نظرات برگزیده مخاطبان الف: ای کاش ظریف نظرات منتقدان را می‌شنید/ اگر روحانی تایید صلاحیت می‌شد احتمالا رای نمی‌آورد

  4021113027 ۳۶ نظر، ۰ در صف انتشار و ۲۶ تکراری یا غیرقابل انتشار

بینندگان «الف» هر روز با ارائه نظرات خود در تکمیل و تعمیق محتوای ارائه شده مشارکت می کنند. بسیاری از این نظرات گویای دقت و توجه مخاطبان و داوری عمومی آن ها نسبت به وقایع روز است. گزیده‌ای از نظرات مخاطبان «الف» را ذیل سه مطلب پر بحث هفته به انتخاب تحریریه «الف» بخوانید.

نظرات برگزیده مخاطبان الف: ای کاش ظریف نظرات منتقدان را می‌شنید/ اگر روحانی تایید صلاحیت می‌شد احتمالا رای نمی‌آورد

مطلبی با عنوان «ظریف یا امیرعبداللهیان؟ کدام یک منافع ملی را تامین کردند!؟» با نظرات متعدد کاربران همراه شد که تعدادی از آنها را می خوانید:

*ظریف کسینجر ایران است اما باید تیمی حرفه ای تر انتخاب می کرد.ای کاش برجام به صورت مشترک بین اعتدالیون و اصولگرایان کارشناسی و تایید می شد.ای کاش عده ای برای منافع شخصی و جناحی مقدمات از بین رفتن برجام را فراهم نمیکردند.کاش بعد از برجام عاقلانه تر تصمیم گیری می شد.

*متاسفانه دستاورد ظریف در 8 سال گذشته تقریبا هیچ بود.

*قطعا ظريف خيلي بهتر توانست منافع ملي واقعي مردم ايران را تامين كند . هر كس بيشتر براي ايران واعتلاء فقط ايران تلاش كند او قابل احترام وقابل اعتماد است.

*در دهه 90 شاخص های اقتصادی منفی بود و کشور در تمام زمینه ها دچار عقب ماندگی شد این نتیجه دیپلماسی التماسی ظریف بود.

*احیای رابطه با عربستان و امارات توافق غریب الوقوع با مصر حل اختلاف گازی با ترکمنستان عمیق تر شدن روابط با کشورهای همسایه و اسیای میانه و حتی تلاش در جهت بهبود رابطه با شرق اسیا از جمله اندونزی بخشی از کارنامه امیرعبدالهیان در سیاست خارجی است که از تغییر رویکردهای غلط گذشته و قدم برداشتن در مسیر صحیح حکایت دارد.

*توقع اینکه وزیر امور خارجه کشور بتونه به زبان بین المللی صحبت کنه سانتی مانتالیسمه؟

*.. وزیر امورخارجه مجری سیاست های کلان دولت و حکومت است و قرار نیست با نگاه شخصی منافع ملی را تأمین کند.

*اگر برجام خسارت بوده، چرا دولت مسلط آقای رییسی و وزیر خارجه برتر ایشان، از برجام خارج نمی شوند و آن را آتش نمی زنند؟

*(پاسخ به کامنت بالا)ماشه گذاشتید در آن در ضمن حالا چرا امضا نمی کنند و زیر بار آن نمی روند؟!!!

*می‌فرمایید منافع ملی. هنوز متوجه نشدید که منافع ملی و راه تامین آن، در نظر شما با نظر دیگری و باز با نظر فرد ثالث، ممکن است زمین تا آسمان متفاوت باشد؟؟؟؟ یکی تلاش برای کاهش تنش با آمریکا را منافع ملی میداند و یکی تلاش برای بی اثر کردن تحریم از روش دیگر و یک بیچاره دیگری هم حمله نظامی قدرت خارجی یا تجزیه کشور را در نهایت منفعت ملی میداند. مهم نیست من یا شما چقدر نظرات یکدیگر را غلط یا حتی احمقانه یا خیانت آمیز میدانیم، چاره ای جز این نیست که بپذیریم یک انسان ایرانی برای خود نظری درباره این مسائل دارد. برای همین است که میگویم ما حتی هنوز شروع به فهم مشکلاتمان نکرده ایم. در جامعه ای که افراد با عقاید و سلیقه های متفاوت قرار است در کنار هم زندگی کنند، اولا بپذیریم که قرار نیست همه بر سر موضوعات به توافق نظر برسند، دوما برای اینکه جامعه عادلانه اداره شود، باید ساز و کاری بوجود آورد که بتوان با آن به شکل عادلانه این نظرات و عقاید و راهکارها را کاوش کرد و یکی را انتخاب کرد و آزمود. اینکه این ساز و کار چه میتواند باشد، تازه شروع حل مشکلات ماست. اگر بازی به شکل درست و عادلانه تعریف شد و آدمها برای بازی دادن نظر خود، راه و روش منطقی در این بازی پیدا کردند، قطعا در کلیت کار چ، این بازی سالمتر پیش خواهد رفت، وگرنه سطح بحث ها و نوع مقابله و رقابت ما با هم همینقدر سخیف و بی ارزش میشود که می‌فرمایید و در فضای تقابل سیاسی کشور شاهد هستیم.

* چه لزومی دارد جهت اثبات آقای امیرعبداللهیان به نفی دکتر ظریف اقدام نمایید گذشته از آن مگر نمی دانید پیشبرد امور خارجه کشور صرفا بدست وزیر امور خارجه نیست وسیاستگزاری آن توسط نهادهای عالی تری در نظام صورت می پذیرد ضمنا دانستن وتسلط بر زبان انگلیسی یکی ازمحاسن وملزومات یک وزیر خارجه است که دکتر ظریف بدرستی دارای آن بود.

*زبان انگلیسی یکی از شروط مهم برای وزیر خارجه است نه تنها برای صحبت کردن بلکه برای فهم اخبار و تبادلات و دانش سیاسی جهانی...

***

مخاطبین الف درباره مطلب «چرا اصلاح‌طلبان امنیت‌روانی جامعه را بر هم می‌زنند؟!» نظرات متعددی ارسال کردند که تعدادی از آنها را می‌خوانید:

*از بازی سیاستمداران که بگذریم باید به چند نکته اشاره کنم: 1.از نظر بسیاری از مردم تفاوتی بین اصلاح طلب و اصولگرا نیست ثمره مدیریت این دو جناح اوضاع امروز است که همه شاهد ان هستیم . 2. الان که بیش از 2 سال از یکدست سازی حاکمیت می گذرد پس چرا اوضاع هر روز بدتر از دیروز می شود مگر اقای رییسی نگفت که درست کردن اوضاع کاری ندارد؟ امروز که همه یکدست هستند و کسی کارشکنی نمی تواند بکند. 3. با انداختن تقصیر به گردن دشمنان خارجی و داخلی که چیزی درست نمی شود و فقط ناتوانی خود را بیشتر به رخ می کشند . انچه که می تواند اوضاع سخت کنونی را تغییر بدهد و رضایت جامعه را به معنای واقعی فراهم سازد اعمال حق تعیین سرنوشت مردم بصورت واقعی است انهم از طریق دمکراسی واقعی. من کماکان بدنبال تحقق این شعار هستم : شفافیت رسانه ازاد نظارت مردمی

*امنیت روانی جامعه رو اختلاس های بی پایان، رانت خواری های بی محابا، فساد، رشوه خواری، ذبح منافع ملی، بی توجهی به مردم، تورم، فقر و.‌‌‌‌....... به خطر میندازه. هردو جناح هم در وضع موجود مسوول و مقصر هستن‌. هیچکدوم دست کمی از دیگری ندارند.

*در خبرگان صدها نفر عالم باید شرکت کنند و رقابت واقعی باشد. نه اینکه یک عده همفکر هم باشند.

*ما تو کشورمون اصلا حزب تعریف شده نداریم اینا فقط جنگ زرگریه

*هر چی بدبختی می کشیم زیر سر خاتمی و روحانی است خاتمی و دار و دسته اش در سال 88 تهمت دروغ تقلب به نظام زدند و مملکت را 8 ماه به اشوب کشیدند و زمینه تحریم کشور را فراهم کردند روحانی هم قیمت ارز و طلا و خودرو و مسکن را 10 برابر کرد و اقتصاد مملکت را ته دره برد.

*(پاسخ به کامنت بالا)لطفا کمی چشم و گوشتون رو باز کنید . منظورتون اینه که در دوره احمدی نژاد و رئیسی نه افزایش قیمت ارز داشتیم نه افزایش قیمت مایحتاج مردم!!! همین یکسال گذشته چقدر به قیمتها اضافه شده؟

*آدرس غلط ندهید لطفا. اختلاسگران هستند که امنیت روانی جامعه را بهم می زنند!

*(پاسخ به کامنت بالا)اختلاسگران هستند مجرم های دیگه هم هستند از جمله دروغ گویان و شایعه پراکنان

*زمانی که رابطه حسنه با دنیا داشتیم بهترین خودروهای روز دنیا رو تو همین ایران تولید می کردن وخودروسازان قسطی به مردم ماشین میدادن زمانی که دلار سالها زیر هزار تومن بود زمانی که با وام مسکن وپس اندازت میشد یک اپارتمان خوب تو مرکز شهر بخری زمانی که دغدغه خرید گوشت گوسفندی وخوراکی نداشتی والبته همه اینها که اسمش رفاه مردم ایران بود بد بود چون اصولگرایان نمی خواستن با دنیا خوب باشن خودشون هم که همه چیز رو دردست گرفتن نتونستن مشکلات کشور رو حل کنند .

*(پاسخ به کامنت بالا)پژو و پراید خودرو روز بوده لابد که برای 30 سال تولید می شد؟!!! 

*اصلاح طلبان را هم من خودم قبول ندارم ولی کارنامه این دولت چه بوده؟ نمیشه مدام گفت اصلاح طلبان اگر قرار بر این بود که عده ای دولت را در اختیار بگیرند و مدام بگویند اصلاح طلبان و.. که دیگه پس چرا دولت را در دست گرفته اند؟ این رویکرد اخلاقا درست نیست

*اصرار عجیب بر صحبت کردن در خصوص اصلاح طلبان نشانه یک حسرت برای از دست رفتن این جریان سیاسی از جانب جناح رقیبت است . هنوز نمیخواهید بپذیرید که این جریان دیگر وجود خارجی ندارد. جریان موجود تقریبا در اصول یکدست شده است و اصلاح طلبان تقریبا منقرض شده اند.

***

مطلب «تنهایی راهبردی شیخ اعتدال» با نظرات متعدد کاربران الف همراه شد که تعدادی از آنها را می خوانید:

*شما از وضعیت روحانی خوشحال نباش بی اعتبار شدن کارگزان سابق برای ما امتیاز مثبت نیست و بلکه منفی است

*کاری نداره که مگه چند صفحه از ناکامی های دولت روحانی نگفتی و نمیگی جایگاه اجتماعی نداره، صلاحیتش رو تائید کن ببین در تهران چند نفر بهش رای میدن،

*عملا بین دولت های مختلف تفاوت چندانی از نظر نگاه کلان اقتصادی وجود ندارد و عملکرد دولتها بیشتر تحت تاثیر عوامل خارجی و در راس آن قیمت نفت و میزان فروش آن است و گرنه بین دوره نفت ۱۲۰ دلاری احمدی نژاد و تحریم های ظالمانه ترامپ در دوره روحانی ، تفاوت چندانی در سیاست های اقتصادی نیست.

*در واقع مسأله روحانی نیست که بی عملی او و تیمش در پس شوک بی تعهدی غرب و آمریکا در پاره کردن سندی بی ارزش مشکل آفرین شد! سؤال این هست که واقعا چرا در ساختار سیاسی کشور رئیس دولت از هر جناحی که باشد ۱- مغضوب و طرد می شود ۲- در سیستم جمهوری ، رئیس جمهور سابق همیشه می خواهد مطرح و تاثیر گذار باشد. در مورد اول از بنی صدر گرفته تا موسوی و هاشمی و خاتمی و احمدی‌نژاد و روحانی حال و روز خوبی نداشتند و ندارند. آقای رئیسی را هم باید منتظر شد و دید. مورد دوم هم تا زمانیکه وضع به وخامت نکشیده همه ی آقایان خود را در همان مقام سابق می بینند! افاضات آقای احمدی‌نژاد که آفتاب تابان بود

*اينكه فردي كه از ابتداي انقلاب در مصادر مختلف حكومتي شاغل بوده و هشت سال فرد دوم كشور باشد رد صلاحيت شود به نظر عجیب است .

*حسن روحانی که اصولگرا هم بود انتخاب اشتباه و مهلک اصلاح طلبها بود و دولتش باعث شد که اصلاح طلبها کاملا پایگاه رای خود را از دست بدهند حمایت از فردی چون عارف هم دیگر اشتباه بزرگ اصلاح طلبها بود که به نظر من این خسارات قابل جبران هم نخواهد بود یعنی هر چند در ابتدا انتخابات های دهه 90 به ظاهر پیروزی برای اصلاح طلبان محسوب می شد اما عملا باعث از بین رفتن خود اصلاح طلبها شد چون راهبرد و تاکتیک ها اشتباه بود حسن روحانی قبل مرگ سیاسی خود باعث مرگ سیاسی اصلاح طلبها شده بود

*اتهام « 38 سال داغ و درفش» «روحانی»ی که خود از مسئولین رده بالای همه این 38 سال بوده، اتهام بزرگیست که فراموش شده .

*بازنده اصلی روحانی نیست بازنده اصلی ملت ایران است که هشت سال تمام زمام امور آنان بدست او و یاران او بوده است

*دیگر جناح های سیاسی هم تنهایی راهبردی دارند

 

دیدگاه کاربران

امیر۳۳۷۶۸۹۷۱۶:۴۳:۲۵ ۱۴۰۲/۱۱/۱۳
خوندن این نظرات جز این که اعصابت رو بهم بریزه چیزی برای کسی نداره
ناشناس۳۳۷۷۳۹۷۲۳:۵۰:۴۸ ۱۴۰۲/۱۱/۱۳
چرا با این همه فساد ارزی در بانک مرکزی و شبکه بانکی کشور طرح تحقیق و تفحص انجام نشده است و چرا نتیجه تفحص از بورس که از دوسال قبل توسط نماینده مجلس آقای موسوی لارگانی نماینده فلاورجان شروع شد نتیجه آن مشخص نشده است .
ناشناس۳۳۷۷۴۰۳۲۳:۵۴:۴۶ ۱۴۰۲/۱۱/۱۳
روحانی را بازداشت کنید و الا باعث و بانی فتنه میشود
ناشناس۳۳۷۶۹۰۷۱۷:۰۶:۱۰ ۱۴۰۲/۱۱/۱۳
روحاني چون رأي مي آورد عدم تاييد صلاحيت شد اگر مطمئن بودند كه رأي نمي آورد ، تاييد صلاحيتش مي كردند تا روي او و روي اصلا ح طلبان كم كنند !!!
ناشناس۳۳۷۷۲۹۱۲۲:۳۳:۳۰ ۱۴۰۲/۱۱/۱۳
شورای محترم نگهبان هر چه سریعتر لایح عفاف و حجاب را بعد از این همه وقت کشی تصویب تا قانون شود و اجرایی
ناشناس۳۳۷۷۵۰۵۰۱:۲۴:۵۱ ۱۴۰۲/۱۱/۱۴
یعنی مردم یادشون رفته روحانی چه بهایی سرمان اورده؟
ناشناس۳۳۷۷۶۶۳۰۸:۲۱:۰۱ ۱۴۰۲/۱۱/۱۴
عملکرد رئیسی طوری است که صد رحمت به روحانی
ناشناس۳۳۷۷۹۲۸۱۳:۰۶:۳۴ ۱۴۰۲/۱۱/۱۴
رئیسی هنوز کاری نکرده که بشود صد رحمت به قبلی آن هم با آواری که برجای گذاشته شده بود و باید بدتر هم می شد....
ناشناس۳۳۷۶۹۲۱۱۷:۲۱:۳۷ ۱۴۰۲/۱۱/۱۳
آقای خاتمی آقای احمدی نژاد آفای روحانی سه رییس جمههور اصلاح طلب بودن آخرش نتوانستند به خواسته های ملت جواب بدهند بهترینش آقای خاتمی بود دلار هزار تومان تحویل داد
ناشناس۳۳۷۷۲۷۹۲۲:۲۴:۳۴ ۱۴۰۲/۱۱/۱۳
کاری ندارم به اصلاحطلب ولی احمدی نژاد و روحانی اصلاحطلب نبودند
ناشناس۳۳۷۷۳۱۹۲۲:۵۸:۴۱ ۱۴۰۲/۱۱/۱۳
احمدی نژاد اصلاح طلب بود؟؟؟؟!!!! روحانی کجا سابقه اصلاح طلبی داشته؟؟؟!!!
ناشناس۳۳۷۷۶۷۳۰۸:۲۵:۳۶ ۱۴۰۲/۱۱/۱۴
روحانی از جناح راست بود کجا اصلاح طلب بود؟
ناشناس۳۳۷۶۹۳۹۱۷:۴۰:۲۳ ۱۴۰۲/۱۱/۱۳
لطف کنید به جای نوشتن کامنت بنویسید نظر
ناشناس۳۳۷۶۹۴۶۱۷:۴۲:۲۹ ۱۴۰۲/۱۱/۱۳
تفاوت دولت روحانی با دولت های دیگر در نابودی معیشت و قدرت خرید به اندازه 50 درصدی بود که هیچ کدام از دولت ها انجام ندادن حتی هاشمی‌ فسنجانی با آن تورم های بالا
ناشناس۳۳۷۷۳۷۱۲۳:۳۳:۲۱ ۱۴۰۲/۱۱/۱۳
نه اینکه سال ۹۲ کشور در اوج رفاه بود !!!
ناشناس۳۳۷۷۷۵۹۰۹:۵۹:۴۷ ۱۴۰۲/۱۱/۱۴
نمونه، درآمد کف حقوق یک کارگر 150 دلار بود که بالاترین رقم در آخر دوره ریاست جمهوری ها بود
ناشناس۳۳۷۶۹۵۵۱۷:۴۹:۰۹ ۱۴۰۲/۱۱/۱۳
انتقاد از ظریف منصفانه نیست. حتی ریس جمهوررهم سیاست کلان خارجی رو‌ همش دستش نیست چه برسه به وزیر خارجه
ناشناس۳۳۷۷۲۱۷۲۱:۴۱:۵۶ ۱۴۰۲/۱۱/۱۳
حالت خوبه؟
ناشناس۳۳۷۶۹۸۴۱۸:۰۴:۱۱ ۱۴۰۲/۱۱/۱۳
اما بیشتر ضرورت داشت تا منتقدان صدای ظریف را میشنیدند
ناشناس۳۳۷۷۰۲۳۱۸:۳۴:۵۱ ۱۴۰۲/۱۱/۱۳
اگر حسین فر یدون و مهدی جهانگیری در فهرست بودند قطعا رای می اوردند
نکته بین۳۳۷۷۰۴۹۱۸:۴۸:۵۲ ۱۴۰۲/۱۱/۱۳
بیچاره ظریف که چقدر مورد بی مهری برخی قرار میگیرد ظرافت حرفهایش شنیدیست !
ناشناس۳۳۷۷۴۱۴۰۰:۰۱:۴۸ ۱۴۰۲/۱۱/۱۴
آن کسانی ک فکر می‌کند فردی ترسو و سازشکار مثل آقای ظریف درست عمل کرده و مظلوم واقع شده باید بگذارند لاقل ۵۰ یا ۱۰۰ سال بگذرد تا تاریخ به قضاوتش بنشیند همانگونه ک اکنون آقاخان نوری و امیر کبیر را قضاوت میکنید .. آقاخان عقایدی شبیه به اصلاح طلبان داشت .. حالا ببینید تارخ چه می‌گوید و آقاخان کسی نیست جز خائنی که افغانستان را به انگلستان بخشید و سلطه استعمار به ایران فراخواند .. گذشته ایینه فرداست چرا فراموشکار میشویم .
ناشناس۳۳۷۷۶۶۷۰۸:۲۳:۴۰ ۱۴۰۲/۱۱/۱۴
ظریف از نظر من شجاع و با سواد و سیاستمدار و آگاه بود حد اقل راهکار درست و منطقی برای هدایت سیاست خارجه داشت
ناشناس۳۳۷۷۷۶۱۱۰:۰۱:۳۰ ۱۴۰۲/۱۱/۱۴
واگذران منافع ملی ننگ آیندگان هستند همان طوری که از قبلی ها گفته می شود حال طرفداران این غرب گراها هرچی بخواهند بگویند
ناشناس۳۳۷۷۹۶۶۱۳:۵۸:۲۲ ۱۴۰۲/۱۱/۱۴
دوست عزیز! لطفا منافع ملی را به وضوح تشریح و مصادیقش را نیز بیان نمایید‌. با تشکر.
ناشناس۳۳۷۷۰۹۸۱۹:۳۷:۱۴ ۱۴۰۲/۱۱/۱۳
روحانی را تأیید صلاحیت می‌کردن تا بهش ثابت میشد که کسی طالبش نیست. خودش برای همیشه کنار میرفت.
ناشناس۳۳۷۷۱۲۰۱۹:۵۷:۴۸ ۱۴۰۲/۱۱/۱۳
درس عبرت برجام این بود که هرگز نباید به مذاکره و تعامل با دولتهای بدعهد و خبیث اعتماد کنیم.
ناشناس۳۳۷۷۱۲۶۲۰:۰۰:۱۱ ۱۴۰۲/۱۱/۱۳
روحانی میگفت مسئولیت برجام با من است ظریف هم میگفت امریکا نمی تواند از برجام خارج بشود حالا چرا مسئولیت شکست برجامو نمی پذیرند ؟!
ناشناس۳۳۷۷۱۵۱۲۰:۲۱:۲۶ ۱۴۰۲/۱۱/۱۳
الف جان خیلی بی‌طرفانه قضاوت کردی!!!!!!!!!!
ناشناس۳۳۷۷۳۵۶۲۳:۲۵:۱۸ ۱۴۰۲/۱۱/۱۳
کاش آقای ظریف انتقادپذیر بود و نظرات مخالفان را می شنوید.
ناشناس۳۳۷۷۶۱۲۰۷:۳۳:۳۷ ۱۴۰۲/۱۱/۱۴
اینکه می گویید دلیل عدم خروج از برجام که خسارت محض است متن و توافق آن است آیا منظورتان برگشتن تمام تحریم های بین المللی است؟ بله با برجام از فصل شورای امنیت که اجازه حمله نظامی به ما را می داد خارج شدیم اگر از برجام خارج شویم آن تحریم ها برمی گردند. آیا برجام خسارت محض بود که میلیون ها دلار پول نقد از امریکا گرفتند ورود خودرو آزاد بود . سرمایه گذاران بین الملی آماده ورود به کشور بودند و هواپیمای نو خریدیم.
ناشناس۳۳۷۷۷۷۸۱۰:۱۹:۲۴ ۱۴۰۲/۱۱/۱۴
اصل را فراموش کرده بد و بیراه به برجام و برجامیون‌ می گویند! برجام در زمان خودش چاره ساز شد و علیرغم فراموشکاری بعضی خوشبختانه در تاریخ این کشور برای همیشه برجام نقش بسته است و قابل تغییر و تحریف و خدشه و جرح و تعدیل نیست.
ناشناس۳۳۷۷۹۳۲۱۳:۰۹:۰۳ ۱۴۰۲/۱۱/۱۴
برجام یک تکه کاغذ پاره بی ارزش بود زیرا ضمانت اجرایی نداشت.
ناشناس۳۳۷۷۷۷۵۱۰:۱۶:۲۴ ۱۴۰۲/۱۱/۱۴
دستاورد ظریف در 8 سال گذشته تقریبا هیچ بود!!!!!
ضریف۳۳۷۸۰۵۳۱۶:۰۸:۴۳ ۱۴۰۲/۱۱/۱۴
ابر و باد و مه و خورشید و فلک دست به دست هم دادند و در کار حسن روحانی و برجامش آنقدر سنگ اندازی کردند تا شکست بخورد.
محمد۳۳۷۸۱۰۱۱۷:۳۵:۳۰ ۱۴۰۲/۱۱/۱۴
اتفاقا برعکس چون میترسن روحانی رای بیاره رد صلاحیت شد
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های دیروز

  1. نگاهی به مسیر بازیگرانی که مهاجرت کردند/ از بازیگری تا رقص و رانندگی تاکسی!

  2. با حلوا حلوا گفتن، دهان شیرین نمی‌شود!

  3. ساماندهی بازار مسکن و اجاره‌بها در خوان آخر/ اسب سرکش مسکن، آرام می‌گیرد؟

  4. هشدار حسین شریعتمداری؛ فاجعه برجام در انتظار لایحه عفاف!

  5. یکی از مسائل مهم کشور، عفاف و حجاب است/ نظرات شهید مطهری راهگشا است

  6. خلجی: آواربرداری از خرابی ۱۰ ساله زمانبر است

  7. نتانیاهو: احکام دادگاه لاهه را نمی پذیریم

  8. ناصر ایمانی: فرض کنیم یکی از این صحنه های ضرب و شتم ....

  9. اشکان خطیبی از شرایط زندگی‌ در اروپا می‌گوید: دیگر توانایی کار کردن ندارم

  10. همه رقیبان قالیباف در ریاست مجلس آینده/ توضیح معاون رئیسی درباره استقرار فراجا در بنیاد نخبگان

  11. سوء استفاده عباس عبدی از «ماچه الاغ ماده»!

  12. دلارهای خانگی روانه بازار شدند/ روند نزولی قیمت دلار در بازار آزاد سرعت گرفت

  13. آیت‌الله مکارم شیرازی خطاب به سردار رادان: «طرح نور» را با قدرت ادامه دهید

  14. افشای لیست ارزبگیران توسط گمرک

  15. سونامی مولانا در سینمای ایران؛ رکورد افتتاحیه شکست

  16. خاندوزی: ۱۵۰ همت از اموال مازاد بانکها واگذار شد

  17. دانشگاه واشنگتن دانشجویان را به اخراج و تعلیق تهدید کرد

  18. سرنگونی پهپاد پیشرفته آمریکا در سواحل یمن

  19. رئیسی: جمهوری اسلامی تحریم‌ناپذیر است

  20. مورایس مسلمان شد

پربحث‌های هفته

  1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  2. بازی با کلمات

  3. نگاهی به مسیر بازیگرانی که مهاجرت کردند/ از بازیگری تا رقص و رانندگی تاکسی!

  4. با حلوا حلوا گفتن، دهان شیرین نمی‌شود!

  5. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  6. نظرات برگزیده مخاطبان الف: تکرار تجربیات شکست‌خورده درباره حجاب هیچ ثمری ندارد/ زیباکلام به دشمنی اسرائیل با ایران توجه نمی‌کند

  7. هیچ تردیدی در اجرای طرح نور نداریم

  8. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  9. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  10. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  11. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  12. جریان دائمی تجارت، به جای تعطیلی روز شنبه

  13. ساماندهی بازار مسکن و اجاره‌بها در خوان آخر/ اسب سرکش مسکن، آرام می‌گیرد؟

  14. نحوه رفتار متفاوت فروشندگان در برابر پوشش حجاب مشتریان

  15. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  16. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  17. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  18. هشدار حسین شریعتمداری؛ فاجعه برجام در انتظار لایحه عفاف!

  19. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  20. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  21. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  22. یکی از مسائل مهم کشور، عفاف و حجاب است/ نظرات شهید مطهری راهگشا است

  23. حمایت معاون رئیسی از تعطیلی پنج‌شنبه‌ها/ تاکید رادان بر ادامه طرح «نور» فراجا/ انتقاد روزنامه دولت از کریمی قدوسی

  24. به زور کسی را به بهشت نمی بریم اما در برابر ناهنجاریها ایستاده‌ایم

  25. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

پربحث‌های هفته

  1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  2. با حلوا حلوا گفتن، دهان شیرین نمی‌شود!

  3. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  4. نظرات برگزیده مخاطبان الف: تکرار تجربیات شکست‌خورده درباره حجاب هیچ ثمری ندارد/ زیباکلام به دشمنی اسرائیل با ایران توجه نمی‌کند

  5. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  6. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  7. هشدار حسین شریعتمداری؛ فاجعه برجام در انتظار لایحه عفاف!

  8. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  9. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  10. حمایت معاون رئیسی از تعطیلی پنج‌شنبه‌ها/ تاکید رادان بر ادامه طرح «نور» فراجا/ انتقاد روزنامه دولت از کریمی قدوسی

  11. به زور کسی را به بهشت نمی بریم اما در برابر ناهنجاریها ایستاده‌ایم

  12. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  13. خلجی: آواربرداری از خرابی ۱۰ ساله زمانبر است

  14. اشتباه برخی گروه‌ها در مقابله با توئیت فضائلی

  15. توضیحات سردار جعفری درباره تذکر رهبری پیرامون مبارزه با بی‌حجابی/ توصیه همتی درباره نرخ‌های متفاوت ارز

  16. خسارت در «اس-۳۰۰»؛ مدرکی که نیست و افتخاری که به نام اسرائیل می‌سازند!

  17. آقای رئیس‌جمهور! لطفاً فراموش نکنید!

  18. سلاح اتمی؛ جزو برنامه ریزی امنیتی و دفاعی ایران است؟ /تمام «نه»های رهبر انقلاب به سلاح هسته ای +اینفو

  19. رهبر انقلاب: تحریم‌ها ملت ایران را از پا در نمی‌آورد/ اگر حال جامعه کارگری خوب شود، حداقل نیمی از مردم حالشان خوب می‌شود

  20. وزیر کشور: پلیس با رعایت کرامت انسانی به عده کمی که قانون حجاب را رعایت نکنند تذکر می‌دهد

  21. توماج صالحی به حبس محكوم شد/مظلوم نمايي يك اغتشاشگر 

  22. ناصر ایمانی: فرض کنیم یکی از این صحنه های ضرب و شتم ....

  23. همه رقیبان قالیباف در ریاست مجلس آینده/ توضیح معاون رئیسی درباره استقرار فراجا در بنیاد نخبگان

  24. رئیسی: مشکلات آبی و برقی کشور در حال حل‌شدن هستند  

  25. سوء استفاده عباس عبدی از «ماچه الاغ ماده»!

آخرین عناوین