تصفیه آب و فاضلاب و در بهبود شرایط محیط زیست نیز به‌کار می‌رود، از جمله تصفیه آب و خاک و هوا و حذف آلودگی‌های زباله‌های بیمارستانی. این ترکیب بسیار ایمن بوده و تایید شده توسط FDA به‌عنوان یک ضدعفونی‌کننده بدون نیاز به آبکشی است.

استفاده از این محلول در پایان فرایند شستشو (CIP و COP)، باعث اطمینان از کنترل آلودگی‌های میکروبی و ایجاد یک فرایند مطمئن می‌شود. این محصول بر روی انواع میکروارگانیسم‌ها از جمله باکتری‌ها، قارچ‌ها، کپک و مخمر و ویروس‌ها و اسپورها تاثیرگذار است که بهبود بهداشت و کاهش بیماری‌های گوناگون را در صنایع مختلف کمک می‌کند.

پلی وینیل پیرولیدون

پلی وینیل پیرولیدون

در پتاسخ به این سوال که برای ضد عفونی کردن میوه ها از چه موادی استفاده کنیم، پلی وینیل پیرلیدون به چشم می‌خورد. این پلیمر دارای ویژگی‌هایی از جمله بی‌اثر بودن، غیر سمی بودن، مقاومت در برابر دما، پایداری در pH، سازگاری زیستی و تخریب‌پذیری زیستی است که به تهیه کپسول‌ها و داروهای قابل حل در آب و چربی کمک می‌کند.

این ویژگی‌ها باعث می‌شود PVP به‌عنوان یک ماده کمکی چند منظوره در توسعه فرمولاسیون سیستم‌های تحویل داروی معمولی و کنترل‌شده جدید تلقی شود. این پلیمر دارای خواص قابل تنظیم است و می‌تواند در انتقال ژن، استفاده در ایمپلنت‌های ارتوپدی و در برنامه‌های مهندسی بافت به‌عنوان یک عنصر مهارکننده مورداستفاده قرار گیرد. ضمن آنکه در صنایع غذایی نیز کاربرد دارد.

با توجه‌به وزن‌های مولکولی مختلف و اشکال اصلاح شده، PVP می‌تواند به ترکیبات با خواص شیمیایی متنوع و استثنایی منجر شود که برای کاربردهای مختلف، از جمله در صنایع داروسازی، پزشکی و مهندسی بافت، بسیار مفید است. با بررسی قیمت پلی وینیل پیرولیدون و خرید آن، به‌راحتی می‌توانید میوه و سبزیجات را ضدعفونی کنید.

نکات مهم در ضدعفونی کردن میوه و سبزیجات

شستن موثر میوه‌ها و سبزیجات قبل از مصرف، عملی بسیار مهم است که می‌تواند از خطرات آلودگی‌های مختلف جلوگیری کند. در اینجا نکات اساسی برای شستشو و ضدعفونی صحیح میوه‌ها را در اختیار شما قرار می‌دهیم.

  • همواره قبل از شروع به کار، دستان خود را به دقت بشویید. این کار باعث جلوگیری از انتقال میکروب‌ها به محصولات خواهد شد.

  • میوه و سبزیجات را بلافاصله پیش از مصرف نشویید، زیرا رطوبت می‌تواند زیستگاه مناسبی برای رشد باکتری‌ها باشد.

  • برای شستشوی میوه و سبزیجات از آب سرد استفاده کنید.

  • قبل از ضدعفونی کردن، لایه بیرونی سبزیجات را جدا سازید.

  • برای محصولات متخلخل مانند پرتقال یا نارنگی، از مواد ضدعفونی‌کننده مطمئن بهره ببرید.

  • برای محصولات سفت مانند سیب، سیب‌زمینی و هویج از برس سبزیجات در حین شستشو استفاده کنید و برای محصولات نرم‌تر از مالش ملایم دستان خود بهره ببرید.

خرید بهترین محصولات ضدعفونی از فروشگاه آنلاین مواد شیمیایی

حال که دانستیم برای برای ضد عفونی کردن میوه ها از چه موادی استفاده کنیم، مهم است که بدانیم چگونه این مواد را بخریم.

آیا به‌دنبال خرید مواد ضدعفونی باکیفیت و مطمئن هستید؟ می‌توانید به سادگی و راحت از فروشگاه آنلاین مواد شیمیایی آبتین شیمی استفاده کنید. با این مجموعه، محصولات با برندهای باتجربه و گواهینامه‌های معتبر به دستتان می‌رسد.

از جمله محصولات موجود می‌توان به انواع ضدعفونی کننده‌ها، ضدعفونی کننده‌های سطوح، ضدعفونی کننده‌های دست و ... اشاره کرد. همچنین، با خرید آنلاین، از تخفیفات و پیشنهادات ویژه بهره‌مند شوید. با آبتین، به سادگی و اطمینان محصولات مورد نیاز خود را تهیه کنید و از آسایش خرید آنلاین لذت ببرید.

نکات مهم در ضدعفونی کردن میوه و سبزیجات

جمع‌بندی

برای ضد عفونی کردن میوه ها از چه موادی استفاده کنیم؟ برای ضدعفونی کردن میوه‌ها، می‌توان از موادی مانند سرکه سفید، آبچوبه، آب لیمو، پرسیدین و پلی وینیل پیرولیدون استفاده کرد. این مواد ضدعفونی‌کننده‌ها بخش زیادی از باکتری‌ها، ویروس‌ها و قارچ‌ها را از بین می‌برند. می‌توان از آبکشی با آب سرد نیز استفاده نمود. انتخاب مواد مناسب و رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، امکان مصرف میوه‌ها به صورت ایمن را فراهم می‌کند.


خبرنگار: سعید کردوانی

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. این نامه دلسوزانه است؟!

  2. واکنش قوه قضائیه به شایعه ای درباره زیباکلام

  3. دفاع از جمهوریت یا دفاع از الیگارشی؟

  4. مقاومت بی‌مبنای طلافروشان در مقابل شفافیت/ دولت عدول نکند، مردم هم حمایت می‌کنند

  5. نامه روحانی به مردم ایران درباره دلایل رد صلاحیتش/ این دفاعیه‌ شخصی نیست، دفاع از جمهوریت نظام است

  6. امضای مردم گیلان پای طومار حمایت از طرح نور

  7. فردا دیر است...

  8. جریمه کشف حجاب ۴ و نیم میلیون تومان است

  9. نوش‌دارو بعد از مرگ سهراب!

  10. محکومیت ساداتی‌نژاد به حبس/ روایت خاندوزی از کاهش تورم/ شانس قالیباف برای ریاست مجلس دوازدهم چقدر است؟

  11. حاج‌علی‌اکبری: گلایه‌ای از مجلس برای تصویب تعطیلی «شنبه‌ها» داریم

  12. انتقاد روزنامه اصولگرا از وزیر ارتباطات/ واکنش فرزین به انتشار اطلاعات مالی موسسه رائفی‌پور

  13. واکنش وزیر کشور به برخورد خشن برخی ماموران / نظر واعظی درباره نقاط ضعف و قوت دولت رئیسی

  14. واکنش روزنامه اصولگرا به زندانی‌شدن زیباکلام/ دستور اژه‌ای درباره پرونده چای دبش

  15. در آستانۀ سکولارشدنِ زیارت؟

  16. مأمور خاطی بازداشت شد

  17. آیا واقعاً آزادسازی قیمت‌ها تنها راه است؟

  18. چراغ سبز دولت به ارز آزاد؟!

  19. نظرات برگزیده مخاطبان الف: نقش شورای نگهبان در کاهش مشارکت مردم چیست؟/ زندانی‌شدن زیباکلام به ضرر نظام تمام شد

  20. صادق زیباکلام روانه زندان شد

  21. بزرگ‌نمایی مشکلات به ضرر کشور است

  22. راه سخت قالیباف/ پیشنهاد جالب شریعتمداری درباره واکنش به اسرائیل

  23. ماجرای سفر عبدالحمید به ترکیه چیست؟

  24. اعتراض بانوان به پوشش‌های نامناسب

  25. شنبه‌ای که تکلیف تعطیلی شنبه‌ها را روشن کند هنوز نرسیده است!

آخرین عناوین